ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Καμία Συμπάθεια για τον Διάβολο

    Τα 100 Καλύτερα Albums Όλων Των Εποχών Νο. 82: Harvest (Neil Young, 1972)

    Κάντε στην άκρη… Έρχεται ο Μοναχικός! 

    Τα 100 Καλύτερα Albums Όλων Των Εποχών Νο. 82: Harvest (Neil Young, 1972)

    Γράφει ο Γιώργος Μπιλικάς (Orfeus)
    227 άρθρα στο MusicHeaven
    Τετάρτη 05 Απρ 2017

    Έπιασε την ψυχή μου και την κατακρεούργησε βυθίζοντας μέσα της χιλιάδες μαχαίρια. Πώς ακτινοβολεί έτσι λαμπερά το σκοτάδι; Από πού έρχεται αυτή η όμορφη και τρυφερή φωνή;



    Ακούμπησα επάνω του με όλο μου το είναι και άκουσα, είδα, έμαθα, βίωσα, συνειδητοποίησα, μίλησα, είπα και έγραψα ότι η μελαγχολία που κουβαλάω μέσα μου δεν είναι αδιέξοδη, αλλά έχει τρόπο να εκφραστεί και να γίνει δημιουργική. Έτσι… άνοιξα τις πόρτες της ψυχής μου και τον καλοδέχτηκα ανάμεσα στους λίγους, αλλά εκλεκτούς και επιλεγμένους φίλους μου. Welcome Neil!!!



    Ο Neil γεννήθηκε στις 12 Nοεμβρίου του 1945 στο Tορόντο του Kαναδά και μετακόμισε στο Winnipeg όταν χώρισαν οι γονείς του. Στα πέντε του χρόνια “οικονόμησε” μία πολιομυελίτιδα που του έκανε ζημιά στην αριστερή πλευρά του σώματός του. Η πρώτη του μπάντα ονομάζονταν Squires και ο Neil τότε, ονόμαζε τον εαυτό του Mortimer. Άλλη μία μπάντα από τις πρώτες του, ονομάζονταν Mynah Birds. Στα 1966 έφτιαξε μαζί με τον Stephen Stills τους Buffalo Springfield και μποϋκοτάρισε την τελετή ένταξης των Buffalo στο Rock And Roll Hall Of Fame (1997) γιατί την θεώρησε εμπορικό γεγονός. Πολύ καλά έκανε δηλαδή αφού η τιμή εισόδου με γεύμα ήταν 1.200 δολάρια το άτομο.



    Κυκλοφόρησε το πρώτο του σόλο άλμπουμ το 1969 και για το δεύτερο κάλεσε τους Crazy Horse να τον συνοδέψουν για να εξασφαλίσει δυναμική και έντονη ηχητική υποστήριξη. Στη συνέχεια έγινε μέλος των C,S,N,Y με πρώτη τους εμφάνιση στο Woodstock. (1969) Στη σόλο καριέρα του, δημιούργησε κλασικά albums όπως τα "After The Gold Rush" & "Harvest" και στη διάρκεια της δεκαετίας του '80 η μουσική του περιπλανήθηκε μεταξύ Hard, Rockabily, Country & Blues, ενώ κατά τη δεκαετία του '90 αναγνωρίστηκε σαν πατριάρχης του Grunge ύφους, ηχογραφώντας μάλιστα μαζί με τους Pearl Jam. 



    Το περιοδικό Village Voice τον ανακήρυξε καλλιτέχνη της δεκαετίας του 70 και η Geffen Records τον “τσίμπησε” προσφέροντάς του συμβόλαιο συνεργασίας. Ο Neil υπέγραψε και έκανε εκεί μερικά “πειραματικά” albums, αλλά η Geffen αργότερα, του έκανε μήνυση επειδή δεν …πούλαγε. Στα 1979, σκηνοθέτησε την ταινία/ντοκιμαντέρ Rust Never Sleeps με το ψευδώνυμο Bernard Shakey και στα 1988 επέστρεψε στην Reprise Records. Οι δύο του γιοι, ο Ben και ο Zeke γεννήθηκαν με εγκεφαλική παράλυση και αυτό έφερε –αναγκαστικά- στη ζωή του Neil το ίδρυμα Bridge School, για άτομα με ειδικές ανάγκες. Πέρα από την κάθε επιβεβλημένη επαφή του με το ίδρυμα αυτό, ο Neil δίνει κάθε χρόνο μία συναυλία προσφέροντάς όλες του τις εισπράξεις στο Bridge School. Είναι μέτοχος της σιδηροδρομικής εταιρίας Lionel και έχει διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε θέματα πρότυπου έλεγχου κίνησης των σιδηροδρόμων. 

    Το Album

    1972: Harvest 
    Tracks:
     1) Out On The Weekend 2) Harvest 3) A Man Needs A Maid 4) Heart Of Gold 5) Are You Ready For The Country? 6) Old Man 7) There's A World 8) Alabama 9) The Needle And The Damage Done 10) Words (Between The Lines Of Age).

    Το Harvest που είναι το τέταρτο album του Neil, κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 1972 με τη συμμετοχή της London Symphony Orchestra σε δύο τραγούδια, και guest vocals από τους David CrosbyGraham Nash, Linda Ronstadt, Stephen Stills & James Taylor.

    Πρόκειται για το album του Neil που έχει πουλήσει τα περισσότερα αντίτυπα και τον έστειλε για μία και μοναδική φορά στο No. 1 των ΗΠΑ με το 'Heart Of Gold'. Η χρυσαφένια καρδιά του Neil αιμορραγεί στο Harvest. Τα κομμάτια είναι ειλικρινή, τρυφερά, μελωδικά και τα στιχάκια του είναι θαυμάσια. Στα 'Out On The Weekend', 'Words' & 'Old Man' δίνει …τα ρέστα του! Στα 'A Man Needs A Maid' & 'There's A World' τον συνοδεύει η London Symphony Orchestra, στο 'Needle And The Damage Done' ασχολείται με το πρόβλημα των ναρκωτικών και στο 'Old Man' ψάχνει το νόημα της ζωής. Οι μελωδίες του είναι υπέροχες. Το 'Words' ας πούμε, είναι καταπληκτικό και ευρηματικό κομμάτι. Στο 'Alabama'  ροκάρει με τη συνοδεία των Crosby & Stills στα φωνητικά και σε λίγο, θα του απαντήσουν οι Lynyrd Skynyrd με το Sweet Home Alabama. Στο Harvest τον συνοδεύουν οι Stray Gators. 



    Σχόλιο: Δυναμικά country τραγούδια με ενδιαφέρουσες μελωδίες. Όμορφο album. Και το θέμα δεν είναι ότι αιμορραγεί η καρδιά του Neil. Το θέμα είναι ότι εξακολουθεί να μαχαιρώνει και τη δικιά μου! Άτιμο παιδί… 


    Καλύτερο Τραγούδι: Το καλύτερο τραγούδι δεν είναι το Heart Of Gold που τον έστειλε στο Νο. 1 όπως ίσως θα περίμενες να γράψω, αλλά το Harvest, το Old Man, το Alabama * και το Words.

    * Το τραγούδι του Neil, Alabama μαζί με το Southern Man (από το After the Goldrush  του 1970) αποτέλεσαν έμπνευση για να γράψουν οι Lynyrd Skynyrd το Sweet Home Alabama ως απάντηση στον Neil. Και ναι μεν ο διάλογος των Ronnie & Neil τελείωσε με τον θάνατο του Ronnie στα 1977, όμως τόσο ο διάλογος αυτός όσο και η φιλία τους, ενέπνευσαν τους Drive by Truckers να γράψουν το τραγούδι Ronnie and Neil  και να το συμπεριλάβουν στο album Southern Rock Opera του 2001.

    Alabama (Neil Young, 1972)



    Oh Alabama
    The devil fools 
    With the best laid plan
    Swing low, Alabama
    You got the spare change
    You got to feel strange
    And now the moment
    Is all that it meant

    Alabama, you got
    The weight on your shoulders
    That's breaking your back
    Your Cadillac
    Has got a wheel in the ditch
    And a wheel on the track

    Oh Alabama
    Banjos playing
    Through the broken glass
    Windows down in Alabama
    See the old folks
    Tied in white ropes
    Hear the banjo
    Don't it take you down home?

    Southern Man (Neil Young, 1970)



    Southern man better keep your head
    Don't forget what your good book said
    Southern change gonna come at last
    Now your crosses are burning fast
    Southern man

    I saw cotton and I saw 'bac
    Tall white mansions and little shacks
    Southern man, when will you pay them back?
    I heard screaming and bullwhips cracking
    How long? How long?

    Southern man better keep your head
    Don't forget what your good book said
    Southern change gonna come at last
    Now your crosses are burning fast
    Southern man

    Lily Belle, your hair is golden brown
    I've seen your black man coming round
    Swear by God, I'm gonna cut him down!
    I heard screaming and bullwhips cracking
    How long? How long?

    Sweet Home Alabama (Lynyrd Skynyrd, 1974)



    Big wheels keep on turning
    Carry me home to see my kin
    Singing songs about the Southland
    I miss Alabamy once again
    And I think its a sin, yes

    Well I heard mister Young sing about her
    Well, I heard ol' Neil put her down
    Well, I hope Neil Young will remember
    A Southern man don't need him around, anyhow

    Sweet home Alabama
    Where the skies are so blue
    Sweet Home Alabama
    Lord, I'm coming home to you

    In Birmingham they love the governor,
    Now we all did what we could do
    Now Watergate does not bother me
    Does your conscience bother you?
    Tell the truth

    Now Muscle Shoals has got the Swampers
    And they've been known to pick a song or two
    Lord they get me off so much
    They pick me up when I'm feeling blue
    Now how about you?

    Lordy!
    Lord, I'm coming home to you
    Yea, yeaMontgomery's got the answer

    Ronnie and Neil (Drive by Truckers, 2001)



    Church blew up in Birmingham
    Four little black girls killed
    for no goddamn good reason
    All this hate and violence

    can't come to no good end
    A stain on the good name.
    A whole lot of good people dragged
    threw the blood and glass
    Blood stains on their good names
    and all of us take the blame

    Meanwhile in North Alabama,
    Wilson Pickett comes to town
    To record that sweet Soul music,
    to get that Muscle Shoals sound

    Meanwhile in North Alabama,
    Aretha Franklin comes to town
    To record that sweet Soul music,
    to get that Muscle Shoals sound

    And out in California,
    a Rock star from Canada
    writes a couple of great songs about the
    Bad shit that went down
    "Southern Man" and "Alabama"
    certainly told some truth
    But there were a lot of good folks down here
    and Neil Young wasn't around

    Meanwhile in North Alabama,
    Lynyrd Skynyrd came to town
    To record with Jimmy Johnson
    at Muscle Shoals Sound
    And they met some real good people,
    not racist pieces of shit
    And they wrote a song about it
    and that song became a hit

    Ronnie and Neil Ronnie and Neil
    Rock stars today ain't half as real
    Speaking there minds on how they feel
    Let them guitars blast for Ronnie and Neil

    Now Ronnie and Neil became good friends
    their feud was just in song
    Skynyrd was a bunch of Neil Young fans
    and Neil he loved that song
    So He wrote "Powder Finger" for Skynyrd to record
    But Ronnie ended up singing
    "Sweet HomeAlabama" to the lord

    And Neil helped carry Ronnie 
    in his casket to the ground
    And to my way of thinking,
    us southern men need both of them around
    Ronnie and Neil Ronnie and Neil

    Rock stars today ain't half as real
    Speaking their minds on how they feel
    Let them guitars blast for Ronnie and Neil.

    Πηγές: 
    1) Encyclopedia of Rock & Roll (Rolling Stone)
    2) Καμία Συμπάθεια για τον Διάβολο (Orfeus)

    Ευχαριστώ για την ανάγνωση…


    Tags
    Μουσικά Είδη:RockSoulSouthern RockSwingΚαλλιτέχνες:Neil YoungAlabamaAretha FranklinLynyrd Skynyrd



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #29587   /   05.04.2017, 10:17   /   Αναφορά
    Καλημέρα. Ένα από τα ομορφότερα άρθρα, που έχεις γράψει. Λεπτομερές και σαφές. Ε.Σ.
    #29591   /   09.04.2017, 22:56   /   Αναφορά
    ίσως η καλύτερη εισαγωγή που έχω διαβάσει ποτέ μου γιά παρουσίαση δίσκου , και τι δίσκου...!!!
    Ορφέα πάντα ουσιαστικός & συνεπής σε ένα ραντεβού γνώσης , ευχαριστώ-ούμε!!!

    *OLD MAN

    * ψάχνοντας για μια φωτογραφία με το t shirt του neil young...
    http://neilyoungnews.thrasherswheat.org/2010/02/ronnie-and-neil-laying-to-rest-feud.html

    *ακόμα να με συγχωρήσω για το τόσο άδικο σχόλιο μου στο άρθρο των Genesis εξαιτίας της αβλεψίας μου....
    #29592   /   10.04.2017, 13:32   /   Αναφορά
    Ένα αγαπημένο μου τραγούδι του δίσκου (πέραν φυσικά του "Harvest"), είναι το "A man needs a maid". Θεωρώ σπαρακτική την ενορχήστρωση και την ερμηνεία του Neil Young. Αν και πολύ θα ήθελα να μάθω την ιστορία του κομματιού, την "εξήγηση" των στίχων.
    #29593   /   10.04.2017, 18:48
    Το τραγούδι γράφτηκε για την ηθοποιό Carrie Snodgress που ο Neil την ερωτεύτηκε στα 1970 όταν την είδε στην ταινία Diary of a Mad Housewife και την ερωτεύτηκε ("I fell in love with the actress"). Έκαναν μαζί ένα παιδί τον Zeke που γεννήθηκε με εγκεφαλική παράλυση. Όταν αργότερα χώρισαν, τα πράγματα για την Carrie δεν πήγαν καθόλου καλά. Αφιέρωνε πολύ χρόνο για τη φροντίδα του παιδιού΄και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την καριέρα της. Πέθανε στα 2004.

    Ουσιαστικά πρόκειται για μια πιο πολύπλοκη ερμηνεία από αυτό το απλό "a man needs a maid" που φαίνεται με την πρώτη ματιά.

    Ο πληγωμένος αφηγητής εδώ, προσπαθεί να πείσει τον εαυτό του ότι θα μπορούσε να είναι ευχαριστημένος με απλά πράγματα χωρίς συναισθηματισμούς αποφεύγοντας έτσι τα "up" και τα "down" μιας σχέσης γιατί για να ζεις μέσα σε μία σχέση αγάπης πρέπει να αποτελείς μέρος της ("to live a love, you gotta be part of").

    Αρκετοί δυσανασχέτησαν με τον χαρακτηρισμό μιας γυναίκας ως "maid". Ο Neil όμως, σε καμία περίπτωση δεν εννοούσε "υπηρέτρια". Έγραψε το τραγούδι στο πνεύμα του θρύλου του Ρομπέν των Δασών και της "maid" Μάριον.

    #29594   /   11.04.2017, 21:58
    Σε ευχαριστώ πολύ, ήταν φανερό ότι ο τίτλος δεν μπορούσε να σημαίνει αυτό που φαίνεται με την πρώτη ματιά. Τώρα που έμαθα τι σημαίνουν οι στίχοι μπήκε το κομμάτι που έψαχνα στο παζλ αυτού του τραγουδιού, μπορώ να καταλάβω καλύτερα τον πόνο της ερμηνείας και της μουσικής.

    #29596   /   16.04.2017, 17:25   /   Αναφορά
    Το έχω ξαναπεί πως στον λόγο είσαι ταλαντούχος αγαπητέ και στυφέ Γιώργη, τόσο ταλαντούχος που και εγώ που δεν έχω καμιά σχέση με τις μουσικές για τις οποίες γράφεις, διαβάζω τα άρθρα σου χωρίς ανάσα. Και βέβαια μαθαίνω για κάποιες πτυχές της νιότης μου που μου πέρασαν απαρατήρητες.
    Όντως είσαι ένα ανεκμετάλλευτο χρυσωρυχείο, αλλά δυστυχώς είσαι γεννημένος σε μια χώρα όπου ο ένας βγάζει τα μάτια του άλλου και δύσκολα κάποιος, κάποιοι αναγνωρίζουν τις αξίες στους διάφορους τομείς της ζωής..
    Βρες έναν τρόπο να εκδώσεις όλα όσα έχεις γράψει, χωρίς βέβαια τις αψιμαχίες που κατά καιρούς αρέσκεσαι να κάνεις. Θα κάνεις ένα μεγάλο δώρο στους επερχόμενους κυρίως βαρβάρους και απαίδευτους σε όλους σχεδόν τους τομέις (με ευτυχώς λίγες εξαιρέσεις, γιατί υπάρχουν και φωτεινοί νέοι άνθρωποι), έξω βέβαια από τα άψυχα κομπιούτερς.
    Συγχαρητήρια. Εγώ κάτι τέτοιες στιγμές γράφω χωρίς κανένα πάθος. Μόνο μετην αλήθεια της καλής μου καρδιάς.
    #29597   /   16.04.2017, 22:42
    Πέντε βιβλία (μυθιστορήματα) έχω εκδώσει αγαπητέ Ανδρεόπουλε και συμμετέχω μαζί με άλλους συγγραφείς σε άλλα πέντε. Είναι δηλαδή συλλογικά. Στο τέλος του χρόνου (Νοέμβριο/Δεκέμβριο) θα έχω άλλο ένα που ετοιμάζω τώρα.