ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Σε πρώτη εμφάνιση

    Οι καλύτεροι παίχτες φυσαρμόνικας

    Στο άρθρο αυτό θα παρουσιάσω τους καλύτερους παίχτες φυσαρμόνικας –Έλληνες και ξένους-και πιστεύω ότι, όσοι τα δείτε, θα μείνετε έκπληκτοι από το πόσο φανταστικός είναι ο κόσμος της φυσαρμόνικας.

    Οι καλύτεροι παίχτες φυσαρμόνικας

    Γράφει ο Σκιαθίτης Στέφανος (stefanos604)
    128 άρθρα στο MusicHeaven
    Τρίτη 08 Ιαν 2013

    Όσοι δε ασχολούνται με τη φυσαρμόνικα και συνεχίζουν θα μάθουν πολλές τεχνικές, οι δε αρχάριοι  που σκοπεύουν  να τα παρατήσουν όταν διαπιστώνουν ότι απαιτείται αρκετή πρακτική εξάσκηση ίσως βλέποντας αυτά τα video να τους γίνει  πάθος για μια ζωή.

     

    • Ακούστε το ταξίμ του  ‘’Μινόρε της Αυγής’’ με διατονική φυσαρμόνικα από τον Θ.Κ:

    • Μία πάρα πολύ καλή παίχτρια Διατονικής Φυσαρμόνικας - Ελληνίδα, η Γιώτα Γιάννα - που παίζει το ‘’Μινόρε της Αυγής’’:

    • Ένα συναρπαστικό video με τον Buddy Greene στο Carnegie Hall:

     

    • Έναν πάρα πολύ καλό παίχτη Χρωματικής Φυσαρμόνικας που παίζει τη ‘ΜΙΣΙΡΛΟΥ’


    Tags
    Μουσικά Όργανα:φυσαρμόνικα



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #26342   /   08.01.2013, 13:25   /   Αναφορά

    o καλυτερος http://www.youtube.com/watch?v=seTNZnddggs

    #26401   /   12.01.2013, 23:32

    Ο Sonny Boy είναι πράγματι απ’ τους καλύτερους και ειδικά σ’ αυτό το κομμάτι στην εισαγωγή προσέξετε τα bendings.Τον έχω σαν πρότυπο στο άρθρα Blues .



    #26717   /   20.02.2013, 12:22

    Βρήκα το summertimeαξίζει να το ακούσετε- με διατονική φυσαρμόνικα τονικότητας C που απ’ ότι ακούω το παίζεται σε κλίμακα Am φυσικό (Am Nat). Από την christelle berthon


     


     


    Το δοκίμασα και ‘’βγαίνει ‘’ και με φυσαρμόνικα τονικότητας G σε κλίμακα Α dorian


    #26343   /   08.01.2013, 13:31   /   Αναφορά

    επισης little walter, ο jimi hendrix της φυσαρμονικας,http://www.youtube.com/watch?v=soXfp6Xx2VE


    Sonny Boy http://www.youtube.com/watch?v=IG3Z_R9wJ-w 


    και για να παινεψουμε λιγο και το σπιτι μας,ο φοβερος Βandoek απο ελληνες http://www.youtube.com/watch?v=fuYWINcCmZQ

    #26414   /   14.01.2013, 10:22

    Ας μην αφήσουμε παραπονεμένο και τον Έλληνα κι ας το δούμε αφού είναι άλλο στυλ με φυσαρμόνικα:



    #26344   /   08.01.2013, 14:19   /   Αναφορά

    Καλημέρα Στέφανε ,


    Χρόνια Πολλά και Καλά Καλή μας Χρονιά με Υγεία και Χαρές κι από εδώ !


    Επέτρεψε μου να προσθέσω και ένα πολύ σημαντικό 'δικό μας' όνομα στον κόσμο της φυσαρμόνικας : 


    ΜΑΝΟΣ ΑΒΑΡΑΚΗΣ


    http://mousikaproastia.blogspot.gr/2009/09/blog-post_02.html



    Να σαι πάντα καλά με τα υπέροχα άρθρα σου!

    #26345   /   08.01.2013, 16:04   /   Αναφορά

    Φυσικά και ο Μάνος Αβαράκης


    Βιογραφία: Μάνο Αβαράκη


    #26346   /   08.01.2013, 16:06

    Δυστυχώς δεν φαίνεται το κολάζ του video και το ξαναγράφω


    Φυσικά και ο Μάνος Αβαράκης


    Simon & Garfunkel με τον Μάνο Αβαράκη


    http://www.youtube.com/watch?v=eLt5LJY4Bzo


    #26466   /   20.01.2013, 19:50

    Ποιος είναι ο τίτλος αυτής της μελωδίας και με τι φυσαρμόνικα παίζεται;


    #26467   /   20.01.2013, 20:34

    Λέγεται:


    Scarborough Fair


    Ο Μάνος εδώ παίζει με φυσαρμόνικα τονικότητας C στην 3η θέση  Dorian που για την φυσαρμόνικα C τονικότητας είναι το Dm φυσικό.



    Το πρώτο στιχάκι είναι:


    Are you going to Scarborough Fair?


    Parsley, sage, rosemary & thyme


    Remember me to one who lives there


    She once was a true love of mine


    #26468   /   20.01.2013, 21:38

    Δείτε την ίδια μελωδία Scarborough Fair σε εκτέλεση με χρωματική φυσαρμόνικα:



    #26475   /   21.01.2013, 16:56

    Εχεις δικιο Στεφανε,παζει D dorian, (αρα οχι Dm φυσικο, αφου η Dm φυσικο εχει σαν 6η νοτα την Bb και οχι την Β που εχει η D dorian), αλλα δεν χρησιμοποιει C φ/κα.


    Με παιδεψε λιγο αλλα καταλαβα οτι παιζει lee oskar A natural minor φ/κα σε 1η θεση,ξεκιναει δλδ απο την 4η οπη φυσωντας.Το καταλαβα γιατι  στο 1.50 ,στο 2.54 και στο 3.29 κανει drawbend στην 4η οπη,κανει δλδ το E Eb. Eπισης στο 0.36 παιζει ρυθμικα τη φραση D,C,A,C,D,C,D,C,A,C στις οπες 3 & 4. Ολα αυτα δεν βγαινουν στην C φ/κα , εκτος βεβαια αν εισαι βιρτουοζος στα bends & overbends και απ'οσο βλεπω και ακουω ο κ.Αβαρακης δεν ειναι. Δοκιμασε το με την Αm natural να δεις οτι εχω δικιο.Και βεβαια οπως ειπες, μπορουμε να παιξουμε την μελωδια ανετα στην C φ/κα στην 3rd position.


    #26476   /   21.01.2013, 17:16

    Βασίλη εννούσα ότι παίζει D dorian που είναι η 3η θέση (3rd position) της τονικότητας C και η οποία  3rd  position χρησιμοποιείται για το παίξιμο της Dm φυσικό. (Το ανέφερα επειδή σ’ όλα τα φυλλάδια, αναφέρεται ανάλογα με το key της φυσαρμόνικας το τι παίζεις στις διάφορες positions –και φυσικά τότε απαιτείται η νότα Bb…)


    Βέβαια κι εγώ την έπαιξα τη μελωδία άνετα και σχεδόν την έμαθα απ’ έξω εκτός απ’ τον ταχύ αυτοσχεδιασμό που δεν μ΄άρεσε τόσο και προτίμησα να τη συνδέσω με τον αυτοσχεδιασμό του video με τον Ινδό.


    Βέβαια επειδή δεν είχα ρεπερτόριο σε φυσικό μινόρε τις 2 φυσαρμόνικες Hohner Νατ που είχα τις μετέτρεψα σε μινόρε αρμονικό (με παίδεψαν λίγο γιατί το φυσικό μινόρε της hohner - η διευθέτηση των νοτών- διαφέρει από αυτό της Lee Oscar) Πάντως μπράβο σου για την παρατηρητικότητα.


    Τώρα αν μπορείς βοήθησε το Κρητικό φίλο μας που ζητά τον Ερωτόκριτο εδώ κι εδώ:


    #26480   /   22.01.2013, 13:31

    Καλημερα Στφανε.Κατα συμπτωση το τραγουδι "ερωτοκριτος" ειναι σε φυσικο μινορε και αφου το κοπελι εχει C φ/κα,βολευει να το παιξει σε Dm natural.Η μελωδια της εισαγωγης(το 1ο μερος) ειναι A Bb A - G A G- F G  F- E D E D C B C D E F G - - E F G A Bb A G F- E G F E C DD Οπως ομως φανταζομαι δεν θα μπορεσει να βγαλει το Βb που ειναι το overblow στην 6η οπη.Γι αυτο θα γραψω την μελωδια της φωνης χωρις Bb.{ φ=φυσαω & ρ=ρουφαω}.


    .Δεν ειναι ολοσωστη χωρις το Βb αλλα ετσι για να κανουμε το χατηρι στο κοπελι


    4φ 4φ 4φ 4ρ 4ρ 4ρ 4φ 4ρ- 4φ 4ρ 5φ 4ρ 5φ 5ρ 6φ- 6φ 6φ 6φ 5ρ 6ρ 6φ 5ρ- 5φ 6φ 5ρ 5φ 4φ 4ρ 4ρ


    #26708   /   19.02.2013, 16:02

    Επί τη ευκαιρία της παρατηρητικότητας του Vassiliskariotis ότι ο Μ. Αβαράκης παίζει με φυσαρμόνικα Am φυσικό σε 1st position ή το ίδιο όπως είπα εγώ σε D dorian με φυσαρμόνικα τονικότητας C , και επειδή σύμφωνα με όσα ανέλυσα για τα κουρδίσματα οι φυσαρμόνικες μινόρε Hohner & Lee Oscar έχουν διαφορετικό layout θα ήθελα να ξεδιαλύνω τη σύγχυση (Το θέμα βέβαια είναι advanced επιπέδου και δυνατόν να μην είναι κατανοητό). Για οποιαδήποτε άλλη διευκρίνιση σχολιάστε.


    Ειδικα στις μινόρε φυσικό φυσαρμόνικες το Layout των εταιρειών Johner και Lee Oscar είναι εντελώς διαφορετικό.


    Έτσι λοιπόν το πρώτο μέλημα όταν αγοράζουμε μια φυσαρμόνικα μινόρε φυσικό  είναι να προσέξουμε το φυλλάδιο της εταιρείας.


    Η Hohner πουλά το μοντέλο της Marine Band Μινόρε Φυσικό να παίζει σε 1st position όμως στο φυλλάδιο σου λέει ότι αυτή η φυσαρμόνικα προορίζεται για χρήση στο  2nd position.(Είναι το ίδιο σαν να αγόραζες μια φυσαρμόνικα τονικότητας D για να παίξεις το γνωστό crossharp (2nd position) – blues-σε τονικότητα Α ).


    Έτσι λοιπόν η Hohner Dm Nat στην πραγματικότητα έχει κλίμακα Am Nat.


    Η ίδια αυτή φυσαρμόνικα Dm Nat της Lee Oscar θα είχε label Am Nat στο crossharp.


    Το πιο σπουδαίο όμως είναι ότι :


    Το Blow στην 4 οπή σε φυσαρμόνικα τονικότητας C είναι η νότα C.


    To Blow στην 4 οπή σε φυσαρμόνικα τονικότητας Am Nat είναι η νότα D.


    Άρα μπορείς να παίξεις τη μελωδία D Dorian όπως την παίζει ο Αβαράκης με φυσαρμόνικα Am Nat ή με φυσαρμόνικα C όπως εγώ.


    Έτσι στην τονικότητα C έχεις τις παρακάτω θέσεις χωρίς bending:


    1st = C (straight), 2nd = G (blues), 3rd = Dm (dorian), 4th = Am (natural), 5th = Em (Phrygian), 6th = B (locrian), and 12th = F (Lydian).


    Έτσι στην τονικότητα Am Nat έχεις τις παρακάτω θέσεις χωρίς bending :


     1st = Dm (dorian), 2nd = Am (natural), 3rd = Em (Phrygian), 4th = B (locrian), 5th = F (Lydian), 6th = C (straight), and 12th = G (blues).


    Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις οιανδήποτε απ’ τις δυο για να παίξεις την ίδια μελωδία όμως τα σχέδια παιξίματος αλλάζουν όπως αλλάζουν και τα bendings.


    #26719   /   20.02.2013, 15:16

    Γεια σου Στεφανε,Ετσι ακριβως εχουν τα πραγματα,οσον αφορα τις διαφορες θεσεις στη φυσαρμονικα.Στη 2nd position(C harp) ομως, χωρις bendings δεν παιζουμε την blues scale αλλα την myxolidian (G A B C D E F G).Το ιδιο ισχυει και για την 12th position στην Am natural(lee oskar tuning).Στην ουσια, χωρις  bendings, μπορουμε να παιξουμε στη C harp τα 7 modes της C ματζορε κλιμακας , τα οποια ειναι



    C ionian /major C D E F G A B C


    D dorian            D E F G A B C D


    E frigian             E F G A B C D E


    F lydian              F G A B C D E F


    G myxolidian      G A B C D E F G


    A aeolian/n.minor A B C D E F G A


    B locrian              B A C D E F G A B


    Χωρις ομως bendings τα περισσοτερα modes μπορουμε να τα παιξουμε μονο σε 1 οκταβα.


    #26721   /   20.02.2013, 17:01

    Βασίλη γεια σου


    Summertime - George Gershwin (Olive in C)


    Το (Olive in C) μάλλον θα εννοεί τη Suzuki Manji  , που αν είν’ αυτή  φαίνεται φτηνή (42 ευρώ) και φαίνεται ότι τουλάχιστον στο summertime τα πολλά bends τα παίζει με τρομερή ευκολία και μάλλον ο αυτοσχεδιασμός είναι δικός της.. Τι λες;


    Απ’ ότι έγραψα εδώ συμφωνείς 


    #26722   /   20.02.2013, 21:13

    Η olive C-20 ειναι μοντελο της suzuki αλλα στοιχιζει τα διπλα απο οτι η manji  


    http://www.suzukimusic.com/harmonicas/C20/


    Oσον αφορα το summertime, στο βιντεακι που ποσταρες με την Christelle,oντως το παιζει με C harp σε Αm φυσικο δλδ σε 4th position.Σε παλαιοτερο βιντεακι της(τοτε που χρησιμοποιουσε seydel),το επαιξε με D harp σε 2nd position δλδ παλι σε Αm natural


    http://www.youtube.com/watch?v=Tm0X8Ku3dS4


    Ο αυτασχεδιασμος ειναι φυσικα δικος της και στα 2 vids.To κομματι αυτο του Gershwin ειναι απο τ'αγαπημενα μου,το παιζω απο την εφηβεια μου και σημειωτεον ειναι το πιο πολυδιασκευασμενο τραγουδι ολων των εποχων!!Οπως ειπες μπορει να παιχτει σε 3rd position στην 2η και 3η οκταβα χωρις bendings,αν ομως θελουμε να βαλουμε και την 1η οκταβα στο παιξιμο μας , απαιτουνται δυσκολα bendings στις οπες 2 & 3.Τα τελευταια χρονια το παιζω με Αm natural harp(lee oskar tuning)  σε 2nd pos οπως ο τυπος σε αυτο το βιντεο 


    http://www.youtube.com/watch?v=cr9xE5aBUdk


    #26723   /   20.02.2013, 21:43

    Ευχαριστώ


    Δεν έχω καμιά φυσαρμόνικα μινόρε φυσικό ( είχα παλιά και επιδή δεν είχα ρεπερτόριο τη μετέτρεψα σε αρμονικό μινόρε).


    Θα προτιμούσα Hohner τη βρίσκω πιο μελωδική.Σε τι τονικότητα παιζεις εσύ την πλειονότητα των μινόρε φυσικό; 


    Μήπως έχεις κανά link με τα Layouts της Hohner για τα μινόρε;


    #26726   /   20.02.2013, 23:55

    Προτεινω την A natural minor που ειναι η πιο δημοφιλης.Αφου θες marine band πρεπει να παρεις  Dnm. Το layout της ειναι


    D   F   A   D   F   A   D   F   A   D


    1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


    E   A   C   E   G   B   C   E   G   B


    Αν διαθετεις μια C harp και κουρδισεις το blow-reed της 3ης οπης 2ημιτονια πανω,κανεις δλδ το G A τοτε εχεις μια φυσαρμονικα, που αν παρεις  σαν τονικη την Α(3blow), εχεις 2 πληρεις οκταβες στη σειρα.Πριν μαθω το διπλο draw-bend στην 3η οπη,να κανω δλδ το Β Α, την χρησιμοποιουσα.Μπορουμε να παιξουμε ανετα την Am natural στη χρωματικη φυσαρμονικα αφου δεν χρειαζεται το slider.


    #26729   /   21.02.2013, 10:32

    Βασίλη απλά σου ζήτησα αν ξέρεις αν υπάρχουν Layouts της Hohner και συγκεκριμένα για το  ‘’ Hohner Διατονικής Μινόρε Φυσικό Layout’’ – αφού τα άλλα 2 είναι ίδια , αφού βασίζονται στο παίξιμο Straight Harp - που όπως ωραία έγραψες στο παράδειγμα Am Nat Lee Oscar  (βασιζόμενο σε παίξιμο Cross harp -2nddraw για Am και straight harp-1stblow για D dorian )  = Dm Nat Hohner (βασιζόμενο σε παίξιμο straight harp – 3rd  blow για Am και 3rddraw για C dorian).


    Επειδή όμως το θέμα θεωρείται advanced και αν δεν ξέρεις τέτοια Hohner Layouts θα προσπαθήσω να επεξεργαστώ το Lee Oscar Layout για Matural Minor και να το προσαρμόσω σε Hohner Layout (πχ Dm Lee Oscar να το γράψω σαν Gm Hohner κοκ).


    Αυτό σημαίνει ότι θα μπορείς να χρησιμοποιήσεις οιανδήποτε απ’ τις δυο για να παίξεις την ίδια μελωδία όμως τα σχέδια παιξίματος αλλάζουν όπως αλλάζουν και τα bendings.


    Lee Oscar Harmonica Layouts


    Διατονικής Ματζόρε Layout



    Διατονικής Μινόρε Φυσικό Layout



    Διατονικής Μινόρε Αρμονικό Layout



     


     


     


     


    Τι λες;


    #26482   /   22.01.2013, 18:41

    Μία συνέντευξη με το Μ. Αβαράκη που πιστεύω ότι αξίζει να διαβάσουν όλοι οι φυσαρμονίστες:


     


    #26351   /   08.01.2013, 23:49   /   Αναφορά

    η φυσαρμόνικα είναι ένα τόσο ωραίο μουσικό οργανό που δεν του έχει δώθει η σημασία που του αρμόζει . χαίρομαι που μαθαίνω κάτι παραπάνω για αυτό μέσα απ΄το άρθρο. φυσικά το άρθρο σας είναι μόνο η αφορμή για μένα.

    #26353   /   09.01.2013, 09:40

    Empodia καλημέρα


    Η φυσαρμόνικα είναι και ένα όργανο που ταιριάζει στις γυναίκες . Στα 4 άρθρα ‘’Οδηγός Φυσαρμόνικας’’ θα βρεις σχεδόν ότι χρειάζεται κάποιος για να ασχοληθεί μ’ αυτήν.



    #26369   /   10.01.2013, 14:59   /   Αναφορά

    Ο Howard Levy ειναι αυτος που,πριν 20 περιπου χρονια,ανακαλυψε τα overdraws και τυποποιησε ολα τα overbends.Αυτος πρωτοπαιξε 3 πληρεις χρωματικες οκταβες στη διατονικη φ/κα.Διδασκει στα καλυτερα πανεπιστημια,εχει παιξει με μερικους απο τους μεγαλυτερους μουσικους και φιλαρμονικες του κοσμου και θεωρειται δικαιως το 1ο ονομα  της διατονικης. Εδω παιζει 12 διαφορετικα μουσικα ειδη στις 12 θεσεις (harmonica positions) και ολα με μια μονο φ/κα C !!!


    http://www.youtube.com/watch?v=3MtRHq8ERCE

    #26371   /   10.01.2013, 15:11

    Ας τον βλέπουμε κιόλας . Πράγματι είναι όλα αυτά που λες:




    #26375   /   10.01.2013, 18:32

    Εδώ διαλεγμένα κομμάτια απο Μουσική του Μάνου Χατζιδάκη {Ο προβολέας, Νοσταλγικό μοτίβο (ΤΟ ΞΥΛΟ ΒΓΗΚΕ ΑΠ'ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ) και Τριαντάφυλλο στο στήθος } με ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ από το Μάνο Αβαράκη:



    http://www.youtube.com/watch?v=XCrWvitsB78


     


    #26474   /   21.01.2013, 10:38

    Βασίλη αυτή η μελωδία που παίζει απίθανα ο Μ. Αβαράκης παραπάνω διαπίστωσα ότι την παίζει με C τονικότητας φυσαρμόνικα από την 3η θέση (Dorian).


    Έχεις μήπως ρεπερτόριο ελληνικό ή τουλάχιστον με πολύ γνωστά ξένα σ’ αυτή την κλίμακα ;


    #26376   /   10.01.2013, 23:26   /   Αναφορά

    Γεια σας stefanos604.Ειμαι ο Κωστας 40 ετων και παλευω και εγω με το οργανακι εδω και δυο μηνες περιπου.Σας γραφω γιατι εχω καποιους προβληματισμους πανω στο θεμα φυσαρμονικα!Μετα το παιξιμο στο στομα μου μενει μια απαισια γευση μεταλλου.Με φοβιζει η ιδεα οτι η στοματικη κοιλοτητα ερχεται σε επαφη με σιδερο,χρωμιο η νικελ (η επιστρωση πανω απο το σιδερο),και ορειχαλκο(μπρουτζο).Το αλλο ειναι οτι πηρα μια piccolo για την κορη μου(5 ετων) γιατι ζηλεψε απο εμενα και πραγματικα ανησυχω για την υγεια του παιδιου μετα απο αυτες τις ασχημες σκεψεις που μου μπηκαν στο κεφαλι μου.Παρακαλω θα ηθελα να ακουσω την γνωμη σας πανω στο θεμα που πραγματικα με απασχολει!!!!!!! Φιλικα Κωστας.              

    #26378   /   11.01.2013, 00:13

    Οι κινέζικες (πχ οι Golden Cup περίπου 6 ευρώ ) ενώ είναι ισοδύναμες με τις γνωστές μάρκες (τηρούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά) και  πράγματι μετά το παίξιμο μένει στο στόμα μια απαίσια γεύση μεταλλου.


    Άρα ότι δίνεις παίρνεις. Προτείνω ή  Lee Oscar ( 29 ευρώ ) ή Hohner (23 ευρώ) ή Suzuki (40 ευρώ) . Να ζητήσεις τονικότητας Α (λα) που απαιτεί λιγότερη ενέργεια φυσήματος/ρουφήγματος σαν αρχή.


    Η piccolo Hohner είναι εγγυημένη. την έχω 3 έτη χωρίς κανένα πρόβλημα.


    Δείτε τα 4 άρθρα για φυσαρμόνικες ΕΔΩ και συμβουλέψτε την κόρη σας . Διαβάστε τα και θα δείτε ότι είναι από τα καλύτερα και από τα πθιο υγιεινά όργανα όσον αφορά τους μυς των πνευμόνων.


    Μη διστάσετε να ρωτήσετε στα αναφερόμενα posts ή με ΠΜ.


    #26383   /   11.01.2013, 11:43

    Πριν κανω την κινηση και ασχοληθω με την φυσαρμονικα μελετησα πολυ καλα ολα τα αρθρα που εχετε καταθεσει στο συγκεκριμενο μουσικο σαιτ και οχι μονο και σας συγχαιρω για την πολυ καλη δουλεια που κανατε και ελπιζω να συνεχισετε να κανετε!!(το εχουμε αναγκη).


    Η φυσαρμονικα που εχω ειναι μια hohner marine band σε C οποτε δεν εχω θεμα με την ποιοτητα κατασκευης.


    Το θεμα μου ειναι τα καπακια του οργανου που ειναι μεταλλικα και μαλιστα απο σιδερο με επιστρωση νικελ η χρωμιο.Πανω σε αυτο το θεμα θα ηθελα καποιες πληροφοριες χωρις να σας πιεζω.Οσον αφορα το οτι η φυσαρμονικα ειναι ενα απο τα καλυτερα πνευστα για την εκγυμναση των πνευμονων θα συμφωνησω απολυτα μαζι σας.


    Φιλικα Κωστας.


    #26389   /   11.01.2013, 17:26

    Υπαρχει ενα μοντελο της suzuki,pure harp λεγεται,που τα καπακια ειναι ξυλινα (τριανταφυλλια).Πολυ καλη φυσαρμονικα αλλα ακριβη,στοιχιζει γυρω στσ 100 ευρω.


    http://www.theharmonicacompany.com/_harmonicastore/product/46-suzuki-pure-harp-diatonic-harmonica.asp


    #26391   /   11.01.2013, 22:06

    Ευχαριστω πολυ για την πληροφορια Vasili!!!!


    #26400   /   12.01.2013, 23:11

    Βασίλη το κόστος είναι γύρω στα 130 ευρώ και με τα ταχυδρομικά γύρω στα 142 ευρώ. Απ' ότι περιγράφει το φυλλάδιο έχει πολύ καλό ζεστό ήχο. Την έχεις ακούσει ή δοκιμάσει; 


    Φυσαρμόνικα με καλύμματα από ροδόξυλο (παλλίσανδρος ένα δέντρο της Ινδίας-Rosewood) κατάλληλη για επαγγελματίες .


    Ακούστε την εδώ:


     


    #26405   /   13.01.2013, 13:13

    Συγνωμη για το λαθος μου,δεν φανταστηκα οτι rosewood σημαινει κατι αλλο απο ξυλο τριανταφυλιας.Ναι Στεφανε εχω δοκιμασει σχεδον ολες τις διατονικες της suzuki στην αντιπροσωπεια της.Δεν εχω δοκιμασει την fabulous και την sub30,που ειναι πανακριβες και δεν υπηρχαν στην αντιπροσωπεια.Αν και εχω μερικα μοντελα της suzuki,εχω παψει να αγοραζω, παρ'ολο που μου αρεσουν πολυ, επειδη μου ειναι πολυ δυσκολο να αλλαξω χαλασμενα reeds.Οπως ξερεις τα reeds δεν ειναι στερεωμενα στο plate με περτσινια αλλα με καποιας μορφης κολληση και απαιτουνται ειδικα εργαλεια.


    Οι τιμες,συμφωνα με τον νομο της αγορας,ανεβαινουν αν ενα προιον πουλαει πολυ και το αντιθετο.Γι αυτο στα μοντελα pure harp,overdrive & pipe humming,επειδη δεν "περπατησαν", εχουν ριξει την τιμη.Αντιθετα τα μοντελα manji & bluesmaster,επειδη πουλανε πολυ,ακριβαινουν και πανε.Ριξε μια ματια εδω


    http://www.artsound.gr/catalog/suzuki-fysarmonika-p-10992.html


    #26411   /   13.01.2013, 17:47

    Ευχαριστώ Βασίλη , μόλις μπορέσω οικονομικά θα την παραγγείλω . Μεγάλη διαφοραά αφού το κόστος είναι 92 ευρώ και αυτό που διαφημίζεται ΕΔΩ είναι ότι έχει μεγάλη ευκολία στα bendings , overblows και overdraws.


    #26417   /   14.01.2013, 13:59

    Πραγματι ειναι πολυ ευκολοπαιχτη οπως σχεδον ολες οι suzuki.Aνετα bendings,overblows στις οπες 4,5 & 6 και overdraw στην 7 OOTB(out of the box).Το overblow ομως στην 1 και τα overdraws στις 8, 9 & 10 δεν τα καταφερα OOTB.Σιγουρα με μικρες τροποποιησεις θα τα βγαζει κι αυτα.Επισης εχει πολυ ζεστο ηχο αλλα οχι τοσο δυνατο.Το μοντελο fire breath φοραει ακριβως το ιδιο χτενι και reedplates με την pure harp αλλα δεν εχει ξυλινα καπακια.Κοστιζει αρκετα φθηνοτερα και ακουγεται δυνατοτερα αλλα οχι τοσο ζεστα.


    #26418   /   14.01.2013, 14:06

    Ευχαριστώ θα την πάρω σίγουρα


    Υπάρχει μαγαζί Αθηνών που να την έχει;


    #26422   /   15.01.2013, 11:32

    Δεν ξερω Στεφανε, λυπαμαι.Αν επικοινωνησεις με την artsound, πιστευω θα βγαλεις ακρη.


    #26423   /   15.01.2013, 11:41

    Βασίλη θα δω στο διαδίκτυο αν τη βρώ στην τιμή που είπες γιατί εδώ μπορεί να έχουν αλλά δεν ξέρω αν θα διαθέτουν όλες τις τονικότητες . (λέω να πάρω την A key)



    #26384   /   11.01.2013, 13:09   /   Αναφορά

    Και απο εμενα ενας πολυ καλος παιχτης του οργανου:http://www.youtube.com/watch?v=6DmuyrJn2mo

    #26387   /   11.01.2013, 13:49

    kostasbal


    Εφ’ όσον τηρηθούν τα απλά μέτρα προστασίας που είναι συχνός καθαρισμός (ξεβίδωμα των καπακιών και πλύσιμο και αυτών και του χτενιού με σαπουνόνερο και μετά καλό στέγνωμα ή και με καθαρό οινόπνευμα χωρίς να ξεβιδώσεις τα καπάκια ή και τοποθέτηση στο νερό με μια αμπούλα καθαρισμού μασέλας – το καλύτερο είναι με οινόπνευμα ή και οιίσκυ εκτός αν το χτένι είναι από ξύλο . Τα καλύμματα  είναι ανοξείδωτα και παρουσιάζουν ποτέ πρόβλημα (Hohner-Lee Oscar – Seydel – Suzuki  είναι εγγύηση ) ακόμα και μετά δεκαετίες (δεν αναφέρεται κάποιο περιστατικό εκτός από τις φτηνές και μερικές παιδικές με πλαστικά καπάκια που είναι εστία μικροβίων).


    Playing the harmonica requires inhaling and exhaling strongly against resistance. This action helps develop a strong diaphragm and deep breathing using the entire lung volume. Pulmonary specialists have noted that playing the harmonica resembles the kind of exercise used to rehabilitate COPD patients such as using a PFLEX inspiratory muscle trainer or the inspiratory spirometer. Learning to play a musical instrument also offers motivation in addition to the exercise component. Many pulmonary rehabilitation programs[specify] therefore have begun to incorporate the harmonica. (από Wikipedia)


    Δείτε και το video μου ΕΔΩ:


    #26396   /   12.01.2013, 11:05   /   Αναφορά

    Πάντα πολύ ιδιαίτερα τα θέματά σου, Στέφανε! Και να μην παίζει κάποιος φυσαρμόνικα, δεν μπορεί να μην ακούει με ευχαρίστηση. Το συγκεκριμένο μουσικό όργανο δονεί τις συγκινησιακές μας χορδές με όποια μελωδία... Smile Και η εξάσκηση για καρδιά και πνευμόνια πρέπει να είναι σαν να τρέχεις κατοστάρι κάποιες φορές!

    #26397   /   12.01.2013, 11:48

    Ευχαριστώ Ιουλία και περιμένω το δικό σου 2ο μέρος για τα ''Κλέφτικα'' και ειδικά με ενδιαφέρουν video με αυτοσχεδιασμούς και πως αυτό επιτυγχάνεται από απλούς αμόρφωτους πολλές φορές οργανοπαίχτες που λες κι εκείνη τη στιγμή συνθέτουν και εκτελούν κι αν τους πείς να σου παίξουν μετά ακριβώς το ίδιο ταξίμ , τσαλίμι , εισαγωγή ... παίζουν κάτι παραπλήσιο γιατί ήταν σύνθεση στιγμής...


    #26409   /   13.01.2013, 17:16   /   Αναφορά

    rosewood


    Βασίλη το λάθος μερικές φορές είναι ανώτερο της τέχνης. Ο οποιοσδήποτε , όπως κι εγώ το rosewood το μετέφραζα τριανταφυλλιά. (rose = τριαντάφυλλο) . όμως τουλάχιστον εγώ στη Ελλάδα δεν έχω δει τέτοια τριανταφυλλιά με κορμό δένδρου. ‘Εψαξα κα βρήκα ότι είναι ένα δένδρο της Ινδίας , Βραζιλίας και Μαδαγασκάρης κυρίως από το οποίο φτιάχνονται κιθάρες , στέκες μπιλιάρδου , πιόνια σκακιού κλπ , είναι δε και αρωματικό και από το έλαιο του φτιάχνονται αρώματα. Η φωτογραφία δείχενει το δένδρο παλλίσανδρος:


    #26421   /   15.01.2013, 11:23   /   Αναφορά

    Το ότι ξέχασα να βάλω σε πρώτο πλάνο την Christele Berton ήταν λάθος μου- έβαλα το link βέβαια.


    Απολαύστε την εδώ:


    #26427   /   15.01.2013, 23:01   /   Αναφορά

    Μόλις έλαβα σε ΠΜ να ακούσουμε φυσαρμόνικα σε ρεμπέτικο.Πολύ ωραία μελωδία . Ευχαριστώ Μ-Ο



    Vasiliskariotis από αύριο πρωϊ μπαίνει στο ρεπερτόριο

    #26435   /   17.01.2013, 09:09

    Για όσους θέλουν να το παίξουν το παραπάνω ρεμπέτικο με φυσαρμόνικα, στον ίδιο τόνο πρέπει να έχουν φυσαρμόνικα τονικότητας F (φα)


    #26436   /   17.01.2013, 12:09

    Ωραίος Στέφανε!!!


    Ευχαριστώ!


    Καλημέρα...


    #26441   /   17.01.2013, 15:32

    Bαλσακι κανταδορικο.Ταιριαζει απολυτα στο ρεπερτοριο σου Στεφανε.


    Ο Jean Jacques Milteau υπηρξε ο δασκαλος της Christelle,της Rachelle Plas και πολλων αλλων.Ειναι απο τους πιο γνωστους αν οχι ο γνωστοτερος Ευρωπαιος παιχτης της διατονικης.



    #26442   /   17.01.2013, 16:00

    Ήδη το έμαθα , το έπαιξα και το τραγούδησα σε φίλου και 'ξετρελλάθηκαν''


    Θα σε παραδεχτώ αν ακούγοντας το για 1η φορά , κατάλαβες αμέσως στο τελευταίο στιχάκι μια λέξη μετά το:


    ''τα τραγουδώ............στη φυσαρμονικα μου''


    #26443   /   17.01.2013, 16:17

    Συνηθως δεν ακουω ποτε το στιχο στο πρωτο ακουσμα αλλα την μουσικη.Τωρα που το ξανακουσα νομιζω λεει "τσαχπινικα"


    #26444   /   17.01.2013, 16:35

    Έτσι είναι. Στην αρχή όλοι το πηραμε ''ταξίμ-ικα''


    #26459   /   18.01.2013, 09:41

    Ένα πάραπολύ καλό άσμα για όλα τα παιδιά του κόσμου:


    ’Ανάγκη να σε πάρω εγώ’’ του Μ. Χατζηδάκη με φυσαρμόνικα από τον Μ. Αβαράκη



    #26469   /   20.01.2013, 21:39   /   Αναφορά

    Καλησπέρα σε όλουςκια συγχαρητήρια για την πολύ καλή δουλειά Κύριε Στέφανε


    Διαβάζω τα γραφόμενα σας και μόλις πριν λίγες εβδομάδες απέκτησα μια απλή φυσαρμόνικα στο C


    Θα ήθελα να σας παρακαλέσω ε΄να θα μπορούσταε να μουα ποστείλετε την ταμπλατούρα για την εισαγωγή του τραγουδιού Ερωτόκριτος έτσι ώστε να μάθω να το παίζω στην φυσαρμόνικα


    Σας παρακαλώ πολύ έχω ψάξει παντού αλά δεν βρίσκω σε ποιες τρύπες να κανω blow  και σε ποιες draw για να παίξω αυτότ ο υπέροχο τραγούδι


    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

    #26470   /   20.01.2013, 21:57

    Εδώ θα βρεις τα ακόρντα για την κιθάρα σε D:


    http://kithara.to/ss.php?id=mLC5t1mQ2rT8oWflQRsgkz8EbB8eGc3yDPM8QI9srM5i_tYTaaebZaXR1cjx3q-G00t9Id0HwILv17dfzHbLaw


    Μετέτρεψε το σε C (αφαιρώντας 2 ημιτόνια)


    Για να το παίξεις με τη φυσαρμόνικα C ξεκίνα από την 4η οπή φυσώντας . Θα χρειαστείς σε κάποια σημεία την τεχνική bending αλλιώς κάνεις παύση.


    Με παρτιτούρες φυσαρμόνικας δεν ασχολούμαι.


    #26472   /   20.01.2013, 23:23

    Σε ευχαριστω


    δυστηχως δεν εχω μουσικες γνωσεις και οχι καλό μουσικό αυτί


    για τον λόγω αυτό μπορώ να παίζω μόνο με τις παρτιτουρες για φυσαρμόνικα


    εάν κάποιο κοπέλι έπαε χάμω γατέει για τισ παρτιτουρες του Ερωτοκριτου για φυσαρμόνικα ε ας μου στείλει τοτεσας ένα μήνυμα


    Ευχαριστώ μπρε κουμπάροι


    #26481   /   22.01.2013, 14:24

    Τη γνώμη μου για τις Σημειολογικές Παρτιτούρες την εξέφρασα σε πολλά άρθρα και ειδικά εδώ:


    Μια απάντηση όμως που ίσως ικανοποιήσει τον Κρητικό φίλο μας έδωσε ο VasilisKariotis εδώ:


    #26483   /   22.01.2013, 21:03   /   Αναφορά

    Φίλοι γειά σας. Θα ήθελα να αναφέρω ότι ο ποιητής και στιχουργός Άκος Δασκαλόπουλος υπήρξε ένας εξαιρετικά ταλαντούχος φυσαρμονιο-παίχτης. Τον θυμάμαι γύρω στα 1970, στο σπίτι του με τουλάχιστον 7-8 φυσαραμόνικες, διαφόρων τόνων. Είχε παίξει τότε μπροστά μου ένα-δυό κομμάτια και νόμιζα πως άκουγα δυο όργανα συγχρόνως. Ακούγεται το παίξιμό του στο κομμάτι "Καραγκιόζη μου" του Γιώργου Ρωμανού. http://akosdaskalopoulos.blogspot.gr/search/label/%CE%A3%CE%A5%CE%9D%CE%98%CE%95%CE%A4%CE%97%CE%A3%20%CE%A1%CE%A9%CE%9C%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3%20%CE%93.

    #26484   /   22.01.2013, 22:35

    Δυστυχώς το ''Καραγκιόζη μου'' του Γιώργου Ρωμανού δεν το βρίσκω. Αν μπορείτε  εσείς ή κάποιος άλλος ανεβάσετε να το ακούσουμε ή πείτε μας που να το βρούμε.


    Ευχαριστώ για την ενημέρωση


    #26585   /   03.02.2013, 08:51

    ΕΔΩ: http://akosdaskalopoulos.blogspot.gr/search/label/%CE%A3%CE%A5%CE%9D%CE%98%CE%95%CE%A4%CE%97%CE%A3%20%CE%A1%CE%A9%CE%9C%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A3%20%CE%93



    #26534   /   27.01.2013, 13:05   /   Αναφορά

    Γεια σας και παλι


    Vasiliskariotis and Stefanos σας ευχαριστω πολλυ ορε συντεκνοι για την βοηθεια σας


    Θα συμφωνησω οτι δεν ειναι και το καλυτερο οι παρτιτουρες για φυσαρμονικα αλλα πείτε μου ορε κουμπαροι ηντα άλλο τρόπο να βρει ένας Χριστιανός που δεν έχιε μουσικλο αυτί και δεν γατέει να διαβαει τσι νότες πως θα γίνει να παίζει κομμάτια χωρίς παρτιτούρες μήπως μπορείτε να μου πείτε?


    Ευχαριστώ και πάλι

    #26535   /   27.01.2013, 13:51

    Στα χέρια ενός πεπειραμένου παίχτη , που έχει μάθει και τις τεχνικές bending , υπάρχει διαθέσιμη   πλήρης  χρωματική κλίμακα σε μια διατονική φυσαρμόνικα και κάνει τα γλωσσίδια να πάλλονται παράγοντας θαυμαστά εφφέ, απλά με ελαχίστη αλλαγή του σχήματος της στοματικής κοιλότητας. Η κατεύθυνση της αναπνοής σ’ αυτά τα γλωσσίδια είναι αυτή που δίνει αυτή την εκφραστικότητα.


    Το να μάθει κάποιος φυσαρμόνικα είναι παρόμοιο με το να μάθει ένα βρέφος να μιλά. ΑΥΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΟΥ ΤΟ ΔΙΔΑΞΕΙ ΔΙΟΤΙ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ. (Δεν υπάρχει κάποιο πληκτρολόγιο όπως στο πιάνο ή πιστόνια όπως στην τρομπέτα….). ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΗΘΙΣΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ και να βελτιώνεσαι από τα λάθη σου και αυτό επιτυγχάνεται μόνο με ΠΟΛΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ και υπομονή και θα συμβεί ακριβώς όπως όταν τραγουδάς ή σφυρίζεις.


    Οι παρτιτούρες φυσαρμόνικας είναι σημειολογικές και  είναι ένα  ‘κόλπο’ των σχολείων  φυσαρμόνικας….. Θα σου δώσω μια διεύθυνση με εκατοντάδες παρτιτούρες φυσαρμόνικας. Θα διαπιστώσεις ότι δεν μπορείς να παίξεις ΑΠΟΛΥΤΩΣ καμιά διότι απλά δεν ξέρεις τη μελωδία της  αλλά ούτε και τον ρυθμό της.


    Για έναν όμως αρχάριο αναφέρθηκα σ’ αυτή την ενότητα:



    #26536   /   27.01.2013, 14:25   /   Αναφορά

    Στέφανε συμφωνωε με όσα λές κουμπάρε αλλά ίντα κα καμω που με το που μου έδωσε την παρτιτουρα ο σύντεκνος γνωρίζωνατς την μελωδία την έβγαλα κατευθείαν συθνεπώς μόνο σε παρτιτούρες μπορώ να κάμω δουλειά


    την μελωδία και τουν ρυθμό τον βρίσκω οι παρτιτουρες ου λείπουν


    επισης κιονά το πρόγραμμα το harping midi πως δουλεύει γατέιε κανείς?από που μπορώ να βρω midi files για ελληνικά τραγούδια δωρεάν?ευχαριστώ

    #26537   /   27.01.2013, 15:13

    Λες ότι το έβγαλες. Αυτό γιατί ήξερες το σκοπό. Αν κάνεις μια ελάχιστη παραλλαγή όλη η επόμενη παρτιτούρα βγαίνει λάθος.


    Τέτοιες λοιπόν παρτιτούρες με ελληνικά τραγούδια ,όπως είπαμε και την προηγούμενη φορά , μπορείς να βρεις άφθονες εδώ.


    Αν δεν τις βγάζεις σημαίνει ότι δεν ξέρεις καλά το σκοπό της μελωδίας ή αυτός που την έγραψε δεν ήξερε το σωστό σκοπό της μελωδίας ή κάπου πρόσθεσε ή αφαίρεσε έστω και μια νότα .


    Και όπως ξαναείπα θα συμφωνούσα μ΄αυτές αν ταυτόχρονα συνοδεύονταν με mp3.


    Μια τέτοια παρτιτούρα αλλά καλύτερη γιατί εκτός από το ότι την ακούς ταυτόχρονα τη βλέπεις  την έχω κάνει για δείγμα ώστε να ασχοληθεί κάποιος νεότερος που έχει το χρόνο και το μεράκι  γιατί απαιτεί πράγματι πολύ χρόνο για να την πραγματοποιήσεις. Δείτε την εδώ για διατονική φυσαρμόνικα και εδώ για χρωματική φυσαρμόνικα.


    Το πρόγραμμα midinotate εδώ  αν δεν ξέρεις να στο κατεβάσει (με μειωμένες δυνατότητες –αφού δωρεάν)  και να στο εγκαταστήσει κάποιος.


    Επίσης εδώ δες έχω φτιάξει δεκάδες ελληνικούς Ετοιμους Ρυθμούς Ντραμς  ώστε παίζοντας να μη χάνεις το ρυθμό.


    Αρχεία midi files θα σου στείλω με e-mail


    Υπομονή και καθημερινή προσπάθεια


    Στέφανος


    #26538   /   28.01.2013, 10:52

    Πήρα ένα Π.Μ από κάποιον αρχάριο φυσαρμόνικας και επειδή πολλοί θα έχουν τις ίδιες απορίες , αν και έχουν αναλυτικά εξηγηθεί σε πολλά από τα άρθρα μου, θα δώσω απαντήσεις με παραδείγματα:


    Ερώτηση 1η: <<…τα κομμάτια επειδή τον ξέρω το ρυθμό και την μελωδία διαβάζοντάς τα από την σημειολογική παρτιτούρα μπορώ να τα βγάζω αρκετά καλά το μόνο που μου λείπει είναι η παρτιτούρα>>.


    Υπάρχουν εκατοντάδες τέτοιες παρτιτούρες με ελληνικά τραγούδια ΕΔΩ ,όπως είπαμε και την προηγούμενη φορά και είναι σε όλα τα στυλ ( από…. ζεϊμπέκικα μέχρι δημοτικά…).


    Αν δεν τις ‘’βγάζεις’’ σημαίνει ότι δεν ξέρεις καλά το σκοπό της μελωδίας ή αυτός που την έγραψε δεν ήξερε το σωστό σκοπό της μελωδίας ή κάπου έχει παραλείψει ή έχει βάλει παραπάνω νότες …. Συνιστώ στους αρχάριους να αποφεύγουν αυτό το μη-πρότυπο σύστημα αριθμών, βελών, υπογραμμίσεων αριθμών, χρωμάτων κλπ. Αυτή η σημειολογία είναι δύσκολο να αναγνωσθεί ειδικά όταν η μελωδία είναι γρήγορη. Μουσικοί άλλων οργάνων αγνοούν παντελώς την ύπαρξη της. Στην αρχή για έναν αδαή ή για Licks – ταξίμια – εισαγωγές ..ναι θα ήμουν σύμφωνος. Οι παρτιτούρες φυσαρμόνικας είναι σημειολογικές και είναι ένα ‘κόλπο’ των σχολείων φυσαρμόνικας….. Θα σου δώσω μια διεύθυνση με εκατοντάδες παρτιτούρες φυσαρμόνικας. Θα διαπιστώσεις ότι δεν μπορείς να παίξεις ΑΠΟΛΥΤΩΣ καμιά διότι απλά δεν ξέρεις τη μελωδία της αλλά ούτε και τον ρυθμό της. Για έναν αρχάριο αναφέρθηκα σ’ αυτή την ενότητα:


    Και όπως ξαναείπα θα συμφωνούσα μ΄αυτές αν ταυτόχρονα συνοδεύονταν με mp3.


    Μια τέτοια παρτιτούρα αλλά καλύτερη γιατί εκτός από το ότι την ακούς ταυτόχρονα τη βλέπεις την έχω κάνει για δείγμα ώστε να ασχοληθεί κάποιος νεότερος που έχει το χρόνο και το μεράκι γιατί απαιτεί πράγματι πολύ χρόνο για να την πραγματοποιήσεις. Δείτε την εδώ για διατονική φυσαρμόνικα και εδώ για χρωματική φυσαρμόνικα.



    Ερώτηση 2η: <<…επίσης πως γίνεται αφού τα midifiles τα φορτώσω στο πρόγραμμα να μου βγάλει την παρτιτούρα αλλά όχι σε μορφή πενταγράμμου όπως φαίνεται στο πρόγραμμα αλλά να μου δείχνει σε ποιες τρύπες να ρουφάω και σε ποιες να τραβάω?>>


    Τα migi files σε βοηθούν στο ότι με το MidiNotate πρόγραμμα εδώ μπορείς να τα μετατρέψεις σε όποια κλίμακα θέλεις (ναι μεν σε πεντάγραμμο και για ένα ΕΝΤΕΛΩΣ άσχετο με νότες μπορεί να παραληφθεί το πεντάγραμμο και να χρησιμοποιηθούν μόνο οι άλλες δυνατότητες του προγράμματος) .


    Αλλά καλύτερα να γίνει κατανοητό με παραδείγματα:


    Έστω ότι έχεις αγοράσει μόνο 2 φυσαρμόνικες  μια σε Λα μινόρε (Am)  και μια σε Ντο ματζόρε (C ):



    • Εδώ θα βρείτε αρκετά αρχεία midi που τα κατεβάζεις  δωρεάν από το διαδίκτυο  διάφορους ελληνικούς ρυθμούς και εδώ τα κατέταξα σε κλίμακες Λα μινόρε (Am)  και σε κλίμακες Ντο ματζόρε (C ) όπως οι φυσαρμόνικες που υποθέσαμε ότι διαθέτεις.

    • Αυτό σημαίνει ότι για να παίξεις αυτά τα midi μόλις τα κάνεις κλίκ - με όποιον player κι αν έχει το computer σου- , χρειάζεσαι αντίστοιχα φυσαρμόνικες τονικοτήτων (κλειδιού): Am αρμονικό & C ματζόρε για να παίζεις πάνω τους και άρα να μάθεις τη μελωδία.


     



    • Για το παράδειγμα μας θα βρείτε εδώ και άλλα 2 midi files  τα: ‘’Απονη ζωή’’ που όμως είναι σε κλίμακα Σολ (G) ματζόρε και το ‘’Τραίνο φεύγει στις 8’’ σε κλίμακα Μι μινόρε (Em).


     



    •  Άρα αν δεν έχεις φυσαρμόνικα τονικότητας G και φυσαρμόνικα τονικότητας Em αντίστοιχα δεν μπορείς να τα συνοδέψεις με τις φυσαρμόνικες που υποθέσαμε ότι  έχεις { Λα μινόρε (Am)  και Ντο ματζόρε (C )}


     



    • Αν όμως έχεις ένα πρόγραμμα όπως το MidiNotate τότε το ‘’Απονη ζωή’’ που είναι σε κλίμακα Σολ (G) ματζόρε μπορείς να το μετατρέψεις σ’ όποια κλίμακα θες άρα και σε C άρα μπορείς να παίζεις πάνω του με την C τονικότητας φυσαρμόνικα σου.

    • Ομοίως το ‘’Τραίνο φεύγει στις 8’’ σε κλίμακα Μι μινόρε (Em) ματζόρε μπορείς να το μετατρέψεις σ’ όποια κλίμακα θες άρα και σε Am άρα μπορείς να παίζεις πάνω του με την Am τονικότητας φυσαρμόνικα σου.


    Μερικές άλλες δυνατότητες του MidiNotate είναι:



    • το tempo μπορείς να το ρυθμίσεις με όποια ταχύτητα επιθυμείς από πολύ-πολύ αργά

    • να βάζεις κάθε φορά μόνο ένα τμήμα του κομματιού που σ΄ενδιαφέρει μέχρι να το μάθεις ,

    • να μετατρέπεις τη μελωδία σ’ όποιο όργανο επιθυμείς (από τρομπέτα μέχρι βιολί……)

    • να παίζει ταυτόχρονα πολλά όργανα ,

    • Να απομονώνεις  συγκεκριμένα όργανα

    • Να παίζουν μόνο τα ακόρντα

    • Να χτυπά και ο μετρονόμος (σ’ όποια ταχύτητα θέλεις)

    • Να προσθέτεις δικές σου νότες

    • Να εισάγεις τους στίχους της μελωδίας (Lyrics)

    • Να εκτυπώσεις την παρτιτούρα ή μέρος αυτής

    • …..

    • ….




    Ερώτηση 3η: <<….να μου δείχνει σε ποιες τρύπες να ρουφάω και σε ποιες να τραβάω?>>


    Η ‘’λύση’’ φαίνεται να είναι το πρόγραμμα harpingmidi


    Συνιστώ στους αρχάριους να αποφεύγουν αυτό το μη-πρότυπο σύστημα αριθμών, βελών, υπογραμμίσεων αριθμών, χρωμάτων κλπ. (Εκτός από πολύ σύντομα Licks που μελετήσαμε στο Κεφάλαιο  Blues & Φυσαρμόνικα). Αυτή η σημειολογία είναι δύσκολο να αναγνωσθεί ειδικά όταν η μελωδία είναι γρήγορη. Μουσικοί άλλων οργάνων αγνοούν παντελώς την ύπαρξη της. Όμως η σημειολογική  παρτιτούρα που δίνεται με το παραπάνω πρόγραμμα συνδυάζεται με την στάνταρντ σημειολογία και είναι κάτι το ιδανικό και για τη Διατονική αλλά και τη Χρωματική. Δεν το έχω δοκιμάσει (πρέπει να το αγοράσεις) και δεν ξέρω αν αυτό που διαφημίζει ισχύει όπως διαφημίζεται…


    #26544   /   28.01.2013, 16:43

    Πήρα επίσης το παρακάτω κείμενο με Π.Μ από το φίλο και μέλος Vasiliskariotis


    <<.... Οι περισσοτεροι φυσαρμονικιστες οχι μονο δεν μπορουν να διαβασουν πενταγραμμο αλλα δεν ξερουν καν το layout της φυσαρμόνικας τους  και επιμενουν με το που αγορασουν μια φυσαρμόκα αμεσως να παιξουν τα τραγουδια που τους αρεσουν. Το ιδιο ισχυει και για πολλους που παιζουν χρονια και πεισματικα αρνουνται να μαθουν νοτες, γιατι οι παλιοι φυσαρμονικιστες (S.B Williamson,Little Walter, J.Wells κ.α) ηταν καθαρα εμπειρικοι παιχτες.Eτσι λοιπον προεκυψαν και καθιερωθηκαν οι σημειολογικες παρτιτουρες...>>.


    Εγώ να προσθέσω ότι πορεί το σχόλιο να είναι λίγο σκληρό αλλά είναι η πραγματικότητα. Είναι όμως μια ευκαιρία για νέο ξεκίνημα και κάθε βοήθεια που θα χρειαστείτε θα είναι άμεση.


    #26776   /   28.02.2013, 12:48

    Σήμερα ψάχνοντας βρήκα ένα πολύ ωραίο τραγούδι με τον Κώστα Χατζή με εισαγωγή φυσαρμόνικας Dm αρμονικό:



    #27595   /   13.07.2013, 13:50   /   Αναφορά

    #27596   /   13.07.2013, 15:00

    Βασίλη καλημέρα


    Μόλις τέλειωσα και ευχαριστήθηκα το διδακτικό video (στο οποίο μπορούν να επιλεχθούν και υπότιτλοι για όσους δεν κατανοούν τις συνομιλίες) διάρκειας 1 ώρας στο οποίο εξιστορείται η ιστορία της φυσαρμόνικας. Μ' άρεσε και ο τίτλος ''Τενεκεδένιο σάντουϊτς''). Σημείωσα και μερικά σημεία του video:


    Στο 21:55 βιολί + φυσαρμόνικα


    33:00 Χρωματική


    Στο 34:20 για Jazz


    στο 37:20 για Blues με φυσαρμόνικα + κιθάρα + banjo


    Στο 47:25 το Amazing Grace


    Στο 57:00 σόλο


    Μου 'κανε εντύπωση η μεγάλη χειροποίηστη σχεδόν παραγωγή στην εποχή της μετανάστευσης (περίπου 25.000.000 φυσαρμόνικες/μέρα)


    Καλόν είναι να το θέσεις το video και στο άρθρο: ''Διατονική φυσαρμόνικα για όλους - Μέρος 1ο ''


    http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2955


    Να ένα video που θα πρέπει να μεταγλωτιστεί από τη Νέα Κρατική Τηλεόραση. Εσεις οι νέοι μπορείτε να πείσετε τον Καψή για τέτοιες εκπομπές που κοστίζουν ψίχουλα σε σχέση με τα ποσά που έτρωγαν πολλά λαμόγια της για εκπομπές που δεν έβλεπε κανείς.....


    Ευχαριστώ για το σχόλιο


     


    #27600   /   14.07.2013, 13:47   /   Αναφορά

    Καλημερα Στεφανε. Χαιρομαι που σ'αρεσε.Το ποσταρα εδω επειδη αναφερεται και στους πιο αντιπροσωπευτικους παιχτες της καθε εποχης απο τη γεννηση της φυσαρμονικας.Και βεβαια εσυ μπορεις να το ποσταρεις οπου αλλου νομιζεις.

    #27601   /   14.07.2013, 14:05

    Ναι θα το ποστάρω , απλά το σχόλιο επισκέπτη ίσως έχει μεγαλύτερη βαρύτητα


    #28999   /   06.12.2014, 20:31   /   Αναφορά

    Παιδιά ακούστε αυτόν τον τύπο τι παίζει !!!! 


    στο δευτερόλεπτο 5.52 σολο φυσαρμόνικα που τα σπάει!!!!πραγματικά απίστευτος!!!


    https://www.youtube.com/watch?v=ljMOwEyIMs0

    #29000   /   06.12.2014, 21:19

    Πράγματι είναι πολύ ωραία μελωδία και σωστό παίξιμο. Μόνο που είναι σε τονικότητα Em που σίγουρα θα είναι δύσκολο να έχουν πολοί παίχτες τέτοια φυσαμόνικα.Θα προσπαθήσω να το μάθω και κάποια στιγμή θα το ποστάρω σε Dm ή Am


    #29240   /   08.08.2015, 12:48
    Μα καλά δεν βλέπετε αν δεν ακούτε ότι πρόκριτε για φλάουτο!
    Με όλο στον σεβασμό στην τραγουδίστρια η Γιώτα δεν πρέπει να είναι στην λίστα με τους βιρτουόζους απλά συνοδεύει.

    #29241   /   08.08.2015, 14:07
    Φυσικά και στο χρόνο 5:52 που αναφέρει το μέλος MasterUtan στο σχόλιο του ΕΔΩ : το όργανο που ακούγεται είναι φυσαρμόνικα και όχι φλάουτο.
    Εξ άλλου ο παίχτης που στη φωτογραφία κρατάει το bassoon (φαγκότο) παίζει και φυσαρμόνικα και το αναφέρει στην περιγραφή το άλλο μέλος της ορχήστρας που ανέβασε το video.
    Όσον αφορά τη Γιώτα οι απόψεις είναι υποκειμενικές και καλά κάνεις και έχεις την άποωη αυτή με την οποία δεν συμφωνώ.
    Για μένα (υποκειμενικά) η Γιώτα εδώ :
    https://www.youtube.com/watch?v=_DgJGpm8qMw
    και ο Κώστας Βλαχόπουλος (χρωματική φυσαρμόνικα) εδώ:
    https://www.youtube.com/watch?v=M9_1eeFAkAE

    αν δεν είναι βιρτουόζοι είναι πάρα – πάρα πολύ καλοί.
    Αν έχεις κάποιους άλλους υπ’ όψη εδώ είμαστε να τους ακούσουμε….όμως οποιαδήποτε κι αν είναι η άποψη σου θα πρέπει να την εκφράζεις τουλάχιστον με ευγένεια

    #29242   /   09.08.2015, 10:44
    Πράγματι δεν είχα την υπομονή να το ακούσω όλο βέβαια τέτοια σόλα ο Αβαράκης τα έχει για πρωινό! Εδώ μία δύσκολη τεχνική από έλληνα. https://www.youtube.com/watch?v=Q19kngOCGI4
    Kostas Vlachopoulos
    Και το κανάλι του:
    https://www.youtube.com/channel/UCSrSGNfvZedZ47GUiMszNFA

    #29243   /   09.08.2015, 11:02
    Θα μπορούσες όμως να ζητήσεις κι ένα συγνώμη για την αγενή τοποθέτηση σου τουλάχιστον από το μέλος MasterUtan που επακριβώς ανέφερε το χρόνο στο εν λόγω video που ακούγεται η φυσαρμόνικα.....

    Όσον αφορά τον Βλαχόπουλο δεν είναι δύσκολη τεχνική αλλά είναι θέμα εξάσκησης με την χρωματική φυσαρμόνικα και τουλάχιστον στα Tango Argentino είναι τέλειος.

    #29259   /   04.09.2015, 12:59
    Δεν υπάρχει θέμα παρεξήγησης άλλωστε είναι καθαρό οτι ακούγετε φυσαρμόνικα. Φυσικά και κανένας Έλληνας νομίζω δεν συγκρίνεται με τον αγαπημένο δάσκαλο Αβαράκη. Είναι λογικό να αμφισβητεί κάποιος ένα βίντεο που θα μπορούσε να πάρει ηχητική επεξεργασία για αυτό παραθέτω
    λινκ από live εμφάνιση του ίδιου σχήματος -https://www.youtube.com/watch?v=O0mRlixRDO4 - το σόλο φυσαρμόνικας ξεκινά ακριβώς στο 6ο λεπτό. Ένα όμορφο κομμάτι του φίλου Αλέκου Βρέττου

    #29260   /   04.09.2015, 16:23
    Φυσικά και δεν υπάρχει θέμα παρεξήγησης όμως τη φράση : ‘’ Μα καλά δεν βλέπετε αν δεν ακούτε….’’ δεν την ανέχομαι, χωρίς όμως να κρατώ κακία, και μάλιστα όταν μετέπειτα παραδέχεται : ‘’.. δεν είχα την υπομονή να το ακούσω όλο…’’ .
    Δέχομαι οποιαδήποτε αρνητικό σχολιασμό στα όρια της ευπρέπειας .
    Όπως βλέπετε όμως με το παρών σχόλιο σας δώσατε την αφορμή για την αναγνώριση ενός μουσικού..του Dimitris Koufalakos (πρώτη φορά που τον ακούω) που παίζει Bassoon και φυσαρμόνικα αποδίδει εξαιρετικά.
    Δυστυχώς το κομμάτι απ’ ότι ακούω είναι σε Εm.είναι όμως μια καλή ‘’εισαγωγή’’ για πολλά τραγούδια . Μόλις το μάθω θα ανεβάσω ένα ηχητικό του συγκεκριμένου αποσπάσματος με φυσαρμόνικα σε Am ή Dm που κατέχω.
    Ευχαριστώ για το σχόλιο

    #29261   /   04.09.2015, 22:09
    • Πιστεύω ότι στο προηγούμενο κομμάτι , όπως και σ΄ αυτό , ο φυσαρμονίστας αυτοσχεδιάζει.
    • Το άκουσα μερικές φορές και αυτό που αποτύπωσα στο μυαλό μου , το μετέτρεψα από Em harmonic σε τονικότητα ΡΕ μινόρε Αρμονικό και το ηχογράφησα πρόχειρα (στο άμεσο μέλλον θα αναβαθμίσω την ηχογράφηση) για να σας δείξω ότι τέτοια licks είναι χρήσιμα να μαθευτούν ‘’απ’ έξω’’ καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλά ελληνικά τραγούδια (το συγκεκριμένο σε μπαλάντες).
    • Ακούστε το ΕΔΩ : https://app.box.com/s/ok5ynms5e3sm666hzn7swy319sz69rna