Παρουσίαση του νέου δίσκου του Βασίλη Παπακωνσταντίνου.
Την Κυριακή 04/11/2012 κυκλοφόρησε ο νέος δίσκος του Βασίλη Παπακωνσταντίνου με τίτλο Αφετηρία. Πρόκειται για τον 34ο προσωπικό δίσκο του Βασίλη (ξεκινώ την καταμέτρηση απο το δίσκο Αγροτικά του 1975).
Οι στίχοι του νέου αυτού δίσκου φέρουν την υπογραφή του Οδυσσέα Ιωάννου, ενός καθιερωμένου πλέον στιχουργού, ο οποίος ίσως αποτελεί τον κορυφαίο Έλληνα στιχουργό της νεότερης γενιάς. Η πρωτοπορία της συγκεκριμένης δουλειάς βρίσκεται στη μελοποίηση των τραγουδιών κι αυτό γιατί στα 7 από τα 12 τραγούδια τη μουσική έγραψαν νέοι, άγνωστοι (μέχρι σήμερα) μουσικοί.
Την ενορχήστρωση την ανέλαβαν εξ'ολοκλήρου τα Κίτρινα Ποδήλατα με τον φρέσκο αέρα της μουσικής τους να είναι εμφανής σε όλο το δίσκο.
Πριν περάσω στην παρουσίαση των τραγουδιών θεωρώ καλό να σταθω λίγο περισσότερο στους συντελεστές του δίσκου σεβόμενος πρώτα απ'όλα την πορεία τους στο χώρο της ελληνικής μουσικής (καθένας από το δικό του μετερίζι).
Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Η πορεία του στην ελληνική μουσική σκηνή μιλάει από μόνη της και οι αριθμοί αποδεικνύουν πως δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως εδώ και 40 περίπου χρόνια (38 για την ακρίβεια) συνεχίζει ακάθεκτος.
Για του λόγου το αληθές, μιλάμε για έναν καλλιτέχνη που μετρά 34 προσωπικούς δίσκους, περίπου 70 συμμετοχές, έχοντας ηχογραφήσει κοντά στα 800 τραγούδια.
Ο Οδυσσέας Ιωάννου είναι ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες στιχουργους, έχει συνεργαστεί με τους μεγαλύτερους Έλληνες συνθέτες και τραγουδιστές (από το Θάνο Μικρούτσικο και το Γιάννη Κούτρα μέχρι το Σωκράτη Μάλαμα και τη Ρίτα Αντωνοπούλου).
Σε ό,τι αφορά τα Κίτρινα Ποδήλατα, πρόκειται για ένα σχετικά νέο ελληνικό ροκ συγκρότημα το οποίο έχει συνεργαστεί σχεδόν με όλη την ελληνική ροκ σκηνή, είτε δισκογραφικά, είτε σε ζωντανές εμφανίσεις. Είναι ένα απο τα συγκροτήματα που συνεχίζει την πορεία του ελληνικου ροκ, σεβόμενο την ιστορία του πάνω απ'όλα ( και να που ήρθε η ώρα να ενορχηστρώσουν έναν ολόκληρο δίσκο με ερμηνευτεί τον άνθρωπο που στην ουσία διαμόρφωσε αυτό που σήμερα ονομάζουμε ελληνικό ροκ).
Η συνεργασία του Βασίλη με τον Οδυσσέα ξεκινάει από παλιά...κάπου στα 1994 που κυκλοφορει ο δίσκος Δε σηκώνει. Σ' αυτόν περιλαμβάνονται δυο τραγούδια του Οδυσσέα (Όνειρα γλυκα και Παράπονα στη Λίνα). Αυτά τα τραγούδια είναι η αφορμή της δημιουργίας ενός ολόκληρου δίσκου το 1999, το Θάλασσα στη σκάλα, τη μουσική του οποίου υπογράφει ο Θάνος Μικρούτσικος.
Μεσολαβεί μια 5ετία περίπου και οι δυο τους συναντιούνται ξανά το 2004 όταν ο Βασίλης κυκλοφορεί το δίσκο Φρέσκο Χιόνι στον οποίο περιλαμβάνονται 3 τραγούδια του Οδυσσέα (Σ' αγαπάω ακόμα, Οι μέρες που δικάζουν, Περνάω απέναντι).
