Παράθεση:
Το μέλος deathminor88 στις 22.03.2013, 01:55 έγραψε... Οι κλίμακες (οι δρόμοι) στα ρεμπέτικα έχουν τεράστια σχέση με την οθωμανική μουσική, και με την συνέχειά της, την τούρκικη του 20ου αιώνα....
|
"...Τα ονόματα των δρόμων
Οι περισσότεροι έχουν το όνομα του αντίστοιχου μακάμ, πχ ουσάκ, χιτζαζ κλπ. Άλλοι έχουν ονόματα από τους τρόπους της Δυτικής μουσικής (ματζόρε, αρμονικό μινόρε). Άλλοι από περιοχές της Ελλάδας (Πειραιώτικος) ή από τίτλους τραγουδιών (Ταμπαχανιώτικος).
Αν και πολλές ονομασίες τους έχουν αραβική ή και τουρκική προέλευση, οι δρόμοι σχετίζονται με τους «ήχους» της Βυζαντινής μουσικής, που αποτελούν συνέχεια των «τρόπων» της αρχαίας ελληνικής μουσικής. Έχουν σχέση με τα αραβοπερσικά μακάμ (μακάμια ή μακαμάτ), αλλά δεν ταυτίζονται με αυτά. Τα μακάμ είναι πολύ περισσότερα και δεν αντιστοιχούν απόλυτα με τους δρόμους που φέρουν το ίδιο όνομα Αντιστοιχούν και αυτά με Βυζαντινούς ήχους, αν και υπάρχουν ήχοι που δεν έχουν αντίστοιχο μακάμ (πχ. ο ήχος Άγια ή Νενανώ, τον οποίο ακολουθεί το χασάπικο Πολίτικο «Έμορφη γλυκειά πολίτισσά μου»)……..
……. -Η ελληνική παραδοσιακή μουσική μπορεί να μοιάζει με την τουρκική, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχει «τουρκική προέλευση». Οι Έλληνες είχαν δημιουργήσει υψηλό μουσικό πολιτισμό στη Μικρά Ασία πολύ πριν έλθουν εκεί οι Τούρκοι..
-Η αραβοπερσική και τουρκική μουσική χρησιμοποιούν ασυγκέραστα όργανα (ούτι, βιολί, σάζι κλπ) και μακαμ με μικρομόρια και όχι συγκερασμένα, όπως είναι οι δρόμοι του μπουζουκιού...."
(από το άρθρο Ας ξαναδούμε τους μουσικούς δρόμους )
«...Το Ρεμπέτικο τραγούδι
Από τα σημαντικότερα και δημοφιλέστερα είδη γνήσιου και αυθεντικού ελληνικού
τραγουδιού........
…Ακολουθεί κλίμακες και τρόπους «δρόμους» που προέρχονται από τους Βυζαντινούς ήχους, με ονόματα από το αντίστοιχο αραβικό σύστημα των μακάμ, που και τα δυό σχετίζονται με τους αρχαίους ελληνικούς τρόπους….
...…Πολεμήθηκε, κυνηγήθηκε, συκοφαντήθηκε, διαστρεβλώθηκε και αγνοήθηκε συστηματικά, σαν τραγούδι του υποκόσμου,... .....αλλά και σαν «ανατολίτικο» και "τούρκικο".
΄Ομως είναι γνήσια ελληνικό, με επιδράσεις από το Βυζαντινό μέλος και τη μουσική του ελληνισμού της Μ. Ασίας. Οπως λέει ο Μάρκος Βαμβακάρης σε μαγνητοφωνημένη του συνέντευξη: "Ολα είναι Βυζαντινά τα δικά μου τραγούδια, αρχαία".....»
(από το άρθρο Το αστικό λαϊκό τραγούδι ).
[ τροποποιήθηκε από τον/την costaspanag, 22-03-2013 13:10 ]