Παράθεση:
Το μέλος inkve στις 01-07-2012 στις 14:54 έγραψε... και το αυτι μας μενει απλα ανενεργο διοτι παιζουμε μουσικη με τα ματια εν τελη και οχι με τα αυτια μας...αλλωστε η μουσικη ειναι ακουστικη εμπειρια οχι οπτικη....
φοβερο εργαλειο η παρτιτουρα...ομως μην την κανουμε πανακεια
|
Δεν νομιζω να μενει απαραιτητα ανενεργο το αυτι με τη χρηση της παρτιτουρας και του tab.
Φυσικα πολλοι την πατανε και μενει πισω το αυτι τους και η τεχνικη τους, αλλα με σωστη χρηση ολων, μπορει να βοηθηθει καποιος περισσοτερο, παρα με την παραλειψη καποιου απο αυτα.
Γιαυτο και υπαρχουν αυτα τα "βοηθηματα".
Επειδη εχω περασει απο ολα τα σταδια (να μη ξερω να διαβαζω τιποτα και να παιζω με το αυτι, μετα να μαθαινω παρτιτουρα, μετα να χρησιμοποιω και tab), εχω να πω οτι.
Και τα δυο (παρτιτουρα και Tab) ειναι χρησιμα, οπως και το ψαξιμο με το αυτι ως πιο σημαντικο, αρκει να μη κολλαμε σε ενα απο αυτα.
Η παρτιτουρα συγκεκριμενα, εμενα με βοηθα στην εκφραση και στο αυτι, γαιτι δεν απασχολω το μυαλο μου προσπαθωντας να θυμηθω τη δομη και τη ροη του κομματιου, οταν δεν το εχω παιξει πολλες φορες να μαθω απεξω πως προχωραει.
Ριχνοντας ματιες στην παρτιτουρα, αφιερωνω ολη μου την φαια ουσια στην εκφραση.
Το tab οπως και η παρτιτουρα βοηθανε κατα την εκμαθηση. (ιδιως αν δεν ξερουμε τεχνικη και καποια πραγματα δεν ειμαστε σε θεση ακομα να τα ακουσουμε - αλλα και ως επαληθευση, αν και πολλες παρτιτουρες που κυκλοφορουν εχουν λαθη, ενω τα tabs ακομα περισσοτερα, και πολλες φορες ειναι "επικινδυνα" για "αποπροσανατολισμο")
Και παλι ομως δεν ξεκιναμε με αυτα.
Πρωτα ακουμε το κομματι, βγαζουμε το chord progression ξεκινωντας απο το μπασο, μετα αν ξερουμε θεωρια κανουμε αναλυση του κομματιου και προσπαθουμε ψαχνωντας στο οργανο χρησιμοποιωντας γνωσεις θεσεων κλιμακων και συγχορδιων (οσα περισσοτερα ξερουμε απο θεωρια, θεσεις κλπ οπως και τεχνικη καταρτιση, τοσο πιο ευκολα βγαινει ενα κομματι, αφου ολα χρησιμοποιουν πανω κατω τα ιδια) και μετα παμε στις παρτιτουρες και το Tab για βοηθεια.
Αν παμε κατευθειαν στην παρτιτουρα και στο tab, το αυτι μενει ανεκπαιδευτο.
Αν και υπαρχουν τροποι για εκπαιδευση του αυτιου (ear training) χωρις να γινει πανω στο περασμα κομματιων (απλα με τα κομματια γινεται η εκπαιδευση του με ενδιαφερον).
Δεν πρεπει να λειπει ομως και η ξεχωριστη εκπαιδευση του οπως σε ολα τα μερη εκμαθησης πχ δεν μαθαινεις κλιμακες και συγχορδιες πανω σε κομματια μονο. Τα μαθαινεις και ολα ξεχωριστα και γινεται και αναλυση για κατανοηση τους και χρηση τους στη συνεχεια ενσυνειδητα).
Αυτα ισχυουν για μοντερνα κιθαρα (ηλεκτρικη ακουστικη) για την κλασσικη δεν εκφερω υπευθυνη αποψη.
Ελπιζω να σας βοηθησα.
-----------------
....click for Spyros Delta....click for Μαθήματα Κιθάρας....
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 01-07-2012 15:32 ]