Το London School of Economics, δημοσίευσε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μελέτη σχετικά με την ανώτατη μουσική εκπαίδευση στην Αγγλία και το πόσο συνεισφέρει στην τοπική οικονομία.
Πρόκειται για μια εργασία σχετικά με το πώς τρεις από τις μουσικές σχολές του Λονδίνου (conservatoires), η Βασιλική Μουσική Ακαδημία, η Μουσική και Δραματική Σχολή του Γκίλντχολ και το Βασιλικό Μουσικό Κολέγιο συνεισφέρουν στην οικονομία του Λονδίνου και του Ηνωμένου Βασιλείου. Η έρευνα αξιοποίησε στατιστικά στοιχεία και συνεντεύξεις για να υπολογίσει το κόστος των σπουδών στα τρία αυτά ιδρύματα και για να αξιολογήσει τα πλεονεκτήματα της παρουσίας και λειτουργίας τους, όπως και των δραστηριοτήτων των αποφοίτων τους στο Λονδίνο.
Τα τρία αυτά ιδρύματα έχουν ως σκοπό την ανώτατη εκπαίδευση των φοιτητών τους στη μουσική δημιουργία. Συνολικά έχουν περίπου 2,150 φοιτητές, σχεδόν το ένα τρίτο από όσους σπουδάζουν σε όλα τα αντίστοιχα αγγλικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Μισοί περίπου από τους φοιτητές τους προέρχονται από όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και οι υπόλοιποι από το εξωτερικό. Σχεδόν οι μισοί από αυτούς προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ, ενώ κάθε ίδρυμα έχει φοιτητές που κατάγονται από πάνω από πενήντα χώρες από όλο τον κόσμο.
Τα τρία ιδρύματα μαζί, ξοδεύουν περίπου 48 εκατομμύρια λίρες ετησίως. Το 60% από αυτό πηγαίνει στο προσωπικό τους. Το κόστος αυτό είναι παρόμοιο και συγκρίσιμο με το κόστος φοίτησης σε άλλες, ειδικευμένες σχολές, όπως η ιατρική για παράδειγμα. Αντίθετα, το κόστος φοίτησης είναι αρκετά χαμηλότερο από αυτό σε αντίστοιχες σχολές των ΗΠΑ.
Τα έσοδα των τριών ιδρυμάτων το 2009/10 ήταν 49,6 εκατομμύρια λίρες. Τα δύο τρία από αυτά προήλθαν από τα δίδακτρα και από κρατικές πηγές. Τα δίδακτρα εισήγαγαν συνάλλαγμα περίπου 15 εκατομμυρίων λιρών, ενώ το 40% από αυτά τα χρήματα προήλθαν από χώρες εκτός ΕΕ.
Η κρατική χρηματοδότηση για το 2009/10, ανήλθε στο ποσό των 12,6 εκατομμυρίων λιρών.
Συνολικά υπολογίζεται ότι το σύνολο των εσόδων από τις δραστηριότητες της αγγλικής βιομηχανίας θεάματος ανέρχεται στο ποσό των 25 δισεκατομμυρίων λιρών. (33,6 δις. €)
Στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν περίπου 50,000 μουσικοί πλήρους απασχόλησης. Τα τρία ιδρύματα που εξετάζουμε εκπαιδεύουν το ένα δέκατο περίπου από αυτό τον αριθμό, ένα μικρό ποσοστό δηλαδή, αλλά οι απόφοιτοί τους είναι οι μουσικοί του υψηλότερου επιπέδου. Για παράδειγμα, οι απόφοιτοι των σχολών αυτών είναι περισσότεροι από τους μισούς από τα τέσσερα κύρια μουσικά σύνολα του Λονδίνου.
Υπολογίζεται ότι τα έσοδα των μουσικών σκηνών κάθε είδους συνεισέφεραν σε συνάλλαγμα περίπου 59 εκατομμύρια λίρες το 2010, ενώ οι συναυλίες κλασσικής μουσικής προσέθεσαν άλλα 8 εκατομμύρια σε αυτό το ποσό.
Η δουλειά των αποφοίτων των σχολών αυτών έχει και άλλες παράπλευρες όψεις. Πολλοί τουρίστες επισκέπτονται το Λονδίνο ειδικά για να δουν παραστάσεις – ή αλλιώς, δεν θα έρχονταν αν δεν υπήρχαν αυτές – οπότε, με αυτή την έννοια, ολόκληρο το συναλλαγματικό όφελος που προκύπτει, οφείλεται στη δύναμη της μουσικής βιομηχανίας του. Γενικά, η κλασσική μουσική και το θέατρο συνεισέφεραν πάνω από 700 εκατομμύρια λίρες το 2010. Τα μουσικά κολέγια, είναι φυσικά μέρος του οικοσυστήματος της μουσικής βιομηχανίας. Πολλές από τις δραστηριότητες και τις υπηρεσίες που παρέχουν, δεν θα υπήρχαν αν δεν υπήρχαν αυτά. Παρά και την γενικευμένη ύφεση, οι βιομηχανίες του θεάματος συνεχίζουν να συνεισφέρουν στην οικονομία, αλλά και στην καινοτομία και τη δημιουργικότητα, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτει τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα στην ΕΕ.
Το πρωτότυπο πλήρες κείμενο, μαζί με πίνακες και περαιτέρω τεκμηρίωση είναι εδώ.
Η συνιστώσα αυτή της μελέτης του LSE έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Θα προέτρεπα τους σχολιαστές του δικού μου, παρόμοιας προβληματικής άρθρου στο MusicHeaven, με τίτλο 25 Χρόνια Μουσικά Σχολεία: Ποιο είναι το όραμά τους για το μέλλον;, να τα συγκρίνουν.
Είναι ενδιαφέρον επίσης να αξιολογήσουμε τη χρήση του όρου "βιομηχανία" για τη μουσική και την τέχνη γενικότερα, κάτι που θα έκανε όλα τα μυαλά του 17ου αιώνα να βγάλουν ...καντήλες.
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#29058 / 20.02.2015, 08:50 / Αναφορά Ποιός ορίζει το πρόγραμμα σπουδών (δηλαδή την ύλη και την διαδικασία διδασκαλίας) στα τρία αυτά (και σε οποιαδήποτε άλλα) μουσικά σχολεία τού ΗΒ;Εχω τον λόγο που το ρωτάω αυτό,γιατί έχει σχέση και με το προηγούμενο άρθρο σου γιά τα ελληνικά ΜΣ. ΥΓ 1.Το link γιά να δούμε την πρωτότυπη μελέτη δέν λειτουργεί. ΥΓ 2.Δέν ξέρω τί έβγαζαν τα μυαλά τού 17ου αιώνα,ο όρος "βιομηχανία" όμως μού φαίνεται ότι αποτελεί γενίκευση μιάς ανθρώπινης δραστηριότητας.Σαφώς στην τέχνη υπάρχει και το βιομηχανικό στοιχείο (π.χ.στην μαζική παραγωγή CDs ή αντιγράφων πινάκων και λογοτεχνικών έργων),όμως η "πρώτη ύλη" τής τέχνης δέν παράγεται μαζικά.Ενας συνθέτης,γιά παράδειγμα,μπορεί να κάνη ολόκληρα χρόνια γιά να ολοκληρώση ένα έργο-το ίδιο κι'ένας ζωγράφος γιά να ολοκληρώση έναν πίνακα. Αλλά και σε άλλους τομείς τής ανθρώπινης δραστηριότητας υπάρχουν προϊόντα που θεωρούνται μέν "βιομηχανικά",αλλά που η ανάπτυξή τους μέχρι να φτάσουν στην μαζική παραγωγή μπορεί να διαρκέση ακόμη και δεκαετίες-όπως είναι,π.χ. τα φάρμακα ή ακόμη και τα μέσα μεταφοράς,το λογισμικό κλπ.Εκεί όμως δέν βγάζει καντήλες κανείς ώστε να θεωρήση την πρωτότυπη ιδέα τού αεροναυπηγού,τού φαρμακοποιού ή τού προγραμματιστή ώς προϊόν κάποιας τέχνης και διανοητικής εργασίας....... |
#29059 / 21.02.2015, 19:02 Γεια σου αγαπητέ Hastaroth. Συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση. Δεν γνωρίζω τα της ύλης στα ιδρύματα που αναφέρονται στο άρθρο, αλλά η καλλιτεχνική τους παρουσία και η (παγκόσμια) ζήτηση των θέσεων σπουδών τους, παρά και τα ακριβά δίδακτρα και το κόστος ζωής στην Αγγλία, δείχνει ξεκάθαρα την επιτυχία τους. Ας μας φωτίσει κάποιος φοιτητής ή υποψήφιος. Όπως λέει το άρθρο, δεν είναι μόνο αυτά φυσικά, υπάρχουν και άλλα ιδρύματα, πιο εξειδικευμένα ίσως, με ανάλογη συνεισφορά στο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι της μουσικής σκηνής της χώρας. Θα ήθελα να παρατηρήσω επίσης, ότι εκτός από τους 50,000 μουσικούς που αναφέρει το άρθρο, υπάρχουν φυσικά και χιλιάδες άλλοι που συνεισφέρουν στο τελικό αποτέλεσμα, ο καθένας μπορεί να φανταστεί, ηχολήπτες, μηχανικοί, κατασκευαστές και συντηρητές οργάνων, ηλεκτρονικοί, εξειδικευμένοι στο μάρκετινγκ της μουσικής, αλλά και λογιστές, μεταφορείς, υπάλληλοι καταστημάτων μουσικών ειδών, θεάτρων και μύρια άλλα. Συμφωνώ με το πνεύμα του δεύτερου υστερογράφου σου αν το καταλαβαίνω καλά, έχω αντιμετωπίσει πάρα πολλές φορές τις καντήλες που αναφέρεις στο άκουσμα του όρου "βιομηχανία" για την τέχνη. Όπως φαίνεται σε πάρα πολλούς τομείς, είμαστε ένας λαός που φοβάται να πει τα πράγματα με το όνομά τους. (Κάποιος κύριος με εγκάλεσε κάποτε για τη χρήση του όρου, αντιτείνοντας ότι η μουσική ΔΕΝ είναι βιομηχανία, αλλά πολιτικός λόγος (!)). Και φυσικά το παράδειγμα που αναφέρεις με τα φάρμακα πχ. είναι πάρα πολύ εύστοχο. Για μένα η ανταποδοτικότητα κάθε δραστηριότητας είναι το απόλυτο κριτήριο της χρησιμότητάς, αλλά και της βιωσιμότητάς του στην κοινωνία μας. Κανείς φυσικά δεν απαγορεύει σε όσους ρομαντικούς θέλουν να παίζουν μουσική για το κέφι τους. (Ίσως η Νανά Μούσχουρη να διαφωνεί μαζί μου, είχε δηλώσει ότι οι κακόφωνοι δεν πρέπει να τραγουδάνε ούτε στο μπάνιο τους...) Αν θέλουμε να έχουμε μια θαλερή και δυναμική μουσική σκηνή, θα πρέπει και εμείς να την δούμε με όρους βιομηχανίας, όπως και είναι. ΥΓ1! Δοκίμασα το λινκ της μελέτης και λειτουργεί κανονικά. (κατεβάζει ένα έγγραφο PDF) |
#29060 / 21.02.2015, 20:55 Γειά σου και πάλι,x-ray. Τελικώς κατέβασα κι'εγώ το pdf και το μελετάω,διότι είναι μιά πάρα πολύ ενδιαφέρουσα εργασία,που μεταξύ άλλων δείχνει,αφ'ενός ότι η μουσική βιομηχανία στηρίζει (και στηρίζεται από) άλλους κλάδους τής οικονομίας,αφ'ετέρου δέ ότι συμβάλλει κι'αυτή στο ισοζύγιο εξαγωγών τής χώρας.Διότι όταν πηγαίνη ο κάθε Βρεταννός καλλιτέχνης σε μιά ξένη χώρα να παρουσιάση την μουσική του,στην ουσία την "εξάγει" στην χώρα αυτή,αφού μεγάλο μέρος από τα χρήματα που πληρώνουν όσοι θα τον ακούσουν στην ξένη αυτή χώρα πηγαίνει στην Βρεταννία. Στην ουσία,κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα είναι δυνατόν να περικλείη και το βιομηχανικό στοιχείο,όπως έγραψα και στο πρώτο μου σχόλιο.Ο κύριος που σε εγκάλεσε γιά την χρήση τού όρου "βιομηχανία" έχει μέν ένα δίκιο,διότι η τέχνη είναι ΚΑΙ πολιτικός λόγος,αλλά όταν αυτός ο πολιτικός λόγος διαδίδεται επί πληρωμή,τότε αποτελεί και "βιομηχανικό" προϊόν-και όταν διαδίδεται επί πληρωμή έξω απ'την χώρα παραγωγής του,τότε αποκτά και την ιδιότητα τού εξαγωγικού προϊόντος,διότι η πληρωμή που δίνει ο "έξω απ'την χώρα" γιά ν'ακούση (ή καί να δή,άν πρόκειται γιά σινεμά,θέατρο ή άλλη εικαστική τέχνη) αυτόν τον "πολιτικό λόγο",αποτελεί συνάλλαγμα που μπαίνει στην χώρα απ'την οποία προήλθε αυτός. ΥΓ.Θεωρώ ότι ώς τραγουδιστής είμαι λίαν κακόφωνος,ωστόσο έχω γράψει κατά καιρούς διάφορα τραγούδια τα οποία,ελλείψει άλλου τραγουδιστή,τα έχω ηχογραφήσει με την δική μου αγριοφωνάρα-και φυσικά όχι στο μπάνιο μου,αλλά στο home studio που έχω στήσει στον χώρο που ήταν κάποτε το living room τού σπιτιού μου.Αν η κυρία Μούσχουρη δέν έχη αντίρρηση,μπορώ να τής στείλω κάποια απ'αυτά σε μορφή mp3 |
#29061 / 22.02.2015, 14:23 Πράγματι, πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα εργασία όπως λες, που δείχνει αρκετά πράγματα. Η εξαγωγή δεν περιορίζεται φυσικά στους καλλιτέχνες που περιοδεύουν στο εξωτερικό, αλλά και στους δίσκους ή τώρα πια στα βιντεάκια του youtube, ή άλλα μέσα, αλλά και στην υπερπολύτιμη εισαγωγή συναλλάγματος, που η εργασία διαχωρίζει και πολύ σωστά, σε εισαγωγή από κράτη μέλη της ΕΕ, που αποτελεί μαι ευρύτερη ανακύκλωση χρήματος και την εισαγωγή από το εξωτερικό της ΕΕ, που αποτελεί πολυτιμότερο για όλη την ΕΕ συνάλλαγμα. Θα διαφωνήσω μαζί σου στο θέμα του πολιτικού λόγου. Για κάποιον που ασχολείται με την πολιτική, η μουσική είναι και πολιτικός λόγος. Για κάποιον που ασχολείται με τα μαθηματικά, είναι μαθηματικά, όπως έχουμε ακούσει, ότι "όλα είναι πολιτική", ή "όλα είναι μαθηματικά" κλπ. Το γεγονός ότι η μουσική μπορεί να αξιοποιηθεί και να μελετηθεί από πολιτικούς ή μαθηματικούς, δεν σημαίνει ότι είναι πολιτικός ή μαθηματικός λόγος. Σημαίνει μόνο ότι οι εν λόγω μελετητές είναι κατά βάση αμόρφωτοι, που έχουν μάθει να βλέπουν τον κόσμο μέσα από το δικό τους μικρόκοσμο, μέσα στον οποίο αισθάνονται ασφαλείς. Ελπίζω να μη θεωρείς πολιτικό λόγο τη στρατευμένη τέχνη κάθε είδους. Αυτή απέδειξε τη βραχύτητα και την μικρόνοια της ύπαρξής της πολλαπλώς. |
#29063 / 22.02.2015, 18:44 Η στρατευμένη τέχνη,όπως κάθε τί "στρατευμένο",φοράει την στολή τού "στρατού" που υπηρετεί και,ώς εκ τούτου,δέν είναι αμερόληπτη (unbiased).Συνεπώς δέν μπορώ να την θεωρήσω "πολιτικό" λόγο.Ο πολιτικός λόγος δέν (πρέπει να) είναι μονόπλευρος Από εκεί και πέρα όμως,όποιος παραβλέπει το γεγονός ότι η τέχνη είναι ΚΑΙ εμπόρευμα μάλλον ζεί σε ένα παράλληλο σύμπαν.Δέν είναι κακό να θεωρούμε την τέχνη εμπόρευμα,όπως δέν είναι κακό να θεωρούμε π.χ. ένα ωραίο φόρεμα (που αποτελεί εμπόρευμα,αφού καλύπτει πρακτικές ανάγκες μας) ότι είναι ΚΑΙ έργο τέχνης. Με αφορμή την εργασία που παρέθεσες,θα ήθελα πολύ να δώ μιά αντίστοιχη από το δικό μας Οικονομικό Πανεπιστήμιο σχετικά με την συμβολή τών Ελληνικών ωδείων στην οικονομική ανάπτυξη τής χώρας.Αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα μείνω με την ελπίδα,καθώς δέν νομίζω ότι κάποιος απ'τους αρμόδιους έχει δεί το όλο θέμα απ'αυτήν την σκοπιά (και γιατί να το δή άλλωστε;μήπως έχουν,π.χ. τα Ελληνικά ωδεία την φήμη-και την ποιότητα-ενός RCM ή και ενός Julliard ώστε να'ρχωνται ξένοι σπουδαστές ν'αφήνουν το συνάλλαγμά τους στην Ελλάδα;). ΥΓ.Στην εργασία τού LSE είδα ν'αναγράφωνται στοιχεία γιά τίς υποδομές που έχουν αυτές οι τρείς μουσικές σχολές τού Λονδίνου και θυμήθηκα όταν,πρίν πολλά χρόνια,είχα επισκεφθεί το Ελληνικό (;)Ωδείο (που βρίσκεται στην περιοχή τής Ριζαρείου) γιά να δώ έναν φίλο μου που σπούδαζε κρουστά εκεί.Μπήκαμε λοιπόν στην αίθουσα μελέτης τών κρουστών,η οποία δέν είχε καμμιά ηχομόνωση-μιά απλή αίθουσα σάν τάξη σχολείου ήταν,μ'ένα πιάνο,την τετράδα τών concert timpani κι'ένα ταμπούρο (με πολύ καλό ήχο πάντως,αλλά δυστυχώς δέν...χώραγε στην τσέπη μου ) και αρχίσαμε να παίζουμε,εγώ στα concert timpani και ο φίλος μου στο ταμπούρο.Ευθύς αμέσως ενέσκηψαν εξαγριωμένοι σπουδαστές εκ τής παρακειμένης αιθούσης (με κάτι πνευστά,άν θυμάμαι καλά) και άρχισαν να μάς φωνάζουν ότι τους διακόπταμε στην μελέτη τους.Μέ τέτοιες υποδομές,βεβαίως,δουλειά δέν γίνεται-και δέν νομίζω ότι έχει αλλάξει κάτι από τότε... |
#29062 / 22.02.2015, 14:26 / Αναφορά Δεν έχει καμία σχέση η Μεγάλη Βρετανία με την ελλάδα, δεν μπορεί να γίνει καμία σύγκριση. Στην Βρετανία υπάρχουν 162 Πανεπιστήμια-Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως θα δείτε στο παρακάτω link. List of universities in the United Kingdom by enrollment. This is a list of universities and other higher education institutions in the United Kingdom by size of student population. Οι ενδιαφερόμενοι που τυχόν διαβάζουν, θα πάρουν μιά ιδέα από την λίστα με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και πανεπιστήμια και ας μπουν στην ιστοσελίδα του πανεπιστημίου που τους ενδιαφέρει, για να δουν ποιά προγράμματα παρέχει το κάθε πανεπιστήμιο και τα πτυχία που δίνει. Υπάρχουν πολλές πηγές πληροφόρης για τις σπουδές στην Βρετανία, χρειάζεται ατομική έρευνα των υποψηφίων φοιτητών, οι ιστοσελίδες των πανεπιστήμιων είναι το μέρος που πρέπει να ψάξει ο υποψήφιος. Πρακτικά, δεν γίνεται να βάλω τιμές, διότι οι τιμές διαφέρουν ανάλογα με το αντικείμενο και το πανεπιστήμιο. Επίσης δεν γίνεται να βάλω τιμές ούτε στο "περίπου", διότι το θέμα των σπουδών είναι πάρα πολύ σοβαρό θέμα και όπως είπα οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να μπουν στις ιστοσελίδες των πανεπιστημίων να τις δουν και να αποφασίσουν μόνοι τους. |
#29064 / 22.02.2015, 18:52 Το θέμα τής δημοσίευσης τού LSE αφορά την συμβολή τών τριών μουσικών σχολών τού Λονδίνου στην οικονομική ανάπτυξη τής χώρας και όχι τίς δυνατότητες να σπουδάση κανείς στην ΜΒ.Αλλωστε όπως έλεγαν και οι αρχαίοι Ελληνες,"ούκ εν τώ πολλώ το εύ"-οπότε μπορεί να υπάρχη π.χ. στα Highlands κάποιο "Πανεπιστήμιο τού Αγίου Ανδρέου" που έχει μιά Ιατρική Σχολή η οποία όμως δέν θα έχη ασφαλώς καμμιά σύγκριση με την Ιατρική Σχολή της Οξφόρδης ή τού Cambridge...... |
#29066 / 23.02.2015, 01:36 Δεν ξέρω αν κάνετε χιούμορ, πάντος σε ''ένα πανεπιστήμιο του Αγίου Ανδρέου στα Υψίπεδα της Σκωτίας'' σπούδασε ο Πρίγκηπας Γουλιέλμος (William) και δεν είναι καθόλου τυχαίο, είναι το τρίτο αρχαιότερο στον Αγγλόφωνο κόσμο μετα τα δύο που αναφέρετε, με έτος ιδρύσεως το 1410! Είναι πάντα μέσα στα 10 κορυφαία της Βρετανίας. Καλό σας βράδυ |
#29072 / 24.02.2015, 09:07 Δέν το ήξερα ότι το πανεπιστήμιο τού Αγίου Ανδρέου-που το αναφέρει ο Archibald Joseph Cronin στο μυθιστόρημά του "Το κάστρο" ("The Citadel") έχει αυτήν την φήμη.Πάντα κάτι μαθαίνει κανείς στο διαδίκτυο. Κατά τ'άλλα,αφού κι'εσείς συμμετέχετε επαγγελματικώς στην βιομηχανία τής μουσικής,δέν θα έπρεπε να ενοχλήσθε που την αποκαλούμε βιομηχανία.Θα εύρισκα λογικό να σάς ενοχλή να την αποκαλούν π.χ."μαγαζάκι",άν και τα μαγαζάκια επίσης συμβάλλουν στο ΑΕΠ μιάς χώρας και όπως έλεγε και ο Ηρόδοτος "έργον ουδέν τ'όνειδος,αεργίη δέ τ'όνειδος". Ο σκοπός τού άρθρου τού x-ray ήταν να δείξη ότι στίς σοβαρές χώρες που έχουν και σοβαρούς υπουργούς,τίποτε απ'όσα θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην αύξηση τού ΑΕΠ δέν αφήνεται στην τύχη-ούτε ακόμη και η μουσική.Στην χώρα όμως τής οποίας ο υπουργός παιδείας θεωρεί "ρετσινιά" το να είναι κάποιος μαθητής άριστος,δέν μπορούμε να περιμένουμε να έχη και σοβαρά ωδεία,ώστε να προσελκύσουν και ξένους σπουδαστές-το πολύ πολύ να έρθουν τίποτε Ουγκαντέζοι διά να μάθουν να παίζουν το τάμ-τάμ-τάμ,που τραγούδαγε κι'ο αείμνηστος Ζαμπέτας (όαααααα). |
#29065 / 23.02.2015, 01:31 / Αναφορά Αγαπητέ αρθρογράφε, industry αγγλιστί δεν σημαίνει ''βιομηχανία'', αλλά κλάδος επαγγελματικής δραστηριότητας. Αυτό που λέμε βιομηχανία οι Άγγλοι το λένε manufacturing. Οπότε δεν συντρέχει λόγος πανικού. Industry δηλαδή θεωρείται ο κλάδος της εκπαίδευσης, της λογιστικής, και άλλων πραγμάτων, καθόλου βιομηχανικών. Επίσης παρατηρήσατε υποθέτω το ελάχιστο ποσοστό του προ'υ'πολογισμού των ιδρυμάτων αυτών που είναι κρατική επιχορήγηση. Ας διανοηθούμε να πούμε σε οποιοδήποτε ελληνικό εκπαιδευτικό ίδρυμα να αναζητήσει πηγές χρηματοδότησης εκτός κρατικού κορβανά. Ακόμα και στο LSE που αναφέρεται, το κράτος καλύπτει ένα 20%, ίσως και λιγότερο... |
#29067 / 23.02.2015, 01:44 <<Στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν περίπου 50,000 μουσικοί πλήρους απασχόλησης. Τα τρία ιδρύματα που εξετάζουμε εκπαιδεύουν το ένα δέκατο περίπου από αυτό τον αριθμό, ένα μικρό ποσοστό δηλαδή.............>> Νομίζω ότι είμαι μέσα στο θέμα. Αναρωτιέμαι, τα άλλα πανεπιστήμια δεν βγάζουν μουσικούς; Τι βγάζουν; Ας το περιορίσω και ας δούμε τα University Subject Tables 2015 |
#29068 / 23.02.2015, 02:03 Δεν αντιλέγω, πρόκειται κατά σύμπτωση για Φορδιανή γραμμή παραγωγής, αλλά και για μια χώρα 65 εκατομμυρίων. Απλά δεν χρειάζεται ανατριχίλα, γιατί ο όρος industry σημαίνει ''κλάδος''. Καθαρά λεξιλογικά. Λένε industry και τον κλάδο της παροχής υπηρεσιών υγείας ή της οικοδομής. Αναφέρθηκα απλά στον ''χαρακτηρισμό της τέχνης ως βιομηχανία, που θα έκανε τα μυαλά του 17ου αιώνα να βγάλουν καντήλες''. Κανείς δεν βγάζει καντήλες, γιατί δεν αποκαλούν την τέχνη βιομηχανία, αλλά κλάδο, ειδικότητα. Κατά σύμπτωση είναι και μαζικός κλάδος, αν και βιομηχανία θα αποκαλούσα μαλλον τιν μηχανισμό της pop μουσικής, παρά τις σχολές. Ευχαριστώ πάντως για την άμεση απάντηση, απορώ που είστε ξύπνιος τέτοια ώρα . |
