Ελεύθερη στο YouTube είναι η ταινία - οδοιπορικό στη ζωή και τις μουσικές διαδρομές του Γιάννη Αγγελάκα, υπό το σκηνοθετικό μάτι της Αγγελικής Αριστομενοπούλου.
Ποιητής της καθημερινότητας, ξετυλίγει το κουβάρι της μουσικής του διαδρομής από την δεκαετία του '80 με τις Τρύπες και φτάνει στην Ελλάδα της κρίσης παρέα με τους Επισκέπτες, πάντα ταξιδεύοντας.
Αξιοπρέπεια είναι η λέξη που μου ήρθε στο μυαλό παρακολουθώντας την ταινία.
Ο Αγγελάκας δεν είναι ο μουσικός των ωδείων κλεισμένος στην γυάλα του, που θα τον θυμούνται για την δεξιοτεχνική του ερμηνεία, αλλά ένας ζεστός και ειλικρινής άνθρωπος που αγαπά τους ανθρώπους και την δημιουργία και μέσα από την μουσική του απλώνει το χέρι σε όλους εμάς τους μοναχικούς ταξιδιώτες της ζωής.
Αγωνιστής της ζωής σε ένα δύσκολο παιχνίδι όπως αυτό της ψυχολογικής και ηθικής επιβίωσης στην Ελλάδα του σήμερα, στέλνει το μήνυμα ενάντια στην αποσύνθεση της τηλεόρασης και στην αποξένωση ανθρώπου από άνθρωπο, ενάντια στην εγκατάλειψη της επαρχίας και των παιδικών μας χρόνων. Με ηπειρώτικους αυτοσχεδιασμούς ή αναφορά στο ρεμπέτικο, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ο Γιάννης Αγγελάκας συμβολίζει την άλλη Ελλάδα, που αντιστέκεται και παλεύει κι ας "η καρδιά μας κλαίει".
Δείτε την ταινία:
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#28817 / 05.08.2014, 10:24 / Αναφορά To ότι υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση σε ένα μουσικό ντοκυμαντέρ είναι ένα θετικό, τουλάχιστον για τον ερευνητή ή ερασιτέχνη της Μουσικής που επιζητά την σχετική γνώση. Έχω όμως τις εξής ενστάσεις όσον αφορά τους χαρακτηρισμούς του κειμένου: Δεν ξέρω σε τί συνίσταται η αξιοπρέπεια όσον αφορά τον Αγγελάκα. Δεν τον ξέρω προσωπικά, αν αναφέρεται στην μουσική του επίδοση ή την στάση του στα μουσικά πράγματα, είναι γνωστό πως ούτε αξιοπρεπές μουσικό προϊόν παρέχει στο ακροατήριό του(μετριότατη φωνή ειδικά για ρόκ ο ίδιος, δεν κόβεις φλέβες και για την μουσική που ακούς), ούτε είναι το καλύτερο παιδί, γνήσιο ον τέκνο της σχολής του φίλου του και αειμνήστου Ρασούλη, όπου οι πάντες θάβονται(και ο Νταλάρας πάντα). Για το μουσικό κριτήριό του είναι γνωστό: απέρριπτε και απορρίπτει όλη την κλασσική έντεχνη ελληνική σχολή πλην τον Χατζιδάκι. Άκουσε την Ρωμιοσύνη, προφανώς την πρώτη εκτέλεση, με Θεοδωράκη, Ρίτσο και Νταλάρα και δεν.... Λές: "Ο Αγγελάκας δεν είναι ο μουσικός των ωδείων κλεισμένος στην γυάλα του, που θα τον θυμούνται για την δεξιοτεχνική του ερμηνεία, αλλά ένας ζεστός και ειλικρινής άνθρωπος που αγαπά τους ανθρώπους και την δημιουργία και μέσα από την μουσική του απλώνει το χέρι σε όλους εμάς τους μοναχικούς ταξιδιώτες της ζωής". Δεν κάνουμε φιλανθρωπία στο χώρο παράγουμε τέχνη και πολιτισμό. Με την φωνή που δεν έχει ο Αγγέλακας Μονωδία δεν θα έκανε ποτέ και με την κιθάρα και την μουσική που παίζει και γράφει δεν θα μπορούσε να διεκδικεί κάποια τάξη πέρα απο τη Μέση και πολύ έβαλα. Για μένα όταν υπάρχουν τόσο ταλαντούχα παιδιά που αποφοιτούν με άριστα, το να πουλάει