ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Ένα τραγούδι πρέπει να αρέσει στον δημιουργό ή στον ερμηνευτή;

    yiannakis
    20.11.2014, 17:07

    Καλησπέρα!

    Μου έχει δημιουργηθεί μια απορία σχετικά με τον δημιουργό και τον ερμηνευτή κάποιου τραγουδιού.

    Η απορία μου είναι η εξής: Το τραγούδι, θα το πει ο ερμηνευτής όπως το έχει στο μυαλό του ο ίδιος, ή όπως το έχει στο μυαλό του ο συνθέτης;  Έστω δηλαδή ότι έχει γράψει κάποιος ένα τραγούδι και το σκέφτεται ερμηνευμένο με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Ο ερμηνευτής «οφείλει» να το πει έτσι, ή με τον τρόπο που θα ακουστεί καλύτερα στον ίδιο, και να το δεχτεί ο δημιουργός με αυτόν τον τρόπο;

    Με απλά λόγια, σε ποιον πρέπει να αρέσει, σε περίπτωση που οι «γνώμες/απόψεις» (πείτε το όπως θέλετε) μεταξύ των δύο διαφέρουν;

    Η απορία μου έχει να κάνει μόνο μέχρι και την ερμηνεία του τραγουδιού, πριν ακόμα διατεθεί στον ακροατή, γιατί εξυπακούεται ότι ο τελικός σκοπός είναι να αρέσει στον ακροατή.

    Περιμένω τις απόψεις σας!


    Hastaroth
    20.11.2014, 19:22

    Πρώτα απ'όλα,η ερμηνεία τού τραγουδιού πρέπει ν'αρέση στον δημιουργό του (άν δέν είναι ο ίδιος ο δημιουργός ΚΑΙ ερμηνευτής επίσης).

    Γιατί προφανώς,άν ο ερμηνευτής δέν μπορή να ερμηνεύση το τραγούδι όπως το έχει σκεφτεί ο δημιουργός του,το αποτέλεσμα θα είναι φτωχό και ανεπαρκές.

    Από εκεί και πέρα,ο ερμηνευτής θα προσθέση σίγουρα και την δική του "πινελιά"-γιατί αυτός θα είναι η "φωνή" τού τραγουδιού και με την φωνή τού ερμηνευτή θα φτάση το τραγούδι στ'αυτιά τού ακροατή.

    Αλλά δέν θεωρώ ότι τίθεται κάποιο ιδιαίτερο θέμα γιατί αυτά όλα συζητιούνται μεταξύ δημιουργού και ερμηνευτή-άλλωστε συνήθως,άν όχι πάντα,ο δημιουργός εκλέγει αυτόν/αυτήν που θα ερμηνεύση το τραγούδι (και εν γένει έχει τον τελευταίο λόγο στο θέμα αυτό).

    Τέλος,δέν έχω υπ'όψιν μου κάποια περίπτωση που ο δημιουργός ενός τραγουδιού "υποχρεώθηκε" να δεχτή ερμηνεία κάποιου τραγουδιού του από άλλον παρ'όλο που δέν τού άρεσε.


    delta66
    20.11.2014, 19:44

    Παιζει και ρολο ποιος ειναι ο δημιουργος και ποιος ειναι ο ερμηνευτης.

    Πχ αν ο δημιουργος ηταν ο Χατζιδακις και πει "πες το ετσι" ή "μη κανεις αυτο" κλπ, θα ηταν τουλαχιστον ανοητος καποιος (οποιοσδηποτε ακομα και μεγαλος) ερμηνευτης, να μην τον ακουσει.

    Αντιθετα αν ο ερμηνευτης ηταν πχ ο Μητροπανος και δημιουργος ηταν ενας νεαρος συνθετης, θα ηταν τουλαχιστον ανοησια να μην αφησει τον Μητσο να ερμηνευσει και να τον κανει να ακουγεται σαν οποιοδηποτε αλλο τραγουδιστη.

    Τα ιδια ισχυουν και για τους μουσικους που εκτελουν ενα κομματι.


    tallos
    20.11.2014, 21:11
    στις διασκευες τι γινεται;
    Hastaroth
    21.11.2014, 09:51

    Στην "υλοποίηση" μιάς οποιασδήποτε δημιουργίας,τον τελευταίο λόγο τον έχει πάντοτε ο δημιουργός,διότι άνευ αυτού οι υπόλοιποι συντελεστές δέν θα είχαν τί να "υλοποιήσουν".

    Πιθανόν (και ίσως "αναμενόμενο") είναι ο νεαρός συνθέτης τού παραδείγματός σου να άφηνε "εν λευκώ" τον "Μήτσο" να ερμηνεύση το τραγούδι,με την βεβαιότητα ότι ο "Μήτσος"-που δέν ήταν ο οποιοσδήποτε "Μήτσος" αλλά ο Δημήτρης Μητροπάνος,ένας από τους καλύτερους Ελληνες ερμηνευτές-θα αντιλαμβανόταν τί ήθελε ν'αποδώση ο νεαρός συνθέτης με την μελωδία του και ο στιχουργός με τον στίχο του και θα "σκηνοθετούσε" αναλόγως την ερμηνεία του.

    Ωστόσο όμως και οι μεγαλύτεροι ερμηνευτές δέν είναι αλάνθαστοι και,παρά την πολύχρονη εμπειρία τους,καμμιά φορά κάνουν και λάθη.Επίσης δέ,δέν είναι πάντοτε δυνατόν να σκεφτούν με το μυαλό τού κάθε συνθέτη που θα κληθούν να ερμηνεύσουν,οπότε λίγη βοήθεια απ'τον συνθέτη είναι πάντοτε ευπρόσδεκτη.

    Ομοίως ισχύει και γιά τους λοιπούς μουσικούς,που-υπενθυμίζω-δέν είναι μουσικά προγράμματα ή ρομπότ,αλλά άνθρωποι με νοημοσύνη και αισθήματα,που αντιδρούν,διεγείρονται και ενδεχομένως εμπνέονται από το κομμάτι που καλούνται να εκτελέσουν και ώς εκ τούτου έχουν την επιθυμία να προσθέσουν κι'αυτοί την δική τους "ανταπόκριση" σ'αυτά που παίζουν.

    Συνεπώς το όλο ζήτημα ανάγεται στο να συμπλεύση η "χημεία" τού δημιουργού με τίς "χημείες" αυτών που θα κληθούν να κάνουν το πνευματικό του δημιούργημα πραγματικότητα-και πράγματι αυτό γίνεται,διαφορετικά το τραγούδι δέν φτάνει ποτέ στ'αυτιά τών ακροατών....


    -----------------

    Ακολούθα μόνο
    εμέναLink

    > ,είμαι ο ανaction man

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Hastaroth, 21-11-2014 12:48 ]


    delta66
    21.11.2014, 10:11

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 21.11.2014, 09:51 έγραψε...

    Στην "υλοποίηση" μιάς οποιασδπήποτε δημιουργίας,τον τελευταίο λόγο τον έχει πάντοτε ο δημιουργός,διότι άνευ αυτού οι υπόλοιποι συντελεστές δέν θα είχαν τί να "υλοποιήσουν".

    Ναι, αλλα εκ του αποτελεσματος στην ευρυτερη ελληνικη δισκογραφια που ειμαι σε θεση να γνωριζω,, οχι.


    Hastaroth
    21.11.2014, 12:51

    Εγώ αναφέρομαι στο τί πρέπει (ή θα έπρεπε) να ισχύη.

    Αν είναι να μιλήσουμε γιά το τί ισχύει,να πάρουμε πρώτα τα αντικαταθλιπτικά/ηρεμιστικά χάπια μας,γιατί αλλιώς θα πάμε όλοι στο Δαφνί......


    delta66
    21.11.2014, 13:12

    Τοτε επρεπε να γραψεις:

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 21.11.2014, 09:51 έγραψε...

    Στην "υλοποίηση" μιάς οποιασδήποτε δημιουργίας,τον τελευταίο λόγο πρεπει να τον εχει πάντοτε ο δημιουργός,διότι άνευ αυτού οι υπόλοιποι συντελεστές δέν θα είχαν τί να "υλοποιήσουν".

    Wink


    delta66
    21.11.2014, 13:20

    Και παλι ομως, ο δημιουργος μπορει να μην εχει αλλες απαραιτητες γνωσεις για να μπορει να εχει τον τελευταιο λογο.

    (Μιλαμε παντα για τραγουδοποιους-δημιουργους, γιατι "συνθετης" ειναι βαρια κουβεντα και δεν νομιζω οτι αυτον τον συνθετη εννοει ο θεματοθετης).

    Πως θα κανει πχ ενορχηστρωση, μιξη, παραγωγη γενικοτερα, αν δεν γνωριζει να το κανει?

    Καταρχην "τελευταιο λογο" τι εννοουμε?

    να πει "μου αρεσει" (και να τελειωσει) "δεν μου αρεσει" (και πρεπει να διορθωθει, ασχετα απο ποιος θα το διορθωσει και τι διορθωση θα κανει),

    ή να αναλαβει να στησει το κομματι οπως ακριβως θελει αυτος και να κανει και τις διορθωσεις στην πορεια που πιστευει οτι πρεπει να γινουν?

    Γιαυτο χρειαζονται οι σοβαροι παραγωγοι (που συγκρινοντας με το εξωτερικο, δεν γνωριζω να υπαρχουν στην Ελλαδα - ο καθε "ταμειας ή και coffee boy δισκογραφικης",  "συνθετης" κλπ, βαφτιζεται και "παραγωγος")

    O παραγωγος πρεπει να τα ξερει ολα (απο μουσικη, ηχοληψεια, ενορχηστρωση, μεχρι PR, ταμειο κλπ ασχετα αν δεν τα κανει ο ιδιος), να εχει υψηλη αισθητικη (για το ειδος που "υπηρετει"), να μπορει λοιπον να διευθυνει το εργο και να εχει συμπερασματικα και τον τελευταιο λογο, αφου αυτο για το οποιο μιλαμε, λεγεται προφανως παραγωγη ενος μουσικου δισκου.


    -----------------

    ....click to visit Spyros Delta youtube channel....

    [ τροποποιήθηκε από τον/την delta66, 21-11-2014 13:33 ]


    Hastaroth
    21.11.2014, 15:41

    Ακόμη κι'έτσι να είναι,πάλι τον τελευταίο λόγο πρέπει να τον έχη ο δημιουργός,γιατί αυτουνού την ιδέα θα υλοποιήσουν και θ'αναπτύξουν όλοι οι υπόλοιποι.Αυτουνού-του δημιουργού-την αισθητική πρέπει να λάβουν κυρίως υπ'όψιν τους όλοι οι υπόλοιποι συντελεστές.Ανευ τού δημιουργού,οι υπόλοιποι κάθονται με τα χέρια σταυρωμένα.

    Γιατί άν,τελικώς,το τραγούδι δέν αρέση στον δημιουργό του με την μορφή που θα το έχουν κάνει οι υπόλοιποι,απλούστατα θα πή:"στόπ,παιδιά,το τραγούδι δέν μού αρέσει έτσι όπως το φτιάξατε.Η θα το αλλάξετε ή δέν βγαίνει παραέξω".

    Και δέν νομίζω πως κάποιος παραγωγός/ενορχηστρωτής/μουσικός θα τολμήση να στείλη στ'αυτιά τού ακροατή ένα τραγούδι παρά την θέληση τού δημιουργού του.


    delta66
    21.11.2014, 16:02

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 21.11.2014, 15:41 έγραψε...

    Και δέν νομίζω πως κάποιος παραγωγός/ενορχηστρωτής/μουσικός θα τολμήση να στείλη στ'αυτιά τού ακροατή ένα τραγούδι παρά την θέληση τού δημιουργού του.



    Οχι, δεν ειναι σωστο να το κανει.


    yiannakis
    21.11.2014, 18:19

    Κατ'αρχήν να σας ευχαριστήσω για την ανταπόκριση στο θέμα!

    Η απορία, μου γεννήθηκε όταν άκουσαν κάποιοι φίλοι ένα τραγούδι που ετοιμάσαμε μαζί με έναν συνάδελφο. Εγώ έγραψα μουσική και στίχους και εκείνος ερμήνευσε. Φυσικά η συνεργασία αυτή λειτούργησε άψογα, καθώς και οι δύο είχαμε την ίδια οπτική γωνία για το πώς να το ερμηνεύσει, οπότε δεν υπήρξε εκεί πρόβλημα.

    Αυτό που μου έδωσε όμως την αφορμή για να ανοίξω το θέμα ήταν οι γνώμες εκείνων που το άκουσαν. Άλλου του άρεσε γενικά, άλλος είπε ότι του αρέσει η μουσική αλλά οι στίχοι θέλουν δουλειά. Άλλος πάλι ότι οι στίχοι είναι καλοί και η μουσική θέλει δουλειά. Προφανώς ο κάθε ένας έχει την άποψή του και είναι σεβαστή, αλλά τότε μπήκα στην διαδικασία να το γενικεύσω και να σκεφτώ τί γίνεται σε περίπτωση που γίνει αντίστοιχη κουβέντα σε επίπεδο επαγγελματικό/δισκογραφίας κλπ. Σε περίπτωση που ακουστούν πολλές και διαφορετικές απόψεις, τότε ποιές πρέπει να κρατήσει και ποιές να απορρίψει ο δημιουργός;

    Τον ερμηνευτή τον ανέφερα καθώς με αυτόν θα γίνει γνωστό ένα τραγούδι, οπότε ίσως δικαιούται να έχει μια γνώμη παραπάνω από τους υπόλοιπους. Τόσο όσον αφορά τα δικά του γούστα και προτιμήσεις, όσο και τις φωνητικές του ικανότητες.

    Αν δηλαδή φτιαχτεί ένα τραγούδι με μια μοφή "Α", η οποία αρέσει στον δημιουργό. Οι υπόλοιποι όμως του πουν ότι για να αρέσει στον κόσμο και να έχει επιτυχία θα πρέπει να βγει με την μορφή "Β", και αυτό ο δημιουργός το ξέρει. Τότε τι θα κάνει; Θα το κρατήσει όπως του αρέσει, ή όπως έχει τις καλύτερες πιθανότητες να γίνει επιτυχία;

    Παράθεση:

    Το μέλος delta66 στις 21.11.2014, 13:20 έγραψε...

    (Μιλαμε παντα για τραγουδοποιους-δημιουργους, γιατι "συνθετης" ειναι βαρια κουβεντα και δεν νομιζω οτι αυτον τον συνθετη εννοει ο θεματοθετης).


    Ναι, μιλάω για τον τραγουδοποιό και μάλιστα όχι απαραίτητα εκείνον που είναι "όνομα", αλλά κάποιον που γράφει για το κέφι του χωρίς αναγκαστικά να αποσκοπεί σε αναγνώριση, κέρδος κλπ...

    [ τροποποιήθηκε από τον/την yiannakis, 21-11-2014 18:21 ]


    delta66
    21.11.2014, 18:58

    Δεν καταλαβες μαλλον το νοημα.

    Το να φτιαχνει καποιος τραγουδια, δεν τον κανει και συνθετη.

    ο ορος "συνθετης" ειναι μεγαλη κουβεντα.

    Μαλλον περνας σε αλλο επιπεδο το θεμα, με το να φτιαξιμο τραγουδιων με σκοπο το "σουξε".


    -----------------

    ....click to visit Spyros Delta youtube channel....

    [ τροποποιήθηκε από τον/την delta66, 21-11-2014 18:59 ]


    yiannakis
    21.11.2014, 20:28
    Το καταλαβα το νοημα. Οταν λεμε συνθετης εννοουμε Χατζηδακις, Θεοδωρακης, Χατζηνασιος κλπ. Τραγουδοποιος απο την αλλη σημαινει παιρνω μια κιθάρα ή ένα μπουζούκι, φτιάχνω μια μουσική και βάζω 5-10 στιχους πανω. Οταν λεω επιτυχια δεν εννοω απαραιτητα το "σουξε" με την εννοια του εμπορικου, απλα να γινει καπως γνωστο.
    KRISTHESS
    21.11.2014, 20:49
    O δημιουργός σίγουρα έχει πάντα τον πρώτο λόγο..είτε είναι τραγουδοποιός όπως λες..είτε συνθέτης.. Ουσιαστικά εκφράζεται μέσω του τραγουδιστή που επιλέγει!! Αν ωστόσο ο στόχος είναι τα λεφτά.. τότε ο συνθέτης ή τραγουδοποιός θεωρώ ότι δεν ενδιαφέρεται από τον τρόπο..αλλά από το ποιος θα πει το δημιούργημά του..κι αυτό σημαίνει πολλούς πολλούς συμβιβασμούς!!!!
    Hastaroth
    22.11.2014, 19:35

    Παράθεση:

    Το μέλος delta66 στις 21.11.2014, 18:58 έγραψε...

    Δεν καταλαβες μαλλον το νοημα.

    Το να φτιαχνει καποιος τραγουδια, δεν τον κανει και συνθετη.

    ο ορος "συνθετης" ειναι μεγαλη κουβεντα.

    Και προφανώς γι'αυτό "φταίει" το γεγονός ότι οι μεγάλοι δημιουργοί έργων συμφωνικής μουσικής μάς είναι γνωστοί ώς "συνθέτες",ενώ δέν συνέθεταν μόνο την (βασική) μελωδία τού έργου τους,αλλά όλη την ορχηστρική δομή του-μ'άλλα λόγια,ήταν και ενορχηστρωτές αλλά πολλές φορές και μαέστροι,αφού παρουσίαζαν οι ίδιοι τα έργα τους ενώπιον τού κοινού (επειδή τότε δέν υπήρχαν δίσκοι και σιντιά και άλλα τέτοια διαολικά κατασκευάσματα γιά ν'αποτυπώνωνται τα μουσικά έργα και ο μόνος τρόπος γιά ν'ακούση κανείς ένα μουσικό έργο ήταν να πάη σε κάποια συναυλία).

    Συνθέτης είναι όποιος συν-θέτει (δηλαδή τοποθετεί μαζί) μουσικούς φθόγγους κατά τρόπο ώστε το αποτέλεσμα που προκύπτει,δηλαδή η διαδοχή τών μουσικών αυτών φθόγγων,να ηχή ευχάριστα στ'αυτιά τών ακροατών και να τούς προκαλή διάφορα συναισθήματα.Ακόμη κι'άν έχει φτιάξει μιά απλή μελωδία που την εκτελεί με ένα ξυλόφωνο....

    Από εκεί και πέρα,άν θέλη ν'αναπτύξη την σύνθεσή του εμπλουτίζοντάς την με συγχορδίες (δηλαδή εναρμονίζοντάς την) ή/καί με άλλες μελωδικές γραμμές που κινούνται παραλλήλως ή αντιθέτως με την βασική μελωδία του,παύει πλέον να είναι απλώς συνθέτης-οπότε βεβαίως αυξάνουν και οι γνώσεις που πρέπει να έχη ώστε να "διαχειριστή" όλο αυτό το πολύπλοκο δημιούργημα.

    Παράθεση:

    Το μέλος delta66 στις 21.11.2014, 18:58 έγραψε...

    Μαλλον περνας σε αλλο επιπεδο το θεμα, με το να φτιαξιμο τραγουδιων με σκοπο το "σουξε".

    Οπότε να υποθέσω ότι π.χ.ο Σαββόπουλος,ο Πασχαλίδης,ο Γερμανός (ο Βαγγέλης,όχι αυτός με τίς μπαταρίες) και οι λοιποί που μάς έχουν χαρίσει ένα σωρό ωραία τραγούδια,διαχρονικά μάλιστα,τα έφτιαξαν όλα αυτά με σκοπό το "σουξέ"........


    delta66
    22.11.2014, 20:00

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 22.11.2014, 19:35 έγραψε...

    Οπότε να υποθέσω ότι π.χ.ο Σαββόπουλος,ο Πασχαλίδης,ο Γερμανός (ο Βαγγέλης,όχι αυτός με τίς μπαταρίες) και οι λοιποί που μάς έχουν χαρίσει ένα σωρό ωραία τραγούδια,διαχρονικά μάλιστα,τα έφτιαξαν όλα αυτά με σκοπό το "σουξέ"........

    Δεν νομιζω οτι τα παρακατω δεδομενα του θεματοθετη, να οδηγουν σε τετοιου ειδους δημιουργους.

    Παράθεση:

    Το μέλος yiannakis στις 21.11.2014, 18:19 έγραψε...

    Αν δηλαδή φτιαχτεί ένα τραγούδι με μια μοφή "Α", η οποία αρέσει στον δημιουργό. Οι υπόλοιποι όμως του πουν ότι για να αρέσει στον κόσμο και να έχει επιτυχία θα πρέπει να βγει με την μορφή "Β", και αυτό ο δημιουργός το ξέρει. Τότε τι θα κάνει; Θα το κρατήσει όπως του αρέσει, ή όπως έχει τις καλύτερες πιθανότητες να γίνει επιτυχία;

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 22.11.2014, 19:35 έγραψε...

