ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Μουσική Τεχνολογία

    Αξιολογώντας Ένα Πιάνο (Μέρος Α')

    Σε αυτό και τα επόμενα άρθρα, θα παρουσιάσουμε τρόπους, με τους οποίους μπορούμε να αξιολογήσουμε την ποιότητα ενός πιάνου.

    Αξιολογώντας Ένα Πιάνο (Μέρος Α

    Γράφει ο antonishontzeas
    3 άρθρα στο MusicHeaven
    Τετάρτη 12 Οκτ 2016

    Η Αξιολόγηση σε Γενικές Γραμμές

     Σε αυτό και τα επόμενα άρθρα, θα παρουσιάσουμε τρόπους με τους οποίους αξιολογούμε την ποιότητα και την γενική κατάσταση ενός μεταχειρισμένου πιάνου, ώστε να διαμορφώσουμε μια αρκετά καλή γνώση που θα μας επιτρέψει να αποφασίσουμε για αγορά, ή επισκευή – δηλαδή αν αξίζει να αγοράσουμε ή να αγοράσουμε και να επισκευάσουμε ένα παλιό πιάνο, ή να επισκευάσουμε το δικό μας πιάνο, ή αλλιώς να προχωρήσουμε στην αγορά καινούργιου οργάνου.

    Σε γενικές γραμμές τα πιάνα αξιολογούνται με βάση, τον τύπο του πιάνου, την ηλικία του, το μέγεθος, τον κατασκευαστή, την ποιότητα κατασκευής, και την κατάσταση του οργάνου. Στη σημερινή εποχή υπάρχουν εκατομμύρια πιάνα, ορισμένα σε εξαιρετική κατάσταση και άλλα σε άθλια - τα πιο πολλά μεταχειρισμένα βρίσκονται σε κάποια ενδιάμεση από τις δύο ακραίες καταστάσεις.

    Φυσικά, η μάρκα του πιάνου δεν εγγυάται την παρούσα κατάσταση και συντήρηση του οργάνου, μιας και ένα κακοσυντηρημένο «ακριβό» πιάνο, θα έχει χαμηλότερη αξία από ένα εξαιρετικά συντηρημένο πιάνο μεσαίας κατηγορίας. Πάντως, ορισμένα χαρακτηριστικά σχεδιασμού και κατασκευής επιτρέπουν στον αγοραστή να κατανοήσει το επίπεδο ποιότητας ενός οργάνου.

    Θα θέλαμε σε αυτό το σημείο να επισημάνουμε ότι όλα τα προβλήματα που μπορεί να έχει ένα πιάνο λύνονται. Το θέμα είναι αν αξίζει το κόστος της συγκεκριμένης συντήρησης, ή ανακατασκευής.

    Συνήθως, στην επιλογή ενός πιάνου, οι κύριες μεταβλητές είναι τα χρήματα που θέλουμε τα ξοδέψουμε και ο χώρος που έχουμε να τοποθετήσουμε το πιάνο. Κατά κανόνα, πιάνα με μακρύτερες χορδές μπάσου και μεγαλύτερα ηχεία παράγουν καλύτερο ήχο, άρα πάντα επιλεγούμε το μεγαλύτερο πιάνο με βάση τα λεφτά που διαθέτουμε και τον χώρο που έχουμε. Αν ο χώρος επιτρέπει όρθιο πιάνο, τότε το μεγαλύτερο (ψηλότερο) είναι το καλύτερο ceteris paribus. Στην περίπτωση πιάνου με ουρά (baby grand, concert grand, ή grand), λαμβάνουμε υπ όψιν το μάκρος και την αίσθηση των πλήκτρων (του κλαβιέ) μιας και ή μηχανή ενός πιάνου με ουρά, λειτουργεί καλύτερα από το τυπικό όρθιο πιάνο και παράγει πιο λαμπερό ήχο, λόγω της τοποθεσίας του ηχείου. Υπάρχουν εξαιρέσεις φυσικά αφού σε φτηνά grand, η κατασκευή της μηχανής και των σφυριών, φτιαγμένα από ελαφρύ υλικό, μπορεί να δίνουν την αίσθηση ενός μη συμπαγούς μηχανισμού, σε σύγκριση με ένα καλό όρθιο πιάνο.

    Η ποιότητα του ήχου, βασίζεται κυρίως στο μάκρος των χορδών του μπάσου και το μέγεθος του ηχείου. Το όρθιο πιάνο, με μακρές χορδές μπάσου παράγει καλύτερο τόνο από πιάνο με ουρά με πιο κοντές χορδές μπάσου.

    Στο επόμενο άρθρο θα εξετάσουμε και θα αξιολογήσουμε τους διάφορους τύπους των πιάνων.

    Αντώνης Χοντζέας

    pianoman.gr


    Tags
    Μουσικά Όργανα:Πιάνο



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε