ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Δεν μπορώ να φτάσω τις ψηλές νότες του τενόρου

    jasonchrandley
    22.10.2016, 01:19

    Καλησπέρα σας, είμαι 35 και εδώ και πολλά χρόνια ασχολούμαι με την σύνθεση κυρίως για συμφωνικό και χορωδιακό σύνολο. Μου αρέσει βέβαια πολύ η όπερα και πάντα ήθελα να μάθω κι εγώ να τραγουδάω (ποτέ δεν είναι αργά) Σήμερα για πρώτη φορά στη ζωή μου επισκέφτηκα μια καθηγήτρια σε ένα ωδείο για να ξεκινήσω μαθήματα μονωδίας. Μου είπε ότι η φωνή μου κάνει για τενόρο (η χαρά μου δεν κράτησε για πολύ) όταν άκουσε ότι δεν μπορώ να φτάσω τις ψηλές νότες (απο την σολ και μετά κάνω φαλτσέτο και αυτό είναι κάτι που ήξερα ήδη) έπαθα το ΣΟΚ όταν μου είπε ότι ίσως να μην καταφέρω ποτέ να τις πω σωστά χωρίς φαλτσέτο. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν έχω την χροιά για βαρύτονο και μπάσο αλλά έχω την έκτασή τους (όχι τις πολύ ψηλές του βαρύτονου) και σαν τενόρος θα είμαι αποτυχημένος αφού θα έχω μικρή έκταση. Επίσης σε ένα άλλο θέμα εδώ διάβασα ότι είναι θέμα "κατασκευής" των φωνητικών χορδών!!! οπότε καλύτερα ας μην ξεκινήσω τα μαθήματα μονωδίας. Η αλήθεια είναι ότι στεναχωρήθηκα πάρα πολύ γιατί ήταν ένα μεγάλο μου όνειρο να καταφέρω να γίνω τενόρος. Θα ήθελα παρακαλώ αν έχει κάποιος άποψη επι του θέματος ας μου απαντήσει. Το πιο βέβαιο είναι ότι δεν θα μπορέσω ποτέ να πω σωστά τις ψηλές νότες γιατί δεν το επιτρέπουν οι φωνητικές μου χορδές;;;;;

    [ τροποποιήθηκε από τον/την jasonchrandley, 22-10-2016 22:51 ]


    freddieKrueger
    22.10.2016, 01:46

    Καλησπερα...

    δυο παρατηρησεις.

    Οση μουσικη παιδεια και αν εχετε αυτο δεν εχει να κανει με την καλλιεργεια της φωνης σας.

    Η καλλιεργεια της φωνης θυμιζει γυμναστικη που κανει καποιος στο σωμα του και ειναι θεμα ασκησεων εκγυμνασης.

    Αν δεν εχετε δουλεψει σωστα πανω στη φωνη σας πως θα ξεδιπλωσετε την πληρβ εκταση σας?

    Εγω ειμαι βαρυτονος κι αυτο το καταλαβα μετα απο πολλα χρονια δουλειας.

    Σας πληροφορω λοιπον πως στην αρχη δεν επιανα ουτε το ΜΙ..ενω το ΣΟΛ φανταζε ονειρο θερινης νυκτος.

    Επι του παροντος μποργω να τραγουδαω ανετα το ΣΟΛ και καμμια φορα και το Λα,αλλα δεν εχω λογο να πιεστω.

    Δε με ενδιαφερει πρωτιστως η εκταση του τενορου.

    Σαν οριο φτανω και στο Ντο του τενορου παντως και εμρικες φορες ντο διεση ...

    Γι αυτο σας λεω κατι απλο

    εχετε ολα τα περιθωρια να τραγουδησετε ανετα με δουλεια θεωρω ενος δυο ετων πανω απο το σολ με αληθινη και γεματη χροια.

    Τελος η καθηγητρια σας παραειναι επιπολαιη.

    Βιαστηκε να σας κρινει και στην αρχην και στο τελος.

    Αυτα τα λιγα.

    Σκεφτειτε πως απο Ρε εφτασα στο Ντο.Πηρα σχεδον ια οκταβα προς τα πανω με πολλη δουλεια ετων.

    Οποτε μη φοβαστε.

    Θα γινεται τενορος αλλα θελει πολλη δουλεια και δεν ειναι ευκολη υποθεση.

