Το φορητό πολυφωνικό αερόφωνο όργανο που, συνδυάζοντας τη μελωδία με ρυθμική και αρμονική συνοδεία, μπορεί να παίζει και μόνο του, χωρίς να χρειάζεται άλλα όργανα.
Ο ήχος παράγεται από ελεύθερες μεταλλικές γλωσσίδες, τις «φωνές», δονούμενες από αέρα, που κινείται με χειροκίνητο φυσητήρα: Τη «φυσούνα», που όπως ο πνεύμονας στα πνευστά ή το δοξάρι στα έγχορδα, δίνει στο όργανο μεγάλες εκφραστικές δυνατότητες. Επίσης υπάρχει δυνατότητα αλλαγής ηχοχρωμάτων με «ρετζίστρα».
Είναι όργανο εξαιρετικά ποικιλόμορφο. Ο πιο γνωστός τύπος, το «πιάνο-ακορντεόν», έχει στο δεξί χέρι κλαβιέ με πλήκτρα σαν του πιάνου. Υπάρχουν όμως και πολλοί άλλοι τύποι (χρωματικό με κουμπάκια, διατονικό, μπαγιάν, μπαντονεόν κ.ά.).
Το ακορντεόν αποτελείται από δύο ορθογώνια ξύλινα μέρη, σαν κουτιά, που περιέχουν τις «φωνές» κλπ. και συνδέονται μεταξύ τους με τη φυσούνα. Το κουτί που αντιστοιχεί στο δεξί χέρι αναρτάται από τους ώμους με δερμάτινα λουριά , ενώ το άριστερό κινεί τη φυσούνα. Το δεξί χέρι παίζει τη μελωδία, συνδυασμένη αρμονικά με άλλες φωνές. Το αριστερό συνοδεύει (ακομπανιάρει) αρμονικά και ρυθμικά, πιέζοντας κουμπάκια με μπάσα και έτοιμες συγχορδίες, έξυπνα διευθετημένα κατά τον κύκλο με τις πέμπτες.
Υπάρχουν διάφορα μεγέθη ακορντεόν, με ανάλογα διαφορετικό αριθμό μπάσων (πχ.32-120) και πλήκτρων (πχ.28-41).
Το ακορντεόν είναι σχετικά νέο όργανο, που ακόμα αγωνίζεται για καθολική αναγνώριση.
Η προβαθμίδα του επινοήθηκε στο Βερολίνο το 1822 από τον C. F. L. Buschmann., ενώ την πρώτη πατέντα για όργανο με την ονομασία ακορντεόν (από τα ακόρντα -συγχορδίες-) πήρε το 1829 ο Αρμενικής καταγωγής Βιεννέζος οργανοποιός Cyrillus Damian. Βέβαια τα όργανα εκείνα ελάχιστα έμοιαζαν με τα σημερινά ακορντεόν, που είναι αποτέλεσμα πολλών φάσεων συνεχούς εξέλιξης. Το 1852 κατασκευάσθηκε από τoν F.J. Boutton στη Γαλλία το πρώτο ακορντεόν με κλαβιέ πιάνου. Το 1860 αρχίζει η βιομηχανική κατασκευή ακορντεόν στην Ιταλία και το 1870 ο Γκιουζέππε Βέρντι προτείνει την μελέτη του ακορντεόν στα Ωδεία.
Mουσική ειδικά για ακορντεόν έχουν γράψει συνθέτες όπως ο Τσαικόφσκυ, ο Σοστακόβιτς, ο Άλμπαν Μπεργκ, ο Άστορ Πιαζόλα κ.ά.
Το ακορντεόν εξαπλώθηκε γρήγορα σ’ όλο τον κόσμο και σε πολλές χώρες έγινε βασικό όργανο της λαικής τους μουσικής.
Από τις αρχές της δεκαετίας του 60 η δημοτικότητά του στη Δυτική «ποπ» μουσική άρχισε να χάνει ραγδαία έδαφος, από την «επανάσταση» του ροκ και των ηλεκτρονικών οργάνων. Ήδη όμως από τα μέσα της δεκαετίας του 80 το ενδιαφέρον για τα ακουστικά όργανα και το ακορντεόν ξαναζωντανεύει.
