ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Μουσικό Σχολείο - Ενα κύτταρο Πολιτισμού

    Τι είναι το Μουσικό Σχολείο; Μα φυσικά είναι ένα δημόσιο σχολείο (Γυμνάσιο – Λύκειο) που λειτουργεί όπως όλα τα άλλα Γυμνάσια και Λύκεια (ίδια μαθήματα Γενικής Παιδείας, ίδιες ώρες, ίδια βιβλία) αλλά επίσης γίνονται και μαθήματα Μουσικής Παιδείας.
    Γράφει το μέλος Χαράλαμπος (Μπάμπης) (santourman)
    4 άρθρα στο MusicHeaven
    Δευτέρα 02 Απρ 2007
    Σκοπός του Μουσικού Σχολείου, με βάση τον ιδρυτικό νόμο (3345/2.9.1988 άρθρο 1), είναι "Η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία, αν τελικά επιλέξουν άλλον τομέα επιστημονικής ή επαγγελματικής έκφρασης."

  • Τα Μουσικά Σχολεία ξεκίνησαν να λειτουργούν πειραματικά στα τέλη της δεκαετίας του 1980 (το πρώτο ήταν στην Παλλήνη) και μέχρι σήμερα υπάρχουν 34 Μουσικά Σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Εκτός από τα θεωρητικά Ευρωπαϊκής και Βυζαντινής Μουσικής, οι μαθητές διδάσκονται σε ατομικά μαθήματα και 3 μουσικά όργανα. Ένα όργανο επιλογής (όπως κιθάρα, ούτι, βιολί παραδοσιακό ή ευρωπαϊκό, σαντούρι, κανονάκι, παραδοσιακά ή ευρωπαϊκά κρουστά, τσέλο, ακορντεόν, σαξόφωνο, κλαρινέτο κλπ) και δυο υποχρεωτικά : Το πιάνο, ως όργανο αναφοράς της ευρωπαϊκής μουσικής, και τον ταμπουρά, ως όργανο αναφοράς της παραδοσιακής μουσικής. Κατά περιοχές αντί για τον ταμπουρά, διδάσκεται το μαντολίνο ή η λύρα.

  • Στους μαθητές παρέχεται δωρεάν από την Πολιτεία η μεταφορά τους στο σχολείο από κάθε σημείο της πόλεως με λεωφορεία ή ταξί καθώς και πλήρες ατομικό μεσημεριανό γεύμα – λόγω του εκτεταμένου προγράμματος.

  • Στο Μουσικό Σχολείο δίνονται οι ευκαιρίες ανάπτυξης της προσωπικότητας κάθε μαθητή με τη συμμετοχή του στα Μουσικά Σύνολα (όπως χορωδία και ορχήστρα έντεχνης Ελληνικής Μουσικής, χορωδία και ορχήστρα Παραδοσιακής Μουσικής, ορχήστρα πνευστών οργάνων, εγχόρδων κλπ). Με αυτόν τον τρόπο δημιουργεί ποιοτικό και καλλιτεχνικό περιβάλλον, στο οποίο οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, με συμμαθητές που έχουν κοινά ενδιαφέροντα. Μέσα από τα ατομικά μαθήματα των οργάνων, επιτυγχάνεται αρτιότερα η επικοινωνία μαθητή και καθηγητή, όχι μόνο πάνω στη διδασκαλία του οργάνου αλλά για οποιοδήποτε ζήτημα ή πρόβλημα που απασχολεί τον μαθητή. Το Μουσικό Σχολείο αναπτύσσει τη δημιουργικότητα, το ταλέντο και την ευαισθησία των μαθητών, ειδικότερα σε θέματα πολιτισμού, με πολλές εκδηλώσεις μουσικής, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, θεατρικών παραστάσεων.



    Πρόβα στο Μουσικό Λύκειο Παλλήνης


  • Στους απόφοιτους των Μουσικών Σχολείων χορηγείται τίτλος μουσικής ειδικότητας, μετά από εξετάσεις, ισότιμος και αντίστοιχος αυτών που χορηγούνται από τα αναγνωρισμένα από το Κράτος Μουσικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Οι χορηγούμενοι τίτλοι είναι: α) Πτυχίο Θεωρητικών Ευρωπαϊκής Μουσικής (ειδ. Αρμονίας), β) Πτυχίο Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής (Βυζαντινής), γ) Πτυχίο Ελληνικών Παραδοσιακών Οργάνων.

  • Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε πως είναι ένα "άλλου πνεύματος" σχολείο. Απευθύνεται σε όλους τους μαθητές και όχι μόνο σε όσους επιθυμούν να γίνουν μουσικοί. Είναι ένα ζωντανό κύτταρο πολιτισμού, που παρόλο τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει (έλλειψη καθηγητών, οργάνων, κτιριακών εγκαταστάσεων κλπ), είναι και πρέπει να παραμείνει ένα σημαντικό κεφάλαιο στη Μουσική Εκπαίδευση σήμερα.

    Σχετικός σύνδεσμος
    - Μουσικό Λύκειο Παλλήνης

  • Tags
    Μουσικά Όργανα:ακορντεόνβιολίκιθάρα



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #7828   /   02.04.2007, 00:50   /   Αναφορά
    eleipsh kathigitwn???????? giati???????
    #7829   /   02.04.2007, 01:10
    `Οταν το Υπουργείο αρχίζει να προσλαμβάνει τους (συμβασιούχους επί χρόνια) καθηγητές μουσικών ειδικεύσεων (δηλ των οργάνων κυρίως) τον Νοέμβριο-Δεκέμβριο (όπως έγινε φέτος συγκεκριμένα), χάνεται έτσι το Α' τρίμηνο.... Και πού είσαι ακόμα οταν πλησιάζει Πάσχα για να καλυφθούν όλα τα κενά (και αν καλυφθούν)...

    #7830   /   02.04.2007, 01:42   /   Αναφορά
    πήγαινα παλιά σε μουσικό γυμνάσιο πραγματικα σαν θεσμός ειναι πολύ καλος αλλα υπάρχουν ελλείψεις δυστυχως!τη πρώτη χρονιά που πήγα όλα ήταν πολύ καλα γιατί το σχολείο μόλις ειχε ανοίξει και ετσι ειχαν στείλει νωρίς αρκετους καθηγητές ωστε να γίνει ενα σχολείο όπως των αθηνών αλλα τις επόμενες χρονιές το υπουργείο παιδείας καθυστέρησε παρα πολύ να στείλει τους καθηγητές με αποτέλεσμα να γίνει ενα μπάχαλο!τελοσπαντων,το άρθρο ειναι πραγματικά πολύ καλο!!συγχαρητήρια!!ελπιζω κάποια στιγμή τα παιδιά που τελειώνουν μουσικά σχολεία να έχουν περισσότερες ευκαιρίες!
    CHE
    #7838   /   02.04.2007, 11:16
    Η πρώτη μου ξαδέρφη είναι καθηγήτρια στο Μουσικό Σχολείο του Πειραιά και από αυτά που μου έχει πει φαίνεται ότι πραγματικά γίνεται πολύ καλή δουλειά αν και βασίζεται κυρίως στη θέληση των ίδιων των καθηγητών παρά στο ενδιαφέρον της πολιτείας. Μάλιστα μου είπε ότι μαθήτρια εκεί είναι και η Αρετή Κετιμέ, το ταλαντούχο αυτό κορίτσι που παίζει σαντούρι και τραγουδάει σαν άγγελος.

    #7843   /   02.04.2007, 12:59
    Εγω ειμαι μαθητης σε μουσικο σχολειο του Αλιμου.Δεν ξερω τι γινεται στα αλλα μουσικα σχολεια αλλα στο δικο μας υπαρχουν πολλες ελλειψεις καθηγητων και δεν συμαζευεται....υπαρχουν καθηγητες οργανων που ερχονται ακομα και μετα τα χριστουγεννα...ομως υπαρχει ενα καλο επιπεδο παιδιων σε αυτα τα σχολεια...επισης αν δεν θελουν να μαθουν μουσικη τα παιδια οι καθηγητες δεν μπορουν να κανουν τιποτα γι αυτο δινουν εισαγωγικες εξετασεις που ειναι πανευκολες>>>αυτο ειναι το κακο.ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ANAFERETAI OTI οι ωρες ειναι ιδιες το οποιο δεν αληθευει τα μουσικα σχολεια οι ωρες ειναι εννεα,ξεκινανε στις οχτω και τεταρτο και τελειωνουν στις τρεις και δεκα το μεσημερι.Το μεσημεριανο γευμα ειναι σε ελευθερη εξηγηση χαλια και οι περισσοτεροι μαθητες δεν ειναι ικανοποιημενοι

    #7844   /   02.04.2007, 14:37
    ΕΓΩ ΠΗΓΑΙΝΩ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ(ΓΥΜΝΑΣΙΟ). ΕΧΩ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΩ ΟΤΙ -ΔΥΣΤΥΧΩΣ!- ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΛΑΛΗΣΑ. ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΦΕΤΟΣ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, ΑΦΗΣΤΕ ΠΟΥ ΟΛΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΟΥΛΕΙΑ! ΣΤΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΙΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥ 4-5 ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΟΝ ΤΑΜΠΟΥΡΑ! ΕΠΙΣΗΣ, ΚΑΚΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ, ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΕΙΝΑΙ.... ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΑΡΑΔΕΧΤΟ! Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ, ΛΟΥΚΑΝΙΚΑ, ΠΙΤΣΑ, ΚΡΕΑΣ ΜΕ (ΜΠΛΙΑΧ!)ΡΥΖΙ...ΑΥΤΑ! ΑΝΤΕ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ ΑΡΑΚΑ, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΤΡΩΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ... ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑΠΟΝΕΘΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ...(ΟΙ ΩΡΕΣ ΕΙΝΑΙ 8 ΜΕ 3)ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΠΩΣ ΣΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΕΛΕΙΑ!

    ΚΑΤΑ Τ'ΑΛΛΑ, ΟΣΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΑ.

    ΠΑΝΤΩΣ ΕΓΩ ΣΥΝΙΣΤΩ ΣΕ ΟΠΟΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ, (ΕΣΤΩ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ) ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΣΤΑΣΟΥΝ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΥΚΟΛΕΣ!! ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΥΤΑ, ΚΙ ΑΣ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΦΛΩΡΟΥΣ... ΤΑ ΣΥΝΟΛΑ, Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ, Ο ΧΑΒΑΛΕΣ ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΑ! ΑΛΛΩΣΤΕ, Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΩΡΑΙΟΤΕΡΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ, ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ?.........

    #7848   /   02.04.2007, 18:08
    ΕΓΩ ΠΗΓΑΙΝΩ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ(ΓΥΜΝΑΣΙΟ). ΕΧΩ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΩ ΟΤΙ -ΔΥΣΤΥΧΩΣ!- ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΛΑΛΗΣΑ. ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΦΕΤΟΣ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, ΑΦΗΣΤΕ ΠΟΥ ΟΛΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΟΥΛΕΙΑ! ΣΤΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΙΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥ 4-5 ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΟΝ ΤΑΜΠΟΥΡΑ! ΕΠΙΣΗΣ, ΚΑΚΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ, ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΕΙΝΑΙ.... ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΑΡΑΔΕΧΤΟ! Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ, ΛΟΥΚΑΝΙΚΑ, ΠΙΤΣΑ, ΚΡΕΑΣ ΜΕ (ΜΠΛΙΑΧ!)ΡΥΖΙ...ΑΥΤΑ! ΑΝΤΕ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ ΑΡΑΚΑ, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΤΡΩΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ... ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑΠΟΝΕΘΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ...(ΟΙ ΩΡΕΣ ΕΙΝΑΙ 8 ΜΕ 3)ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΠΩΣ ΣΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΕΛΕΙΑ!

    ΚΑΤΑ Τ'ΑΛΛΑ, ΟΣΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΑ.

    ΠΑΝΤΩΣ ΕΓΩ ΣΥΝΙΣΤΩ ΣΕ ΟΠΟΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ, (ΕΣΤΩ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ) ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΣΤΑΣΟΥΝ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΥΚΟΛΕΣ!! ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΥΤΑ, ΚΙ ΑΣ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΦΛΩΡΟΥΣ... ΤΑ ΣΥΝΟΛΑ, Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ, Ο ΧΑΒΑΛΕΣ ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΑ! ΑΛΛΩΣΤΕ, Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΩΡΑΙΟΤΕΡΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ, ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ?.........



    για να ειμαστε μελη εδω νομιζουμε.ΕΠΙΣΗΣ αμα μπαινει ο καθε ασχετος που απλα του αρεσει η μουσικη (υπερ ειμαι) αλλα στην τριτη που αρχιζουν πιο δυσκολα μαθηματα οπως η αρμονια θα διστασουν.Αμα τους αρεσει η ευρωπαικη μουσικη θα κολλησουν στην βυζαντινη και αντιστροφα.οποτε.....


    #7847   /   02.04.2007, 18:01
    Νομίζω ότι είναι ευνόητο πως η φράση 'ίδιες ώρες' αναφέρεται στα μαθήματα Γενικής Παιδείας! Οι δε ώρες των μουσικών μαθημάτων ανέρχονται περίπου σε 15 ώρες εβδομαδιαίως.



    `Οσο για τις εισαγωγικές εξετάσεις, ναι μεν είναι πανεύκολες, όμως γίνονται επειδή ο αριθμός των μαθητών που θα έρθουν στην Α' Γυμνασίου από το Δημοτικό είναι συγκεκριμένος, κι έτσι γίνεται ένα 'ξεσκαρτάρισμα'.


    #7849   /   02.04.2007, 18:09
    Νομίζω ότι είναι ευνόητο πως η φράση 'ίδιες ώρες' αναφέρεται στα μαθήματα Γενικής Παιδείας! Οι δε ώρες των μουσικών μαθημάτων ανέρχονται περίπου σε 15 ώρες εβδομαδιαίως.



    `Οσο για τις εισαγωγικές εξετάσεις, ναι μεν είναι πανεύκολες, όμως γίνονται επειδή ο αριθμός των μαθητών που θα έρθουν στην Α' Γυμνασίου από το Δημοτικό είναι συγκεκριμένος, κι έτσι γίνεται ένα 'ξεσκαρτάρισμα'.





    τωρα εισαι σωστος


    mnk
    #7873   /   03.04.2007, 15:41   /   Αναφορά
    Εχω ενα γυιο που κανει πιανο απο 5 χρονων (τωρα ειναι 15).Αν και ηταν παντα σαφης οτι δε θελει τη μουσικη σαν επαγγελμα, το πιανο ηταν το χομπυ του, η ξεκουραση του, ο φιλος του.Επειδη ειναι μαθηματικο κεφαλι κι επαιζε για ξεκουραση τον λεγαμε ο μικρος Αϊνσταϊν. Η δασκαλα του -καλη της ωρα- τον ηξερε και τον προχωραγε με τους δικους του ρυθμους. Μεχρι που πηγε στο μουσικο Γυμνασιο Αγρινιου απο δικη μου φαεινη ιδεα. Επειδη ηταν προχωρημενος ειχαν απαιτησεις απ'αυτον (το ιδιαιτερο γινεται αναλογα με το επιπεδο του μαθητη).Αποτελεσμα;;;; Μισησε το πιανο.

    Ενω αγαπησε τη Βυζαντινη και τον ταμπουρα,ειχε αρχησει και τετραχορδο μπουζουκι που του ειχε εμπνευσει κατι σαν ερωτα(!) τα καταφερε το καμαρι μου τη δευτερη χρονια να μεινει στο πιανο και βεβαια επρεπε να φυγει απ' το μουσικο (το πιανο ειναι βασικο μαθημα στο μουσικο,οπως τα αρχαια και τα μαθηματικα).



    Το σχολειο που παει τωρα ειναι πιο καταλληλο για τις δικες του βλεψεις, αλλα πηρε οριστικο διαζυγιο απ' τη μουσικη.Ο ταμπουρας και το μπουζουκι χωθηκαν σε μια ντουλαπα κι αντι για πληκτρα χτυπαει κουμπακια στο πληκτρολογιο του PC. Δε θελει πια καμμια επαφη με τη μουσικη, ακουει Metalika κι εγω φρικαρω.Grrrrrrrr...



    Τωρα που σας ειπα τον πονο μου παμε και στην ουσια. Το μουσικο εδω εχει τα ιδια προβληματα σαν αυτα που περιεγραψαν τα παιδια παραπανω με τους διορισμους των καθηγητων, το φαγητο, το φορτωμενο προγραμμα κλπ.Ομως...



    1) Δινει τη δυνατοτητα σε παιδια που ισως να μην ειχαν αλλιως την ευκαιρια.

    Σχεδον τα 2/3 των παιδιων ειναι απο τα γυρω χωρια.Τα πανε και τα φερνουν στο χωριο τους και τα ταϊζουν. Για μερικες απο τις οικογενειες τους εστω κι αυτο το κακης ποιοτητας σισιτιο σημαινει κατι.Και ποσα απ'αυτα θα κατεβαιναν στο Αγρινιο να κανουν ιδιαίτερα μουσικη; Ας γελασω, ουτε 2%.



    2)Το πολιτιστικο επιπεδο ειναι απειρως καλλιτερο απο των αλλων δημοσιων.Δεν ακους

    ενα μλκ, δε γινονται τσαμπουκαδες, δε κυκλοφορουν χορταρια κλπ κλπ αντιθετα περπατας μεσα στο σχολειο κι ακους μουσικες να ξεπηδανε πισω απ' τις γωνιες και βλεπεις πολιτισμενα προσωπα, ανθρωπινα προσωπα.

    Αν λαβουμε δε υπ'οψιν μας οτι ειδικα στα χωρια, τα παιδια, λογω χαμηλου μορφωτικου επιπεδου του περιβαλλοντος, ρεπουν απο νωρις προς τη "μαγκιά", νομιζω οτι πραγματικα επιτελλειται σοβαρωτατο κοινωνικο εργο.



    3)Τα παιδια που πραγματικα αγαπανε τη μουσικη βρισκονται 8 ωρες την ημερα σε ενα μουσικο περιβαλλον.Συνεργαζονται, παιρνουν μερος σε εκδηλωσεις, εμφανιζονται σε κοινο. Συμετεχουν σε φεστιβαλ (το 2006 πηγαν Αυστρια, με εξοδα του σχολειου βεβαια), μετεχουν στην εδω Φιλαρμονικη, δινουν συναυλιες και θεατρικες παραστασεις. Εν ολιγοις παρα τα προβληματα, ειναι μια οαση πολιτισμου και ευκαιριων. Πολλα ευσημα οφειλωνται στη διευθυντρια Μαμασουλα που ενω ειναι πολυ ανθρωπινη, ειναι ταυτοχρονα κερβερος για το επιπεδο και την αποδοτικη λειτουργια του σχολειου, δοσμενη ψυχη και σωματι.



    Και κατι αλλο τωρα... Φαινεται οτι οντως η μουσικη εξημερωνει τα ηθη και ανεβαζει το

    IQ. Εχω γυρισει πολλα sites και εχω διαβασει ολα τα πιθανα και τα απιθανα.

    Ακομα και σε sites με υποτιθεται βαρυ περιεχομενο και σοβαρους προβληματισμους.

    Μη χ.... το τι παπαριά, τι βλακεια, τι αγνοια των κανονων της λογικης και της ευγενειας. Ποτε σε κανενα δεν ενοιωσα την αναγκη να γινω μελος και να γραψω εστω και "γειά". Εδω βρεθηκα τυχαια μεσα απο συνεχες σερφαρισμα, σα το νομαδα που πουθενα δε βολευεται και ολο φευγει. Ημουν απολυτα αποφασισμενη να περασω, να δω και να φυγω.Τι δουλεια εχω εγω αλλωστε εδω; Δεν ειμαι μουσικος,ολο κι ολο που ξερω ειναι ντο ρε μι φα σολ λα σι.Αυταααα.. Εδω ομως παιδια μου δεν εισαστε site μουσικων. Ετσι νομιζετε; Λαθος μεγα.Εδω εισαστε η κιβωτος του Νωε, μεσα σ'ενα κατακλυσμο βαρβαροτητας. Εδω διασωζονται οι τοπικες ποικιλιες εις πεισμα των πλασιε μεταλλαγμενων. Ο Θεος ναχει καλα αυτο το παλλικαρι που εφτιαξε το site κι εσεις ολοι, εκ μερους και των υπολοιπων που ισως αγνοουν την υπαρξη σας, σας ευχαριστουμε που υπαρχετε και ειστε ετσι οπως ειστε.



    Υ.Γ. Εννοω καθε λεξη και δε λεω τιποτα υπερβολικο.
    #7875   /   03.04.2007, 16:57
    οι περισσοτεροι που μενουν σε μουσικα μαθηματα,αρχιζουν να μισουν τη μουσικη και καταληγουν με ενα σκονισμενο πιανο στην ακρη του σαλονιου και ενα ταμπουρα με μισες χορδες στην ντουλαπα(εαν δεν τον εχουν πεταξει!).Βεβεαια το δικο μας σχολειο δεν εχει πολυτελιες οπως η Αυστρια αλλα εχει ενα παρα πολυ καλο επιπεδο...

    mnk
    #7878   /   03.04.2007, 17:16
    Κι ειναι κι ακριβα τα ρημαδια

    #7879   /   03.04.2007, 17:26
    ειναι,ειναι και εγω εχω γεμισει το σπιτι μου σε λιγο δεν θα μπορω να μπω!!!!!!!

    #7911   /   06.04.2007, 13:31   /   Αναφορά
    'Ημουν επί πενταετία καθηγητής πιάνου στο Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Παλλήνης και είχα την τύχη την χρονιά που πρωτοπήγα (1993) να γνωρίσω τα πρώτα παιδιά που θα αποφοιτούσαν από ένα Μουσικό Σχολείο.

    Πρέπει να πω πως ήταν τα ωραιότερα μέχρι στιγμής χρόνια της ζωής μου από επαγγελματική άποψη.Το μουσικό πνεύμα αλλά και η καλλιέργεια μεταξύ καθηγητών και μαθητών ήταν ιδιαίτερα υψηλή.Προβλήματα σίγουρα υπήρχαν και απ ότι μαθαίνω υπάρχουν ακόμα.

    Θυμάμαι πως ουσιαστικά δουλεύαμε δωρεάν αφού θα παίρναμε τον μισθό μας την επόμενη χρονιά και τα έξοδα μετακίνησης βάρυναν εμάς.Τα μαθήματα γινόντουσαν σε λυόμενες αίθουσες και τον χειμώνα υποφέραμε από το κρύο καθώς ήταν δύσκολο να θερμανθούν.Το δε φαγητό μπορεί να μην ήταν σπιτικά μαγειρεμένο αλλά ήταν μια χαρά αφού τρώγαμε όλοι από αυτό (μαθητές-καθηγητές).Τώρα το σχολείο αυτό (από το 1998)έχει στεγαστεί στις δικές του κτηριακές εγκαταστάσεις.

    Παρ όλο τις αντιξοότητες και τις δυσκολίες μέχρι να εφαρμοστεί το ωρολόγιο πρόγραμμα (125 καθηγητές...) εκείνο που πραγματικά μου μένει αξέχαστο ήταν η αγάπη όλων για τη μουσική,το πνεύμα και η διάθεση να ανεβούμε λίγο ακόμα ψηλότερα...διδάσκοντες και διδασκόμενοι...

    Έχω γυρισει γύρω στα 30 σχολεία από τότε (μετά τον διορισμό μου στη δημόσια εκπαίδευση) αλλά πουθενά δεν έχω βρει ξανά αυτό το κλίμα και πραγματικά νοσταλγώ εκείνες τις μέρες...
    #7913   /   07.04.2007, 13:36   /   Αναφορά
    Σίγουρα τα πτυχία των Μουσικών σχολείων είναι ισότιμα με αυτά που χορηγούνται από τα αναγνωρισμένα από το Κράτος Μουσικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, η δουλειά όμως η οποία γίνεται στα Μουσικά σχολεία είναι ίδια με των Ωδείων; ή πρέπει ένα παιδί που θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με τη Μουσική να ενισχύσει τις γνώσεις του κάνοντας μαθήματα παράλληλα και στο Ωδείο;

    Παρ' όλα αυτά συμφωνώ ότι τα Μουσικά Σχολεία προσφέρουν πολλά στην πολιτιστική ανάπτυξη του τόπου μας!
    #7915   /   07.04.2007, 18:46   /   Αναφορά
    Φοιτω εδω και 5 χρόνια σε μουσικό σχολειο και πραγματικά καθε χρονο απογοητευομαι ολο και περισσοτερο απο τη σταση της πολιτειας απεναντι μας!Πληρη αδιαφορια...Ελλειψη καθηγητων,καθολου στηριξη...Τα μουσικα σχολεια δεν προσφερουν απλα μουσικες γνωσεις.Δημιουργουν ανθρωπους πευματικα ανωτερους!Δεν μπορω να το εξηγησω,αλλα στα μουσικα σχολεια επικρατει ενα τελειως διαφορετικο κλιμα απο τα υπολοιπα σχολεια...Ολα κινουνται πιο ελευθερα,πιο δημοκρατικα,πιο χαλαρα,πιο ομορφα...Και οι μαθητες στ'αληθεια ξεχωριζουν απο τους υπολοιπους!Κι ας μας λενε φλωρια(οπως ειπε καποιος παραπάνω)...Το λενε γιατι δεν καταλαβαινουν,γιατι εχουν μαθει αλλιως!Το μουσικο σχολειο ειναι συμμαχος του μαθητη,οχι αντιπαλος οπως τα υπολοιπα!Αλλωστε γι'αυτο θελουν να μας κλεισουν,γιατι το μουσικο σχολειο δημιουργει ελευθερες προσωπικοτητες με κριτικη σκεψη και οχι ρομποτακια που το μονο που ξερουν ειναι να μαθαινουν παπαγαλια την ιστορια και τα αρχαια!Δεν ξερω γιατι η μουσικη εχει τοση δυναμη,αλλα το βιωνω καθημερινα και το παραδεχομαι κι εγω οπως και πολλοι αλλοι!
    #7920   /   08.04.2007, 21:53
    ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΜΑΡΙΛΟΥ μεσα 7 γραμμες ειπες τα παντα

    #7921   /   09.04.2007, 00:40
    Συγνώμη ρε παιδιά, αλλά μέσα στις 7 γραμμές απλώς επιβεβαιώσατε τον χαρακτηρισμό που σας απέδωσαν! Άν και τον Γιώργο που τον πετυχαίνω συχνά στο σάιτ δεν τον κόβω για υπερόπτη!

    Κρίμα πάντως που αδιαφορεί η πολιτεία για τα μουσικά σχολεία.

    #7923   /   09.04.2007, 12:42
    ποιον χαρακτηρισμο?αν λες για τους φλωρους ΠΟτε κανεναν μουσικο,που αγαπαει την μουσικη,δεν τον πειραξε ΑΥΤΟΣ ο χαρακτηρισμος.Οτι η πολιτεια μας γραφει το ξερουμε και γιαυτο προσπαθουμε να σωθουμε μονοι μας!!!!

    #7924   /   09.04.2007, 17:21
    Ναί συγνώμη για το λάθος μου, δεν ήθελα να χαρακτηρίσω κάποιον ώς κάτι...

    Απλώς είναι κρίμα να κατηγοριοποιούνται έτσι οι άνθρωποι και οι καταστάσεις... (παπαγαλιστί?)... (χωρίς οράματα και ελευθερίες?)... (χωρίς δυνατότητες?).

    Εδώ πρίν 2 δεκαετίες, όταν ακόμη ήμουν στο δημοτικό, φτιάχναμε συνεχώς θεατρικές και μουσικές ομάδες, με τη συμμετοχή των δασκάλων! Εντάξει, είμασταν mainstream σχολείο, και όλα είχαν το χρόνο και τη θέση τους... αλλά ρε παιδιά όλα είχαν το χρόνο και τη θέση τους! Και στα mainstream γυμνάσιο και λύκειο που πήγα!

    #7927   /   10.04.2007, 19:27
    ax makari na hmouna kai egw se tetoio sxoleioooooooo :(

    #7935   /   11.04.2007, 12:43
    θα σου αρεσε αλλα θα ειχες ''μπουχτισει'' και εσυ με τα τοσα προβληματα...

    #7939   /   11.04.2007, 15:34   /   Αναφορά
    Η αλήθεια είναι οτι η πολιτεία και πολύς κόσμος έχει σε δεύτερη μοίρα χωρίς λόγο τα μοθσικά αλλά και τα αθλητικα σχολεία.Δυστυχώς οι Έλληνες δεν είμαστς για εποικοδομητικά πράγματα.Οι ελλείψεις καθηγητών δεν είναι το μόνο πρόβλημα......ΑΧΧΧ
    #7943   /   11.04.2007, 21:32   /   Αναφορά
    Πολύ ωραίο κείμενο! Κατά σύμπτωση σκεφτόμουν τελευταία το θέμα των μουσικών σχολείων, με αφορμή ένα άρθρο τοπικής εφημερίδας σχετικά με τη δημιουργία ενός τέτοιου σχολείου στο μέρος που ζω τον τελευταίο χρόνο. Επίσης, επειδή ήμουν για 3 χρόνια περίπου στην Κέρκυρα και γνώρισα παιδιά του μουσικού σχολείου, μπορώ να πω ότι μόνο φλώρους δε θα τους χαρακτήριζε κανείς. Προτείνω να ανοιχτεί θέμα στο φόρουμ σχετικά, γιατί υπάρχουν πολλά σημαντικά πράγματα να ειπωθούν γι' αυτό. Γενικά συμφωνώ με την ιδέα, αλλά αναρωτιέμαι και για πολλά πράγματα...Και ας μην παρεξηγούμαστε εμείς των Γενικών Γυμνασίων-Λυκείων...Η αλήθεια είναι ότι το σύστημα στοχεύει στη δημιουργία πολιτών χωρίς ευαισθησίες, αναζητήσεις, ανησυχίες, φαντασία και οράματα και ίσως τα μουσικά σχολεία να δραπετεύουν λιγάκι απ' αυτά τα πλαίσια της εκπαίδευσης. Γι' αυτό και μόνο αξίζει να τα στηρίξει κανείς.





    #7950   /   12.04.2007, 11:06
    το κρατος δεν τα στηριζει,επειδη σε αυτα τα σχολεια δημιουργουνται διαφορετικα πνευματα και αυτο θελει να μας απαλλοτριωσει...

    #8018   /   18.04.2007, 22:51   /   Αναφορά
    egw pigainw sto mousiko tis pallinis, k oi elleipseis twn kathigitwn einai ke se mas arketa aisthites... h alitheia einai pws sta alla sxoleia ta pragmata einai xeirotera, k malista apo oso kserw den parexontai mousika organa dwrean stous mathites, opws sto sxoleio mou, alla oson afora tin poiotita twn mathimatwn k to epipedo twn gnwsewn twn kathigitwn mporw na pw pws einai poli ikanopoihtiko k oi gnwseis pou apoktas otan feugeis apo afto einai eparkestates gia tin mellontiki k pithani mousiki stadiodromia... iparxei k kati allo pou emena proswpika me stenaxwrei: to gegonos pws katirgisan tis eksetaseis pouy dinontan meta to sxoleio, me twn opoiwn to pistopoiitiko mporouses meta to sxoleio na didakseis kateutheian se mousiko...
    #8042   /   20.04.2007, 11:46
    Μουσικό Σχολείο... Μακάρι να είχαμε αποφοιτήσει κι εμείς απο ένα τέτοιο σχολείο. Η εκπαίδευση έχει αρχίσει και γίνεται πολύ ανιαρή, μόνο και μόνο επειδή γίνεται με λάθος τρόπο. Αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα :P

    Πολύ ωραίο το αρθράκι...

    #8739   /   27.06.2007, 01:41
    geia sas paidia!apo septemvrh 8a phgainw deftera lukeiou k evgala to gymnasio sto mousiko sxoleio alimou.twra pia katalavainw th diafora epipedou twn paidiwn k oxi mono...efyga ap to mousiko giati eixame poly fortwmeno programma klp klp...

    ennoeitai pws parathsa ton taboura k to piano,ela omws pou parathsa k thn kithara me thn opoia asxoloumai apothn tetarth dhmotikou...prosfata phra hlektrikh k skopevw na arxisw ma8hmata apo septemvrh.mou aresei omws poly k to bouzouki k exw megalh

    porwsh me ta drums!telika ti na kanw???stenoxwriamai pou parathsa etsi ksafnika prin apo enan xrono th mousikh......


    #8745   /   27.06.2007, 18:32
    κάτι που δεν θα έπρεπε να κάνεις είναι να αφήσεις το μουσικό, κατά τη ταπεινή μου γνώμη. αλλά εντάξει, αφού λες ότι είχες πολύ λίγο χρόνο κ πιεζόσουν, πάω πάσο... θα σου συνιστούσα να συνεχίσεις την κιθάρα, να την φτάσεις σε ένα επίπεδο που πιστεύεις ότι είναι αρκετό για σένα, για τις προσδοκίες σου, κ μετά ξεκίνα ό,τι άλλο θελήσει η καρδιά σου, και ντραμς, και μπουζούκι, και μπαλαλάικα, και σιταρ κλπ κλπ κλπ...

    Υ.Γ. το πιάνο κ τον ταμπουρά δεν πειράζει που τα άφησες... έτσι κ αλλιώς δεν ωφελούν πάντα σε κάτι! ;)

    #8748   /   28.06.2007, 02:18
    +fwnw! an k kithara de thelw na to paw gia ptyxio,apla na mathw kapoia kommatia pou paizodai sth parea k sola gia hlektrikh klp,klp...


    #18425   /   13.05.2009, 14:34
    Pistevw pws to mousiko sxoleio eine ayto pou se ekane na paratisei exoloklirou tin mousiki!!!

    To oti parousiazoun eke mesa didetai me ena tropo teliws antimetadotiko.

    To gegonos oti i ekpaideysi eine aniari eine gegonos. Den simainei omws oti sto mousiko den eine aniari i ekpaideysi. Eine apla aniari ekpedeysi kai se kanei na apotheis ke tin mousiki

    #8755   /   29.06.2007, 01:16   /   Αναφορά
    den exw ellina grammata sto mac m pros to paron k tha ta pw me greek english k apologoume

    apo kypro ...

    ithela k egw twra p paw likeio na mpw sto mousiko lykeio sto pagkyprio sxoleio tis Kyprou alla gia kapoio logo den akoustike pws yparxei auto to sxoleio kai to ematha ton maio apo tin istoselida auti k apo ena programma entelws geniko p ida stin tileorasi. Molis to eida ksetrelathika epd an pigaina tha evriska mathites oi opoioi tha exoun ta idia endiaferonta kai tetoia... ti egine? m eipan na dwsw eksetaseis. egw kserw apo mousiki k mporousa aneta na tis dwsw k na perasw alla ... den m dwthike kan i eukairia den mporesa na epikinonisw oute mazi me ton dieuthinti tou sxoleiou(gt panta eleipe i itan se sinedria) gia pereteron plirofories meta apo mia vdomada pira til k to apantise mia kiria k m eipe oti teliwsan oi eksetaseis k DEN mporeis na eisaxtheis sto sxoleio gt eidh eixan dothei ta apotelesmata TI?? meta tin rwtaw tha mporw na mpw apo tin deutera likeiou k m leei ena megalo OXI (san auto tou 21) kleinontas to tilephono m irthan dakrya epd otan to ematha oti yparxei auto to sxoleio to ida san ena neo orizonta opou tha prosexan auta p mporw na kanw me tin mousiki m. (sas kourasa e?) kataligw tha ksekinisw k pali me tin alli xronia gia nea monopatia tha sinexisw me tin mousiki m ta tragoudia m k tous filous p me stirizoun.
    #9107   /   14.08.2007, 18:47   /   Αναφορά
    Οτι και να πουμε το Μουσικο Σχολειο οπως και το Αθλητικό σχολειο δινει την δυνατοτητα στους μαθητες να ασχοληθούν περισσοτερο μ αυτο που αγαπουν και στην προκειμένη περίπτωση με τη Μουσική.Απλως το ΥΠ.Παιδειαςπρεπει να κάνει ευκολώτερη την προσληψη καθηγητων των διαφόρων μουσικων ειδικοτήτων
    #9113   /   16.08.2007, 02:24   /   Αναφορά
    Η προσωπική μου πεποίθηση είναι ότι όλα τα σχολεία έπρεπε να περιλαμβάνουν αντίστοιχα μαθήματα. Κατά τη γνώμη μου, οι τέχνες και ο αθλητισμός είναι διαδικασίες θεμελιακές για τη ζωή του ανθρώπου.



    Μαρία ΜΝΚ, να είσαι ευτυχισμένη που ο γιός σου ακούει Metallica, μιας και οι τελευταίοι έχουν φοβερό στίχο με κοινωνικές προεκτάσεις και σχετικά όμορφα δομημένη μουσική. Βλέπεις ότι ακόμα κι εκεί έκανε από τις καλύτερες δυνατές επιλογές, λόγω της μουσικής (και όχι μόνο) παιδείας που είχε. Σου προτείνω να μεταφράσεις το 'Unforgiven" ή το "One" για να δεις το βάθος του στίχου. Το δεύτερο, μάλιστα, είναι βασισμένο στην ταινία "Ο Τζόνυ πήρε το όπλο του" και αναφέρεται σε έναν άνθρωπο που έχει χάσει τα άκρα του και όλες τις επικοινωνιακές του δυνατότητες (φωνή, μάτια), ενώ διατηρεί μόνο την ακοή στο κρεββάτι του νοσοκομείου και επιθυμεί την ευθανασία. Είναι απλά συγκλονιστικό.



    Καταλήγω λέγοντας ότι δεν έχει σημασία τί είδους μουσική ακούει ο καθένας, αλλά τί έμαθε να "βλέπει" μέσα σε αυτήν. Όταν ο άνθρωπος έχει μάθει να ανοίγει τα αυτιά του και να ερευνά κάθε νότα και κάθε λέξη, τότε το αποτέλεσμα είναι θετικό. Ο προβληματισμός είναι τμήμα της παιδείας μας και πρέπει να τον ενισχύουμε διαρκώς.
    #9114   /   16.08.2007, 02:27
    To videoclip του one μπορείς να το βρεις εδώ...



    http://www.youtube.com/watch?v=JwW9L_qzqp8




    mnk
    #9115   /   16.08.2007, 05:17
    Εννοια σου, όλους τους στίχους των Metallica τους έχω εμπεδώσει.

    Μου κάνει φροντιστήριο με το ζόρι !!

    #9377   /   13.09.2007, 19:14   /   Αναφορά
    Loipon.Diabasa ola ta sxolia kai sumfwnw me kapoious.Fetos einai o pemptos xronos pou foitw sto mousiko ths Pallhnhs.8a sas pw pws mou fenetai emena to mousiko,twra pou briskomai ena(ade duo) bhmata prin to telos.

    Na fadasteite pws oute kan hksera pws uphrxane mousika sxoleia,ewsotou plhroforh8hka apo mia filh mou (tote egw phgaina ekth dhmotikou ki ekeinh prwth gumnasiou) pws phgaine se ''ena mousiko ekei sthn pallhnh''(pou sto kalo einai h tupissa den eixa idea.)Nomiza pws einai idiwtiko klp,alla mou ekshghse pws einai dhmosio.Eipa ston baba mou pws h8ela na paw kai xwris defterh koubeda(einai erasitexnhs mousikos-poromenos) me phge sto mousiko na tou rixw mia matia,na ma8w ti paizei,peri eksetasewn,metaforwn klp.Me ta touta kai me ta keina,edwsa,perasa,phga gia prwth fora sto mousiko.Omologw pws h olh enallagh mou eixe fanei efxarista paraksenh,menw kai makria kai anagazomai na ksupnaw polu prwi gia na me parei to poulman+ gurnaw arga spiti.Afta gia ta prwta 2 xronia.Sthn trith gumnasiou htan fanero pws eixa kourastei.Alla sunexisa sto mousiko kai namai.Deftera lukeiou,se ena uperoxo sxoleio pou den 8a allaza oute me sfaires gia to sxoleio ths geitonias mou h opoiodhpote allo!!!!Nai re paidia,mou th spaei pou ksupnaw 6 ka8e prwi kai gurnaw 5,mou th spaei pou den exw xrono na kanw kapoia pragmata me anesh,alla ta strimwxnw kai mou bgainei to programma,kai gia osous lene pws to faghto einai xalia poiotha klp klp, me sugxwreite,8elete na stelnoune xabiari kai psaronefri se 600 paidia ka8e mera???Sas plhroforw pws mia xara ka8ara einai kai oute exoume pa8ei pote dhlhtiriash kai sto katw katw,ama eisai or8ios apo toso nwris kai meta apo ma8hma 7 wrwn,kai skata 8a etrwges!kai ta makaronia,kai o arakas,kai ta sadwich kai ta hot dog pou fernoun mia xara einai kai polu mas einai!

    Safws kai uparxei problhma me tous ka8hghtes,sunh8ws arxizoume ta 9wra arxes noembrh,alla den apotelei problhma sta ma8hmata genikhs paideias ka8ws kai sta proka8orismena ma8hmata mousikhs(armonia,paradosiakh mousikh,organo epiloghs).

    Daksi,to kserw pws 8a sas fanei kapws pou to lew egw epeidh h idia eimai ma8htria tou mousikou,alla odws einai sxoleio diaforetikou epipedou,den einai tuxaio pou oi ma8htes twn allwn sxoleiwn me to pou apofoitoun rixnoun maurh petra molis pernane apeksw(an den prospa8oun na to apofugoun) enw polloi apo tous dikous mas apofoitous erxodai ston agiasmo ka8e xronias kai opote allwte tous do8ei efkairia!exoume diaforetikes diaproswpikes sxeseis,metaksu ma8htwn,aristes epafes me ka8hghtes,kai uparxei katanohsh se ba8os ap'olous tous ''megalous''.se polla paidia pou 8elhsan na fugoun kata th diarkeia ths foithshs tous sto mousiko do8hke h efkairia epistrofhs edos 2 mhnwn,kai fusika ola htan pisw edos 2 ebdomadwn(!!)

    H atmosfaira einai diaforetikh,to klima,ta pada,opws anafer8hke kai prin,grafeis diagwnisma tetramhnou sthn algebra kai akous apo to ba8os twn pterugwn melwdies apo piano,toubelekia apo to proaulio kai sigoura afto to gegonos den se aposudonizei,alla se hremei.O ka8enas mas to hksere pws 8a einai kourastika afta ta 6 xronia,alla osa meionekthmata exoun ta mousika sxoleia:alla tosa kai polla parapanw proterhmata exoun.

    Exw na pw kai paaaaara polla alla gi'afto to sxoleio,alla den krinw swsto na sas prhzw allo m'afto.mia prwth idea thn exete:)



    Mousiko mou,s'agapw
    #9378   /   14.09.2007, 00:44   /   Αναφορά
    Λοιπον τα Μουσικα Σχολεια ειναι ενα μεγαλο θεμα...Αποφοιτησα απο το Μουσικο Σχολειο Θεσσαλονικης....Δε θα αναφερθω στις τεχνικες δυσκολιες και στα πρακτικα προβληματα...Εχουν γινει εκτεταμενες αναφορες οπως εχω ηδη δει...Η δουλεια που γινεται τωρα σ'αυτα...Νομιζω πως ειναι αμεση η σχεση της δουλειας των καθηγητων (που ειναι συνηθως αρκετα καλη) με την ορεξη των μαθητων(που ειναι λιγο περιορισμενη).Υπαρχουν σιγουρα οι καλυτερες προθεσεις!Αυτο δε σημαινει βεβαια πως βγαινουν μοναχα νεοι Σγουροι απο τα Μ.Σ.

    Αυτο το οποιο προσφερουν τα Μουσικα Σχολεια ειναι πανω απ'ολα η γενικοτερη καλλιεργεια των μαθητων και η ωθηση προς την ενασχοληση με τον πολιτισμο και τις τεχνες!Πρεπει τουλαχιστον να παραδεχτουμε πως οι μαθητες αποκτουν ευαισθησιες και ενδιαφεροντα τα οποια τους διαμορφωνουν ως ενεργους και πιο συνειδητοποιημενους ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ πανω απ'ολα.
    #9404   /   14.09.2007, 14:02
    Εγω ειμαι αποφοιτος γενικου λυκειου αλλα εχω μια καλη ιδεα του τι σημαινει μουσικο σχολειο καθως εχω παρα πολλους γνωστους οι οποιοι ειτε εχουν αποφοιτησει ειτε φοιτουν ακομη σε αυτα.

    Θα συμφωνησω με ολους τους προλαλησαντες και ολες τις προλαλησασες οτι τα παιδια που προερχονται απο μουσικο σχολειο μονο φλωροι δεν ειναι.Αντιθετως ειναι αμοιχτομυαλα παιδια,καλλιεργημενα και προπαντων φυσιολογικα!!

    Ενα αλλο σημειο στο οποιο θα ηθελα να αναφερθω ειναι το θεμα το οποιο εθιξε το μελος mnk.Ειναι γεγονος οτι η μουσικη δεν διδασκεται εξαναγκαστικα.Αν πιεσεις ενα παιδι να μαθει με το ζορι μουσικη,στο τελος θα την απωθησει και θα τη μισησει οπως εγινε και με το γιο της mnk.Δε λεω οτι οι metallica δεν ειναι αξιολογη μουσικη,αλλα το παλικαρι πηρε μια λαθος εικονα για τη διδασκαλια της μουσικης και για ορισμενα αλλα μουσικα ειδη.Δεν διαφωνω με την επιλογη της mnk να στειλει το γιο της σ'αυτο το σχολειο(καθε αλλο την επικροτω),απλα λυπαμαι για το αποτελεσμα που ειχε αυτη της η ενεργεια, για το οποιο ευθυνεται αποκλειστικα και μονο ο καθηγητης.

    Αυτο που θελω να πω κλεινωντας ειναι οτι στα μουσικα σχολειο παραγεται πολυ αξιολογο πολιτιστικο και πνευματικο εργο παρα τις οποιες αντιξοοτητες που υπαρχουν.Πρεπει ωστοσο να υπαρξει σχετικη μεριμνα απο την πολιτεια ωστε να ισχυροποιηθουν και αναπτυχθουν περαιτερω αυτες οι κοιτιδες πολιτισμου.

    #9401   /   14.09.2007, 13:26   /   Αναφορά
    Αποφοίτησα από το Μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου πριν από 10 χρόνια περίπου και η χρονιά που ξεκίνησα να πηγαίνω, δηλαδή στην Α΄Γυμνασίου, ήταν η δεύτερη λειτουργίας του σχολείου. Όπως θα αντιλαμβάνεστε τα προβλήματα ήταν τεράστια σε ότι αφορά τη λειτουργία και το ανθρώπινο δυναμικό. Κτίριο δεν είχαμε, συστεγαζόμασταν με ένα άλλο γυμνάσιο και ουσιαστικά όλο και όλο το σχολείο ήταν 3 αίθουσες, η Α΄και Β΄ Γυμνασίου και το Γραφείο των καθηγητών! ΤΡΑΓΙΚΟ! Αργότερα βέβαια τα χρόνια πέρασαν και μεταφερθήκαμε σε ένα παλιό νεοκλασικό κτίριο (δώσαμε πολλούς αγώνες με το σύλλογο γονέων και καθηγητών), μας έφεραν και όργανα (τα πολύ βασικά μην φανταστείτε), αλλά το θέμα των καθηγητών παρέμενε και παραμένει άλυτο μέχρι και σήμερα από όσο γνωρίζω!

    Όσοι από εσάς γκρινιάζετε για το ωράριο θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι αρχικά ξεκινούσαμε στις 8:20 και σχολούσαμε στις 16:50! Το φαγητό από όσο θυμάμαι ήταν πολύ καλό, αλλά στην τελική αν δεν σας αρέσει μπορείτε να πάρετε σε ένα τάπερ κάτι από το σπίτι σας (όπως γίνεται σήμερα στα Ολοήμερα δημοτικά). Γι΄αυτό όσοι από εσάς δεν το αντέχουν καλύτερα να αλλάξουν σχολείο όσο είναι καιρός!

    Σε ότι αφορα το επίπεδο των μαθημάτων η πείρα μου λέει ότι είναι καθαρά στο χέρι του κάθε καθηγητή και στη χημεία που υπάρχει μεταξύ των συμμαθητών σας. Υπήρξαν καθηγητές που πέρασαν και ούτε θυμάμαι το πρόσωπό τους και άλλοι που μου σημάδεψαν ολόκληρη τη ζωή και ακόμα και σήμερα τους παίρνω τηλέφωνο ή περνάω από το σχολείο για να τους δω.

    Στην τάξη μου υπήρχαν ελάχιστοι καλοί μαθητές στα γενικά μαθήματα, όχι γιατί δεν ήταν έξυπνοι αλλά γιατί απλά δεν ενδιαφέρονταν, όμως φρόντιζαν να μην εμποδίζουν το μάθημα ώστε αυτοί που πραγματικά ήθελαν να μάθουν να είχαν την ευκαιρία να το κάνουν. Σε καμμιά όμως περίπτωση δεν θα μπορούσα να περάσω στις Πανελλήνιες χωρίς φροντιστήριο, αυτό είναι γεγονός δυστυχώς. Στο μάθημα της Αρμονίας όμως σας πληροφορώ ότι χάρη στο μάθημα που έκανα στο σχολείο πέρασα στο ειδικό μάθημα και όχι σε αυτό του Ωδείου! Επαναλαμβάνω είναι θέμα καθαρά καθηγητή!

    Τα παιδιά που πηγαίνουν στο Μουσικό είναι γεγονός ότι ωριμάζουν πιο γρήγορα και είναι ανωτέρου πνευματικού επιπέδου, τουλάχιστον αυτό είδα στον εαυτό μου και στους συμμαθητές μου, συναναστρεφόμουν με μερικά παιδιά γενικών σχολείων και πραγματικά μερικές φορές αισθανόμουν ότι είναι αδύνατον να συνεννοηθώ σαν να ερχόμουν από άλλο πλανήτη!

    Δεν θα άλλαζα με τίποτα τα χρόνια που πέρασα στο Μουσικό, χαλάλι και η έλλειψη ελεύθερου χρόνου (έφευγα από το σπίτι μου 7:30 και γυρνούσα 22:00), χαλάλι και τα ξενύχτια για να προλάβω να διαβάσω τα μαθήματα της επόμενης μέρας, χαλάλι και το γεγονός ότι έτρωγα το ίδιο εβδομαδιαίο μενού για 6 χρόνια, όλα αυτά δεν υπάρχουν μπροστά στις χιλιάδες των αναμνήσεων που έχω, για μένα στο Μουσικό, οι καθηγητές και οι συμμαθητές μου ήταν η δεύτερη οικογένειά μου, γιατί χωρίς υπερβολή τους έβλεπα περισσότερες ώρες καθημερινά από τους γονείς και τα αδέλφια μου.

    Είναι μια αξέχαστη εμπειρία που τη συνιστώ σε όλους να τη ζήσουν!



    #9410   /   14.09.2007, 18:10
    "melody for my heart" θα συμφωνησω με τις διαφορες μουσικες που σε χαλαρωνουν αλλα μερικες φορες ειναι μουραστικο...Επισης,το φαι που φερνουν στο καθε σχολειο ειναι απο διαφορετικο catering συνεπως και διαφορετικης ποιοτητας...Εντελως παραδοξως φετος ειμαστε ενταξει απο καθηγητες γενικης παιδειας ...πρωτη φορα που συμβαινει αυτο οσα χρονια ειμαι εκει και απ'οτι μου ειπαν οσα χρονια λειτουργει το σχολειο...χαλαλι οι εκλογες....

    #9425   /   15.09.2007, 16:21   /   Αναφορά
    geia kai xara sas filoi!

    eimai o Nikolas, proedros tou 15melous tou Mousikou Sxoleiou Iliou. Xairomai pou vrika ma8ites allwn Mousikwn Sxoleiwn giati molis 3ekinisame mia mikri "epitropi prwtovoulias" ena web site (mallon blog) gia tous apantaxou pa8ites twn Mousikwn Sxoleiwn ka8ws episis kai genikws filomousous i me opoiondipote tropo sxetikous. to URL tou blog einai : http://mousika.multiply.com

    8a xarw na sas edw ekei, na ginete meli an 8elete gia na arxisoume epitelous na syntonizomaste...Alli mia xronia provlepetai idiaitera dyskoli apo apopsi elleipsewn kai oxi mono kai 8a pisteuw 8a itan kali idea na ta legame meta3y mas...

    Me ektimisi

    #16013   /   16.08.2008, 22:35   /   Αναφορά
    Prin ligo kairo mia kali m fili me rotise ti gnomi m gia to an tha prepei n sinehisei n foita sto sholeio mas(mousiko!)!!! dn hreiastike n skefto kan tn apantisi!! Einai sigouro oti t sholeio san mousiko k san programma einai pl kourastiko kai s sterei diafora alla pragmata p tha mporouses na kaneis k pl perissotero s sterei polles ores ipnou k xekourasis!!! Apo tn alli omos einai tromero!!! T paidia s shesi t paidia allon sholeion einai safos pl kalitera! Oloi mas s auto t sholeio ehoume ena koino p mas fernei pio konta kai mas enonei:ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ!!!!!! T paidia autou t sholeiou t haraktirizei mia idiaiteri euaisthisia, mia zontania, i epanastatikotita tous kai pl perissotero i dimiourgikotita!!! Ektos autou nomizo, oti oi perissoteroi kathigites mas einai pl kaloi k epeidi gnorizoun mousiki ehoume polla koina p mas fernoun pio konta!! Epeisis auto t sholeio mas prosferei polles gnoseis shetika ohi mono m tn mousiki alla mas mathainei n sinergazomaste m tous simathites mas k n dimiourgoume polla oraia pragmata opos gia paradeigma tis polles k katapliktikes sinaulies mas!!! Mathainoum pragmata euharista p mporei akoma k sto odeio n mn t mathainame k toso kala!!! Oso gia t fagito tis sitisis p eho akousei tosa pl kaka sholeia, edo k 5 hronia tora ego k oi simathites m trome euharista t fagito p mas fernoun k kaneis dn ehei pathei tpt os tora! S opoion dn aresei apla mporei n fernei t taperaki apo t spiti t an dn antehei nistikos?!

    Telos, ego distihos fetos tha pao g likiou k dn mporo n siniditopoiiso ego opos k oi perissoteroi simathites m oti tha teleiosoume to sholeio! ta hronia s auto t sholeio einai t kalitera p eho perasei k eimai sigouri pos ean pigaina s allo sholeio dn tha eihe kamia shesi auto p tha zousa m auto p zo auta t teleutaia 5 hronia!!!! T mousiko einai t kalitero sholeio apo ola!
    #18424   /   13.05.2009, 14:27   /   Αναφορά
    Επειδη εγω φοιτούσα σε μουσικο σχολείο και συγκεκριμενα στου Αλιμου

    Δεν εχω να προσαψω και οτι καλτυτερο. Το σχολειο αυτο καταρχας δεν απευθυνεται σε ολους τους ματηιτες οπως αναγραφεται παραπανω. Οι καθηγιτες μεσα σε αυτο τουλαχιστον δεν αποδεχονται ματηιτες οι οποιοι δεν εχουν ως προτευοντα στοχο τιν μουσικη παιδια. Επισης συγκεκριμενα για το σχολειο του αλιμου δεν υπαρχουν προβληματα μονο οπως η ελλειψη καθηγητων αλλα και οι ειδη υπαρχοντες δεν πληρουν κατ'εμε τις προυποθέσεις ουτος ωστε να διδασκουν μουσικη. Εγω φοιτισα ολο το γυμνασιο μου καθως και την πρωτη λυκειου σε αυτο το σχολειο. Μπορω να πω πως ναι μεν απεκτησα καποιεσ γνωσεισ πανω στην μουσικη αλλα παραλληλα εχασα πολλα αλλα πραγματα σε γενικοτερεσ βασεισ

    οχι μονο σε τηεματα γνωσεως που επεισης υστερη. Αυτην τη στιγμη γοιτω στην δευτερα λυκειου στο σχολειο της γειτωνιας μου (φραση η οποια χρησιμοποιουνταν ανελλειπως απο τουσ καθηγητες και μπορω να πω με χαρα οτι και εχω σχεδον προσανατολιστει για το τι τηελω να κανω στο μελλον μου.
    #18889   /   08.09.2009, 23:48   /   Αναφορά
    Τα μουσικά Σχολεία είναι μια καλή λύση στην καλλιτεχνική εκπαίδευση και ειδικά στη μουσική. Κοστίζουν πολλά χρήματα αλλά σε σύγκριση με άλλες δαπάνες που γίνονται από το κράτος αυτές των μουσικών σχολείων πιάνουν τόπο.
    #19407   /   24.12.2009, 11:05   /   Αναφορά
    Merikes grammes gia na sas diavevaioso oti i prospatheia sas exei dokimastei kai se alles xores me apolyti epityxia. Diameno sto Toronto tou Kanada, exo spoudasei piano stin Athina kai sto Toronto, didasko se Odeio kai ta paidia mou foitoun sto Claude Watson School for the Arts, 4h Dimotikou kai 1h Gymnasiou. To sxoleio einai dimosio, to programma vrisketai se leitourgia edo kai 25 xronia. Ta paidia pernane apo akroasi sti mousiki, xoro, dramatikes texnes kai eikastika. Stin 5h Dimotikou xekinane to legomeno Focus Arts se kapoio art tis areskeias tous kathe examino. Ta genika mathimata einai ta idia opos ton ypoloipon gimnasion me epipleon ores gia tis texnes. Xekinoun stis 8:15 kai teleionoun stis 3:30. Mesimeriano fagito fernoun apo to spiti h proagorazoun apo kapoio organismo catering. Den yparxei systima metaforas, oi goneis analamvanoun na ta feroun kai na ta paroun ta paidia apo to sxoleio. Simioteon oti i dimografiki aktina ton mathiton einai eos kai 30klm. Emeis eimaste sta 17 klm makria apo to sxoleio. Polla paidia xrisimopoioun ta mazika mesa metaforas. Ta paidia didaskontai xorodia, treis taxeis xorou, mousikokinitiko Orff, kai apo mia taxi eikastikon kai mia taxi theatrou. Ap' o,ti thimamai, kathe texni anistoixei se treis ores evdomadaios. Stin 6h Dimotikou dialegoun eggxordo, pnefsto, h krousto organo. Apo tin arxi, i kathe mousiki taxi einai ki ena mousiko synolo me parastaseis dyo fores to xrono kai alles se festival kai proskliseis ston Kanada kai exoteriko. Episis, yparxoun club diaforon mousikon synolon opos jazz combo, jazz choir, brass choir, flute ensemble, chorale, hip hop, african dance, percussion ensemble, concert winds, klp ta opoia exoun proves prin kai meta to sxoleio. Stin Triti Gymnasiou ta paidia dinoun xana exetaseis gia to Lykeio opou eidikevontai se mia apo tis tesseris texnes kai pairnoun apolytirio san tou dikou sas sxoleiou. Ena apo ta pragmata pou me entyposiasan apo tous mathites mou, pou foitisan se afto to sxoleio einai oti oi misoi akolouthisan kallitexnikes epistimes eno oi alloi misoi akolouthisan thetikes epistimes. Afto nomizo oti mas leei kati gia polla, ena ek ton opoion to time management. Ta paidia einai opos ta perigrafete, evgenika, evesthitopoiimena kai orima. Oi goneis paizoun energo rolo me syllogous kai eranous. An thimamai kala mazevontai peripou 15.000 Euro etisios. To sxoleio kanei aitiseis se ekpaideftikous organismous gia epidotiseis kai genikos kinountai exipna sxetika me to thema afto. Den exo akousei ta mikra na paraponiountai kai doulevoun arketa sklira. Antitheta zilevo ti sxoliki tous zoi, einai sa na pigainoun kataskinosi kathimerina, to efxaristiountai ki as einai ekei apo tis 7:30 - thimaste tis extra proves? - mexri tis 4:30 merikes fores. Prosferontai idiaitera mathimata sto sxoleio epi pliromi fysika. Ego drontas sto perivallon tou Odeiou tous kano mathimata kai sto Odeio. Afto pistevo einai prosopiki epilogi tou kathenos, de simainei tipote asximo gia to sxoleio. Na haireste pou yparxoun tosa sxoleia tetoiou eidous stin Ellada kai na enegopoiitheite ki eseis kai oi goneis sas. Ta apotelesmata einai dokimasmena. Eimai monimos aypni logo metakiniseon kai dikis mou douleias alla otan vlepo ta paidia mou na paizoun 5 organa to kathena kai na to hairomaste parea xananiono mazi tous. Makari na pigaina ki ego s' ena tetoio sxoleio! Sas efxaristo gia tin ypomoni sas. Gia perissoteres plirofories: www.claudewatson.org kai www.earlhaig.ca
    #22231   /   22.03.2011, 21:15   /   Αναφορά
    Γεία σας .

    λοιπόν σκέφτομαι να πάω σε μουσικό λύκειο.

    τι άποψη έχετε περί αυτό?

    δεν ξέρω πως να κινηθώ!για τι πληροφορίες να ψάξω !

    στα λύκεια τι γίνεται? τα ίδια όπως και στα γυμνάσια?

    θα είναι καλή επιλογή?τι λέτε?
    #22327   /   08.04.2011, 19:16
    gia sas ime kainoourgiaa sto site skeutomai na paw kai egw se mousiko lukei gia na paw se moysiko lykeio ine upoxrewtiko na na exw teleiosei kai to mousiko gumnasio ?


    #22328   /   08.04.2011, 21:54
    Η φοίτηση στο Μουσικό Λύκειο είναι η συνέχεια από το Μουσικό Γυμνάσιο ,άρα πρέπει να είσαι στο Μ. Γυμνάσιο για να συνεχίσεις .η μόνη εξαίρεση είναι αν κάποιος θέλει να φοιτήσει στην β ή ακόμη και στην γ γυμνασίου μπορεί να έρθει από άλλο γυμνάσιο γενικής παιδείας δίνοντας κάποιες κατατακτήριες εξετάσεις τον Σεπτέμβριο σε μουσικά μαθήματα .

    #23197   /   11.08.2011, 23:38   /   Αναφορά
    Καλησπέρα σε όλους,



    Θεωρώ ευλογία που ο 1ος μου διορισμός ήταν τα Μουσικά Σχολεία την Καλαμάτας!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ανεβοκατέβαινα για 11 ώρες (αφού ήμουν ωρομίσθια), & ήταν ότι καλύτερο έχω κάνει στη ζωή μου!!!!!!!!!!!!

    Έχετε δίκιο για το κλίμα που επικρατεί!!!!!!!

    Όντως το διάλλειμα ήταν το καλύτερο μάθημα!!!!!!!!!!!

    Το σχολείο ήταν σαν μελίσσι γεμάτο μουσική & ζουζουνίσματα!!!!!!!!!!

    Θέλει πολύ σκληρό στομάχι από τα παιδιά για να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα του Μουσικού, λόγω του ωραρίου , αλλά οι εμπειρίες που κερδίζουν είναι ΘΗΣΑΥΡΟΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!
    #28164   /   23.11.2013, 17:10   /   Αναφορά

    Καλησπέρα. Φοιτώ στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου και θα ήθελα, με αφορμή αυτό το κείμενο, να σας ενημερωσω για κάποια πράγματα:



    • Δεν έχουμε καθηγητές μουσικής, τόσο για τα παραδωσιακά όργανα όσο και γαι τα ευρωπαϊκά,

    • Δεν έχουμε σίτηση.

    • Δεν έχουμε μεταφορά.Αυτό που αναφέρετε στο κείμενο πως μας χωρηγητε τίτλος σπουδών Αρμονία, Βυζαντινη΄ς Μουσικής και παραδοσιακών οργάνων είναι ΨΕΜΑ. Χρόνια τώρα αγωνιζόμναστε για τις αναγνωρίσεις που μας έχουν τάξει από το 2006 ότι ΘΑ πάρουμε.


    ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗς ΟΠΟΙΑΣ ΤΟ "ΣΤΟΛΙΔΙ" ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ;;;


    Με εκτίμιση,


    Ανώνυμος μαθητής του Μουσικού Σχολείου Ιλίου