    Κανεις δε γενννηθηκε θαυμα.Τα θαυματα γινονται δε γεννιουνται.


    jasonchrandley
    22.10.2016, 02:05
    Καλησπέρα σας, σας ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σας. Έχω την βαθιά θέληση να δουλέψω τη φωνή μου όσα χρόνια κι αν χρειαστεί αλλά θέλω να ξέρω πριν ξεκινήσω ότι η επιτυχία είναι μόνο ζήτημα τεχνικής και όχι ανατομίας των φωνητικών χορδών. Η απάντησή σας πάντως μου δίνει ελπίδες, να'στε καλά!!!
    freddieKrueger
    22.10.2016, 03:11
    Με τις ασκησεις η ανατομια των χορδων αλλαζει.Οσο πιο πολυ εξασκειστε τοσο πιο ελαστικες οι χορδες σας.Σιγουρα καθε ανθρωπος εχει διαφοτετικο ηχοχρωμα που δεν γινεται ριζικα να αλλαξει ομως μια δεδομενη φωνη αν εκπαιδευτει σωστα μπορει να αυξησει κατα πολυ την εκταση της.Αν πιανετε σολ στα ψηλα χωρις εκπαιδευση τοτε το Ντο του τενορου ειναι φυσικο επακολουθο αν δουλεψετε σωστα.Εδω εγω που ειμαι φυσει βαρυτονος το πιανω και οσο περνουν τα χρονια θα το εχω ολο και καλυτερο στην εκταση μου...απλα μια μικρη συμβουλη:Μην αρχισετε με ρεπεετοριο τενορου.Ουτε να εκπαιδευεστε για τενορος.Βρειτε τη χαλαρη σας εκταση και δουλεψτε εκει.Αποφυγετε τα ορια.Ακομη και η νοτα σολ απο ενα απροπονητο φυσει τενορο δεν βγαινει ανετα και βλαπτει το λαιμο.Επισης να ειναι για σας ως πρωτη αξια το ομορφο τραγουδι και οχι η επιτευξη ψηλων τονικιτητων.Αυτες θα ερθουν μονες τους.
    jasonchrandley
    22.10.2016, 20:21
    Ευχαριστώ θερμά για τις πολύτιμες συμβουλές. θα τις θυμάμαι και θα τις πράξω...!!!
    kwnstantinos40
    10.11.2016, 11:33
    ...σας γράφω κι εγώ λίγες γραμμές, χωρίς νά ,χω να προσθέσω κάτι παραπάνω απ' αυτά που ήδη γράφτηκαν, αλλά περισσότερο σαν μια επιβεβαίωση από κάποιον που τα τελευταία 30 χρ. ασχολείται επαγγελματικά με το τραγούδι και τη διδασκαλία του. Αν λοιπόν κάποιος, κατορθώσει να παράξει με "προσπάθεια" ένα πάνω σολ (αυτό που συνήθως λέμε voce bianca), ή έστω ένα φα, πράγματι, δεν μπορεί παρά να είναι τενόρος. Συμβαίνει απλά, οι νότες από το πάνω φα και μέχρι το λαb, να είναι μεταβατικές για την άνω περιοχή της φωνής (register). Κατα τη διάρκεια του περάσματος της φωνής απ' αυτό το κατώφλι (passagio), ο τραγουδιστής, θα πρέπει να καταφέρει με χαλαρότητα & λαρυγγική ευρύτητα, σχεδόν να "ρουφά" τη φωνή (όπως ακριβώς πριν 30χρ. μου δίδασκε η σπουδαία Βαρβάρα Τσαμπαλή). Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι τραγουδιστές, που αν και κάνουν καριέρα, φοβούνται & προσέχουν περισσότερο τις νότες του περάσματος, παρά τις πιο πάνω νότες. Όλοι οι τύποι φωνών, έχουν παρόμοια ζητήματα, σε διαφορετικά όμως τονικά ύψη. Όταν κάποιος κατορθώνει με φωνητικούς "παλικαρισμούς" να προσεγγίζει αυτή την περιοχή (passagio), θα πει πως έχει ανθεκτικές χορδές, άρα και μεγάλη φωνητική αντοχή! Παρ'ολα αυτά, θά 'λεγα πως είναι προτιμότερο το φαλτσέτο (ως μια διαδικασία ιχνηλασίας των ηχείων αυτής της φων. περιοχής), παρά η υπερπροσπάθεια και η καταπόνηση!.. Καλή συνέχεια και καλή δύναμη στο φιλότιμο ξεκίνημα σας! Θα είναι χαρά μου ν'ακούσω συνθέσεις σας στο forum ή σε αίθουσα συναυλιών!
    jasonchrandley
    13.11.2016, 22:57

    [ τροποποιήθηκε από τον/την jasonchrandley, 18-11-2016 03:12 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την jasonchrandley, 18-11-2016 03:25 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την jasonchrandley, 18-11-2016 10:46 ]


    Stoyo
    17.11.2016, 13:27

    Σαν να πηγαινει καποιος για τρεξιμο πρωτη φορα και να αναρωτιεται γιατι δε μπορει να τρεξει τα 100μ σε 10" (!) οι ψηλοτερες νοτες θα ερθουν σιγα-σιγα. Δεν αναφερεις κατι πολυ σημαντικο, τι ρεπερτοριο σε ενδιαφερει, κλασικο η συγχρονο (ποπ, ροκ, κτλ);

    * Οταν λες εχεις την εκταση του μπασου, μπορεις να στειλεις ενα δειγμα πως ακουγεσαι χαμηλα, απο ρε2 και πανω οπως αναφερεις; Μου φαινεται περιεργο για τενορο, αλλο να πιανεις καπως τις νοτες και αλλο να τις πιανεις σωστα.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Stoyo, 17-11-2016 13:32 ]


    jasonchrandley
    18.11.2016, 01:24
    Κλασικό ενδιαφέρομαι. Δεν είναι ανάγκη να σου στείλω δείγμα τη φωνή μου, είναι αυτό που νομίζεις. Οι φωνητικές μου χορδές μου επιτρέπουν να πιάνω την Ρε2 αλλά όχι με τη χροιά του μπάσου (δηλ. σωστά) νομίζω όλοι οι τενόροι φτάνουν τόσο χαμηλα αλλά επειδή είναι τενόροι η φωνή τους ταιριάζει καλύτερα στην 3 και 4.
    Lithe
    18.11.2016, 01:43

    Jason, όλα αυτά που αναφέρεις είναι πολύ φυσιολογικά και συμβαίνουν σε όλες τις φωνές. Η φωνητικές χορδές έχουν δύο κύριους μηχανισμούς δόνησης (vibratory mechanisms), heavy mechanism (M1) και light mechanism (M2). Αυτοί εξαρτώνται από το αν χρησιμοποιείται περισσότερο ο θυρεοαρυταινοειδής ή ο κρικοθυρεοειδής μυς (thyroarytenoid και cricothyroid muscles). Υπάρχουν δύο επικρατούσες προσεγγίσεις:

    Η μία λέει ότι η φωνή έχει 3 registers. Για τους άνδρες αυτά είναι chest, head, falsetto, για τις γυναίκες chest, middle, head.

    Η άλλη προσέγγιση ότι υπάρχουν 2 registers. Chest και falsetto για τους άνδρες, chest και falsetto/head για τις γυναίκες. Με κατάλληλη καλλιέργεια επιτυγχάνεται η λεγόμενη mix φωνή (voix mixte) που συνδυάζει ιδιότητες απ'τα δύο αυτά registers.

    Όλες οι φωνές, ανεξάρτητα από το είδος, από F4/G4 και πάνω "φωνάζουν", αν χρησιμοποιούν αποκλειστικά heavy mechanism. Λόγω έλλειψης εξάσκησης και καλλιέργειας συνήθως η φωνή "σπάει" και περνάει φυσιολογικά σε falsetto, αλλιώς μπορεί να τραυματιστεί. Με τον καιρό, και "μαλακώνοντας" σταδιακά προς τα πάνω, μαθαίνοντας να διατηρεί ο τραγουδιστής τις φωνητικές του χορδές σε προσαγωγή (adduction) και όχι "ανοιχτές", "με αέρα", ανακαλύπτει έναν άνετο και αβίαστο τρόπο να προσεγγίζει τις ψηλές νότες, με full voice και σε κάθε ένταση.

    Έτσι, σιγά σιγά κι εσύ, και αν η καθηγήτριά σου μπορεί να σε κατευθύνει σωστά, θα ανακαλύψεις το head voice σου ή αλλιώς voix mixte.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Lithe, 18-11-2016 01:44 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Lithe, 18-11-2016 01:47 ]


    jasonchrandley
    18.11.2016, 02:52
    είσαι respect φίλος σ'ευχαριστώ πολύ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!