ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Ανοιχτή επιστολή οργανισμών διαχείρισης και προστασίας δικαιωμάτων

    jorge
    02.12.2009, 00:08

    Ανοιχτή Επιστολή Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων


    ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
    ΤΟΝ ΤΥΠΟ
    ΤΑ ΜΜΕ
    ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ


    ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ


    Οι υπογράφοντες Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας και των Συγγενικών Δικαιωμάτων, καλύπτουν όλο το φάσμα των κλάδων πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτιστικής δημιουργίας του τόπου μας.
    Εκπροσωπούμε άμεσα χιλιάδες πνευματικούς δημιουργούς, καλλιτέχνες, καθώς και παραγωγούς πολιτισμικών προϊόντων, οργανισμούς, εταιρείες και παραγωγικούς φορείς που απασχολούν επίσης χιλιάδες συμπολίτες μας εργαζομένους.
    Οι απόψεις που εκφράζουμε ταυτίζονται με τις απόψεις και με τις τύχες χιλιάδων ακόμα εργαζομένων σε επαγγέλματα που υποστηρίζουν και είναι απαραίτητα για τη δημιουργία, παραγωγή, διάθεση και προώθηση των έργων των δημιουργών και δικαιούχων που εκπροσωπούμε.

    Τα τελευταία χρόνια, η εξέλιξη της τεχνολογίας στην ηλεκτρονική επικοινωνία έχει επηρεάσει καταστροφικά την δημιουργία, παραγωγή και νόμιμη διάθεση των προϊόντων της διανοίας και εν γένει των πολιτισμικών αγαθών και εμείς, αδύναμοι να αντιδράσουμε, παρακολουθούμε τη διαρκή συρρίκνωση της πολιτιστικής δημιουργίας και την κατάρρευση της οικείας ελληνικής αγοράς, με αυτονόητα τα αρνητικά αποτελέσματα για την οικονομία, την κοινωνία και –ιδιαίτερα- τον πολιτισμό.
    Παρακολουθούμε με αγωνία και δίκαιη αγανάκτηση το διαδίκτυο, ένα μέσο ελεύθερης επικοινωνίας, ανταλλαγής ιδεών και πληροφόρησης, να μεταμορφώνεται σε ανηλεή οδοστρωτήρα που ισοπεδώνει τα δικαιώματά μας, καταργώντας όχι μόνο το δικαίωμα στην περιουσία μας, αλλά και αυτό το ίδιο το δικαίωμά μας στην εργασία, συγχέοντας εσκεμμένα την έννοια των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων με την έννοια της ελεύθερης πληροφόρησης και διακίνησης ιδεών.
    Γινόμαστε, παράλληλα, μάρτυρες της ανάπτυξης μίας νέας «ηθικής» της κλοπής και της αποδοχής της από την κοινωνία, με την προσχηματική και εντελώς παράλογη δικαιολογία ότι, αδιακρίτως, τα πνευματικά έργα «ανήκουν σε όλους».
    Βρισκόμαστε, εξάλλου, μπροστά σε μία σειρά από αναχρονιστικούς, δαιδαλώδεις και αλληλοαναιρούμενους Νόμους, Προεδρικά Διατάγματα, Οδηγίες, Ανεξάρτητες Αρχές, οι οποίοι «εξασφαλίζουν» κατ` ουσίαν τη διαιώνιση του προβλήματος.
    Διαπιστώσαμε τέλος, δυστυχώς, την συνεχή αδιαφορία των αρμοδίων κρατικών οργάνων να στηρίξουν στην πράξη την προστασία των πνευματικών και των συγγενικών δικαιωμάτων και, κατ’ επέκταση, του Πολιτισμού, εξαιτίας της ατολμίας τους να θεσμοθετήσουν σύγχρονα, επαρκή και αποτελεσματικά μέτρα.

    Η Ελλάδα είναι φορέας μίας βαριάς πολιτιστικής κληρονομιάς, αφού  θεωρείται ότι αποτελεί την κοιτίδα του πολιτισμού, φράση που ακούγεται συνεχώς από τα χείλη των πολιτικών και των πολιτών αυτής της χώρας. Θα περίμενε κανείς, λοιπόν, ότι οι Έλληνες θα ήταν περισσότερο ευαισθητοποιημένοι στα θέματα του πολιτισμού και της προστασίας της πνευματικής και εν γένει πολιτιστικής δημιουργίας. Στην πράξη, όμως, αποδεικνύεται ακριβώς το αντίθετο, αφού αποδεδειγμένα είμαστε πρώτοι στην παράνομη ανταλλαγή στο διαδίκτυο αρχείων που περιέχουν πνευματικά έργα και πρώτοι στην κατανάλωση πλαστών και παραποιημένων προϊόντων στον κόσμο.

    Το αποτέλεσμα αναμενόμενο και γνωστό σε όλους: δεν υπάρχει, πλέον, μουσική, κινηματογραφική ταινία, τηλεοπτική σειρά, λογισμικό, βιβλίο, φωτογραφία, δημοσιογραφικό άρθρο και κάθε λογής έργο της διανοίας, που να μην αποτελεί αντικείμενο παράνομης εκμετάλλευσης, οικονομικής και ηθικής.

    Πρόσφατα δημοσιοποιήθηκαν δύο, ιδιαίτερα σημαντικές, γνωμοδοτήσεις, τόσο του τέως όσο και του νυν εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, οι οποίες υπερασπίζονται τα θεμελιώδη δικαιώματα ΟΛΩΝ ανεξαιρέτως των πολιτών στο διαδίκτυο από τη ραγδαία εξάπλωση πάσης φύσεως εγκλήματος στο διαδίκτυο, διακηρύσσοντας την ανάγκη διαφύλαξης και ανάπτυξης των αρχών και αξιών που πρέπει να διέπουν μια δημοκρατική κοινωνία και ένα κράτος δικαίου.
    Οι γνωμοδοτήσεις αυτές με αντικειμενική οπτική και με σθένος αναδεικνύουν την πραγματική διάσταση του προβλήματος και θέτουν εκ ποδών τη μεροληπτική και μονόπλευρη άποψη όλων εκείνων που εσφαλμένα επιχειρηματολογούν δήθεν στο όνομα της ελεύθερης πρόσβασης στη πληροφορία και της διακίνησης ιδεών αλλά εθελοτυφλούν μπροστά στην αυθαίρετη και παράνομη καταπάτηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων των δημιουργών, καλλιτεχνών και των πάσης φύσεως δικαιούχων πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων, αποστερώντας τους παράλληλα το δικαίωμα στην παροχή δικαστικής προστασίας.
    Τελικά το ζητούμενο, ανεξαρτήτως του εφαρμοστέου νομικού πλαισίου, είναι πώς θα σταματήσει η κατάφωρη παραβίαση των θεμελιωδών δικαιωμάτων μιας σημαντικής μερίδας ανθρώπων, εργαζομένων πολιτών σε μια Πολιτεία που θέλει και οφείλει να είναι  ευνομούμενη και δίκαιη.

    Έχει καταγραφεί ότι από την ψηφιακή πειρατεία ετησίως ο  πνευματικός, καλλιτεχνικός και πολιτιστικός χώρος του τόπου μας, όπως και το Ελληνικό Δημόσιο, μετρούν απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων ΕΥΡΩ. Σε κάθε νόμιμη χρήση-εκμετάλλευση πνευματικών και καλλιτεχνικών έργων αντιστοιχούν εκατοντάδες παράνομες χρήσεις και εκμεταλλεύσεις .

    Σε ό,τι αφορά στον τομέα της απασχόλησης, οι συνέπειες είναι δραματικές. Την τελευταία διετία έχουν χάσει τη δουλειά τους δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι, ενώ απειλούνται άμεσα  και οι υπάρχουσες  σήμερα θέσεις εργασίας.

    Το πρόβλημα έχει πάρει τέτοιες διαστάσεις, ώστε αν η Πολιτεία άμεσα  δεν λάβει δραστικά και αποτελεσματικά μέτρα αντιμετώπισής του, τότε ο κλάδος της πνευματικής, καλλιτεχνικής και εν γένει πολιτιστικής παραγωγής  στη χώρα μας θα οδηγηθεί με μαθηματική ακρίβεια σε κατάρρευση.

    Οι υπογράφοντες Οργανισμοί :


    ΑΕΠΙ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων Συνθετών  - Στιχουργών - Εκδοτών Μουσικών Έργων
    Τηλ. 211 10 29291-3, e-mail: pr@aepi.gr />
    ΑΘΗΝΑ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δημιουργών Θεατρικών &
    Οπτικοακουστικών Έργων - Σκηνοθετών
    Tηλ. 210 36 18 368, e-mail:
    sada@otenet.gr

    ΑΠΟΛΛΩΝ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Ελλήνων Μουσικών
    τηλ. 210 32 52 980, e-mail: apollonorg@ath.forthnet.gr

    ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Μουσικών Πνευματικών Δικαιωμάτων
    τηλ. 210 32 19 100, e-mail: autodiahirisi@gmail.com

    GRAMMO - IFPI - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης & Προστασίας Δικαιωμάτων Παραγωγών Υλικών Φορέων Ήχου ή Ήχου & Εικόνας
    τηλ. 210 68 94 310, e-mail: info@grammo.gr, irene.tsiliri@ifpi.gr

    ΔΙΟΝΥΣΟΣ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Ηθοποιών
    τηλ. 210 38 16 829, email: dion-act@otenet.gr

    ΕΠΟΕ - Οργανισμός Συλλογικής Προστασίας  Εταιρειών Παραγωγής και Διανομής Οπτικοακουστικών Έργων
    τηλ. 210 65 42 760, e-mail: epoe@ontelecoms.gr

    ΕΡΑΤΩ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Τραγουδιστών - Ερμηνευτών
    τηλ. 210 82 38 074, e-mail: eratospe@otenet.gr

    ΘΕΣΠΙΣ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Θεατρικών Συγγραφέων / Μεταφραστών Θεατρικών Έργων
    τηλ. 210 33 10 521, e-mail: eeths@otenet.gr

    ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Διευθυντών Φωτογραφίας / Σκηνογράφων/ Ενδυματολόγων / Ηχοληπτών / Μοντέρ
    τηλ. 210 36 26 752, e-mail: isocratis@ath.forthnet.gr

    ΟΣΔΕΛ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (Συγγραφείς, Μεταφραστές, Δημοσιογράφοι, Εκδότες)
    τηλ. 210 36 26 056, e-mail: info@osdel.gr

    ΟΣΔΕΕΤΕ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων των Εικαστικών Τεχνών και των Εφαρμογών τους
    τηλ. 210 33 01 992, e-mail: osdeete@yahoo.gr

    PRO.MEDIA - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Παραγωγών Οπτικοακουστικών έργων
    τηλ. 210 68 33 212, e-mail: info@sapoe.gr

    ΦΟΙΒΟΣ -  Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας Πνευματικών Δικαιωμάτων Φωτογράφων
    τηλ. 210 33 04 687, email: foebusds@hol.gr


    BAGRATION
    03.12.2009, 22:11

    Σύμφωνοι με το κείμενο.

    Βέβαιως εαν "οι Έλληνες ήταν περισσότερο ευαισθητοποιημένοι στα θέματα του πολιτισμού και της προστασίας της πνευματικής και εν γένει πολιτιστικής δημιουργίας." τοτε θα είχαν καταργήσει με συνοπιτικές διαδικασίες και τις πρακτικές της ΑΕΠΙ η οποία συνυπογράφει το κείμενο. Γιαυτό προσέχτε τι εύχεστε ΑΕΠΙτζίδες...

     



    Hastaroth
    06.12.2009, 00:23

    Εγώ έχω μιά μικρή,τόση δά αποριούλα:

    Πώς η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ συνυπογράφει κείμενο μέ την ΑΕΠΙ,τίς πρακτικές τής οποίας έχει στο παρελθόν καταγγείλει;


    panos68
    06.12.2009, 02:18

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 06-12-2009 στις 00:23 έγραψε...
    Εγώ έχω μιά μικρή,τόση δά αποριούλα:

    Πώς η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ συνυπογράφει κείμενο μέ την ΑΕΠΙ,τίς πρακτικές τής οποίας έχει στο παρελθόν καταγγείλει;

    Ισως διότι το κείμενο είναι υπέρ των δημιουργών και η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ  αφήνει στη άκρη τις διαφορές της με την ΑΕΠΙ σε αυτή την περιπτωση (στο κάτω κάτω και οι δυό τα δικαιώματα των δημιουργών προστατέυουν - η καθεμία με τον τρόπο της


    kasel
    06.12.2009, 09:56

    Τις απώλειες των εκατοντάδων εκατομμύριων ευρώ τις υπολογίζουν σύμφωνα με τις απαράδεκτες τιμές των προϊόντων τους?

    Ακριβώς επειδή ο Έλληνας είναι ευαίσθητος πήρε την κατάσταση στα χέρια του,γιατί δεν ανέχεται άλλη κοροϊδία.Ας ρίξουν τις τιμές γενικώς στα θέματα πολιτισμού και εδώ είμαστε.


    jorge
    06.12.2009, 13:51
    Εγώ πάντως πιστεύω οτι και 10 ευρώ να είχε το CD, πάλι θα είχαμε τα ίδια.
    Hastaroth
    06.12.2009, 14:31

    Ακόμα και 5 ευρώ να είχε το CD,πάλι κάποιοι θά επεδίωκαν να τό αποκτήσουν "δωρεάν".Τό τζάμπα πολλοί ηγάπησαν,τον τζαμπατζή ουδείς...

    Απλά,μέ τό να έχη τό CD 10 ευρώ αντί γιά 30,γίνεται πιό προσιτό σέ περισσότερους ανθρώπους,οπότε τά έσοδα τών εταιρειών αυξάνονται (όσο κι'άν σάς φαίνεται περίεργο) καί συνεπώς καί τά έσοδα τών δημιουργών.

    Είναι πιό εύκολο γιά κάποιον να πή "άς δώσω 10 ευρώ να πάρω τό CD π.χ. τών Κατσιμιχαίων",παρά να πή "άς δώσω 30".

    Η λογική είναι η ίδια μέ τό λεγόμενο flat tax rate,(δηλαδή ενιαίος χαμηλός φορολογικός συντελεστής γιά όλους),που εφαρμόζεται σέ πολλές χώρες γιά να πατάξη την φοροδιαφυγή.Δέν την εξαφανίζει εντελώς (είπαμε,τό τζάμπα πολλοί ηγάπησαν...),αλλά την περιορίζει τόσο δραστικά ώστε παύει πλέον να αποτελή "πειρασμό" γιά κάποιον να αποφύγη την φορολόγησή του.

    Στήν μία περίπτωση,αυτή τών φόρων,διευρύνεται η φορολογική βάση.Στην άλλη,δηλαδή τών CD,διευρύνεται η αγοραστική βάση.

    Η,όπως λέει και το άσμα "όσο πιό πολλοί,τόσο πιό καλά".