ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Αιχμές Μούσχουρη για Μίκη

    jorge
    28.02.2007, 15:09
    Το Δεύτερο φιλοξένησε τις προάλλες τη Νάνα Μούσχουρη. Εντύπωση μου έκαναν τα λόγια της σχετικά με τον Μίκη Θεοδωράκη. Συγκεκριμένα είπε:

    "Δεν υπήρξε αληθινή πηγή έμπνευσης, όπως ο Μάνος. Στηρίχτηκε και στην πολιτική. Σήμερα ελάχιστα τραγούδια του ακούγονται στο εξωτερικό. Δεν θέλω να υποβιβάσω τη δουλειά του, αλλά σε μένα δεν ταίριαζε καθόλου"
    (όλη η συνέντευξη εδώ)


    Συμφωνείτε με τη Νάνα; Είναι δυνατόν ο Μίκης να μην υπήρξε πηγή έμπνευσης;
    xartinooneiro
    28.02.2007, 15:17
    «Ηχογραφούσαμε το άλμπουμ, όταν στο 6ο τραγούδι ο Θεοδωράκης, ο Ρίτσος και κάποιοι μουσικοί εξαφανίστηκαν» θυμήθηκε η Νάνα. «Δύο μέρες μετά, καταλάβαμε γιατί. Κυκλοφόρησε η δεύτερη version με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση. Ο Θεοδωράκης μάλιστα είπε στις εφημερίδες ότι προτιμούσε τη δική του εκδοχή με το παιδί του κάμπου, παρά εκείνη με το κορίτσι του σαλονιού. Λες και δεν ήμουν κι εγώ ένα απλό κορίτσι. Ποτέ δεν πρόκειται να ξεχάσω αυτή του την κουβέντα».

    Όντως δεν ξέχασε αυτή την κουβέντα...
    kozanitis
    28.02.2007, 15:44
    Ενταξει παιδια και σε παλαιότερες συζητήσεις έχω πει ένα πράγμα. Πως η αλήθεια για τον άνθρωπο Παπακωνσταντίνου, τον άνθρωπο Ασιμο και τον άνθρωπο, τώρα, Θεοδωράκη, είναι κάπου στην μέση.

    Από τους τρεις που τώρα τυχαία αναφέρω μαζί για να μπορέσω να πω αυτό που θέλω, είναι πως λιγότερο "ανεβόσκαλας ήταν ο νικόλας".

    Όποιος γίνεται μεγάλος κάπου θα εκμεταλλευτεί καταστάσεις.

    Ακούω από μικρός Θεοδωράκη και Παπακωνσταντίνου και Σαββόπουλο και όλους αυτόυς και ας προέρχομαι από δεξιά οικογένια και μάλιστα αντιθεοδωρακίστικη...

    Και ας γεννήθηκα σε εποχή που κυριαρχούσαν στα ραδιόφωνα οι Δάκης, Βίσση, Ρουβάς και άλλοι και θέλοντας αλλά και μη θέλοντας άκουγα και αυτούς...

    Συμφωνώ με το σκεπτικό της Μούσχουρη αλλά όχι τελειώς με αυτό που παέι να περάσει..
    Και όπως και να χει η Μούσχουρη τα αίσχη της Χούντας τα έβλεπε από την Γαλλία. όχι στην Μακρόνησο....
    Orfeus
    28.02.2007, 16:00
    Μα και για το Live 8 δήλωσε η Νάνα σε συνέντευξή της στo Aυστραλιανό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι .......πρόκειται για μια επικίνδυνη μουσική διαμαρτυρία!!

    Κάποιο πρόβλημα θα έχει η γυναίκα!

    Δεν νομίζω πως θα της πήγαιναν τα τραγούδια του Μίκη, αλλά εκείνη προφανώς θα σκέφτεται ότι η καριέρα της θα ήταν πολύ περισσότερο επιτυχημένη αν τα είχε πει.

