ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Βιογραφίες

    Γιώργος Νταλάρας

    Ο Γιώργος Νταλάρας γεννιέται στη Νέα Κοκκινιά, στον Πειραιά, το 1949. Πατέρας του ένας από τους μεγάλους Έλληνες ρεμπέτες, ο Λουκάς Νταράλας. Από μικρός, επειδή ο πατέρας του φεύγει από το σπίτι, κάνει και ο ίδιος αρκετές δουλειές του ποδαριού για να βοηθήσει την οικογένειά του.

    Ωστόσο, είναι βέβαιο πως το μήλο έχει πέσει κάτω από τη μηλιά...
    Γράφει το μέλος <Μαρία (maria16)
    3 άρθρα στο MusicHeaven
    Τετάρτη 24 Νοέ 2004
    Η πρώτη, ερασιτεχνική, ηχογράφηση με τη φωνή του είναι ένα τραγούδι του πατέρα του, στο οποίο ο ίδιος τραγουδά ενώ ο πατέρας του παίζει μπουζούκι. Αυτό, γύρω στο 1964 με 1965, σε ηλικία δηλαδή 15 ετών. Πρόκειται για το τραγούδι "Πικρός καημός".

    Από μαθητής ακόμη, ο Γιώργος Νταλάρας κάνει ερασιτεχνικές εμφανίσεις, ενώ ήδη στα 17 του τραγουδά επαγγελματικά. Τις πρώτες εμπειρίες του στο πάλκο τις έχει στο κέντρο "Στου Στελλάκη" με το Στέλιο Περπινιάδη, όπου παίζει κιθάρα και τραγουδά. Ταυτόχρονα κάνει ακροάσεις, αλλά όλοι τον απορρίπτουν με αιτιολογικό την ηλικία και το ακαλλιέργητο της φωνής.

    Το 1967 ηχογραφεί το πρώτο του τραγούδι, την "Προσμονή", που, λόγω του στίχου του, κόβεται από τη λογοκρισία. Λίγο αργότερα, ο Σπύρος Ζαγοραίος, αδελφικός φίλος του πατέρα του, καλεί τον Μάκη Μάτσα στο μαγαζί του στην Πλάκα για να ακούσει τον Νταλάρα. Ο Μάτσας ενθουσιάζεται και ο Γιώργος Νταλάρας υπογράφει το πρώτο του συμβόλαιο. Το 1968, μετά από κάποιες συμμετοχές σε δίσκους με τραγούδια των Λοίζου, Μητσάκη, ηχογραφεί τον πρώτο προσωπικό του δίσκο με τραγούδια των Σταύρου Κουγιουμτζή, Λουκιανού Κηλαηδόνη, Γρηγόρη Φούντα, Γιώργου Μητσάκη σε στίχους Κουγιουμτζή, Άκου Δασκαλόπουλου, Δημήτρη Ιατρόπουλου και Κώστα Βίρβου. Από τότε και μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί περίπου 10 εκατομμύρια δίσκοι του.

    Τη φωνή του μικρού ακόμα Γιώργου Νταλάρα εμπιστεύονται μεγάλοι συνθέτες για σημαντικά τους έργα όπως ο Απόστολος Καλδάρας με τη Μικρά Ασία και το Βυζαντινό Εσπερινό και ο Μίκης Θεοδωράκης με τα 18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας. Το 1975 ηχογραφεί ένα διπλό δίσκο με ρεμπέτικα τραγούδια, το "50 χρόνια ρεμπέτικο", δίσκο με τον οποίο πολλοί είναι οι νέοι που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με το ρεμπέτικο τραγούδι. Δεύτερη πινελιά του στον τομέα αυτό είναι ο δίσκος με τα Ρεμπέτικα της Κατοχής που θα βγάλει αρκετά χρόνια αργότερα. Το 1978 παρουσιάζει στην μπουάτ "Διαγώνιος" τον κύκλο τραγουδιών του Γιάννη Μαρκόπουλου "Σεργιάνι στον κόσμο" και αποχωρεί οριστικά και από τις μπουάτ.

    Η δεκαετία του 1980 είναι δεκαετία των συναυλιών. Ο Γιώργος Νταλάρας βάζει το ελληνικό τραγούδι στα θέατρα της Ελλάδας και όλου του κόσμου. Το 1983 γεμίζει το Ολυμπιακό Στάδιο δυο συνεχόμενες φορές με τα εισιτήρια να εξαντλούνται πέντε μέρες νωρίτερα! Πραγματοποιεί περιοδείες σε όλο τον κόσμο παίζοντας σε κορυφαίους καλλιτεχνικούς χώρους (θέατρο Olympia στο Παρίσι) και συμμετέχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ,όπως στην Κούβα (1981), στο Europalia Festival των Βριξελών (1982), στο Peace Festival της Βιέννης (1983), στο Youth Festival της Μόσχας (1985), στη συναυλία της Διεθνούς Αμνηστίας στην Αθήνα (1988).

    Το 1994 ο Γιώργος Νταλάρας παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής την ιστορία του ελληνικού τραγουδιού μέσω της παράστασης "Και με φως και με θάνατον ακαταπαύστως" σε σκηνοθεσία του Κώστα Γαβρά. Το 1996 και για τρία χρόνια, επιστρέφει σε χώρο με ποτό, στην Ιερά Οδό, όπου εμφανίζεται κατά σειρά με τους Πυξ Λαξ, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Μάριο Φραγκούλη, Γκόραν Μπρέγκοβιτς καθώς και με συγκροτήματα όπως οι Συνήθεις Ύποπτοι, οι Ποδηλάτες και τα Υπόγεια Ρεύματα.

    Είναι αξιοσημείωτη η συνεργασία του κατά τη διάρκεια της καριέρας του μόνο με μια δισκογραφική εταιρεία, τη Minos και μετέπειτα Minos - EMI. Φυσικά, συμμετοχές έχουν γίνει και σε άλλες εταιρείες. Ο Νταλάρας είναι πρωτοπόρος σε πολλά από τα μουσικά πράγματα της Ελλάδας. Έφερε σε επαφή το ελληνικό κοινό με μορφές τραγουδιού που είχαν παραμεληθεί από τους σύγχρονους ερμηνευτές (ρεμπέτικο) ενώ έκανε και άλλα ανοίγματα, όπως ο δίσκος με τα Latin. Ασχολήθηκε με όλα τα άξια λόγου ελληνικά είδη τραγουδιού, ακόμη και με τα παραδοσιακά. Μάλιστα συμμετείχε, με θαυμάσιες επιδόσεις, στο δίσκο "Τα αηδόνια της ανατολής", του μεγάλου Εβρίτη (γεια σου πατρίδα) αοιδού της δημοτικής μας παράδοσης Χρόνη Αηδονίδη, ερμηνεύοντας ορισμένα καταπληκτικά δημοτικά τραγούδια της Θράκης και Μικράς Ασίας. Οι επιδόσεις του σε όλα τα είδη που τραγούδησε δεν μπορεί να είναι το ίδιο επιτυχείς, ωστόσο αυτό απέχει πολύ από την προκατάληψη και την άρνηση που επικρατούν απέναντι σε όλα αυτά που έχει τραγουδήσει.

    Ο Γιώργος Νταλάρας συνεργάστηκε με όλους τους σημαίνοντες συνθέτες και στιχουργούς του τόπου(Θεοδωράκης, Χατζιδάκις, Ξαρχάκος, Κουγιουμτζής, Καλδάρας, Λοίζος, Μαρκόπουλος, Πάνου, Σπανός, Θάνος Μικρούτσικος, Νικολόπουλος, Λευτέρης Παπαδόπουλος, Μάνος Ελευθερίου, Πυθαγόρας, Κώστας Τριπολίτης κ.α) ενώ είχε και σημαντικές συνεργασίες με ξένους καλλιτέχνες, όπως ο Paco de Lucia, o Al di Meola, Ariel Ramirez, Goran Bregovic καθώς επίσης συνεργάστηκε και με άλλους γνωστούς ξένους καλλιτέχνες στα πλαίσια κοινών ζωντανών εμφανίσεων, όπως οι Sting, Joan Faulkner, Stephen Schubert, Dick Bakker, Bruce Springsteen, Peter Gabriel, Ian Anderson. Φυσικά, και στην Ελλάδα, συνεργάστηκε μέσω κοινών εμφανίσεων με άλλους καλλιτέχνες, όπως η Χαρούλα Αλεξίου, η Δήμητρα Γαλάνη, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, οι αδερφοί Κατσιμίχα, οι Πυξ Λαξ, η Ελένη Τσαλιγοπούλου κ.α.

    Αξιοσημείωτη είναι η για αρκετά χρόνια εμφάνισή του στο προσκήνιο του ζητήματος της Κύπρου. Ο Γιώργος Νταλάρας εδωσε δεκάδες συναυλίες σε όλο τον κόσμο αρθρώνοντας μουσικά την επιθυμία όλων των Ελλήνων για μια ελεύθερη Κύπρο. Αξέχαστες στιγμές αυτής της διαδρομής, η συναυλία στο θέατρο του Wembley, στο Λονδίνο, καθώς και στο Chicago Theatre Arena, χωρητικότητας 25.000 θέσεων. Για τον ίδιο σκοπό κυκλοφόρησαν και δυο θαυμάσιοι δίσκοι, "Ες γην εναλίαν Κύπρον", 1992 και "Των αθανάτων", 1994. Επιβράβευση αυτής της προσπάθειας ήταν και το βραβείο John Kenendy που απονεμήθηκε στον Γιώργο Νταλάρα το 1994.


    πηγή:www.dalaras.com

    Παρτιτούρες του Γιώργου Νταλάρα




    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #1106   /   24.11.2004, 15:02   /   Αναφορά
    Πρέπει να σημειώσουμε ότι το κείμενο το έχει γράψει ολόκληρο ο Νικόλας Γαλάνης που δημιούργησε και το www.dalaras.com

    #1107   /   24.11.2004, 15:15
    Είναι άλλωστε φανερό....

    #1109   /   24.11.2004, 22:05
    Παιδιά το είχα γράψει ότι είναι από άλλον το κείμενο αλλά κάποιος παρέλειψε να το δημοσιεύσει...

    Δε συνηθίζω να κάνω το αντίθετο..

    Πάντως το σχόλιό σας ήταν σωστό και άξιο αναφοράς..

    Administrator
    #1111   /   24.11.2004, 23:43
    Και εγώ δε συνηθίζω να παραλείπω τις πηγές όσων στέλνουν δημοσίευση...

    #1113   /   25.11.2004, 01:29
    συγγνώμη τότε...

    Αλήθεια ίσως να ξέχασα να το γράψω

    Το είχα όμως στο νου μου..Ας τελειω΄σει το θέμα please..

    #1114   /   25.11.2004, 08:40
    Πάντως, για να μη δημιουργούνται παρεξηγήσεις, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι το δικό μου σχόλιο δεν είχε να κάνει με την παράλειψη αναφοράς της πηγής. Ήταν απλώς μια παρατήρηση σχετικά με το ότι είναι πολύ φανερό ότι το άρθρο προέρχεται από χρήστη "προσκείμενο" -αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η λέξη αυτή-στο Γιώργο Ντάλαρα.


    Administrator
    #1116   /   25.11.2004, 14:47
    Στο κείμενο σου υπήρχε μόνο το "πηγή:www.dalaras.com".

    Δεν υπήρχε το όνομα Ν.Γαλάνης.



    Δε σημαίνει βέβαια πως ήσουν υποχρεωμένη να το κάνεις, μια και με την αναφορά στο www.dalaras.com είσαι πλήρως καλυμμένη.



    By the way (που λέμε και στο χωριό μου) το να κάτσω εγώ να σβήσω τις πηγές θα ήταν παράλογο γιατί

    α) σε μένα θα κάνουν μήνυση και

    β) ο Νικόλας είναι παλιός συμφοιτητής και τωρινός μου φίλος.




    #1117   /   25.11.2004, 14:51   /   Αναφορά
    ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΑΡΙΑ...ΜΠΡΑΒΟ!ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ΕΠΙΣΗΣ Η ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΝΤΑΛΑΡΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΔΙΣΚΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΖΟΥΛΛΗ ΜΕ ΤΙΤΛΟ"ΜΟΝΟ ΝΑ ΜΟΥ ΓΕΛΑΣ"ΕΡΜΗΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ"ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΟΥ"
    #1118   /   25.11.2004, 15:50
    Παίδες ο λόγος που ανέφερα το συγγραφέα του κειμένου είναι επειδή το κείμενο είναι αυτούσιο copy-paste της βιογραφίας όπως ακριβώς υπάρχει στο dalaras.com.

    Νομίζω ότι με την μικρή υποσημείωση "πηγή: dalaras.com" δεν γίνεται απόλυτα σαφές κάτι τέτοιο. Την ίδια υποσημείωση άλλωστε θα έβαζε κάποιος αν απλά είχε βασιστεί στην βιογραφία του dalaras.com και την εμπλούτιζε με έναν δικό του τρόπο.



    Βεβαίως ο Νικόλας Γαλάνης είναι φίλος μας οπότε στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

    Με άλλα sites όμως ίσως και να είχαμε μπλεξίματα....



