ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Εκμάθηση κιθάρας

    apogee
    07.05.2014, 23:13

    γεια σας

    Θα ηθελα να μαθω να παιζω κλασική κιθαρα ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ δυνατον.

    Έχω μια -πιστευω- αξιοπρεπη κλασικη κιθαρα ,Yamaha CX40 , αλλα δυστυχως τα οικονομικά μου ΔΕΝ μου επιτρέπουν τα μαθηματα ή το Ωδειο

    Με αρκετες ωρες καθημερινα θα μπορουσα να μαθω μονος ; τι βιβλία προτεινετε ;

    Ευχαριστω

    [ τροποποιήθηκε από τον/την trelakias, 13-07-2014 12:25 ]


    STEFANOS604
    08.05.2014, 15:19

    Δείτε το άρθρο ‘’Μπορώ να μάθω κιθάρα μόνος;’’ ΕΔΩ :

    http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=4055

    Ειδικά την ενότητα ‘’Δακτυλοθεσίες’’ που αναφέρεται για κλασσική κιθάρα.

    Αν δεν ξέρεις να διαβάζεις παρτιτούρα τότε θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις βασικές γνώσεις για τα μέρη της κιθάρας το κούρδισμα….....και ειδικά την εκμάθηση των ακόρντων.

    Αν ξέρεις να διαβάζεις τότε όποιο βιβλίο ασκήσεων για κιθάρα από τα δεκάδες που υπάρχουν στα μουσικά καταστήματα και να πάρεις θα σε βοηθήσει.

    Εγώ θα σου πρότεινα , χωρίς καμιά πρόθεση για διαφήμιση, απλά επειδή το έχω , τα 2 τεύχη του Ν. Θερμός Εκδόσεις Fagotto ‘’Μάθετε να παίζετε κιθάρα’’ απλά γιατί συνοδεύονται από CD-ROM .

    Αγοράζεις αρχικά το 1ο τεύχος . Έχει πολλές ασκήσεις έτσι ώστε και να μη ξέρεις να διαβάζεις πεντάγραμμο μπορείς αν προσπαθήσεις να μάθεις ακούγοντας και το CD.

    Εγώ προτρέπω τους αρχάριους μουσικούς φίλους να επιλέξουν , τουλάχιστον στην αρχή, την καθοδήγηση ενός δασκάλου ή κάποιου επαγγελματία ή ερασιτέχνη που να παίζει καλά, για να τους βοηθήσει τουλάχιστον στα  βασικά.


    apogee
    08.05.2014, 17:32

    Επειδη ενδεχομενως ΔΕΝ εξηγησα καλα τα παραπανω ,ψαχνω ενα βιβλιο που να απεθυνεται

    Α Π Ο Κ Λ Ε Ι Σ Τ Ι Κ Α  στην εκμαθηση  Κ Λ Α Σ Σ Ι Κ Η Σ  κιθάρας

    πχ περα απο τα βιβλια του sagreras τι αλλο να κοιταξω  ;;;;;


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    christozi
    14.05.2014, 01:27
    Δες την μέθοδο του Emilio Pujol, τα Ρεσιτάλ 1 και2 του Ευάγγελου Μπουντούνη
    takispag
    14.05.2014, 02:17

    Ψάχνεις για βιβλία μετά το επίπεδο του Sagreras? Η κάτι ανάλογο ως αντικατάσταση του? Γνωρίζεις από νότες και κάποιες βασικές τεχνικές, ή αρχίζεις απο τα βασικά?

    Ρωτάω για να καταλάβω περίπου τι θα μπορούσε να σε βοηθήσει.

    Άποψη μου βέβαια, ότι χωρίς καμία υποστήριξη από δάσκαλο, έστω και με πιο αραιά μαθήματα, ακόμα και να μάθεις, θα μάθεις λάθος πολλά. Και μιλάω κυρίως για τη στάση του σώματος, των χεριών και το πως παίζονται αρκετές τεχνικές. 

    Φαντάζομαι οτι στο Youtube θα υπάρχουν αρκετά βιντεάκια για εκμάθηση. Ίσως να πρέπει να τα παρακολουθείς και αυτά αρκετά, για να σου λύνονται κάποια τέτοια θέματα...


    apogee
    14.05.2014, 23:07

    πρωτα απο ολα να σ ευχαριστησω για την απαντηση.

    η κατασταση μου ειναι κυριολεκτικα κωμικοτραγικη


    για αρκετα χρονια ,παιζω ελαχιστα πραγματακια ,δηλ συχγορδίες ,και μπαρε.

    επισης συχνα παιζω ασκησεις του τυπου  1-2-3-4-5 ταστο και ανεβοκατεβασμα στις χορδες σε σχεδον

    καθημερινη βαση.επειδη βασικα για καποιους λογους ολο αυτο το καιρο Δεν το πηρα σοβαρα ,τις

    περισσοτερες μερες ,απλα γρατζουναγα συγχορδιες ,και ασκησουλες.

    καποια πιανιστα μου ειπε οτι πρεπει να κοψω τα νυχια στο δεξι .Ειναι απαραιτητο αυτο ειπε

    για το πιανο.Ειχα κανει ενα ειδικο αρμονιας ,καποτε.... και θελω να το ξανα ξεσκονισω...

    δεν αποκλειω εντελως το δασκαλο ,αλλα αυτη τη στιγμη τα οικονομικα απλα δεν το επιτρεπουν

    Εχω τα πρωτο βιβλιο του Sagreras.

    Eνα μπορω να πω ,οτι η κατασταση μου ειναι Κυριολεκτικα Τραγικη ,και δεν ξερω τι να κανω....


    apogee
    14.05.2014, 23:10

    και επειδη τα καταφερα να μην απαντησω στην ερωτηση σου


    το διατυπωνω πιο σωστα

    Υπαρχει μια καλυτερη Κ-λ-α-σ-ι-κ-ή (*που να χρησιμοποιειται σε Ωδεια) μεθοδος αντι του Sagreras?


    takispag
    16.05.2014, 09:49

    Καλημέρα.

    Πρώτα απ'όλα του Sagreras θεωρείται απ'τις καλύτερες μεθόδους. Επίσης, η ''Μέθοδος για κιθάρα'' του Ηλιόπουλου είναι καλή σαν 1ο βιβλίο. Τα υπόλοιπα που διδάσκονται είναι πιο παιδικά.

    Το ''Ρεσιτάλ'' του Μπουντούνη που σου πρότεινε κάποιος πιο πριν. Δεν το διδάσκω το συγκεκριμένο, αλλά γνωρίζω ότι πολλοί δάσκαλοι το διδάσκουν και το θεωρούν κορυφαίο και αυτό.

    Παράλληλα με ένα από αυτά, είναι η "Σχολή της κιθάρας, τεύχος 2" του Emilio Pujol. 

    Τώρα, αν θες και επιπλέον κομμάτια, υπάρχει και το ''Συλλογή κομματιών και σπουδών'' του Ηλιόπουλου πάλι. Παίζουν και διάφορα άλλα ανάλογα αλλά αυτό έχει βολέψει εμένα.

    Απ'τη στιγμή που έχεις επαφή και παίζεις συγχορδίες και μπαρέ, το πιο πιθανό είναι να διώξεις εύκολα τις πρώτες σελίδες των βιβλίων. Μόνο να δίνεις βάση στη θέση των χεριών σου και του σώματος, όπως και στις δακτυλοθεσίες όσο αυτό είναι εφικτό. 

    Τέλος, τα νυχια στο δεξί τα χρειαζόμαστε, στα τέσσερα δάχτυλα που παίζουν με τις χορδές. Στο πιάνο όντως δεν ισχύει κάτι τέτοιο...

    Έχεις μάθει στο παρελθόν κάποιο άλλο όργανο? Ρωτάω γιατί αναφέρεις το ειδικό αρμονίας.


    apogee
    16.05.2014, 11:36

    ναι ,παιζω πιανο ,σε επιπεδο πριν τη μεση ταξη.ενα απο τα θεματα που εχω ειναι αν η κλασικη κιθαρα με τα νυχια στο δεξι που απαιτει θα με εμποδιζει απο το να μελεταω και πιανο παραλληλα....


    δηλαδη δε θελω να βαλω εμποδια στη μελετη του πιανου απο τη μια ,απο την αλλη η ηλεκτρικη μου φαινεται αρκετα πιο "χαοτικη" αφου βασικα δεν υπαρχει ενα καθιερωμενο συστημα ,οπως του sagreras
     που ειναι πολυ διαδεδωμενο...

    [ τροποποιήθηκε από τον/την apogee, 16-05-2014 11:37 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την apogee, 16-05-2014 11:42 ]


    killbill2
    06.07.2014, 19:21

    έχω την εξής βασική απορία στην εκμάθηση κιθάρας:

    Σε αντίθεση με το πιάνο (ή και άλλα όργανα), κάθε νότα του πενταγράμμου μπορεί στην κιθάρα να παιχτεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους (σε διαφορετικές χορδές και διαφορετικά τάστα). Η απορία μου είναι:

    ένας κιθαρίστας γνωρίζει αυτόματα (εννοώ χωρίς σκέψη και μέτρημα) κάθε τάστο στην κιθάρα ποια νότα είναι; ή αυτό (το ψάξιμο δηλαδή κάθε νότα σε ποιό τάστο θα την παίξει) αποτελεί μέρος της μελέτης ενός κομματιού στην κλασσική κιθάρα;

    Επειδή παίζω πιάνο, ρωτάω με άλλα λόγια το εξής: Στο πιάνο με το που θα δώ τις νότες στο πεντάγραμμο ξέρω απευθείας (χωρίς ψάξιμο) ποιο πλήκτρο θα πατήσω στο δεξί χέρι και ποιό στο αριστερό και σε ποιά οκτάβα του πιάνου. Σε κάθε νότα του πενταγράμμου αντιστοιχεί ένα και μοναδικό πλήκτρο που πρέπει να πατηθεί. Στην κιθάρα όμως, δεν μου είναι τόσο προφανής η αντιστοιχία των φθόγγων στα τάστα, μιας και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να παιχτεί η ίδια νότα.

    Για παράδειγμα, αν στο πεντάγραμμο δω τις νότες: ΝΤΟ, ΜΙ, ΣΙ, ΦΑ, ΛΑ, ΡΕ. Ένας από τους πολλούς τρόπους να παιχτούν αυτές οι νότες είναι ο εξής:

    ΝΤΟ: 6η χορδή 8ο τάστο

    ΜΙ: 5η χορδή 7ο τάστο

    ΣΙ:4η χορδή 9ο τάστο

    ΦΑ: 3η χορδή 9ο τάστο

    ΛΑ: 2η χορδή 10ο τάστο

    ΡΕ: 1η χορδή 10ο τάστο

    Αυτόν όμως τον συνδιασμό παιξίματος όμως τον βρήκα μετρώντας κάθε χορδή τάστο προς τάστο ξεκινώντας από το 1ο τάστο. Για έναν κιθαρίστα πρέπει να είναι προφανές ότι οι νότες που έγραψα βρίσκονται σε αυτά τα τάστα; ή πρέπει και αυτός να τις μετρήσει από την αρχή της κάθε χορδής;

    Μήπως τελικά η μελέτη της κλασσικής κιθάρας συμπεριλαμβάνει και την εύρεση του τάστου της κάθε νότας; κάτι που δεν ισχύει στο πιάνο πχ; μπορεί κανείς να με βοηθήσει σε αυτήν την βασική μου απορία στην κιθάρα;

    ευχαριστώ

    [ τροποποιήθηκε από τον/την killbill2, 08-07-2014 08:42 ]


    STEFANOS604
    08.07.2014, 14:08

    Ρίξτε μια ματιά στην ενότητα: ΄΄Ταστιέρα Κιθάρας΄΄ και στην ενότητα : ‘’licks /riffs’’ ΕΔΩ : και το ξανασυζητάμε…


    delta66
    09.07.2014, 00:25

    Παράθεση:

    Το μέλος killbill2 στις 06.07.2014, 19:21 έγραψε...

    έχω την εξής βασική απορία στην εκμάθηση κιθάρας:

    Σε αντίθεση με το πιάνο (ή και άλλα όργανα), κάθε νότα του πενταγράμμου μπορεί στην κιθάρα να παιχτεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους (σε διαφορετικές χορδές και διαφορετικά τάστα). Η απορία μου είναι:

    ένας κιθαρίστας γνωρίζει αυτόματα (εννοώ χωρίς σκέψη και μέτρημα) κάθε τάστο στην κιθάρα ποια νότα είναι; ή αυτό (το ψάξιμο δηλαδή κάθε νότα σε ποιό τάστο θα την παίξει) αποτελεί μέρος της μελέτης ενός κομματιού στην κλασσική κιθάρα;

    Επειδή παίζω πιάνο, ρωτάω με άλλα λόγια το εξής: Στο πιάνο με το που θα δώ τις νότες στο πεντάγραμμο ξέρω απευθείας (χωρίς ψάξιμο) ποιο πλήκτρο θα πατήσω στο δεξί χέρι και ποιό στο αριστερό και σε ποιά οκτάβα του πιάνου. Σε κάθε νότα του πενταγράμμου αντιστοιχεί ένα και μοναδικό πλήκτρο που πρέπει να πατηθεί. Στην κιθάρα όμως, δεν μου είναι τόσο προφανής η αντιστοιχία των φθόγγων στα τάστα, μιας και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να παιχτεί η ίδια νότα.

    Για παράδειγμα, αν στο πεντάγραμμο δω τις νότες: ΝΤΟ, ΜΙ, ΣΙ, ΦΑ, ΛΑ, ΡΕ. Ένας από τους πολλούς τρόπους να παιχτούν αυτές οι νότες είναι ο εξής:

    ΝΤΟ: 6η χορδή 8ο τάστο

    ΜΙ: 5η χορδή 7ο τάστο

    ΣΙ:4η χορδή 9ο τάστο

    ΦΑ: 3η χορδή 9ο τάστο

    ΛΑ: 2η χορδή 10ο τάστο

    ΡΕ: 1η χορδή 10ο τάστο

    Αυτόν όμως τον συνδιασμό παιξίματος όμως τον βρήκα μετρώντας κάθε χορδή τάστο προς τάστο ξεκινώντας από το 1ο τάστο. Για έναν κιθαρίστα πρέπει να είναι προφανές ότι οι νότες που έγραψα βρίσκονται σε αυτά τα τάστα; ή πρέπει και αυτός να τις μετρήσει από την αρχή της κάθε χορδής;

    Μήπως τελικά η μελέτη της κλασσικής κιθάρας συμπεριλαμβάνει και την εύρεση του τάστου της κάθε νότας; κάτι που δεν ισχύει στο πιάνο πχ; μπορεί κανείς να με βοηθήσει σε αυτήν την βασική μου απορία στην κιθάρα;

    ευχαριστώ

    [ τροποποιήθηκε από τον/την killbill2, 08-07-2014 08:42 ]



    Οι κιθαριστες φυσικα και γνωριζουμε τις νοτες σε ολα τα ταστα της κιθαρας, αλλα χρησιμοποιουμε "θεσεις", "positions" πανω στην ταστιερα και παιζουμε τις νοτες στη σωστη μεν οκταβα, αλλα στην "θεση" (position) που βολευει αναλογα τo phrasing.

    Διαβασε εδω μια μεθοδο μου για απομνημονευση των νοτων στην ταστιερα

    http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=2045

    Εδω ενα πενταγραμμο με TAB, για τη θεση που μπορουν να παιζονται οι νοτες.

    Ενα παραδειγμα με 2 διαφορετικες positions της G magor.


    fontasgreece
    13.07.2014, 11:48
    Σχολή της κιθάρας, τεύχος 2 του Emilio Pujol. Debutto του Μπουντούνη Τα βιβλία της κιθάρας (1,2,3 κλπ) του Ασημακόπουλου Κιθαρόκοσμος 2 του Κανάρη