ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Άφιξη του Σαββόπουλου με ελικόπτερο στο τοπικό στάδιο του Άργους

    effiefifi02
    30.08.2013, 08:34
    Καλημέρα...θα συμφωνήσω με τα όσα λές ixthis, ίσως στο μόνο που διαφωνώ,ειναι το οτι ''οι μηδενισμοι στην τεχνη μονο καλο δεν κανουν'', γιατι απο το μηδενισμό της όποιας μορφης τέχνης θα ''αναγκαστει'' να υπάρξει κάτι νέο,κάτι πρωτοπορειακό και κάτι το οποίο θα φέρει ''επανάσταση'' στα μέχρι τώρα δεδομένη της τέχνης. Ας μην ξεχνάμε οτι οι μεγάλες αλλαγές έγιναν απο το τελευταίο παρακμιακό σημείο των κοινωνιών-εποχών-ανθρώπινων συμπεριφορών.
    sven
    30.08.2013, 11:46

    Μηδενισμός και παρακμή είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα.

    Η παρακμή εμπεριέχει το στοιχείο της συλλογικότητας και είναι μια μακρόχρονη και σταδιακή διεργασία, όταν κάτι δεν εκφράζει ούτε αντιπροσωπεύει πλέον κάτι ευρύτερο και ουσιαστικό, γι΄αυτό και κλείνει τον κύκλο του.

    Ο μηδενισμός είναι στην ουσία ατομικό φαινόμενο και αφορά την πλήρη απόρριψη από κάποιον, -ους μιας κατάστασης, ενός φαινομένου, ατόμου κ.τ.λ. Ο μηδενισμός δεν είναι στην ουσία γόνιμος, καθώς εμπεριέχει τη λογική του απόλυτου και του άσπρου ή μαύρου, από τη στιγμή που ΔΕΝ επιτρέπει ούτε καν την παραμικρότερη επεξεργασία, δηλαδή την άντληση χρήσιμων συμπερασμάτων και των όποιων «θετικών» στοιχείων αυτού που απορρίπτεται…

    Εκτός αυτών, ο μηδενισμός, ως στάση ζωής κάποιων, θα μπορούσε να εξηγηθεί και να κατανοηθεί καλύτερα με ψυχολογικούς όρους…


    freak
    30.08.2013, 19:47

    Οπως εχω ξαναπει:

    Αμα περιμενα να δω τον Σαββοπουλο στην αγκαλια της Κακομοιρας για να τον απορριψω, βρασε ρυζι. 

    Πριν καμια δεκαρια χρονια ενας καλοθελητης συντακτης ειχε γραψει στο "Διφωνο" πως ειμαι ακραιος επειδη τολμησα να αγγιξω τον ιερο Διονυσακο.

    Καιρος ειναι να παψουμε να εχουμε παρωπιδες και να κοιταμε τα πραγματα απο την καλη και απο την αναποδη. Οχι ηθικολογικα βεβαια (βλεπε Χατζιδακις κλπ).

    Στην Ελλαδα της παλαι ποτε μακαριοτητας πλεον ειναι αργα για δακρυα.


    ixthis
    30.08.2013, 21:08

    Οι ηθικολογίες και οι συντηρητισμοί μακριά από μας γιατί οδηγούν σε μονοπάτια περίεργα που και στις μέρες μας δυστυχώς απολαμβάνουμε. Μάλλον δεν μπόρεσα να εκφράσω αυτό που νοιώθω δε πειράζει. Όσο για το ''ιερός''.

    Ιερός δεν είναι κανένας όλοι είμαστε μέσα στον κύκλο της ζωής και ο καθένας μας κάνει αυτό που μπορεί και είναι σημαντικός όσο μικρό η μεγάλο είναι.

    Καλό βράδυ σ ολους.


    Konstantinosoa
    31.08.2013, 01:57
    Άλλος ένας κιτρινισμός με έντεχνο μανδύα. Άντε και στο επόμενο topic ο Χατζιδάκις που έτρωγε πάστες στου Ζοναρς όταν ο λαός πεινούσε ! Η δική του γενιά αφήνει πολλά στον πολιτισμό. Οι σύγχρονες γενιές θα αφήσουν "απλικέϊσονς" για την ανύπαρκτη τέχνη τους. Ο Σαββόπουλος είναι ανάστημα καλλιτεχνικό. Δηλαδή εγώ που πήγα στην Κέρκυρα με αεροπλάνο, θα πρέπει να με αποκηρύξει η σύμπασα "δημοκρατική" συνστράτευση;
    mixalis-kleanthis
    31.08.2013, 12:16

    To κείμενο και το βιντεάκι δεν έχουν στόχο να κριτικάρουν το έργο Κανενός.

    Αναφορές για την πολιτιστική προσφορά της γενιάς του Χατζιδάκι και της γενιάς του 114 ,

    η σύγκρισή της προσφοράς "των παλιών" , με τις νεότερες γενιές δημιουργών(που θα αφήσουν "απλικέϊσονς" και την ανύπαρκτη τέχνη τους)

    ο χαρακτηρισμός "κιτρινισμός με έντεχνο μανδύα" για το τόπικ, 

    δείχνουν πως (για μια ακόμη φορά) , δεν έγινε κατανοητό το θέμα .

    Ο Σαββόπουλος έχει καλλιτεχνικό ανάστημα ! Σαφώς !

    Αλλά τα ξεπούλησε Όλα !

    Έγινε Τόσο μεγάλος που ξέχασε εύκολα απο που ήρθε και που πηγαίνει...

    (ποιος στ' αλήθεια είμαι εγώ και που πάω) .

    Το Μητσοτάκ, η νεο ορθοδοξία , η Φρίντα Λιάπα , ο Στρατός , η Καλομοίρα ...

    Συναναστρέφεται με τους "τέως" και τους νυν άρχοντες και γλύφει ότι έφτυνε...

    Ολόκληρη ομάδα "τέως" αριστερών που πήραν εξουσία και τα @#$#@@ , ΌΛΑ

    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚ ...


    koukz
    31.08.2013, 12:54
    Από που προκύπτει ότι συναναστρέφεται με τους "τέως"κτλ? επειδή τα έγραψε ένα blog; το τραγούδι στο βιντεάκι που ανέβασες στο 1.07 ποιο είναι;
    mixalis-kleanthis
    31.08.2013, 13:16

    Παράθεση:

    Το μέλος koukz στις 31.08.2013, 12:54 έγραψε...

    Από που προκύπτει ότι συναναστρέφεται με τους "τέως"κτλ? επειδή τα έγραψε ένα blog; το τραγούδι στο βιντεάκι που ανέβασες στο 1.07 ποιο είναι;

    Δεν διέψευσε κανείς ... για την παρεούλα με τον "τέως" οπότε ... Εκεί δεν ήμουν πάντως

    Το τραγούδι λέγεται "οι παλιοί μας φίλοι" Και είναι απ' το δίσκο "φορτηγό" του 1966...


    koukz
    31.08.2013, 13:32
    ευχαριστώ!
    tallos
    31.08.2013, 16:28


    xray
    31.08.2013, 18:51

    Μετά από τόσα σχόλια, εγώ δεν κατάλαβα ποιο είναι ακριβώς το πρόβλημα. Αυτό καθαυτό το γεγονός της επιβίβασης σε ελικόπτερο κάποιου; Οι πετυχημένοι καλλιτέχνες στην Αμερική πως κυκλοφορούν; Μήπως σταμάτησε κανείς να ακούει το Μικ Τζάγκερ γιατί έχει βίλα στη Γαλία; Και συνολικά τι σχέση έχει η προσωπική ζωή του οποιουδήποτε με ένα έργο που αγοράσαμε και ακούσαμε με πλήρη ελευθερία επιλογής;

    Μήπως ζηλεύετε;

    ΥΓ. Ο Οδυσσέας Ελύτης ήταν φανατικός τζογαδόρος (μόνιμος θαμώνας Πάρνηθας) και λάτρης και των μικρών σε ήλικία γυναικών για να το θέσουμε κόσμια. Κάψτε τα βιβλία του...

    ΥΓ. 2. Βρείτε μου αναχωρητές ανθρώπους να συναναστραφώ. Δεν αντέχω άλλο την ανθρώπινη σύμβαση. Αει σταδιαλα πια!

    ΥΓ. 3. Το βίντεο με το υστερικό παραλήρημα του Ραφαηλίδη αποτελεί ένα ακόμη δείγμα των κόμπλεξ του. Και μόνο η περούκα που φοράει αρκεί. Δεν χρειάζεται καν να τον ακούσει κανείς. 


    tallos
    31.08.2013, 23:19
    προσπαθουμε απλως,να καταλαβουμε το ποιον του κυριου σαββοπουλου.ειναι λιγο κωλοτουμπας νομιζω.οχι οτι θα παψουμε να ακουμε τα τραγουδια του,
    xray
    01.09.2013, 00:32

    Γιατί θα πρέπει να μας απασχολεί το ποιόν του κυρίου Σαββόπουλου; Θα τον πιάσουμε φίλο; Και το κωλοτούμπας από που προκύπτει; Αν ας πούμε ανακαλύψουμε ότι κάποιος που τραγουδάει "πριν από λίγο χώωωωρισαααα' κλπ κλπ, τελικά δεν έχει χωρίσει, θα τον καταγγείλουμε αντίστοιχα ως κωλοτούμπα;

    Ο καλλιτέχνης, ο οποιοσδήποτε καλλιτέχνης, εκθέτει ένα καλλιτεχνικό έργο. Όχι τον εαυτό του. Αν κάποιος το κάνει (και πολλοί το κάνουν), σημαίνει ότι το έργο του χρειάζεται το δεκανίκι του κουτσομπολιού. Ο Σαββόπουλος σε όλη του την καριέρα το έχει αποφύγει. Το μόνο που έχει θέσει στην κρίση μας είναι το μουσικό του έργο και θεωρώ ότι οφείλουμε να σεβαστούμε το γεγονός. Η προσωπική του ζωή και οι παρέες του δεν μας αφορούν.


    TRAVELOGUE
    01.09.2013, 04:52

    Οπωσδήποτε το καλλιτεχνικό έργο λειτουργεί και αυτόνομα σε σχέση με το δημιουργό του. Η συγκεκριμένη μορφή αυτονομίας είναι έως και επιτακτική, όταν το έργο περιλαμβάνει ιδέες με κοινωνικό, πολιτικό έρεισμα και όταν αγκαλιάζει πλατιά την ουσία των ανθρώπων.

    Υπό αυτή τη βαρύτητα της κοινωνικής υπόστασης του έργου σαφώς και έχει αξία η στάση του καλλιτέχνη απέναντι στο δημιούργημά του.

    Το παρόν θέμα στο forum, αν το αντιλαμβάνομαι σωστά, δεν έχει στόχο να κρίνει το έργο, αλλά τη συνέπεια του δημιουργού έναντι του έργου του. Γι’ αυτό και αναφέρθηκα αρχικά σε πατροκτονία.

    Για να το πούμε πιο απλά, δεν μπορείς ρε φίλε, να γράφεις τραγούδια για την Ελληνική «παράγκα», ύμνους για την ΕΦΕΕ, τη «Δημοσθένους λέξις», το «Κιλελέρ» και από την άλλη να έχεις κολλητιλίκια με εφοπλιστές. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως θα σταματήσουμε να ακούμε τραγούδια σαν αυτά και  να ασπαζόμαστε τα νοήματα και τις ιδέες τους.


    xray
    01.09.2013, 10:55

    Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα συνέπειας της προσωπικής ζωής του δημιουργού προς το έργο του. Αυτό είναι μια παρανόηση πολύ διαδεδομένη στην Ελλάδα, αλλά παραμένει παρανόηση. Ο Καραβάτζο ήταν ένας εγκληματίας. Δολοφόνος, απατεώνας, παραχαράκτης, παιδεραστής, κλέφτης και όχι μόνο. Μειώνει αυτό στο ελάχιστο το έργο του; (που ήταν κυρίως θρησκευτικό μάλιστα;) 

    Φίλε Travelogue, μπορείς και παραμπορείς να γράφεις οτιδήποτε σε στίχους και να τους εκθέτεις στο κοινό για να τους αξιολογήσει και να τους κρίνει. Αυτό έκανε και ο Σαββόπουλος και γι αυτό μόνο μπορεί να κριθεί. Για την αξία δηλ. του μουσικού του έργου. Κατά τα άλλα, ότι κάνει στην προσωπική του ζωή το κάνει με λεφτά δικά του και των φίλων του και δεν μας πέφτει κανένας λόγος για το αν αυτοί οι φίλοι είναι εφοπλιστές ή ζητιάνοι. 

    Αν ο ίδιος εξέθετε, όπως πολλοί το κάνουν, την προσωπική του ζωή στα κανάλια, στο διαδίκτυο κλπ., τότε θα μπορούσαμε ίσως να το σχολιάσουμε αν θα μας ενδιέφερε κι όλας. Όμως δεν το έχει κάνει ποτέ και έτσι δεν μας έχει δώσει κανένα δικαίωμα να τυρβάζουμε περί αυτού. Και δεν είναι ωραίο να παίρνουμε μόνοι μας αυτό το δικαίωμα..


