Η πρώτη της επαφή με τη μουσική ξεκίνησε σε μικρή ηλικία με τη συμμετοχή της στη χορωδία Παραλίμνης...
Εκεί ήρθε σε επαφή με τη μουσική του Πόντου, με τη βυζαντινή μουσική και την παραδοσιακή μουσική της Θράκης.
Στη διάρκεια των μαθητικών της χρόνων συμμετείχε ενεργά στην οργάνωση χορωδιών και θεατρικών παραστάσεων.
Σε ηλικία δεκαοχτώ ετών πηγαίνει στη Θεσσαλονίκη για σπουδές, ενώ λίγο μετά ξεκινά να τραγουδάει στα μουσικά φοιτητικά στέκια. Το 1996 γνωρίζει τον Χρήστο Μητρέντζη και ένα χρόνο μετά συνεργάζεται μαζί του στη μουσική σκηνή «Κεπέγκια».
Το 1998 συνεχίζουν την ίδια συνεργασία στο «Πέτρινο» του Μύλου, ενώ το 1999 στην παρέα μπαίνει ο
Φώτης Θεοδωρίδης και ο Γιάννης Κίρμος. Την ίδια χρονιά συμμετέχουν στο WOMAD FESTIVAL του Βερολίνου ως εκπρόσωποι της Ελληνικής Μουσικής.
Το 2000 η Μελίνα, ο Φώτης και ο Γιάννης δημιουργούν το συγκρότημα «Εμπρός Εμείς» και συνεχίζουν τις εμφανίσεις τους στον ίδιο χώρο.
2001, η χρονιά σταθμός! Δημιουργούνται οι «
Απέναντι» και κυκλοφορούν το cd single «Το παρελθόν θυμήθηκα» με το τραγούδι «Τι σου ?κανα και πίνεις» του Μίμη Πλέσσα και Λευτέρη Παπαδόπουλου, που γνωρίζει μοναδική επιτυχία. Αυτή είναι η πρώτη επαφή της Μελίνας με τη δισκογραφία. Παράλληλα πραγματοποιούν ζωντανές εμφανίσεις σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και την Κύπρο.
Το 2002 η Μελίνα αποχωρεί από το γκρουπ και κατηφορίζει στην Αθήνα. Τον ίδιο χειμώνα ο
Γιώργος Νταλάρας της προτείνει συνεργασία και εμφανίζονται μαζί στο «Ζυγό». Το καλοκαίρι πραγματοποιεί στο πλάϊ του συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Βερολίνο και Βουδαπέστη). Επίσης συμμετέχει στο αφιέρωμα για τον Λευτέρη Παπαδόπουλο που διοργανώνεται στις Πρέσπες.
Ο επόμενος χειμώνας τη βρίσκει για μια ακόμη χρονιά στο «Ζυγό» στο πλευρό του Γιώργου Νταλάρα. Μαζί τους ο
Στέλιος Βαμβακάρης και το ισπανικό flamengo συγκρότημα Roda Αl Αlba.
Απρίλιος 2003. Κυκλοφορεί η πρώτη προσωπική δισκογραφική δουλειά της Μελίνας, με τίτλο «Το Πέρασμα». Τους στίχους έγραψαν η
Σμαρώ Παπαδοπούλου, η
Λίνα Δημοπούλου, ο
Βασίλης Γιαννόπουλος, ο
Σωτήρης Βώπης και η
Φωτεινή Λαμπρίδη, ενώ τη μουσική υπογράφουν ο
Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ο
Τάκης Μπουρμάς και ο
Θοδωρής Παπαδόπουλος. Η ενορχήστρωση ανήκει στον Τάκη Μπουρμά. Την παραγωγή ανέλαβε ο Γιώργος Κυβέλος.
Στο album περιλαμβάνεται επίσης μία διασκευή του Σερβοβόσνιου τραγουδοποιού
Sabah Bajramovic σε στίχους της Λίνας Δημοπούλου.
Επτά χρόνια παρουσίας συμπληρώνει η
Μελίνα Ασλανίδου στην
ελληνική μουσική και μόλις τώρα παρουσιάζει το πρώτο προσωπικό άλμπουμ της. Γνωστή από τις εμφανίσεις της στη Θεσσαλονίκη, χρειάστηκε το άλμπουμ «Το παρελθόν θυμήθηκα» με το συγκρότημα
Απέναντι και πολύ περισσότερο η διασκευή του τραγουδιού «Τι σου 'κανα και πίνεις» για να της ανοίξει ο δρόμος στην ελληνική δισκογραφία. Παράλληλα με την κυκλοφορία του άλμπουμ «Πέρασμα» η
Μελίνα Ασλανίδου ετοιμάζεται να συνοδεύσει τη
Δήμητρα Γαλάνη σε περιοδεία ανά την Ελλάδα, ενώ στις 9 Ιουλίου εμφανίζεται στον Λυκαβηττό στο πλαίσιο αφιερώματος στον Βαγγέλη Περπινιάδη που διοργανώνει το περιοδικό «Δίφωνο».
