ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Γιατί το ραδιόφωνο παίζει τα ίδια και τα ίδια;

    ApostolisArmagos
    21.02.2011, 22:14

    Οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που προωθούν την 'ποιοτική' και 'έντεχνη' μουσική γιατί παίζουν τα ίδια και τα ίδια;Πού είναι οι νέοι καλλιτέχνες και τα νέα τραγούδια;


    KIT_KAT
    22.02.2011, 17:20

    Γι'αυτό.

    Να'ναι καλά το Δεύτερο - το μόνο που αντέχει ακόμα.

     


    ApostolisArmagos
    22.02.2011, 19:48

    Παράθεση:

    Το μέλος KIT_KAT στις 22-02-2011 στις 17:20 έγραψε...

    Γι'αυτό.

    Να'ναι καλά το Δεύτερο - το μόνο που αντέχει ακόμα.

    Μα και στο Δεύτερο τους ίδιους καλλιτέχνες ακούω...(γι'αυτό προτιμώ το Τρίτο Πρόγραμμα χωρίς πλάκα!)-αν και σ'αυτό πάλι οι  Μότσαρτ,Μπετόβεν,Μπαχ  μονοπωλούν-Δε θέλω να φανώ αντιδραστικός και γκρινιάρης αλλά νομίζω πως δεν υπάρχει βήμα για νέα παιδιά.Μπαίνεις myspace και ακούς τόσα και τόσα νεα πράγματα.Το ίδιο και με το Jumping Fish.Στο ραδιόφωνο γιατί έτσι;





    -----------------
    Το χαμόγελο είναι δωρεάν-το γέλιο ακριβότερο!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 22-02-2011 20:01 ]


    KIT_KAT
    22.02.2011, 20:30

    Δε θα συμφωνήσω για το Δεύτερο... τουλάχιστον θεωρώ ότι δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με Μελωδία-Δίφωνο-Δίεση όσον αφορά στο φαινόμενο playlist.

    Τώρα το γιατί, προφανώς ο κόσμος γουστάρει προβλέψιμα και αναγνωρίσιμα τραγούδια που ακούγονται και πιο εύκολα, κι όχι κάτι καινούριο.


    KIT_KAT
    22.02.2011, 20:33

    Όσο για το Τρίτο... εκεί μιλάμε για άλλο είδος μουσικής Smile

    Δεν κρίνω το σύνολο των σταθμών της Αθήνας (ενδεχομένως να υπάρχουν πχ αξιόλογοι σταθμοί που παίζουν αυθεντικό ροκ), μόνο αυτούς που κατατάσσουν εαυτούς στον "έντεχνο" χώρο.


    ApostolisArmagos
    22.02.2011, 23:18

    Παράθεση:

    Το μέλος KIT_KAT στις 22-02-2011 στις 20:33 έγραψε...

    Όσο για το Τρίτο... εκεί μιλάμε για άλλο είδος μουσικής Smile

    Δεν κρίνω το σύνολο των σταθμών της Αθήνας (ενδεχομένως να υπάρχουν πχ αξιόλογοι σταθμοί που παίζουν αυθεντικό ροκ), μόνο αυτούς που κατατάσσουν εαυτούς στον "έντεχνο" χώρο.



    Έχεις δίκιο.Επίσης και για πριν συμφωνώ πως ο κόσμος μάλλον προτιμά τα ίδια...


    -----------------
    Το χαμόγελο είναι δωρεάν-το γέλιο ακριβότερο!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 22-02-2011 23:40 ]


    jorge
    22.02.2011, 23:42
    Η απάντηση είναι απλή: όσο περισσότερες φορές παίζεται ένας καλλιτέχνης, τόσο περισσότερα εισπράττει μέσω ΑΕΠΙ. Όσο εταιρίες, σταθμοί και καλλιτέχνες σκέφτονται με βάση το παραπάνω, η ελευθερία καταργείται.
    periigitis
    23.02.2011, 12:11

    Αυτό τα παραμύθι με τον κόσμο να τελειώνει! Ο κόσμος "συνηθίζει" σιγά σιγά να του αρέσει ότι του σερβίρουν! Χρησιμοποιώ τη λέξη "συνηθίζει" κι όχι "μαθαίνει" γιατί αυτή η πλύση εγκεφάλου που υφίσταται τον επηρεάζει μεν, επιφανειακά δε. Αυτό το τελευταίο είναι φανερό όταν αυτός ο κόσμος -ο απλός κόσμος βέβαια- σε μια παρέα που αποφασίζει να τραγουδήσει είτε ακαπέλα είτε με κανα κιθαρομπούζουκο. Τι θα τραγουδήσει τότε; Όχι πάντως αυτό το συρφετό μέτριας κοπτοραπτικής που μας συστήνουν τα ράδια ("ποιοτικά" ή μη) σαν τραγούδια!

    Έτσι παρ' όλη την προηγμένη τεχνολογικά επικοινωνία που διαθέτουμε, τα τραγούδια που αξίζουν θα περάσουν απο γενιά σε γενιά δια στόματος πάλι. Και σ' αυτό το "δια στόματος", εκτός απ' τις παρέες, τη μαμά, τον μπαμπά και τους θείους συμπεριλαμβάνω κι εκείνες τις ελάχιστες προσπάθειες που συνεχίζουν να κάνουν κάποιοι άνθρωποι μακριά απο το σύστημα πάντα. 

    Εκτός... εκτός ν' ανέβει όλη αυτή η ανθυγιεινή μάζα που καταπίνουμε τόσα χρόνια απ' το στομάχι στο στόμα και ν' αρχίσουμε να ξερνάμε! Αν όχι εμείς, ελπίζω οι μεταγενέστεροι!

    Ελέχθη επίσης ότι το ράδιο δεν δίνει βήμα σε νέους. Τι λέτε; Πως δεν δίνει! Γεμάτο είναι! Απο τη μια νέοι με χαζοποπ Chatzigiannis-style κι απ την άλλη ψευτοκουλτουριάρικη κλαψομουρμούρα και ηττοπάθεια που βολεύει αφάνταστα το σύστημα. Οποιοσδήποτε μπορεί να παίξει ένα La- κι ένα Sol+ σε μια κιθάρα και βάλει και κανα τεσσάρι μέτρα Τσέλο (αληθινό ή MIDI) κάνει "έντεχνο" τραγούδι, ενώ αν αντί για τσέλο βάλει οκτώ μέτρα κλισέ σόλο ηλεκτρικής κιθάρας κάνει "Ελληνικό Ροκ" (δεν μιλώ για στίχο, γιατί αυτή είναι η πιο πονεμένη ιστορία του σημερινού τραγουδιού, σε μιά χώρα που πάντοτε στήριζε το τραγούδι της στο λόγο)! Απο την άλλη, είναι τέτοια η κατάντια του ελληνικού ραδιοφώνου που ούτε κι αυτούς πολλές φορές τους μαθαίνουμε. Ακούς ένα τραγούδι που δεν τόχεις ξανακούσει και κανείς δεν σου λέει τίνος είναι (άντε να σου πουν ποιός τραγουδάει κι αυτό παίζεται). Θα μου πεις αφού ούτε ο ίδιος ο παραγωγός της εκπομπής πρώτη φορά τ' ακούει! Σωστό κι αυτό!

    Υπάρχουν βέβαια εξαιρέσεις. Δεν είναι όλοι ίσα κι όμοια! Έτυχε για παράδειγμα ν' ακούω εκπομπή -σε πολύ γνωστό σταθμό που αγαπάει όπως λέει το τραγούδι- που έπαιζε μια non-stop λίστα (προφανώς). Αφού είχαν περάσει 7-8 τραγούδια χωρίς καμμιά διακοπή, χωρίς καμμιά αναφορά σε δημιουργούς, ώ του θαύματος στο 9ο μάθαμε και συνθέτη και τραγουδιστή αλλά και στιχουργό, ο οποίος κατα τύχη ήταν ο Νίκος Μωραίτης. Ή λίστα συνεχίστηκε κανονικά χωρίς διακοπές!

    Ο κ.Μωραίτης καλά θα κάνει πρώτα να απολογηθεί (αυτός κι οι όμοιοί του) για την κατάντια στην οποία έχουν φέρει το ελληνικό τραγούδι και μετά να γίνουν τιμητές του οτιδήποτε. Δεν έχει σημασία αν το τραγούδι το βάζει μηχανή ή άνθρωπος σου λέει... Συμφωνώ! Εξαρτάται απ' τον άνθρωπο. Που γράφει... που τραγουδάει... που βάζει τελικά! 


    KIT_KAT
    23.02.2011, 17:03

    Θα θέσουμε υπό συζήτηση τώρα και το αν ο κόσμος προτιμά τα εύπεπτα δηλαδή;! Πολύ θα το ήθελα πίστεψέ με, αλλά γιατί νομίζω ότι η απάντηση είναι δεδομένη; Το ότι αυτό επεβλήθη επειδή μας σερβιρίστηκε, σηκώνει κουβέντα αλλά σ'αυτή την επιβολή δεν ενεπλάκη μόνο η κατάντια του ραδιοφώνου (και ο τρόπος που κινούνται τα μουσικά πράγματα γενικότερα)...

    Από εκεί και πέρα, όταν ένας ιδιοκτήτης σταθμού σκέφτεται με γνώμονα το κέρδος κι όχι ρομαντικά είναι λογικό να προτιμά να στοχεύσει στους 100 ακροατές που θα ακούσουν Μελωδία (ή τον όποιον άλλο σταθμό) "επειδή παίζει χαρούμενα τραγουδάκια" κι όχι στους 20 φανατικούς, συνειδητοποιημένους, που θα έδιναν και τη ζωή τους ακόμα (που λέει ο λόγος) για τον αγαπημένο τους παραγωγό.

    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 22-02-2011 στις 23:42 έγραψε...

    Η απάντηση είναι απλή: όσο περισσότερες φορές παίζεται ένας καλλιτέχνης, τόσο περισσότερα εισπράττει μέσω ΑΕΠΙ. Όσο εταιρίες, σταθμοί και καλλιτέχνες σκέφτονται με βάση το παραπάνω, η ελευθερία καταργείται.

    Μπορεί αυτό να εξηγεί το γιατί ακούμε συνέχεια τους ίδιους καλλιτέχνες, παρόλα αυτά γιατί και από τους συγκεκριμένους ακούμε μόνο 1 άντε 2 τραγούδια από κάθε δίσκο; Το καταλάβαμε ότι ο Δίφωνο ήθελε να προωθήσει την Ευσταθία, αλλά μόνο το "Έρως ο Αιμοβόρος" είχε το CD;

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : KIT_KAT στις 23-02-2011 18:03 ]


    jorge
    23.02.2011, 17:21

    Σ' αυτό ίσως παίζει ρόλο το ακουστικό κριτήριο του εκάστοτε παραγ... ε... λιστοεπιλογέα.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 23-02-2011 17:21 ]


    jorge
    23.02.2011, 17:34
    Στην περίπτωση του Διφώνου πάντως, πρέπει να σκεφτούμε και άλλους παράγοντες που θα μπορούσαν να διαμορφώνουν το playlist, όπως η σύνδεση του ιδιοκτήτη του με δισκογραφικές εταιρίες. Αν κρίνω από το ALTER (στο οποίο επίσης ήταν συνιδιοκτήτης), όπου διαφήμιζε τις εκάστοτε δισκογραφικές παραγωγές των εταιριών του, θεωρώ οτι σε μικρό ή μεγάλο βαθμό θα το κάνει και με τους ραδιοφωνικούς του σταθμούς. Μακάρι βέβαια να μην ισχύει κάτι τέτοιο και η επιλογή να γίνεται εντελώς ελεύθερα...
    skordalis21
    23.02.2011, 17:41
    Εγω πιστευω πλεον πως η δισκογραφικες εταιριες εχουν χασει απο το πρεστιζ τους κ απο τη δυναμη τους στη διαμορφωση της μουσικης. Κ οπως ολα στη ζωη ειναι κυκλος πιστευω πως πλεον γυρναμε σε εποχες που οι ζωντανες συναυλιες και οι managers εχουν τον πρωτο λογο για εναν καλλιτεχνη κ απλα ο δισκος ειναι κατι σα συμπληρωμα στο image του. Ετσι το τι θα παιχτει στο ραδιοφωνο απλα διαμορφωνεται απο τους manager . Επισης δεν ειναι τυχαιο οτι πολλες ελληνικες παραγωγες κυκλοφορουν με ξενες εταιριες δισκογραφικα.