Σαφώς είναι όχι μόνο δύσκολο αλλά και όμορφο να μελετά κάποιος μοντέρνο τραγούδι.
Άλλωστε οι ίδιες αρχές στήριξης και αντήχησης της φωνής ισχύουν τόσο στο μοντέρνο όσο στο κλασσικό.
Απλώς το κλασσικό τραγουδι απαιτεί να τραγουδάς σε "χασμουρητή" χαμηλή θέση του λάρυγγα την έκτασή σου με αποτέλεσμα κάποιες νότες ειδικά της υψηλής περιοχής που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο μοντέρνο και να ακουστούν καλά "χάνονται"
Στη φάση που ξεκίνησα κλασσικό τραγούδι "ήρθε κι έδεσε" μια χαρά καθώς ήδη είχα καθορίσει την άνετη έκτασή μου και απλά χρειάστηκε να ανοίξω το λαιμό μου λίγο ακόμη για να βγάλω την κλασσικίζουσα χροιά όχι ως αποτέλεσμα ηχητικής μίμησης αλλά ως αποτέλεσμα ανοίγματος του λαιμού τεντώματος των φωνητικών χορδών και χρήσης των κατάλληλων ηχειων.
?si=66LT385eK-KlvtsQ
Στο παραπάνω βιντεακι δύο φωνές τραγουδούν το ίδιο κομμάτι μελωδικά.
Ο ένας έχει,ο άλλος δεν έχει κλασσικη παιδεία στη φωνή του.
Αυτά και κλείνω το σπαμ μου.
Ας ελπίσουμε το μοντέρνο τραγούδι,πιάνο και γενικά η μοντέρνα παιδεία στη μουσική να βρει στην Ελλάδα τα πατήματα που της αρμόζουν με πιστοποιημένες σπουδές και αναγνώριση από το κράτος.
Ο σπουδαστής ενός οργάνου όπως το πιάνο ας ξεκινήσει ερχόμενος σε επαφή με κομματια απλά στην αρχή και διαρκώς αυξανόμενης δυσκολιας που αφορουν τοσο στο μοντερνο οσο στο κλασσικο ρεπερτοριο ωστε να εχουν τα εφόδια να επιλέξουν στη συνέχεια κατεύθυνση με μεγαλύτερη εμβάθυνση στις σπουδές τους
Ο τελικός στόχος;Να μπορεί να καθήσει απέναντι στο πιάνο και να μπορέσει να παίξει ότι κομμάτι επιθυμεί η ψυχούλα του.
Να συνθέσει κιόλας δικές του μελωδίες ή αρμονικές ακολουθίες.
Να μπορεί να αυτοσχεδιάσει η να ακολουθήσει σωστά μια φωνη η μια ορχηστρα.
Αυτο σημαινει ΜΟΥΣΙΚΟΣ κι όχι απλά καποιος που ανοιγει ενα βιβλιο με νοτες και παιζει οτι βλεπει.