Παρ'ότι οι μελωδίες αυτές έχουν ηλικία άνω των 70 ετών, εντούτοις η διαχρονικότητα τους είναι αξιοθαύμαστη. Η δε ποιότητα τους αξιόλογη, με σημαντικούς συνθέτες (Αττίκ, Γιαννίδη, Σουγιούλ, Μουζάκη, Μωράκη κλπ) και με διάφορους ρυθμούς, κυρίως όμως με ρυθμό 4/4 (habanera/καντάδες, beguine, tango…). Σήμερα πολλές απ’ αυτές ενορχηστρώνονται "πειραγμένες" και συνυπάρχουν με τα νέα τραγούδια καθώς ότι είναι τέχνη, κινείται έξω από το χρόνο!
Το λεξικό ορίζει ότι η "χαμπανέρα" ή habanera παίζεται σε 2/4 ή στο ελληνικό κυρίως ρεπερτόριο σε 4/4 και είναι κοντά στο ταγκό (κυρίως το ''Αργεντίνικο tango'').
Η χαμπανέρα είναι μια πιο αργή αλλά και ηδονικότερη παραλλαγή του ταγκό, που πήρε το όνομά της από την πρωτεύουσα Αβάνα.
Στο ρυθμό της Χαμπανέρας, έχουν γραφτεί πάρα πολλά τραγούδια σε 2/4 και 4/4 όχι μόνο ισπανόφωνα, αλλά σε όλες σχεδόν τις χώρες, πλήθος από αυτά και στα ελληνικά.
"Χαμπανέρα" όπως και "Μπαγιό" είναι ρυθμοί Latin, που προσαρμόστηκαν και σε δικά μας τραγούδια.
Ειδικά πολλά τραγούδια της παλιάς Αθήνας αλλά και τα λεγόμενα ''Κρασάδικα'' -- κυρίως με τους Φιλανδρο & Κορώνη, την μεταπολεμική περίοδο, είναι σχεδόν στην πλειοψηφία τους σε ρυθμό χαμπανέρας 4/4.
Δείτε εδώ: συνδυασμούς tango!
Το video μου για ρυθμούς Χαμπανέρα / Κρασάδικα με την κιθάρα μου.
Το video μου για ρυθμούς Κρασάδικα – 3/4, με φυσαρμόνικα και μερικά και με κιθάρα.
Το video μου με μελωδίες 2/4 (Fox Angle) παλιάς Αθήνας, με φυσαρμόνικα.
Τα τραγούδια του κρασιού αλλά και του κεφιού ("Κρασάδικα") της παλιάς Αθήνας, αλλά και τα πιο καινούρια του τέλους της 10ετίας του 1950, γνώρισαν μεγάλη επιτυχία. Ο δε Ορέστης Μακρής, ο τύπος του μεθυσμένου (αν και ποτέ δεν έπινε!), μετρούσε όχι μόνο στο θέατρο αλλά και στον κινηματογράφο, σε όλες τις Ελληνικές ταινίες που κάνει τον μπεκρή.
Στο video μου με τα "Κρασάδικα" παίζω ποτ πουρί τα παρακάτω:
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο