Η ρυθμική κιθάρα είναι σημαντική σε μια ορχήστρα αφού δίνει το ρυθμό και την αρμονική βάση στους άλλους οργανοπαίχτες.
Στη συνοδεία τραγουδιών-μελωδιών πρέπει να ξέρουμε το κατάλληλο μοτίβο το οποίο επαναλαμβάνεται/μέτρο .
Για την εκτέλεση των ρυθμών πρέπει να γνωρίζεις τα ακόρντα της τονικότητας στην οποία παίζεται η μελωδία να μπορείς να τα τρανσπορτάρεις όταν η μελωδία αλλάζει τονικότητα και φυσικά να το πούμε , για όσους δεν ξέρουν να διαβάζουν παρτιτούρα, ότι για την εκτέλεση των ρυθμών δεν είναι απαραίτητη η γνώση των νοτών. Μαθαίνοντας τις όμως θα βοηθηθείς τα μέγιστα.
Το ρυθμικό παίξιμο είναι πολύ σημαντικό και η εξάσκηση του απαιτεί (κάτι που όλοι μας το λέμε όμως λίγοι το εκτελούμε) συνέπεια , υπομονή και επιμονή.
Σε όλα τα μαθήματα ρυθμικής κιθάρας , που πιθανόν να ακολουθήσουν ,το παίξιμο της κιθάρας γίνεται με πένα.
Στην αρχή να μάθεις να κρατάς το tempo με το μετρονόμο και πολύ αργότερα , που είναι και το πλέον χρήσιμο στην πράξη, χωρίς το μετρονόμο που είναι και το πιο δύσκολο.
Ο βαθμός της ταχύτητας ή βραδύτητας με την οποία εκτελούνται οι κινήσεις του ποδιού , θέση –άρση ,λέγεται ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ή ΤΕΜΡΟ.
Προτείνω να διαβάστε και το άρθρο ‘’Μετρονόμοι’’ ΕΔΩ :
Βλέπετε ότι το συγκεκριμένο τραγούδι στο παρόν video παίζεται από την κάθε ορχήστρα με διαφορετικό tempo αλλά και διαφορετική τονικότητα ανάλογα με τον τραγουδιστή.
Στην αρχή τραγουδάω εγώ (φυσικά όχι για επίδειξη καλλιφωνίας) απλά για να σας δείξω πως διαβάζεται το ρυθμικό σχήμα.
Φορτώστε από το Youtube τα τραγούδια που στο video μου ακούγονται μόνο ενδεικτικά αποσπάσματα για εκπαιδευτικούς σκοπούς:
‘’Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά ‘’ από τον :Μάρκο Βαμβακάρη σε Cm
Δείτε ολόκληρο το video
ΕΔΩLink
‘’Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά ‘’ από τους : Αλκιβιάδη & Χάρη σε Dm
Δείτε ολόκληρο το video
ΕΔΩLink
‘’Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά ‘’ από τον :Μπάμπη Τσέρτο σε Em
Δείτε ολόκληρο το video
ΕΔΩ:
‘’Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά ‘’ από την :Βούλα Σαββίδη σε Gm
Δείτε ολόκληρο το video
ΕΔΩ:
‘’Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά ‘’ από την : Ηρώ Σάϊα σε Bbm (Σε διασκευή: Ο ρυθμός εδώ είναι 4/4)
Δείτε ολόκληρο το video ΕΔΩ :
Παρακάτω παρόμοιο ρεπερτόριο με χασάπικα σε μινόρε αρμονικό και φυσικά με διαφορετικό tempo
Σημείωση:
3. Επίσης Εδώ θα βρείτε μια εμπεριστατωμένη ανάλυση για τους ελληνικούς ρυθμούς του μέλους RETEOS
-----------------
''Οταν η ψυχή χάσει την αρμονία της τότε η μελωδία και ο ρυθμός βοηθούν να επανέλθει στην τάξη'' Πλάτωνας
[ τροποποιήθηκε από τον/την STEFANOS604, 18-11-2013 20:31 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την jorge, 18-11-2013 20:51 ]
Έτσι εδώ αφοσιώθηκα ακριβώς στο ρυθμικό σχήμα προσπαθώντας να μη ξεφύγω και χτυπήσω και την 5η.
Όσον αφορά το γέμισμα για να μη ‘’χάνω’’ μέτρα , όταν δεν υπάρχει μπουζούκι για ανταπόκριση χρησιμοποιώ την μπασαδούρα που περιέγραψα αναλυτικά
εδώ:
Φυσικά ο επισκέπτης να δώσει βάση στο τραγούδι όπως το τραγουδούν οι 4 ορχήστρες με διαφορετική τονικότητα εκάστη.
Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και για δεύτερη φορά έχω εντυπωσιαστεί από το καλό ‘’αυτί’’.