H ιστορία και η εξέλιξη μιάς τεχνικής που έμελε να αλλάξει την ιστορία του παιξίματος της κιθάρας.
H τεχνική synchronized tapping είναι τέσσερα ή ακόμα και πέντε βήματα πιο πέρα απο το κλασικό guitar tapping οπου γίνεται απο ένα ή δυο χέρια πάνω σε μία ταστιέρα συνήθως πιά - ηλεκτρικής κιθάρας. Η πρώτη τεχνική tapping ιστορικά, ξεκίνησε με την τεχνική ψηλάφησης των χορδών του βιολιού του, ο Νικολό Παγκανίνι. Όμως μετά απο δεκαετίες εξέλιξης, και απο αρκετούς πρωτοπόρους, το βήμα απο την μία ταστέρια στις δυο, την έκανε το 1958 ο Dave Bunker.
Tο πραγματικό όμως άνοιγμα του δρόμου για την ολοκαίνουρια τεχνική του synchronized tapping την έκανε η επίτευξη σωστού rodding (σωστής δηλ. τοποθέτησης μεταλλικών ράβδων για την αντιμετώπιση της έντασης των χορδών στο ξύλινο σώμα της κιθάρας), για την τελική δημιουργία της πραγματικής ηλεκτρικής κιθάρας τεσσάρων μπράτσων/λαιμών/ταστιέρων. Σε αυτή την κιθάρα ο κιθαρίστας παίζει καθιστός σε μιά καρέκλα αλλα δυο υποπόδια στηρίζουν την κιθάρα αυτή και τα χέρια παίζουν μαζί με τα πόδια πάνω στο ένα και μοναδικό όργανο με 4 ταστιέρες. Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην ικανότητα πλέον του οργανοπαίχτη να ορίζει και τα 4 μέλη του, αλλα στην σωστή αναλογία κάθε τάστου για το μέγεθος των δαχτύλων των ποδιών. Τα σχέδια που ανέβηκαν απο ανώνυμο χρήστη στο internet ορίζουν για τις δυο ταστιέρες των ποδιών για το απο πρώτο τάστο και μετά, η πρόοδος κάθε ταστιέρας να μικραίνει ανα 0,67 χιλιοστά για ένα σύνολο 22 τάστων στις δυο ταστιέρες των ποδιών.
Για να καταλάβει ο απλός ακροατής την ουσία αυτής της τεχνικής θα πρέπει να δωθεί με χαρακτηριστικά παραδείγματα αφού οι ηχογραφήσεις δεν απέχουν πολύ απο την πιστότητα δυο διαφορετικών κιθαρών που παίζουν μαζί. Η διαφορά πλέον οτι ένας παίζει και μπορεί να δημιουργήσει ψεύτικα ηχητικά εφέ. Με αυτήν την τεχνική είναι δυνατό το παίξιμο του κομματιού Nightmares των MSG ακριβώς όπως θα ήταν με εφέ αντήχησης όπου κάθε νότα συμπίπτει με κάποιες απο τις προηγούμενες, με την αντήχηση να βρίσκεται στα δάχτυλα των ποδιών. Άλλο θετικό είναι οτι συνδεμένη κιθάρα στις σωστές πεταλιέρες παράχει ήχους για όποιο όργανο με ένα απλό άγγιγμα του ποδιού.
Έτσι θα μπορούσαμε να έχουμε με ένα πόντ κουαρτέτο εγχόρδων, και όλα αυτά με το synchronized tapping. H τεχνική μαζί με τα ανώνυμα σχέδια εκδικάζονται ήδη σε δικαστήρια της Βέρνης για την τελική ιδιοκτησία και πατέντα, ενώ έχουν απαγορευτεί σχεδόν όλες οι δημοσιεύσεις για το συγκεκριμένο θέμα απο τα δικαστήρια με ασφαλιστικά μέτρα εναντίων κάθε εταιρείας που θα δημοσιεύσει τα σχέδια, ή και μυστικές πλέον εμπορικές λεπτομέρειες πάνω στο θέμα.
Αυτήν την στιγμή έχει ανοίξει σχολείο στην Ελλάδα και διδάσκει την εξελιγμένη αυτή τεχνική προς 50.000 δολλάρια τον χρόνο. Μόνο δυο Έλληνες είναι μέσα στους συνολικά 244 παγκόσμιους μαθητές του, και λέγεται οτι είναι κάποιοι πραγματικά θρύλοι της κιθάρας στην Ελλάδα, με τον ένα να έχει ήδη πάνω απο 25 χρόνια δισκογραφίας στο ενεργητικό του και πάνω απο 9 χρυσούς και 2 πλατινένιους δίσκους. Για μία διάλεξη πάνω στο θέμα της τεχνικής λέγεται οτι το κόστος είναι πάνω απο 900 δολλάρια το άτομο για 6 ώρες διάλεξης. Άν οι πληροφορίες είναι σωστές θα υπάρξουν σε συγκεριμένες vip διαλέξεις guest όπως οi Joe Bonamassa και ο Van Halen με τον δεύτερο να έδωσε ώθηση στην διάδοση του tapping...
Για ευνόητους λόγους δεν γίνεται διαφήμιση στο συγκεκριμένο ιδιωτικό μουσικό σχολείο/ωδείο. Μέχρι τότε απολαύστε τον πρόδρομο του συγχρονισμένου tapping πάνω απο μισό αιώνα πρίν σε βίντεο και φανταστείτε άλλη μία κιθάρα να παίζει συνοδεία.
Αυτό είναι το synchronized tapping
* To άρθρο φιλοξενείται στη στήλη MusicHeaven Comedy και ενδέχεται να περιέχει χιουμοριστικά στοιχεία.
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#27993 / 21.10.2013, 11:28 / Αναφορά Οποτε το sync tapping δημιουργηθηκε αρχικα πανω σε ακουστικη κιθαρα; Ενδιαφερον αρθρο, συγχαρητηρια!! |
#27997 / 21.10.2013, 16:33 Απλως θα ηθελα να μαθω εαν μεσω του συντονισμου πολλων χορδων στο ιδιο ρυθμικο μοτιβο μπορουμε να δημιουργησουμε φαινομενα εξαναγκασμενης ταλαντωσης στο χωρο γυρω μας, καταληγοντας σε μια χωροχρονικη σκουληκοτρυπα που θα μας παει στο μελλον. |