Γεια σου Στέφανε...γεια χαρά και στους υπόλοιπους...
Αυτό το θέμα 10 μέρες να το συζητάμε ή θα καταλήξουμε με τσιπουρα ή με σφαλιάρες...
Ταπεινή μου γνώμη και σχολια στα σχόλια σας αφού ο Στέφανος ρώτησε την άποψη μας...
Συνήθως όπου βλέπουμε Αb δίπλα σε παρένθεση έχει G#...Άρα Ab(G#)
Συνηθίζεται στα πνευστά να χρησιμοποιείται ο συμβολισμός των υφέσεων για αυτό και οι τρομπέτες π.χ ονομάζονται Bb & Eb αντί για A# και D#.
Όσο για το τελευταίο σου ποστ Στέφανε Αυτή δεν είναι η Gm αλλά η Gm Harmonic
Στη Gm έχουμε μόνο 2 υφεσεις τη Σι και τη Μι...Στην αρμονική έχουμε αυτό το φαινόμενο επειδή υψώνεται η 7η βαθμίδα της θεωρητικής ελλάσονας κλίμακας κατά ένα ημιτόνιο όπως γνωρίζεις...
Διότι αν πάρουμε στην αρχική σου ερώτηση γιατί F# και όχι Gb και χώσουμε και αρμονικές αυτομάτως οι 2η και η τρίτη απάντηση σου δεν ισχύουν..Και αυτό επειδήέδωσες τις απαντ'ησεις σου βάση της φυσαρμόνικας...
Στη 2η απάντηση σου λες ότι "Όταν μελετάμε μια κλίμακα ή ένα κλειδί το σωστό είναι να την ονομάζομε έτσι ώστε σ’ αυτήν να υπάρχουν όλα τα γράμματα A B C D E F G και να μη λείπει κανένα.
Για καλύτερη κατανόηση:
Αν το παραπάνω κλειδί F# : F# G# A# B C# D# E# ονομαζόταν Gb τότε το G θα εμφανιζόταν 2 φορές)"
και έτσι είναι...Αν πάρουμε όμως την Αb minor harmonic ,θα πάρουμε απλά την Ab minor ( όλες οι νοτες με υφέσεις) και θα υψώσουμε την έβδομη βαθμίδα .Άρα θα έχουμε G αναίρεση...Άρα Ab Bb Cb Db Eb Fb G Ab ...σωστά?
Γράφοντας λοιπόν την Αb αρμονική εμφανίζονται όλα τα γράμματα.. Στη
φυσαρμόνικα όμως η διατύπωση των νοτών (νομίζω σε όλες) είναι Ab Bb B Db Eb E G Ab ...εδώ παρατηρούμε ότι λείπει και η C και η F.που δεν λείπουν αλλά έτσι διατυπώνονται στη
φυσαρμόνικα..ο λόγος είναι απλός ...Γιατί???
Γιατί αν πάρεις την G#minor harmonic που δεν υπάρχει σαν
φυσαρμόνικα αφού είναι η ίδια με την προαναφερόμενη θα έχεις από τις πέντε διέσεις που έχει η G#minor , τέσσερις και xF(διπλή δίεση από την ύψωση) και έλα πες μου τώρα την ώρα που θα παίζεις αν θα λες από μέσα σου διπλή φα ή σολ. Έτσι όπως καταλαβαίνεις αν βάλουμε και τις αρμονικές μέσα στο τόπικ αναιρείται και η τρίτη σου απάντηση που αναφέρεσαι σε "μιξη" διέσεων και υφέσεων.
Γι αυτό το λόγο και στα πνευστά χρησιμοποιούν πιο πολύ τις εναρμόνιες με τις υφέσεις .Τουλάχιστον το γνωρίζω για τη
φυσαρμόνικα διότι πνευστά υπάρχουν πολλά οπότε μπορεί και να πέφτω έξω....Ξέρεις ότι ακολουθώ τα ποστ σου και μάλιστα έχω "κλέψει" αρκετα για φωτοτυπιες και μελέτη...Αλλά άμα βρίσκω χώρο σου πετάω και σφήνες να ανάψουν τα αίματα....Και όλα αυτά στα γράφω διότι έβγαλες τη Gmharmonic που η σολ είναι στοχευμένη!!!
Πάω για ύπνο διότι αύριο σε βλέπω ...οπλισμένο !!!