#29069 / 23.02.2015, 15:56 Αγαπητή περαστική νότα τραλαλά: Η λέξη industry στα αγγλικά έχει όπως οι περισσότερες και άλλες ερμηνείες: 1.the aggregate of manufacturing or technically productive enterprises ina particular field, often named after its principal product:the automobile industry; the steel industry. 2.any general business activity; commercial enterprise:the Italian tourist industry. 3.trade or manufacture in general:the rise of industry in Africa. 4.the ownership and management of companies, factories, etc.:friction between labor and industry. 5.systematic work or labor. 6.energetic, devoted activity at any work or task; diligence:Her teacher praised her industry. 7.the aggregate of work, scholarship, and ancillary activity in a particularfield, often named after its principal subject:the Mozart industry. Τον όρο "Βιομηχανία του θεάματος" δεν τον έχεις ακούσει ποτέ; Θα έπρεπε να το λέμε "ο κλάδος επαγγελματικής δραστηριότητας του θεάματος" ας πούμε; Από που προέκυψε ο πανικός που λές; Στο άρθρο εξήγησα πολύ καλά ότι το πνεύμα της μελέτης είναι ότι το μέγεθος και η διάρθρωση της επαγγελματικής αυτής δραστηριότητας όπως το θέτεις, προσθέτει καθαρό συνάλλαγμα στο ΑΕΠ της χώρας. Το πρόβλημά σου είναι το πως θα το πούμε; Φυσικά και παρατήρησα το ποσοστό της κρατικής επιχορήγησης και νομίζω ότι αυτό θα πρέπει να είναι και παράδειγμα για την ανακατεύθυνση των δικών μας ιδρυμάτων προς την αυτοχρηματοδότηση. Προσωπικά πιστεύω ότι η τέχνη δεν θα πρέπει να επιδοτείται καθόλου αν είναι δυνατόν, αλλά να βγάζει τα λεφτά της μόνη της. Κατά τα άλλα δεν καταλαβαίνω που ακριβώς διαφωνούμε. |
#29070 / 23.02.2015, 21:07 Πράγματι, το πρόβλημά μου είναι πως θα το λέμε. Είναι επαγγελματική διαστροφή, καθώς αυτή είναι η δική μου ''βιομηχανία''. Η λέξη έχει όλες αυτές τις έννοιες στα αγγλικά, αλλά δεν αποδίδονται με την ίδια λέξη στα ελληνικά όλες. Πρόχειρα, οι ελληνικές αποδόσεις είναι οι εξής: 1. Βιομηχανία, πχ αυτοκινητοβιομηχανία 2. Κλάδος, πχ ο κλάδος του τουρισμού στην Ιταλία 3. Εμπόριο και βιομηχανία συνολικά, πχ η άνοδος της βιομηχανίας στην Αφρική 4. Εργοδοσία, διοίκηση (!), πχ τριβές μεταξύ εργαζομένων και εργοδοσίας 5. Συστηματοποιημένη εργασία 6. Εργατικότητα, επιμέλεια (!), πχ ο δάσκαλος επαίνεσε την εργατικότητά της 7. Βιομηχανία περί τον Μότσαρτ ''Στο τέλος της ημέρας'' δεν είναι παρά ''η κορυφή του παγόβουνου'', άλλος ένας αγγλισμός, μια αγγλική έκφραση που μεταφέρθηκε στα ελληνικά και ίσως αντέξει, ίσως όχι. Εμένα μόνο ενόχλησε, δεν έγινε και τίποτα σοβαρό. Κατά τα άλλα δεν διαφωνούμε σε τίποτα, έριξα και μια ματιά στα υπόλοιπα άρθρα σας, συμφωνούμε σε πάρα πολλά. Περαστικός πράγματι, τυχαία έπεσα πάνω στη σελίδα. Συνεχίστε έτσι. Καλό σας βράδυ |
#29145 / 07.04.2015, 15:34 / Αναφορά Εξαιρετικο άρθρο.... |