    xyu7
    10.09.2013, 11:04

    Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε. Η σχέση του δημιουργού του βίντεο με τον Σαββόπουλο είναι τόσο επιδερμική όσο μιας κρέμας γάλακτος με ένα τρακτέρ. Κατηγορίες για ξεπούλημα. Μάλιστα. Γιατί όταν υποστήριξε λύση μητσοτάκη, από τους χώρους που εμφανιζόταν έφυγαν όλοι οι αριστεροί και τα μαγαζιά τα γέμιζαν δεξιοί. Κωλοτούμπας. Γιατί όταν τραγουδούσε αμέσως μετά τη χούντα "και το κόμμα με τραβάει από το μανίκι" κλείνοντας το μάτι σε όλους τους αριστερούς, αυτοί τον χειροκροτούσανε. Όποιος έχει ασχοληθεί με το Σαββόπουλο -πέρα από αυτό για το οποίο θα έπρεπε να μας απασχολεί, τα τραγούδια του δηλαδή- ξέρει ότι ποτέ δε ζήτησε ταμπέλες, ούτε και επεδίωξε να τις φορέσει όταν του δόθηκαν. Τώρα αν του καθενός το βίτσιο είναι να αναγάγει τον κάθε καλλιτέχνη σε πολιτική προσωπικότητα, ο οποίος οφείλει να παίρνει θέση θέλει δε θέλει, και μάλιστα να είναι πάντα μια που να χαϊδεύει τα αυτιά αυτών που πρέπει, τί να πω, κάποιοι απογοητεύουν. Το πρόβλημα με τον Σαββόπουλο είναι ακριβώς αυτό. Όλοι τον κάνανε μπαϊράκι μια της αριστεράς, μια της δεξιάς και αυτός δεν έδειχνε να το απολαμβάνει.

    Κι αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα με τους "έντεχνους". Όλοι πρέπει να κάνουν όχι μόνο πολιτικό, αλλά στρατευμένο τραγούδι. Βλέπει ο άλλος "στη συγκέντρωση της ε.φ.ε.ε", κι αμέσως ο Σαββόπουλος μπαίνει στη στοίβα με τους αριστερούς. Για ένα ερωτικό τραγούδι. Μάλιστα. Και μετά αυτός που αυθαίρετα τον τοποθέτησε εκεί, έχει και απαιτήσεις για συνέπεια από τον δημιουργό.
    Από το 1999, όταν κυκλοφόρησε δηλαδή τα τελευταία καινούρια του τραγούδια, κι αποφάσισε να μη βγάλει κάτι νεό ξανά, έχει απασχολήσει με 3 πράγματα. Δύο συλλογές (σαββόραμα, πυρήνας) και μια συνεργασία με παπακωνσταντίνου. Τίποτα άλλο. Από την άλλη, η καθαγιασμένη τριανδρία των έντεχνων (αγγελάκας-μάλαμας-παπακωνσταντίνου) οργώνουν την τελευταία δεκαετία όλη την ελλάδα κάθε χρόνο, με 15-20€ εισιτήρια, και συνήθως χωρίς κάτι καινούριο να προωθήσουν. Πάμε στον Μάλαμα, όχι γιατί έχει κάτι καινούριο να παρουσιάσει, αλλά επειδή: "είναι ο Σωκράτης ρε". Τι γίνεται τώρα με τον Σωκράτη που έτσι αυθαίρετα είχε μπει κι αυτός στους επαναστάτες, και δεν επέτρεψε διαμαρτυρία σε συναυλία του; Δοσίλογος κι αυτός; Και να και το δίλημμα. Τί είναι χειρότερο; Πτήση σαββόπουλου με ελικόπτερο, ή άρνηση του Μάλαμα σε διαμαρτυρία; Πραγματικός πονοκέφαλος για το έντεχνο μυαλό.

    Και με Μίκη τί γίνεται; Κωλοτούμπας κι αυτός, αλλά συγχωρείται λόγω ηλικίας, ξεκουτιάσματος κι επικείμενου θανάτου.

    Σόρρυ για την έκταση, αλλά λίγα πράγματα με εκνευρίζουν όσο να ακυρώνεται έργο ετών ανθρώπων για μια βόλτα με ελικόπτερο, ένα όχι σε διαμαρτυρία, ένα ναι σε διαμαρτυρία.


    -----------------
    there are two colours in my head...

    [ τροποποιήθηκε από τον/την xyu7, 10-09-2013 11:07 ]


    vvasilios
    10.09.2013, 21:00
    Να τον χαίρεστε, ποτέ δεν μου ήταν και ιδιαίτερα συμπαθής, εκτός απο κάποια τραγουδάκια του που τα τραγουδάω κι όλας!!..και δεν είναι αφορισμοί και τα ευκολολόγια για τους καλλιτέχνες..άλλωστε πάντα -όπως λένε και πολλοί παραπάνω -του βολέματος ήταν, τι σημαντικό εχει κάνει τα πολλά τελευταία χρόνια ο Διανοόυμενος Νίονιος; δεν βαριέσαι, έτσι κι αλλίως τις χαμένες μας αξίες ψάχνουμε ; εδώ και χρόνια σ' αυτό τον όμορφο τόπο