    Πώς θα σας φαινόταν να ανακαλύπταμε ξαφνικά σε ένα άλλο site μια σειρά κειμένων, άρθρων, παρουσιάσεων, συνεντεύξεων κλπ του musicheaven με την απλή απλή αναφορά "πηγή musicheaven.gr" ;

    Administrator
    #1119   /   25.11.2004, 16:42
    Εγώ έχω ανακαλύψει αρκετά. Όμως δε με πειράζει. Και εμείς όταν παραθέτουμε κάτι από την Ελευθεροτυπία ή Τα Νέα ή από άλλα ΜΜΕ, δεν γράφουμε πάντα το όνομα του αρθρογράφου γιατί δεν είναι απαραίτητο. Πάντα όμως αναφέρουμε το μέσο.

    #1120   /   25.11.2004, 21:29
    Poly ti kourasate vre paidia......afou to meso syberilamvanotan stin dhmosieusi tote kai to site einai kalymeno(swsta jorge??) alla kai i maria!





    Opote as teliwsei to thema edw ;)

    #1121   /   25.11.2004, 21:36   /   Αναφορά
    Μα πάνω απ' όλα, maria16, σ' ευχαριστούμε πολύ γιατί με τον τρόπο σου, μας θύμισες σημαντικές στιγμές του πράγματι κορυφαίου Έλληνα καλιτέχνη, που πέρα απ' τ' άλλα, στα χνάρια των μεγάλων της μουσικής μας, έκανε κτήμα όλου του λαού μας το καλό ποιοτικό τραγούδι.
    #1122   /   25.11.2004, 21:57   /   Αναφορά
    Κατα τη γνώμη μου το site www.dalaras.com είναι ένα από τα πιο γνωστά και δημοφιλή sites καλλιτεχνών. Συνεπώς θα ήταν γελοίο να πάρω κάτι από εκεί υποστηρίζοντας οτι είναι δικό μου...

    Πόσο μάλλον να το δημοσιεύσω έτσι σε ένα site μουσικόφιλων...

    Το "πηγή: www....." το έγραψα ακριβώς για αυτό το λόγο..

    Αν όμως πιστεύετε πως δεν αρκεί ήταν πολύ καλό να αναφερθούν κι άλλα στοιχεία...

    #1124   /   26.11.2004, 17:33   /   Αναφορά
    Αλλος ενας εμπορικος ψευτοτραγουδιστης. Και μη το σβησετε φτουνη τη φορα για θα δειξειτε ποσο σας καιει το διαφορετικο αδερφια. Και ουτε γουσταρω σχολια και απατησεις. Καταλαβες istoxastis, revekka και οι λοιποι;
    #1125   /   26.11.2004, 18:21
    για να δούμε αν κατάλαβα...θέλεις να γράφεις μόνος σου και να μην απαντάει κανένας?

    #1127   /   26.11.2004, 19:54
    Για να μην γίνει παρεξήγηση, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, απλά θεώρησα σωστό μιας και είμαι κι εγώ μέλος του dalaras.com να αναφερθεί το όνομα του δημιουργού Νικόλα Γαλάνη, ο οποίος έχει γράψει τα πάντα στο site χωρίς σχεδόν καμία βοήθεια.

    Τίποτα παραπάνω από αυτό.

    Μπράβο πάντως Μαρία που δημοσίευσες το κείμενο.



    Όσο για τον σχοινοβάτη εντάξει, ήθελε να πει την κακία του και την είπε. Όλες οι απόψεις δεκτές, δημοκρατία έχουμε, αλλά και ο καθένας κρίνεται από το κατα πόσο τεκμηριώνει αυτά που λέει.

    #1128   /   26.11.2004, 21:45   /   Αναφορά
    οκ Αstron... όλα καλά.. Δε με ενόχλησε το σχόλιό σου αν και έγινε πολύ μεγάλη φασαρία γι'αυτό και μάλλον κουραστήκαμε και οι δύο αλλά και όλοι οι υπολοιποι... Ευχαριστώ πώντως όλους όσους είπαν τη γνώμη τους για τη δημοσίευση και το Νταλάρα...

    Και εδώ ας περάσουμε λίγο στο σχόλιο του sxoinovati δεν θυμάμαι αν είναι αυτός αν κάνω λάθος θα το διορθώσω... Ξέρεις θα ήθελα να τεκμηριώσεις τη γνώμη σου... Κατα τη δική μου άποψη ο Γιώργος Νταλάρας είναι ένας τραγουδιστής με μεγάλο ταλέντο και σαν άνθρωπος από όσο έχω δει στις συναντεύξεις του είναι αξιος λόγου..

