Είμαι σίγουρος, ότι σαν και στο δικό μας forum, έτσι και σε άλλες "γειτονιές" διαδικτυακής συζήτησης, η συγκεκριμένη επιλογή από το "Δίφωνο" να έχει στο πρωτοσέλιδό του τον Χατζηγιάννη, προκάλεσε συζητήσεις. Οργισμένες, συγκατάβασης, χλιαρές ή και πιο έντονες, πάντως συζητήσεις.
Να, λοιπόν, η πρώτη δικαίωση του εντύπου. Διότι, ένα έντυπο, ένα δημοσιογραφικό προϊόν δεν πρέπει να περιορίζεται στην απλή καταγραφή των γεγονότων, αλλά να προκαλεί συζητήσεις με όσα παρουσιάζει. Να προκαλεί τα πνεύματα να σκεφτούν. Άρα, να υποκινείται διάλογος, μέγιστο αγαθό και συνεπακόλουθο της δημοκρατίας.
Επίσης, ένα δημοσιογραφικό προϊόν σαν το "Δίφωνο" οφείλει από το ρόλο του -δεν είναι οποιοδήποτε περιοδικό, αλλά το έντυπο που στήριξε και στηρίζει την ελληνική μουσική τα τελευταία 15 χρόνια- να ασκεί πολιτική. Μέσω των κειμένων του, δηλαδή, να παίρνει θέση. Εν προκειμένω, η διευθύντρια του περιοδικού, Μαριάνθη Πελεβάνη, η οποία πήρε και τη συνέντευξη, κατά τη γνώμη μου κινείται σε αυτό το επίπεδο, όταν στον πρόλογο ή lead της συνέντευξης αναφέρει πως η περίπτωση του Μιχάλη Χατζηγιάννη αποτελεί "τα άκρα για το Δίφωνο". Δηλαδή, το όριο στην ακτή του ποταμού, που ρέει πληροφορίες, προτιμήσεις, προτάσεις.
Από καιρό σε καιρό όλοι μας λίγο πολύ το είχαμε σκεφτεί. Γιατί το Δίφωνο δεν "ακουμπάει" τον Χατζηγιάννη; Πλην, λοιπόν, όποιας άλλης σκοπιμότητας, νομίζω ότι δημοσιογραφικά η συνέντευξη, αλλά πολύ περισσότερο το εξώφυλλο πετυχαίνει το στόχο του, δημοσιογραφικά. Εγείρει συζητήσεις. Μας βάζει σε διαδικασία να σκεφτούμε και να βγάλουμε συμπεράσματα. Για σκεφτείτε το (κι αυτό συνάμα...). Κι όμως το "Δίφωνο" έπραξε σωστά! Και μάλιστα, για να διαχωρίζω τη θέση μου, προσωπικά μου δημιόργησε μία δυσφορία μόλις το αντίκρυσα. Άνοιξα, αμέσως το περιοδικό και διάβασα τη συνέντευξη. Σημαντιότερο κομμάτι της; Όταν ο Χατζηγιάννης τονίζει ότι στην τέταρτη δεκαετία της ζωής του σκέφτεται τα πράγματα λιγότερο ποπ. Εδώ μπορούμε να καταλάβουμε πολλά και να θυμώσουμε ή να χαρούμε μαζί του, ανάλογα όπως το δει κανείς. Για όσα έκανε ή για όσα... υπόσχεται να κάνει ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός. Από την άλλη μεριά, πάντα κατά τη γνώμη μου, όταν αποκαλύπτει ότι (παρόλα αυτά) υπάρχει έτοιμη παραγωγή του από τη Universal Γερμανίας (ξανά, μανά) με... ποπ τραγούδια, καταλαβαίνουμε ότι κάτι δεν πάει καλά. Κάτι από τα δύο δεν στέκει ή δεν ισχύει στη σκέψη του.
Εν πάσει περιπτώση, πιστεύω ότι η προσεχτική ανάγνωση της συνέντευξης (που οπως σωστά σημειώνει η Μ. Πελεβάνη) του πιο επιτυχημένου (βάσει αριθμών) τραγουδοποιού της τελευταίας δεκαετίας βοηθάει στην εξαγωγή πολλών και χρήσιμων συμπερασμάτων. Με θετική και αρνητική απόχρωση. Πως, λοιπόν, είναι δυνατόν να θίγουμε το ρόλο του περιοδικού που πολυ απλά... υπηρέτησε τον ρόλο του; Δηλαδή, να αντιμετωπίζει δημοσιογραφικά γεγονότα και πρόσωπα αξιοσημείωτα στο χώρο της μουσικής... Κι όμως ήταν σωστό. Και μόνο που μας βάζει σε τόσες σκέψεις...
Από την άλλη μεριά, η δική μου η θέση είναι ότι η ελληνική μουσική έχει άλλα -νέα ή και νεαρά- πρόσωπα που αξίζουν περισσότερο να αποσπάσουν την προσοχή μας με την ευκαιρία ενός εξωφύλου κι όχι βάσει αριθμών, αλλά βάσει ουσίας. Κι όμως υπάρχουν, όπως κι όμως το "Δίφωνο" έπραξε σωστά...
Αυτά...