ελληνική μουσική
    360 online   ·  211.100 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Φταίνε Τα Τραγούδια

    Η ιστορία του «Dress you up» της Madonna

    Βελούδινα φιλιά πάνω από ένα σώμα...

    Η ιστορία του «Dress you up» της Madonna

    Γράφει ο Κωνσταντίνος Παυλικιάνης (CHE)
    227 άρθρα στο MusicHeaven
    Τρίτη 23 Ιούλ 2024

    Το «Dress You Up» περιλαμβάνεται στον δεύτερο δίσκο της Madonna, «Like A Virgin», που κυκλοφόρησε το 1984.
    Μετά την κυκλοφορία του πρώτου δίσκου της το 1983, με τίτλο το όνομά της, η Madonna έγινε, σύμφωνα με τον συγγραφέα Craig Rosen, μία από τις πιο συναρπαστικές νέες τραγουδίστριες της δεκαετίας του 1980. Για τον δεύτερο δίσκο της, «Like A Virgin», η τραγουδίστρια προσπάθησε να γίνει μία από τους κύριους παραγωγούς, νιώθοντας την ανάγκη να ελέγχει τις διάφορες πτυχές της μουσικής της καθώς πίστευε ότι το να εξαρτάται από έναν συγκεκριμένο παραγωγό για έναν δίσκο δεν ήταν κάτι που της ταίριαζε ή την ωφελούσε. Ωστόσο, επέλεξε να συνεργαστεί με τον Nile Rodgers λόγω της δουλειάς του ως μέλος των Chic και στο «Let’s Dance» (1983) του David Bowie.

    Madonna: Όταν έκανα τον δίσκο, ήμουν τόσο ενθουσιασμένη και χαρούμενη που δούλευα με τον Nile Rodgers. Τον είχα ως είδωλό μου λόγω του όλου θέματος των Chic. Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι η δισκογραφική εταιρεία μού έδωσε τα χρήματα για να μπορέσω να συνεργαστώ μαζί του.

    Το «Dress You Up» είναι ένα χορευτικό electroPop τραγούδι, το οποίο γράφτηκε από ένα αφανές δημιουργικό δίδυμο: την Andrea LaRusso, η οποία έγραψε τη μουσική, και την Peggy Stanziale, η οποία έγραψε τους στίχους. Αμφότερες ζούσαν στα προάστια του New Jersey (στο Caldwell και στο Llewellyn Park αντίστοιχα) και μεγάλωναν τα παιδιά τους, γράφοντας παράλληλα και τραγούδια, αν και πολύ λίγα ηχογραφήθηκαν (μεταξύ των οποίων και το «Boys Will Be Boys» της Alisha, που κυκλοφόρησε το 1985).

    Ο Nile Rodgers τούς ζήτησε να γράψουν ένα τραγούδι για τη Madonna στο στυλ των Chic. Ωστόσο, αυτό χρειάστηκε χρόνο καθώς η LaRusso και η Stanziale ήταν απασχολημένες και μ’ άλλα πράγματα και, επιπλέον, δεν μπορούσαν να ξέρουν εκ των προτέρων πόσο τεράστια επιτυχία θα γινόταν ο δίσκος της Madonna. Όταν τελικά παραδόθηκαν οι στίχοι του τραγουδιού, ο Rodgers τους απέρριψε καθώς δεν υπήρχε πλέον χρόνος για να συνθέσει μία μελωδία και να ηχογραφήσει το τραγούδι στο στούντιο. Όμως οι στίχοι άρεσαν στη Madonna και έπεισε τον Rodgers να συμπεριλάβει το τραγούδι στο «Like A Virgin». Γι’ αυτόν τον λόγο, το «Dress You Up» ήταν το τελευταίο τραγούδι που προστέθηκε στον δίσκο.

    Οι στίχοι του τραγουδιού είναι μία εκτεταμένη μεταφορά για τη μόδα και τη λαγνεία, συγκρίνοντας το ντύσιμο με το πάθος. Η γυναίκα τραγουδάει για τα ρούχα με τα οποία θα ήθελε να ντύσει τον άνδρα της, ώστε εκείνη να χαϊδεύει το σώμα του με τα χέρια της και να τον σκεπάσει με «βελούδινα φιλιά».

    Η Madonna άκουσε το τραγούδι και αποφάσισε να το ηχογραφήσει. Οι δύο γυναίκες που το έγραψαν, σοκαρίστηκαν όταν τις κάλεσε η ίδια η Madonna για να τους πει τα καλά νέα. Σύμφωνα με τον Rikky Rooksby, συγγραφέα του βιβλίου «Madonna: The Complete Guide To Her Music» (1998), ο στίχος «I’ll create a look that’s made for you» έγινε αργότερα συνώνυμος με την επανεφεύρεση της εικόνας της Madonna καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας της.

    Το «Dress You Up» είναι ένα ευφυές παράδειγμα της πρόκλησης της Madonna προς τις πιο σεξιστικές έννοιες της γυναικείας σεξουαλικότητας. Σε πρώτο επίπεδο, οι στίχοι εστιάζονται σαφώς στο στιλ και την εμφάνιση του ατόμου που προσφέρεται για να διακοσμήσει περαιτέρω την «αγάπη» της. Η Madonna προτίθεται να ντύσει τον αγαπημένο της όχι μόνο με ρούχα, αλλά και με την αγάπη της που θα καλύψει κάθε μέρος του κορμιού του. Κάποιοι θεωρούν ότι οι στίχοι απεικονίζουν κατάφωρα τη θηλυκότητα της τραγουδίστριας ως «αντικειμενική σεξουαλικότητα», αλλά, κατά μία άλλη θεωρία, οι στίχοι επικεντρώνονται στη σεξουαλικότητα ενός άλλου ατόμου παράλληλα με τις επιθυμίες και τις ενέργειες της τραγουδίστριας σε σχέση μ’ αυτό το άτομο. Βεβαίως είναι ξεκάθαρα ένα ελαφρύ χορευτικό Pop τραγούδι και ως εκ τούτου ίσως δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί με πολύ σοβαρότητα. 

    Το τραγούδι, το οποίο αρχικά καταχωρήθηκε ως «Gonna Dress You Up In My Love», ηχογραφήθηκε το 1984 με παραγωγό τον Nile Rodgers, το χάρισμα του οποίου στην κομψή και σαγηνευτική χορευτική μουσική είναι εμφανές. Στην ηχογράφηση έλαβαν μέρος οι: Madonna (φωνή), Nile Rodgers (κιθάρα), Jimmy Bralower (προγραμματισμός drums), Rob Sabino (synthesizer, συνθετικό μπάσο) καθώς και οι Camille, Curtis King, Frank Simms και George Simms στα φωνητικά. Μηχανικοί ήχου ήταν ο Jason Corsaro και ο Rob Eaton, με τον πρώτο να κάνει επίσης τη μίξη του τραγουδιού. 

    Το «Dress You Up» είναι γραμμένο σε Ντο μινόρε (C minor), ρυθμό 4/4 και 136 bpm και έχει μία βασική ακολουθία Cm–B♭–G7 στα κουπλέ και A♭–B♭–Cm–Cm/G στο ρεφρέν. Όπως σε πολλά από τα πρώτα τραγούδια της Madonna, χρησιμοποιήθηκε ένα drum machine LinnDrum, το οποίο ήταν μία από τις πρώτες προγραμματιζόμενες μονάδες που έκαναν δειγματοληψία πραγματικών ήχων τυμπάνων. Ο Jimmy Bralower έκανε τον προγραμματισμό και πρόσθεσε επίσης ηλεκτρονικά drums Simmons για να το συμπληρώσει.

    Από μουσικής άποψης, λοιπόν, το «Dress You Up» είναι ένα χαρακτηριστικό χορευτικό κομμάτι που βασίζεται σ’ ένα drum machine και αποτελείται από κουπλέ δύο συγχορδιών και ρεφρέν τεσσάρων συγχορδιών υποστηριζόμενο από χορωδία. Το τραγούδι εμπλουτίστηκε μόνο με κιθάρα, που έπαιξε ο Nile Rodgers, ο οποίος έπαιξε και το Rock σόλο κιθάρας κατά τη διάρκεια της γέφυρας. Προς το τέλος, ο ήχος των drums μειώνεται. Το τραγούδι μπορεί να βγήκε λίγο επαναλαμβανόμενο και ανώριμο, ωστόσο αποδείχθηκε ακαταμάχητο.

    Στις 16 Μαΐου 1984, η Madonna ερμήνευσε το τραγούδι στο πάρτι γενεθλίων του καλλιτέχνη Keith Haring, το οποίο έλαβε χώρα στο Paradise Garage στη Νέα Υόρκη.

    Το «Dress You Up» κυκλοφόρησε σε single στις 24 Ιουλίου 1985 και ήταν το πέμπτο και τελευταίο single που βγήκε από τον δίσκο «Like A Virgin» (αν και η εκδοχή του single ακούγεται διαφορετική από αυτή του άλμπουμ). Εκτός από τη γνωστή εκτέλεση, διάρκειας 3:58, κυκλοφόρησαν επίσης άλλες δύο εκδοχές: η 12” Formal Mix (διάρκειας 6:15) και η Casual Instrumental Mix (4:36), αμφότερες σε remix του John “Jellybean” Benitez. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το τραγούδι κυκλοφόρησε και σε περιορισμένης έκδοσης picture disc σε σχήμα αστεριού, για να συνδεθεί με την προγραμματιζόμενη για τα Χριστούγεννα κυκλοφορία του single και προοριζόταν ως διακόσμηση χριστουγεννιάτικων δέντρων. Κυκλοφόρησαν επίσης και άλλες περιορισμένες εκδόσεις για συγκεκριμένους διαφημιστικούς λόγους, οι οποίες είναι συλλεκτικές.

    Το χορευτικό αυτό up-tempo τραγούδι αποδείχθηκε ιδανικό για να τραβήξει την προσοχή στο μοντέρνο στυλ της Madonna, κάτω από την κοριτσίστικη φωνή της οποίας μπορεί να διακρίνει κανείς μία υποβόσκουσα φιλοδοξία. Το «Dress You Up», με τη Madonna ν’ ακούγεται σαν γατάκι του σεξ  και παρουσιάζοντάς την ολίγον πικάντικη και πρόθυμη να ευχαριστήσει τους θαυμαστές της, βοήθησε την τραγουδίστρια να καθιερωθεί ως σύμβολο του sex και της μόδας. Με στίχους όπως «βελούδινα φιλιά» και «το μεταξένιο άγγιγμα των χαδιών μου», φαινόταν ένα αβλαβές και φιλικό προς το ραδιόφωνο τραγούδι ωστόσο προκάλεσε πολλές διαμάχες με τους στίχους του.

    Όταν κυκλοφόρησε το τραγούδι, το νεοσύστατο Κέντρο Μουσικών Πόρων Γονέων (Parents Music Resource Center – PMRC) συμπεριέλαβε το «Dress You Up» στη λίστα του με τα «15 Αισχρά» τραγούδια λόγω του σεξουαλικού περιεχομένου των στίχων του. Το PMRC ήταν ένας οργανισμός που ιδρύθηκε από τις συζύγους μερικών πολύ ισχυρών πολιτικών. Η Tipper Gore, ιδρύτρια του Κέντρου και σύζυγος του τότε γερουσιαστή -και μετέπειτα αντιπροέδρου των Η.Π.Α.- Al Gore, θεώρησε ότι ο στίχος «Gonna dress you up in my love / all over your body» αποτελεί παράδειγμα «χυδαίας μουσικής». Το PMRC κάλεσε την Αμερικανική Ομοσπονδία Φωνογραφικής Βιομηχανίας (RIAA) να παρέχει ένα φιλικό στον καταναλωτή μέσο αναγνώρισης δίσκων με περιεχόμενο ακατάλληλο για ανηλίκους, ήτοι ένα σύστημα αξιολόγησης βασισμένο στο περιεχόμενο των στίχων. Η RIAA ανταποκρίθηκε δίνοντας στο «Dress You Up» την ένδειξη «S» για τους σεξουαλικούς και αισχρούς στίχους.
    Tipper Gore: Η λαϊκή κουλτούρα είναι ηθικά χρεωκοπημένη, κατάφωρα έκφυλη και απολύτως υλιστική. Και η Madonna είναι η χειρότερη απ’ όλους.

    Βέβαια η Madonna δεν ήταν από αυτές που προσπαθούσαν να αποφύγουν τις διαμάχες, κάτι που απέδειξε και αργότερα, ειδικά όταν αναστάτωσε τις θρησκευτικές ομάδες (και την Pepsi) αναμειγνύοντας σεξουαλικά υπονοούμενα και βλάσφημες θρησκευτικές εικόνες στο βίντεο του «Like A Prayer» (1989), όμως η διαμάχη ξεκίνησε πολύ νωρίτερα, με τα τραγούδια του δίσκου «Like A Virgin» (1984) και ιδιαίτερα με το ομότιτλο κομμάτι που υμνούσε το σεξ εκτός γάμου και όπου δεν απουσίαζαν και τα θρησκευτικά σύμβολα.

    Madonna: Δεν θα μπορούσα να κάνω επιτυχία χωρίς να είμαι και σύμβολο του σεξ. Είμαι σέξι. Πώς μπορώ να το αποφύγω; Αυτή είναι η ουσία μου. Και να είχα μία σακούλα στο κεφάλι μου και σ’ όλο μου το σώμα, θα έβγαινε η φωνή μου που είναι σέξι.

    Αλλά η επιλογή της Επιτροπής να στρέψει τα βέλη της στο «Dress You Up», που σε μεγάλο βαθμό ήταν αβλαβές για τα πρότυπα της Madonna (και που συμπεριλαμβανόταν σ’ έναν δίσκο με τίτλο… «Σαν Παρθένα»), φάνηκε περίεργη. Ακόμα πιο αστείο ήταν το γεγονός ότι το τραγούδι γράφτηκε από αυτές που τα τοπικά νέα της εποχής περιέγραψαν ως «δύο νοικοκυρές από το New Jersey».

    Σύμφωνα με τον Bruce David Forbes και τον Jeffrey H. Mahan, στο βιβλίο τους «Religion And Popular Culture In America», οι οπαδοί της Madonna πήραν την στάση «Δεν μπορείτε να δείτε, εσείς οι κουλτουριάρηδες συντηρητικοί, τί προσπαθεί να κάνει; -Να ενοχλήσει ανθρώπους σαν εσάς! Αν δεν σας αρέσει, μην το ακούτε. Σταματήστε να προσπαθείτε ν’ αστυνομεύεστε την ηθική μου!».

    Μέχρι την ακρόαση της Γερουσίας, ο πρώτος δίσκος της Madonna είχε γίνει δύο φορές πλατινένιος και ο δεύτερος δίσκος, «Like A Virgin», έγινε πέντε φορές πλατινένιος. Ωστόσο, η καμπάνια του PMRC ήταν επιτυχής, με αποτέλεσμα να μπουν ετικέτες «προειδοποίησης προς τους γονείς» στους δίσκους με σεξουαλικό ή βίαιο περιεχόμενο. Η ένταξη του «Dress You Up» στα «15 Αισχρά» τραγούδια δεν είχε απολύτως καμία σημασία για την καριέρα της Madonna. Οι κριτικοί σε γενικές γραμμές αντέδρασαν θετικά στην ακαταμάχητη χορευτική φύση του τραγουδιού, αν και υπήρξαν και ορισμένα σχόλια που χαρακτήρισαν το τραγούδι «ανώριμο» και τη φωνή της Madonna «κοριτσίστικη», παρόλο που ο τελευταίος χαρακτηρισμός θα μπορούσε να αφορά σε πολλά τραγούδια της από τους δύο πρώτους δίσκους. Υπήρξαν επίσης και σχόλια ότι, με την κυκλοφορία αυτού του single, η δισκογραφική εταιρεία προσπάθησε να εκμεταλλευτεί μέχρι και την τελευταία σταγόνα κέρδους από τον δίσκο «Like A Virgin». Το Billboard έγραψε ότι στο τραγούδι αυτό η Madonna ακουγόταν γεμάτη ζωντάνια, αλλά και πονηρή και πρόθυμη να ευχαριστήσει το αντικείμενο του πόθου της. Για το Cash Box ήταν ένα χαρακτηριστικό τραγούδι της Madonna με ρυθμό που κοχλάζει και με ακαταμάχητο ρεφρέν που τραβάει το ενδιαφέρον. Το AllMusic το αποκάλεσε «εξαιρετικό στανταράκι χορευτικής Pop». Το περιοδικό Slant το περιέγραψε ως ακαταμάχητο. Η εφημερίδα The Spokesman-Review το θεώρησε «ρυθμικό, αν και επαναλαμβανόμενο, τραγουδάκι», ενώ η εφημερίδα The Guardian αποφάνθηκε ότι ήταν η πρώτη απόπειρα της καλλιτέχνιδος να υποδυθεί μία έφηβη περσόνα.   

    Τελικά, το «Dress You Up» έφτασε στο Νο 5 των Η.Π.Α. Ήταν το 6ο συνεχόμενο Top 5 single της Madonna στις Η.Π.Α. και το 7ο συνεχόμενο στο Top 10, καθιστώντας τότε τη Madonna την τέταρτη τραγουδίστρια με τις περισσότερες συνεχόμενες Top 10 επιτυχίες, πίσω από τις Brenda Lee, Aretha Franklin, Connie Francis και Donna Summer. Ήταν επίσης το τέταρτο single από τον ίδιο δίσκο («Like A Virgin») που μπήκε στο αμερικανικό Top 10, επίδοση που από τραγουδίστριες είχε πετύχει προηγουμένως μόνο η Cyndi Lauper με τον δίσκο «She’s So Unusual» (1983). Στο Ηνωμένο Βασίλειο το «Dress You Up» έφτασε επίσης στο No 5, πετυχαίνοντας το εκπληκτικό επίτευγμα των 7 συνεχόμενων Top 5 singles από τρεις διαφορετικούς δίσκους μέσα σ’ ένα έτος. Το τραγούδι έφτασε, επιπλέον, στο Νο 3 της Ιρλανδίας, Νο 5 στην Αυστραλία και στο Βέλγιο, Νο 7 στη Νέα Ζηλανδία και την Ολλανδία, Νο 8 στην Ισλανδία, Νο 10 στον Καναδά, No 11 στην Ισπανία, No 16 στην Ιταλία, No 18 στη Γαλλία, No 20 στη Γερμανία και την Ελβετία και No 23 στη Φινλανδία.

     

    Επειδή υπήρχαν πολλές υποχρεώσεις της Madonna εκείνη την εποχή, δεν γυρίστηκε κάποιο ξεχωριστό μουσικό βίντεο. Χρησιμοποιήθηκε, λοιπόν, μία ζωντανή εμφάνιση της Madonna στο Detroit, κατά τη διάρκεια της πρώτης περιοδείας της (Like A Virgin Tour). Το βίντεο, σκηνοθεσίας του Daniel Kleinman και του James Foley, χρησίμευσε τόσο για την προώθηση του single όσο και για τη βιντεοκασέτα της περιοδείας και ήταν υποψήφιο στα MTV Video Music Awards στην κατηγορία της καλύτερης χορογραφίας αλλά έχασε από το «Raspberry Beret» του Prince.

    Η Madonna συνέχισε να τραγουδά για τη χαρά του σεξ και τη γυναικεία χειραφέτηση, μπήκε στον κόσμο της υποκριτικής κι έκανε ακόμα και την Tipper Gore να την επαινέσει (για το τραγούδι «Papa Don’t Preach»).

    Το «Dress You Up» συμπεριλήφθηκε σε τέσσερις από τις παγκόσμιες περιοδείες της: The Virgin Tour (1985), Who’s That Girl World Tour (1987), Sticky & Sweet Tour (2009) και  Rebel Heart Tour (2015-2016).

    Στη Virgin Tour, το «Dress You Up» ήταν το εναρκτήριο τραγούδι του set με τη Madonna να φορά ένα μπλε διάφανο μπλουζάκι αποκαλύπτοντας το χαρακτηριστικό μαύρο δαντελένιο σουτιέν της. Επίσης είχε δαντελωτό κολάν, μίνι φούστα, βραχιόλια και σταυρούς στα αυτιά και τον λαιμό της. Αφού ξεκινούσε το beat του τραγουδιού, η Madonna έμπαινε στη σκηνή και πόζαρε στις σκάλες πριν φτάσει στο μικρόφωνο για να τραγουδήσει το κομμάτι. Μία εκτέλεση του τραγουδιού από αυτή την περιοδεία συμπεριλήφθηκε στη βιντεοκασέτα «Madonna Live: The Virgin Tour» (1985).

    Κατά την παγκόσμια περιοδεία Who’s That Girl (1987), η Madonna το τραγουδούσε σε συνδυασμό με το «Material Girl» και το «Like A Virgin». Φορούσε ένα περίτεχνο κοστούμι εμπνευσμένο από τον χαρακτήρα της Edna Everage (ανύπαρκτο πρόσωπο, δημιούργημα του Αυστραλού κωμικού Barry Humphries). Αυτό αποτελούνταν από ένα καπέλο με σπαρμένα ψεύτικα φρούτα, λουλούδια και φτερά, μία φουσκωτή φούστα και μπούστο με διάφορα αντικείμενα, όπως ρολόγια, κούκλες και δίχτυα. Για κάποιους αυτό το φόρεμα έδειχνε περισσότερο γελοίο παρά χιουμοριστικό. Μάλιστα κάποια στιγμή η Madonna υποκλινόταν παιχνιδιάρικα, σήκωνε τη φούστα της και αποκάλυπτε το εσώρουχό της που έγραφε Kiss. Επιπλέον, άλλαξε τους στίχους του πρώτου κουπλέ ώστε να αναφέρονται στην ίδια: «I’ve got style / That’s what all the boys say». Δύο διαφορετικά βίντεο του τραγουδιού από αυτή την περιοδεία βρίσκονται στα «Who’s That Girl: Live In Japan» (που γυρίστηκε στο Τόκιο στις 22 Ιουνίου 1987) και «Ciao Italia: Live From Italy» (που γυρίστηκε στο Τορίνο στις 4 Σεπτεμβρίου 1987).

    Για την παγκόσμια περιοδεία Re-Invention (2004), δημιουργήθηκε ένα υποστηρικτικό κομμάτι για να συνοδεύσει τη Madonna καθώς θα ερμήνευε το «Dress You Up», ωστόσο η τραγουδίστρια δυσκολεύτηκε να μάθει τις συγχορδίες της κιθάρας κι έτσι επέλεξε να ερμηνεύσει το «Material Girl».

    Το 2008, στην περιοδεία Sticky & Sweet, η Madonna τραγούδησε το πρώτο κουπλέ και το ρεφρέν του τραγουδιού μόνο στις συναυλίες που έδωσε στο Σικάγο, το Λος Άντζελες, τη Φιλαδέλφεια, το Ρίο ντε Τζανέιρο, το Τορόντο, τη Βαλένθια και τη Βιέννη. Στη συναυλία που έδωσε στην Αθήνα, το «Dress You Up» έμενε εκτός. Ωστόσο, στο σκέλος του 2009, η Madonna πρόσθεσε τελικά το τραγούδι στο πρόγραμμά της αντικαθιστώντας τη Rock εκδοχή του «Borderline» και ενσωματώνοντάς το σ’ ένα τμήμα που εμπεριείχε το μπάσο του «My Sharona» των Knack και το κιθαριστικό riff του «God Save The Queen» των Sex Pistols, δίνοντας μία heavy Rock απόδοση προς τέρψη των θεατών.

    Αργότερα το τραγούδι συμπεριλήφθηκε στην περιοδεία Rebel Heart (2015), εκτελεσμένο σε ύφος Flamenco μαζί με τα «Into The Groove», «Everybody» και «Lucky Star». Κατά τη διάρκεια αυτής της ερμηνείας, η τραγουδίστρια φορούσε ένα περίτεχνο και πολύχρωμο φόρεμα, συμπληρωμένο από ένα σάλι, καπέλο φλαμένκο, δαντέλα και κορμάκι ζακάρ. Όντας η μόνη ριζοσπαστική επανεφεύρεση της παράστασης, το «Dress You Up» όχι μόνο έγινε Latin αλλά στο πρώτο κουπλέ το Λονδίνο αντικαταστάθηκε από τη Βαρκελώνη για να ολοκληρωθεί το θέμα. Κατά τη διάρκεια του τραγουδιού, τα κορίτσια -επίσης με πολύχρωμα φορέματα- κουνάνε τις μαράκες και στο τέλος, μετά από μία αντίστροφη μέτρηση στα ισπανικά, πετάνε τις μαράκες στο κοινό. Αυτή η απόδοση ήταν τόσο εξαντλητική, όπως ομολόγησε η ίδια η Madonna, ώστε παραλείφθηκε από πολλές παραστάσεις στην Ευρώπη και την Ασία.

    Παρά το γεγονός ότι το «Dress You Up» στέκεται επάξια δίπλα στις άλλες χορευτικές synthPop επιτυχίες της Madonna, όπως τα «Lucky Star», «Holiday» και «Into The Groove», και έχοντας ως «παράσημο» -έστω και υπερβολικά- την ένταξή του στα «15 Αισχρά» τραγούδια του PMRC, είναι ένα από τα λίγα επιτυχημένα singles της Madonna που δεν συμπεριλήφθηκαν στη συλλογή «The Immaculate Collection» (1990), μια πράξη που μπέρδεψε πολλούς και έκανε ακόμα πιο δύσκολη την εκτίμηση των όποιων μουσικών δεξιοτήτων της. Ωστόσο, αργότερα συμπεριλήφθηκε στη συλλογή «Celebration» (2009) ενώ συμπεριλήφθηκε σε ζωντανή ηχογράφηση και στο άλμπουμ «Rebel Heart Tour» (2017).

    Το τραγούδι ακούστηκε στην τηλεοπτική σειρά «Glee» (2013, μαζί με το «The Bitch Is Back» του Elton John). Επίσης, χρησιμοποιήθηκε σε διαφήμιση των ενδυμάτων Gap (1999, με τους Alex Greenwald, Jason Thompson και Rashida Jones).

    Το 2015, ενώ εμφανίστηκε στο «The Ellen DeGeneres Show» ως μέρος της προώθησης του 13ουτης άλμπουμ, «Rebel Heart», η Madonna τραγούδησε το «Dress You Up» με την παρουσιάστρια Ellen DeGeneres. Ήταν ντυμένες με ταιριαστές ρόμπες και τραγούδησαν το τραγούδι καθισμένες δίπλα-δίπλα, προσθέτοντας εν τω μεταξύ και σχόλια. Όταν η Madonna τραγουδά τον στίχο «All your suits are custom made in London», η Ellen προσθέτει ανέμελα μία ξεκαρδιστική βόμβα αλήθειας: «No, they’re not»! Σ’ ένα σημείο, η Μαντόνα αφαίρεσε σαγηνευτικά τη ρόμπα της, για ν’ αποκαλύψει ένα χαριτωμένο φόρεμα με τυπωμένες καρδιές πάνω του, και χόρεψε γύρω από την DeGeneres. Οι αλλαγές δεν σταμάτησαν εκεί. Η Ellen έβγαλε κάτι τεράστια γυαλιά ηλίου, που φόρεσε η ίδια, κι ένα λεοπαρδαλέ καουμπόικο καπέλο που φόρεσε στη Madonna.

    Το «Dress You Up» περιλαμβάνεται στο βιβλίο «The Best Of Madonna» (περιλαμβάνει παρτιτούρες από 10 μεγάλες επιτυχίες της Madonna για αρμόνιο), ενώ αναφορά στο τραγούδι περιλαμβάνεται και στο βιβλίο του William McKeen «Rock And Roll Is Here To Stay» (2000), όπου ο συγγραφέας επαινεί τη μελωδία του τραγουδιού που φυσά και ξεφυσά επίμονα. Για την ιστοσελίδα Pitchfork, το «Dress You Up» επισκέπτεται ξανά τον πρόσχαρο electro-Pop ήχο του πρώτου δίσκου της Madonna, με λίγο περισσότερο γυάλισμα. Μία αρνητική κριτική ήρθε από το Entertainment Weekly, που ένιωσε ότι το τραγούδι ήταν επαναλαμβανόμενο και ανώριμο.

    Η αμερικανική εφημερίδα The Arizona Republic κατέταξε το «Dress You Up» στην 15η θέση των 30 καλύτερων singles της Madonna  τονίζοντας την «κοριτσίστικη γοητεία του που κάνει ό,τι μπορεί για να σε ξεγελάσει ώστε να πιστεύεις ότι δεν υπάρχει κανένα σεξουαλικό υπονοούμενο». Η εφημερίδα The Guardian κατέταξε το τραγούδι ως το 51ο καλύτερο single της Madonna (από τα 78), γράφοντας ότι οι αναφορές του τραγουδιού σε βελούδινα φιλιά πάνω από ένα σώμα είναι μια ευγενική εκτροπή.   
     
    Το 2003, όταν το περιοδικό Q κάλεσε τους αναγνώστες να ψηφίσουν για τα 20 καλύτερα singles της Madonna, το «Dress You Up» κατέλαβε την 8η θέση. Στην κατάταξη των τραγουδιών του δίσκου «Like A Virgin», το Billboard έβαλε το «Dress You Up» στην τρίτη θέση γράφοντας ότι συλλαμβάνει πλήρως τη Madonna στη διαδικασία να την καταστήσει θετικό σύμβολο του σεξ. Για ένα τραγούδι που δεν έβαλε το χέρι της στο γράψιμο, το «Dress You Up» ακούγεται τόσο πολύ σαν αυτή. Ή τουλάχιστον με τη Madonna που ήταν το 1984. Το ίδιο περιοδικό κατέταξε το τραγούδι στο No 33 των καλύτερων singles της τραγουδίστριας επευφημώντας το άπαιχτο ρεφρέν, τις κολλητικές γραμμές του synthesizer και τις εξαιρετικά τοποθετημένες δεύτερες φωνές. Το περιοδικό Rolling Stone θεώρησε το «Dress You Up» το 15ο καλύτερο κομμάτι της Madonna, προσθέτοντας ότι έγινε «στιλιστικός ύμνος για μια γενιά νέων wannabe». Κατά την ανασκόπηση των 15 «αισχρών τραγουδιών», το Rolling Stone έγραψε ότι το «Dress You Up» ήταν σε μεγάλο βαθμό αβλαβές για τα πρότυπα της Madonna. Ομοίως η HuffPost πρόσθεσε ότι παρά τη συμπερίληψή του στην επίμαχη λίστα, το τραγούδι είναι αρκετά ήπιο και διασκεδαστικό και το κατέταξε στο No 39 των καλύτερων singles της Madonna.

    Το Entertainment Weekly κατέταξε το «Dress You Up» στο No 32 των 60 καλύτερων singles της Madonna γράφοντας: «Η Madonna μπορεί να ένιωθε λαμπερή και νέα στο Like A Virgin, αλλά σε αυτό το single έχει ξεκάθαρα εμπειρία στους τρόπους αποπλάνησης. Ορκιζόμενη να ντύσει τον άνθρωπό της με αγάπη απ’ την κορφή ως τα νύχια, καθιστά αυτό το παλλόμενο «έλα» αδύνατο να του αντισταθείς». Η βρετανική διαδικτυακή εφημερίδα Pink News το κατέταξε στο No 18 των 60 καλύτερων τραγουδιών της Madonna, γράφοντας ότι είναι μια υποτιμημένη κομματάρα που έχει όλο τον λούστρο των καλύτερων παραγωγών του Nile Rodgers κι ένα παραπλανητικά πιασάρικο ρεφρέν που σε αιφνιδιάζει και μπαίνει μέσα σου με μια σφυριά. Η ιστοσελίδα Gay Star News το κατέταξε επίσης στην ίδια θέση γράφοντας ότι είναι το πιο σέξι τραγούδι της Madonna που καταφέρνει να αρέσει τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκας κάθε σεξουαλικότητας. Η ιστοσελίδα The Backlot κατέταξε το «Dress You Up» ως το 38ο καλύτερο τραγούδι στη δισκογραφία της Madonna, χαρακτηρίζοντάς το ανόητο, λίγο σκανδαλώδες, αλλά τέλειο. Η ιστοσελίδα The Tab το κατέταξε ως το 21ο καλύτερο single της τραγουδίστριας, ξεχωρίζοντας τον πιασάρικο στίχο του.

     

    Άλλες εκτελέσεις:

    • Alisha Chinai (1988, με τίτλο «Pyaara Awara» στον δίσκο «Madonna»).
    • The Gary Tesca Orchestra (1994, ορχηστρική εκτέλεση στο άλμπουμ «The Music Of Madonna – 17 Instrumental Hits»).
    • Motiv-8 (1994, ως sample στο τραγούδι «All Over»).
    • Lady Veronica (1998, στο άλμπουμ «Madonnamania»).
    • Klannad (1999, στη συλλογή «Truly Blue: Tribute To Madonna»).
    • Lift Off (2004, στη συλλογή «Immaculate Deception: A Tribute To The Music Of Madonna»).
    • The Relatives (2004, στο άλμπουμ «Immaculate Deception – A Tribute To Madonna»).
    • Zolof The Rock & Roll Destroyer (Φεβρουάριος 2007, στο EP «Duet All Night Long»). Στην ηχογράφηση έλαβαν μέρος οι: Matt Celeste (μπάσο), Rinaldo Sidky (drums), Jason Wilson (παλαμάκια), Aaron Barrett (φωνή), Vincent Ratti (κιθάρα, φωνητικά) και Rachel Minton (πλήκτρα, φωνητικά).
    • Apollo Heights (Νοέμβριος 2007, στη συλλογή «Through The Wilderness: Tribute To Madonna»).
    • Sara Lee (2007, στο άλμπουμ «Trannyshack UK»).
    • Absolutely Fantastic (2008, στο άλμπουμ «Tribute To Madonna»).
    • Darren Hayes (2008, σε single).
    • Kelly Llorenna (2008, σε single με 6 διαφορετικές εκδοχές).
    • Most Wanted (2008, στο άλμπουμ «Tribute To Madonna»).
    • Tune Robbers (2008, στο άλμπουμ «The Tune Robbers Play The Best Of Madonna, Vol. 1»).
    • Strike A Pose (2009, στο άλμπουμ «A Tribute To Madonna Vol. 1»).
    • In.Deep (2010, στο άλμπουμ «Let’s Hear It For The Boy – Vol. 9»).
    • The Gary Tesca Orchestra (2011, στα albums «The Madonna Story Part 1» και «Greatest Hits From The Superstars!»).
    • Betty Black (Απρίλιος 2012, ως bonus track στο single «Am I Not Your Girl?»).
    • Sussan Kameron (Σεπτέμβριος 2012, στο άλμπουμ «101 Best Songs Of Rock»).
    • Brook Barros (2012, στο άλμπουμ «Hit Mix ’85 Vol. 6 – 16 Chart Hits»).
    • The Hit Co. (2012, στο άλμπουμ «A Tribute To Madonna’s Hits Of The 80’s»).
    • Glee Cast (Ιανουάριος 2014, στο άλμπουμ «Glee The Music – The Complete Season Four»).
    • Hope & Social With She Makes War (Μάιος 2014, στο άλμπουμ «Crypt Covers – Vol. 1»).
    • Heat (Μάιος 2015, σε single. Η φωνή του Susil Sharma θυμίζει Lou Reed και έρχεται σε ωραία αντίθεση με την αισιόδοξη φύση του τραγουδιού. Ερμηνεύει με την ευκολία που στρίβει ένα τσιγάρο κι αυτή η άνεση φέρνει κάτι από τη Madonna της δεκαετίας του 1980).
      Susil Sharma: Μας ζητήθηκε από τη δισκογραφική μας εταιρεία να κάνουμε μία διασκευή και επιλέξαμε να ακολουθήσουμε μία λιγότερο προφανή επιλογή κάνοντας ένα παλιό Pop τραγούδι της δεκαετίας του 1980. Πάντα μου άρεσαν τα πρώτα singles της Madonna και ιδιαίτερα το «Dress You Up». Ας ελπίσουμε ότι αποδώσαμε δικαιοσύνη δίνοντας το δικό μας πνεύμα.
    • The Choir Of Virgin Angels feat. Charlotte OC, Laurel & Ella Girardot (Ιούνιος 2015, στο άλμπουμ «Dermot O’Leary Presents The Saturday Sessions 2015»).

     

    Οι στίχοι:

    You've got style
    That's what all the girls say
    Satin sheets
    And luxuries so fine
    All your suits are custom made in London
    I've got something that you'll really like

    Gonna dress you up in my love
    All over, all over
    Gonna dress you up in my love
    All over your body

    Feel the silky touch of my caresses
    They will keep you looking so brand new
    Let me cover you with velvet Kisses
    I'll create a look that's made for you

    (Chorus)

    Gonna dress you up in my love
    In my love
    All over your body
    All over your body
    In my love
    All over, all over
    From your head down to your toes

    (Chorus)

    Gonna dress you up in my love
    In my love…

    Gonna dress you up in my love
    All over, all over
    Dress you up in my love
    In my love
    All over your body

     


    Tags
    Μουσικά Είδη:FlamencoLatinPopRockΜουσική Γενικά:ραδιόφωνοΚαλλιτέχνες:Lou ReedAretha FranklinBillboardDavid BowieDonna SummerKissMadonnaPrinceΜουσικά Όργανα:κιθάραΜουσική Εκπαίδευση:συγχορδίεςπαρτιτούρες



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #30178   /   31.07.2024, 14:31   /   Αναφορά
    Λατρεμένα 80s με αυτό το μοναδικό πάντρεμα πλήκτρων ηλεκτρικής κιθάρας.
    Σε ένα πασίγνωστο χιτ της βασίλισσας της ποπ.
    Κι άλλο ένα απολαυστικό άρθρο
    Σ ευχαριστούμε αγαπητέ Κωνσταντίνε