    Ζήλειες και απωθημένα του ....σαλονιού!!!
    gazakas
    28.02.2007, 16:12
    Σέβομαι τη Νανά Μούσχουρη, αλλά σίγουρα ήταν ατυχές αυτό που είπε, κυρίως γιατί στερείται νοήματος. Μάλιστα, αυτές οι κούφιες φράσεις ξεκινούν, jorge, από την προηγούμενη: «Ο Θεοδωράκης δεν κατάφερε ποτέ να γίνει Μάνος Χατζιδάκις», που αποκαλύπτει και τις προτιμήσεις της ερμηνεύτριας. Να παρακάμψω το μεταφυσικόν του πράγματος που λέει ότι ένας άνθρωπος δεν μπορεί με τίποτα να γίνει ένας άλλος που ήδη υπάρχει και να σταθώ στο ότι αυτό που λεει η Μούσχουρη είναι πανελληνίως γνωστό και, επιπλέον, ότι κανείς δεν ζήτησε να συμβεί κάτι τέτοιο, ούτε ο Μίκης ούτε ο Μάνος ούτε το κοινό τους. Έλεος δηλαδή!
    Μετά λέει την άλλη κορυφαία ατάκα: "[ο Μίκης] Δεν υπήρξε αληθινή πηγή έμπνευσης"! Για ποιον; Ξέρει η κυρία Μούσχουρη τι σημαίνει αυτή η φράση (αν όντως τη διατύπωσε έτσι) ή η διαμονή της στη Γαλλία έχει σκουριάσει τα ελληνικά της; "Πηγή έμπνευσης" σημαίνει ότι κάτι ή κάποιος εμπνέει άλλους, και νομίζω ότι συνέβη αυτό οπωσδήποτε και με το Μίκη. Δεν υπάρχει νομίζω κανείς στην Ελλάδα που μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν επηρέασε τους κατοπινούς συνθέτες μέχρι και σήμερα, όπως βέβαια συνέβη και με τον Χατζιδάκι.
    Αν εννοεί πάλι η αγαπημένη μας Νανά ότι δεν είχε μέσα του ο Μίκης καμιά κρυφή πηγή έμπνευσης από όπου θα μπορούσε να αντλεί τα έργα του και στηρίχτηκε και στην πολιτική, ε τι να πω, εγκλημάτησε ο άνθρωπος επειδή επηρεαζόταν από το κοινωνικό του περιβάλλον και έφτιαχνε τέχνη.
    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν μπορούσε να πει απλά "εγώ αγαπούσα και αγαπώ πιο πολύ το Χατζιδάκι και τη μουσική του και λιγότερο το Μίκη" για να τελειώνει και έπρεπε να πει όλες αυτές τις θεωρίες...
    Το άλλο πάλι, που ακούγονται λίγα τραγούδια του στο εξωτερικό σήμερα; Δεν μας είπε όμως, ακούγονται περισσότερα του Χατζιδάκι; Με ποιο σκεπτικό το είπε αυτό ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω...
    Όσο για τον "Επιτάφιο", δεν τα ξέρει ή δεν τα θυμάται καλά η Μούσχουρη. Ευτυχώς πάντως που ηχογραφήθηκε και με το Μπιθικώτση γιατί με τη φωνή της ούτε ταίριαζε ούτε θα περνούσε στον κόσμο. Περσινά ξινά σταφύλια βέβαια, αλλά έτσι είναι...

    http://blogs.musicheaven.gr/gazakas

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gazakas στις 28-02-2007 16:12 ]


    Jimy
    28.02.2007, 16:12
    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 28-02-2007 στις 15:09 έγραψε...

    Το Δεύτερο φιλοξένησε τις προάλλες τη Νάνα Μούσχουρη. Εντύπωση μου έκαναν τα λόγια της σχετικά με τον Μίκη Θεοδωράκη. Συγκεκριμένα είπε:

    "Δεν υπήρξε αληθινή πηγή έμπνευσης, όπως ο Μάνος. Στηρίχτηκε και στην πολιτική. Σήμερα ελάχιστα τραγούδια του ακούγονται στο εξωτερικό. Δεν θέλω να υποβιβάσω τη δουλειά του, αλλά σε μένα δεν ταίριαζε καθόλου"
    (όλη η συνέντευξη εδώ)


    Συμφωνείτε με τη Νάνα; Είναι δυνατόν ο Μίκης να μην υπήρξε πηγή έμπνευσης;



    "Στηρίχθηκε και στην πολιτική"

    Ο χατζιδάκης είχε πεί οτι (το resume) γράφω για να γίνομαι ωραιότερος άρα καταλαβαίνει άνετα κάποιος οτι άλλες οι μουσικές και όχι αφετηρίες του ενός και άλλες του άλλου.
    Γενικά η μουσική του ενός αφορούσε το μέσα του και του άλλου και το μέσα του μα περισσότερο το έξω του.Επίσης ο Χατζιδάκης τιμούσε τη γυνάικα σαν ομορφιά σαν αξία αντίθετα ο Θεοδωράκης που μούσα του είναι η Φαραντούρη τιμάει με τον δικό του τρόπο τις ικανότητες και τις δυνατότητες το μεχρι πού μπορεί να φτάσει η συγκεκριμένη κυρία.Είναι κατά τη γνώμη μου τελείως διαφορετικοί κόσμοι που μοιάζει να έχουν ένα κοινό τη γυναίκα και το τραγούδι.Τώρα αν η συνέντευξη γινόταν σε άλλο ραδιόφωνο ας πούμε cosmos ή antenna δεν ξέρω αν θα είχε τη δυνατότητα να πεί κάτι τέτοιο μην ξεχάσουμε οτι ο Χατζιδάκης ήταν γενικός διευθυντης χρόνια πρίν στο τρίτο πρόγραμμα και ο Θεοδωράκης ήταν γενικός διευθυντής στα μουσικά σύνολα πρίν καιρό στη δημόσια ραδιοφωνία!

    lemonc
    28.02.2007, 16:16
    Ο καθένας κουβαλάει τα βιώματα του,που δημιουργούν τη προσωπική του πραγματικότητα.
    Δεν είναι αιχμή αυτό,απλά μικρό σχόλιο.

    gazakas
    28.02.2007, 16:24
    Μόλις είδα και αυτό το σχόλιο του Γιάννη Τριάντη στη μόνιμη στήλη του "Ο Τύπος των Ήλων" στη σημερινή Ελευθεροτυπία: "Πικρία και χολή από τη Νάνα Μούσχουρη για τον Μίκη Θεοδωράκη. Μια παλιά προσωπική πληγή (ο δικός της «Επιτάφιος» έμεινε στα ρηχά της αγοράς, σε σύγκριση με τον δίσκο του Μπιθικώτση) φαίνεται πως την οδήγησε σε άστοχες, άχαρες συγκρίσεις και αποφάνσεις («Ο Θεοδωράκης δεν κατάφερε ποτέ να γίνει Χατζιδάκις»). Δικαίωμά της να εκτίθεται."
    tsibitos
    28.02.2007, 16:45
    Παράθεση:

    Το μέλος kozanitis στις 28-02-2007 στις 15:44 έγραψε...

    Ενταξει παιδια και σε παλαιότερες συζητήσεις έχω πει ένα πράγμα. Πως η αλήθεια για τον άνθρωπο Παπακωνσταντίνου, τον άνθρωπο Ασιμο και τον άνθρωπο, τώρα, Θεοδωράκη, είναι κάπου στην μέση.

    Από τους τρεις που τώρα τυχαία αναφέρω μαζί για να μπορέσω να πω αυτό που θέλω, είναι πως λιγότερο "ανεβόσκαλας ήταν ο νικόλας".

    Όποιος γίνεται μεγάλος κάπου θα εκμεταλλευτεί καταστάσεις.

    Ακούω από μικρός Θεοδωράκη και Παπακωνσταντίνου και Σαββόπουλο και όλους αυτόυς και ας προέρχομαι από δεξιά οικογένια και μάλιστα αντιθεοδωρακίστικη...

    Και ας γεννήθηκα σε εποχή που κυριαρχούσαν στα ραδιόφωνα οι Δάκης, Βίσση, Ρουβάς και άλλοι και θέλοντας αλλά και μη θέλοντας άκουγα και αυτούς...

    Συμφωνώ με το σκεπτικό της Μούσχουρη αλλά όχι τελειώς με αυτό που παέι να περάσει..
    Και όπως και να χει η Μούσχουρη τα αίσχη της Χούντας τα έβλεπε από την Γαλλία. όχι στην Μακρόνησο....



    Με καλυψες απολυτα!
    PAPAZOGLOUFAN
    28.02.2007, 18:08
    ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΜΙΑ ΚΥΡΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΞΕΜΩΡΑΘΗΚΕ ΚΑΙ ΤΡΕΧΕΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΡΟΥΒΑ.ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΧΕΙ ΧΑΣΕΙ Η ΚΥΡΙΑ.ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ Ο ΜΙΚΗΣ ΜΕΛΟΠΟΙΗΣΕ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Ο ΠΙΟ ΑΠΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΣΤΩ ΚΙ ΕΝ ΑΓΝΟΙΑ ΤΟΥ ΕΧΕΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΕΙ ΡΙΤΣΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΑΓΜΑ.ΔΕ ΛΕΩ,ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ.ΑΛΛΑ Ο ΜΙΚΗΣ ΔΕ ΤΑ ΕΜΠΝΕΥΣΤΙΚΕ ΑΠΛΑ.ΔΕ ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΗΓΕΣ ΑΛΛΑ ΤΑ ΒΙΩΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ ΜΕ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ
    vasiloukos
    13.03.2007, 16:13
    Γιατί να μην αντιστρέψουμε την απάντηση της κυρίας Μούσχουρη;; Πόσα τραγούδια της ίδιας είναι γνωστά στην Ελλάδα;; Λοιπόν, όλα τα πράματα είναι σχετικά, η Φαραντούρη π.χ. η οποία φυσικά και συνδέθηκε στενά με τον Μίκη είχε στο παρελθόν δηλώσει ότι ο Μίκης υπάρχει παντού και όχι μόνο στην Ελλάδα, ότι παντού όπου πήγαινε σε συναυλίες όταν ακούγονταν τραγούδια του Μίκη οι Έλληνες ξεσηκώνονταν αλλά όχι μόνον αυτοί, οι ξένοι όταν άκουγαν το όνομα Θεοδωράκης έκαναν σαν τρελοί, πολύ -δε- περισσότερο απ' τον Χατζιδάκι τον οποίο δε γνώριζαν τόσο. Αυτά έλεγε η Φαραντούρη. Η φήμη είναι περίεργο πράμα, πόσα έργα του Χατζιδάκι τα οποία σε καθηλώνουν με την ευαισθησία και την όλη φιλοσοφία τους δεν τα ξέρει ο κόσμος και μάλιστα πολλοί προοδευτικοί και ψαγμένοι και στο εξωτερικό και ξέρουνε π.χ. άλλα του Μίκη ίσως υπερεκτιμημένα που δεν συγκρίνονται με πολλά του Μάνου. Αλλά μήπως τελικά δε χωράνε συγκρίσεις;; Μήπως όλα στην τελική είναι θέμα γούστου;; Τι να λέμε τώρα για το Μίκη και για το Μάνο, και οι δύο έχουν γράψει ΕΡΓΑΡΕΣ αλλά είναι διαφορετικά πράματα κατά βάση, ο ένας έκανε πάντα ''του κεφαλιού του'' μην υπακούοντας στις διάφορες πολιτικές σειρήνες κάνοντας αντίσταση με την ευαισθησία του και βγάζοντας εν μέσω δικτατορίας τον ''Μεγάλο Ερωτικό'' -αυτό το σπουδαίο έργο- κάνοντας, αν όχι αντίσταση, αυτό που ήξερε πολύ καλά να κάνει, ενώ ο Μίκης πέρασε κι αυτός πολλά αλλά έκρινε ότι μπορούσε να βοηθήσει τον τόπο του εντάσσοντας τον εαυτό του από πολύ νωρίς στον πολιτικό στοίβο και τις νεολαίες, υποφέροντας -όπως και ο Μάνος, τουλάχιστον στον εμφύλιο- τα πάνδεινα -κυνηγητά, εξορίες, αγώνες κλπ, παραδεχόμενος όμως εκ των υστέρων ότι οι πολιτικοί και κοινωνικοί αγώνες του του στέρησαν ένα μεγάλο μέρος απ' το χρόνο του τον οποίο θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί για να αφοσιωθεί στη μεγάλη του αγάπη, τη μουσική - πράγματι, πολλοί πιστεύουν ότι η έμπνευση του Μίκη μετά το '75 λ.χ. συρρικνώθηκε και αλλοιώθηκε. Αλλά εδώ χωράνε πολλές αναλύσεις.

    Το να βγαίνει όμως μία Μούσχουρη και να υποστηρίζει ότι ο Θεοδωράκης δεν ήταν ''αληθινή πηγή έμπνευσης'', είναι και μεγάλη πατάτα και ατόπημα -μην πω βλακεία εκ μέρους της, σεβόμενος την ηλικία της. Είδαμε και τι πηγή έμπνευσης ήταν κι η Μούσχουρη η οποία αναλώθηκε σε ερωτιάρικα τραγούδια και πραγματικά ''ξεμωράθηκε και τρέχει πίσω από το Ρουβά'', όπως εύστοχα τόνισε ο Papazogloufan. Η Μούσχουρη που μπορεί να χει πουλήσει δε ξέρω κι εγώ πόσα αντίτυπα στο εξωτερικό αλλά στην Ελλάδα κατά πλειοψηφία το έργο της -αχεμ αχεμ- είναι παντελώς άγνωστο, η Μούσχουρη που όπως έλεγε σε μια συνέντευξή του και ο Χριστιανόπουλος εν μέσω δικτατορίας πήγε στη Γαλλία να τραγουδήσει για τον ελληνισμό εκεί πέρα σε συναυλία διαμαρτυρίας αν θυμάμαι καλά και τραγούδησε στα Γαλλικά και ξενέρωσε όλο το θέατρο.

    Παρόλες τις διάφορες παρεκτροπές του Θεοδωράκη στην πολιτική και τα διάφορα διαχειρησιακά σκάνδαλα που ακούγονται κατά καιρούς, είναι τουλ. μαλακία να λες ότι το όνομα του Μίκη δεν ακούγεται, η μουσική του δεν ακούγεται όταν τόσοι και τόσοι λένε ότι οι ξένοι όταν ακούνε Ελλάδα ψιθυρίζουν ''Ζορμπάς'' και ''Θεοδωράκης''. Και πολύ περισσότερο ότι ένας ολόκληρος Θεοδωράκης που πήγε αντικειμενικά κάποια στιγμή τα πράματα λίγο παραπέρα δεν υπήρξε ''πηγή έμπνευσης΄'', κρίνοντας -δε- με υποκειμενικά προσωπικά κριτήρια.

    Φυσικά κι ο Χατζιδάκις υπήρξε φαινόμενο ευαισθησίας και έμπνευσης, αλλά δεν υπήρξε μόνο ο Χατζιδάκις, υπήρξε για χρόνια πολλά και ακόμα υπάρχει ο Θεοδωράκης. Και δεν περιμένω από μία Μούσχουρη να με πείσει για το αντίθετο.