Ίσως είναι αδόκιμος ο όρος μπασαδούρα. Πάντως από μουσικούς που έχω γνωρίσει (κιθαρίστες) χρησιμοποιείται.
Σε ότι αφορά τον ρυθμικό χαρακτήρα της κιθάρας, ελλείψει ντραμς ή άλλου οργάνου που να έχει παρόμοιο αυτόνομο ρόλο, η κιθάρα κυριαρχεί.
Η ρεμπέτικη ορχήστρα αποτελείται συνήθως από μπουζούκι και κιθάρα και πολλές φορές και μπαγλαμά. Το μπουζούκι παίζει τα ταξίμια και τις μελωδίες - μελωδική ανάπτυξη και η κιθάρα, μπαγλαμάς τις συγχορδίες - εναρμόνιση.
Δηλαδή ανάμεσα στα ακόρντα γίνονται γεμίσματα – οι μπασαδούρες - που είναι και η πλέον ουσιαστική συμβολή της κιθάρας στο λαϊκό συγκρότημα, αν φυσικά δεν υπάρχει το έγχορδο όργανο μπάσο.
Δείτε στο παρακάτω video μου μια Μπασαδούρα:
Ομοίως μια μπασαδούρα, για τελείωμα τραγουδιού κυρίως κανταδόρικου ή "κρασάδικου" στο video μου:
Εδώ χρησιμοποιώ αντίστοιχα το ακόρντο C6 (Ντο 6ης) ή το D6 (Ρε 6ης) ανάλογα με την κλίμακα C ή D.
Εδώ μπασαδούρα (ευκολομνημόνευτη για εκμάθηση και χρήση της σε πολλά βαλσάκια – όπως συνηθίζω εγώ) σε ένα αριστούργημα με τον τροβαδούρο Φώτη Πολυμέρη:
Εδώ Χρωματική Φυσαρμόνικα με βιρτουόζο κιθαρίστα που παίζει πολλές μπασαδούρες σε μια μελωδίες Tango Argentino:
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο