Η αλήθεια είναι ότι πολλές απόψεις έχουν διατυπωθεί στα ερωτήματα που γράφεις Χρίστο.
Εγώ δε θα ήθελα να μιλήσω για κάποια δική μου ίσως άποψη, γιατί και χαζό θα ήταν (αφού δεν έχω ασχοληθεί πάνω από ενάμιση χρόνο με το είδος αυτό) και δε θα σου ήταν και χρήσιμο. Θα σου μεταφέρω απλώς τις απόψεις του δασκάλου μου, του Χρόνη Αηδονίδη, που σίγουρα θα σου είναι πιο χρήσιμες και γι' αυτό θα σου παραθέσω, αμέσως στη συνέχεια, σε δύο ξεχωριστές φόρμες δύο σχετικά άρθρα απ' όπου μπορείς να βρεις κάποιες απαντήσεις που χρειάζεσαι. Το ένα είναι είναι του Χρόνη Αηδονίδη και το έχει δημοσιεύσει στο
site του και το άλλο είναι ένα απόσπασμα από ένα κείμενο που έγραψα εγώ για ένα cd μας, με την καθοδήγησή του.
Και τα δύο αφορούν στο τι μπορεί να περιλαμβάνει ο όρος "παραδοσιακό τραγούδι".
Εν ολίγοις μόνο θα σου πω, για τα επιμέρους ερωτήματά σου, ότι τουλάχιστον ο
Χρόνης Αηδονίδης θεωρεί ότι δεν μπορεί να ονομάζεται παραδοσιακό τραγούδια αυτό που χρησιμοποιεί σύγχρονα ηλεκτρονικά όργανα, αλλά για διασκευή παραδοσιακού τραγουδιού, ενώ οι παραχωρήσεις που κατά καιρούς έγιναν, βάσει των οποίων εντάχθηκαν στο τραγούδια μας όργανα λεγόμενα ως κλασικά όπως το βιολί ή το κλαρίνο, εμπλουτίζοντας την ορχήστρα των αρχαίων οργάνων του νταουλιού και του ζουρνά, δεν μπορεί να θεωρείται παραποίηση της παράδοσης ή και διασκευή του παραδοσιακού ήχου, αλλά καθαρά παροδοσιακός ήχος. Η κιθάρα ή το μπάσο ή τα drums δεν μπορούν να αποδώσουν τον παραδοσιακό ήχο, ως γεννήματα μιας άλλης εποχής ή και - αν όχι - ως γεννήματα μιας διαφορετικής μουσικής ανάγκης, την οποία δεν έχει το παραδοσιακό τραγούδι. Είδαμε τέτοια εγχειρήματα, π.χ. με τους Mode Plage, αλλά και τα ίδια ακόμα τα μέλη του συγκροτήματος δεν ονομάζουν παραδοσιακά τραγούδια αυτά που παίζουν αλλά διασκευές των παραδοσιακών ήχων.