δίσκους και να εμφανίζεται ως μουσικός ταγός ο Αγγελακας είναι σημείο μεγίστης παρακμής. Λες: Αγωνιστής της ζωής: Δεν νομίζω ότι είναι το χαρακτηριστικό παράδειγμα βιοπαλαιστή, μάλλον του αριβίστα. Ως ροκάς δε πέρασαν απο την Ελλάδα πολύ καλύτερες περιπτώσεις, είτε στο ελληνόφωνο είτε στο αγγλόφωνο ροκ. Δεν νομίζω πως τραγουδάει πάνω απο 5 νότες και αυτές μόνιμα βραχνές. Γράφεις: "ο Γιάννης Αγγελάκας συμβολίζει την άλλη Ελλάδα, που αντιστέκεται και παλεύει κι ας "η καρδιά μας κλαίει". Τί να σου πω 14 ετών και δεν ήξερε ότι είχαμε δικτατορία, επικροτεί τα παιδιά που έσπασαν τόσες και τόσες περιουσίες στα γεγονότα με τον Αλέξη Γρηγορόπουλο και κατα τα άλλα κατευνάζει τα πλήθη.... Ντροπή.... Προσωπική μου πάντα γνώμη μια παράφραση των Σπυριδούλα "Νάιλον ντέφια και ψόφια ροκ κέφια" αν θα μπορούσα να τον εντάξω άνετα στο "Όλα απο χέρι καμένα" του εξαιρετικού Τριπολίτη. |
#28818 / 05.08.2014, 18:29 / Αναφορά Κωνσταντίνε σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
Το να "τραγουδάει 5 νότες και αυτές βραχνές" όπως λες κι εσύ, τον κάνει αριβίστα; Επίσης δεν βλέπω καμία σύνδεση. Δεν είμαστε όλοι ασφαλώς Χατζηδάκις και Ρίτσος αλλά με τον τρόπο που σχολιάζεις γίνεσαι αφοριστικός σε κάθε έναν καλλιτέχνη που εκφράζεται ελεύθερα με τον τρόπο και τις γνώσεις του, όποιες και αν είναι αυτές. Εγώ θα έλεγα ότι είναι ειλικρινής και ταπεινός γιατί κάνει πέντε πράγματα και δεν καμώνεται ότι κάνει δεκαπέντε. Ακολουθεί μια προσωπική πορεία και μέσα από αυτήν φαίνεται ότι εκφράζει μια μερίδα κόσμου, νεολαίας για να γίνω πιο συγκεκριμένη.
Όσο για το σχόλιό σου περί δικτατορίας και Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου εαν είχες παρακολουθήσει ολόκληρο το βίντεο θα έβλεπες ότι καθόλου δεν επικροτεί πράξεις βίας και βάζει με τα λεγόμενά του το κοινό στη θέση του. |
#28821 / 07.08.2014, 11:19 / Αναφορά Την ταινία την είδα ολόκληρη. Η βασική μου ένσταση είναι χαρακτηρισμοί που του αποδίδεις τους οποίους θεωρώ υπερβολικούς. Μπορεί στην Ελλάδα να μην έχουμε την ροκ παράδοση άλλων χωρών, αλλά έχουν περάσει και απο εδώ πολύ σημαντικές φωνές, πολλοί σημαντικοί δεξιοτέχνες. Οπότε και για την χώρα μας υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Όσο για το Ωδείο που έγινε λόγος, σαφώς και υπάρχουν μεγάλοι μουσικοί που έμαθαν απο παραδοσιακό δάσκαλο και απο αυτί και όχι απο παρτιτούρες και παιδαγωγική. Δεν υποτιμώ καθόλου αυτούς τους δεξιοτέχνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η μουσική οικογένεια των Ξυλούρηδων και τα παραδείγματα πολλά. Ο Αγγελακας όμως δεν ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Υ.Γ: ...σε αντίθεση με τον Γιώργο Ξυλούρη, ο οποίος μέχρι και Europe έπαιζε με παραδοσιακά όργανα θυμίζοντάς μου την ενορχήστρωση απο το Ρασπουτίν... |
#28851 / 25.08.2014, 02:39 / Αναφορά Φίλε Konstantinosoa ειλικρινά δεν πιστεύω στα μάτια μου μ'αυτά που βλέπω να σχολιάζεις. Αν είναι δυνατόν. Έχεις ακούσει Τρύπες? (δεν ειρωνεύομαι, απλά ρωτάω γιατί δεν πιστεύω ότι τα γράφεις αυτά σοβαρά). |