ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Η ιστορία γνωστή και χιλιοειπωμένη. Μουσικοί και ηχολήπτες που δεν έχουν τον χρόνο, την όρεξη, τις εγκαταστάσεις ή τα λεφτά για να ηχογραφήσουν ηλεκτρικές κιθάρες και μπάσσο όπως προβλέπεται (δηλαδή να πάνε σε ένα στούντιο με σωστή ακουστική, καλοδιατηρημένους ενισχυτές και καλά μικρόφωνα), στρέφονται σε λύσεις προσομοίωσης ή μοντελοποίησης του ενισχυτή/χώρου/μικροφώνου. Η τεχνολογία προχωράει, και αυτές οι λύσεις τελευταία αποδεικνύονται όλο και πιο αξιόπιστες, καθώς software (κυρίως) αλλά και hardware (λιγότερο) προσομοιωτές χρησιμοποιούνται από κιθαρίστες και παραγωγούς αρκετά συχνά.

    Review: Torpedo C.A.B.

    Γράφει ο Ανδρέας Παπαδόπουλος (nullplug)
    2 άρθρα στο MusicHeaven
    Δευτέρα 18 Φεβ 2013

    Προϊόν: Torpedo C.A.B.

    Τιμή: 499€

    Εταιρία: Two Notes Audio Engineering

    Site: http://www.two-notes.com/en/hardware/torpedo-cab/

    Συν

    • Πολύ καλός ήχος
    • Ευελιξία στην συνδεσιμότητα
    • Balanced είσοδοι και έξοδοι

    Πλην

    • mono line out


    Εισαγωγή

    Η Two Notes έχει ολόκληρη σειρά προϊόντων με προσομοιωτές, σε software και hardware μορφή, για στούντιο και live καταστάσεις. Η αποστολή τους μια: να αντικαταστήσουν τα απαραίτητα στοιχεία: ενισχυτής - καμπίνα - μικρόφωνο χωρίς να θυσιάσουν τον ήχο. 

    Είχα την τύχη να κάνω review στο εξ ολοκλήρου software μέλος της σειράς, το Torpedo PI-101 WoS, κείμενο που μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Θα αναφερθώ πολλές φορές στο PI-101 WoS αφου, όπως θα δείτε και εσείς μέχρι το τέλος αυτού του άρθρου, οι ομοιότητες μεταξύ των δύο από άποψη ήχου και λειτουργικότητας είναι πολλές. 

    Η βασική αποστολή του Torpedo CAB
    Η βασική αποστολή του Torpedo CAB

    Βασισμένο σε αυτή την λογική, και όπως και η ίδια η Two Notes προτείνει στο manual της, η θέση του Torpedo CAB να βρίσκεται στο τέλος του pedalboard μας, μετά από ό,τι πεταλάκια χρησιμοποιούμε. Από εκεί και πέρα έχουμε την δυνατότητα να στείλουμε το σήμα σε οποιοδήποτε μηχάνημα (κονσόλα, κάρτα ήχου κτλ) μέσω του line out, ή και σε ενισχυτή μέσω του amp out (απενεργοποιώντας τις προσομοιώσεις). 

    Ενισχυτής ή PC;
    Ενισχυτής ή PC;

    Θα μπορούσα να μιλήσω και άλλο για την συνδεσιμότητα του Torpedo CAB και θα το κάνω, αλλα για την ώρα θα βάλω μια άνω τελεία σε αυτό το θέμα γιατί…

    Αχ, αυτή η ανυπομονησία…

    Οι κιθαρίστες πιστεύω καταλαβαίνουν τον ενθουσιασμό που επικρατεί με την απόκτηση ενός καινούριου πεταλιού και την άμεση ανάγκη για δοκιμές και πειραματισμούς! Η συσκευασία του πεταλιού περιλαμβάνει, εκτός απο το ίδιο το πετάλι, τον απαραίτητο μετασχηματιστή (δεν δέχεται μπαταρίες), το manual στα Αγγλικά, καθώς και ένα συνηθισμένο USB καλώδιο. Το πετάλι είναι στιβαρό, και τα controls του παρουσιάζουν αυτήν την ωραία αντίσταση, χαρακτηριστικό που συναντιέται συνήθως σε καλό, ακριβό εξοπλισμό. Μιλώντας για controls, το πετάλι διαθέτει δύο rotary knobs (τα λεγόμενα "γυριστήρια"), το κουμπί "Edit", δύο πετάλια ποδιού καθώς και μια οθόνη LCD, για να βλέπουμε τι κάνουμε.

    Όποιος έχει, έστω την ελάχιστη, εμπειρία με πεταλιέρες ή ψηφιακά πολυ-εφέ, δεν θα έχει πρόβλημα να καταλάβει κατ' ευθείαν πως δουλεύει το μενού του Torpedo CAB. Πατώντας το κουμπί "Edit" μπαίνουμε στο "Edit Mode" όπου μπορούμε να παραμετροποιήσουμε το preset μας και όταν τελειώσουμε ξαναπατάμε το κουμπί "Edit" για να ξαναπάμε στο "Perform Mode". Όσο είμαστε στο "Edit Mode", με το πρώτο rotary knob κάνουμε επιλογή της παραμετρου που θέλουμε να πειράξουμε, ενώ με το δεύτερο αλλάζουμε την τιμή αυτής της παραμετρου. Αντίστοιχα, στο "Perform Mode", το πρώτο rotary knob αλλάζει τα preset ενώ το δεύτερο λειτουργει σαν master volume. Εύκολα πράματα. 

    Μετά από ένα γενικό ξεφύλισμα του manual, ήρθε η ώρα να περάσουμε τα βύσματα και να ακούσουμε το πετάλι εν δράση! Τα δείγματα που ακολουθούν είναι ηχογραφημένα με την συνδεσμολογία που απεικονίζεται στο σχεδιάγραμμα. Μετά από το pedalboard χώρισα το σήμα στα δύο, το ένα πάει καρφί στην κάρτα ήχου του υπολογιστή, το άλλο πρώτα στο CAB και μετά στην κάρτα ήχου. 

    Η συνδεσμολογία με την οποία ηχογραφηθηκαν τα δείγματα
    Η συνδεσμολογία με την οποία ηχογραφηθηκαν τα δείγματα


    Κιθάρα 1: Καθαρή κιθάρα κατευθείαν στην κάρτα ήχου.

    Κιθάρα 2: Overdrive κιθάρα κατευθείαν στην κάρτα ήχου.


    Κιθάρα 3: Καθαρή κιθάρα πρώτα στο CAB και μετά στην κάρτα ήχου.


    Κιθάρα 4: Overdrive κιθάρα πρώτα στο CAB και μετά στην κάρτα ήχου.


    Ηχος

    Η σειρά με την οποία γίνεται η επεξεργασία απεικονίζεται ακριβώς κάτω απο την LCD οθόνη, σε περίπτωση που την ξεχάσετε. Αφού το σήμα εισέλθει στο CAB, ακολουθεί την απόλυτα λογική σειρά: ενισχυτής->καμπίνα->μικρόφωνο. Μετά την επεξεργασία προσομοίωσης και ακριβώς πριν την έξοδο, βρίσκεται ένα παραμετρικό EQ πέντε περιοχών, πολύ χρήσιμο έως απαραίτητο εργαλείο για οποιαδήποτε περίπτωση. 

    Η σειρά που γίνεται η επεξεργασία του ήχου
    Η σειρά που γίνεται η επεξεργασία του ήχου


    Η λίστα των προσομοιωμένων ενισχυτών, καμπινών και μικροφώνων δεν ειναι τεράστια, αλλά είναι αρκετά χορταστική. Δεν θα απαριθμήσω ολόκληρη την βιβλιοθήκη προσομοιώσεων, ωστόσο θα πω οτι περιλαμβάνει όλους τους συνήθεις ύποπτους για κάθε κατηγορία (AC30, Jazz Chorus κτλ για τους ενισχυτές, SM57, U87 για τα μικρόφωνα κτλ). Είναι όλα εκεί. Μια αναλυτική λίστα με όλα τα μοντέλα ενισχυτών-καμπινών-μικροφώνων υπάρχει στο manual του μηχανήματος που μπορείτε να κατεβάσετε από το site της εταιρίας. 

    Ακολουθούν κάποια απλά δείγματα των δυνατοτήτων του CAB. Οι ηχογραφήσεις είναι βασισμένες στις κιθάρες 1 και 2, αλλα επεξεργασμένες με άλλον συνδυασμό προσομοιώσεων. Καλή ακρόαση!

    Κιθάρα 5: Καθαρή κιθάρα με προσομοίωση 1

    Κιθάρα 6: Καθαρή κιθάρα με προσομοίωση 2

    Κιθάρα 7: Overdrive κιθάρα με προσομοίωση 1

    Κιθάρα 8: Overdrive κιθάρα με προσομοίωση 2

    Και αφού ικανοποιήθηκε λίγο η περιέργια… 

    …κάπου εδώ θα συνεχίσω από την άνω τελεία που έβαλα πιο πάνω, σχετικά με την συνδεσιμότητα του CAB. Στην πίσω πλευρά του πεταλιού βρίσκονται όλες οι διαθέσιμες είσοδοι και έξοδοι. Οι υποδοχές με τις ονομασίες "In" και "Out" κανονικά δεν θα χρειαζόντουσαν ιδιαίτερη επεξήγηση, η Two Notes όμως έχει εφοδιάσει το CAB με κάποια πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σε αυτό το σημείο, που αξίζουν μια μικρή ανάλυση. 

    Όπως ήδη έχουμε δεί στην εικόνα 2, το Torpedo μπορεί να στείλει σήμα και σε κανονικό, "παραδοσιακό" ενισχυτή κιθάρας αλλά και σε line μηχανήματα όπως κονσόλες και κάρτες ήχου για υπολογιστή. Το τι είδους σήμα θα στείλουμε το επιλέγουμε με τον διακόπτη "Out Level", που έχει τις επιλογές "Line" και "Amp". Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο λειτουργεί και το "In". Ο διακόπτης "In Level" μας επιτρέπει να συνδέσουμε είτε κιθάρα (στην θέση "GTR"), είτε, πάλι, κάποιο line μηχάνημα στο Torpedo CAB (στην θέση "Line"). Αξιοποιώντας τις Line εισόδους και εξόδους του, το Torpedo CAB μπορεί με άνεση να "κάνει παρέα" με στουντιακό και live εξοπλισμό, όπως κονσόλες, καλοί λαμπάτοι προενισχυτές, εξωτερικά πολυ εφφέ σε rack και πολλά άλλα.

    Χρησιμοποιώντας κατάλληλα την line συνδεσυμότητα του CAB, μπορούμε να οδηγήσουμε ένα "ξερό" κανάλι κιθάρας, σαν το δείγμα 1, μέσω ενός line out της κάρτας ήχου στην line in είσοδο του πεταλιού, και από εκεί πίσω στην κάρτα ήχου. Ακριβώς ότι θα κάναμε με οποιαδήποτε εξωτερική μονάδα επέξεργασίας δηλαδή. Και για όσους δίνουν βάση στην λεπτομέρεια, ναι, τα in/out είναι balanced. 
    Τα αποτελέσματα μιας τέτοιας προσεγγισης τα ακούσατε στα παραπάνω δείγματα ήχου.

    Σαν εξωτερικό πολυ-εφέ.
    Σαν εξωτερικό πολυ-εφέ.


    Αν έχουμε ήδη κάποια κεφαλή ενισχυτή που δεν αλλάζουμε με τίποτα, ωστόσο χρειαζόμαστε προσωμοιώσεις για τα υπόλοιπα (καμπίνα, μικρόφωνο), κανένα πρόβλημα, με την βοήθεια ενός loadbox μπορούμε να συνδέσουμε και την κεφαλή (απενεργοποιώντας τις προσομοιώσεις ενισχυτή). Αυτό θα πεί ευελιξία! 

    Παντού και πάντα μόνο με τον ενισχυτή μας!
    Παντού και πάντα μόνο με τον ενισχυτή μας!

    Πηγαίνοντας το concept ένα βήμα παραπέρα, θα μπορούσαμε να οδηγήσουμε το κανάλι της κιθάρας μέσω της κάρτας ήχου στο line in του πεταλιού, και από εκει μέσω του amp out σε έναν αληθινό ενισχυτή, τον οποίο μπορούμε να ηχογραφήσουμε εκ νέου με μικρόφωνο, κάνοντας στην ουσία re-amping. Τι είναι re-amping; Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα αυτόνομο (σαν την Θύρα 10) άρθρο. Για την ώρα, θα πω απλά οτι είναι μια τεχνική όπου η κιθάρα γράφεται καρφί στον υπολογιστή (όπως κάναμε στα πρώτα δύο σαμπλάκια μας) και σε δεύτερη φάση οδηγείται σε κάποιον ενισχυτή που ηχογραφούμε, δίνοντας μας ουσιαστικά την ευκαιρία να αλλάξουμε ή και να εμπλουτίσουμε τον ήχο της κιθάρας χωρίς να βάλουμε τον κιθαρίστα να ξαναπαίξει. 

    Re-amping style.
    Re-amping style.


    Ελέγχοντας το CAB

    Όπως είπα και στην περιγραφή, το μηχάνημα διαθέτει δύο πετάλια ποδιού, των οποίων την λειτουργία μπορούμε να ορίσουμε εμείς σύμφωνα με τις δικές μας απαιτήσεις, ενεργοποιώντας το "Setup Mode" του Torpedo (πατάμε ταυτόχρονα: πετάλι ποδιού Α και κουμπί "Edit"). Κάθε πετάλι μπορεί να έχει δύο λειτουργίες, μια όταν το πατάμε στιγμιαία και μια όταν το πατάμε παρατεταμένα. Οι διαθέσιμες λειτουργίες που μπορούν να ανατεθούν σε κάθε μια από τις δύο "εντολές" είναι οι εξής: preset πάνω,  preset κατω, bypass, PA bypass, Cab bypass, EQ bypass και mute. Μια χαρά!

    Λεπτομερέστερος real-time έλεγχος της συσκευής μπορεί να γίνει μέσω της MIDI εισόδου και επιπρόσθετου MIDI εξοπλισμού. Μπορούμε να ελέγξουμε οποιαδήποτε παράμετρο του preset, ή ακόμα και να αλλάξουμε preset, στέλνοντας Program Control και Program Change MIDI εντολές μέσω κάποιου MIDI controller ή υπολογιστή. Πολύ χρήσιμο για μουσικούς ή ηχολήπτες που έχουν αρκετό MIDI εξοπλισμό διαθέσιμο…

    Screenshot του Torpedo Remote
    Screenshot του Torpedo Remote

    Για ακόμα πιο καλό και αναλυτικό έλεγχο της συσκευής, η Two Notes έχει γράψει ένα προγραμματάκι, το Torpedo Remote, που είναι ελεύθερα διαθέσιμο από το site της εταιρίας. Με το Torpedo Remote, και αφού έχουμε συνδέσει το CAB στον υπολογιστή μέσω USB, μπρούμε με ελέγξουμε κάθε ρύθμιση του πεταλιού μέσω ενός πολύ έξυπνου γραφικού περιβάλλοντος, παρόμοιο με αυτό του Torpedo PI-101 WoS. Το Torpedo Remote χρησιμοποιέιται και για αποθήκευση και backup των preset σας, για πιθανές μελλοντικές αναβαθμίσεις στο firmware της συσκευής, καθώς και για ανεβάζουμε μόνοι μας τα δικά μας...

    Impulse Responses!

    Ω, ναι! Στο review του PI-101 είχα γράψει:"Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να ηχογραφήσετε εσείς το δικό σας setup, να αποθηκεύσετε "τον ήχο σας", και να τον χρησιμοποιήσετε σε άλλες κιθάρες που έχετε ηχογραφήσει. "
    Ακριβώς όπως και το software ξαδερφάκι του, έτσι και το Torpedo CAB, δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να φτιάξει την δική του προσομοίωση του hardware της επιλογής του. Η διαδικασία για να γίνει αυτό είναι πολύ απλή και απαιτεί τα απολύτως απαραίτητα για ηχογράφηση κιθάρας. Αφού τελειώσει η διαδικασία αυτή, ο ηχιτικός χαρακτήρας του hardware που χρησιμοποιήσαμε θα βρίσκεται ανάμεσα στα preset μας. 

    Και μια "μόντα" για όσους έχουν και την ιδιότητα του ηχολήπτη. Στο διαδύκτιο κυκλοφορούν πολλά (άλλα ελευθερα και άλλα επι πληρωμή) impulse responses από διάφορα θρυλικά (vintage και μοντέρνα) μηχανήματα βάθους. Αυτά τα impulse responses μπορούμε να τα φορτώσουμε στο CAB όπως ακριβώς θα τα φορτώναμε σε οποιοδήποτε IR Reverb plugin (πχ Space Designer, Waves IR, SIR, Altiverb κτλ). Αν απενεργοποιήσουμε τις προσομοιώσεις, μένει ένα πολύ ωραίο εξωτερικό (μονοφωνικό, δυστυχώς) IR βάθος όχι μόνο για κιθάρα, αλλα και για χρήση ως auxiliary εφέ σε ένα live που θα καθήσουμε να κάνουμε ήχο. Εργαλείο!

    Plugin

    Πιο πάνω μίλησα για τις ομοιότητες στην λειτουργικότητα μεταξύ των Torpedo CAB και Torpedo PI-101 WoS. Όμως πως συγκρίνεται η ήχος των δύο? Μεταφέροντας τις πανομοιότηπες ρυθμίσεις των ηχογραφήσεων 5, 6, 7 και 8 από το CAB στο PI-101 WoS, πήρα τα εξής αποτελέσματα:

    Κιθάρα 9: Κιθάρα 5 από το PI-101 WoS

    Κιθάρα 10: Κιθάρα 6 από το PI-101 WoS

    Κιθάρα 11: Κιθάρα 7 από το PI-101 WoS

    Κιθάρα 12: Κιθάρα 8 από το PI-101 WoS

    Αν ήταν αδέρφια, θα ήταν σίγουρα δίδυμα!


    Επίλογος

    Συμπερασματικά, θα έλεγα οτι το Torpedo CAB ανταποκρίνεται πολύ καλά στις απαιτήσεις ενός τέτοιου είδους μηχανήματος, από όλες τις απόψεις. Κοινώς, αυτό που κάνει, το κάνει καλά. Κοστίζει 499€ που σε καμία περίπτωση δεν είναι λίγα, αλλά, όπως λέμε, "ότι δίνεις, παίρνεις". Όσον αφορά τον ήχο, ισχύουν τα ίδια με το PI-101 WoS και αυτό με βάζει σε μια αμήχανη θέση, όπου δύσκολα θα αποφύγω να επαναλάβω τον εαυτό μου. Η ποιότητα κατασκευής είναι άψογη, οι προσομοιώσεις πειστικότατες και ειλικρινείς, η λειτουργικότητα άνετη, ο ήχος απόλυτα ευάκουστος. Αλλά αυτό που προσωπικά βρήκα πραγματικά εντυπωσιακό είναι η ευελιξία του μηχανήματος. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ακόμα ένα πετάλι στο pedalboard μας, σαν εναλλακτική, φοριτή και αυτόνομη λύση για ηχογράφηση κιθάρας, σαν εξωτερική μονάδα επεξεργασίας ήχου και τέλος, σαν συσκευή για re-amping. Σε κάθε έναν από τον τετραπλό ρόλο του, το CAB αποδίδει αναμενόμενα και αξιόπιστα καλά. Τόσο καλά, που σχεδόν ξεχνάς οτι υπάρχει, αφήνωντας σε να συγκεντρωθείς στο ένα πράγμα που έχει σημασία, την μουσική. 

    Ένα ολοκληρωμένο review όμως δεν στέκεται μόνο στα θετικά σημεία ενός μηχνήματος, αλλα και στα αρνητικά. Η αλήθεια είναι οτι προσπάθησα και έψαξα αρκετά να βρώ κάτι στο CAB που να με δυσαρεστήσει. Όποιος ψάχνει, βρίσκει… Και εγώ βρήκα οτι η line out του Torpedo CAB είναι μονοφωνική. Όντας κιθαριστικό πετάλι, είναι λογικότατο να είναι μονοφωνικό, ωστόσο όσοι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν το CAB και με την πιο "στουντιακή" του προσέγγιση ή να το γεμίσουν με δικά τους Impulse Responses, θα εκτιμούσαν μια στερεοφωνική line εξοδο. Λεπτομέρεια, αλλά για κάποιους είναι ένα "ξενερωματάκι". 

    Και αφού ξεκίνησα με τα αρνητικά, θα βγάλω και ένα "παράπονο" που έχω. Ένα παράπονο, όχι από την Two Notes συγκεκριμένα, αλλά από το σύνολο των κατασκευαστών πεταλιών. Μιλάω φυσικά για εκείνους τους μετασχηματιστές με πολύ λεπτό καλώδιο, που σου δημιουργεί την αίσθηση οτι θα χαλάσει με την πρώτη στραβή ή αν το τραβήξεις λίγο πιο δυνατά. Καταλαβαίνω οτι η χρήση τέτοιων μετασχηματιστών κάνει την παραγωγή του προϊόντος πιο φθηνή και αν χαλάσει μπορούμε να τον αντικαταστήσουμε εύκολα και οικονομικά αγοράζοντας έναν άλλον με τα ίδια χαρακτηριστικά, αλλά γιατί να μην υπάρχει ένας πιο αξιόπιστος και ασφαλής τρόπος τροφοδοσίας που δεν θα χαλάσει και ας κοστίζει και λίγο παραπάνω;

    Κλείνοντας, θα πρότεινα σε όποιον βρήκε το Torpedo CAB ενδιαφέρον, και με δεδομένη την τρομερή ομοιότητα στον ήχο μεταξύ του CAB και του PI-101 WoS, να μπει στο site της εταιρίας και να κατεβάσει το PI-FREE, ένα δωρεάν VST/AU/RTAS plugin. Είναι μια μικρόρτερη έκδοση του PI-101 WoS, έχει καλό ήχο και δίνει μια γεύση του ήχου και της λειτουργικότητας που μπορείτε να περιμένετε από την υπόλοιπη σειρά προϊόντων της Two Notes. 

    Ανδρέας Παπαδόπουλος 


    Tags
    Μουσικά Είδη:JazzΜουσικά Όργανα:κιθάρα



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #26692   /   18.02.2013, 10:46   /   Αναφορά

    Πάρα πολύ καλή περιγραφή για κάποιον που το έχει ή που σκοπεύει να το αποκτήσει και μια εγκυκλοπαιδική γνώση για κάποιον ερασιτέχνη που επιμένει χωρίς ηχητικά ή με τα πατροπαράδοτα.


    Περιμένουμε και τα επόμενα reviews


    Μπράβο

    #26695   /   18.02.2013, 16:25   /   Αναφορά

    Ωραιο Review.

    Απο την αποψη της ηχοληψιας, θα ελεγα πως δεν ειναι αρνητικη η μονοφωνικη εξοδος, αφου στην ουσια η πραγματικη ηχογραφηση ενισχυτη περιλαμβανει μονοφωνικη πηγη ( μικροφωνο ), ενω διαφορες τεχνικες τυπου Vortex ειναι καθαρα συμβιβαστικες για το ηχοχρωμα, οχι για τη στερεοφωνια.



    ( θα ηταν ωραιο το link της εταιριας να ανοιγε σε νεο tab, γιατι τωρα πατωντας το, χανουμε το review ).

    #26696   /   18.02.2013, 16:46

    Συμφωνώ, δεν είναι κατι τραγικά αρνητικό. Αυτό που ήθελα να πώ είναι οτι, αν θέλω να φορτώσω ένα δικό μου στερεο impulse response που έχω φτιάξει μόνος μου από ένα στερεο βάθος για να το χρησιμοποιήσω ως στερεο εξωτερική μονάδα εφέ σε ένα live για παράδειγμα, θα παίξει μόνο το ένα κανάλι, όχι και τα δύο. Αν το θέλεις αποκλειστικά για κιθάρα και μπάσο, δεν υπάρχει θέμα. Αν θες και το κάτι παραπάνω (να το έχεις σαν φοριτό impulse response loader για οποιαδήποτε άλλη μη κιθαριστική χρήση), μια στερεο έξοδος θα ήταν το κερασάκι στην τούρτα. Έπρεπε να γράψω και κάτι αρνητικό...


    Όσον αφορά το link, δεν έχω έλεγχο πάνω στο πως θα εμφανίζεται η σελίδα. Μπορείς να προτείνεις συτήν την βελτίωση σε κάποιον από τους moderators του musicheaven.gr ή να κάνεις την καρδιά σου πέτρα και να κανεις δεξί κλικ και "Ανοιγμα σε νέα καρτέλα" {#emotions_dlg.thumbup}


    Πάντα φιλικά,


    Ανδρέας