ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Γιάννης Κουτσελίνης - Ταλέντο, φαντασία και θέληση

    Βρισκόμαστε πίσω στις αρχές τής δεκαετίας του '90 σ' ένα δεκαήμερο Festival που διοργανώνει η πάλαι-ποτέ μικρή μα κραταιά δισκογραφική εταιρία "Μολών Λαβέ", ο ιδρυτής τής οποίας μάλιστα ήταν Γιουγκοσλάβος (!) και δραστηριοποιείτο στον χώρο τής ευρύτερης - εγχώριας - hard 'n' heavy μουσικής σκηνής...
    Γράφει ο Μιχαλόπουλος Κώστας (mrdrummergr)
    20 άρθρα στο MusicHeaven
    Σάββατο 20 Δεκ 2003
    Εχουν ήδη δε, εμφανισθεί έξη
    συγκροτήματα και περιμένουμε το τελευταίο τής βραδιάς, ονόματι Deceptor από την συμπρωτεύουσα.

    Από τα παρασκήνια ακούγεται μία δοκιμαστική "κορώνα" που μάς αφήνει άναυδους - τουλάχιστον όσους την πρόσεξαν : ένταση, διάρκεια, καθαρότητα, όγκος, και ένα "τρέμολο" στο οποίο δεν μάς είχαν συνηθίσει οι Έλληνες τραγουδιστές τα χαρακτηριστικά της. "Εντάξει" σκεφτήκαμε, "έχοντας ακούσματα από Rob Halford, Bruce Dickinson, Eric Adams, Geoff Tate, Mark Boals, και πολλούς άλλους εκπληκτικούς χειριστές τής άνω των 3 (τριών) οκτάβων εύρους φωνής που τους δώρισε η Φύση και η Μελέτη...τί μπορούμε να περιμένουμε από τον συγκεκριμένο;"

    Η συνέχεια μάς έλυσε την απορία:
    κατ'αρχήν, το συγκρότημα συνολικά έδωσε
    "ρεσιτάλ" δεξιοτεχνίας μα και συνθετικής
    δεινότητας...πολυρρυθμία, πολύπλοκη αρμονία,
    αλληλοσυμπληρούμενες "γραμμές" με συνεχείς
    αλλαγές μέτρου, εμβόλιμος αυτοσχεδιασμός -
    τόσο δε, είχαν απορροφηθεί στις υπερέμμετρες
    διαδρομές τους ώστε σε ένα τραγούδι σε 4/4
    (!!!) "χάθηκαν", και φυσικά μετά
    "ξαναβρέθηκαν" για να συνεχίσουν ακάθεκτοι...

    Σε όλα αυτά δέσποζε η επιβλητική παρουσία τού
    τραγουδιστή Γιάννη Κουτσελίνη: πέρα από τα
    χαρακτηριστικά που μάς προανήγγειλε η "φωνή
    από τα παρασκήνια", ο άνθρωπος ήταν και δεινός
    "frontman", είχε ορθή - επιτέλους - εκφορά τής
    Αγγλικής, και σαν να μην έφθαναν
    όλ'αυτά...απέδωσε το κλασικό για το είδος
    "Victim of Changes" τών Judas Priest με
    χαρακτηριστική άνεση και ευελιξία, τόση που
    εγώ του'λάχιστον δεν έχω παρατηρήσει σε πλήθος
    διασκευών από ξένα group από το 1985 ώς
    σήμερα...

    Απολαύσαμε λοιπόν, φύγαμε, αναζητήσαμε
    ηχογραφήσεις τους...μα τίποτα: εξαφανίστηκαν
    από προσώπου μουσικής γής - το Demo τους
    μάλιστα κατέληξε "συλλεκτικό" και "completely
    undergrounded".

    Κάπου στα μέσα τής δεκαετίας ο Γιάννης Κ.
    κυκλοφορεί - ή μάλλον τού κυκλοφορούν - έναν
    pop-hard δίσκο που δεν αναδεικνύει με τίποτα
    τις δυνατότητές του...

    Θα το βάλει κάτω άραγε;

    Όχι βέβαια.

    Ενώ τα ίχνη του είναι χαμένα - για μένα
    του'λάχιστον - από το 1995 έως το 2002,
    εμφανίζεται στην Αγγλία με νέο σχήμα τούς
    Biomechanical - ως "John K" πλέον - σε
    λυσσαλέες progressive-speed Metal φόρμες, με
    πρωτότυπες ιδέες και ερμηνεία - όσο βέβαια
    είναι αυτό εφικτό σε ένα καθ'ομολογίαν
    κορεσμένο είδος, και με πολλή-πολλή όρεξη.
    Φέτος δε, φιλοξενείται από τούς Balance of
    Power και αποδίδει στα γνωστά "high standards"
    του, αν και λείπει η εφευρετικότητα τού
    προσωπικού του σχήματος...γεγονός που τον
    περιορίζει σημαντικά.

