Το «Against All Odds» περιλαμβάνεται στο soundtrack της ομώνυμης ταινίας (ελληνικός τίτλος: «Έρωτας δίχως αύριο»).
Ο σκηνοθέτης Taylor Hackford προσέγγισε τον
Phil Collins το 1983, όταν εκείνος βρισκόταν σε περιοδεία, και τον ρώτησε αν θα τον ενδιέφερε να συνθέσει μουσική για τη νέα του ταινία με τίτλο «Against All Odds» όπου θα πρωταγωνιστούσαν η Rachel Ward και ο Jeff Bridges. Ο Collins απέρριψε την πρόταση του Hackford εξηγώντας του ότι δεν μπορεί να γράψει νέο υλικό τη στιγμή που βρίσκεται σε περιοδεία. Εντούτοις, ο Βρετανός τραγουδιστής του είπε ότι είχε ήδη έτοιμο ένα ανέκδοτο τραγούδι το οποίο θα μπορούσε να ταιριάξει με το θέμα της ταινίας.
Το τραγούδι αυτό λεγόταν «How Can You Sit There» και ο
Phil Collins το είχε γράψει, μαζί με καμιά δωδεκαριά ακόμη, για την πρώτη του σύζυγο η οποία τον παράτησε. Το τραγούδι προοριζόταν για τον πρώτο του σόλο δίσκο, το «Face Value», αλλά τελικά δεν το συμπεριέλαβε επειδή σκέφτηκε ότι ο δίσκος είχε ήδη αρκετές μπαλάντες. Επιπλέον, το κομμάτι αυτό βασιζόταν στο πιάνο και ο Collins, αν και του άρεσε, θεωρούσε ότι ήταν δύσκολο να το παίξει κι έτσι το έβαλε στο… συρτάρι.
Μετά, λοιπόν, την πρόταση του Taylor Hackford, ο
Phil Collins έβγαλε αυτό το τραγούδι από τη ναφθαλίνη, το προσάρμοσε ώστε να ταιριάζει με την ταινία και, στο τέλος, το βάπτισε «Against All Odds».
Το όμορφο αυτό τραγούδι είναι μία ευαίσθητη μπαλάντα με εξαιρετικούς στίχους που έχουν βάθος και νόημα. Ο πρωταγωνιστής του τραγουδιού εκλιπαρεί την πρώην ερωμένη του να του ρίξει μία ματιά («Take a look at me now»), ξέροντας ότι η επανασύνδεση είναι ενάντια σε όλες τις πιθανότητες («Against All Odds»), αλλά πιστεύει ότι αξίζει η προσπάθεια.
Ο
Phil Collins ηχογράφησε το τραγούδι σε δύο μέρες. Τη μία μέρα στη Νέα Υόρκη και την άλλη στο Λος Άντζελες. Το «Against All Odds» ακούγεται στους τίτλους του τέλους της ταινίας ενώ όλα τα υπόλοιπα τραγούδια του soundtrack ακούγονται κατά τη διάρκειά της και, συγκεκριμένα, στις σκηνές του νυχτερινού club του Jake (τον οποίο υποδύεται ο James Woods). Μεταξύ αυτών που ερμηνεύουν τα υπόλοιπα τραγούδια της ταινίας βρίσκεται ο Mike Rutherford, μέλος των
Genesis, αλλά και ο
Peter Gabriel που ήταν ο προηγούμενος τραγουδιστής των
Genesis και του οποίου τη θέση πήρε ο
Phil Collins.
Την παραγωγή του τραγουδιού την έκανε ο Τούρκος Arif Mardin (15 Μαρτίου 1932 - 25 Ιουνίου 2006) ο οποίος έκανε τεράστια καριέρα ως παραγωγός έχοντας πολλές επιτυχίες, μεταξύ άλλων, με τους Howard Jones,
Barbra Streisand,
Diana Ross,
Bee Gees, Culture Club,
Aretha Franklin, Hall & Oates, Chaka Khan,
Queen,
David Bowie κ.α. Έχει κερδίσει 12 βραβεία
Grammy και πάνω από 40 χρυσούς και πλατινένιους δίσκους κερδίζοντας δίκαια μία θέση στο National Academy of Recording Arts and Sciences Hall of Fame.
Η συμμετοχή του Arif Mardin στην παραγωγή, αποδείχτηκε γούρικη για το «Against All Odds». Στις Η.Π.Α. το «Against All Odds» έριξε από την κορυφή το «Footloose» του Kenny Loggins και παρέμεινε στο Νο 1 για τρεις εβδομάδες, από τις 15 Απριλίου μέχρι τις 5 Μαΐου 1984. Αυτό ήταν το πρώτο τραγούδι από τις 7 Νο 1 επιτυχίες που είχε στις Η.Π.Α. ο
Phil Collins στη σόλο καριέρα του, καθώς και το πρώτο από τα 6 τραγούδια που έγραψε ειδικά για τον κινηματογράφο και που μπήκαν στο Top 100.
Το «Against All Odds» έφτασε, επίσης, στο Νο 2 της Μεγάλης Βρετανίας και έγινε το τρίτο single του
Phil Collins που ανέβηκε στο Top 10. Στη Μεγάλη Βρετανία, όμως, συνέβη και το εξής αξιοπερίεργο: το τραγούδι ανέβηκε δύο φορές στο Νο 1 με δύο άλλες εκτελέσεις και όχι με αυτή του
Phil Collins! Συγκεκριμένα, το κατάφεραν το ντουέτο των
Westlife και της
Mariah Carey το 2000 και, τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2004, κάποιος… Steve Brookstein, ο οποίος είχε κερδίσει στο τηλεοπτικό talent show «X Factor» και το τραγούδι αυτό κυκλοφόρησε ως το πρώτο του single. Μονάχα δύο τραγούδια στην ιστορία κατάφεραν αυτό τον «άθλο»: το «Against All Odds» και το «Lady Marmalade». Εκτός από τις παραπάνω δύο προαναφερθείσες εκτελέσεις, το «Against All Odds» έχει γνωρίσει και δεκάδες άλλες, γεγονός που αποδεικνύει τη διαχρονικότητα και δημοτικότητα του τραγουδιού.
Με το «Against All Odds» ο
Phil Collins, το 1985, κέρδισε το βραβείο
Grammy για την καλύτερη
Pop ερμηνεία ενώ ήταν και υποψήφιος για το βραβείο Oscar Καλύτερου Τραγουδιού.
Κατά την τελετή της απονομής των βραβείων Oscar, ο
Phil Collins ήταν ο μόνος υποψήφιος της κατηγορίας που δεν προσκλήθηκε να ερμηνεύσει το τραγούδι του επί σκηνής. Ο λόγος για τον οποίο δεν επιτράπηκε στον
Phil Collins να ερμηνεύσει το τραγούδι του ήταν επειδή εκείνη την εποχή οι κανόνες της Ακαδημίας απαιτούσαν κατά την τελετή τα τραγούδια να ερμηνεύονται μόνο από ανθρώπους που εργάζονται στον κινηματογράφο. Έτσι, το τραγούδι ερμηνεύτηκε αλλά και χορεύτηκε από την ηθοποιό και χορεύτρια Ann Reinking.
Η Ann Reinking ήταν τέλεια χορεύτρια, αλλά οι φωνητικές επιδόσεις της στο τραγούδι του
Phil Collins ήταν τόσο… φρικτές που προκλήθηκε τεράστιος σάλος με αποτέλεσμα να αλλάξει ο κανονισμός! Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της ερμηνείας της Reinking, η τηλεοπτική κάμερα συνέλαβε την αρνητική αντίδραση του
Phil Collins χαρίζοντας μία από τις πιο αδέξιες τηλεοπτικές στιγμές στην ιστορία της τελετής. Τουλάχιστον, με την αλλαγή του κανονισμού, μπόρεσε ο
Bruce Springsteen το 1993 να ερμηνεύσει ο ίδιος το «Philadelphia» και, τελικά, να πάρει και το Oscar στην τελετή των βραβείων εκείνης της χρονιάς.
Ο
Phil Collins έχασε το Oscar από το «I Just Called To Say I Love You» του
Stevie Wonder, γεγονός που μάλλον δεν τον πείραξε δεδομένου ότι ο
Phil Collins ερμήνευσε και ο ίδιος το τραγούδι του
Stevie Wonder και μάλιστα το συμπεριέλαβε δύο φορές στους δίσκους του: μία φορά το 1998 στη συλλογή επιτυχιών του με τίτλο «Hits» και άλλη μία φορά το 2004 στην επίσης συλλογή «Love Songs: A Compilation… Old and New».
Το video-clip του «Against All Odds» είναι κυρίως ένα μοντάζ σκηνών από την ταινία που εναλλάσσονται με πλάνα του
Phil Collins να ερμηνεύει το τραγούδι. Στην αρχή τον βλέπουμε πίσω από μία μάσκα των Μάγιας και στη συνέχεια να στέκεται μπροστά από καταρράκτες των οποίων το νερό φωτίζεται με κόκκινο, μπλε και πράσινο φως.
Στην τελική σκηνή η κάμερα απομακρύνεται από τον Collins με αποτέλεσμα να αποκαλύπτεται ότι αυτός στέκεται στη μέση ενός τριγώνου που σχηματίζεται από σωλήνες neon με τα ίδια χρώματα με τα οποία φωτιζόταν το νερό των καταρρακτών στις προηγούμενες σκηνές (κόκκινο-μπλε-πράσινο). Με το τρίγωνο συμβολίζεται οπτικά το ερωτικό τρίγωνο της ταινίας, με τις εικόνες των τριών κύριων χαρακτήρων να εμφανίζονται γύρω από τις τρεις πλευρές του.
Το τηλεοπτικό μουσικό κανάλι MTV ταξινόμησε το video αυτό στο Νο 4 των 20 κορυφαίων video-clip της χρονιάς του 1984.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, ο
Phil Collins δυσκολευόταν να παίξει το τραγούδι στο πιάνο. Άλλωστε κατά την ηχογράφηση του τραγουδιού δεν έπαιζε ο ίδιος πιάνο και το ίδιο συνέβη και σε όλες σχεδόν τις συναυλίες που ακολούθησαν. Και λέμε «σχεδόν» γιατί δύο φορές τραγούδησε ζωντανά το «Against All Odds» παίζοντας ταυτόχρονα και πιάνο. Ήταν το 1985, οπότε για τις ανάγκες του Live Aid έπαιξε ζωντανά στη Φιλαδέλφεια και στο Λονδίνο. Στη Φιλαδέλφεια τα πήγε καλά χωρίς κανένα πρόβλημα. Στο Λονδίνο, όμως, κατά τη διάρκεια που έπαιζε το τραγούδι, και σε ένα κρίσιμο σημείο, το χέρι του
Phil Collins γλίστρησε από το πιάνο και χτύπησε μία λάθος νότα παράγοντας ένα φρικιαστικό τόνο!
Το 2002, ο
Phil Collins σε μία συνέντευξή του είπε ότι μία μέρα παρακολούθησε ένα ντοκιμαντέρ του BBC για τον ίδιο όπου προβλήθηκε κι ένα video με εκείνο το φρικτό λάθος που έκανε στο Λονδίνο, γεγονός που του προκάλεσε αμηχανία.
Από το 1984 μέχρι σήμερα, ο
Phil Collins έχει αποδείξει ότι το μουσικό του ταλέντο ταιριάζει στον κινηματογράφο. Μπορεί τότε να μην κέρδισε το Oscar με το «Against All Odds» αλλά 15 χρόνια αργότερα, το 1999, το κέρδισε για τη μουσική της ταινίας «Tarzan»…
AGAINST ALL ODDS - Phil Collins
How can I just let you walk away
Just let you leave without a trace
When I stand here taking every breath
With you
You're the only one who really knew me at all
How can you just walk away from me
When all I can do is watch you leave
'Cause we've shared the laughter and the pain
And even shared the tears
You're the only one who really knew me at all
So take a look at me now
'Cause there's just an empty space
And there's nothing left here to remind me
Just a memory of your face
Take a look at me now
'Cause there's just an empty space
And you coming back to me is against the odds
And that's what I've got to face
I wish I could just make you turn around
Turn around and see me cry
There's so much I need to say to you
So many reasons why
You're the only one who really knew me at all
So take a look at me now
'Cause there's just an empty space
And there's nothing left here to remind me
Just a memory of your face
Take a look at me now
'Cause there's just an empty space
But to wait for you is all I can do
And that's what I've got to face
Take a good look at me now
'Cause I'll still be standing here
And you coming back to me is against all odds
It's a chance I've got to take
Take a look at me now
Κωνσταντίνος Παυλικιάνης