«Με τη
Δήμητρα Γαλάνη» σημειώνει η ίδια στη
συνέντευξη που παρεχώρησε στο «Βήμα», «έχουμε καταστρώσει το πλάνο δράσης και αντίδρασης - αφορά το κοινό - που θα ακολουθήσουμε στις συναυλίες μας. Αυτό πάντως που έχω διαπιστώσει από τις πρόβες είναι ότι υπάρχει επαφή με όλο το σχήμα και πιστεύω ότι αυτό θα βγει στις ζωντανές εμφανίσεις μας. Αλλωστε μουσική σημαίνει: πάμε να παίξουμε τα τραγούδια που αγαπάμε, πάμε να μοιραστούμε κοινούς τόπους. Τώρα όσον αφορά το πρόγραμμα αυτό θα ανοίγει με το τραγούδι "Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα" του Βασίλη Τσιτσάνη, ένα λαϊκό γυναικείο τραγούδι, όπως το χαρακτηρίζει η
Δήμητρα Γαλάνη, και στη συνέχεια ακολουθεί ένα παζλ των τραγουδιών που αγαπήσαμε. Μέσα από όλο το πρόγραμμα, το οποίο συμπληρώνεται με τραγούδια του Χατζιδάκι και του Λοΐζου, ξετυλίγεται ένα κουβάρι αναμνήσεων» καταλήγει.
H
Μελίνα Ασλανίδου αυτό που επιδιώκει όταν τραγουδά είναι να ταυτίζεται με την ιστορία που ερμηνεύει. «Οταν λες ένα τραγούδι της δεκαετίας του '60 που έχει πόνο οφείλεις να ταυτιστείς με αυτό. Μπαίνεις σε αυτή την ιστορία και μαθαίνεις πράγματα: για τον έρωτα, τη φτώχεια, τον πόνο, στοιχεία που υπάρχουν και σήμερα με διαφορετικό τρόπο. Μου αρέσει να μπαίνω σε άλλες εποχές. Να υποδύομαι ηρωίδες των δεκαετιών του '60 και του '70». Τι συμβαίνει όμως όταν ο ερμηνευτής δεν μπορεί να ελέγξει το αποτέλεσμα του τραγουδιού του; Οπως συνέβη για παράδειγμα με το «Τι σου 'κανα και πίνεις», τραγούδι που έγινε ευρέως γνωστό μέσω ριάλιτι τηλεοπτικού παιχνιδιού. «H αλήθεια είναι ότι όταν δεν μπορείς να ελέγξεις το τραγούδι σου ενοχλείσαι. Οταν πας να κάνεις έναν δίσκο με τραγούδια που αγαπάς, το κάνεις με όλη τη διάθεση και την ψυχή σου, ζυμώνεις το υλικό και το παραδίδεις στον κόσμο. Οταν φύγει δεν μπορείς να έχεις έλεγχο. Το τραγούδι πάει όπου θέλει αυτό, έχει τη δική του πορεία, είναι ανεξάρτητο. Είναι πάνω από όλους μας. Είναι σαν ένα παιδί που το μεγαλώνεις και αυτό κάποια στιγμή σου φεύγει».
Συμβολικός ο τίτλος του «Περάσματος» για τη
Μελίνα Ασλανίδου. Αποτελεί, όπως υπογραμμίζει η ίδια, «το προσωπικό μου πέρασμα στη δισκογραφία και στην προσωπική πορεία μου, μετά φυσικά την αποχώρησή μου από τους
Απέναντι. Είμαι ικανοποιημένη όμως επειδή πραγματοποιήθηκε ένα όνειρο ζωής. Πιστεύω παράλληλα ότι έχω κλείσει έναν κύκλο πορείας ανοίγοντας έναν νέο». Για να συμπληρωθεί ο παλιός κύκλος όμως και να ανοίξει παράλληλα ο καινούργιος κάποιοι βοήθησαν τη
Μελίνα Ασλανίδου. «Ο Χρήστος Μητρέντζης με έμαθε πώς να δουλεύω στο λαϊκό τραγούδι. Στη συνέχεια ο
Γιώργος Νταλάρας με πήγε ένα βήμα ακόμη πιο πέρα και με έβαλε στη διαδικασία να μάθω όργανο και ανάλυση της μουσικής. Ο Γιώργος Κυβέλος, ο παραγωγός, πίστεψε στο άλμπουμ μου περισσότερο από όλους. Και τώρα η
Δήμητρα Γαλάνη. Και έπεται συνέχεια».
Εκ του MusicHeaven: Αν γνωρίζετε επιπλέον πληροφορίες σχετικά με την πορεία της Μελίνας Ασλανίδου κατά το πέρασμα των χρόνων, μπορείτε να τις παραθέσετε σαν σχόλιο.