ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Live Reviews

    Μόνο αυτά έχει να μας πει το ελληνικό «αριστερό» παρελθόν;

    Θα έλεγα συνολικά τα καλύτερα για τη συναυλία, αν κατά τη διάρκειά της δεν άρχιζε να διογκώνεται στο κεφάλι μου ένα τεράστιο ερωτηματικό.

    Μόνο αυτά έχει να μας πει το ελληνικό «αριστερό» παρελθόν;

    Γράφει το μέλος adanezi
    6 άρθρα στο MusicHeaven
    Τρίτη 03 Αύγ 2010

    Ο Διονύσης Σαββόπουλος μας υποδέχτηκε στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό πάρκο Λαυρίου με την γνωστή ενεργητικότητα του και μια υπέροχη ορχήστρα, μια πραγματικά εκπληκτική ορχήστρα. Για τη συναυλία έχω να πω τα καλύτερα σε μουσικό επίπεδο: μια τόσο ξεχωριστή και διαχρονική φωνή, πλαισιωμένη από εξαιρετικούς μουσικούς και άλλες δύο κοπέλες στα φωνητικά. Μου άρεσαν πολύ και τα φώτα, είχαν στυλ και τέμπο. Αλλά κατά τη διάρκειά της συναυλίας άρχισε να διογκώνεται στο κεφάλι μου ένα τεράστιο ερωτηματικό.

    Ο Σαββόπουλος αναφέρθηκε στην «ΤΟΤΕ Χούντα» και τα «ΤΟΤΕ δύσκολα χρόνια». Τότε που τα πράγματα ήταν στριμωγμένα, η ελευθερία του λόγου ανέκδοτο, η αξία της ανθρώπινης ζωής χαμένη στο διάστημα. Είδαμε εικόνες και videos από το Βιετνάμ, σκληρές στιγμές, κάποιες άλλες πιο νοσταλγικές της Ελλάδας, του «αριστερού» (;) ελληνικού παρελθόντος.

    Αλλά περιμένω να ακούσω και κάτι για το σήμερα.

    Και δεν ακούω τίποτα και όσο πιο πολύ περνάει η ώρα κάτι δεν μου πάει καλά, μα καθόλου καλά. Δεν είναι ότι δεν με ενδιαφέρει το παρελθόν, σίγουρα ταυτίζομαι λιγότερο με αυτό αλλά δεν παύει να με ενδιαφέρει.

    Τι έχουμε όμως τον Ιούλιο του 2010; Εύκολα χρόνια Δημοκρατίας και ελευθερίας λόγου όπου η ανθρώπινη ζωή έχει κάποια αξία;

    Περιμένω να ακούσω κάτι για το παρόν και μάλλον έχω αρχίσει να το απαιτώ. Γιατί πρώτον έχουμε περάσει ένα πάρα πολύ σκοτεινό έτος και δεύτερον έχω απέναντι μου έναν άνθρωπο με μια μεγάλη καλλιτεχνική υπόσταση που έχει περάσει και από τις φυλακές της τότε Χούντας.

    Μόνο αυτά έχει να μας πει το ελληνικό «αριστερό» παρελθόν; Αυτά έχει να παραδώσει, ΟΚ, ας τα παραδώσει όμως με ειλικρίνεια και ακεραιότητα ψυχής και όχι κλείνοντας με το «Ας κρατήσουν οι χοροί».

    Κύριε Σαββόπουλε σας θαύμασα αλλά με απογοητεύσατε πολύ. Μας προτείνετε να κατέβουμε στις δημοτικές εκλογές γιατί λέτε έχουμε τη δύναμη εμείς και οι παρέες μας. Εκεί γελάσαμε όλοι μαζί και εμείς και εσείς (αν και δεν κατακρίνω την ιδέα). Το χειρότερο όμως είναι ότι μας λέτε να παρτάρουμε όταν έχουμε αρχίσει να νιώθουμε ότι βαδίζουμε σε μια χώρα κρυφο-Γκουαντάναμο.


    Tags



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #20664   /   03.08.2010, 11:38   /   Αναφορά
    Ντροπή!!! Τελικά, μερικές φορές καλύτερα να μασάει παρά να μιλάει! (βολεμένος ον...)
    #20665   /   03.08.2010, 13:17   /   Αναφορά
    Στο άρθρο της adanezi διαπιστώνεται ό,τι έχει διαπιστωθεί, από την ύστερη εποχή "Τραπεζάκια έξω" "Με γεια το κούρεμα" "και το στίχο "σας γαμώ τα λύκεια", φτάνοντας στο οδυνηρό, από τον ίδιο το Σαββόπουλο συμπέρασμα, σε συνέντευξή του σε περιοδικό, να ομολογεί πως πλέον "ο κόσμος" έχει αλλάξει και δεν μπορεί πλέον να "καθηλωθεί" ακούγοντας τον άλλοτε "τεράστιο" Μπάλλο του, αλλά συνήθισε ν' ακούει μικρά τραγούδια συνθήματα άνευ ουσίας...



    Η θέση μου είναι πως τα γκουαντάναμο απαιτούν συνέπεια...

    Επίσης: οι όποιες εκπτώσεις εδώ πληρώνονται...



    (πριν χρόνια σε μια Πρωτοχρονιά έπρεπε να πάρω κάποια στολίδια για το γιορτασμό των ημερών και για τη χαρά των παιδιών στο σπίτι, όταν έφτασα στα εποχικά ράφια, διαπίστωσα πως, πάλι θα πρεπε να αγοράσω ελαφάκια και αγιοβασίληδες, τσαντίστηκα είχα και το μωρό στο σπίτι, είπα τα "βαρέθηκα" όλ' αυτά, τα ίδια και τα ίδια πάλι και πάλι...

    μία σώφρων σκέψη από τη φωνή της υπαλλήλου, με ειδοποίησε πως το μωρό δεν τα ήξερε, ήταν η πρώτη του φορά, και μάλλον θα του άρεσαν, όπως κι έγινε τελικά - ξετρελάθηκε με "δαύτα"...)



    Είχα βαρεθεί και πίστεψα, πως όλα πλέον, είναι το ίδιο βαρετά για όλους !!!



    Φίλε μεγάλε Διονύση, δώσε στον "κόσμο" σου (στους ανθρώπους σου, που πίστεψαν και πιστεύουν σε σένα, τον καλό σου εαυτό, γιατί πραγματικά τα τραγούδια σου, αν μη τι άλλο είναι ποιήματα κ' η μουσική σου άφταστη)



    Άσε τη μιζέρια και κοίτα δίπλα σου, αν σ' εμποδίζει το μπροστά...

    Τίποτα δεν άλλαξε, τίποτα δεν αλλάζει, αν τα οράματα που τραγούδησες, δεν πάρουν σάρκα και οστά...



    Φίλε Διονύση κάπου κει δίπλα σου είναι ο μίτος της συνέπειας που σου παράπεσε, πιάστον ...και καλή συνέχεια...



    Ευχαριστώ την adanezi, για την, κατά τ' άλλα ευγενική της παρουσίαση, του συνόλου της συναυλίας, που άλλωστε, έτσι είναι πάντα ο Διονύσης, δεν προδίδει μουσικά, αλλά και για την ανησυχία της...



    Να είστε πάντα καλά !!!
    #20667   /   04.08.2010, 01:13   /   Αναφορά
    Μεγαλος Καλλιτεχνης ο Σαββοπουλος,επισης ανεκαθεν ειλικρινης!

    Σταθερα στηριζει το Πασοκ απο τα 80'ς.Ξεκολληστε δεν ειναι αριστερος ο ανθρωπος,αστος πασοκος με αριστερο παρελθον ειναι..

    Προσωπικα τον προτιμω απο τον Θεοδωρακη που ολη μερα βριζει τους Αμερικανους και οταν τον καλεσε αμερικανικο κολλεγιο να τον τιμησει γεμισε σαλια το πατωμα.



    Απο συνεντευξη του Σαββοπουλου,προσφατη:



    "- Πώς αξιολογείτε τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου;



    «Συμπάσχω με τον Γιώργο Παπανδρέου. Δεν έχει άλλο περιθώριο παρά να τρέχει να προλάβει την καταστροφή. Ταξίδεψε πολύ, χρησιμοποίησε το know how που διαθέτει ως παλιός υπουργός Εξωτερικών. Τώρα πρέπει να παλέψει εδώ, αντιμετωπίζουμε χάος. Να λέει την αλήθεια, να τιμωρήσει, αλλά πάνω απ΄ όλα να φτιάξει σχέδιο διότι φαίνεται ότι σχέδιο δεν υπάρχει. Το προεκλογικό πρόγραμμά του ανετράπη από τις περιστάσεις. Δεν αρκεί μια “επιστροφή στην Ιθάκη”, αυτά είναι μαθητικές εκθέσεις. Οταν ένας πολιτικός παίρνει τόσο σκληρά μέτρα συνήθως καίγεται. Αλλά τώρα, αν δει το μη παρέκει ως μια ευκαιρία για την ανόρθωση της χώρας, θα είναι ο πολιτικός του μέλλοντος. Με αυτή την ελπίδα τον στηρίζουμε»."



    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=333349&dt=23/05/2010
    #20668   /   04.08.2010, 10:49   /   Αναφορά
    Αριστερό παρελθόν, Δεξιό παρόν. Φίλοι τι τα θέλετε, δεν γίνεται να είσαι πάντα αριστερός σε μία δεξιά κοινωνία. Πότε δηλαδή θα "Φας" κι' εσύ λιγάκι, να λαδώσει το αντεράκι; Αριστερή σκέψη, δεξιά πρακτική... Αλλοτρίωση με λίγα λόγια... Δεν παίζουμε με τον καπιταλισμό κύριοι... Ειδικά όταν είμαστε μικροαστοί... Το μόνο που θα μπορούσα να τους δικαιολογήσω όλων αυτών των καλλιτεχνών, είναι τουλάχιστον, ότι δεν παραστήσαν τους ηγέτες κινημάτων... Ευτυχώς δηλαδή, θα είχαμε κι' απώλειες. Μην περιμένετε φίλοι από μουσικούς πλέον, τους παλιούς πιθανόν, να σας πουν κάτι για το σήμερα. Είναι τόσο δεμένοι με τα γρανάζια του συστήματος, αποτελούν κομβικά σημεία του, γρανάζια και οι ίδιοι, που η σύγκριση με το Γκουαντάναμο ωχρειά... Κάποτε έλεγε: Χατζηδάκια μ', Θεοδωράκια μ' εισίς τρώτε κι πίνητι και ΄μενα με τρώει η αρκούδα... Προλάβατε και ξεφύγατε απ' την αρκούδα κ. Σαββόπουλε, αλλά εμείς οι υπόλοιποι φτωχο-κα-μπινέδες ΟΧΙ. Μας έχει κατασπαράξει με τη μορφή της ΝΔ του ΠΑΣΟΚ και των λοιπών άλλων αριστερών προσωπικοτήτων. Νά 'σται καλά για όσα μας δώσατε. Αυτά που πρόκειται να μας δώσετε, καλύτερα κρατήστε τα για σας και τους ομοίους σας!!!



    Με τιμή και δόξα



    #20671   /   04.08.2010, 17:38   /   Αναφορά
    Αφήστε το "αριστερό" ελληνικό παρελθόν στην ησυχία του και κοιτάχτε το αριστερό ελληνικό μέλλον (με ψυχραιμία)
    #20676   /   05.08.2010, 19:30
    Συμφωνώ με όλους τους προλαλήσαντες. Ο Σαββόπουλος ανήκει σε μια γενιά (καλλιτεχνών) αριστερών που επέλεξαν σταθερά από τη δεκαετία του 1980 αυτό το γνωστό παραμυθάκι -παραμυθάκι που έρχεται σε αντίθεση με την πραγματικότητα και το έργο τους: η δημοκρατία του 1974 και εντεύθεν είναι η 'καλύτερη δυνατή κατάσταση' για τη χώρα. Τα λάβαρα και οι αγώνες ανήκουν στο ένδοξο παρελθόν, το οποίο χειρίζονται οι κάθε λογής σοσιαλιστές (;) και δημοκράτες (;).



    Η συμμετοχή σε αυτό το μύθευμα -το οποίο καταρρέει με την τωρινή οικονομική και πολιτική κρίση- εξασφάλισε στο Σαββόπουλο όπως και σε άλλους της ίδιας κοπής μια θέση στο ιδεολογικό πάνθεον της μεταπολίτευσης.

    Είτε με την καραμέλα της 'αλλαγής', είτε με την καραμέλα της 'κάθαρσης', είτε με αυτήν του 'ευρωπαϊσμού', του 'εκσυγχρονισμού', της 'εθνικής συμφιλίωσης' και πάει λέγοντας, το γαλανόλευκο ταγάρι με το ξεθωριασμένο σφυροδρέπανο της δήθεν ανανεωτικής αριστεράς στην οποία θήτευσαν όλοι ανεξαιρέτως οι κήνσορες, αποτέλεσε το 'κουλέρ λοκάλ' της περιόδου. Η κενότητα του εξυπνακισμού με τον οποίο καθετί το αριστερό ετίθετο ενώπιον μίας κοφτερής ειρωνίας, υπήρξε για μεγάλο διάστημα η επιτομή της σαββοπούλειου σκέψης όπως και άλλων. Και δεν αναφέρομαι σε εύκολους αντιπάλους, όπως η σταλινική κοσμογονία.....

    Στο μεταξύ οι ανανεωτές πρασίνισαν, τα χρέη άρχισαν να μας πνίγουν, οι τρύπες άρχισαν να μαυρίζουν και κάποιοι εξακολουθούν να μένουν αδιόρθωτοι....

    #20725   /   18.08.2010, 19:38   /   Αναφορά
    Mισό αιώνα στην Ελλάδα δε βαρεθήκαμε τα ίδια χιλιοειπωμένα παραμύθια, τα ίδιο χιλιοπροβλημένα πρόσωπα, τις ίδιες χιλιοειπωμένες μπαρούφες. Αριστεροί, δεξιοί, στρατευμένοι, ΠΑΣΟΚΟΙ, ΝεοΔημοκράτες και τρίχες κατσαρές. Ο κόσμος έχει αλλάξει εδώ και δεκαετίες κι εμείς περιμένουμε από Σαββόπουλους και λοιπούς "ιστορικούς" τραγουδοποιούς να κάνουν τι; Από αριστερές και δεξιές να πουν τι; Άνθρωπος πάνω από 50 ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΔΕΑ πως είναι ο κόσμος σήμερα, δε μπορεί να ξεκολλήσει από τέτοιου είδους ΔονΚιχοτισμούς. Θα σου πει για τα παλιά "δύσκολα αλλά ωραία χρόνια" που όλοι ήταν ήρωες-ημίθεοι-επαναστάτες κόντρα σε Θεούς-δαίμονες-κοινωνία σε αντίθεση με "τις νέες γενιές" του "όλα έτοιμα, όλα καλά κι όλα ρόδινα, του ίντερνετ και του δερμάτινο καναπέ των 700ευρώ ελευθερίες λόγου, κεκτημένα δικαιώματα κλπ κλπ" και τέτοιου είδους παραισθήσεις.



    Φτάνει, σύνταξη και κάνα νησάκι. Ευχαριστούμε για όλα, αλλά πλέον δε βοηθάτε, αντιθέτως.. Ας μην περιμένουμε τίποτα γιατί ήρθε ο καιρός να μπούμε εμείς στη "σκηνή"..
    Administrator
    #20727   /   18.08.2010, 20:45
    Callejerο, ίσως έχεις δίκιο πως ο Σαββόπουλος δε γνωρίζει πως είναι ο κόσμος σήμερα, όμως κι εσύ φαίνεται πως δεν γνωρίζεις την πρόσφατη ελληνική ιστορία και συγκρίνεις τις δυσκολίες του τώρα, με τους πολέμους, τις Χούντες, τους Εμφυλίους, τη φτώχεια, του τότε. Νομίζω είσαι υπερβολικός. Πάντα υπάρχουν προβλήματα, αλλά είναι μεγάλη τύχη η γενιά μας να μην έχει γνωρίσει όσα προανέφερα.

    #20729   /   18.08.2010, 20:59
    Αυτό ακριβώς λέω jorge, ότι δε γίνεται να τα συγκρίνουμε, να τα συγχέουμε και να νομίζουμε ότι οι τρόποι αντίδρασης απέναντι στα προβλήματα και τις καταστάσεις είναι οι ίδιοι. Δε γίνεται να περιμένουμε ακόμη, στο 2010, από το Σαββόπουλο και "την αριστερά" να μας πει τι να κάνουμε και πως να αντιδράσουμε. Συμφωνώ ότι είμαστε τυχεροί, δεν παραγνωρίζω τίποτα και ξέρω όση σύγχρονη ιστορία μπορεί να ξέρει ένας της ηλικίας μου, από πρόσωπα που έχουν ζήσει εκείνες τις εποχές αλλά και βιβλία (σίγουρα όχι σχολικά). Εν πάσει περιπτώσει το σχόλιο ήταν γενικό ενώ ίσως θα έπρεπε να μείνει στο Σαββόπουλο.



    υσ. κι εγώ αν καταφέρω και γίνω 50, θα ανησυχώ πολύ εαν οι 20άρηδες της εποχής μου κρέμονται ακόμη από μένα και δεν με έχουν αποκηρύξει για να χαράξουν (χρησιμοποιώντας φυσικά και τα δικά μου παθήματα) το δικό τους δρόμο. Είναι νομίζω φυσιολογικό..

    #20726   /   18.08.2010, 20:31   /   Αναφορά
    Ολα αυτα ειναι μικροψυχες κακιες. Μεσα στο γενικοτερο κλιμα μιζεριας δηλαδη.Τι περιμενετε δηλσδη ? να σας σωσει ο Σαββοπουλος? Οποιος περιμενει σωτηρες για να σωθει ,θα περιμενει για αιωνες.Να μου πειτε δεν σας αρεσει ή δεν σας αφορα ο Σαββοπουλος θα το καταλαβαινα. Αλλα το πιο ανεκδιηγητο απ'ολα ειναι αυτο που διαβασα οτι ολοι πανω απ'τα50 ειναι περιπου για τον καιαδα.Δεν σας μυριζει ρατσισμο?
    #20728   /   18.08.2010, 20:47
    Που το διάβασες αυτό στην τελευταία σου πρόταση απορώ. Σου προτείνω να ξαναδείς τι έγραψα το οποίο δεν έχει καμία σχέση με αυτό που θέλεις εσύ να παρουσιάσεις ότι διάβασες.

    Το ότι άνθρωποι που έζησαν σε άλλες εποχές με άλλα προβλήματα, άλλους εχθρούς κι άλλα εφόδια ΔΕΝ μπορούν να εκφράσουν τους αγώνες και τις αγωνίες των νέων γενιών κι ούτε πρέπει να τους περιμένουμε ως σωτήρες, σου φαίνεται ρατσιστικό και ανεκδιήγητο; Ο Σαββόπουλος και η γενιά του τραγουδούσε τα σαράντα παλικάρια από τη λειβαδιά ή έβγαλε δικά του που τον εξέφραζαν; οι εποχές αλλάζουν, το ίδιο και οι ανάγκες των γενιών. Αν δεν το καταλαβαίνεις γίνεσαι παρελθοντολάγνος (χαρακτηριστικό του Έλληνα) και περιμένεις να σε σώσουν άλλοι που δεν μπορούν..



    υσ. Λίγο προσοχή με τους χαρακτηρισμούς...

    #20730   /   18.08.2010, 22:15
    Κοιταξε ο χαρακτηρισμος εχει ερωτηματικο, και παραμενει.Θα επρεπε να εισαι στη "σκηνη" απο χθες,σ'αυτο δεν σ'εμποδιζει κανεις,αλλα μην θες να κατεβασεις απ'την "σκηνη"αλλους.Το ξερεις το "Χιλιοι καλοι χωρανε......" Με θυμισες παντως το τραγουδι "Εβγαλε βρωμα η ιστορια οτι ξοφλισαμε ........."

    >Οτι η νεα γενια πρεπει ναχει τα δικα της τραγουδια ,σ'αυτο ουδεμια αντιρρηση,διαφωνω οστωσο οτι πρεπει να βγει απ'τη μεση η προηγουμενη.Δεν μπορουν να συνυπαρξουν ειρηνικα δηλαδη? Η παλεοτερη γενια ειναι σοφωτερη ή αχρηστη?

    >Τωρα αυτες οι νεες ιδεες που κομιζεις ,σε πληροφορω οτι δεν ειναι κοθολου νεες ,τις ακουμαι κατα κορον απ'τις αρχες του '90 με την ελευση του νεοφιλελευθερισμου και των νεοκον ,και οι οποιες εχουν ηδη ξαναανατραπει.

    >Οσο για την Αριστερα ,κοντρα στο οτι προπαγανδιζουν οι νεοκον ,παλι αυτη καλειτε να φερει σε ισοροπια τον κοσμο

    Με συμπαθεια

    ΥΡ Παραλεψτε τα οποια ορθογραφικα παρακαλω

    #20734   /   19.08.2010, 14:48
    To να μου πει ο πατέρας μου ότι δεν έχω την εμπειρία ακόμη για μια ολοκληρωμένη κρίση σε σχέση με έναν 50-60άρη δεν είναι "ρατσισμός" αλλά αναμφίβολη αλήθεια. Κάθε ηλικία έχει τα χαρακτηριστικά της και πρέπει να το δεχόμαστε χωρίς κόμπλεξ και παρεξηγήσεις.

    Επίσης το θέμα δεν είναι σκηνοθετικό ούτε προσωπικό, δεν κόμισα ιδέες, κόμισα καταστάσεις. Ο κόσμος αλλάζει και όποιοι δεν μπορούν να τον ακολουθήσουν ή να καταλάβουν ότι άλλαξε δεν βοηθάνε επί του πρακτέου παρά μόνο με την πείρα τους. Αν στο 2010 εσύ μιλάς για την "αριστερά που θα ισορροπήσει τον κόσμο" είσαι για μένα εκτός κλίματος και εκτός εποχής, αλλά κι εμείς είμαστε εκτός θέματος εδώ. Θα ήταν πάντως ενδιαφέρουσα κουβέντα.



    υσ. το τραγούδι που λες νομίζω το λέει αυτό (ειρωνικά φυσικά) πολιτικά κι όχι ηλικιακά.

    #20741   /   19.08.2010, 19:24
    Εσυ εβαλες θεμα ηλικιας.Εγω πιστευω και πιστευα οταν ημουν νεος "..νεος ή γερος δεν υπαρχει διαφορα..."

    #20735   /   19.08.2010, 14:48   /   Αναφορά
    Αυτο ακριβως,οπως σωστα προανεφερες, εχουμε σημερα φιλε μου:

    ''Ευκολα χρονια Δημοκρατιας και ελευθεριας λογου( και ασυδοσιας),οπου η ανθρωπινη ζωη δεν εχει καμια αξια...''



    Για το παρον,δεν μιλαει κανενας....Εχουν βαλει την ουρα κατω απο τα σκελια τους ολοι! Ντροπη!!...
    #20736   /   19.08.2010, 15:12   /   Αναφορά
    Ευτυχώς που υπάρχει και ο άλλος ο Διονύσης, ο Διονύσης ο Τσακνής που "βαστά γερά" και δε προδίδει τις Αρχές του!



    Έχει και τα "κότσια" να ρίχνει χυλόπιτα στο ΣΥΡΙΖΑ, άμα λάχει!!!



    Μπράβο σου ρε Τσακνή! Εσύ είσαι ο Διονύσης και μόνο εσύ! (ο άλλος είναι "Νιόνιος"...:P)
    #20738   /   19.08.2010, 15:42   /   Αναφορά
    Ποιο είναι επιτέλους αυτό το "αριστερό" παρελθόν και παρόν; Δηλαδή ο σύγχρονος αριστερός δεν είναι και κρυφοκαπιταλιστής; Ή ο παλαιότερος "δεξιός" δεν πολέμησε για την ελευθερία και τη συμβίωση;



    Οι ιδεολογίες έχουν πέσει εδώ και δεκαετίες. Ό,τι ακούγεται είναι ο απόηχος της εκκωφαντικής κατάρρευσης του κτίσματος των σύγχρονων δογμάτων. Γι' αυτό και πολύ σωστά ο 'Νιόνιος' επαναφέρει το ζήτημα στον Άνθρωπο, κι όχι στην Ιδέα, στην Ελευθερία κι όχι στην Αστική Δημοκρατία, στο Πρόσωπο κι όχι στον Πολίτη.



    Κι επί τέλους ας ακούσουμε και μία φορά έναν άνθρωπο της τέχνης να μιλά χωρίς να επικαλύπτουμε την άποψή του με τις όποιες ιδεολογικές αντιρρήσεις μας. Το δικαιούται, έστω και απλά πολιτισμικά.



    Είναι τοις πάσι γνωστό ότι η τέχνη και η ελευθερία παν πακέτο. Ελευθερία, όμως δεν είναι μία στερεωμένη κατάσταση νομικού περιεχομένου. Ελευθερία είναι ο ίδιος ο αγώνας για την ελευθερία. Όπως ζωή είναι ο αγώνας για τη ζωή. Και παιδεία είναι ο αγώνας της παιδείας, κι όχι πέντε γράμματα και είκοσι ορισμοί που αν τα αποστηθίσει κανείς θεωρείται εκπαιδευμένος. Σήμερα λοιπόν, ορθά ειπώθηκε ότι ο άνθρωπος έπαψε να ελευθερώνεται, μα υπέκυψε σε ένα νομογράφημα που περιγράφει την ελευθερία. "Δικαιούμαι", "δικαιούσαι", "δικαιούται". Έπαψε να δημιουργεί ελευθερία, να παράγει συνεχώς προϋποθέσεις ελευθερίας για εκείνον και τον συνάνθρωπό του. Αυτό περιγράφει κι ο Σαββόπουλος λέγοντας: "Εύκολα χρόνια Δημοκρατίας και ελευθερίας λόγου ΟΠΟΥ Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΑ".



    Σήμερα ο άνθρωπος είναι υποδουλωμένος. Υποδουλωμένος στις φοβίες του. Δεν ζει, φοβάται. Και ο,τιδήποτε απαλύνει τον πόνο του φόβου και της αγωνίας, ονομάζει ελευθερία, όπως ο ναρκομανής τη δόση του. Γι' αυτό και τα Μ.Μ.Ε. πουλάν φόβο, αγωνία. Το ίδιο και η επιστήμη. Το ίδιο και η πολιτική. Είναι το "όπιο του λαού" που κάποτε το συνδέσαμε ως ισχύ με τα δόγματα της θρησκείας, μα έκτοτε άλλαξε πολλά χέρια.



    Η δημοκρατία είναι οικονομικά κατευθυνόμενη σήμερα, και η επιρροή είναι ανάλογη προς την οικονομική ισχύ. Μα είναι κατευθυνόμενη επειδή οι πολίτες της είναι κατευθυνόμενοι από την οικονομική ισχύ. Και ο κατευθυνόμενος πολίτης δεν είναι ελεύθερος, αλλά υποζύγιο με την ψευδαίσθηση της επιλογής (The matrix-Revolutions).
    #20740   /   19.08.2010, 19:19
    Αποδεχομαι ολο το κειμενο και το προσυπογραφω.Μονο μια φραση μου στραβωσε "Δηλαδή ο σύγχρονος αριστερός δεν είναι και κρυφοκαπιταλιστής". Τι ενοεις?

    #20742   /   20.08.2010, 01:04
    Θα το θέσω με ορολογία φυσικής...

    Η ονομαστική κατεύθυνση εξαρτάται άμεσα από τον άξονα αναφοράς. Κάτι αντίστοιχο είχαν παρουσιάσει οι Δανέζης και Θεοδοσίου στη σειρά "το σύμπαν που αγάπησα". Αν κοιτάξουμε τη γη μας ορθή (ο νότιος πόλος κάτω κι ο βόρειος επάνω) θα διαπιστώσουμε το εξής: αν όπως στέκομαι στο βόρειο πόλο προχωρήσω μέχρι να βρω τον νότιο, τα δεξιά μου (όπως τα έλβεπα στον βόρειο πόλο) γίνονται αριστερά (στο νότιο) και το εμπρός μου πίσω αντίστοιχα.



    Πολλές φορές νομίζουμε ότι κοιτάζουμε αριστερά, αλλά διαπιστώνουμε ότι όταν μας είπαν ότι αριστερά είναι προς εκείνη την κατεύθυνση, εμείς είμασταν στην απέναντι πλευρά του δρόμου και κοιτούσαμε προς το μέρος μας. Τώρα το αριστερά μας ταυτίζεται με το δεξιά της άλλης πλευράς.



    Έτσι, το γεγονός ότι φόρεσα 'σταράκια' κι έπιασα μία κιθάρα και τραγουδώ "τί πάει να πει σ' αυτήν τη γλώσσα τη βουβή 'πατάω γερά, πατάω καλά';" δεν με κάνει απαραίτητα και αριστερό. Μήτε το γεγονός ότι έχω φίλο αστυνομικό ή ότι παρακολουθώ 'Τηλεάστυ' με κάνει απαραίτητα δεξιό.



    Κι αυτό δεν αφορά μόνο τους 'αριστερούς'. Υπάρχουν και δεξιοί, με εθνικιστικές ρητορίες, που στην ουσία υμνούν το διεθνισμό και το παρακράτος. Είναι αυτό που περιέγραφε κι ο Ν. Καζαντζάκης στους αδερφοφάδες, με τον Παπα-Γιάνναρο να αναρωτιέται αν είδε μπροστά του ένα θεόπνευστο όραμα ή απλά τον δαιμονικό πειρασμό που μεταμορφώθηκε σε όραμα για να τον ξεγελάσει...



    Το ερώτημα με τις ταμπέλες είναι αν εκείνες καθορίζουν τις περιοχές και τους ανθρώπους που πιο πριν δεν έφεραν κάποιο ιδιαίτερο γνώρισμα, ή αντίθετα οι άνθρωποι ήταν εξαρχής αυτό που κατέληξαν να ονοματίσουν με ταμπέλες. Δηλαδή, για αλλη μία φορά "η κοτα γέννησε το αβγό ή το αβγό την κότα;"



    Ελπίζω πως -σε αντίθεση με άλλες φορές- έγινα έστω κι ελάχιστα κατανοητός.

    #20743   /   20.08.2010, 01:55
    Κατανοησα ολα τα επιμερους παραδειγματα, αλλα δεν κατανοησα πως συσχετιζομενα απαντουν στο ερωτημα.

    >Θα προτιμουσα την αναλυση με ορους κοινωνιολογιας και ιστοριας

    #20746   /   20.08.2010, 16:07   /   Αναφορά
    Δηλαδή δεν κατάλαβες ότι 'αριστερός' και 'δεξιός' είναι συμβατικές ταμπέλες; Πόσο πιο απλά μπορώ να σου το δώσω να το κατανοήσεις; Αναρωτήσου αν οι 'αριστερές' κυβερνήσεις του παρελθόντος ήταν λιγότερο δεξιές (μα και αδέξιες) από τις δεξιές.



    Γνωρίζω αριστερούς που έχουν χουντική νοοτροπία και δεξιούς με σοσιαλιστικές διαθέσεις.



    Περισσότερο δεν θα ήθελα να ασχοληθώ με αυτό το θέμα εδώ. Υπάρχουν πεδία συζητήσεων, κατάλληλα για το θέμα. Εδώ δίνουμε ενδεικτικά σχόλια περί του ζητήματος.
    #20749   /   22.08.2010, 13:00   /   Αναφορά
    Ο Διονυσης Σαββοπυλος εκνευριζεται οταν τον λενε Νιονιο...



    Υπηρξε και παραμενει,ανθρωπος ιδιαιτερος,ταλαντουχος,εκεντρικος,εγωκεντρικος κλπ ,κλπ ΚΑΙ ?

    Ειναι οτι γουσταρει.

    Ο ιδιος ,η Ασπα και τα παιδια του εχουν εισπραξει τα καλα και τα κακα αυτης της προσωπικοτητας.

    Οσο για το ''αριστερο'' παρελθον, ακολουθει την πεπατημενη δεκαδων ''επαναστατων'' που βολευτηκαν.Εγω πιστευω οτι οταν γερασει ο ανθρωπος και δεν φροντισει την ψυχικη και πνευματικη του ισοροπια ΚΑΙΕΙ ΦΛΑΤΖΑ!!!!

    Αποχτα τα χαρακτηριστικα ενος αυταρχικου αυτοκρατορα.Γινεται επιρρεπης στις συντηριτικες ιδεες και οδηγειται στην εντελως αντιθετη κατευθυνση απ αυτην που με παθος υπερασπιζοταν...

    Γιατι το ΕΜΕΙΣ γινεται ΕΓΩ και οταν το ΕΓΩ αποκτησει εξουσια γ.....σε τα.



    Ομως οσο και να μας πληγωνει κατι τετοιο , ειναι δικαιωμα του καθενα,να παει σε οποιο δρομο επιθυμει...



    Ας σχολιαζουμε το φαινομενο,την μεταστροφη αυτη, με λιγοτερη εμπαθεια. ιδιαιτερα οταν ο ανθρωπος εχει προσφερει με την τεχνη του σε μας .



    Αν μπορουσα σε αυτους τους συντηριτικους βρυχηθμους θα απαντουσα με χαμογελο και ενα φιλικο χτυπημα στην πλατη...(δεν πειραζει).



    Ευχαριστουμε για το ''φορτηγο'' , ''το περιβολι του τρελου'',την ''ρεζερβα'' τον ''μπαλο'' το ''βρωμικο ψωμι''τα ''10 χρονια δρομος'' ''τα τραπεζακια εξω''

    ''αχαρνεις'' και δεν θυμαμαι ποσα ακομα...Δεν εισαι σουπερμαν ανθρωπος εισαι και το ταλεντο σου ειναι μεγαλυτερο απ το νου σου...



    Αυτοι οτι μπορουσαν το εδωσαν στο κατω κατω,Εμεις να δουμε τι θα κανουμε...



    Τελος απ ολο το αρθρο με ενοχλησε η φραση '' και άλλες δύο κοπέλες στα φωνητικά''. Για λογους φερ-πλευ και οχι μονο, ο συνφορουμιτης θα πρεπε να γραψει τα ονοματα των κοριτσιων.
    #20750   /   22.08.2010, 22:06
    Μιχάλη, εγώ θα συμφωνήσω μαζί σου σε όλα... "Γούστο του, καπέλο του, σακάκι παντελόνι του", να είναι ότι αυτός που μόνο αυτός ο ίδιος επιθυμεί!



    Η άποψή σου είναι και ψύχραιμη και ώριμη και κυρίως εύστοχη, όμως εγώ θα ξαναπώ ότι μερικές φορές, καλύτερα κανείς να "μασάει" παρά να μιλάει! ...ή θα μιλά με επίγνωση του παρελθόντος του και του παρόντος του, ώστε να μη φαίνεται "επίορκος" στα μάτια των παιδιών που γαλουχήθηκαν (και είναι πολλά) με τα τραγούδια-ιδέες του, ή θα πρέπει να κάνει το πρόγραμμα του χωρίς να μιλά, ωσάν να βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου!



    Έστω, ας μη το δείχνει ακόμη και αν πράγματι ζεί εκτός τόπου και χρόνου, βρε αδερφέ...!!!

    #20759   /   24.08.2010, 04:48
    Ευτυχως που τα παιδια προσπερνουν, ξεπερνουν,αγνοουν,παραβλεπουν,συγχωρουν.

    Εχουμε ελπιδες , φιλε ''o-Zone''...

    Γιατι οτι αγαπαμε μας πληγωνει...

    #20753   /   23.08.2010, 19:28   /   Αναφορά
    Την ίδια άποψη με το άρθρο είχε και ο BD Foxmoor και αφιέρωσε στον Διονύση Σαββόπουλο το παρακάτω : http://www.youtube.com/watch?v=I6oa1qq3-As
    #20756   /   23.08.2010, 22:21
    Ο "επικήδειος" που του ταιριάζει απόλυτα.



    R.I.P. "Νιόνιο μας"...

    #20767   /   25.08.2010, 21:57
    thanks για το video Dave-Crane.

    Δεν ήθελα να βάλω καμιά ταμπέλα σε κανέναν, ούτε θεωρώ ότι πρέπει να περιμένουμε να μας σώσει ή έστω να μας ξυπνήσει κάποιος. Απλά για μένα ήταν πολύ απογοητευτικό να βλέπω τέτοια αδιαφορία (και αποδοχή) για τη σημερινή κατάσταση μας από τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη. Ίσως να είχα λάθος προσδοκίες τελικά.



    Συνολικά για τη γενιά του που τον ακολουθεί, τους τύπους με τα πουκαμισάκια και το ύφος εφοπλιστών που επιμένουν να το παίζουν ότι ακούν τραγούδια όπως αυτό εδώ http://www.youtube.com/watch?v=HIjfZIWumVc ...απλά μ'εχουν κουράσει πάαααρα πολύ. Εκτιμώ περισσότερο Ρουβίτσες, αυτές τουλάχιστον το πιστεύουν μέχρι το κόκκαλο το "θα σου φτιάξω μακαρόνια με κιμά για να φας". :)

    #20791   /   29.08.2010, 19:36
    Διάβασα με μεγάλη προσοχή τόσο το αρχικό δικό σου σχόλιο για τη συναυλία, όσο και όλα όσα ακολούθησαν.Είμαι 56 ετών, "Σαββοπουλικός" απ το 1972, ιδιωτικός υπάλληλος (χωρίς ύφος εφοπλιστή).Το γεγονός ότι ακόμη και σήμερα, στα 66 του, ο ΔΣ κατορθώνει να προκαλεί τους νέους και να σχολιάζουν, να κριτικάρουν μετά μανίας, με εντυπωσιάζει και επιβεβαιώνει την αξία του συνολικού του έργου!

    "Εχω βρεθεί στην ανάγκη" να υπερασπιστώ την στάση του ΔΣ πολλές φορές στο παρελθόν, ιδιαίτερα την περίοδο που ακολούθησε το (βρώμικο ή καθαρό, αδιάφορο)1989. Εχω πάψει εδώ και χρόνια να το κάνω. Επειδή θέλω να μπω στην ουσία του θέματος:κι εγώ φίλε/φίλη adanezi έχω βαρεθεί ν' ακούω σχόλια για τον "πουλημένο, αλλοτριωμένο κλπ" τραγουδοποιό, με το αριστερό παρελθόν που το εξαργύρωσε, τόκανε βίλλες, καταθέσεις κ.ά.Που τακίμιασε με το κατεστημένο, έγλειψε, βούτηξε απ τον κρατικό κορβανά και δεν ξέρω τι άλλο...Απευθύνομαι σε όλους εσάς και ρωτώ: μα, τόσο άφθαρτοι είστε, ρε παιδιά;Τέτοια ιδεολογική καθαρότητα σας διακρίνει όλους εσάς, τέτοια αγωνιστική συνέπεια, τέτοιο πάθος για την κοινωνική δικαιοσύνη, που εξανίστασθε για τον αχρείο εκπρόσωπο της γενιάς του '60, που μας πρόδωσε;;;;

    #20792   /   29.08.2010, 20:13
    Ειναι ολοφανερο οτι περισευει η υποκρισια σ'αυτον τον τοπο......

    #20794   /   29.08.2010, 20:59
    Αν λάβουμε υπόψιν και τη προηγούμενη αίολη αναφορά σου στη "σπορά του Παπαδόπουλου", τότε προφανώς κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια...

    #20793   /   29.08.2010, 20:51
    (Ποιος μας γηροκομεί

    τη σήμερον ημέρα,

    ψηστιέρα, καρβουνιέρα,

    μούσα δεκεμβριανή.

    Πολέμησα καιρό

    σε όλα τα πεδία

    και με τυφλή μανία

    ξέσκιζα τον εχθρό.

    Τώρα με χειρουργεί

    η αλλήθωρη νεολαία,

    μια τσογλανοπαρέα,

    που κάνει κριτική.)



    Οι γέροι χωριστά,

    οι νέοι άλλο πράμα.

    Όποιος τους θέλει αντάμα

    πληρώνει ακριβά.

    Πρόστιμο μια ζωή

    στην κλεψύδρα και στα εφετεία.

    Είναι μια κοροϊδία,

    σειρά του δικαστή.





    Διονύσης Σαββόπουλος, Αχαρνείς (1977)

    #20795   /   29.08.2010, 21:02
    http://www.youtube.com/watch?v=LDoF0Ss5C6U

    #20796   /   29.08.2010, 21:05
    Την απάντηση την δίνει ο ίδιος ο Σαββόπουλος στο 2:18

    #20797   /   29.08.2010, 21:46
    http://www.youtube.com/watch?v=789n5nsQjI0&feature=related

    #20800   /   30.08.2010, 00:23
    @jjk4591

    δεν εξανίσταμαι, δεν είπα ότι με "κατέστρεψε" η στάση του κου Σαββόπουλου, ούτε αποτελεί πια ο ίδιος τόσο μεγάλο θέμα. Επίσης η σύνδεση κριτικής με την επιβεβαίωση μεγάλου έργου πιστεύω ότι είναι άτοπη. Δεν αμφισβητώ το μεγάλο έργο του Σαββόπουλου - το σκεπτικό δεν έχει νόημα.



    Σίγουρα η δική μου η γενιά (είμαι 27) δεν είναι άφθαρτη, ελπίζω ότι όμως ότι μπορεί να δει την (δια)φθορά του παρελθόντος με μια πιο κριτική σκοπιά και να προχωρήσει καλύτερα. Έχουμε το δικαίωμα να προσπαθούμε γι'αυτό και χαίρομαι πολύ που συχνά βλέπω παιδιά που χωρίς να το παίζουν ούτε ιδεολόγοι ούτε αγωνιστές (όπως λέτε), αρνούνται να είναι καλοποτισμένα φυτά. Εντέλει, καλά κάνετε που τον υπερασπίζεστε αφού σας εκφράζει, καλά κάνουμε που θέλουμε κάτι άλλο, έστω και ένα κλικ καλύτερο για τα δικά μας δεδομένα.




    #20771   /   26.08.2010, 13:35   /   Αναφορά
    ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΕ ΕΚΑΝΕΣ ΚΑΛΗ ΣΠΟΡΑ
    #20804   /   30.08.2010, 08:39   /   Αναφορά
    Το όλο θέμα είναι γέννημα της ανεπάρκειας της σημερινής γενιάς

    να κάνει κάτι καινούριο, να υπερβεί τον εαυτό της, να φτάσει εκεί

    που δεν έφτασε κανείς μέχρι τώρα.

    Αναλώνεται μονάχα στο να ασκεί κριτική σε ηλικιωμένους πλέον

    καλλιτέχνες που αποδεδειγμένα στην εποχή τους πρωτοπόρησαν,

    ξεπέρασαν την μάζα και γι αυτό όσο να χτυπάμε τον κώλο μας κάτω

    θα μείνουν στην ιστορία.

    Είχαν όραμα (βλέπε Μίκη Θεοδωράκη, Γιάννη Ρίτσο ) και δε δίστασαν να

    ρισκάρουν τη ζωή τους γι αυτό.

    Το θέμα είναι πλέον να κοιτάξουμε ο καθένας τι μπορεί να προσφέρει

    ο ίδιος σε αυτόν το τόπο, ο Σαββόπουλος ότι ήταν να κάνει το έκανε,

    για να κρατάει αυτή τη στάση στην εποχή μας μάλλον

    βλέπει κάτι που δε βλέπουμε εμείς.

    Ας σταματήσουμε να ζητάμε συνέχεια από τους άλλους να κάνουνε κάτι!

    Και όπως είπε και ο Γκάντι ‘’ας γίνουμε εμείς η αλλαγή που θέλουμε να δούμε στον κόσμο.’’

    #20807   /   30.08.2010, 16:23
    Japan88.gr, η κριτική είναι απαραίτητο συστατικό για να δημιουργηθεί η πρόοδος. Επίσης το όραμα, κι εδώ είναι που η γενιά μας έχει μπερδευτεί κατά τη γνώμη μου. Γιατί ο εχθρός δεν είναι διακριτός όπως παλιά και οι τρόποι δράσης δεν υπάρχουν δύσκολοι, δυσβάσταχτοι μα έτοιμοι, ούτε στην ιστορία ούτε στα βιβλία. Τέλος πάντων άλλη κουβέντα κι αυτή.



    Όσο για τις 2 τελευταίες παραγράφους, αυτό είπα στο πρώτο κιόλας σχόλιό μου και πάνω κάτω (χωρίς υποκριτικές ευγένειες)αυτό σκέφτονται κι όλοι της γενιάς μου: «ευχαριστούμε αλλά ήρθε η ώρα για μας», αλλά άκουσα τα χίλια απίστευτα τύπου αλήτες, αχάριστοι, να μείνουμε στη σκηνή κλπ κλπ.



    Αλλά ξέρω ότι από τις παλαιότερες γενιές, αυτοί που έχουν πραγματικά αγωνιστεί με τον κάθε τρόπο (κι όχι οι καναπεδάτοι που τώρα οικειοποιούνται επαναστάσεις άλλων συνομίληκών τους) έχουν την ωριμότητα και την αντίληψη να αφήσουν τις νέες γενιές στο προσκήνιο και να μην κάνουν τους έξυπνους, ούτε να τους θεωρούν αλήτες, αλλά να τους καθοδηγούν με την εμπειρία τους. Αυτό πιστεύω κάνει συνειδητά και χωρίς θόρυβο ο Σαββόπουλος.



    Θεωρώ λοιπόν αστείο να μαλώνουν οι γενιές μεταξύ τους, είμαστε όλοι ένα σώμα, μια κοινωνία και ο καθένας έχει το ρόλο του, ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ να το καταλάβουμε, χωρίς ευγένειες (μιλώντας έξω από τα δόντια), λύπες (για χρόνια που περάσαν ή για την κατάσταση που ζούμε) ή σκοπιμότητες όπως πολύ ωραία έχεις παραθέσει στην υπογραφή σου.



    Κλείνοντας, γιατί δεν πρόκειται να ξανααπαντήσω εδώ, είμαστε τελείως offtopic, θέλω να πω ότι εύχομαι και είμαι περίεργος να το δω αν θα γίνει, να είναι η δική μας γενιά η πρώτη σε αυτή τη χώρα που συνειδητά και συλλογικά δεν θα βγάλει κακία και αποθημένα για τη νέα όταν πια θα είμαστε στα 60-70, ούτε θα την βλέπει ως αλητόπαιδα αλλά θα της παραχωρήσει τη θέση της, με συμβουλές και αγάπη. Δύσκολο, αλλά θα το προσπαθήσουμε…



    ΥΣ. Για το τι κάνει η νέα γενιά σε παρακαλώ ψάξε λίγο περισσότερο ή αν ανήκεις σε αυτήν (γιατί αυτό το «88» με προβληματίζει :Ρ ) βοήθα την να φτάσει εκεί που δεν έφτασε κανείς :)


    #20809   /   30.08.2010, 20:23
    Φίλτατε Japan88gr,

    προσυπογράφω το σχόλιό σου της 30.08.2010.Ο Σαββόπουλος, γνήσιος εκφραστής της γενιάς του "1-1-4" και του "15% για την Παιδεία", εδώ και μια 10ετία έχει σιγήσει."Ενσωματώθηκε" πλήρως;"Βλέπει κάτι που δεν βλέπουμε εμείς" και σιωπά;Ποιός ξέρει...Άλλωστε, ελάχιστη σημασία έχει! Το θέμα είναι η δική μας στάση, η δική μας παρέμβαση.

    Αγαπητέ adanezi,

    επίτρεψέ μου να απαντήσω στην τελευταία πρότασή σου "επί προσωπικού", όπως λένε: έγραψα ότι ΔΕΝ τον υπερασπίζομαι πλέον τον Σαββόπουλο, εδώ και χρόνια.Δεν συντρέχει λόγος.Ότι με εκφράζει ως καλλιτέχνης και πνευματικός άνθρωπος, είναι αλήθεια.

    Σίγουρα όμως ΔΕΝ ΣΥΓΚΡΟΥΟΝΤΑΙ ΤΑ "ΘΕΛΩ" ΜΑΣ, όπως συμπεραίνεις.Εχω την πεποίθηση ότι συγκλίνουν!

    #20830   /   03.09.2010, 20:35   /   Αναφορά
    Τι μπορεί να πει κάποιος που οικειοποιείται μελωδίες άλλων, ξένων και λαϊκών συνθετών, και τις παρουσιάζει ως δικά του δημιουργήματα; Γνωρίζετε π.χ. ότι η Συννεφούλα είναι η μουσική επένδυση της ταινίας Κόκκινος κουρσάρος; Οι αριστεροί δεν είναι κλέφτες. Οι "αριστεροί" μπορεί να είναι!

    Συγχαρητήρια στον αρθρογράφο. Τέχνη φτηνή, ήθος φτηνό!
    #20831   /   03.09.2010, 22:41
    ορίστε η ταινία φίλε μου http://www.youtube.com/watch?v=i3L-E93qeSA

    δειξε μου σε παρακαλώ σε ποιο απόσπασμα βρίσκεται η μελωδία της ''Συννεφούλας''

    #20832   /   04.09.2010, 03:54
    http://www.youtube.com/watch?v=CDvTAI8ceUQ

    η ταινια λεγεται '' Blackie The Pirate'' με τον Terence Hill ...


    #20833   /   04.09.2010, 04:49
    λυπαμαι που ειμαι εγω αυτος που θα δωσει τη ακριβη πληροφορια...

    συνθετης του κομματιου ειναι ο

    GINO PEGURI ... τι να πω πια εχω πολυ στεναχωρηθει!!!!



    http://www.youtube.com/watch?v=47MUD_orLsg



    ....ΔΕΙΤΕ ΤΟ !!!!!

    #20834   /   04.09.2010, 09:44
    Μπράβο Μιχάλη, γιατί να λυπάσαι ότι έχεις τη δυνατότητα να υποδείξεις την ακριβή πηγή; Πρέπει να χαίρεσαι!

    #20835   /   04.09.2010, 09:51
    Αν και το άκουσα το 1965 περίπου στην Αγγλική σε ταινία με πειρατές και ελαφρά διαφορετικό. Μήπως πρέπει να ανατρέξεις σε λαϊκή μελωδία της ΔΥτικής Ευρώπης; Βρετανία; Ωραία ιδέα να βρούμε την πηγή των "συνθέσεων" του Σαβόπουλου. ! Αν μη τι άλλο μη μας δουλεύουν

    #20836   /   04.09.2010, 09:55
    Αντί απαντήσεως ερώτηση: Πως λέγεται αυτός που παρουσιάζει πνευματική δημιουργία άλλου ως δική του αποκομίζοντας πλείστα κέρδη και φήμη;

    #20837   /   04.09.2010, 10:11
    Γειά σου ρε λαγωνικό sg2006! 45 χρόνια τώρα παραπλανούσε όλους τους αφελείς, αλλά...εσύ τον ανακάλυψες και τον απεκάλυψες! Εύγε! Και εις ανώτερα!

    #20838   /   04.09.2010, 10:55
    Για την ειρωνεία απάντησα πριν. Απάντηση στα ερωτήματά μου όμως δεν παίρνω. Γιατί άραγε;

    #20839   /   04.09.2010, 11:07
    Τελικά αυτό που μας έφαγε είναι το σύμπλεγμα και η έλλειψη. Αντί να σχολιάζεται το θέμα σχολιάζεται ο σχολιάζων. Θα μου πεις για να σχολιάσεις ιδέες και συμπεριφορές απαιτείται καλλιέργεια, εμβρίθεια και οξυδέρκεια ενώ για να ειρωνεύεσαι αρκεί μόνο εμπάθεια.

    #20840   /   04.09.2010, 11:12
    Πράγματι διορθώνω: "Μαύρος Πειρατής". Συγχαρητήρια στο Μιχάλη που με έσωσε.

    Administrator
    #20841   /   04.09.2010, 12:52
    Παιδια πρώτα ο Σαββόπουλος έβγαλε τη Συννεφούλα (1969) και μετά βγήκε η ταινία (1971). Μήπως λοιπόν δεν είναι έτσι όπως τα λέτε;

    #20843   /   04.09.2010, 13:56
    Πράγματι μπορεί, αλλά δεν είναι μόνο αυτή. Πολλές μελωδίες είναι αντιγραμμένες ή πρέπει να αποδεχτούμε ότι όλος ο κόσμος αντιγράφει το Σαββόπουλο. Iledemle delem, Την παιδική μου φίλη κτλ

    #20845   /   04.09.2010, 14:23
    Εν πάση περιπτώσει, "μέτρον πάντων άνθρωπος" και αφού ο Σαββόπουλος έχει ακροατές άρα είναι άξιος για κάτι. Το ζήτημα είναι ότι αυτό θα μπορούσαν να ισχυριστούν και όλοι οι πολιτικοί που μας οδήγησαν εδώ ή ακόμα και ο Χίτλερ ή η Τσιτσολίνα (καλά η τελευταία είναι σίγουρα άξια για πολλά). Τέλος από μένα και εγκάρδια χαιρετίσματα σε όλους σας.

    #20846   /   04.09.2010, 16:35
    ΝΑΙ...η συννεφούλα προηγειται 1969!!!!!!!

    Η ταινια ειναι 1971!!!!!!!

    ησυχασα γιατι οσο και να πληγωνομαι απ τις επιλογες των ανθρωπων που αγαπω και θαυμαζω δεν αναγνωριζω προθεση....

    Χαιρομαι γιατι η παραγκα, ο υμνος της ΕΦΕΕ,το ειδα την Αννα καποτε,

    το Ζειμπεκικο,το Δημοσθενους λεξις,το τι επαιξα στο Λαυριο, η συννεφουλα, η Ζωζω,........... δεκαδες ακομα εχουν πατερα με παρα πολλες αδυναμιες

    αλλα καλη προθεση.... Μεινετε στο εργο των αγαπημενων καλλιτεχνων και επιτρεψτε τους το ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ. Δεν φταινε αυτοι που εχουν περισσοτερο ταλεντο απο μας...

    ΣΥΓΧΩΡΙΣΤΕ ΤΟΥΣ γι αυτο......

    #20862   /   05.09.2010, 13:14


    ΣΥΓΧΩΡΕΙΣΤΕ ΤΟΥΣ γι αυτο......

    ...εψιλον γιωτα.........


    #20842   /   04.09.2010, 13:03
    Φίλε μου καλέ,

    σε αφήνω να σχολιάσεις κάποιον που λέει για τον εαυτό του:"..εχω καλλιέργεια, εμβρίθεια και οξυδέρκεια...".

    Εγώ αρκούμαι να συμπληρώσω (το παρέλειψες!): "Δοξάστε με!!!"

    #20847   /   04.09.2010, 17:38   /   Αναφορά
    Απιστευτη καφριλα.....
    #20855   /   04.09.2010, 21:02
    Ντροπή σου!!!

    #20856   /   04.09.2010, 22:21
    Γιτι σας χαλασα το θαψιμο?

    #20850   /   04.09.2010, 19:18   /   Αναφορά
    εντελει η συννεφουλα του Διονυση προηγειται της ταινίας..

    άρα.. φουσκα η αποκάλυψη..



    όλα τα άλλα περι αντιγραφής παραμένουν λόγια στον αέρα χωρις

    αποδείξεις
    #20851   /   04.09.2010, 20:17
    Διαβάστε λοιπόν τι λέει ο ίδιος:

    "Η «Συννεφούλα» είναι έρωτας παιδικής καψούρας με αφορμή το κοριτσάκι το οποίο αγαπούσα εκείνο τον καιρό. Είναι επηρεασμένο επίσης από το φιλμ Jules e Zim του Τριφό. Είναι μια ταινία που μου αρέσει παρά πολύ. Έδειχνε ένα amour impossible τέλος πάντων, έναν αδιέξοδο έρωτα, και εκεί μέσα υπάρχει ένα τραγούδι που λέει η Ζαν Μορό και με βάση αυτό κάθισα και έγραψα τη «Συννεφούλα». Πρέπει να ήμουν 15 χρόνων."

    Φυσικά δεν είναι το μόνο. "Δάνεια" η "επιρροές" που ομολογούνται χρόνια αφού έχει προσποριστεί κέρδος μάλλον δάνεια δεν λέγονται.

    Τελειώνοντας με το θέμα αυτό επιστρέφω τους χαρακτηρισμούς γηπέδων τρίτης κατηγορίας στους χαρακτηρίσαντες.

    Όσο για το αναφερόμενο "ταλέντο" ασφαλώς υπάρχει αλλά όχι βέβαια στη σύνθεση.


    #20852   /   04.09.2010, 20:25
    εξηγησε μου τότε πώς γίνεται αυτό το μαγικό:



    Φορτηγό (Lyra, 1966) (πρώτη εμφάνιση της Συννεφούλας)



    Blackie the Pirate (1971) http://www.imdb.com/title/tt0066950/







    εκτός αν ο Σαββόπουλος

    είχε ανακαλύψει την χρονομηχανή..ε ναι!

    τοτε είναι μέγας κλεφτάκος..



    (περιμένω πηγή της δήλωσης του ιδιου περι συννεφούλας..)

    #20853   /   04.09.2010, 20:30
    το βρήκα http://www.lifo.gr/mag/features/1887



    Δε λέει τίποτα για το Blackie the Pirate.



    Ο Σαββόπουλος απλα μιλάει για έμπνευση απο την ιστορία της ταινίας του Τριφό! Δεν εννοει μελωδία!!






    #20854   /   04.09.2010, 20:33
    να διευκρινισω ότι άλλη ταινια το ''Blackie the Pirate'' του 1971 απ το οποίο είναι το αποσπασμα του φίλου μας και άλλη το ''Jules e Zim'' για το οποιο μιλάει ο Σαββόπουλος...

    #20858   /   05.09.2010, 01:50
    Μόνο αυτά έχει να μας πει το ελληνικό «αριστερό» παρελθόν; Αυτά έχει να παραδώσει, ΟΚ, ας τα παραδώσει όμως με ειλικρίνεια και ακεραιότητα ψυχής και όχι κλείνοντας με το «Ας κρατήσουν οι χοροί».



    Κύριε Σαββόπουλε σας θαύμασα αλλά με απογοητεύσατε πολύ. Μας προτείνετε να κατέβουμε στις δημοτικές εκλογές γιατί λέτε έχουμε τη δύναμη εμείς και οι παρέες μας. Εκεί γελάσαμε όλοι μαζί και εμείς και εσείς (αν και δεν κατακρίνω την ιδέα). Το χειρότερο όμως είναι ότι μας λέτε να παρτάρουμε όταν έχουμε αρχίσει να νιώθουμε ότι βαδίζουμε σε μια χώρα κρυφο-Γκουαντάναμο.







    παρελθον..αλλα και γιατι να αποτελει ο Σαββοπουλος,και ο καθε Σαββοπουλος,κριτηριο για το μελλων..Αλλο τα παραπονα και οι διαπιστωσεις μιας συναυλιας και αλλο ο τιτλος του αρθρου. και εν παση περιπτωσει δεν ειναι μονο ο Σαββοπουλος που αλλοιωθηκε στο περασμα του χρονου................

    #20860   /   05.09.2010, 12:08
    Διαβάστε παρακαλώ προσεκτικά το υποδειχθέν άρθρο και θα καταλάβετε για τα "δάνεια" που προσκομίζουν φήμη και χρήμα. Ο Σαββόπουλος είναι αναμφισβήτητα ταλαντούχος. Πως αλλιώς θα ήταν τόσο δημοφιλής; Το ταλέντο όμως αυτό δεν είναι ταλέντο μουσικού. Τώρα για το πως αναγνωρίζεται η πατρότητα μιας έμπνευσης. Όσοι από σας είστε καλλιτέχνες γνωρίζετε ότι δεν είναι δυνατόν να υιοθετούνται δύο ποιότητες έμπνευσης, χαμηλή και υψηλή, από τον ίδιο καλλιτέχνη. Ο καλλιτέχνης που παράγει μελωδίες επιπέδου αρνείται να εκδώσει "Χατρζηδάκια μ' Θοδωράκια μ". Ακόμα και αυτό θα το έλεγε με έμπνευση. Η Ελλάδα έχει να επιδείξει πληθώρα γιγάντων τραγουδοποιών, Θεοδωράκης, Χατζηδάκης, Λοϊζος, Κουγιουμτζής, Ζαμπέτας Καλδάρας ... για να μην πάω σε παλαιότερους, αριθμός ων ουκ έστι. Δεν έχει ανάγκη να υποκλίνεται σε performers όπως ο Σαββόπουλος. Η τέχνη και η συμπεριφορά αυτή αντιπροσωπεύει νοοτροπία μείζονος τμήματος της γενιάς που εκμεταλλεύτηκε τις ιδέες για τις οποίες αγωνίστηκε το υπόλοιπο, έλασσον τμήμα, της ίδιας γενιάς. Είναι η μάζα που έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τη δημιουργία της σημερινής νοοτροπίας. Της γενιάς επαγγελματιών απαίδευτων αέργων οι οποίοι έχουν γνώμη για όλα αλλά γνώση για τίποτε. Της γενιάς που δεν μπορεί να κατανοήσει και να γράψει την Ελληνική. "Αριστερός" είναι αυτός που δεν έχει τη δύναμη να είναι κομμουνιστής ή τουλάχιστον να είναι κάτι σαφές. Μπορεί όμως να είναι και κάποιος που προσπορίζεται μέσω της "αριστερής" ιδεολογίας. Τελεία και παύλα.

    #20863   /   05.09.2010, 13:31
    ''Δεν έχει ανάγκη να υποκλίνεται σε performers όπως ο Σαββόπουλος''.



    Αγαπητέ Σπύρο βγάζεις θυμό και εμπάθεια....




    #20864   /   05.09.2010, 13:39
    Εμπάθεια όχι, θυμό ναι. ¨Οχι έναντι του Σαββόπουλου. Έναντι των "οπαδών".

    #20865   /   05.09.2010, 14:28
    Αν οι οπαδοι του ηταν οπαδοι σου, τι θαλεγες?

    #20869   /   05.09.2010, 16:56
    Οι οπαδοί πάντα και παντού είναι ίδιοι. Πάντα μικρόνοες. Το αποτέλεσμα της συνέργειάς τους αλλάζει ανάλογα με το που στρέφεται.

    #20866   /   05.09.2010, 15:17
    OK φίλε,έγινες κατανοητός.

    Στα γήπεδα η Ελλάδα αναστενάζει...

    όπως λέει κι ο περφόρμερ...

    #20861   /   05.09.2010, 12:24
    http://www.scorebaby.com/archive_c.html

    ...

    The score by Gino Peguri for the '71 film by Lorenzo Gicca Palli an unexpected mix of dramatic orchestral "golden age adventure" cues, lively Caribbean folk melodies, period music and romantic themes. The best bits are the Caribbean numbers and the dramatic action cues, though hearing them in sequence sounds a little odd — especially followed by a baroque chamber piece. Then again, a film starring the blond, blue-eyed Terence Hill as "Blackie the Pirate" deserves a score with an unexpected clash of styles...

    #20859   /   05.09.2010, 11:46
    http://www.lifo.gr/mag/features/1887

    #20872   /   05.09.2010, 23:49   /   Αναφορά
    ok Είσαι μέσα.