    Συνθέτης είναι όποιος συν-θέτει (δηλαδή τοποθετεί μαζί) μουσικούς φθόγγους κατά τρόπο ώστε το αποτέλεσμα που προκύπτει,δηλαδή η διαδοχή τών μουσικών αυτών φθόγγων,να ηχή ευχάριστα στ'αυτιά τών ακροατών και να τούς προκαλή διάφορα συναισθήματα.

    Οχι απαραιτητα "ευχαριστα".

    Ναι, να μπορει να τους προκαλει διαφορα συναισθηματα.

    Οπως τρομο, απο τον Bernard Herrmann.


    Link

    " target="_blank">>


    -----------------

    ....click to visit Spyros Delta youtube channel....

    [ τροποποιήθηκε από τον/την delta66, 22-11-2014 21:06 ]


    Hastaroth
    23.11.2014, 10:11

    Σχετικώς με το 1ο:εξαρτάται από την πρόθεση τού δημιουργού.Αν αυτός δημιούργησε κάτι που τού αρέσει και θέλει να το "μοιραστή" με άλλα άτομα που πιστεύει/θεωρεί ότι βρίσκονταο στο ίδιο "μήκος κύματος" μ'αυτόν,τότε θα το βγάλη πρός τα έξω ώς έχει.Αν όμως άγεται και φέρεται από το "τί αρέσει στον κόσμο",τότε δέν είναι δημιουργός αλλά "κατασκευαστής".

    Αλλωστε,το "τί αρέσει στον κόσμο" είναι σχετικό και εξαρτάται εν πολλοίς και από τον "κόσμο" στον οποίο απευθύνεται.Τα τραγούδια τών δημιουργών που ανέφερα αρέσουν κι'αυτά σε κάποιον-ουκ ολίγον-κόσμο,που έχει κάποιες ποιοτικές απαιτήσεις σχετικώς με το τί ακούει ή τί θέλει ν'ακούση.Οπότε ο δημιουργός είναι βέβαιος ότι ακόμη κι'άν το τραγούδι που έγραψε το κρίνει με το κριτήριο τού τί αρέσει σ'αυτόν τον ίδιο,θα βρή εν τούτοις απήχηση και σε πολλούς άλλους.Το "τί αρέσει στον κόσμο" δέν είναι αυτοσκοπός γιά έναν πραγματικό δημιουργό.

    Σχετικώς με το 2ο:άν "συνθέσω" μιά διαδοχή μουσικών φθόγγων που όλοι μεταξύ τους προκαλούν παραφωνίες,επιπλέον δέ δέν έχουν καμμιά λογική συνέχεια,το αποτέλεσμα θα είναι να υποχρεώσω τον ακροατή να βουλώση τ'αυτιά του γιά να μήν ακούη το έκτρωμα που τού πέταξα στη μούρη.Το "ευχάριστα" δέν σημαίνει απαραιτήτως "χαρούμενα",διότι και τα έργα τού Bernard Hermann που ανέφερες προκαλούν μέν το αίσθημα τού τρόμου στον ακροατή,αλλά δέν είναι ο πραγματικός τρόμος που θα ένιωθε αυτός άν π.χ. έβλεπε να τον πλησιάζη κατά μέτωπον ένα τραίνο.Οπότε ναί μέν δέν τον κάνουν να νιώθη ήρεμος και γαλήνιος,αλλά έχουν μιά συνοχή,μιά "λογική" και αφού ο ακροατής ακούση το έργο,αναπολεί με ικανοποίηση την εμπειρία που ένιωσε ακούγοντάς το.

    Εν πάσει περιπτώσει-και γιά να μήν ξεφεύγουμε απ'το θέμα-ο αληθινός δημιουργός δημιουργεί πρωτίστως γιά τον εαυτό του.Αν δέν τού αρέση αυτό που δημιούργησε,δέν το "κοινωνεί" στον κόσμο-το χώνει σ'ένα συρτάρι ή σε μιά κασέτα/δισκέτα/CD και το ξεχνάει εκεί.

    Αν,παρά το ότι δέν τού αρέσει το δημιούργημά του,το βγάλη πρός τα έξω επειδή τού είπαν "οι υπόλοιποι" ότι θ'αρέση στον κόσμο τότε,όπως είπα και πρίν,είναι απλώς κατασκευαστής "σουξέδων" οπότε η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά (και τα πόδια επίσης.....)




    Νέες συζητήσεις
    στην ίδια κατηγορία