Ετοιμαστείτε για τη σύγκρουση με τον αληθινό κόσμο της γνώσης!
Το «Bring Me To Life» περιλαμβάνεται στο άλμπουμ των Evanescence «Fallen», που κυκλοφόρησε το 2003, και δημιουργοί είναι η Amy Lee (τραγουδίστρια των Evanescence), ο Ben Moody (τότε κιθαρίστας του συγκροτήματος) και ο David Hodges (τότε κιμπορντίστας του συγκροτήματος).
Η έμπνευση του τραγουδιού ξεκίνησε από ένα περιστατικό που συνέβη σε ένα εστιατόριο. Η Amy Lee είχε δώσει εκεί συνάντηση με τους φίλους της. Φτάνοντας συνάντησε κάποιον γνωστό ενός φίλου της και περιμένοντας να εμφανιστούν οι υπόλοιποι αντάλλαξαν δυο-τρεις τυπικές κουβέντες. Ξαφνικά αυτός ο τύπος την κοίταξε στα μάτια και τη ρώτησε: «Είσαι ευτυχισμένη;». Η Amy Lee αισθάνθηκε ότι κατά κάποιο μυστήριο τρόπο ο άνθρωπος αυτός είχε μαντική ικανότητα ή διορατικότητα και μπορούσε να «δει μέσα της» («How can you see into my eyes like open doors?»). Εκείνη την περίοδο, η τραγουδίστρια βρισκόταν σε μία σχέση αλλά ήταν πολύ δυστυχισμένη και το έκρυβε. Όταν λοιπόν εκείνος ο τύπος τη ρώτησε αν είναι ευτυχισμένη, η Amy Lee αναστατώθηκε και ένιωσε τη καρδιά της να χτυπά αναρωτώμενη πως είναι δυνατόν να ξέρει εκείνος τι είχε αυτή μέσα στο μυαλό της. Ψύχραιμη, όμως, του είπε ψέματα λέγοντάς του ότι είναι μια χαρά. Στην πραγματικότητα ο τύπος που της έκανε την ερώτηση δεν ήταν κάποιος… μάντης. Ήταν ένας ειδικευόμενος στην κοινωνιολογία, ο οποίος για κάποιον μυστήριο λόγο έκανε αυτή την ερώτηση. Κι αυτή η ερώτηση ήταν αρκετή για να ξυπνήσει την Amy Lee από τον συναισθηματικό της λήθαργο («Woke me up inside»).
Αυτή η σύγκρουση με τον αληθινό κόσμο της γνώσης έδωσε την έμπνευση για τη δημιουργία της επιτυχίας που εκτόξευσε την καριέρα της Amy Lee και των Evanescence. Το τραγούδι, λοιπόν, αναφέρεται στο να ανακαλύπτεις κάτι ή κάποιον που σε ξυπνάει από τη συναισθηματική νάρκωση και σε επαναφέρει στις συγκινήσεις που κρύβει η πραγματική ζωή. Είναι η ανακάλυψη συναισθημάτων που δεν είχες ξανανιώσει ποτέ στο παρελθόν και συνάμα η αποκάλυψη ενός εσωτερικού κόσμου μεγαλύτερου από την ασφαλή φούσκα στην οποία ζούμε.
Η Amy Lee είπε για το τραγούδι:
- Βασικά, περνάμε τη ζωή μας κάνοντας καθημερινά τα ίδια
πράγματα και τις ίδιες κινήσεις και σχεδόν τίποτα δεν εξελίσσεται. Κατόπιν, μία μέρα κάτι συμβαίνει, ξυπνάς και συνειδητοποιείς ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα να ζήσεις από το να μην αισθάνεσαι τίποτα ή να νιώθεις ναρκωμένος. Είναι σαν να μην είχες ποτέ σου αισθήματα για κάτι και ξαφνικά να συνειδητοποιείς ότι υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος συναισθημάτων που δεν είχες δει ποτέ σου στο παρελθόν. Είναι σαν να λες «κοιμόμουν όλο αυτόν τον καιρό».
Το 2007, σε μία συνέντευξή της στο αμερικανικό μουσικό περιοδικό Blender, η Amy Lee δήλωσε ότι το τραγούδι το έγραψε για τον Josh Hartzler, τον οποίο παντρεύτηκε το Μάιο εκείνης της χρονιάς.
Την παραγωγή του «Bring Me To Life» την έκανε ο κιθαρίστας των Ugly Kid Joe, Dave Fortman. Από μουσικής άποψης, το τραγούδι κινείται από το εναλλακτικό Metal και το Hard Rock μέχρι το Rap Rock και το γοτθικό Metal. Θα μπορούσε όμως να χαρακτηριστεί και ως μία δυναμική μπαλάντα του Nu Metal. Το τραγούδι είναι γραμμένο σε μι ελάσσονα (E minor) και ο ρυθμός του είναι μέτριος (95 beats per minute). Η ηχογράφηση έγινετο 2002 στα Ocean Studios στο Burbank της Καλιφόρνια ενώ ένα μέρος εγχόρδων ηχογραφήθηκε στο Seattle από τον Mark Curry. Τα ορχηστρικά μέρη ενορχηστρώθηκαν από τους David Hodges και David Campbell. Η μίξη έγινε από τον Jay Baumgardner στο δικό του στούντιο, το NRG στο North Hollywood, δουλεύοντας σε μία κονσόλα SSL 9000J, ενώ επιπλέον επεξεργασία έγινε και στα Newman Scoring Stage και Bolero Studios, αμφότερα στο Los Angeles.
Η Amy Lee έπαιξε πιάνο και keyboards, ο Ben Moody κιθάρες και κρουστά, ο David Hodges πιάνο και keyboards, ο Josh Freese drums και ο Francesco Di Cosmo μπάσο. Διευθυντής της ορχήστρας ήταν ο Νεοζηλανδός συνθέτης Graeme Revell.
Τα αντρικά φωνητικά ανήκουν στον Paul McCoy, τραγουδιστή των 12 Stones, ο οποίος ακούγεται στο ρεφρέν να λέει σε στυλ ραπ τους στίχους “Wake me up / I can't wake up / Save me!” ενώ η Amy Lee τραγουδά το στίχο “Call my name and save me from the dark” πάνω από οργισμένες κιθάρες που μοιάζουν με σύννεφα ακρίδων. Η υπέροχη αιθέρια και λυρική δραματική φωνή της Amy Lee σε συνδυασμό με τη φωνή του Paul McCoy, τα ιντερλούδια πιάνου και την επιβλητική μουσική των Evanescence δημιούργησαν την ιδανική γοτθική και “με κομμένη την ανάσα” ατμόσφαιρα του «Bring Me To Life», που αποτέλεσε το σημαντικότερο ίσως παράγοντα επιτυχίας του τραγουδιού.
Ωστόσο, η αρχική πρόθεση ήταν να μην υπάρχουν αντρικά φωνητικά. Σε μία συνέντευξή της η Amy Lee διηγήθηκε ότι κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης του τραγουδιού, της είπανε ότι στο τραγούδι πρέπει να τραγουδήσει και άντρας.
Amy Lee: Μου είπανε κάτι σαν “είσαι ένα κορίτσι που τραγουδά σ' ένα ροκ συγκρότημα. Δεν υπάρχει τίποτα άλλο σαν αυτό εκεί έξω και κανένας δεν πρόκειται να σε ακούσει. Χρειάζεσαι κάποιον να έρθει και να τραγουδήσει για να γίνει επιτυχία”.
Η αλήθεια είναι ότι όταν το τραγούδι προτάθηκε στην κινηματογραφική εταιρία 20th Century Box για να χρησιμοποιηθεί στην ταινία «Daredevil» (όπου πρωταγωνιστούσαν οι Ben Affleck και Jennifer Garner), η δισκογραφική εταιρία αποφάσισε ότι ήταν καλύτερα να προστεθεί και μία αντρική φωνή. Η 20th Century Fox αναζητούσε ένα τραγούδι με γυναικεία φωνή ώστε να ταιριάζει με τον χαρακτήρα της Elektra. Ακούγοντας όμως το demo του «Bring Me To Life», το οποίο περιλάμβανε και ένα μέρος ραπ (που δεν ήταν του Paul McCoy), η εταιρία έμεινε ευχαριστημένη γιατί το κομμάτι ταίριαζε με τη σκηνή ανάμεσα στην Elektra και τον Daredevil. Έτσι το συγκρότημα αποφάσισε οριστικά να ηχογραφήσει το τραγούδι και με αντρική φωνή και γι’ αυτό το λόγο προσέγγισε διάφορους γνωστούς τραγουδιστές. Όμως είτε η δισκογραφική εταιρία των τραγουδιστών είτε ο μάνατζέρ τους ακύρωναν τη συμμετοχή την τελευταία στιγμή και το όλο θέμα δεν οδηγούσε πουθενά. Η Amy Lee γνώριζε τον Paul McCoy, και μάλιστα το συγκρότημά του ήταν στην ίδια δισκογραφική εταιρεία με τους Evanescence. Όταν του πρότεινε να κάνει αυτός τα φωνητικά, εκείνος πήρε το αεροπλάνο –καθώς βρισκόταν σε περιοδεία- τραγούδησε τα μέρη του και ξαναγύρισε πίσω καθότι έπαιζε το ίδιο βράδυ!
Ο τραγουδιστής των Linkin Park, Chester Bennington, αποκάλυψε σε μία συνέντευξή του ότι την εποχή εκείνη συναντήθηκε με την Amy Lee. Σύμφωνα με τον Bennington, η Amy Lee του είπε ότι η δισκογραφική εταιρία ήθελε να μετατρέψει τους Evanescence σε ένα συγκρότημα τύπου Linkin Park και τον ρώτησε αν θα μπορούσε ο Mike Shinoda (ο ράπερ των Linkin Park) να συμμετάσχει σε κάποιο τραγούδι. Μετά την αρνητική απάντηση του Mike Shinoda, ο Bennington είπε στην Amy Lee ότι δεν θα έπρεπε να κοπιάρουν τους Linkin Park αλλά θα έπρεπε να κάνουν κάτι δικό τους. Η Amy συμφώνησε αλλά όταν ο Bennington άκουσε για πρώτη φορά το «Bring Me To Life» και τον Paul McCoy να τραγουδάει τα μέρη που υποτίθεται ότι θα τραγουδούσε ο Mike Shinoda, απογοητεύτηκε πολύ με τους Evanescence.
Τελικά, το «Bring Me To Life» κυκλοφόρησε σε single τον Απρίλιο του 2003, ως το πρώτο τραγούδι από τον πρώτο δίσκο των Evanescence και ως τραγούδι από την ταινία «Daredevil». Το αρχικό σχέδιο ήταν να κυκλοφορήσει πρώτα το «Going Under», με το οποίο άνοιγε το άλμπουμ «Fallen», αλλά η κυκλοφορία του soundtrack του «Daredevil» άλλαξε τα αρχικά σχέδια και έτσι αποφασίστηκε να βγει πρώτο το «Bring Me To Life». Ωστόσο, πριν την κυκλοφορία του άλμπουμ «Fallen», ηχογραφήθηκαν και κυκλοφόρησαν σε demos άλλες εκδοχές του «Bring Me To Life», οι οποίες είχαν αρκετά διαφορετικό ήχο, με περισσότερα ορχηστρικά μέρη, ενώ απουσίαζαν και τα φωνητικά του Paul McCoy.
Ο Ed Vetri, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της δισκογραφικής εταιρίας Wind-up, αποκάλυψε ότι όταν η εταιρία προωθούσε το τραγούδι στο ραδιόφωνο, οι ιδιοκτήτες έλεγαν: “Εμείς δεν παίζουμε πιάνο και γκομενάκια στους ροκ σταθμούς”!
Αν και οι Evanescence είχαν προωθηθεί ως χριστιανικό συγκρότημα και τα χριστιανικά μαγαζιά πωλούσαν το άλμπουμ και το πρόβαλλαν στη βιτρίνα τους, το συγκρότημα έκανε μία δήλωση στο αμερικανικό περιοδικό Entertainment Weekly λέγοντας ότι δεν επιθυμεί να το θεωρούν μέρος του χριστιανικού ροκ. Τον Απρίλιο του 2003, ο πρόεδρος της Wind-up Records, Alan Meltzer, έγραψε στους χριαστιανικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς και τα καταστήματα λιανικής πώλησης εξηγώντας ότι “παρά το πνευματικό υπόβαθρο, που πυροδότησε το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό στη χριστιανική θρησκευτική κοινότητα, οι Evanescence είναι ένα κοσμικό συγκρότημα και γι' αυτό θα πρέπει να ειδωθεί η μουσική τους ως ψυχαγωγία” και στη συνέχεια έγραψε ότι η Wind-up“ αισθάνεται έντονα ότι οι Evanescence δεν ανήκουν πλέον στις χριστιανικές αγορές”.
Η δήλωση αυτή ήταν αρκετή ώστε να αποσυρθεί άμεσα το άλμπουμ από τα χριστιανικά μαγαζιά και να αφαιρεθεί το «Bring Me To Life» από το Top 40 των Χριστιανικών τραγουδιών και από τα playlists των χριστιανικών ραδιοφωνικών σταθμών, αν και αρχικά διάφοροι ακροατές είχαν ερμηνεύσει το τραγούδι ως γνήσια έκκληση στον Ιησού Χριστό για πνευματική αναγέννηση. Μάλιστα ο Terry Hemmings, διευθύνων σύμβουλος της Provident (εταιρεία διανομής χριστιανικής μουσικής), εξέφρασε την απορία του για τη στάση του συγκροτήματος: “Είχαν σαφέστατα κατονήσει ότι το άλμπουμ θα πουλιόταν σ' αυτά τα [χριστιανικά μουσικά] κανάλια”.
Η αποπομπή των Evanescence από τα χριστιανικά μαγαζιά και τους χριστιανικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς προκάλεσε αρκετές συζητήσεις για το κατά πόσο το συγκρότημα και το τραγούδι είναι χριστιανικό ή όχι. Όμως το γεγονός κάθε άλλο παρά πτόησε τους Evanescence και σίγουρα δεν ανέκοψε την πορεία του «Bring Me To Life» προς την επιτυχία, παρόλο που ο ένας από τους δημιουργούς του τραγουδιού, ο David Hodges, είχε ήδη αποχωρήσει από το συγκρότημα εξαιτίας της κατάστασης που δημιουργήθηκε. Το 2006, η Amy Lee είπε στο Billboard ότι ήταν πάντα αντίθετη στο να χαρακτηρίζονται οι Evanescence ως χριστιανικό συγκρότημα.
Η επιτυχία του «Bring Me To Life» ήταν τεράστια αφού μπήκε στο Top 10 σε περισσότερες από 15 χώρες παγκοσμίως και στο Top 20 ακόμα περισσότερων. Έγινε Νο 1 στη Μεγάλη Βρετανία (πάνω από 500.000 αντίτυπα, ασημένιο) και έφτασε στο Νο 5 των Η.Π.Α. (πάνω από 1.000.000 αντίτυπα, πλατινένιο). Ήταν η πρώτη φορά μετά από 29 χρόνια που ένα συγκρότημα από το Αρκάνσας μπήκε στο αμερικάνικο Top 40 καθώς η τελευταία φορά ήταν το 1974, όταν οι Black Oak Arkansas έφτασαν στο Νο 25 των Η.Π.Α. με το τραγούδι «Jim Dandy» (μάλιστα κι αυτοί είχαν γυναικεία φωνητικά, αφού στο συγκεκριμένο τραγούδι συμμετείχε η Ruby Starr). Επίσης ήταν το πρώτο συγκρότημα μετά τους No Doubt που γνώρισε επιτυχία έχοντας γυναίκα ως βασική τραγουδίστρια σε ένα κατά τ’ άλλα αντρικό συγκρότημα (άλλωστε το διάστημα 1997-2003 τα charts είχαν κυριευθεί από αντρικά ή γυναικεία συγκροτήματα και από άντρες ή γυναίκες σόλο καλλιτέχνες αλλά δεν υπήρξε κανένα μικτό συγκρότημα που να γνώρισε τόση επιτυχία).
Επιπλέον, το τραγούδι έγινε Νο 1 στην Ιταλία και την Αυστραλία (δύο φορές πλατινένιο), Νο 2 στο Βέλγιο, τη Δανία, την Ιρλανδία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία και τη Γερμανία (χρυσό), Νο 3 στην Αυστρία, τον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία και την Ελλάδα (χρυσό), Νο 5 στη Γαλλία (χρυσό), Νο 6 στην Ελβετία (χρυσό), Νο 10 στην Ολλανδία, Νο 11 στη Φινλανδία, ενώ ανέβηκε και στο Νο 1 του European Chart. Επίσης, το τραγούδι επανήλθε στα βρετανικά charts το 2009, το 2011 και το 2012. Μάλιστα τόσο το 2011 όσο και το 2012 ανέβηκε στο Νο 1 του βρετανικού Rock chart.
Μέχρι σήμερα το «Bring Me To Life» παραμένει το πιο επιτυχημένο single των Evanescence και την κυριότερη αιτία πίσω από τη ξαφνική επιτυχία του συγκροτήματος, που φαίνεται να εκτοξεύτηκε στην Pop σκηνή σχεδόν από το πουθενά. Το Μάιο του 2004, σε μία συνέντευξή της στην αμερικανική εφημερίδα St. Petersburg Times, η Amy Lee έδωσε τη δική της εξήγηση για την παγκόσμια επιτυχία του τραγουδιού:
- Από τη στιγμή που κυκλοφορήσαμε το τραγούδι μέσω του “Daredevil”, πήγε σ' όλο τον κόσμο, είτε το ήθελαν είτε όχι, κι έτσι αποκτήσαμε κοινό σε χώρες που ποτέ δεν είχαμε πάει κι αυτό επειδή κυκλοφορούσε το soundtrack και το άκουγαν στο ραδιόφωνο. Έτσι, άρχισε να γίνεται γνωστό σ' όλο τον κόσμο και έτσι αποκτήσαμε κι ένα λόγο για να κάνουμε παγκόσμια περιοδεία. Έτσι προέκυψε όλη αυτή η διεθνής επιτυχία τόσο νωρίς. Πράγμα που είναι εκπληκτικό.
Οι New York Times έγραψαν ότι το «Bring Me To Life» αιωρείται σαν πεταλούδα, τσιμπά σαν μέλισσα και στη συνέχεια χτυπά σαν τούβλο.
Ο Joe D' Angelo του MTV News αποκάλεσε το τραγούδι αδυσώπητο παιάνα όπου τα φωνητικά της Amy Lee πασχίζουν να το σώσουν από το να βυθιστεί στην κουραστική μετριότητα.
Η Milwaukee Journal Sentinel αποκάλεσε το τραγούδι “μείγμα ηδονικής ερμηνείας και μεταλλικής κιθάρας (που ενισχύεται από τις Rap-Rock αναφωνήσεις του τραγουδιστή Paul McCoy)”.
Το περιοδικό Mix έγραψε ότι είναι ένα “μεγαλοπρεπές και ατμοσφαιρικό single” που περιλαμβάνει μία “δραματική ανταλλαγή” μεταξύ της Lee και του McCoy.
Η βρετανική εφημερίδα Guardian έγραψε “Βγάλτε τα ροκ στοιχεία και το «Bring Me To Life» θα μπορούσε να είναι ένα τραγούδι της Britney Spears ή μία από αυτές τις πομπώδεις techno-Pop μίνι συμφωνίες για παιδιά”.
Η Village Voice συνέκρινε το τραγούδι με τα έργα του αμερικανικού ροκ συγκροτήματος Creed και έγραψε ότι ακούγεται σαν “εκκλησία που καίγεται και ευρωπαϊκό dark Metal που σου τρώει τον εγκέφαλο”.
Οι Miami New Times χαρακτήρισαν το «Bring Me To Life» ως ένα τεράστιο, βαρύ και ισχυρά δραματικό τραγούδι, επαινώντας επιπλέον τη συμμετοχή του McCoy και τη φωνή της Amy Lee.
Άλλα έντυπα επισήμαναν την ομοιότητα του τραγουδιού με το υλικό των Linkin Park. Π.χ. το περιοδικό Rolling Stone έγραψε ότι χάρη στα ψηφιακά beats του τραγουδιού, τα κιθαριστικά riff καθαρού Metal, τις διάσπαρτες γραμμές πιάνου και το οικείο μείγμα ραπ και τραγουδιού, το «Bring Me To Life» ήταν παρόμοιο με τα τραγούδια των Linkin Park.
Το 2004, οι Evanescence κέρδισαν δύο βραβεία Grammy στις κατηγορίες Best Hard Rock Performance (για το «Bring Me To Life») και Best New Artist, κερδίζοντας μεταξύ άλλων και τον 50Cent, ο οποίος ανέβηκε και περπάτησε στη σκηνή την ώρα που το συγκρότημα παραλάμβανε το βραβείο του! Αυτό δεν ήταν και το μοναδικό απρόοπτο που συνέβη στο συγκρότημα. Μετά τη μεγάλη επιτυχία που γνώρισε το «Bring Me To Life», ένας μάνατζερ πρότεινε στους Evanescence να βάλουν στο συγκρότημα έναν Rapper πλήρους απασχόλησης λέγοντας ότι το Rap μέρος του «Bring Me To Life» ήταν το καλύτερο σημείο του τραγουδιού και ότι χωρίς αυτό η μουσική τους δεν είναι εμπορεύσιμη!
Το “Bring Me To Life” ήταν επίσης υποψήφιο για βραβείο Grammy στην κατηγορία Best Rock Song. Επιπλέον κέρδισε ένα Billboard Music Award στην κατηγορία Soundtrack Single Of The Year, ένα Teen Choice Award στην κατηγορία Choice Music Rock Track ενώ ήταν υποψήφιο για Καλύτερο Τραγούδι στα MTV Europe Music Awards.
BRING ME TO LIFE – Evanescence
How can you see into my eyes like open doors?
Leading you down into my core where I've become so numb
Without a Soul, my spirit sleeping somewhere cold
Until you find it there and lead it back home
Wake me up(Wake me up inside)
I can't wake up (Wake me up inside)
Save me (Call my name and save me from the dark)
Wake me up (Bid my blood to run)
I can't wake up (Before I come undone)
Save me (Save me from the nothing I've become)
Now that I know what I'm without
You can't just leave me
Breathe into me and make me real
Bring me to life
(Wake me up…)
I've been living a lie
There's nothing inside
Bring me to life
Frozen inside without your touch
Without your love, darling
Only you are the life among the dead
All this time, I can't believe I couldn't see
Kept in the dark but you were there in front of me
I've been sleeping a thousand years it seems
Got to open my eyes to everything
Without thought, without voice, without a Soul
Don't let me die here
There must be something more
Bring me to life
(Chorus)
Το μουσικό βίντεο του «Bring Me To Life» γυρίστηκε τον Ιανουάριο του 2003 στη Ρουμανία με σκηνοθέτη τον Philipp Stolzl. Στο βίντεο η Amy Lee εμφανίζεται ξυπόλητη να φοράει ένα νυχτικό μέσα στο δωμάτιο ενός ψηλού κτιρίου μίας νυχτερινής πόλης. Καθώς κοιμάται, ονειρεύεται ότι πέφτει στο κενό από έναν ουρανοξύστη. Όταν μπαίνει το ρεφρέν, το βίντεο δείχνει τους Evanescence και τον Paul McCoy να παίζουν σε ένα άλλο δωμάτιο του κτιρίου τη στιγμή που η Amy Lee ξυπνάει και πηγαίνει προς το παράθυρο. Η Lee βγαίνει έξω από το παράθυρο του δωματίου της και σκαρφαλώνει στο κτίριο μέχρι να φτάσει στο παράθυρο του δωματίου όπου παίζει το συγκρότημα. Κατά τη διάρκεια της γέφυρας, ο McCoy βλέπει την Amy Lee και ανοίγει το παράθυρο. Όμως εκείνη χάνει κατά λάθος την ισορροπία της και πέφτοντας κρατιέται από το περβάζι του παραθύρου. Καθ’ όλη τη διάρκεια της γέφυρας και του επακόλουθου ρεφρέν, ο McCoy προσπαθεί ανεπιτυχώς να σηκώσει την Amy Lee μέχρι που εκείνη πέφτει από το κτίριο. Αργότερα όμως τη βλέπουμε και πάλι να κοιμάται στο κρεβάτι της και αποδεικνύεται πως ολόκληρο το μουσικό βίντεο ήταν ένας εφιάλτης που έβλεπε στον ύπνο της.
Το βίντεο του τραγουδιού συμπεριλήφθηκε στο DVD «Bring Me To Life», το οποίο περιλαμβάνει και μία ζωντανή ακουστική εκτέλεση. Επίσης συμπεριλήφθηκε και σε επόμενη έκδοση του single, το οποίο περιείχε και τη Bliss Mix εκτέλεση του τραγουδιού.
Το 2004, το βίντεο του “Bring Me To Life” ήταν υποψήφιο για MTV Video Music Award στην κατηγορία Best Rock Video.
Μετά την επιτυχία του βίντεο, η Amy Lee δέχθηκε προσφορές για να παίξει σε ταινίες. Μιλώντας για το βίντεο, ο σκηνοθέτης Philipp Stolzl είπε:
- Από τη μία πλευρά, προβάλλει το πιο ελκυστικό μέρος του τραγουδιού, τη γέφυρα, δηλαδή το ντουέτο με τα ανδρικά και γυναικεία φωνητικά. Από την άλλη πλευρά, αντανακλά το κινηματογραφικό υπόβαθρο του τραγουδιού. Δεν ξέρω αν θα έπρεπε να χρησιμοποιήσω κασκαντέρ για τις περισσότερες λήψεις, το οποίο θα με περιόριζε πολύ, αλλά η Amy Lee τα έκανε όλα η ίδια, κρεμασμένη από το χέρι του Paul για ώρες χωρίς να κουραστεί. Στο τέλος, αυτή είναι που έκανε εκείνη τη λήψη δυνατή.
Η Milwaukee Journal Sentinel έγραψε: “Μπορεί να μην αναγνωρίσετε αμέσως το όνομα της Amy Lee, αλλά θα την ξέρατε αν είχε πέσει βουτώντας από τον τελευταίο όροφο μιας πολυκατοικίας (...) Έτσι κάποιος με καλωδιακή είδε για πρώτη φορά την τραγουδίστρια των Evanescence στο βίντεο του τραγουδιού “Bring Me To Life”: να πέφτει προς τα πίσω σε αργή κίνηση και τα μαλλιά της να τυλίγονται σαν ένα μακρύ μαύρο πέπλο καθώς κατευθύνεται προς το σκληρό πεζοδρόμιο”.
Σύμφωνα με τον Joe D' Angelo του MTV News, το βίντεο με την Amy Lee να ταλαντεύεται σ' ένα περβάζι δείχνει μία συναισθηματικά αναξιοπαθούσα ηρωίδα. Ο Corey Moss του MTV έγραψε: “σίγουρα τόσο έντονο όσο και μία ταινία με υπερήρωα, το βίντεο δίνει επίσης μία ωραία οπτική στον πιο αξιομνημόνευτο στίχο του τραγουδιού: Save me”. Ο Gil Kaufman, επίσης του MTV, έγραψε ότι “η τραγουδίστρια Amy Lee ονειρεύεται ότι έχει τις υπερδυνάμεις του Spider-man, ανεβαίνει το εξωτερικό ενός κτιρίου, κατασκοπεύει τους ανατριχιαστικούς γείτονές της και στη συνέχεια βυθίζεται στην άβυσσο” και “ακόμα κι αν ο φίλος σας είναι ένας φουσκωτός ραπ-ροκ τύπος, μάλλον δεν θα μπορέσει να σας σώσει αν πέσετε από ένα 20όρωφο κτίριο. Και μην παίζετε σε προεξοχές φορώντας κυματώδη φορέματα σε θυελλώδεις ημέρες!”.
Οι Miami New Times έγραψαν ότι το σκηνικό γοτθικής πόλης που χρησιμοποιήθηκε στο βίντεο, θα μπορούσε να κάνει τον Tim Burton πράσινο από τη ζήλεια του.
Το “Bring Me To Life”είναι αναπόσπαστο κομμάτι των συναυλιών των Evanescence. Το Νοέμβριο του 2004 οι Evanescence κυκλοφόρησαν μία ζωντανή εκτέλεση του τραγουδιού, η οποία περιλαμβάνεται στο DVD «Anywhere But Home». Η μαγνητοσκόπηση έγινε σε συναυλία που έδωσε το συγκρότημα στο Παρίσι τον Μάιο εκείνης της χρονιάς. Στην εκτέλεση αυτή περιλαμβάνεται ένα πιάνο και ένα φωνητικό σόλο πριν την εισαγωγή του τραγουδιού και με τον John LeCompt στα φωνητικά που είχε κάνει ο Paul McCoy στην πρώτη εκτέλεση. Στο ίδιο DVD υπάρχει και μία κρυμμένη ζωντανή εκτέλεση του τραγουδιού, από συναυλία που έδωσαν οι Evanescence στο Las Vegas (για να τη βρει κανείς αυτή την εκτέλεση, πρέπει να ακουμπήσει τον κέρσορα στην επιλογή Music Videos, να τον κουνήσει δύο φορές προς τα αριστερά και τότε θα εμφανιστεί στα αριστερά της οθόνης το σύμβολο των Evanescence πάνω στο οποίο πρέπει να κάνει κλικ).
Rochelle (2003, Hi-NRG χορευτική εκτέλεση σε διάφορες εκδοχές: Radio Edit, Full Fat Mix, Reduced Fat Mix, Reduced Fat Dub).
Τον Αύγουστο του 2003 κυκλοφόρησε μία παιδική εκτέλεση, η οποία περιλαμβάνεται στο άλμπουμ “Kidz Bop 4”.
John Tesh (Σεπτέμβριος2003, οργανική εκτέλεση, περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «ADeeper Faith II»).
Mixtery και Eddy Wata (2003, ως sample στο χορευτικό τραγούδι “Bring Me To Life”).
Storm Large (2006, ζωντανά στο αμερικανικό τηλεοπτικό show Rock Star Supernova, όπου συμμετείχε ως διαγωνιζόμενη).
Zayra Alvarez (2006, ζωντανά στο Rock Star Supernova, όπου συμμετείχε επίσης ως διαγωνιζόμενη).
Carly Smithson (2008, ζωντανά κατά τη διάρκεια της περιοδείας American Idols Live! Tour 2008).
Wykked Wytch (Οκτώβριος 2008, σε ψηφιακή μορφή, συνοδεύεται και από μουσικό βίντεο).
Γιώργος Λούκας (2009, ζωντανά στο ελληνικό X Factor).
Katherine Jenkins (2009, περιλαμβάνεται στο άλμπουμ «Believe»). Η Jenkins είπε για την εκτέλεσή της:
- Είχα αναφέρει ότι ήθελα να δοκιμάσω το “Bring Me To Life” των Evanescence αλλά ο David (σ.σ. εννοεί τον Καναδό τραγουδοποιό και παραγωγό David Foster) μου είπε ότι δεν μπορώ να το τραγουδήσω αυτό. Βγήκα έξω και αναρωτιόμουνα για τις φωνητικές μου ικανότητες. Δεν είμαι συνηθισμένη να μου λεν κάτι τέτοιο. Πήγα στο σπίτι μου εκείνο το βράδυ και είπα στον εαυτό μου “Συγκεντρώσου! Έχει δουλέψει με τόσο πολλούς απίστευτους καλλιτέχνες και πρέπει να φερθείς υπεύθυνα”. Έπεισα τον εαυτό μου και την επόμενη μέρα πήγα εκεί σε αποστολή. Είναι καλό να πιέζεσαι μερικές φορές – κι εγώ τον διέψευσα!
Ενώ στην αυθεντική εκτέλεση τον κύριο λόγο έχουν οι κιθάρες και τα κρουστά, η εκτέλεση της Jenkins είναι πιο ορχηστρική, με τον ήχο των κρουστών να προέρχεται από τα έγχορδα. Η εκτέλεση αυτή κυκλοφόρησε και σε single, το οποίο έφτασε στο Νο 74 της Μεγάλης Βρετανίας και στο Νο 46 της Γερμανίας, ενώ επανέφερε στα charts και την αρχική εκτέλεση των Evanescence (Νο 97 στη Μεγάλη Βρετανία και Νο 81 στην Ιταλία). Η εφημερίδα Guardian έκανε ανάμικτη κριτική της εκτέλεσης αυτής, αποκαλώντας την “δραματική”, ενώ το BBC την επέλεξε ως το καλύτερο τραγούδι του άλμπουμ της Jenkins.
Gregorian (2010, περιλαμβάνεται στο άλμπουμ “Dark Side Of The Chant”).
Jai McDowall (Δεκέμβριος 2011, περιλαμβάνεται στο άλμπουμ “Believe”. Ο McDowall είχε ερμηνεύσει το τραγούδι και στον ημιτελικό του Britain's Got Talent,όπου συμμετείχε ως διαγωνιζόμενος και ήταν ο νικητής).
Lys Agnes (2011, οπερατική εκτέλεση στην έκτη season του America's Got Talent, η οποία επαινέθηκε από τους κριτές του show).
Dennis Egel (Μάρτιος 2012, μία εξαιρετικά ανορθόδοξη εκτέλεση κατά τη διάρκεια του Britain's Got Talent. Ο κριτής Simon Cowell του είπε: “Αυτό είναι εντελώς παλαβό, αλλά μία άλλη πλευρά του εαυτού μου λέει ότι επειδή ποτέ δεν το 'χω ξαναδεί αυτό και κατά κάποιο τρόπο με ιντριγκάρεις. Θα πω ναι”).
Allen Jane Sta Maria (Αύγουστος 2012, ζωντανά στο φιλιππινέζικο X-Factor).
Ella Henderson (Οκτώβριος 2012, ζωντανά στην ένατη season του βρετανικού X-Factor).
Angela Miller (Απρίλιος 2013, ζωντανά στο American Idol όπου συμμετείχε ως διαγωνιζόμενη).
Εκτός από την ταινία «Daredevil» (2003), το «Bring Me To Life» ακούστηκε στις τηλεοπτικές σειρές «Χωρίς Ίχνος» (Without A Trace) και «CSI Miami», καθώς και σε διάφορα αθλητικά γεγονότα, ενώ συμπεριλήφθηκε και στα video games SingStar Pop Vol. 2, Band Hero, Rock Band, Rock Band Unplugged και Fight Girl Battle World. Τον Οκτώβριο του 2011, κατά τη διάρκεια της 13ης season (!) του αμερικανικού Dancing With The Stars, μία ομάδα ονόματι Team Paso Doble χόρεψε με μουσική υπόκρουση το “Bring Me To Life”.
Το περιοδικό Billboard κατέταξε το «Bring Me To Life» στο Νο 73 των καλύτερων Rock τραγουδιών της δεκαετίας του 2000. Μάλιστα είναι το μοναδικό τραγούδι της λίστας που ερμηνεύεται από συγκρότημα με γυναίκα τραγουδίστρια.
Το τηλεοπτικό κανάλι VH1 το κατέταξε στο Νο 69 των 100 καλύτερων τραγουδιών της δεκαετίας του 2000.
Το Δεκέμβριο του 2009 η τηλεοπτική εκπομπή του Alpha «Chartshow Countdown» το κατέταξε στο Νο 16 των 30 καλύτερων ροκ τραγουδιών της δεκαετίας του 2000 ενώ το Φεβρουάριο του 2010 οι ακροατές του ραδιοφωνικού σταθμού Kiss 92.9 το κατέταξαν στο Νο 69 του Kiss All Time Top 100.
Κωνσταντίνος Παυλικιάνης
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#27636 / 27.07.2013, 00:13 / Αναφορά Κωνσταντίνε, πάρα πολύ ενδιαφέρον το άρθρο...Ομολογώ πως κι εγώ, σχετικά με το συγκεκριμένο τραγούδι είχα πολλά ερωτηματικά, τα οποία όμως με το άρθρο αυτό, τα κάλυψες επαρκέστατα!Να είσαι καλά!! |