Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τα πιο δημοφιλή online Μαθήματα Μουσικής που δημοσιεύθηκαν στο ηλεκτρονικό μας περιοδικό.
Αν κάνετε τα πρώτα σας βήματα στην κιθάρα, το παρακάτω μάθημα είναι το πρώτο που χρειάζεστε
Τρεις απλές ασκήσεις περιλαμβάνονται σε αυτό το νέο μάθημα. Το μάθημα απευθύνεται σε εσάς τους αρχάριους κιθαρίστες που θέλετε να μάθετε - πέρα από τις συγχορδίες - και σόλο κιθάρα (εισαγωγές, σόλο σε τραγούδια ή αυτοσχεδιασμούς).
Το συγκεκριμένο μάθημα επεκτείνει το μουσικό υπόβαθρο των νέων μουσικών, ενώ προσφέρει μια ευκαιρία στους παλαιότερους να "ξεσκονίσουν", αλλά και να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους. Μην ξεχνάτε πως τα κείμενα της στήλης Διδασκαλία μπορείτε να τα εκτυπώνετε, ώστε να τα μελετάτε οποιαδήποτε στιγμή, κάνοντας παράλληλα και πρακτική με το μουσικό σας όργανο.
Η Μουσική Σχολή Τομπάζη που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα ο διευθυντής της κ.Γιώργος Τομπάζης, προσφέρουν στο MusicHeaven ένα πολύτιμο βιβλίο, σε ηλεκτρονική μορφή, με τίτλο Θεωρία Της Μουσικής.
Παρακάτω παρουσιάζεται το πρώτο μάθημα από το συγκεκριμένο βιβλίο, το οποίο δεν προαπαιτεί οποιαδήποτε σχετική γνώση και μπορεί να κατανοηθεί από τον καθένα. Ευχαριστούμε τη Σχολή Τομπάζη και ευχόμαστε καλή μελέτη...
Σε ένα κομμάτι, οι νότες μας μπορεί να κρατούν άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο. Γι’ αυτό λοιπόν, όπως μάθαμε να ξεχωρίζουμε την οξύτητά τους, τώρα, σε αυτό το κεφάλαιο, θα μάθουμε να ξεχωρίζουμε την αξία (ή διάρκειά) τους...
Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός ότι οι νότες είναι 12... Από αυτές οι 7 είναι οι γνωστές μας φυσικές νότες: ντο - ρε - μ ι -φα - σολ - λα - σι, ενώ οι υπόλοιπες 5 βρίσκονται ενδιάμεσα σε αυτές, ως αλλοιωμένες δηλ. με κάποια δίεση (#) ή κάποια ύφεση (b). Η δίεση οξύνει τη νότα κατά ένα ημιτόνιο, ενώ η ύφεση χαμηλώνει τη νότα κατά ένα ημιτόνιο.
Ένα "όπλο" που πρέπει να έχει ο κιθαρίστας ειναι να γνωρίζει τις νότες πάνω στην ταστιέρα της κιθάρας. Παρακάτω θα δούμε μία "μέθοδο" για να θυμόμαστε τις νότες.
Το ακορντεόν είναι ένα θαυμάσιο μουσικό όργανο με χαρακτηριστικούς γλυκύτατους -για μένα- ήχους. Στο άρθρο αυτό αναφέρομαι στα χαρακτηριστικά του ακορντεόν και στην τεχνική της χρήσεώς του.
Τα εκπαιδευτικά μαθήματά Φυσαρμόνικας που θα εκθέσω σε 2 κεφάλαια με αρκετές φωτογραφίες, video clips και ηχητικά mp3 θα εξηγούν τα πάντα –όπως το λέει ο τίτλος- που έχουν σχέση με τη διατονική φυσαρμόνικα.
Ο λόγος που επεξηγώ αναλυτικά τις ιδιότητες αυτών των 2 Λαϊκών Δρόμων είναι η επιτυχής τροποποίηση κουρδίσματος (Alternative Tuning) μιας διατονικής φυσαρμόνικας σε αντίστοιχη φυσαρμόνικα Ουσάκ και Χιτζάζ, που πραγματοποίησα πρόσφατα και μπορείτε και εσείς να την τροποποιήσετε εύκολα.
Το να μάθετε αποκλειστικά κιθάρα μόνος είναι δύσκολο εκτός αν αγαπάτε πραγματικά το όργανο και έχετε την αυτοπειθαρχία να μελετάτε σταθερά...
Πιστεύω ακόμα και σήμερα πως σ’ ένα ταβερνάκι μια σύνθεση από κιθάρα και χαβάγια θα προσέλκυε κόσμο.
Το μπασοκίθαρο είναι τρόπος παιξίματος. Λέμε για παράδειγμα "αυτός παίζει καλό μπασοκίθαρο". Δεν είναι το όργανο. Το όργανο ονομάζεται ρεμπετοκιθάρα.
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#29407 / 11.02.2016, 20:17 / Αναφορά Σαν μέλος της συντακτικής ομάδας του Musicheaven και διαθέτοντας άφθονο χρόνο (συνταξιούχος γαρ) έκανα μια ενδελεχή ανάγνωση της λίστας των αναφερομένων άρθρων και το συμπέρασμα μου είναι ότι σαν ‘’δημοφιλέστερα’’ σύμφωνα με το παρόν άρθρο θεωρούνται όχι πλέον τα έχοντα πολλά hand ups αλλά τα έχοντα μεγαλύτερη επισκεψιμότητα . Πχ κάποιο με εκατονταπλάσια hand ups δεν βρίσκεται στη λίστα σε σχέση με κάποιο που έχει χιλιάδες περισσότερες επισκέψεις αλλά με hands up μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού. Πιστεύω ότι αυτή είναι και η πιο δίκαιη αξιολόγηση – εξ’ άλλου την υιοθετεί το Youtube και μάλιστα πληρώνει ανάλογα της επισκεψιμότητας , με ασφαλή βέβαια κριτήρια - έχω δοκιμάσει με το ίδιο e-mail εσκεμμένα να κάνω επισκέψεις στο ίδιο video, ακόμα και μόνο για να πάρω το Link και δεν καταγράφεται καμιά επίσκεψη πλέον της αρχικής (ασφαλές κριτήριο) . Αλλά εκπληρώνεται και η πρόσφατη ρήση του andreo στο από 16 Ιανουαρίου 2016 ποστάρισμα του ‘’ ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ!!! ‘’ εδώ : http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Blog&file=page&op=viewPost&pid=38127 Έτσι η κατηγοριοποίηση των άρθρων σε : Δημοφιλή’’ , ‘’Πολυσχολιασμένα’’ , ‘’πολυδιαβασμένα’’ μ’ έναν νέο αλγόριθμο που να λαμβάνει υπ’ όψη τις 2 τελευταίες κατηγορίες – χωρίς τα χεράκια - κυρίως όμως την επισκεψιμότητα και την αντικατάσταση τους από μια μόνο κατηγορία με τίτλο πχ ‘’Δημοφιλή’’ θα δώσει μεγαλύτερη εγκυρότητα στο Musicheaven. Αυτά δε τα ‘’Δημοφιλή’’ άρθρα από το 2003 μέχρι σήμερα να ‘’τρέχουν’’ και στο κάτω μέρος ‘’Αυτά τα διάβασες; ’’ Σίγουρα ένα μη πολυσχολιασμένο ίσως σημαίνει ότι είναι πλήρως κατανοητό και δεν υπάρχουν απορίες και ένα άλλο μπορεί να είναι πολυσχολιασμένο και πολλές φορές με πολλά, έστω αδικαιολόγητα σχόλια λόγω τρολαρίσματος, σίγουρα δεν μπορεί να θεωρείται καλλίτερο από το πρώτο. Επίσης σχολιασμοί του ίδιου του αρθρογράφου αυθόρμητοι (το έχω κάνει πολλάκις μετά παρέλευση χρόνου για εμπλουτισμό του άρθρου) ή ακόμα και τεχνητοί σχολιασμοί για αριθμητική αύξηση για ένταξη στη λίστα του άρθρου στη λίστα των ‘’πολυσχολιασμένων’’ , πιστεύω πως δεν προσδίδουν καμιά ιδιαιτερότητα και κανένα επιπλέον κύρος ούτε στο άρθρο ούτε στον αρθρογράφο , το αντίθετο μάλιστα. Για μένα κριτήριο με τη μεγαλύτερη βαρύτητα πρέπει να είναι η επισκεψιμότητα και για πιο δίκαιη μεταχείριση η μη καταγραφή (αν γίνεται) της αριθμητικής αύξησης όταν κάνει κλικ στο άρθρο ο αρθρογράφος. |