Στην Ελλάδα ήρθε από τις αρχές του 20ού αιώνα, κυρίως από Μικρασιάτες πρόσφυγες, σαν «αρμόνικα», «φύσα», «μεσοφωνία» κλπ. και άρχισε να ακούγεται μέσα από την παραδοσιακή μουσική, για να επικρατήσει τελικά στη λαική και ελαφρά μουσική αποκλειστικά σαν «πιάνο-ακορντεόν». Η Σοφία Βέμπο το χρησιμοποίησε σαν μοναδικό όργανο συνοδείας στις περιοδείες της στους μαχητές του 40.
Την περίοδο 1963-1980 η «μόδα» του ηλεκτρονικού αρμονίου το είχε «παραμερίσει» και στην Ελλάδα, ήδη όμως ξαναπαίρνει βαθμιαία και σταθερά τη θέση του. Επίσης άρχισε να εμφανίζεται και το ακορντεόν με κουμπάκια, καθώς και το μπαντονεόν.
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#24724 / 19.06.2012, 01:09 / Αναφορά Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για τις πληροφορίες και για την εξαιρετική παρουσίαση του θαυμάσιου αυτού μουσικού οργάνου.Εμαθα κάποια πράγματα για αυτό το όργανο που δεν ήξερα. |
#24725 / 19.06.2012, 01:24 Γιάννη σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου. Όταν έστειλα αυτό το άρθρο δεν είχα δει ότι υπήρχε δικό σου εκτενές άρθρο για το ίδιο όργανο. Το είδα πολύ αργότερα και μάλιστα σου έγραψα εκεί ένα σχόλιο. Τώρα μόλις είδα με μεγάλη μου έκπληξη ότι μπήκε εδώ εν αγνοία μου μια φωτογραφία από το δικό σου άρθρο. |
#24726 / 19.06.2012, 01:29 Παρακαλώ θερμά τους διαχειριστές να αναφέρουν την πηγή της φωτογραφίας, που είναι το εν λόγω άρθρο του reteos. |
#24727 / 19.06.2012, 01:48 |
#24728 / 19.06.2012, 07:22 Kανένα πρόβλημα Κώστα . Το να υπάρχει κι άλλο άρθρο για το ίδιο θέμα είναι ότι καλύτερο .΄Εχω τοποθετηθεί και σε άλλο άρθρο για το θέμα αυτό και βλέπω εδώ να επιβεβαιώνεται η γνώμη μου. Ειδικά στο σημείο: ........Αν είναι δε τα νεώτερα και «εμπλουτισμένα» με πληροφορίες τότε είναι ακόμη καλύτερα ..... http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3357
΄Οσο για τη φωτογραφία δεν πειράζει, άλλωστε ο κ. διαχειριστής την έχει επιλέξει και στο δικό μου άρθρο.
|
#24743 / 24.06.2012, 00:17 / Αναφορά Καλησπέρα. Έχω μιά απορία: Το ακορντεόν διδάσκεται σήμερα στα ωδεία; Έχω την εντύπωση ότι κάποια στιγμή στο Εθνικό Ωδείο σταμάτησε να διδάσκεται. Διορθώστε με εάν κάνω λάθος. Ε.Σ. |
#24752 / 25.06.2012, 13:31 ...η ερώτησή σας δεν είναι τόσο απλή. φυσικά κ διδάσκεται το ακορντεόν ακόμα στα ωδεία (σε κάποια ωδεία). απλά σε πολλές περιπτώσεις τι γίνεται, επειδή δεν υπάρχουν αρκετοί μαθητές όπως στα άλλα μουσικά όργανα, δεν μπορεί ένα ωδείο να έχει συνέχεια ένα δάσκαλο ακορντεόν στην αναμονή διότι ο κάθε ένας κάνει κ άλλα μαθήματα εκτός ωδείου ή τέλος πάντων ασχολείται κ με κάτι άλλο. οπότε όταν ο μαθητής θα πάει σε ένα ωδείο να βρεί δάσκαλο μπορεί ο δάσκαλος που είχε κλείσει το ωδείο να μην είναι εύκαιρος. οπότε το ωδείο είναι σαν να μην έχει δάσκαλο. μετά ψάχνει το ωδείο να ξαναβρεί δάσκαλο για να ικανοποιήσει τον νέο μαθητή, αλλά δάσκαλο δεν βρίσκει διότι και οι δάσκαλοι όπως και οι μαθητές σπανίζουν ακόμα περισσότερο. όσο για το εθνικό ωδείο (στα κεντρικά) μέχρι πριν 3 χρόνια η δασκάλα μου Αντωνία Μαγγανάρη δίδασκε εκεί. ίσως διδάσκει ακόμα κ τώρα δεν γνωρίζω. μάλλον σας μπερδεψα περισσότερο... είναι μεγάλο κεφάλαιο η σχέση ακορντεόν-ωδεία στις σημερινές εποχές. |
#24746 / 24.06.2012, 12:28 / Αναφορά Πολύ το ωραίο το άρθρο σου. Μπράβο. Θα ήθελα μόνο να προσθέσω, όπως πολύ καλά θα γνωρίζεις, ότι με τα μπάσα στο αριστερό χέρι μπορούμε επίσης να παίζουμε μελωδίες (όπως στο δεξί χέρι) και επίσης μπορείς να συνοδεύεις το δεξί χέρι στο αριστερό |
#24748 / 24.06.2012, 14:14 Eυχαριστώ πολύ hrysi. Το σχόλιό σου έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού όπως βλέπω στο προφίλ σου, είσαι επαγγελματίας ακορντεονίστρια και διδάσκεις ακορντεόν. Εσύ είσαι αρμόδια να απαντήσεις και στην ερώτηση που διατυπώθηκε σχετικά με τη διδασκαλία του ακορντεόν στα Ωδεία. Σχετικά με τα μπάσα, πολύ σωστά το πρόσθεσες. Είναι πολύ σημαντικό. Επίσης θα πρέπει να προσθέσουμε ότι, εκτός από το καθιερωμένο, πρακτικοποιημένο "standard" ("Stradella") σύστημα μπάσσων, υπάρχουν και ακορντεόν κοντσέρτου με μπάσα που μπορούν να παίξουν μεμονωμένες νότες σε πολλές οκτάβες (free bass system), δίνοντας έτσι στο όργανο απεριόριστες πραγματικά δυνατότητες: Antonio Vivaldi "Winter" Ist p. (M.Levickis - Lithuania) - YouTube Dmitriev Bach Toccata & Fuga in d moll BWV565 on bayan [The Full Version!!!] - YouTube |
#24756 / 25.06.2012, 19:04 / Αναφορά Ευχαριστούμε πολύ για την ανάρτηση αυτού του άρθρου!....Ήταν περιεκτικό και κατανοητό!Να σαι καλά! |
#24759 / 26.06.2012, 01:16 Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Η θετική γνώμη νέων της ηλικίας σου έχει ιδιαίτερη σημασία για ένα όργανο που στη χώρα μας αγωνίζεται για τη δικαίωσή του και για αυτούς που το αγαπάνε. Το άρθρο ήταν σκόπιμα σύντομο και περιεκτικό, μια και στοχεύει ακριβώς σ'αυτό που λέει ο τίτλος του: Τη γνωριμία με το όργανο. |
#24816 / 05.07.2012, 20:39 / Αναφορά Παιδιά μια φίλη μου έπαιζε πολλά χρόνια ακορντεόν και το ακορντεόν της ήταν αρκετά παλιό (από τον παππού της).Όμως φέτος λόγω καιρού (μάλλον λόγω υγρασίας, ζέστης κλπ)χάλασε.Μήπως κάποιος ξέρει πως και αν μπορεί να διορθωθε'ι το πρόβλημα;Ευχαριστώ πολύ! |
#24817 / 06.07.2012, 01:02 Το ακορντεόν είναι ευαίσθητο σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Π.χ. αν ξεχαστεί το καλοκαίρι στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου στον ήλιο μπορεί να λιώσουν τα κεριά που συγκρατούν τις μεταλλικές φωνές. Επίσης αν εκτεθεί σε πολλή υγρασία μπορεί να σκουριάσουν οι ατσάλινες γλωσσίδες (φωνές). Η επισκευή πρέπει να γίνει από ειδικό τεχνίτη. |
#24821 / 06.07.2012, 11:00 Πόσο κοστίζει περίπου; |
#24822 / 06.07.2012, 11:00 Πόσο κοστίζει περίπου; |
#24823 / 06.07.2012, 12:33 Αυτό δεν το ξέρω. Θα εξαρτηθεί από το είδος και το μέγεθος της ζημιάς και θα το εκτιμήσει ο ειδικός τεχνίτης, που θα δει αν αξίζει να επισκευασθεί. Υπ' όψιν ότι τα παλιά ακορντεόν ήταν συνήθως χειροποίητα και όχι βιομηχανοποιημένα και γιαυτό αξίζει να επισκευασθούν. Σε ανάλογη περίπτωση, που έκανα πριν καμμιά δεκαριά χρόνια πλήρη και γενική "αναπαλαίωση" στο δικό μου Paolo Soprani 80ρι (αντικατάσταση φυσούνας, επισκευή κλαβιέ, φωνών, κούρδισμα κλπ), ο τεχνίτης μου είπε ότι η επισκευή θα στοίχιζε 70 000 δρχ (τότε) και θα χρειαζόταν κάμποσες εβδομάδες, αλλά άξιζε να γίνει "διότι τέτοια ακορντεόν δεν ξαναφτιάχνονται πια". Δέχτηκα γιατί το αγαπούσα και πραγματκά έγινε σαν καινούριο και το χρησιμοποιώ ακόμα χωρίς κανένα πρόβλημα. |
#24851 / 10.07.2012, 12:59 / Αναφορά Επιλογή από το YouTube, για γνωριμία με το παρεξηγημένο "ατελές" όργανο: YouTube - Mago de Urki. Lágrimas negras. YouTube - Felipinho Da Acordeon YouTube - Balanco do Bugio- por Michael Hartmann Steirische Harmonika - Mittereis Polka - YouTube YouTube - Brasileirinho tocado por Simonal do Acordeon e Luizinho no Pandeiro |
#25563 / 20.10.2012, 19:12 Πώς να μείνεις ασυγκίνητος στην υψηλή ευγένεια αυτού του ήχου, στην τόση γοητεία αυτού του οργάνου... Σας αξίζουν πολλά συγχαρητήρια και ένα μεγάλο ευχαριστώ από καρδιάς που μοιράζεστε μαζί μας τις γνώσεις και την αγάπη σας για το ακκορντεόν, στα δύο εξαιρετικά άρθρα με τις τόσο ενδιαφέρουσες πληροφορίες στο κείμενο, στα σχόλια και τα μουσικά παραδείγματα. (Υ.Γ. Είχα ακούσει παλαιότερα το ''Lagrimas Negras'' από το Trio Matamoros, ακούω τώρα την εκδοχή για ακκορντεόν από τα βίντεο που προτείνετε.....είναι υπέροχο!!!!!!!!!) Με εκτίμηση, Μίνωας Μουσικός - Καθηγητής Τραγουδιού |
#25564 / 20.10.2012, 20:14 Χαίρομαι που ο ήχος του ακορντεόν αγγίζει και μουσικούς με γνώση και ευαισθησία. Είναι τιμή για άρθρα που γράφονται από ερασιτέχνες να διαβάζονται και να σχολιάζονται από μουσικούς σαν εσένα, αγαπητέ Μίνωα. Σε ευχαριστώ για τα πολύ ευγενικά σου λόγια. |
#24895 / 15.07.2012, 10:54 / Αναφορά 1.- Τα χαρακτηριστικά και η τεχνική του ακορντεόν - reteos http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2550 2.- Γνωριμία με το Ακορντεόν - costaspanag http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3406 δύο άρθρα που σχολιάτηκαν τόσο πολύ... ακορντεόν σου λέει ο άλλος... Κοίτα όμως πόσο ενδιαφέρουν αναδύουν. Καλογραμμένα και τα δύο από τους ρέκτες τους, reteos και costaspanag, δίνουν οσμή μιας τέχνης π' αρνείται να παραδοθεί αμαχητί. Συγχαρητήρια και στους δύο, αλλά και στον καθένα ξεχωριστά !!! το σχόλιο το αναρτώ και στους δύο, ίδιο, μιας κ' εξ αδιαιρέτου τα θεωρώ. ...ίσως θα έπρεπε η κύρια φωτογραφία, στο άρθρο του δεύτερου αρθρογράφου - (ημερομηνιακά) - να αλλάξει, μιας και πιστεύω πως μπήκε κατά λάθος η ίδια ... Καλή Συνέχεια !!! |
#24901 / 15.07.2012, 13:19 Αγαπητέ Φαίδωνα - Αλκίνοε "Faidonalkinoos", σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου. Μόνο άνθρωποι με τη δική σου καλλιέργεια και ευαισθησία θα μπορούσαν να το γράψουν. Οι μόδες έρχονται και παρέρχονται και εκείνα που μένουν και δεν παραδίδονται είναι η αυθεντικότητα, η αγάπη, η συγκίνηση. Χαίρομαι που το πρόσεξες και το σχολίασες. Να είσαι καλά και να δημιουργείς. |
#25081 / 29.07.2012, 00:37 / Αναφορά Για συμπλήρωση της γνωριμίας με το ακορντεόν, μια διασκευή για 2 ακορντεόν στο βαλσάκι του Μιχάλη Σουγιούλ "Για μας κελαηδούν τα πουλιά", από τον δάσκαλό μου Θέμη Ρούσσο, παλιό δεξιοτέχνη ακορντεονίστα και ήδη πιανίστα της τζαζ και εμένα. Το βίντεο επιμελήθηκε και ανέβασε στο κανάλι του (reteos100) στο Υoutube το μέλος του ΜΗ Γιάννης Reteos Εικονίζεται και ακούγεται το παλιό μου ακορντεόν Paolo Soprani 80ρι. |
#25128 / 03.08.2012, 16:09 Άλλο ένα βιντεάκι με 2 ακορντεόν που επιμελήθηκε και ανέβασε ο Γιάννης reteos. Το βαλσάκι του Ριτσιάρδη "Στην ακρογιαλιά", σε διασκευή και ενορχήστρωση Θέμη Ρούσσου. |
#25656 / 31.10.2012, 01:42 / Αναφορά Το ακορντεόν μπορεί να παίξει άριστα μόνο του κάθε είδος μουσικής. Γιατί όχι και και ρυθμικά μπλούζ: |
#25679 / 02.11.2012, 02:18 / Αναφορά To διατονικό ακορντεόν με τη μορφή της Βιεννέζικης αρμόνικας είναι πολύ μελωδικό και ρυθμικό και έχει ωραία και δυνατά μπάσα. Είναι πολύ δημοφιλές στην Κεντρική Ευρώπη (Αυστρία, Γερμανία, Σλοβενία, Κροατία κ.α.) για πόλκες, βαλς, εμβατήρια κλπ. |
#25698 / 04.11.2012, 17:25 / Αναφορά To ηχόχρωμα "musette" παράγεται με σκόπιμο κούρδισμα τριών σετ από γλωσσίδες σε ελαφρώς διαφορετικές συχνότητες, πχ. αντί 440Hz για τη νότα Α (λα), στα 435/440/445 Hz. Έτσι παράγονται διακροτήματα που δίνουν ηχητικό αποτέλεσμα "βιμπράτο". To "υγρό" αυτό κουρδισμα, σε αντίθεση προς το "ξηρό", στο οποίο δεν υπάρχει διαφορά συχνότητας, επιτυγχάνεται σε φτηνότερα ακορντεόν με 2 μόνο σετ γλωσσίδων. Για το τυπικό musette όμως χρειάζονται 3 σετ από γλωσσίδες. |
#26727 / 21.02.2013, 01:29 / Αναφορά Στηρίζοντας ένα μεγάλο ακορντεόν σε ένα στύλο, η ακορντεονίστρια απαλλάσσεται από το βάρος του και αποκτά ελευθερία κινήσεων ώστε να μπορεί να το συνοδεύει με αρμόνιο, χορεύοντας και τραγουδώντας, σαν άνθρωπος-ορχήστρα (One woman show!). Βέβαια έτσι χάνεται ένα μεγάλο πλεονέκτημα του ακορντεόν: Παύει να είναι φορητό. Βeatriz, Ισπανία: |
#26740 / 22.02.2013, 01:38 / Αναφορά Πολύ πρακτικό αυτό, έτσι όμως βιομηχανοποιείται κατά κάποιο τρόπο και χάνεται ο ρομαντισμός με τον οποίο είναι συνδεδεμένο το ακορντεόν. Επ΄ευκαιρία πολύ διαφωτιστικό το άρθρο σου, όπως και του Γιάννη (Reteos), που μας παραπέμπει το link που έβαλες. Πρέπει αυτά τα παλαιότερα άρθρα, να αναμοχλεύονται και να έρχονται στην επιφάνεια για να τα βλέπουμε. |
#26741 / 22.02.2013, 10:54 Xαίρομαι που "ανακάλυψες" το άρθρο και το βρήκες ενδιαφέρον. Όταν έβαλα χθες αυτό το σχόλιο - προσθήκη, δεν φανταζόμουν ότι θα το έβλεπε κανείς. Και όμως, το είδες εσύ και η Ναταλία - και ίσως και άλλοι. Συμφωνώ ότι έτσι χάνεται κάτι από το ακορντεόν. Εκτός από το πλεονέκτημα του φορητού, χάνεται και το πλεονέκτημα του οργάνου που μπορεί να παίζει μόνο του. Και κυρίως το μεγάλο πλεονέκτημα του ακουστικού οργάνου, διότι προστίθενται ψεύτικοι, ηλεκτρονικοί ήχοι. Πολύ περισσότερο με το ψηφιακό, ηλεκτρονικό "ακορντεόν", το οποίο δεν έχει καμμιά σχέση με το φυσικό, ακουστικό ακορντεόν. Δεν είναι παρά ένα φορητό (και "φορετό"!) συνθεσάιζερ. Γιατί να μην προτιμήσω σ'αυτή την περίπτωση ένα κανονικό συνθεσάιζερ, που δεν χρειάζεται να το φοράς; Οι λύσεις αυτές εξυπηρετούν κάποιον που θέλει να βγάζει ευκολότερα μεροκάματο, όχι όμως κάποιον που εκτιμά τον φυσικό ήχο. |
#26748 / 22.02.2013, 22:48 / Αναφορά Κατά πρώτο λόγο θέλω να ευχαριστήσω τον Φίλο τον Παντελή (panzou) για το καλό του λόγο, σχετικά και με το δικό μου άρθρο. Βέβαια δεν θα μπορούσα να κάνω σύγκριση μεταξύ αρμονίου και ακορντεόν . Το ακορντεόν είναι ένα φορητό όργανο , με πολύ γλυκούς χαρακτηριστικούς ήχους . Είναι όργανο της παρέας. Η παρουσία του σε ορχήστρες (κατά την δική μου άποψη) δίνει όμορφο και χαρακτηριστικό χρώμα .Τόσο σε ήχο, όσο και σε εικόνα. Το αρμόνιο είναι ένα σταθερό όργανο με ηλεκτρονικούς μεν ήχους , αλλά με τεράστιες δυνατότητες που μπορεί να αντικαταστήσει σχεδόν μια ορχήστρα. Δεν είναι (όπως το ακορντεόν) κουραστικό όργανο και το θεωρώ πιο εύκολο στην εκμάθησή του και χρήση του. Εξελίσσεται διαρκώς και ήδη η ομοιότητα στους ήχους με αυτούς των φυσικών οργάνων είναι αρκετά καλή . Η εκβιομηχανοποίηση του ακορντεόν ,όπως λέει και ο Παντελής, δεν μου αρέσει και συμφωνώ με τον Κώστα που λέει: «αν θέλεις ηλεκτρονικούς ήχους να παίζεις αρμόνιο και όχι ακορντεόν». Σε μένα πάντως αρέσουν και τα δύο . Το καθένα για τους λόγους του, αλλά ποτέ δεν θα δεχόμουν να έπαιζα «ηλεκτρονικό» ακορντεόν. Θα το θεωρούσα ..... «ιεροσυλία».
|
#27459 / 19.06.2013, 00:29 / Αναφορά To ακορντεόν δεν είναι μόνο όργανο σόλο, που με τις αρμονικές και ρυθμικές του δυνατότητες δεν έχει ανάγκη συνοδείας από άλλα όργανα. Ο πλούσιος φυσικός ήχος του συνδυάζεται άριστα με άλλα φυσικά (ακουστικά) όργανα. Όπως π.χ. βιολί, τσέλο, ακουστικές κιθάρες, σ'αυτό το κομμάτι από την Αργεντινή: |
#27462 / 20.06.2013, 13:43 / Αναφορά Σαν φορητό φυσικό αερόφωνο όργανο με δυνατό ήχο που είναι, το ακορντεόν χρησιμοποιείται ακόμα και σε μπάντες για παρελάσεις. Όπως π.χ. αυτή η μπάντα με ακορντεόν και κρουστά στη Βόρεια Ιρλανδία, που ιδρύθηκε το 1956: |
#27466 / 20.06.2013, 21:42 ε! αυτό δεν το ήξερα. απλά τέλεια η μπάντα |
#27469 / 21.06.2013, 02:09 Δημιουργείται εύλογα η απορία πώς σε μια χώρα με βροχερό κλίμα σαν την Ιρλανδία αντιμετωπίζεται ο κίνδυνος να βραχεί το ακορντεόν. Αυτό γίνεται με την επιλογή καλοκαιρινής εποχής για τις παρελάσεις, αλλά και με αδιάβροχη μπέρτα, που σε περίπτωση βροχής καλύπτει το ακορντεόν: |
#27843 / 12.09.2013, 01:08 / Αναφορά Μια ωραία παρουσίαση του ακορντεόν και του τί μπορεί να παίξει γίνεται και με το βίντεο αυτό, με τον σπουδαίο λαικό δεξιοτέχνη ακορντεονίστα Λάζαρο Κουλαξίζη |