ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > ΜusicHeaven Comedy

    H τεχνική synchronized tapping

    H ιστορία και η εξέλιξη μιάς τεχνικής που έμελε να αλλάξει την ιστορία του παιξίματος της κιθάρας.

    H τεχνική synchronized tapping

    Γράφει ο Βασίλης (blogarismenos-enge-falos)
    6 άρθρα στο MusicHeaven
    Δευτέρα 21 Οκτ 2013

    Η ιστορία

    H τεχνική synchronized tapping είναι τέσσερα ή ακόμα και πέντε βήματα πιο πέρα απο το κλασικό guitar tapping οπου γίνεται απο ένα ή δυο χέρια πάνω σε μία ταστιέρα συνήθως πιά - ηλεκτρικής κιθάρας. Η πρώτη τεχνική tapping ιστορικά, ξεκίνησε με την τεχνική ψηλάφησης των χορδών του βιολιού του, ο Νικολό Παγκανίνι. Όμως μετά απο δεκαετίες εξέλιξης, και απο αρκετούς πρωτοπόρους, το βήμα απο την μία ταστέρια στις δυο, την έκανε το 1958 ο Dave Bunker.

    H τεχνική synchronized tapping
    Εκεί το tapping απο τον ένα λαιμό έγινε μία διπλή και εξελιγμένη τεχνική. Μετά η επόμενη εξέλιξη ήταν 11 χρόνια αργότερα απο τον κιθαρίστα απο τον Λός Άντζελες Emmet Chapman το Chapman stick, μια εξελιγμένη δεκάχορδη κιθάρα τεχνικής tapping. Ήταν όμως την δεκαετία του 1930 οπου ο Leroy B. McManus έδωσε τον προάγγελο του synchronized tapping, πρίν ακόμα ο Dave Bunker και ο Εmmet Chapman εξελιχτούνε πάνω σε ένα και μοναδικό όργανο. Ήταν ο πρώτος που κατάφερε στην ιστορία ταυτόχρονο παίξιμο τριών διαφορετικών τάστων σε tapping και αρπίσματα, με τρείς διαφορετικές κιθάρες. Στην σημερινή πιά εποχή αρκετοί καλλιτέχνες πειραματίζονται με την ιδέα συγχρονισμένου παιξίματος 4ων διαφορετικών ταστιέρων, όμως ήταν το 2004-5 όταν ο Νεοζηλανδός Greg Malcolm οπου κατάφερε με ειδικές τεχνικές το πρώτο πειραματικά synchronized tapping.

    H τεχνική synchronized tapping

    Tο πραγματικό όμως άνοιγμα του δρόμου για την ολοκαίνουρια τεχνική του synchronized tapping την έκανε η επίτευξη σωστού rodding (σωστής δηλ. τοποθέτησης μεταλλικών ράβδων για την αντιμετώπιση της έντασης των χορδών στο ξύλινο σώμα της κιθάρας), για την τελική δημιουργία της πραγματικής ηλεκτρικής κιθάρας τεσσάρων μπράτσων/λαιμών/ταστιέρων. Σε αυτή την κιθάρα ο κιθαρίστας παίζει καθιστός σε μιά καρέκλα αλλα δυο υποπόδια στηρίζουν την κιθάρα αυτή και τα χέρια παίζουν μαζί με τα πόδια πάνω στο ένα και μοναδικό όργανο με 4 ταστιέρες. Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην ικανότητα πλέον του οργανοπαίχτη να ορίζει και τα 4 μέλη του, αλλα στην σωστή αναλογία κάθε τάστου για το μέγεθος των δαχτύλων των ποδιών. Τα σχέδια που ανέβηκαν απο ανώνυμο χρήστη στο internet ορίζουν για τις δυο ταστιέρες των ποδιών για το απο πρώτο τάστο και μετά, η πρόοδος κάθε ταστιέρας να μικραίνει ανα 0,67 χιλιοστά για ένα σύνολο 22 τάστων στις δυο ταστιέρες των ποδιών.

    H τεχνική synchronized tapping
    H τεχνική synchronized tapping

    Η ουσία

    Για να καταλάβει ο απλός ακροατής την ουσία αυτής της τεχνικής θα πρέπει να δωθεί με χαρακτηριστικά παραδείγματα αφού οι ηχογραφήσεις δεν απέχουν πολύ απο την πιστότητα δυο διαφορετικών κιθαρών που παίζουν μαζί. Η διαφορά πλέον οτι ένας παίζει και μπορεί να δημιουργήσει ψεύτικα ηχητικά εφέ. Με αυτήν την τεχνική είναι δυνατό το παίξιμο του κομματιού Nightmares των MSG ακριβώς όπως θα ήταν με εφέ αντήχησης όπου κάθε νότα συμπίπτει με κάποιες απο τις προηγούμενες, με την αντήχηση να βρίσκεται στα δάχτυλα των ποδιών. Άλλο θετικό είναι οτι συνδεμένη κιθάρα στις σωστές πεταλιέρες παράχει ήχους για όποιο όργανο με ένα απλό άγγιγμα του ποδιού.

    H τεχνική synchronized tapping

    Έτσι θα μπορούσαμε να έχουμε με ένα πόντ κουαρτέτο εγχόρδων, και όλα αυτά με το synchronized tapping. H τεχνική μαζί με τα ανώνυμα σχέδια εκδικάζονται ήδη σε δικαστήρια της Βέρνης για την τελική ιδιοκτησία και πατέντα, ενώ έχουν απαγορευτεί σχεδόν όλες οι δημοσιεύσεις για το συγκεκριμένο θέμα απο τα δικαστήρια με ασφαλιστικά μέτρα εναντίων κάθε εταιρείας που θα δημοσιεύσει τα σχέδια, ή και μυστικές πλέον εμπορικές λεπτομέρειες πάνω στο θέμα.

    Το μέλλον

    Αυτήν την στιγμή έχει ανοίξει σχολείο στην Ελλάδα και διδάσκει την εξελιγμένη αυτή τεχνική προς 50.000 δολλάρια τον χρόνο. Μόνο δυο Έλληνες είναι μέσα στους συνολικά 244 παγκόσμιους μαθητές του, και λέγεται οτι είναι κάποιοι πραγματικά θρύλοι της κιθάρας στην Ελλάδα, με τον ένα να έχει ήδη πάνω απο 25 χρόνια δισκογραφίας στο ενεργητικό του και πάνω απο 9 χρυσούς και 2 πλατινένιους δίσκους. Για μία διάλεξη πάνω στο θέμα της τεχνικής λέγεται οτι το κόστος είναι πάνω απο 900 δολλάρια το άτομο για 6 ώρες διάλεξης. Άν οι πληροφορίες είναι σωστές θα υπάρξουν σε συγκεριμένες vip διαλέξεις guest όπως  οi Joe Bonamassa και ο Van Halen με τον δεύτερο να έδωσε ώθηση στην διάδοση του tapping...

    Για ευνόητους λόγους δεν γίνεται διαφήμιση στο συγκεκριμένο ιδιωτικό μουσικό σχολείο/ωδείο. Μέχρι τότε απολαύστε τον πρόδρομο του συγχρονισμένου tapping πάνω απο μισό αιώνα πρίν σε βίντεο και φανταστείτε άλλη μία κιθάρα να παίζει συνοδεία.

    Αυτό είναι το synchronized tapping



    * To άρθρο φιλοξενείται στη στήλη MusicHeaven Comedy και ενδέχεται να περιέχει χιουμοριστικά στοιχεία.


    Tags
    Μουσικά Όργανα:κιθάραΚαλλιτέχνες:Joe BonamassaVan Halen



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #27993   /   21.10.2013, 11:28   /   Αναφορά

    Οποτε το sync tapping δημιουργηθηκε αρχικα πανω σε ακουστικη κιθαρα; Ενδιαφερον αρθρο, συγχαρητηρια!!

    #27997   /   21.10.2013, 16:33

    Απλως θα ηθελα να μαθω εαν μεσω του συντονισμου πολλων χορδων στο ιδιο ρυθμικο μοτιβο μπορουμε να δημιουργησουμε φαινομενα εξαναγκασμενης ταλαντωσης στο χωρο γυρω μας, καταληγοντας σε μια χωροχρονικη σκουληκοτρυπα που θα μας παει στο μελλον.

    Απλη απορια, θα ηθελα τα φωτα σας :D ( εμ, να χαρουμε το κωμικο μερος του αρθρου ).