    Ίσως ννα σε ενοχλήσει το γεγονός οτι σου απαντάω.. όμως όταν δημοσιεύεις κάτι (και άρα δεν το κρατάς μόνο για σένα...) πρέπει να γνωρίζεις πως θα έχεις και τα σχόλια των αναγνωστών...

    #1129   /   26.11.2004, 22:08
    Αν δεν γουστάρει ο σχοινοβάτης γουστάρουμε εμείς.Κατάλαβες κύριε ή θέλεις να στο επαναλάβουμε για να το εμπεδώσεις;



    Ευχαριστώ Μαρία για την βιογραφία,επειδή πιστεύω ότι ο Γιώργος Νταλάρας έχει ερμηνεύσει μοναδικά πάρα πολλά τραγούδια-αριστουργήματα του σύγχρονου ελληνικού πενταγράμμου.Απο καιρό έλεγα να μάθω περισσότερα για τη ζωή του αλλά βαριόμουνα-τώρα που επιτέλους το βρήκα μπροστά μου μπήκα στο κόπο και το διάβασα :)




    #1130   /   26.11.2004, 23:48   /   Αναφορά
    Να την ακούτε την tsukuelf. Όχι οτι είναι αδερφή της γκόμενάς μου...αλλά νομίζω πως η κουνιαδούλα μου έχει δίκιο 100%. Κι αν θέλετε την γνώμη μου, απ' όσο έχω παρακολουθήσει τον Νταλάρα, μου φαίνεται πολύ ξύλο....



    Υστερόγραφο: ΝΤΑΛΑΡΑΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ ΝΤΑΛΑΡΑΣ , δηλ 3.000.000
    #1131   /   27.11.2004, 16:19
    O Νταλάρας αδιαμφισβήτητα έχει προσφέρει πολλά στο ελληνικό τραγούδι..



    ¶σχετα αν και εγώ δεν συμφωνώ με την μετέπειτα πορεία, του δεν μπορούμε να μηδενίζουμε το τι ήταν κάποτε..



    ΥΓ1: Για όσους θέλουν να πυροδοτούν φανατισμό, αυτό το site δυστυχώς δεν τους εκφράζει.. Πηγαίντε στο γήπεδο ή βρείτε καμιά κοπέλα να διοχετεύσετε την περίσσεια τεστοστερόνη σας...



    ΥΓ2: Επίσης ας αφήσουμε ήσυχη τη Μαρία που δημοσίευσε το κείμενο κι ας γίνει σχολιασμός επί του κειμένου.. Δεν νομίζω ότι θα μας κάνουν μήνυση για αυτή τη δημοσίευση.. Αυτή η τυπολατρεία θα μας φάει..

    Κοιτάμε το δέντρο και παραβλέπουμε το δάσος..

    #1134   /   28.11.2004, 17:06
    Δεν πυροδοτω φανατισμο, ουτε εχω υψηλα επιπεδα τετοστερονης. Απλα θελω να περασω σε σας τους ποιοτικοβολλεμενους μια απεγνωσμενη κραυγη εναντια στον ξεπεσμο, στη διαβρωση απο την υλη, τον ξεπεσμο της ψυχης σας. Να σας περασω ενα δικο μου μηνυμα, ενα μηνυμα ευαισθησιας για τον ανθρωπο οπως εγραψε καποτε καποιος που δε νομιζω να τον πειραζει που χρησιμοποιω τα λογια του. Δεν αντεχω την υλιστικη κοινωνια σας πλεον. Θελω ψυχικη αναταση, καθαρη, ελευθερη απεικονιση της.

    "Είπες πως είσαι η τελευταία μου σύνδεση με τον κόσμο.

    Ότι φοβάμαι μη τη χάσω.

    Αν εγώ κόψω τη τελευταία μου σύνδεση και βρω τη δύναμη,

    εσύ θα βρεις τη δύναμη να μην ξεκόψεις από μένα;"



    "Τα ζώα μπορεί να φωνάζουνε και να μπλακώνονται στις μπουνιές.

    Ποτέ όμως δε χρησιμοποιούν τη σπιουνιά, τους μπάτσους, ή άλλα συγγενή ζώα για να λύσουν τις προσωπικές τους διαφορές, πράγμα που συνηθίζεται στην κοινωνία των ανθρώπων,

    που δεν είναι δυστυχώς ζώα.

    Η κοινωνία των ανδρών είναι σιχαμερή.

    Η κοινωνία των γυναικών το ίδιο.

    Ζήτω η κοινωνία των παιδιών και των ζώων όχι όλων.

    Αυτών που δεν έχουν αποχτήσει ακόμη ανθρώπινες συνήθειες."


    #1135   /   28.11.2004, 22:26
    Κι εγώ τώρα τελευταία σκέφτομαι να κάνω μια σύνδεση ADSL, όμως φοβάμαι να κόψω την παλιά, μήπως και δεν βρίσκουν την καινούργια Email - διεύθυνση.

    Γράψε και κάτι για τα δέντρα...

    #1137   /   29.11.2004, 11:18
    Δεν θα εκφέρω γνώμη για τον Νταλάρα.Επ'αυτού ένα ''μπράβο'' στη Μαρία που δημοσίευσε λίγα λόγια για τον συγκεκριμένο τραγουδιστή.

    Αυτό για το οποίο θέλω να μιλίσω έχει να κάνει με τους χαρακτηρισμούς του αγαπητού κυρίου Sxoinovati ''ψευτοτραγουδιστής κλπ'' . Δεκτή και σεβαστή η άποψή σου , από τη στιγμή που είναι απλά μία άποψη . Και η άποψη είναι κάτι το τελείως υποκειμενικό . Το γεγονός ότι ο Νταλάρας , η Αλεξίου , ο Χ , ο Ψ , ο Ζ...έχουν αγαπηθεί από πολλούς , έχουν πουλήσει , ο κόσμος τρέχει να κλείσει τραπέζι στο κέντρο τους και να χαλάσει όλο το μηνιάτικο για να τους απολαύσει , δε σημαίνει απαραίτητα ότι είναι μουσικοί - τραγουδιστές για όλα τα γούστα. Ο καθένας έχει τη δική του αξία , κάποιοι την αναγνωρίζουν και την υπερασπίζονται , άλλοι είναι απλοί θεατές όντας ουδέτεροι , άλλοι την πολεμούν και προσπαθούν εμμέσως να αλλάξουν άποψη και στον υπόλοιπο κόσμο .

    Έρχομαι λοιπόν και σε ρωτάω , αφού δε γουστάρεις τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη ή αυτό το είδος της μουσικής γενικότερα : 1) Γιατί ασχολείσαι; Ειλικρινά πιστεύεις ότι με τις δηλώσεις σου θα αλλάξεις τη γνώμη κάποιων; 2) Γιατί δεν μας προτείνεις εσύ κάποιο είδος μουσικής και ενδεχομένως κάποιους που θεωρείς εσύ καλλιτέχνες για να αποκτήσουμε ''ψυχική ανάταση, καθαρή, ελεύθερη απεικόνιση της κοινωνίας'' όπως αναφέρεις ;

    Στην τελική , να σου πω την αλήθεια , δεν έπεισες ούτε εμένα όυτε κανέναν άλλο (διορθώστε με αν κάνω λάθος)

    ότι δεν γούσταρες σχόλια και απαντήσεις. Μακάρι να μην ανήκεις στην κατηγορία εκείνων που λένε μία αρνητική κουβέντα για να ασχοληθούν με αυτή όλοι οι υπόλοιποι. Αν πάλι ανήκεις...το κατάφερες . -


    #1139   /   29.11.2004, 16:04
    Σωστή η linda

    #1141   /   29.11.2004, 16:33
    Είναι δικαίωμά σου να έχεις την άποψη σου για τον Νταλάρα ή τον οποιονδήποτε καλλιτέχνη, όσο αφορά στο γούστο σου. Δεν μπορείς όμως να αμφισβητείς την προσφορά του. Αλλά ξέρεις κάτι Σχοινοβάτη; Και να το κάνεις, αυτή δεν μειώνεται. Έχει καταγραφεί.

    Είσαι όμως προσβλητικός. Γράφεις για ποιοτικοβολεμένους, για διάβρωση, για ξεπεσμό ψυχής, για ζώα τα οποία και αυτά τα ...διαχωρίζεις από ότι βλέπω.

    Γράφεις ακόμα για υλιστική κοινωνία...
    Εσύ που ζεις δηλαδή; Μόνος σου; Πού; Σε σπηλιά; Στο βουνό; Πού;
    Έχεις αρνηθεί τον ηλεκτρισμό; Στο μετρό μπαίνεις για να πας στη δουλειά σου; Αυτοκίνητο έχεις; Μουσική ακούς; Από πού την ακούς;
    Υπολογιστή πάντως, έχεις ....βλέπω!!!
    Δεν συμμετέχεις πουθενά σε όσα κάνουν οι ...άνθρωποι;
    Και τότε γιατί γράφεις εδώ;

    Μπράβο για το άρθρο Μαρία!!!!!

    #1143   /   29.11.2004, 23:27
    Sxoinovatis είναι ωραίο να είσαι ή να αισθάνεσαι ελεύθερος όμως για να το υποστηρίζει καποιος αυτό θα πρέπει να έχει και τη δύναμη να το αποδείξει -χωρίς φυσικά να βρίζει όσους δεν το δέχονται από την αρχή-..

    Η άποψή σου είναι ασφαλώς ελεύθερο να δημοσιεύεται μόνο όταν δεν ισοπεδώνεις τα πάντα γύρω σου.

    Όπως βλέπεις πολλοί απάντησαν στο σχόλιό σου..ένδειξη οτι σε θεωρούμε άτομο άξιο να ασχοληθούμε με αυτά που λες.

    Όταν όμως μιλάς τόσο έντονα ενώ υποστηρίζεις οτι εμείς είμαστε τα ζώα και όλα τα υπόλοιπα κοσμητικά δεν μπορούμε να σου μιλάμε κι εμείς πολιτισμένα...

    Καλύτερα να μιλήσουμε σαν άνθρωποι...αν μας θεωρείς ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ...

    #1481   /   06.02.2005, 15:50
    Πολυ ωραιο Μαρια

    #2852   /   15.09.2005, 21:26
    Ωραία δουλειά.. Μπράβο σου..

    #4933   /   22.06.2006, 19:06   /   Αναφορά
    Ό,τι και να πει κανένας για το Γιώργο Νταλάρα είναι ελάχιστο, μπροστά στην ανεκτίμητη προσφορά του στο ελληνικό τραγούδι. Είναι ένας από τους στηλοβάτες του ελληνικού τραγουδιού γενικότερα. Για μένα είναι ο πιο καινοτόμος τραγουδιστής που πέρασε ποτέ από την Ελλάδα. Χάρη στο Γιώργο Νταλάρα το ελληνικό κοινό ήρθε (και συνεχίζει να έρχεται) σε επαφή με μουσικές, άγνωστες για τα ελληνικά δεδομένα. Οι συνεργασίες του με ονόματα παγκόσμιας εμβέλειας αποτελούν την αποκορύφωση του έργου του. Αυτού του είδους το συγκέρασμα ακουσμάτων (ακόμα και από διαφορετικούς πολιτισμούς) είναι κατ' εμέ ένα δείγμα μιας εξαιρετικής μουσικής φυσιογνωμίας. Ο Νταλάρας είναι, αν όχι ο μεγαλύτερος, ένας από τους μεγαλύτερους πρεσβευτές του ελληνικού τραγουδιού στην παγκόσμια μουσική σκηνή. Με τις συναυλίες του σε όλο τον κόσμο κατάφερε να κάνει γνωστό τον ελληνικό παλμό σε ολόκληρη την υδρόγειο. Η πιο πρόσφατη συνεργασία του ήταν με την εκπληκτική Fado Dulce Pontes η οποία αριθμεί, όπως και ο Νταλάρας, εκατομμύρια οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Η δημιουργική και ερμηνευτική του έφεση, είναι αυτό που τον οδήγησε στην κορυφή. Είναι αξιοσημείωτο ότι το ιερό "τέρας" του ελληνικού (και όχι μόνο) τραγουδιού, κατάφερε μέσα από τις δισκογραφικές του δουλειές να βαδίσει στα μονοπάτια του λαϊκού, του ρεμπέτικου, του παραδοσιακού, του δημοτικού, του έντεχνου, του ροκ, του latin, του ethnic και όχι μόνο, τραγουδιού. Οι μνήμες από το διήμερο συναυλιών του στο Ο.Α.Κ.Α. το 1983 θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στην ψυχή αυτών που τις έζησαν. Ενώ θα μείνουν στην ιστορία ως δύο από τις μεγαλύτερες και πιο αξιομνημόνευτες συναυλίες που πραγματοποιήθηκαν ποτέ στην Ελλάδα. Συνοψίζοντας, η τεράστια προσφορά του στο ελληνικό τραγούδι αποτελεί έναν από τους θεμέλιους λίθους που στήριξαν και ανύψωσαν το λαϊκό τραγούδι. Η μεγάλη του επιτυχία οφείλεται αποκλειστικά στη φωνή και στην προσωπικότητά του, μιας και δεν "πούλησε" ποτέ την εμφανισή του. Το να κάνεις μια τέτοια πορεία στο μουσικό στερέωμα χωρίς να "πουλήσεις" την εμφάνισή σου και χωρίς να πας με τα νερά του κύριου ρεύματος είναι τουλάχιστον ΑΞΙΟΘΑΥΜΑΣΤΟ.
    #8997   /   31.07.2007, 13:34   /   Αναφορά
    Συμφωνώ για την προσφορά του στο ελληνικό τραγούδι αλλά μου φαίνεται πως τώρα τελευταία τραγουδά από κεκτημένη ταχύτητα και δεν δίνει την ψυχή στα τραγούδια.Επίσης έχω την εντύπωση πως προσπαθεί έχει γίνει αρκετά αλαζόνας(κάποιες απαντήσεις του σε μία συνέντευξη του με έχουν εξοργίσει).Τέλος δεν πιστεύω πως ήταν απαραίτητο να κάνει επιλογές του τύπου του νέου του τραγουδιού από τον Χατχηγιάννη,καθώς έτσι δείχνει την μεγάλη του επιθυμία να κρατηθεί στην επιφάνεια,κάτι που θα μπορούσε να γίνει και με καλύτερες επιλογές που θα του ταίριαζαν καλύτερα.
    #9169   /   25.08.2007, 12:53
    Εγώ θα μιλήσω ειλικρινά για το Νταλάρα.Είναι ένας από τους πέντε-έξι μεγαλύτερους τραγουδιστές που έχει βγάλει η Ελλάδα.Πέρα από τη καταπληκτική φωνή του και το πάθος που επιδεικνύει όταν τραγουδάει,ο Νταλάρας έχει ερμηνεύσει τραγούδια των σημαντικότερων δημιουργών της ελληνικής μουσικής,όπως ο Κουγιουμτζής,ο Λοίζος,ο Θεοδωράκης,ο Άκης Πάνου και άλλοι.Ωστόσο,για μένα το σημαντικότερο είναι πως ο Νταλάρας δεν επαναπαύτηκε στην επιτυχία των εμπορικών τραγουδιών της εποχής του, αλλά αναζήτησε διαφορετικά μουσικά στοιχεία για να παρουσιάσει στο κοινό,μουσικούς δρόμους που ικανοποιούσαν εκείνον και που θέλησε να παρουσιάσει στο κόσμο,χωρίς να γνώριζε στν αρχή πως θα είχαν μεγάλη επιτυχία(και αργότερα είχαν),όπως τα ρεμπέτικα τραγούδια,ένα μουσικό είδος σχετικά ''ξεχασμένο'' στην εποχή του και που κατάφερε να επαναφέρει στις μνήμες του κόσμου και να το λατρέψουν οι νεότεροι.Όπως επίσης και με τα ΛΑΤΙΝ,έκανε όλη την Ελλάδα να τα τραγουδάει.Έτσι λοιπόν ο Νταλάρας,''έβγαλε'' τους μουσικούς θησαυρούς της καρδιάς του,και τους παρουσίασε στο κόσμο.Έκανε το κάτι διαφορετικό από τους άλλους τραγουδιστές.Ήταν κ είναι πάντα δραστήριος στο χώρο της μουσικής,αναζητεί πάντα καινούργια και διαφορετικά πράγματα.Γι'αυτό και είναι αξιέπαινος.

    #9201   /   27.08.2007, 16:02   /   Αναφορά
    parola auta mprabo gia to arthro

    #10938   /   25.12.2007, 18:24   /   Αναφορά
    Έστω και καθυστερημένα, οφείλω να πω πως το αφιέρωμα αυτό είναι αξιέπαινο... Ο Γιώργος Νταλάρας είναι πολύ αξιόλογος, κατά τη γνώμη μου, καλλιτέχνης... Μία από τις καλύτερες φωνές που έχει βγάλει αυτός ο τόπος!!!!!
    #12682   /   30.03.2008, 21:00   /   Αναφορά
    Πολύ καλό αφιέρωμα.Μπράβο!
    #13333   /   28.04.2008, 02:24   /   Αναφορά
    διαχρονικος και πολυ καλος εμηνευτης
    #16683   /   09.10.2008, 09:05   /   Αναφορά
    τι μπορει να πει κανεις γαι τον ντλαρα μια φωνη μια ιστορια αυτος και η χαρουλα αλεξιου
    #16699   /   10.10.2008, 01:29   /   Αναφορά
    Από τα μεγαλύτερα ονόματα στο ελληνικό πεντάγραμμο..Τραγουδιστές σαν τον Νταλάρα σπανίζουν..Εμένα μου αρέσει..