ελληνική μουσική
    662 online   ·  211.183 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Συνεντεύξεις

    Η Αρετή Κοκκίνου στο MusicHeaven

    Η Αρετή Κοκκίνου, μία ιδιαίτερα αξιόλογη και πολλά υποσχόμενη μουσικός, ξεδιπλώνεται στο MusicHeaven.

    Η Αρετή Κοκκίνου στο MusicHeaven

    Παρασκευή 08 Δεκ 2017

    1. Αρετή πώς ξεκίνησε η μουσική σου διαδρομή; 

    Από τα παιδικά χρόνια έπιασα κιθάρα στα χέρια μου και... δεν την ξανάφησα ποτέ. Στα φοιτητικά χρόνια οι πρώτες νεανικές μπάντες και η πρώτη δισκογραφία, αργότερα οι καθαρά επαγγελματικές δουλειές. Το ένα έφερε το άλλο. Οι επί μέρους σταθμοί της πορείας κάποιες φορές ήταν και λίγο αποτέλεσμα συγκυριών, θετικών ή αρνητικών. Όμως η επιλογή του να ακολουθήσω το δρόμο της μουσικής έγινε νωρίς, ήταν και είναι συνειδητή και σταθερή.

    2. Παίζεις μαντολίνο, κιθάρα, ηλεκτρική κιθάρα, συνθέτεις, τι απ’όλα αυτά σε γεμίζει;

    Αν και η επαφή με τις χορδές της κιθάρας και του μαντολίνου μου αποτελεί ακόμα, μετά από τόσα χρόνια, μία εμπειρία που με συγκινεί, η σύνθεση είναι η μεγάλη μου αγάπη. Βέβαια, νιώθω πολλές φορές ότι ο ρόλος του μουσικού εκτελεστή και του δημιουργού, συναντιούνται. Όταν παίζω ως μουσικός εκτελεστής, ή ως υπεύθυνη μουσικών προγραμμάτων σε δουλειές άλλων ανθρώπων, η προσέγγισή μου περνάει μέσα από το φίλτρο του δημιουργού. Αυτό με κάνει να είμαι πιο προσεκτική στο να μην προδίδω το ύφος και το συναίσθημα της δημιουργίας άλλου, που εγώ αποδίδω.

    3. Από που αντλείς έμπνευση για να συνθέτεις;

    Η έμπνευσή μου, πέρα από τη συναισθηματική φόρτιση, συχνά προέρχεται από διάφορα πρωτογενή ακούσματα που καταλήγουν στα αυτιά μου. Για μένα λειτουργούν σαν πολύτιμη πρώτη ύλη, πηλός στα χέρια αγγειοπλάστη. Όταν πρόκειται για δημιουργία τραγουδιού, η βασική έμπνευση προέρχεται από τις εικόνες των στίχων και τους μουσικούς συνειρμούς που εκείνοι δημιουργούν.

    4. Ποια είναι η διαδικασία σύνθεσης ενός έργου;

    Πρώτα πρέπει να αποφασιστούν τα μουσικά “συστατικά”, οι φόρμες που θα χρησιμοποιηθούν και ο σχεδιασμός της δομής του έργου. Μετά... η υλοποίηση με χαρτί και μολύβι ή υπολογιστή... Όταν πρόκειται για τραγούδια όμως, τα παίζω πάντα στην κιθάρα για να αντιληφθώ και την αίσθηση που μου δίνει το πάντρεμα του στίχου και της μουσικής.

    Το τελικό αποτέλεσμα είναι συνδυασμός τεχνικής, γνώσης, αισθητικής αντίληψης και συναισθήματος. Και βέβαια, η φαντασία πάντα... στην εξουσία.

    5. Ποιός είναι ο στόχος σου κάθε φορά που συνθέτεις ένα νέο έργο; Υπάρχει κάποιο στοιχείο που δεν λείπει ποτέ από τη μουσική σου;

    Προσπαθώ τα κομμάτια μου να είναι συνεπή σε αισθητική και στο βαθμό του δυνατού να έχουν δική τους ταυτότητα. Και βέβαια αν πρόκειται για μελοποίηση στίχων ή ποιημάτων να υπηρετείται αποτελεσματικά ο λόγος.

    6. Tελευταία ολοκληρωμένη δουλειά τα "Νησιά στην βεράντα". Τι αποκόμισες από το αποτέλεσμα;

    Όπως και με την πρώτη δουλειά, τη “Ζωή στο Βασίλειο του Τίποτα”, ένιωσα ότι εκφράστηκα όπως θα επιθυμούσα για τα συγκεκριμένα κομμάτια και αυτό ήταν μια ικανοποίηση. Με χαροποίησε η θερμή αποδοχή από καταξιωμένους μουσικούς, ραδιοφωνικούς παραγωγούς και απαιτητικούς ακροατές.

    Το μουσικό αποτέλεσμα οφείλεται κατά πολύ στους εκλεκτούς ερμηνευτές (Μπάμπης Τσέρτος, Δήμητρα Μαστορίδου, Ερωφίλη, Μπάμπης Σεβίλογλου, Ξένια Ροδοθεάτου, Θέλμα Καραγιάννη, όπως και στις συμβουλές και τη βοήθεια του Αντώνη Μιτζέλου.

    Το πιο σπουδαίο ίσως απόκτημά μου από τη δουλειά αυτή είναι η πολύτιμη καλλιτεχνική και προσωπική σχέση με την συγγραφέα και στιχουργό του δίσκου, Μαρία Παπαδάκη.

    7. Πολλές συνεργασίες, ποιές από αυτές έχεις ξεχωρίσει;

    Δεν θα ήθελα να ξεχωρίσω κάποια, γιατί όλες είχαν το λόγο τους και είναι σημαντικές για μένα. Με μερικούς όμως ανθρώπους υπάρχει μια μακροχρόνια συνεργασία και ζεστή φιλία.

    8. Πιστεύεις ότι η επιτυχία στο χώρο της μουσικής έχει ημερομηνία λήξης;

    Είτε εννοούμε την εμπορική επιτυχία είτε την καλλιτεχνική, η απάντηση είναι “όχι απαραίτητα”. Υπάρχουν καλλιτέχνες πορείας που αντέχουν στο χρόνο διατηρώντας σταθερό, μικρότερο ή μεγαλύτερο κοινό και καλλιτέχνες πυροτεχνήματα.

    Το δυστύχημα είναι ότι η εμπορική επιτυχία δεν είναι απαραίτητα συνάρτηση μόνο σπουδαιότητας έργου αλλά κυρίως επιτυχημένου marketing αλλά και γενικότερων συγκυριών. Η εμπορική επιτυχία πάντως μπορεί σε έναν ταλαντούχο, ανήσυχο και αστείρευτο καλλιτέχνη να δώσει το έναυσμα για μια συνεχή επιτυχημένη πορεία.

    9. Να περιμένουμε νέα δουλειά; Πες μας λίγο τα σχέδιά σου…

    Μόλις βγήκε  μια ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά σε στίχους της ποιήτριας Μαίρης Γραμματικάκη όπου συμμετέχω με τρία τραγούδια. Το ένα από αυτά είναι βραβευμένο σε διεθνή διαγωνισμό ποιήμα της, με τίτλο “Νάμα” και ερμηνεύεται από τον νέο τραγουδιστή Δημήτρη Σαμαρτζή.

    Συντομότατα κυκλοφορεί δίσκος μελοποιημένης από εμένα ποίησης του επίσης διακεκριμένου ποιητή Ηλία Παπακωνσταντίνου. Εντός των ημερών θα βγει στον αέρα ένα ιδιαίτερο κομμάτι του δίσκου, αφιερωμένο στα γεγονότα της σφαγής του Διστόμου, ερμηνευμένο από δύο υπέροχες κυρίες, την Μάνια Παπαδημητρίου και την Ελισσάβετ Καρατζόλη.

    10.Για το τέλος, τι θα έλεγες στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με τη μουσική στην χώρα μας, κρίνοντας απο την δική σου εμπειρία;

    Νομίζω ότι σε αυτά τα πράγματα δεν υπάρχουν συνταγές. Ο καθένας έχει τη δική του πορεία και καλό είναι να ακολουθεί αυτό που αγαπάει, αν έχει τα φόντα φυσικά. Σε κάθε περίπτωση, η απόκτηση γνώσης και εμπειρίας είναι εκείνο που ο κάθε επαγγελματίας χρειάζεται και αυτή είναι η μόνη μου συμβουλή.

    Πρόκειται για μια δύσκολη και απαιτητική δουλειά, με επένδυση ψυχική, που σπάνια ανταμείβεται χρηματικά. Όμως η πνευματική εμπειρία που προσφέρει είναι ανεκτίμητη.

    Τη συνέντευξη επιμελήθηκε η Νόρα Καραμιχάλη.

     





    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε