Λοιπόν, μη βαράτε! :)
@freedom φυσικά και γνωρίζω για την ύπαρξη τον γνωμόνων και έχω διδαχθεί τη θεωρία τους. Απλά ποτέ δεν κατάλαβα τη χρησιμότητά τους, αφού μπορείς να γράψεις σχεδόν τα πάντα σε γνώμονα ΣΟΛ και να απαλλαγείς από το τρανσπόρτο για κάθε νότα.
Η αλήθεια είναι, ότι ευτυχως ποτέ δεν χρειάστηκε να παίξω με γνώμονα ΦΑ αφού στο φλάουτο πάντα οι παρτιτούρες είναι σε γνώμονα ΣΟΛ και ας έχει 500 βοηθητικές γραμμές πάνω από το πεντάγραμμο, κανένα πρόβλημα, και στο αρμόνιο επίσης όσα βιβλία έχω κάνει είναι σε γνώμονα ΣΟΛ.
Μπορώ να παραθέσω 100άδες παρτιτούρες, όπου δεν δημιουργείται κανενα πρόβλημα με το να γραφεί το αριστερό χέρι σε γνώμονα ΣΟΛ, διευκολύνοντας την ανάγνωση, και απαλάσσοντας από τον μαζοχισμό να κάνεις τρασνπόρτο για κάθε νότα που βλέπεις!
@iereas Εγώ είπα οι αριθμοί για τις οκτάβες να γράφονται όταν πρέπει, και όχι σε κάθε νότα, ούτε όποτε θέλω εγώ. Όταν πρέπει! Λογικό δεν είναι; Αν πχ πρόκειται στο πιάνο να παίξεις κάτι 5 οκτάβες πάνω, τότε γιατί να μη γράψεις τις νότες μέσα στο πεντάγραμμο που διευκολύνει την ανάγνωση και απλά να βάλεις τον αριθμό (5 oct) στην αρχή του πενταγράμμου;
Τελος παντων, δεν εχω παρει μια απαντηση που να με ικανοποιεί, γιατί να πρέπει να υποβάλομαι στη διαδικασία να "μεταφράζω" 3 ημιτονια πάνω την κάθε νότα που βλέπω. Το θεωρώ δύσχρηστο, άσκοπο και οτι κάνουμε τα εύκολα δύσκολα.
Ο εγκέφαλός μου αδυνατεί να βλέπει πχ νότα στο 1ο διάστημα και για το αριστερό και για το δεξί χέρι, και άλλο πλήκτρο να πρέπει να πατήσει στο δεξί χέρι και άλλο στο αριστερό! Γιατί να υπάρχει αυτό το μπέρδεμα; Μου φαίνεται παράλογο, όταν για το παράδειγμα που είπα θα μπορούσε στο αριστερό να έχει γνώμονα ΣΟΛ και να σου έχει τη νότα στο 2ο διάστημα. Απλά πράγματα!
Και στα πιο απλά κομμάτια που έχω για πιάνο, το αριστερό χέρι είναι σε γνώμονα ΦΑ! Ακόμα και σε μια παρτιτούρα για το "Happy birthday to you" το αριστερό χέρι είναι σε γνώμονα ΦΑ! Ελεος!