Κάπως έτσι, όλο αυτό το παιχνίδι θα γίνει πιο όμορφο και ενδιαφέρον...
Αρχικά θα πρέπει να αποδεχτούμε πως ζώντας πια στην εποχή του ίντερνετ και γενικά σε μία περίεργη εποχή, δόθηκε μεγάλη ελευθερία στη φυλή μας και όποτε έγινε πάλι αυτό στο παρελθόν, δεν τα καταφέραμε και πολύ καλά.
Κάτι τέτοιο έγινε και με τη μουσική τη δεκαετία που μας πέρασε. Κάθε εβδομάδα υπήρχαν στα ράφια των δισκοπωλείων πάνω από 10 νέες εγχώριες κυκλοφορίες, νέων ταλαντούχων και μη κυρίως ερμηνευτών. Όλοι είχαμε έναν γνωστό που βρήκε ένα μπαρ, μια πιτσαρία, ένα περίπτερο να παίξει τα κομμάτια του. Ακόμα και εμείς οι ίδιοι γίναμε από ακροατές, στιχουργοί και συνθέτες μέχρι που έφτασε η στιγμή που μόνοι μας τα παίζαμε, μόνοι μας τα ακούγαμε.
Τώρα που πέρασε αυτή η μόδα και αλλάξαμε και δεκαετία, ξεκίνησε η φάση του “Είμαι και εγώ ραδιοφωνικός παραγωγός”.
Ραδιοπειρατεία και πάλι λοιπόν, χρόνια μετά και αυτή τη φορά διαδικτυακή. Το διαδικτυακό ραδιόφωνο είναι το μέλλον και αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Όχι όμως με τον τρόπο που ο κάθε ραδιοφωνατζής σηκώνεται από τον απογευματινό του καφέ, στήνει ένα ραδιόφωνο στα γρήγορα, πιάνει ένα μικρόφωνο και παίζοντας τα σουξέ της εβδομάδας, με μία ήδη φτιαγμένη και κατανεμημένη σύμφωνα με τα γούστα του διευθυντή προγράμματος playlist, προσέχοντας μήπως και πει κάτι που μπορεί να βάλει σε σκέψη τον ακροατή.
Οπ! Να και ένα άλλο θέμα που άφορα την όλη κατάσταση, μη χασμουριέσαι, δε θα διαβάσεις ένα ακόμα κείμενο εναντίον της playlist.
Η playlist, τουλάχιστον στο εξωτερικό όπου το ραδιόφωνο χαρακτηρίζεται πλέον σαν μία βιομηχανία, είναι, αν όχι ένα καθεστώς, απλά απαραίτητη. Την playlist την εφάρμοσαν μέχρι και οι ξακουστοί κολεγιακοί ραδιοφωνικοί σταθμοί στις ΗΠΑ που κάποτε έπαιζαν μουσική από συγκροτήματα που αργότερα άλλαξαν τη ζωή μας.
Έτσι και εγώ δεν είμαι από αυτούς που κατακρίνουν την playlist, αλλά κατακρίνω τον τρόπο που τις περισσότερες φορές φτιάχνεται. Από 2-3 άτομα που δύσκολα θα παίξουν κάτι που δεν έχει δοκιμαστεί από άλλους ή δεν έχει χαρακτηριστεί ως ραδιοφωνικό hit δείχνοντας έτσι την ύπαρξη των υπερτεράστιων δισκογραφικών εταιριών. Διότι πως θα πουλήσουν τα cd τους, αν ακούμε στα ραδιόφωνα κομμάτια από το τελευταίο cd των Beatles.
Εννοείται πως δεν κατακρίνω άμεσα το playlist ραδιόφωνο και όλο αυτό που γίνεται, γιατί και σε αυτούς τους σταθμούς σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι με γνώσεις και μεράκι, ραδιοφωνικοί παραγωγοί που υποστηρίζουν τη δική τους προσωπική γνώμη και δουλεύουν σύμφωνα με μια δικιά τους αισθητική.
Γι’ αυτή την απαξίωση των παραγωγών και γενικά του ραδιοφώνου όμως, σίγουρα έχουμε μερίδιο και εμείς που έχουμε κάτσει πίσω από το ένα μικρόφωνο και ξεχάσαμε πολλές φορές το λόγο που κάνουμε ραδιόφωνο. Υπήρχαν στιγμές που ξεχνούσαμε τους ακροατές μας και κάναμε ραδιόφωνο για την παρέα μας, τη γκόμενα μας ή για την ριμάδα τη ζωή. Αγχωθήκαμε να δείξουμε ποιοι είμαστε ή πολλές φορές ποιοι δεν είμαστε κάνοντας απλά συμμέτοχο τον εκάστοτε ακροατή.
Αυτό το κείμενο γενικά δεν ταιριάζει και πολύ με τη δεοντολογία μου γιατί δε μου αρέσει και πολύ να σχολιάζω επίσημα κάτι που είμαι μέρος του. Όμως το ραδιόφωνο στο μέλλον πρέπει να είναι σωστό. Με λίστες η χωρίς, εμπορικό η μη, χωρίς να είναι απαραίτητα ψαγμένο, η ιστορία με το ψαγμένο δεν αξίζει και πολλά, γιατί όλα τα λάθη σχεδόν ξεκίνησαν να γίνονται από τότε που κάποιος χρησιμοποίησε αυτή τη γελοία λέξη. Θα βοηθήσουν σε αυτό οι παραγωγοί που θα κάνουν εκπομπή για τους ακροατές τους και θα παίζουν τη μουσική που αρέσει στους ίδιους και όχι “αυτά που θέλει ο κόσμος”.
Γιατί ο κόσμος δε ξέρει!
Αυτό όμως συμβαίνει επειδή δεν είναι υποχρεωμένος να ξέρει, σε αντίθεση με τον παραγωγό που πληρώνεται για να ψάχνεται, να ακούει καινούρια μουσική και να προτείνει, διαμορφώνοντας έτσι το γούστο του ακροατή και κερδίζοντας έτσι την εμπιστοσύνη του. Κάποιοι ήδη το κάνουν, όπως πάντα ήξεραν και το έκαναν, είτε μέσα από τα ερτζιανά όπως και στο παρελθόν, είτε μέσα από το διαδικτυακό ραδιόφωνο.
Κάπως έτσι, όλο αυτό το παιχνίδι θα γίνει πιο όμορφο και ενδιαφέρον.
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#25420 / 23.09.2012, 10:14 / Αναφορά ""Υπήρχαν στιγμές που ξεχνούσαμε τους ακροατές μας και κάναμε ραδιόφωνο για την παρέα μας, τη γκόμενα μας ή για την ριμάδα τη ζωή. Αγχωθήκαμε να δείξουμε ποιοι είμαστε ή πολλές φορές ποιοι δεν είμαστε κάνοντας απλά συμμέτοχο τον εκάστοτε ακροατή. "" Επιτυχημένη υπόδειξη αυτοκριτικής που οφείλει να κάνει ο κάθε παραγωγός που σέβεται τους ακροατές και το on air που διαχειρίζεται τις ώρες που εκπέμπει. Ενδιαφέρον άρθρο. |
#25421 / 23.09.2012, 10:29 / Αναφορά Γιατί απλά το ραδιόφωνο(της μουσικής) δε θα έπρεπε να γινόταν δουλεια. Θα έπρεπε να μείνει για παντα χόμπι. |
#25422 / 23.09.2012, 12:11 / Αναφορά Καλημέρα. Θα προσπαθήσω να πω την γνώμη μου λέγοντας μια σύντομη ιστορία, όσο πιό επιγραμματικά γίνεται. Μια φορά και ένα καιρό ήταν ένα ζευγάρι που πήρε μετάθεση σε μια ορεινή πρωτεύουσα ενός φτωχού νομού της Ελλάδας. Εκεί σκαρώσανε ένα κορίτσι, που οι πρώτες του αναμνήσεις είναι να ακούει την μαμά του να τραγουδάει τη μουσική που έπαιζε το ραδιόφωνο τα πρωϊνά, τα απογεύματα να ακούνε ειδήσεις και τις χειμωνιάτικες Κυριακές το ραδιόφωνο να παίζει σχεδόν όλη τη μέρα. Στις δε μεγάλες γιορτές και στην γιορτή του πολιούχου της πόλης ακούγανε ζωντανά την παραδοσιακή μουσική του τόπου. Τα χρόνια περάσανε και η οικογένεια κατέβηκε στη πλανεύτρα Αθήνα. Πάλι τα πρωϊνά, η μέρα ξεκινούσε με ραδιόφωνο. Πρωϊνές ειδήσεις για τον πατέρα, η εκπομπή της θείας Λένας για το κοριτσάκι, τα ραδιοφωνικά σήριαλ της εποχής για τη μαμά και κάθε Δευτέρα απαραίτητα το "Θέατρο της Δευτέρας". Την δύσκολη εποχή της δικατατορίας ακούγανε τη μουσική του Θεοδωράκη από τις τεράστιες μπομπίνες του μαγνητοφώνου. Στην εξέργερση του Πολυτεχνείου στο σχολείο το κορίτσι άκουσε το πειρατικό σταθμό του Πολυτεχνείου από ένα τραντζιστοράκι. Μετά το 1974 ήρθε η άνοιξη στο 3ο πρόγραμμα και στις συχνότητες των ερτζιανών (μεσαία) κύματα. Οι ερασιτέχνες ραδιοφωνικοί παραγωγοί έκαναν το κέφι τους και έπαιζαν ότι δεν έπαιζε το κρατικό ροδιόφωνο. Παράλληλα το κορίτσι, εκείνη την εποχή απέκτησε μια φίλη, της οποίας οι γονείς είχαν ένα ραδιόφωνο παγκοσμίου λήψεως και άκουγαν με μπόλικα παράσιτα ξένους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Και ω! του θαύματος κάποια στιγμή δόθηκε η άδεια στους δήμους πρώτα και μετά στους ιδιώτες να έχουν δική τους ραδιοφωνική συχνότητα. Μετά από λίγο καιρό, άρχισε η κακογουστιά και το κιτς. Το ραδιόφωνο έπεσε σε χειμερία νάρκη, με λίγες φωτεινές εξαιρέσεις που έμοιαζαν με αλκυονίδες μέρες. Τα χρόνια πέρασαν και η τεχνολογία εξελίχθηκε με ραγδαίους ρυθμούς. Το διαδίκτυο μπήκε στη ζωή μας και μέσα σε αυτό δημιουργήθηκαν ιστοχώροι με ανεξέλεγκτο περιεχόμενο. Πάλι ο κίνδυνος για παρανομία και κακογουστιά ελοχεύει, ενώ τα φωτεινά παραδείγματα είναι λιγοστά. Συμπέρασμα της ιστορίας μου είναι το εξής: Όλοι πρέπει να ακούν τι γίνεται στο περιβάλλον που ζουν και να διϋλίζουν το κουνούπι. Επιλέον να παρακολουθούν με μάτια προσεκτικά τους πάντες και τα πάντα. Ελπίζω να μη σας κούρασα. Καλή Κυριακή να έχετε. Ε.Σ. |
#25423 / 23.09.2012, 21:53 Καλησπέρα. Θέλω να συμπληρώσω το σχόλιο μου. Κατ' αρχάς θα συμφωνήσω με τη φράση του Μέραρχου: " Γιατί απλά το ραδιόφωνο(της μουσικής) δε θα έπρεπε να γινόταν δουλεια. Θα έπρεπε να μείνει για παντα χόμπι.". Όμως το χόμπι θα πρέπει να γίνεται με σεβασμό πρώτα στον εαυτό του χομπίστα και μετά με σεβασμό στους ακροατές του. Επιπλέον οι συμβουλές στον κάθε υποψήφιο ραδιοφωνικό παραγωγό θα πρέπει να δίνονται από έμπειρους τεχνογνώστες και όχι από ακροατές σαν και μένα. Ευχαρίστως να δώσω εξηγήσεις για το τι εννοώ είτε σε έναν moderator είτε στον Γιάννη-Deos είτε στον administrator. Eυχαριστώ. Ε.Σ. Υ.Γ. Δεν ελπίζω τίποτα. Δεν φοβάμαι τίποτα.
|
#25424 / 23.09.2012, 22:11 Ο αρθρογράφος αναφέρεται γενικά σε ραδιόφωνο και παραγωγούς. Δεν το περιορίζεις πολύ στενά όταν μιλάς για εξηγήσεις σε Deos mods και admin? |
#25427 / 24.09.2012, 12:06 Kαλημέρα Μαίρη. Δεν το περιορίζω στενά σε moderetor, σε Deos & administrator. Αναφέρομαι σε συγκεκριμένο παραγωγό και προβληματίζομαι εάν η αναφορά μου πρέπει να μπει εδώ. Δυστυχώς πάλι μπερδεύομαι τι πρέπει να μπει που. Δεν ντρέπομαι ή δεν φοβάμαι να χαρακτηριστεί το post μου ως post αρνητικής αξιολόγησης. Προβληματίζομαι μονάχα εάν γίνομαι γκρινιάρα, εμπαθής και κακοπροαίρετη. Ε.Σ. |
#25428 / 25.09.2012, 07:56 Eννοούσα οτι το περιορίζεις στενά στα όρια του ΜΗ ενώ το άρθρο αναφέρεται γενικά σε απανταχού ραδιόφωνο. Για οτιδήποτε αφορά το δικό μας ραδιόφωνο μπορείς να επικοινωνήσεις με τον Γιάννη Deos. |