Το 2008 βρίσκει το Βασίλη Παπακωνσταντίνου να κυκλοφορεί το δίσκο Βατόμουρα και τον Οδυσσέα Ιωάννου να υπογράφει τους στίχους του τραγουδιου Ευκαιρία που περιλαμβάνεται στο δίσκο. Δυο χρόνια αργότερα οι δυο φίλοι και συνεργάτες αποφασίζουν να κάνουν άλλη μια ολοκληρωμένη δουλεια κι έτσι το 2010 κυκλοφορεί ο δίσκος Το παιχνίδι παίζεται. Η επιτυχία του τελευταίου αυτού δίσκου τους κάνει να αποφασίσουν αμέσως τη δημιουργία ενός ακόμη.
Υπήρχε, όμως, ένα μικρό προβλημα. Διαφωνούσαν στο συνθέτη. Γι' αυτο και προτίμησαν κάτι διαφορετικό. Τα 7 τραγούδια σηκώθηκαν στο διαδίκτυο και αναζήτησαν συνθέτη μέσα στη νέα γενιά. Αποτέλεσμα; Περίπου 980 συνθέσεις. Η επιλογή έγινε προσεκτικά και δημιουργήθηκε η Αφετηρία.
Ήρθε η ώρα να περάσω στην παρουσίαση των νέων τραγουδιών. Εδω να ξεκαθαρίσω πως δε θα κριτικάρω γιατί δεν είμαι μουσικός. Θα πω δυο λόγια για κάθε τραγούδι σαν απλός ακροατής, προσπαθώντας να πληροφορίσω όσο το δυνατον καλύτερα αυτούς που θα διαβάσουν το άρθρο.
(μουσικη: Κίτρινα Ποδήλατα), ερμηνεία:Βασίλης Παπακωνσταντίνου- Κίτρινα Ποδήλατα
Το τραγούδι θυμίζει το γνωστό ύφος του συγκεκριμένου συγκροτήματος (θυμηθείτε λίγο και το Άμα τα πάρω). Δυναμικό, αφηγηματικό, με φρέσκο ήχο. Ο Βασίλης δε δυσκολεύεται ιδιαίτερα να ερμηνεύσει τέτοιου είδους τραγούδια. Ο στίχος του Οδυσσέα είναι όσο αλληγορικός χρειάζεται για να θυμίζει παραμύθι. Κι επειδή κάθε παραμύθι έχει και το ηθικό του δίδαγμα, στο συγκεκριμένο το δίδαγμα προέρχεται απο το στίχο του : Απ' όσα είδαν τα μάτια μου ένα μόνο να ξέρεις/ Πως δε σου φτάνει τ' όνειρο για να τα καταφέρεις/ το όνειρο είναι τα φτερά μα αν θέλεις να πετάξεις/ πρέπει και την αλήθεια σου λίγο να την πειράξεις.
(μουσική: Γιώργος Αιβαλιώτης)
Πρόκειται για μπαλάντα που δικαιολογεί απόλυτα τον τίτλο του τραγουδιού καθώς θυμίζει μονόλογο. Ο στίχος του Οδυσσέα είναι απλός σε επίπεδο καθημερινότητας και ακούγοντας το τραγούδι εύκολα ταυτίζεσαι με τα λόγια ενος ανθρώπου που..μονολογει σε κάποιο μπαράκι. Η ερμηνεία του Βασίλη είναι λιτή, χωρις υπερβολές, αλλά νομίζω πως δύσκολα θα ξεχωρίσει το συγκεκριμένο τραγούδι. Καλύτερος στίχος : Κάνε τσιγάρο ίσως δεν ξαναβρεθούμε/ Είναι τυχαίο που ξεμείναμε εδω/ Ξέρεις τη νύχτα είναι πιο εύκολοι οι ρόλοι/ Μη φύγεις λίγο πριν σου παίξω το Θεό
(μουσική: Χρυσοβαλάντης Σωτηρίου)
Ένα ευχάριστο τραγούδι, με χαρούμενο ρυθμό, που σε κάνει να το σιγοψιθυρίζεις φτιάχνοντάς σου τη διάθεση. Ο σίχος του Οδυσσέα είναι γεμάτος από ευχάριστες εικόνες και η ερμηνεία του Βασίλη ακουμπάει πάνω σ' αυτό το χαρούμενο σκηνικό. Πρέπει να αναφερθεί ότι στο σγκεκριμένο τραγούδι συμμέτεχει με έναν...περιεργο ακουστικά τρόπο ( σφυρίζοντας ) και ο τραγουδιστής Κώστας Θωμαίδης ( πάντως ο Κωστας Θωμαίδης έχει...ξανασφυρίξει σε τραγούδι του Βασίλη και του Οδυσσέα, στο τραγουδι Καταδότες από το δίσκο Θάλασσα στη σκάλα ). Καλύτερος στίχος: Πάμε όπου θέλεις μόνο πίσω δε γυρίζω/ Η νοσταλγία είναι πέτρα στο λαιμό
(μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου)
Το σήμα-κατατεθέν του δίσκου. Το τραγούδι στο οποίο θα ανάβουν τα καπνογόνα το καλοκαιρι. Ο Βασίλης στο είδος που καθιέρωσε. Δυναμικός, καυστικός, ειρωνικός, λυρικός. Κάνει τη δική του κατάθεση στη σημερινή εποχή, θίγοντας ένα καθαρα κοινωνικό θέμα, αυτό της παραπληροφόρισης ή αλλιώς της επιλεγμένης πληροφόρισης. Το τραγούδι αυτόείναι ένα κοινωνικό σχόλιο που ο Βασίλης καταθέτει σεβόμενος την πορεία του αλλά κυρίως σεβόμενος τους ανθρώπους που τον ακούν και τον αγαπούν ( μακαρι να ακολουθήσουν κι αλλοι το παράδειγμά του). Ο στίχος του Οδυσσέα είναι η αφορμή για να ντύσει μουσικά και να ερμηνεύσει ο Βασίλης το τραγούδι με τέτοιο τρόπο. Καλύτερος στίχος: Τρέμει να μην αλλάξει ο αέρας/Να μη γυρίσει ο τροχός/Στο πλάνο της καινουργιας μέρας/Φοβάται μήπως μείνει εκτός
(μουσική: Χρήστος Ταμπουρατζής)
Μια τρυφερή μπαλάντα, με την κιθάρα σε κυρίαρχο ρόλο και τη φωνή του Βασίλη να ακροβατεί ανάμεσα σε λυρισμό και δυναμισμό. Θυμίζει τις ωραίες μπαλάντες της δκαετίας του '90. Ο στίχος του Οδυσσέα μεστός και άκρως λυρικός. Καλύτερος στίχος: Τώρα δεν έχει μείνει άγνωστη χαρά/κι εγω διψάω για καινούργια μυστικά/Στα θαύματά σου κάποιος άλλος θα πιστεύει/'Αλλος τα λόγια σου θ΄ακούει μαγικά/Και άλλος νύχτα σαν τρελός θα σε γυρεύει
(μουσική: Ανδρέας Παπακωνσταντίνου)
'Αλλο ένα δυναμικό τραγουδι που δίνει στο δίσκο το χαρακτήρα του κλασικού ροκ δίσκου. Αποτελεί κι αυτό με τη σειρά του ενα κοινωνικό σχόλιο μιας και ο στίχος του Οδυσσέα προσπαθεί να αφουγκραστεί τη νέα γενιά. Η ερμηνεία του Βασίλη είναι μεν δυναμική αλλά ακούγεται λίγο υπερβολικός από το ρεφραίν και μετά. Καλύτερος στίχος: Φιλοσοφούνε για της εποχής το χάλι/ Κι είναι οι μόνοι που θα πιούνε στην υγειά τους/Έχουνε φάει τη ζωή με το κουτάλι/Μα έναν άνθρωπο δεν κράτησαν κοντά τους
(μουσική: Κίτρινα Ποδήλατα)
Κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι το μελανό σημείο του δίσκου. Ο στίχος εκφράζει στο έπακρο την καθημερινότητα πολλών ανθρώπων αλλά η προσπάθεια του συγκροτήματος να κάνει το συγκεκριμένο τραγούδι μια μπλουζ-μπαλαντα δεν είναι και ιδιαίτερα επιτυχημένη. Η ερμηνεια του Βασίλη πάλι είναι μονότονη σε σημείο που να με κάνει να σκεφτώ πως και να απουσίαζε το τραγούδι αυτό από το δίσκο, ο δίσκος δε θα εχανε και πολλά. Καλύτερος στίχος: Με φάρμακα και βιταμίνες/βγάζω του μήνα τις ζημιές.
(μουσική: Νίκος Βαν Μπρούσελ/ Γιώργος Μπερσίμης)
Άλλο ένα πολύ όμορφο τραγούδι από το νέο δίσκο. Ευχάριστο, χαρούμενο, με μουσική που θυμίζει κάτι από τα παλιά ( προσωπικά μου θυμίζει παρα πολύ τα τραγούδια των Κατσιμίχα). Ο στίχος του Οδυσσέα είναι έμμεσα πολιτικός, κάτιπου τον κάνει πολύ πιο δυνατό αν αναλογιστούμε ότι πολλές φορές τα κοινωνικοπολιτικά μηνύματα δεν είναι απαραίτητο να περνάνε με φωνές και εμβατήρια. Η ερμηνεία του Βασίλη είναι αυτή που πρέπει για να αποδώσει τον έμμεσο στιχο του Οδυσσέα και πολλές φορές γίνεται παιχνιδιάρα για να περάσει και τα θετικά μηνύμαα του στίχου. Καλύτερος στίχος: Μέχρι να φύγει το κακό/Περνάει κι η ζωή σου/Ζήσε ό,τι έχεις/Μ'ό,τι βρεις/Κι ό,τι σου λέει η φωνή σου.
(μουσική: Ευτύχης Ζαρμπ)
Από τα καλύτερα τραγούδια του δίσκου. Εξαιρετική μπαλάντα. Ίσως ο πιο ώριμος στίχος του Οδυσσέα Ιωάννου. Ο Βασίλης δίνει ένα ρεσιταλ ερμηνείας σε τέτοιο βαθμό που το τραγούδι γίνεται νοσταλγικό για όσους μεγαλώσαμε με τη φωνή του. Άλωωστε την τελευταία 20ετία αυτές οι δυναμικές μπαλάντες ήταν το δυνατο του σημείο. Καλύτερος στίχος: Ό,τι φοβόσουν έχει γίνει πια ο δρόμος σου/ Ό,τι δεν πίστευες θα ζήσεις είναι εδώ.
(μουσική: Κώστας Κάλλιας)
Το τραγούδι που έδωσε και τον τίτλο στο νέο δίσκο. Πρόκειται για ένα εύπεπτο τραγούδι, με ρυθμό, το οποίο ωστόσο δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας. Ο στίχος του Οδυσσέα είναι δυνατός αλλα το είδος της μουσικής που επιλέχτηκε το κάνει να υστερεί κατά πολύ σε σχέση με τα υπόλοιπα σε τέτοιο βαθμό που να περνά αδιάφορη και η ερμηνεία του Βασίλη. Καλύτερος σίχος: Από πέτρα τα καράβια σου τα φτιάχνεις/ και με βράχους δεν ταξίδεψε κανείς.
(μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης) συμμετεχει η Χάρις Αλεξίου
Το συγκεκριμένο τραγούδι συμπεριλήφθηκε πρώτη φορά στο δίσκο του Βασίλη Φρέσκο χιόνι που κυκλοφόρισε το 2004. Στο νέο δίσκο απλώς διασκευάστηκε αλλά όχι εξολοκλήρου. Απλά πειράχτηκε με ένα πιο συγχρονο τρόπο το μέρος που τραγουδάει ο Βασίλης. Αντιθέτως το μέρος της Χαρούλας έμεινε όπως ήταν.Η ερμηνεία της Χαρούλας είναι αυτο που λέμε σταθερή αξία. Από την άλλη ο Βάσιλης το είπε λίγο πιο συγχρονα και σε πιο γρήγορο τέμπο αλλά με την προσθηκη ενός ελαφρού μπιτ από τα Κίτρινα Ποδήλατα που έκαναν και τη διασκευή, νομίζω πως το τραγούδι έχασε την αξία του. Κατα τη γνώμη μου κακώς πειράχτηκε. Ο στίχος του Οδυσσέα αποδείχτηκε προφητικός γιατί πολύ απλά...ήρθαν οι μέρες που δικάζουν.
(μουσική Κίτρινα Ποδήλατα) αφηγείται ο Οδυσσέας Ιωάννου
Η ζεστή, γνώριμη από το ραδιόφωνο, φωνή του Οδυσσέα απλώνεται πάνω σε ένα εξαιρετικό πεζό κείμενο που έντυσαν μουσικά τα Κίτρινα Ποδήλατα. Η φωνή, πάλι, του Βασίλη, σαν πινελιά σε συγκεκριμένα σημεία του κειμένου είναι ίσως η καταλληλότερη για να κάνει κάτι τέτοιο.Το όλο σκηνικό θυμίζει λίγο το δίσκο Φυσάει του 1992 πάνω στην ποίηση του Λειβαδίτη.Εξαιρετική σύλληψη και ιδέα. Ο καταλληλότερος τρόπος να τελειώσει ο δίσκος.
Η Αφετηρία δεν θα αποτελέσει δίσκο-σταθμό στην ελληνική δισκογραφία (τέτοιους ευτυχώς ο Βασίλης μας έχει αφήσει πολούς). Πιστεύω, όμως, ότι θα κυκλοφορήσει και θα ακουστεί. Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου άλλωστε έχει ήδη διαγράψει μια τεράστια πορεία στο ελληνικό τραγούδι επομένως δεν έχει να φοβηθεί απολύτως τίποτα. Ο νέος αυτό δίσκος είναι αξιοπρεπέστατος. Ο Βασίλης σέβεται την ιστορία που κουβαλάει και συνεχίζει μπροστάρης σε μια δυσκολη εποχή.
Θα κλείσω το πρώτο μου αυτό άρθρο (να κι η δική μου... αφετηρία) με τα λόγια απο το κείμενο Θα πάμε του Οδυσσέα :"Σαν ιερή αποστολή να μας παραδώσω στο μέλλον. Άθικτους." Αυτό ακριβώς κατάφερες να κάνεις Οδυσσέα...να σας παραδώσεις στις μελλοντικές γενιές Άθικτους...
Ανδρέας Καλύβας (guevara)
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#25862 / 19.11.2012, 10:03 / Αναφορά Ευχαριστούμε πολύ Ανδρέα για το πολύ όμορφο και κατατοπιστικότατο πρώτο σου άρθρο!Μου άρεσε ο συνδιασμός της οπτικής παρουσίασης των κομματιών του δίσκου και της δικής σου κριτικής.Με αυτόν τον τρόπο ανοίγεις και περαιτέρω συζητήσεις για κάθε τραγούδι ξεχωριστά με τα όσα μέλη ακούσουν τον δίσκο και θέλουν να μοιραστούν τις εντυπώσεις τους στο παρόν άρθρο.Επίσης μου άρεσε και η μικρή αναδρομή που έκανες σε προηγούμενες συνεργασίες μεταξύ του Βασίλη Παπακωνσταντίνου και του Οδυσσέα Ιωάννου.Μας έδωσες την ευκαιρία να θυμηθούμε τραγούδια!Τέλος,το πιο σημαντικό και ενδιαφέρον είναι που δόθηκε η δυνατότητα σε νεους δημιουργούς να γράψουν μουσική για τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου και έτσι να έχουν την ευκαιρία να "ακουστούν" μέσα από τις μουσικές τους στο ευρύ κοινό.Να θυμηθούμε επίσης πως αυτή η διαδικασία ανεύρεσης νέων μουσικών για να "ντύσουν" κάποιους στίχους του Οδυσσέα Ιωάννου έγινε μέσα από το ηλεκτρονικό μας περιοδικό και να που τώρα βλέπουμε το τελικό αποτέλεσμα εδώ :-) Και εις άλλα τέτοια όμορφα άρθρα Ανδρέα :-) |
#25865 / 19.11.2012, 10:56 Ερατώ σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Το να προχωρήσει η συζήτηση με απόψεις για κάθε τραγούδι ξεχωριστά θα ήταν το ιδανικότερο. Άλλωστε κι εγώ σαν απλός ακροατής έγραψα την άποψή μου. Θα συμφωνήσω με την άποψή σου ότι το σημαντικότερο είναι ότι ο δίσκος έδωσε το βήμα στα νέα αυτά παιδιά. Μακάρι να ακολουθήσουν κι άλλοι το πάραδειγμά... Τώρα για τη συνεργασία Βασίλη και Οδυσσέα το έκανα γιατί θεωρώ ότι έχουν κάνει σπουδαία πράγματα μαζί....και προσωπικά εύχομαι να κάνουν κι άλλα.... |
#25863 / 19.11.2012, 10:16 / Αναφορά Ωραία παρουσίαση, Ανδρέα. Συγχαρητήρια, καλή αρχή και καλή συνέχεια. |
#25867 / 19.11.2012, 11:32 / Αναφορά Δεν προσθέτει το "κάτι άλλο" στην ως τώρα πορεία του Παπακωνσταντίνου, είναι στο ίδιο ύφος και ήχο που ξέρουμε, ωστόσο ακούγεται ευχάριστα, με δυνατότερο σημείο (κατά την άποψή μου) τους στίχους. Ξεχώρισα το "ποντίκι και αετός" και ευχαρίστως θα σφύριζα -αν μπορούσα- την "καινούργια μέρα" Ωραία και αναλυτική παρουσίαση Ανδρέα, καλή αρχή στο ξεκίνημα σου και εν αναμονή συνέχειας |
#25868 / 19.11.2012, 12:22 Ευχαριστώ Μαιρούλα...συνφωνώ με την άποψή σου (το έγραψα και στο άρθρο άλλωστε).. Θα υπάρξει και συνέχεια... |
Administrator
|
#25869 / 19.11.2012, 17:41 / Αναφορά Μπραβο Guevara, μας βοηθάς να γνωρίσουμε τα τραγούδια του νέου δίσκου, τα οποία αναμέναμε με μεγάλο ενδιαφέρον. Πολλά συγχαρητήρια και στο επίσημο site του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, το vasilisp.com, το οποίο μας ενημέρωνε διαρκώς για τη διαδικασία επιλογής τραγουδιών, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσα από τις σελίδες του. Προς αποφυγήν λανθασμένων εντυπώσεων και επειδή αναφέρθηκε από την Ερατούλα, το MusicHeaven απλά προώθησε την διαδικασία μεσα απο τα newsletter και τις δημοσιεύσεις. Τα εύσημα, όσον αφορά τη διαδικασία και την οργάνωση, ανήκουν αποκλειστικά στο ιστορικό - και αγαπημένο - vasilisp.com |
#25870 / 19.11.2012, 17:45 Γιώργο σ'ευχαριστώ για δυο λόγους.... Πρώτον για τα καλά σου λόγια και δεύτερον γιατί ανέφερες το πόσο σημαντική ήταν η βοήθεια απο το ''Επίσημο στέκι των φίλων του Βασίλη''. Χωρίς τη βοήθεια των παιδιών αυτών μπορεί να μην είχε γίνει αυτός ο δίσκος... |
#25871 / 19.11.2012, 18:46 / Αναφορά Kαλησπέρα Ανδρέα. Το άρθρο σου είναι "δεμένο" και μεστό. Ευχαριστώ που υποδεικνύεις το νόημα των στίχων και τονίζεις το καλύτερο στίχο. Καλή συνέχεια και επιτυχία. Ε.Σ. |
#25872 / 20.11.2012, 00:16 Ευχαριστώ Λία...έχω βλέπεις ένα ''θεματάκι'' με τους στίχους των τραγουδιών κι επειδή εκτιμώ πολύ τον Οδυσσέα Ιωάννου ήθελα να σταθώ σε καποια σημεία του στίχου του... |
#25889 / 20.11.2012, 23:33 / Αναφορά Ως ένας από τους εκατοντάδες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και έστειλαν συνθέσεις τους πάνω στους στίχους του Οδυσσέα Ιωάννου, θέλω να επιβεβαιώσω την πραγματικά σπουδαία προσπάθεια και συμβολή στη δημιουργία αυτού του δίσκου από τον iocastis και τους υπόλοιπους συντελεστές του σπουδαιότερου site στην Ελλάδα που είναι αφιερωμένο σε έλληνα τραγουδιστή και είναι αντικειμενικά το vasilisp.com. Επίσης, να εκφράσω την αναγνώριση και παραδοχή μου ότι όλη αυτή η ιδέα από το Βασίλη και τον Οδυσσέα, ήταν πραγματικά πρωτοποριακή. Μακάρι να τους μιμηθούν και άλλα μεγάλα ονόματα, που είναι πρακτικά απρόσιτα στους νέους δημιουργούς. Πρέπει να "τους βγάλουμε το καπέλο", ανεξάρτητα από τον τελικό βαθμό επιτυχίας του εγχειρήματος. Επρόκειτο λοιπόν για 761 προτάσεις-μελοποιήσεις στην πρώτη και κύρια φάση, για τα τραγούδια: 1) Μονόλογος του Μεθυσμένου (έγινε τελικά "Μονόλογος στο Μπαρ"), 2) Καινούρια Μέρα, 3) Όλα σου τα Μάγια, 4) Κάθε Βήμα, 5) Αφετηρία, 6) Στροφή, 7) Ελεύθερος και Μόνος. Ο αριθμός 761 έφτασε να γίνει αργότερα 980, επειδή για ένα τραγούδι, το "Στροφή", καμία πρόταση δεν ικανοποίησε Βασίλη και Οδυσσέα όταν έληξε ο διαγωνισμός, οπότε δόθηκε παράταση ώστε να σταλούν επιπλέον demo-μελοποιήσεις ειδικά για αυτό το τραγούδι. Δείτε μάλιστα και κάποια ενδιαφέροντα στατιστικά που είχα στείλει με την ολοκλήρωση της κανονικής φάσης του project "Γράψτε εσείς τη μουσική στο νέο δίσκο του Βασίλη" (κλικ στα γραφήματα για μεγέθυνση). Εκεί λοιπόν είχα γράψει: "...οφείλουμε όλοι να παραδεχτούμε ότι η όλη διαδικασία ήταν υποδειγματική, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι δεν έχει ξαναγίνει κάτι παρόμοιο μέχρι σήμερα. Είμαι σίγουρος ότι ο Βασίλης και ο Οδυσσέας, βλέποντας όλη αυτή την κινητοποίηση τόσων ανθρώπων (εκείνων που έγραψαν μουσικές αλλά και όσων αναλάβατε τις πρακτικές διαδικασίες), θα εκτιμήσουν όλο αυτό τον κόπο επιβραβεύοντας όλους, μέσω της σοβαρής και προσεκτικής ακρόασης όλων των συμμετοχών, όσο «βουνό» κι αν πράγματι είναι αυτό (όποιος βάλει τον εαυτό του στη θέση τους, μπορεί να το καταλάβει)." Ευχαριστώ κι εγώ από μέρους μου τονGuevaraγια την όμορφη παρουσίαση και - καθώς ήταν το πρώτο του άρθρο - να του δώσω τα συγχαρητήριά μου για το θάρρος της γνώμης του, σε όποιο ποσοστό κι αν συμφωνεί ή διαφωνεί ο καθένας μας. Τα άρθρα παρουσιάσεων δίσκων ΠΡΕΠΕΙ να δίνουν την άδολη γνώμη του συγγραφέα, είτε επαινεί, είτε "θάβει" το δίσκο, αλλιώς δεν έχει νόημα και αντί να είμαστεsiteάποψης, θα είμαστεsiteδημοσίων σχέσεων. Από κει και πέρα, ο καθένας έχει αυτιά να ακούσει μόνος του και να κρίνει. Όσο τέλος για την προσωπική μου άποψη για το δίσκο, δε θεωρώ σωστό να γράψω οτιδήποτε εδώ, ως "εμπλεκόμενος" (αφού συμμετείχα στο διαγωνισμό). Καθώς όμως κατέθεσα και χρόνο και κόπο και αγάπη για την ιστορία αυτή, αν κάποιος ενδιαφέρεται για τη γνώμη μου, ας επισκεφτεί το blog μου. Τέλος, είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί (με ό,τι αυτό σηματοδοτεί για την ελληνική δισκογραφία) ότι ακόμη και ο δίσκος ενός Βασίλη Παπακωνσταντίνου, με το σπουδαίο ποιοτικά και ποσοτικά κοινό (και φανατικό, σε μεγάλο ποσοστό του), κυκλοφόρησε μέσω εφημερίδας*! *(της Real News στην προκειμένη περίπτωση) |
#25890 / 21.11.2012, 00:00 Φίλε Χάρη , πρώτα πρώτα θέλω να σε ευχαριστήσω για τις επιπλέον πληροφορίες που παρέθεσες στο άρθρο λόγω της προσωπικής σου εμπειρίας στη διαδικασία δημιουργίας του δίσκου. Επιπλέον ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Η αλήθεια είναι πως σκέφτηκα να γράψω το άρθρο την ημέρα που κυκλοφόρισε ο δίσκος. Για να πω την αλήθεια μου δεν μπήκα στη διαδικασία να σκεφτώ αν θα πρέπει να είμαι προσεκτικός στο τι θα γράψω. Λειτούργησα πολύ απλά..Άκουσα (πολλές φορές είναι η αλήθεια) και σχολίασα...Ήθελα απλά να παρουσιάσω το δίσκο με τέτοιο τρόπο που να αφήνει τους αναγνώστες του άρθρου να πουν ελεύθερα την άποψή τους (γι'αυτο και παραθέτω τα τραγούδια παράλληλα με τα σχόλια)...Όπως , επίσης , ξέρω ότι σε κάποιους θα αρέσει το άρθρο και σε κάποιους όχι (είτε λόγω γραφής είτε λόγω θέματος). Κρατάω μόνο τα σχόλια όσων φίλων ήθελαν να γράψουν... Τέλος , θα ήθελα πολύ την προσωπική σου άποψη όχι τόσο σαν εμπλεκόμενου αλλά ως μουσικού. Σέβομαι , όμως , το γεγονός ότι η συμμετοχή σου στην όλη διαδικασία κάνει πολύ λεπτη τη θέση σου , γι' αυτό και θα συνεχίσω κι εγώ στο blog σου (αν χρειαστεί). Να' σαι καλά και σ' ευχαριστώ... |
#25938 / 27.11.2012, 12:05 / Αναφορά η δικια μου προσωπικη γνωμη ειναι ότι ο δίσκος δεν υστερεί και πολυ απο τους καταξιομενους δισκους του Βασιλη. εχει απιθανους στιχους (αναμενομενο), και απο μουσικη ειναι ξεχωριστη σε καθε κομματι. το μονο αρνητικο για μενα ειναι που πηραξαν το "οι μερες που δικαζουν" και δεν τα καταφεραν να το κανω ανταξιο απο το πρωτοτυπο. δυστυχως ή ευτυχως αυτη η διαδικασια θα ειχε και τα καλα και τα κακα. καλο ειναι διότι έδωσε ευκαιρια ο Βασιλης και ο Οδυσσεας σε νεους ανθρωπους να γραψουν για τον δισκο, και το κακο ειναι οτι πολλοι που δεν επιλεχτηκαν αρχησαν να κατηγορουν τον Βασιλη τον Οδυσσεα οτι δεν εκαναν καλα την δουλεια τους στην επιλογη, και επελεξαν την μουσικη απο εναν γνωριμο τους τον Ευτυχη Ζαρμπ. οπως να το κανεις απο τις συμμετοχες που φτασανε τις 1000 περιπου, αν και οι περισσοτερες πιθανον να ηταν ακαταλληλες έστω για το επιπεδο του Βασιλη, αυτες που ηταν καταλληλες θα επελεγαν μονο 7! σιγουρα δεν επιγεχτηκαν μελωδιες ανταξιες αν οχι και καλυτερες των μελωδιων που επιλεχτηκαν, αλλα οι δυο διμιουργοι επελεξαν σιγουρα τις καλυτερες για τα κομματια τους, και δεν εκαναν εξερεσεις. οσο για το τραγουδι "ελευθερος και μονος" που εγραψε ο Ζαρμπ, ναι ειναι απο το 2003 γνωστοι με τον Βασιλη, αλλα σιγουρα επελεξαν την μελωδια του επειδη ηταν καλυτεροι για αυτους στο συγκεκριμενο κομματι. αλλιως μπορουσε καλυστα απο την αρχη να εδιναν τους στιχους του δισκου σε καταξιωμενους μουσικους, που εχουν τοσους φιλους γυρο τους. ο Ζαρμπ θα μπορουσε να τον βρει απο κοντα και να του δωσει την μελωδια, αλλα επελεξε την διαδικασια που εκαναν και οι υπολοιποι. αν δεν το ξερετε απο τις 1000 μελωδιες στην Β' φαση περασαν 70 περιπου για 7 κομματια, ακομα και αυτα αν το παρει καποιος στατιστηκα έχεις 1/10 για να επιλεχτει η δικια του μελωδια. ο Βασιλης ειχε πει: εφτασαν στα χερια μας παρα πολλες ωραιες μελωδιες, που δυστυχως πολλες εμειναν εξω. και τελος για να τελειωνουν οι παρεξηγησεις με βαση την επιλογη των μελωδιων, οποιος ξερει τον Βασιλη χρονια, θα ξερει για το ηθος του και τι ανθρωπος ειναι, δεν χρειαζετε να πω περισσοτερα. Υ.Γ. ο Ανδρεας Παπακωνσταντινου που εγραψε το "σε καθε βήμα" ειναι απο την Κρητη και δεν εχει καμια σχεση με τον Βασιλη. |
#27168 / 23.04.2013, 23:06 / Αναφορά Για μένα ο Βασίλης ότι ήταν να δώσει το έχει δώσει κ με το παραπάνω,ο τελευταίος καλός του δίσκος για μένα ήταν η "Μετωπική",από κ και πέρα σίγουρα βρίσκω κάτι καλό κ στις επόμενες δουλειές του,αλλά γενικά είναι άνισες,αλλά ας μην έχουμε κ τρελές απαιτήσεις.Αν μη τι άλλο άλλος Παπακωνσταντίνου δε βγαίνει,οπότε ας τον χαρούμε όσο αντέχει |