    Σύνοψις:

    Ένας αγωνιστής από την τριτοκοσμική ως προς τα
    μουσικά δρώμενα Ελλάδα (συγγνώμη Τρίτε Κόσμε
    αν σε προσέβαλα, εσύ έχεις πολύ μεγαλύτερη
    ποικιλία στην μουσική παρουσία σου), που
    δικαιώνεται σταδιακά και παγιώνει την θέση του
    σε έναν δαιδαλώδη χώρο έκφρασης, και δίνει
    εκκωφαντική "σφαλιάρα" σε όλους τούς
    μεταλλαργόσχολους Έλληνες που καλό θα ήταν να
    πάψουν να δολιοφθείρουν τα sound checκ των
    support συγκροτημάτων τους και απλά να
    συνειδητοποιήσουν το αν έχουν "Ταλέντο,
    Φαντασία και Θέληση".

    Ιστοσελιδογραφία:

    _www.biomechanical.co.uk

    _www.balance-of-power.com

    Υστερόγραφα:
    _Κάποιο έντυπο κυκλοφόρησε πολλές ηχογραφήσεις
    τών Deceptor σε CD - άραγε το γνωρίζουν οι
    ίδιοι;
    _Κι εγώ θα ήθελα να ακούσω τον Γιάννη σε
    ελληνικό στίχο, ή τούς Deceptor σε ελληνική
    παραγωγή...όμως "στού κουφού
    βλαχεμποροσουβλακοτζατζικοσυγκροτηματοφάγου
    και μαστρωπικώ τώ μουσικώ τρόπω
    συμπεριφερομένου εταιριούχου την
    πόρτα...πάρ'τό Demo και φύγε".
    _Όποιος θελήσει να αποθηκεύσει τα MP3 δείγματα
    από τα παραπάνω site: "δεξί κλίκ" πάνω στο
    αρχείο και επιλογή "save target as" - ειδικά
    από το πρώτο μπορούν ν'αποθηκευτούν με
    copy-paste από τον Temporary Folder, όμως
    είναι περίπλοκο για όποιον δεν γνωρίζει,
    οπότε: απλώς ακούστε και πάρτε μια γεύση.
    _Αναζητήστε το "Nessun Dorma" τού Mark Boals,
    ακούστε το, και μετά πείτε μου την γνώμη σας
    για τον κ. Φραγκούλη...δεν έχω τίποτα με τον
    άνθρωπο, αλλά, τόσα επαγγέλματα υπάρχουν...

    Tags
    Μουσικά Είδη:Metal



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #7181   /   13.02.2007, 12:56   /   Αναφορά
    έχοντας ακούσει τους balance of power μπορώ πλέον να καταλήξω στο ότι είναι απολύτως ευτυχές το γεγονός ότι ο κουτσελίνης, ΔΕΝ έμεινε στην ελλάδα όπου θα τον είχαν φάη στην στροφή τα ψευτοκουλτουρέ και τα δήθεν κάποιου συγκεκριμένου μουσικού χώρου.

    τέτοιες φωνές σπάνε λίγο την μονοτονία της μουσικής μας μιζέριας!

    P.S:δεν εννοώ τα σκυλάδικα...
    #29391   /   20.01.2016, 19:41
    Τι κάνει σήμερα;

    #29392   /   20.01.2016, 20:34
    Καλησπέρα, με αφορμή την ερώτησή σου, έκανα αναζήτηση με το όνομά του μα δεν βρήκα τίποτα το σπουδαίο, ενώ δε, και το Site τών Biomechanical που αναφέρω στο άρθρο οδηγεί στο MySpace, στο οποίο δεν συνέχισα γιατί δεν έχω εκεί "λογαριασμό"...ίσως συνθέτει Κινηματογραφική Μουσική που πάντα τού άρεσε...εάν βρεις κάτι ενδιαφέρον, γράψ'το σε παρακαλώ σε σχόλιο, γειά σου!!

    #29393   /   21.01.2016, 09:46   /   Αναφορά
    οι balance of power ειχαν αξιολογες κυκλοφοριες απο ενα σημειο και μετα σταματησα να τους παρακολουθω .Μου αρεσαν στις πιο 'απλες ' στιγμες τους παρα στις πιο 'progressive' και τεχνικες . Ειναι και θεμα γουστου .

    τα φεστιβαλ του George Osmak (αν θυμαμαι καλα το ονομα του ,Σερβος αν δεν κανω λαθος ) , τι μας θυμισες ... και ειχε και τους divorce , με την γυναικα του ,που ειχαν κυκλοφορησει αρκετα καλα κομματια , με τις παραγωγες φυσικα της εποχης .Σημερα θα μπορουσαν να εχουν πολυ καλυτερο ηχο .Απο οτι ξερω αυτοι τωρα ζουν Αμερικη , αλλα απο πληροφοριες και μονο .

    στα φεστιβαλ αυτα τοτε πηγαινα να ακουσω douglas , spitfire ,nok-out και κανα δυο ακομα ...