ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Κατερίνα Παπουτσάκη: Από τον Μίκη στα ...μπουζούκια

    jorge
    30.09.2011, 21:57
    Μη βάζετε την βία στην κουβέντα, ούτε τον αφορισμό. Κουβέντα κάνουμε για το πως μας φαίνονται οι επιλογές ενός δημοσίου προσώπου.
    NikosRoman
    01.10.2011, 01:01

    Απλα μια ιστορικη μουσικη υπενθυμηση στις αναφορες περι Χιωτη που διαβασα (και ειδα)πιο πανω.Στην εποχη του χαρακτηριζονταν  σαν ο "εμπορος".(Τα σχολια για την Παπουτσακη φανταζουν ανεκδοτο για τους χαρακτηρισμους που του εδιναν οι τοτε"εντεχνοι").Το οτι φτασαμε σημερα,ελλειψει ιδεων,τεχνης και οπως αλλιως θες να το πεις,να τον βλεπουμε σαν μεγιστο, ειναι αληθεια αποδεκτη συγκριτικα με το μεγεθος της δισκογραφιας αλλα και τα ανεπαναληπτα τραγουδια που αφησε πισω του.

    Επαναλαμβανω ομως οτι ο Χιωτης στην εποχη του κατακριθηκε ωσαν την Παπουτσακη κανοντας συνεργασιες με τους μεγαλους δημιουργους.Να τονισω  οτι προερχοταν απο οικογενεια ευπορη (σε φοβερα δυσκολους καιρους για την Ελλαδα και τους Ελληνες)και γενικα απεκτησε την απαραιτητη μουσικη παιδεια ευκολα και αβιαστα.Ισως και αυτος να ηταν ο λογος που τον πολεμουσαν οι τοτε διανοηστες/ηδονομουσικολατρες της εποχης του.(Υπαρχει σχετικη βιβλιογραφια.)

    Η συνεργασια Θεοδωρακη/Παπουτσακη εχει να κανει σε πολυ(αντιδρασεις) με την συνεργασια Κουγιουμτζη/Χιωτη,τηρουμενων των εποχων.

    Κατα τα αλλα το ταμπουρο μου δεν παρεξηγηθηκε ποτε ειτε παιζοντας λαικοποπ, ειτε μεταλ,ειτε κατι αλλο.Γιατι να με πειραζει οτι καποια νεα,ωραια καλλιφωνη κοπελλα,συνεργαστηκε με τον Μικη?Μου αρκει οτι μεταφερει το εργο του σε πιο νεο κοινο,με την φρεσκαδα της.Ισως και ο ιδιος ο Μικης να το θελει αυτο.(και ισως πολλοι εδω μεσα να μην το εχουν σκεφτει καν).

    Τελικα γιατι μας ενοχλει η Παπουτσακη και οχι ο Μακρης που το εκανε πιο πριν?(Ξερετε ποιος.Αυτος που ελεγε το....κριση...περναω κριση...)

    Αλλωστε μην ξεχναμε οτι υπαρχει και δεδικασμενο προηγουμενο.Σαββοπουλος/Καλομοιρα(αναδυση μεσα απο τουρτα)στο.....ΗΡΩΔΕΙΟ.Οταν εχεις βαλει τον πηχη στο αισχος τοσο ψηλα....ολα τα αλλα ειναι απλες οδοντοκρεμες.


    jorge
    01.10.2011, 09:57


    Hastaroth
    01.10.2011, 20:05

    Παράθεση:

    Το μέλος AlfaWolf στις 30-09-2011 στις 21:46 έγραψε...

    Αραγε άν κάποιος μουσικός που παιζει Μπάχ,θα πήγαινε μετά από ένα κονσέρτο του να ακούση τον Πλιάτσικα  μήπως θα επρεπε να τον λιθοβολησουν ?

    Νά τον λιθοβολήσουν όχι,να είναι επιφυλακτικοί όμως γιά την "ειλικρίνεια" τής επιλογής του να ασχοληθή με την κλασσική μουσική,ναί.

    Και επειδή ο Πλιάτσικας έχει γράψει και κάποια καλά τραγούδια και δέν είναι ακριβώς "σημείο αναφοράς" τών μουσικών σκουπιδιών,να θέσω το ερώτημα ώς εξής:θα μπορούσε κάποιος μουσικός που παίζει Μπάχ να πάη μετά από ένα κονσέρτο του να ακούση τον Ματθαίο Γιαννούλη;


    NikosRoman
    01.10.2011, 22:34

     

    Παράθεση:

     

    θα μπορούσε κάποιος μουσικός που παίζει Μπάχ να πάη μετά από ένα κονσέρτο του να ακούση τον Ματθαίο Γιαννούλη;



    Ωωωωω ΝΑΙ...!!!!!!Θα μπορουσε!!!!!!!!!!!

    Γνωριζω τουλαχιστον δυο(2) σεβασμιους μουσικους της λυρικης σκηνης που ειναι καλλιτεχνικοι διευθυντες σε σκυλαδικα.Χωρια που σχεδον οι περισσοτεροι παιζουν εκτος απο την λυρικη σκηνη και το μεγαρο ,σε λαικομαγαζα,ταβερνες,μπουατ.

    Το οτι δεν ξερουμε η δεν καταλαβαινουμε πραγματα δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν η οτι δεν γινονται.

    Καλησπερα και καλως ηρθατε στην πραγματικοτητα.Σας περιμεναμε!!!!


    jorge
    01.10.2011, 22:41

    Παράθεση:

    Το μέλος NikosRoman στις 01-10-2011 στις 22:34 έγραψε...

    Γνωριζω τουλαχιστον δυο(2) σεβασμιους μουσικους της λυρικης σκηνης που ειναι καλλιτεχνικοι διευθυντες σε σκυλαδικα.Χωρια που σχεδον οι περισσοτεροι παιζουν εκτος απο την λυρικη σκηνη και το μεγαρο ,σε λαικομαγαζα,ταβερνες,μπουατ.

    Νομίζω ο Hastaroth εννοεί να πάνε αυθόρμητα, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι λόγω επαγγελματικής σχέσης.


    NikosRoman
    01.10.2011, 22:59

    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 01-10-2011 στις 22:41 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος NikosRoman στις 01-10-2011 στις 22:34 έγραψε...

    Γνωριζω τουλαχιστον δυο(2) σεβασμιους μουσικους της λυρικης σκηνης που ειναι καλλιτεχνικοι διευθυντες σε σκυλαδικα.Χωρια που σχεδον οι περισσοτεροι παιζουν εκτος απο την λυρικη σκηνη και το μεγαρο ,σε λαικομαγαζα,ταβερνες,μπουατ.

    Νομίζω ο Hastaroth εννοεί να πάνε αυθόρμητα, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι λόγω επαγγελματικής σχέσης.



    Μετα την βασικη γνωση στην μουσικη δεν υπαρχει "αυθορμητο".Ολα γινονται βαση επιλογων/προσωπικοτητας/οικογενειας/επιβιωσης/γουστου/ικανοτητων κλπ κλπ κλπ.

    Το πρωτο πραγμα που σβηνει απο το μυαλο σου μετα τα 18 η 20 στην μουσικη ειναι το "αυθορμητο".

    Το συναντας μερικες φορες αλλα ειναι πολυ σπανιο.


    jorge
    02.10.2011, 02:07
    Μα σε ένα μαγαζί πηγαίνεις "αυθόρμητα" όταν πας επειδή σου αρέσει. Αντίθετα, αν πηγαίνεις λόγω επαγγέλματος (όπως αυτοί που αναφέρεις), τότε δεν μπαίνει μπροστά ούτε η προσωπικότητα, ούτε η επιλογή. Πας γιατί ΠΡΕΠΕΙ. Βρίσκω ατυχές το παράδειγμα που ανέφερες.
    davyd
    02.10.2011, 02:25

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 30-09-2011 στις 21:39 έγραψε...

    Ιδού πού το διάβασα:

    Παράθεση:

    Το μέλος davyd στις 27-09-2011 στις 01:57 έγραψε...
    Όλα μουσική είναι λέει, όλα σε 7 νότες βασίζονται. Άρα, τι Χατζιδάκις, τι Μαζωνάκης!

    Αυτό έγραψε ο κ.Αβυδηνός πιό πάνω.

    Αγαπητέ Hastaroth, ο τρόπος που παραθέσατε και σχολιάσατε μια πρόταση απο το σχόλιο μου, μάλλον σε παρανόηση της άποψής μου οδηγεί.


    Hastaroth
    02.10.2011, 07:19

    Παράθεση:

    Το μέλος davyd στις 02-10-2011 στις 02:25 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 30-09-2011 στις 21:39 έγραψε...

    Ιδού πού το διάβασα:

    Παράθεση:

    Το μέλος davyd στις 27-09-2011 στις 01:57 έγραψε...
    Όλα μουσική είναι λέει, όλα σε 7 νότες βασίζονται. Άρα, τι Χατζιδάκις, τι Μαζωνάκης!

    Αυτό έγραψε ο κ.Αβυδηνός πιό πάνω.

    Αγαπητέ Hastaroth, ο τρόπος που παραθέσατε και σχολιάσατε μια πρόταση απο το σχόλιο μου, μάλλον σε παρανόηση της άποψής μου οδηγεί.

    Αγαπητέ κ.Αβυδηνέ,έχετε δίκιο και ζητώ συγγνώμην,αλλά πιστεύω πως όποιος διαβάση όλη την συζήτηση θα καταλάβη εύκολα ότι η πρόταση αυτή ΔΕΝ είναι η δική σας άποψη,αλλά αυτών που τα ισοπεδώνουν όλα.Μάλλον θα έπρεπε να είχα συμπεριλάβει και την προηγούμενη πρόταση στην παράθεσή μου,αλλά εκείνη την στιγμή δέν το σκέφτηκα-θεώρησα ότι θα γινόταν εύκολα αντιληπτός ο λόγος γιά τον οποίο έκανα την παράθεση αυτή.

    Οσο γιά τους σεβάσμιους (σκυ)λυρικούς που αναφέρει ο Νίκος Ρόμαν,έχω να πώ ότι και η περίπτωση αυτή ενισχύει την άποψή μου περί ειλικρινείας τών προθέσεών τους να ασχοληθούν με την κλασσική μουσική.

    Και βεβαίως,αφού ο εκ Σπάρτης λύκος μάς λέει ότι στην show business ο καθένας μπαίνει γιά το χρήμα,απαντώ ότι άν ο "καθένας" αυτός βλέπη την τέχνη ώς ένα απλό "επάγγελμα" και ασχολείται μ'αυτήν μόνο και μόνο γιά να βγάλη λεφτά,άς μού επιτρέπη να αμφιβάλλω γιά την ειλικρίνειά του όταν μάς λέη ότι "αγαπά την τέχνη και γι'αυτό ασχολείται μ'αυτήν".

    Ξέρω πάντως ούκ ολίγους καλλιτέχνες που επιμένουν να μήν κάνουν "εκπτώσεις" στην τέχνη τους γιά να βγάλουν τα λίγα παραπάνω χρήματα που δέν θα βγάλουν επειδή παραμένουν πιστοί στίς αρχές που πρεσβεύει η αισθητική τους και η προσωπικότητά τους.... 


    jorge
    02.10.2011, 11:36

    Παράθεση:

    Το μέλος Spartan-Werewolf στις 02-10-2011 στις 03:16 έγραψε...

    Καλή μέρα και καλώς ήρθατε στην πραγματικότητα. Σας περιμέναμε!...

    Για σας και περαστικά σας!...

    Ωραίο επίπεδο διαλόγου και πολύ ωραία απάντηση σε κάποιον που λέει τη γνώμη του.


    Hastaroth
    02.10.2011, 21:51

    Παράθεση:

    Το μέλος Spartan-Werewolf στις 02-10-2011 στις 14:39 έγραψε...

    @ Hastaroth :

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 02-10-2011 στις 07:19 έγραψε...

    Και βεβαίως,αφού ο εκ Σπάρτης λύκος μάς λέει ότι στην show business ο καθένας μπαίνει γιά το χρήμα,απαντώ ότι άν ο "καθένας" αυτός βλέπη την τέχνη ώς ένα απλό "επάγγελμα" και ασχολείται μ'αυτήν μόνο και μόνο γιά να βγάλει λεφτά,άς μού επιτρέπη να αμφιβάλλω γιά την ειλικρίνειά του όταν μάς λέη ότι "αγαπά την τέχνη και γι'αυτό ασχολείται μ'αυτήν".

    Ξέρω πάντως ούκ ολίγους καλλιτέχνες που επιμένουν να μήν κάνουν "εκπτώσεις" στην τέχνη τους γιά να βγάλουν τα λίγα παραπάνω χρήματα που δέν θα βγάλουν επειδή παραμένουν πιστοί στίς αρχές που πρεσβεύει η αισθητική τους και η προσωπικότητά τους.... 

    Καλή μέρα Αλβέρτο...

    Μπορείς να αμφιβάλεις όσο θέλεις, για την ειλικρίνεια μου όταν λέω:

    "Αγαπώ την τέχνη και γι' αυτό ασχολούμαι μ' αυτήν"

    Εξάλλου δεν είσαι υποχρεωμένος –σε τίποτα- να με πιστέψεις σε ότι γράφω πάνω σε αυτό…     

    Αλλά είτε μας αρέσει, είτε όχι, δεν μπορείς να αμφιβάλεις η’ να αμφισβητείς ότι οι "Show Business" είναι καθαρά δομημένες πάνω σε ένα εξουσιαστικό μονόδρομο μοντέλο εκπομπής πομπού-δέκτη, όπου ο καλλιτέχνης (πομπός) εκπέμπει στον (δέκτη) θεατή του / ακροατή του με απώτερο σκοπό το -εις- κέρδος (σε όποια υπαρκτή μορφή μπορεί να είναι αυτό το κέρδος…).

    Δηλαδή:

    Ο έφηβος που θα παίξει κιθάρα και θα τραγουδήσει σε ένα beach party για να «χτυπήσει» γκόμενα, ο μετά-έφηβος που θα παίξει κιθάρα με το συγκρότημα του σε μια συναυλία διαμαρτυρίας και θα τραγουδήσουν τραγούδια για την επικείμενη επανάσταση αποσκοπώντας να γίνουν οι opinion leaders μιας πολιτικής / πολιτιστικής / καλλιτεχνικής συγκέντρωσης – συσπείρωσης ατόμων, ο νεαρός ενήλικας που θα παίξει κιθάρα με το συγκρότημα του στα coffee shops / bars και θα τραγουδήσουν ένα πρόγραμμα από τραγούδια «του συρμού» της εποχής τους, αποσκοπώντας στο extra «χαρτζιλίκι» από την «είσοδο» των θαμώνων στο coffee shop / bar που αυτοί σαν συγκρότημα παίζουν, ο ενήλικος μουσικός που θα παίξει κιθάρα σαν επαγγελματίας session μουσικός –πια- στο μουσικό σχήμα ενός προβαλλόμενου / προβαλλόμενης τραγουδιστή / τραγουδίστριας αποσκοπώντας το «νυχτό-κάματο» και ασκώντας το νόμιμο δικαίωμα του στην άσκηση επαγγέλματος, καταβάλλοντας τους νομίμους φόρους στο Ελληνικό κράτος, τις νόμιμες εισφορές στο ασφαλιστικό του / της ταμείο για μπορεί να βιοποριστεί αυτός και η οικογένεια του…

    Όλοι αυτοί –λοιπόν- είναι εκφάνσεις της έννοιας Show Business” σε αναλόγως ποσοστιαίες διακυμάνσεις ανά άτομο, περίσταση, μουσικό / καλλιτεχνικό / πολιτιστικό είδος / μορφή τέχνης με όλες τις συμπλεκόμενες επιμέρους υποκατηγορίες και υποδιαιρέσεις...

    Π.χ. ένας μουσικός «κλασσικής-ρομαντικής» μουσικής, μπορεί να κάνει συναυλίες στην αίθουσα εκδηλώσεων ενός Ωδείου, αποσκοπώντας στο να αποκτήσει μαθητές και να βιοποριστεί μέσω της παροχής μαθημάτων μουσικής σε αυτούς…

    Οπότε, φίλτατε Αλβέρτο, το θέμα δεν είναι αν "εσύ" είσαι η’ θέλεις να είσαι ειλικρινής η’ αν κάνεις "εκπτώσεις" στις αρχές που πρεσβεύει η αισθητική σου και η προσωπικότητά σου για να βγάλεις τα λίγα παραπάνω χρήματα, αλλά αν εκποιείς-πουλάς την τέχνη σου η’ όχι ....

    Από την στιγμή που την «βγάζεις» την τέχνη στην όποια μορφής διατίμηση, με όποιο πιθανό αντάλλαγμα αυτής, ασκείς Show Business” και δεν διαφέρεις –ουσιαστικά- σε τίποτα με κάποιον / κάποια άλλη που το ασκεί με μεγαλύτερη έκταση / ένταση / κέρδος αυτό…

    Ωραία λοιπόν,τότε να γράφουμε τραγούδια και να τ'ακούμε μόνο εμείς στο σπίτι μας,ή να παίζουμε τα μουσικά μας όργανα στον αυτόν χώρο-αφού θεωρείς πως από την στιγμή που παίζουμε ενώπιον κοινού,ακόμα και άνευ χρηματικής αμοιβής,κάνουμε show business.

    Αλλά τότε και ο γιατρός κάνει business,ακόμα κι'άν τρέχη άνευ αμοιβής σε κάθε γωνιά τής γής να θεραπεύση φτωχούς αρρώστους-και ο δάσκαλος επίσης που πάει άνευ αμοιβής στά χωριά να διδάξη τα παιδιά.Διότι αμφότεροι αποσκοπούν στο να τους δοξάσουν (άρα θα γίνουν διάσημοι και αυτό αποτελεί κέρδος γι'αυτούς,έτσι δέν είναι);Οπότε,βάσει τού αυτού συλλογισμού,μπίζνα έκανε και η μητέρα Τερέζα,μπίζνα έκανε και ο Albert Schweitzer κλπ κλπ.Ακόμα κι'άν οι ίδιοι δέν το δήλωσαν ποτέ,εμείς έχουμε το δικαίωμα να αμφιβάλλουμε γιά τίς αγαθές προθέσεις τους και να θεωρούμε ότι στην πίσω γωνιά τού μυαλού τους,όλο και κάποια τέτοια ιδιοτέλεια είχαν....

    Τώρα βέβαια,πάλι ξεφεύγουμε από το θέμα-και επειδή την άποψή μου γιά την συγκεκριμένη ενέργεια τής συγκεκριμένης καλλιτέχνιδος τήν έχω ήδη πεί,εγκαταλείπω την συζήτηση στο σημείο αυτό και πάω να φάω κάτι να γεμίσω τον στόμαχόν μου....


    madprofessorus
    25.11.2011, 12:41
    Το ότι η Παπουτσάκη μετά τη συναυλία του Θεοδωράκη πήγε στο κέντρο διασκέδασης απλά αποδεικνύει το προφανές,πήγε για δουλειά στο Ελληνικό,και μετά πήγε να διασκεδάσει...δεν βρίσκω κάτι μεμπτό σε αυτό,άλλο η δουλειά και άλλο η διασκέδαση,τώρα το αν τα τραγούδια του Θεοδωράκη έχουν απήχηση σήμερα η όχι,αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα,για μένα προσωπικά τα περισσότερα έχουν ένα νόημα,αλλίμονο εάν η ποίηση είναι εποχικό φρούτο,και ο ίδιος ο Θεοδωράκης προσπαθεί να τα περάσει στους νεότερους χρησιμοποιώντας άτομα γνωστά σε αυτούς.Τελικά δεν πιστεύω ότι φταίνε τα τραγούδια,μάλλον οι νεοέλληνες έχουν ξεχάσει αρκετά πράγματα κ έχουν αναισθητοποιηθεί....
    Hastaroth
    25.11.2011, 19:47

    Δηλαδή η αισθητική τής κας Παπουτσάκη,αντικατοπτριζόμενη και στον τρόπο που διασκεδάζει (δηλαδή τα γαβ-γαβ άσματα),είναι χαμηλότερου επιπέδου από την αισθητική που εκφράζουν τα τραγούδια που τραγούδησε...