ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Στη 45χρονη έως σήμερα πορεία της - από τα λαϊκά πάλκα και το τζουκ μποξ στις νυχτερινές πίστες και στη δισκογραφική πλατίνα, από τις κινηματογραφικές οθόνες στη μουσική σκηνή του Ρεξ κι από τις μπουάτ της Πλάκας στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής και στο Ολυμπιακό Στάδιο - η Μαρινέλλα δεν επαναπαύτηκε ούτε στιγμή στις δάφνες της...

    Μαρινέλλα
    Τετάρτη 04 Απρ 2007

    Η Μαρινέλλα, είναι μία από τις μεγαλύτερες τραγουδίστριες που έχει αναδείξει η Ελλάδα. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, από γονείς Κωνσταντινουπολίτες που ξανάστησαν τη ζωή τους στην πρωτεύουσα των προσφύγων, διατηρώντας τις μνήμες και την "τάξη" της Ελληνικής αστικής παράδοσης στην Πόλη την κοσμοπολίτισσα. Τέταρτο και τελευταίο παιδί μιας μεγάλης οικογένειας που ακόμη έως σήμερα συγκεντρώνει τα μέλη της στο μεσημεριανό τραπέζι και φιλεύει τους φίλους πληθωρικά και ανοιχτόκαρδα.

    Από τότε που θυμάται τον εαυτό της έστηνε παραστάσεις στο δωμάτιό της, στη γειτονιά, στα παιδικά θέατρα και στις παιδικές εκπομπές του ραδιοφωνικού σταθμού, επιβάλλοντας την εκφραστικότητα και το ταλέντο της στις όποιες επιφυλάξεις των γονιών της. Ήθελε μεγάλο θάρρος κι εμπιστοσύνη το να πάρει την απόφαση, στα δεκαεπτά της χρόνια, ν' ακολουθήσει ως ηθοποιός έναν περιοδεύοντα θίασο στις περιπέτειές του στην Ελλάδα. Κι όπως γίνεται στα παραμύθια, τη βραδιά που αντικατέστησε την άρρωστη τραγουδίστρια της ομάδας, το ελληνικό τραγούδι "έκλεψε" από το θέατρο μια νέα πρωταγωνίστρια του πάλκου και της μουσικής σκηνής.

    Ήταν το 1957, όταν η νεαρή κοπέλα που τραγουδούσε με συγκίνηση τις επιτυχίες της Βέμπο, της Μπελίντας, αλλά και της Μαρίκας Νίνου στο Στρατιωτικό Θέατρο και στο "Πανόραμα" της Θεσσαλονίκης γνωρίστηκε με τον Στέλιο Καζαντζίδη, ο οποίος την άκουσε να λέει και το δικό του "Πικρό ψωμί". Στάθηκε δίπλα του ως το 1966, σεμνή αλλά και χαρισματική παρουσία, η σημαντικότερη "δεύτερη φωνή", σ' ένα λαϊκό ντουέτο που σφράγισε τα μουσικά βιώματα σε μιαν εποχή κρίσιμη και μεταβατική. "Ρούφηξε" τη ζωή και το τραγούδι θητεύοντας μαζί του στο πάλκο, δίπλα στον Παγιουμτζή, τον Παπαϊωάννου, τον Ρουμελιώτη, τον Μητσάκη, τον Ζαμπέτα. Κέρδισε την εκτίμηση του Τσιτσάνη, χάρηκε τη φιλία και τη συντροφιά του Μανώλη Χιώτη και της Μαίρης Λίντα, απέσπασε το θαυμασμό του Χατζιδάκι, έζησε στο "κοινόβιο" του Θεοδωράκη, όργωσε την Ελλάδα και τη Διασπορά σ' εποχές που κάθε "τουρνέ" ήταν μια μικρή περιπέτεια, στριφογύρισε στα αυλάκια των δίσκων του τζουκ μποξ συντροφεύοντας καημούς και όνειρα!...

    Η Μαρινέλλα διορθώνει όσους σπεύδουν να τη φιλοδωρήσουν με την ετικέτα της "σόου γούμαν", λέγοντας ότι δεν είναι παρά μια τραγουδίστρια... "οπτικοακουστική"! "Μια καριέρα την κάνεις με ταλέντο και καρδιά - αποφαίνεται σε μια συνέντευξή της - αλλά, αν αυτά δεν φιλτραριστούν από το μυαλό, δεν κάνεις τίποτε. Πρέπει να ξέρεις πότε θα κρατηθείς, πόσο και γιατί θα κρατηθείς, όπως και γιατί θα ξοδευτείς!"

    Στη 45χρονη έως σήμερα πορεία της - από τα λαϊκά πάλκα και το τζουκ μποξ στις νυχτερινές πίστες και στη δισκογραφική πλατίνα, από τις κινηματογραφικές οθόνες στη μουσική σκηνή του Ρεξ κι από τις μπουάτ της Πλάκας στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής και στο Ολυμπιακό Στάδιο - η Μαρινέλλα δεν επαναπαύτηκε ούτε στιγμή στις δάφνες της. Ακούραστη επαγγελματίας, τολμηρή στις επιλογές της (ακόμη και όταν οι περιστάσεις υπολείπονταν του ταλέντου της), παραμένει μάχιμη, αδιαφιλονίκητη "μεγάλη κυρία", με την αγάπη του κοινού και το σεβασμό των συναδέλφων. Μέσα από την πολύμορφη και συνεχή θητεία της στο χώρο, έχει το μοναδικό προνόμιο (που δεν διαθέτει άλλος ενεργός τραγουδιστής) να διατρέχει και να γεφυρώνει τις περιόδους της ιστορίας του ελληνικού τραγουδιού, πέρα από τους διαχωρισμούς σε λαϊκό, έντεχνο, "ελαφρό" κι έντεχνο λαϊκό.

    Στην πιο ώριμη στιγμή της, με μια φωνή κυριολεκτικά σαν το παλιό κρασί, την ατσάλινη τεχνική και την κατακτημένη πείρα, επιβεβαιώνει τη θέση και το ρόλο της ως "κλασική" παρουσία στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού και, στη διαχρονική του πορεία, παραμένει από τις ελάχιστες μορφές που συνδυάζουν τη μητρική θαλπωρή και μνήμη μ' ένα ενστικτώδες ερωτικό δόσιμο και μια συντροφική υπόσχεση. Κι όλα αυτά περνούν στην αρχοντική συμπεριφορά, στα πληθωρικά συναισθήματα, στην ανεπιτήδευτη έκφραση, στην αγάπη της για το ψάρεμα, στο πάθος της για τις αθλητικές συναντήσεις, την επικοινωνία, την Ελλάδα, τη ζωή.

    Μουσική, τραγούδι, ρυθμός, ένταση και αγάπη για ζωή...

    Σχετικός σύνδεσμος
    - Μαρινέλλα (του Νίκου Καρακαλπάκη)


    Tags
    Καλλιτέχνες:ΜαρινέλλαΜουσική Εκπαίδευση:ρυθμόςΜουσική Γενικά:συνέντευξη



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #7884   /   04.04.2007, 01:58   /   Αναφορά
    Ισως η σημαντικοτερη εν ζωη,τραγουδιστρια! Ειπε σημαντικα τραγουδια,εκανε αλλα πουδεν ηταν τοσο "μεγαλα' εξ ισου σημαντικα και το κυριοτερο...Η φωνη της αγεραστη ακομα και σημερα!

    Αρχοντια και απλοτητα ειναι τα χαρακτηριστικα της γνωρισματα και της αξιζει ο ορος "αηδονι" του Ελληνικου τραγουδιου!
    #7886   /   04.04.2007, 04:50   /   Αναφορά
    Ωραίο το άρθρο.

    Να διορθωσω μόνον οτι είναι 50 χρόνια στο τραγούδι και όχι 45.

    Φυσικά και είναι η σημαντικότερη εν ζωή φωνή κατα την ταπεινή μου γνώμη και το πόσο έχει νικήσει τον χρόνο στα 70 της χρόνια μπορείτε να το διαπιστώσετε με ένα μικρό βίντεο που έχω στην προσωπική μου σελίδα από τις πρόσφατες εμφανίσεις της στο Αθηνών αρένα:



    www.myspace.com/nikoskarakalpakis



    Ευχαριστώ και για την αναφορά του ονόματος μου για την σελίδα μου.Κατα καιρούς έχουν "κλέψει" κείμενα μου σε άλλες ιστοσελίδες ή σε τηλεοπτικές εκπομπές χωρίς την άδεια μου φυσικά και αυτό δεν τιμά κανέναν.

    Εύχομαι η Μαρινέλλα να είναι γερή και να μας χαρίζει πολλά χρόνια ακόμα την φωνή της.

    ph
    #7887   /   04.04.2007, 09:12


    Εκτός των άλλων (φωνάρα και γλύκα), είναι η τραγουδίστρια που αποθεώνει την ελληνική γλώσσα στις ερμηνείες της. ΄Εχει την καλύτερη άρθρωση που υπάρχει σε τραγουδίστρια, οι λέξεις εκφέρονται άψογα, τα σύμφωνα είναι καλοβαλμένα και τα φωνήεντα ολόκληρα, στρογγυλά. Η Μαρινέλλα θα έπρεπε να διδάσκεται σε δραματικές σχολές ή άλλες σχολές που έχουν να κάνουν με το λόγο και την ελληνική γλώσσα. Η Μαρινέλλα, αυτό το αηδόνι με την απέραντη φωνή, κατέθεσε στο ελληνικό τραγούδι κάτι που σπάνια αναφέρεται. Την ακρίβεια στην εκφορά του ελληνικού λόγου. Κι αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που η Μαρινέλλα ανήκει στην Εθνική Ελλάδος.

    #7893   /   04.04.2007, 23:53
    Συμφωνω απολυτα, με τους προηγουμενους φιλους και θα προσθεσω οτι ειναι μια προσωπικοτητα κι ενα κεφαλαιο του Ελληνικου τραγουδιου,που ποτε δεν το'παιξε "κουλτουρα' και ποιοτητα αλλα ειναι σιγουρα η top απο τους σημερινους ερμηνευτες!

    Ειναι μια απο τις πιο ερωτευσιμες φωνες!

    Να ειναι παντα καλα!

    #7922   /   09.04.2007, 01:13   /   Αναφορά
    Meγαλη φωνη η Μαρινελλα, και οταν αρχισε ηταν το καλυτερο σεγοντο, κατι ηξερε ο Καζαντζιδης που την διαλεξε απο πολυ μικρη ηλικια. Περα απο το γεγονος οτι ενα μεγαλο ποσοστο του ρεπερτοριου της ηταν κατωτερο της φωναρας της, εχω την εντυπωση (ή μπορει και να εμπλεκεται το υποκειμενικο μου γουστο), οτι δεν αγγιξε τις καρδιες των Ελληνων με τον ιδιο τροπο που το κανουν φωνες πιο γηινες και σπαρακτικες, οπως η Αλεξιου και η Βιταλη.
    #7929   /   10.04.2007, 21:04
    Πιστευω οτι η Μαρινελλα αντιπροσωπευει το "φως" της Ελλαδας ,κι οι αλλες δυο ειναι πιο "σκοτεινου" προφιλ φωνες..

    Οσο για το ρεπερτοριο,οντως εχει πει μετριοτατα τραγουδια η Μαρινελλα ,αλλα τουλαχιστον η Βιταλη δεν νομιζω να εχει ανωτερο ρεπερτοριο..Αν προχειρα σκεφτουμε διαχρονικα κομματια της μιας και της αλλης,σιγουρα η Μαρινελλα εχει πολυ περισσοτερο υλικο!

    #8015   /   18.04.2007, 21:55   /   Αναφορά
    Η φωνή της σίγουρα λατρέυτηκε από πολλούς και τα τραγούδια της "έντυσαν" τις στιγμές άλλων τόσων..και θα συνεχίσουν!Καταπληκτική!

    #10296   /   12.11.2007, 13:18   /   Αναφορά
    Η μεγαλύτερη γυναικεία φωνή της Ελλάδας.Ξεχωριστή από όλες τις απόψεις.Έχουν περάσει 45 χρόνια και η φωνή της έχει μείνει αναλλοίωτη στον χρόνο.
    #10304   /   12.11.2007, 15:36
    Συμφωνώ απόλυτα!

    #10307   /   12.11.2007, 16:19
    Από τις μεγαλύτερες φωνές που γέννησε η Ελλάδα.Είπε καταπληκτικά κάποια απο τα ωραιότερα τραγούδια που τραγουδήθηκαν ποτέ.Το να την ακούς είναι το κάτι άλλο,το να την βλέπεις είναι μαγικό.Ακόμα θυμάμαι την συναυλία της στο Λυκαβητό πριν κάποια χρόνια.Είναι απο τις καλλιτέχνιδες που μας κάνουν να λέμε πως δεν θα ξαναυπάρξει κάποια που θα πλησιάσει έστω και λίγο αυτή την παραμυθένια πορεία της.Μοναδική.

    #13315   /   26.04.2008, 20:07   /   Αναφορά
    "Η Μαρινέλλα, είναι μία από τις μεγαλύτερες τραγουδίστριες που έχει αναδείξει η Ελλάδα."

    Συμφωνώ!!
    #13328   /   28.04.2008, 02:01   /   Αναφορά
    η μαρινελλα ειναι μια ευαισ΄τητη ψυχη μια μοναδικη φωνη και μια εξαισια προσωπικοτητα που η φωνη τησ ακομα και τωρα θα κρατα χρονια σαν την ακριβη κολωνια
    #17561   /   10.01.2009, 12:10   /   Αναφορά
    Η πιο καλή τραγουδίστρια,είναι αυτή!!!!Πραγματικά πιστεύω πως έχει αφήσει πίσω της μεγάλη ιστορία!!!!!!Μεγάλη δόξα και πολλούς θαυμαστές!!!!Μέσα σε αυτήν την τεράστια κοσμοσυρροή θαυμαστών ανήκω κι εγώ!!!!Υπέροχη δημοσίευση!!!