ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    jorge
    04.02.2004, 16:11
    Από τον Χρόνη Αηδονίδη μέχρι την Αρετή Κετιμέ, πολλές γενιές του ελληνικού τραγουδιού συναντήθηκαν προχθές στο «Χάραμα». Εκεί, στο ταυτισμένο με τον Τσιτσάνη κέντρο της Καισαριανής, θέλησε ο Γιώργος Νταλάρας και η Minos-Emi να γιορτάσουν την επανενεργοποίηση της δισκογραφικής ετικέτας Parlophone που κι αυτή, στην Ελλάδα, ήταν ταυτισμένη κυρίως με έναν άλλο μεγάλο του ρεμπέτικου, τον Μάρκο Βαμβακάρη.


    Το έργο του Τσιτσάνη («Ο,τι κι αν πω δεν σε ξεχνώ») και του Βαμβακάρη («Αφιέρωμα στον Μάρκο Βαμβακάρη») αφορούν και δύο από τις πρώτες τέσσερις παραγωγές που κυκλοφόρησαν με το σήμα της Parlophone - και έγιναν ήδη χρυσές. Είναι ενδεικτικό της «φιλοσοφίας» της ετικέτας, όπως ενδεικτικό ήταν πως ο Γιώργος Νταλάρας, υπεύθυνος των παραγωγών της Parlophone, είχε θελήσει ο πρώτος δίσκος να είναι της 14χρονης Αρετής Κετιμέ.

    Ο ίδιος, άλλωστε, προχθές απέσπασε τη δέσμευση του Μίλτου Καρατζά εκ της Minos-Emi ότι η ετικέτα θα αγκαλιάζει το νέο δυναμικό της μουσικής δημιουργίας, φτάνει βέβαια αυτό να αποτελεί μια «προέκταση του οράματος και της ελπίδας για το ελληνικό τραγούδι».

    Ετσι χαρακτήρισε και την (4χρονη πλέον) δημιουργική παρουσία της Εστουδιαντίνας Νέας Ιωνίας, της εξαιρετικής αυτής ορχήστρας που ο πρώτος της δίσκος («Σμύρνη») στην Parlophone οφείλεται.

    Η εμφάνιση αυτής της ορχήστρας είναι, είπε ο Νταλάρας, «ό,τι σημαντικότερο έγινε τα τελευταία χρόνια», σε πείσμα μάλιστα μιας αδιάφορης πολιτείας που εξακολουθεί «να μην αναγνωρίζει επισήμως τα ελληνικά παραδοσιακά όργανα», όπως επισήμανε ο δεξιοτέχνης στο σαντούρι και καλλιτεχνικός διευθυντής της ορχήστρας, Ανδρέας Κατσιγιάννης.

    «Φωνή ισάξια του Αραπάκη, του Σωφρονίου, του Ρούκουνα, του Φουσταλιέρη, του Αηδονίδη», χαρακτήρισε αντίστοιχα ο Νταλάρας τη φωνή του 30χρονου Παναγιώτη Λάλεζα.

    Με φωνητικό DNA από τη μεγάλη παράδοση της Σμύρνης, ο Λάλεζας ανέβηκε με τη σειρά του στο πάλκο για να τραγουδήσει ένα παραδοσιακό, με τη συνοδεία της Εστουδιαντίνας, όπως άλλωστε και η Μαριώ, η Κετιμέ, η Γλυκερία, ο Γεράσιμος Ανδρεάτος, ο Παντελής Θαλασσινός, η Σοφία Παπάζογλου, ο Μπάμπης Τσέρτος, ο Χρήστος Τσιαμούλης, ο Χρόνης Αηδονίδης και, βέβαια, ο Γιώργος Νταλάρας.

    Στο κοινό, και ο πρόεδρος του Συνασπισμού Νίκος Κωνσταντόπουλος, ο υπουργός Εσωτερικών Κώστας Σκανδαλίδης, ο υπουργός Αιγαίου Νίκος Σηφουνάκης, ο Κώστας Λαλιώτης κ.ά.

    Πηγή: Ελευθεροτυπία




    ΣΣ. Νεκταρία, ποιό τραγούδι έλεγε ο Νταλάρας όταν με πήρες;
    gate
    04.02.2004, 17:02
    Η βραδιά ήταν πράγματι υπέροχη...αλλά λεπτομέρειες δε θέλω να πω εδώ Jorge...γιατί προτιμώ να στείλω ένα ξεχωριστό κείμενο στις δημοσιεύσεις, για να αναφέρω λίγα στοιχεία παραπάνω για την parlopfone και για τα παρασκήνια της βραδιάς....

    Υ.Γ. έλεγε το "Χααρααματαααα...ηηη ώωρα τρεις....
    Agnie
    05.02.2004, 15:17
    ΔIΣKΟΓPAΦIKEΣ EKΔΟΣEIΣ

    H νύχτα του παραγωγού Γιώργου Nταλάρα

    Χ.Π.


    Ο παραγωγός Γιώργος Νταλάρας ήταν ένα πρόσωπο που γνώριζαν από χρόνια οι άνθρωποι που δούλευαν μαζί του. Ένας τελειομανής καλλιτέχνης, όπως ήταν πάντα ο Νταλάρας, ήταν σχεδόν αναμενόμενο να αφιερώνει αρκετό χρόνο στην ανεύρεση καλών συνεργατών αλλά και στην άψογη διαδικασία της δημιουργίας των δίσκων του, κατακτώντας μια τέχνη που στην Ελλάδα είναι, τουλάχιστον, παρεξηγημένη. Όμως το βράδυ της Δευτέρας, δεν ήταν ώρα για γκρίνιες...

    Μέσα στο κατάμεστο «Χάραμα» (από καλλιτέχνες, πολιτικούς, δημοσιογράφους) η Minos ΕΜΙ δήλωσε και επισήμως την «ανάσταση» της ιστορικής ετικέτας Parlophone, την ευθύνη της οποίας ανέλαβε ο Γιώργος Νταλάρας. Πρώτα δείγματα δουλειάς του, το παραδοσιακού περιεχομένου «Τραγούδι της Αρετής» (με τέσσερα κομμάτια που παίζει και τραγουδάει η Αρετή Κετιμέ), το διπλό λάιβ αφιέρωμα στον Μάρκο Βαμβακάρη (ζωντανή ηχογράφηση των συναυλιών που δόθηκαν στην Ερμούπολη Σύρου και στον Πειραιά), το «Smyrne» της ορχήστρας Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας (παραδοσιακά και σμυρναίικα τραγούδια) και τέλος το τριπλό άλμπουμ από τις συναυλίες του στο Μέγαρο Μουσικής - Αφιέρωμα στον Βασίλη Τσιτσάνη - όπου συμμετέχουν και οι Γεράσιμος Ανδρεάτος, Ελένη Τσαλιγοπούλου και Γιώτα Δρακιά.

    Το να αναλαμβάνει κανείς τη δισκογραφική ετικέτα που έβγαλε πρώτη τα τραγούδια του Μάρκου Βαμβακάρη είναι ευθύνη και την ευθύνη τη συναισθάνεται (όπως δήλωσε) ο νέος διευθυντής της. Και βέβαια έχει σχέδια για το μέλλον: «Θέλω να κάνω προσμείξεις» είπε. «Να προωθώ τραγούδια νέων συνθετών, νέων στιχουργών αλλά και νέων τραγουδιστών - αυτών που παρασυρόμενοι από τις σειρήνες της εποχής πέφτουν σε βραχάκια».

    Οι πρώτες ανακαλύψεις του ήταν εκεί: H μικρή Αρετή Κετιμέ, τα μέλη της Εστουδιαντίνας και ο Παναγιώτης Λάλεζας («είναι ένα φαινόμενο», είπε. «Από τους καλύτερους παραδοσιακούς τραγουδιστές των τελευταίων 50 χρόνων»).

    Μια τέτοια πανηγυρική σύναξη δεν μπορούσε παρά να κλείσει με απονομές χρυσών δίσκων - το διπλό λάιβ του Βαμβακάρη και το τριπλό από το αφιέρωμα στον Τσιτσάνη - και με τα όργανα επί σκηνής. Όλοι μαζί - Νταλάρας, Γλυκερία, Μαριώ, Θαλασσινός, Τσέρτος, Σοφία Παπάζογλου, Λάλεζας και Αηδονίδης - τίμησαν τον χώρο και την ώρα με μια... ανέφελη «Συννεφιασμένη Κυριακή».



    ΤΑ ΝΕΑ , 04-02-2004 , Σελ.: P27
    Κωδικός άρθρου: A17857P272
    ID:401725


    jorge
    05.02.2004, 15:33
    Quote:

    Το μέλος Agnie στις 05-02-2004 στις 15:17 έγραψε:

    Το να αναλαμβάνει κανείς τη δισκογραφική ετικέτα που έβγαλε πρώτη τα τραγούδια του Μάρκου Βαμβακάρη είναι ευθύνη και την ευθύνη τη συναισθάνεται (όπως δήλωσε) ο νέος διευθυντής της. Και βέβαια έχει σχέδια για το μέλλον: «Θέλω να κάνω προσμείξεις» είπε. «Να προωθώ τραγούδια νέων συνθετών, νέων στιχουργών αλλά και νέων τραγουδιστών - αυτών που παρασυρόμενοι από τις σειρήνες της εποχής πέφτουν σε βραχάκια».




    Ανυπομονώ και είμαι σίγουρος πως ξεκινά κάτι νέο στο καλό ελληνικό τραγούδι. Ένα μεγάλο μπράβο στον Νταλάρα για την πρωτοβουλία του, αλλά και για όσα πρόκειται να ακούσουμε.