ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997

    Πως να ανοίξει η φωνή μου γιατί σε 4 μέρες έχω live και έχω αρωστήσει

    Caney
    27.12.2014, 03:32

    Καλησπερα αγαπητοι αναγνωστες! Σε 4 μέρες θα πρεπει να πραγματοποιησω ενα live αρκετα απαιτητικο σε διαφορα είδη  ξένου ρεπερτοριου αλλα μόλις πριν 3 ημέρες αρρώστησα και ακόμα η φωνή μου ειναι σε άθλια κατάσταση και εχω στενοχωρηθει διότι δεν ξέρω τι ακριβώς να κάνω! Αν μπορείτε να με βοηθήσετε θα το  εκτιμουσα. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ


    DanaeAthanasiadou
    27.12.2014, 19:15
    Όπως σου είπα και στο άλλο post ( που είναι ίδιο με αυτό και δε καταλαβαίνω γιατί το λες και το ξαναλες, αλλά είναι δικαίωμά σου) επικοινώνησε με τον καθηγητή σου της φωνητικής να σου πει τι να κάνεις.
    Caney
    28.12.2014, 00:28

    Αλλο να κάνω κατι για να πρόσεξω την φωνη μου για να καλυτερεψει και άλλο να την προθερμάνω..Οπως γνωρίζεις πρίν απο κάθε live χρειάζετε η απαραίτητη προθέρμανση ακόμη κααι αν η φώνη ειναι ανοιχτή! Σε ευχαρίστω για την συμβούλη σου και τελικα αυτό θα κάνω...Απλα η καθηγήτρια μου μου είχε δείξει ασκήσεις χαλάρωσης με πιάνο γιαυτο δυστάζω γιατι ξέρω οτι θα μου πεί αυτο πάλι και δεν έχω πιάνο σπιτι μου! :)

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Caney, 28-12-2014 00:28 ]


    Stoyo
    28.12.2014, 01:51
    Ότι πίνεις φρόντισε να είναι ζεστό ή τουλάχιστον ΟΧΙ κρύο, να πίνεις αρκετό νερό ανα τακτικά διαστήματα (κάθε μια ώρα π.χ. πίνε μισό ποτήρι νερό) να τρως από μισή κουταλιά μέλι πρωί-μεσημέρι-βράδυ, γαργάρες με αλατόνερο, πάνε σε ένα φαρμακείο και ζήτα καραμέλες για το λαιμό, πάντα κασκόλ όταν βγαίνεις έξω, γενικά πρόσεχε να μη κρυώνεις και ειδικότερα ο λαιμός σου. Αφού έτσι ήρθαν τα πράγματα κάνε μερικές "θυσίες" για 3 μέρες. Αν δεν έχεις πιάνο και ούτε κιθάρα, υπάρχει υλικό στο youtube που μπορείς να βρεις σχεδόν τα πάντα από κλίμακες. Καλή ανάρωση και μη το πολυσκέφτεσαι, πολλοί τραγουδιστές έχουν κάνει live με πρόβληματα στη φωνή.
    freddieKrueger
    28.12.2014, 14:17

    Να κάνεις οικονομία στη φωνή σουθ ως το live.

    Αυτό σημαίνει πως δε θα μιλάς πολύ,ούτε σιγά-ψιθυριστά,ούτε δυνατά.

    Εισπνοές με υδρατμούς από εκχύλισμα με ευκάλυπτο βοηθούν.

    Ζέσταμα της φωνής πριν το live με τον τρόπο που σου έχει υποδείξει ο δάσκαλος φωνητικής.

    Χαμήλωμα των κομματιών τονικά ώστε να μπορείς να τα τραγουδησεις άνετα.

    Αν δεν μπορείς να το κάνεις αυτό,τότε να εγκαταλείψεις τη σκηνή,το δάσκαλο ή το τραγούδι.

    Τραγουδιστης δεν ειναι αυτος που πιέζεται και ''κατορθώνει'' να βγάλει φωνή.

    Επίσης σταμάτα να ακούς και να υπακούς τυφλά το δάσκαλο φωνητικής σου.

    Η παραγωγή φωνής είναι μια υπόθεση πολύ προσωπική και σωστός είναι ο δάσκαλος που το αντιλαμβάνεταιο αυτό και σε βοηθά να το ανακαλύψεις γρηγορότερα.

    Αν άκουγα τυφλά το δάσκαλό μου θα χα καταστραφεί,όπως κι αν δεν το άκουγα καθόλου.

    Καλή επιτυχία στο Live.

    Συνοψίζω 1)Οικονομία φωνής 2)Εισπνοές με υδρατμούς 3)Ζέσταμα φωνής 4)Χαμήλωμα των κομματιων.


    Caney
    28.12.2014, 16:41
    Stoyo Σε ευχάριστω πάρα πολυ για τις συμβουλές σου...Σημερα νιωθω αρκετά καλύτερα και πιστέυω οτι σε δύο μέρες ππου είναι το Live θα είμαι καλα! Η μονη αντίρρηση που έχω ειναι σχετικα με τις καραμέλες διότι όσες φορές πήρα ενώ ήμουν άρρωστος μου ερέθισαν τον λαιμο! Σας ευχαριστώ παρα πολύ πάντως για το ενδιαφέρον!
    Caney
    28.12.2014, 16:43
    freddieKrueger Eχεις απολυτο δικιο σχετικα με αυτο που λες! Η καθηγητρια μου με πιεζει σε καποια κοματια να τα λεω με ενα συγκεκριμενο style πραμγα που ειναι καλο αλλα δεν προσδιδει μια προσωπικη ταυτοτητα στο τραγουδι! Φυσικα την ωρα που τραγουδαω απλα το λεω το τραγουδι με τον δικο μου τροπο! Οι περισσοτεροι τραγουδιστες της γεννιας μας απλα απαγγελουν πατωντας πανω στους τονους...Δεν θελω να ειμαι ένας απο αυτούς :)
    freddieKrueger
    28.12.2014, 16:56
    Δεν εννοώ μόνο το προσωπικόπ στυλ φίλε μου...εννοώ πως πρέπει να αποφύγεις την περιοχή της έκτασης της φωνής σου που πιέζεσαι για να βγεί ήχος,όπως και όλους τους τρόπους παραγωγής ήχου που είναι κάπως ιδιαίτεροι δλδ πχ ξεφωνητά,γρέζι,βραχνή φωνή,φαλσέτο κτλ
    Stoyo
    29.12.2014, 00:59

    Freddie διαφωνώ σε κάποια από αυτά που είπες, αν και θα φύγουμε αρκετά εκτός του θέματος...

    Αφωνία, πιστεύω σε ελάχιστες, (τραγικές) περιπτώσεις είναι αναγκαία αλλά βέβαια δεν είμαι ειδικός απλά κρίνω από τον εαυτό μου. Ακόμα και όταν είχα βγάλει κάλους από κακή τεχνική έκανα κανονικά ασκήσεις και τραγουδούσα απλά πολύ πιο προσεκτικά και περιορισμένα. Ειδικά σε μια τέτοια περίπτωση θα του έλεγα οπωσδήποτε να κάνει σωστά τις ασκήσεις και να ασχοληθεί με τα τραγούδια που θα πει. Να μιλάς ψιθυριστά είναι όντως απαγορευτικό, καλύτερα να φωνάζεις παρά ψιθυριστά!

    Χαμήλωμα των κομματιών είναι θέμα πρόβας και δε γίνεται εύκολα 3-4 μέρες πριν το live, σκέψου και τις κιθάρες/μπάσο ειδικά αν έχει δύσκολα σόλα. Συμφωνώ εν μέρει δηλαδή και το χαμήλωμα πάλι με μέτρο για διάφορους λόγους όπως να μη χάσει την ενέργεια ένα τραγούδι και να μην είναι ο τραγουδιστής πάντα στην "ασφαλή" περιοχή της φωνής του. Η σωστή τεχνική είναι η λύση.

    "Αν δεν μπορείς να το κάνεις αυτό,τότε να εγκαταλείψεις τη σκηνή,το δάσκαλο ή το τραγούδι."
    Υπερβολή αν και δε κατάλαβα ακριβώς σε τι αναφέρεσαι (ερμηνεία τραγουδιού ή χαμήλωμα τόνου)

    "Επίσης σταμάτα να ακούς και να υπακούς τυφλά το δάσκαλο φωνητικής σου."
    Τότε γιατί τον πληρώνεις; Εάν δε μπορείς να ακούσεις τυφλά το δάσκαλό σου... συζητήστε το και αν δεν, άλλαξε δάσκαλο, προφανώς πρώτος αυτός από τη μεριά του δε σε ακούει όπως πρέπει.

    "Η παραγωγή φωνής είναι μια υπόθεση πολύ προσωπική και σωστός είναι ο δάσκαλος που το αντιλαμβάνεταιο αυτό και σε βοηθά να το ανακαλύψεις γρηγορότερα."
    Πολύ σωστό! Το ιδανικό είναι να μπορεί να γίνει κάποιος δάσκαλος του εαυτού του, αλλά για να φτάσει σε αυτό το σημείο πρέπει να περάσει από τα χέρια ενός ή πολλώνσωστών δασκάλων και να ψηθεί αρκετά.

    Για τα ξεφωνητά, γρέζια, βραχνή φωνή κτλ. είναι θέμα σωστής τεχνικής, μετά μπορείς να κάνεις ότι επιθυμείς με - σχετική - ασφάλεια αλλά η αλήθεια είναι πως το γρέζι και τα συναφή είναι κάπως προχωρημένες τεχνικές. Το φαλσέτο αναγκαστικά είναι σποραδική η χρήση του (εκτός αν τραγουδάς Mariah Carrey :P ) οπότε δεν ενοχλεί.


    freddieKrueger
    29.12.2014, 22:13

    Φίλε Stoyo καλησπέρα...δεκτές οι παρατηρήσεις σου και θα προσπαθήσω να απαντήσω έτσι ώστε να μηνν ξεφύγω πολύ απόι το θέμα.

    1)Οι καλοί μουσικοί οφείλουν να προσαρμόζουν κιθάρες,πλήκτρα κτλ στις ανάγκες της φωνής και όχι η φωνή να πατά εκεί που είναι ''βολικότερα'' για τους οργανοπαίχτες ή εκεί που ''είναι το κομμάτι γραμμένο στην παρτιτούρα''

    Εν μέρει συμφωνώ πως οι πρόβες μπορεί να έχουν γίνει σε συγκρκειμμένο τόνο και να είναι δύσκολη η αλλαγη,όμως το να είσαι μουσικός σημαίνει πως θα πρεπει να κάνεις καμμια φορα εξτρα προβες για να βγει μια παρασταση.

    Η φωνη δεν  οφείλει να προσαρμοστει στις απαιτησεις των οργανων γιατι απλα ειναι πιο ευαλωτη και πιο ευκολο να παθει ζημια.Αρα οι λοιποι οργανοπαιχτες οφείλουν σα σωστοί μουσικοί να παίξουν τα κομμάτια 1,5 η 2 τόνοςυ πχ κάτω.

    2)Φίλε μου με όλο το σεβασμό,αλλά η έκταση την οποία δουλεύεις στο τραγούδι και αυτην προσπαθεις αν διευρυνεις ειναι η ΑΣΦΑΛΗΣ εκταση.Αυτη εχει τη δυνατοτητα αν τη σεβαστεις να διευρυνθει πολυ και να φτασει στις πολυ καλες φωνες εως και τις 3 οκταβες.

    Η εκταση που δεν ειναι ασφαλης θα πρεπει να αποφευγεται.Η ανοδος της φωνης προς τα πανω θα πρεπει να γινει ημιτονιο ημιτονιο ωστε παντα να ειναι ασφαλης.

    Αν αυτο ενας δασκαλος δεν μπορει να το κατανοησει,τοτε καλυτερα οπως γραφω να εγκαταλειφθει.

    Αν ο μαθητης δεν μπορει να το καταλάβει,καλυτερα να εγκαταλειψει το τραγουδι γενικα η απλα τη σκηνη προσκαιρα εως ωτου φτασει στ σημειο να εχει ασφαλγ εκταση πχ 2 οκταβες.

    Ο ρόλος του δασκαλου ειναι να σου διδαξει καποιες τεχνικες.Αν ομως δεις πως πχ ο λαιμος σου ποναει η πως η φωνη σου δεν παει ανετα εκει που πρεπει να παει παρα τις ''προτροπες''του δασκαλου τοτε να εισαι σιγουρος πως κατι δε παει καλα.

    Προσωπικη μου πειρα απο δασκαλους ειναι πως μπορεις να παρεις απο αυτους πολυτιμες γνωσεις.Οχι ομως και να τους ακους τυφλα.

    Απο δασκαλους φωνητικης η εμπειρια μου

    -απο εκεινον εμαθα σωστη τοποθετηση και μερικες φοβερες ασκησεις για την αναπνοη και στηιρξη της φωνης.

    Ως εκει ομως.Ο τυπος με ανεβαζε στο θεο τονικα υποστηριζοντας πως εχω τις νοτες.Ναι,τις ειχα.Αλλα οχι ανετα.Στις χηογραφησεις η φωνη ακουγοταν καπως και ο λαιμος μου ενοιωθε καπως.Σταματησα να τον ακουω.

    Κραστησα οτι καλο μου ειχε δωσει και γεια σας.

    Συνεχισα με μερακι μονος μου.

    Κι αυτο το μερακι αποδιδει και γινομαι ολο και καλυτερος.

    Εχω 2 οκταβες ανετη εκταση φωνης.Εκει που αλλοι ξεφωνιζουν ενα F4 για μενα ειναι μια ανετη διαδικασια ξεκουρασης και απολαυσης.

    Γιατι?Γιατι εκατσα και εψαξα σε βαθος.ερευνησα.Διαπιστωσα πως το σωμα μου μπορει να παραγει ηχο.Που ειναι τα ορια της ανετης φωνης του.

    Κι εκει εκατσα και δουλεψα.

    Το τραγουδι ειναι προσωπικη υποθεση.Θεμα αντιληψης θα λεγα πιο πολυ.

    Δεν ειναι σαν να λεμε ''θελω κουρεμα θα παω στον κουρεα,θελω σερβις στ αυτοκινητο θα παω στην αντιπορωπεια,θελω να ψωνισω θα παω λαικη'' ''θελω να μαθω τραγουδι,θα παω σε δασκαλο''

    ΔΕΝ ειναι ετσι.

    Τα ξεφωνητα κιαι τα γρεζια απαιτουν να εχει καποιος πολυ καλη τεχνικη συμφωνω.Ομως αυτη η τεχνικη δεν μαθαινεται απο τον ενα μηνα στον αλλο μονο και μονο επειδη καποιος θα σου δειξει πως να το κανεις.

    Ειναι αποτέλεσμα μιας πολυχρονης προσπαθειας σταδιακης βελτιωσης και εκγυμνασης του φωνητικου σου οργανου.

    Αυτα φιλε μου.

    Σαφως και διαφωνεις με οσα γραφω και ησουν σαφης σε οτι εγραψες.Ομως εγω ακολουθω ενα αλλο δρομο και βιωνω εμπρακτα τα οφελη του.

    Κι ετσι συμ,βουλευω και τους συμφορουμιτες μου.

    Καλη χρονια