ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Η υποβάθμιση της παραδοσιακής μουσικής στα μουσικά σχολεία

    Στο παρόν άρθρο θα αναλύσουμε ένα σημαντικό πρόβλημα σχετικό με την παραδοσιακή μουσική στα μουσικά σχολεία και την απαξίωση της Πολιτείας προς τους αντίστοιχους καθηγητές.
    Η υποβάθμιση της παραδοσιακής μουσικής στα μουσικά σχολεία
    Γράφει το μέλος Χαράλαμπος (Μπάμπης) (santourman)
    4 άρθρα στο MusicHeaven
    Παρασκευή 11 Απρ 2008
    Είχα αναφερθεί σε παλιότερο άρθρο στα μουσικά σχολεία, κάνοντας μια μικρή μόνο αναφορά στα προβλήματά τους. 'Ενα από αυτά σχετίζεται άμεσα με τη διδασκαλία των παραδοσιακών οργάνων, και την απαξίωση της πολιτείας προς τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς.

    Μια μικρή ιστορική αναδρομή : Τα μουσικά σχολεία ξεκίνησαν να λειτουργούν στις αρχές της δεκαετίας του '90. Για να προσληφθεί κάποιος καθηγητής σε ένα όργανο, επειδή δεν υπήρχαν πανεπιστημιακοί τίτλοι ειδίκευσης για αυτά, για τα μεν όργανα της ευρωπαϊκής μουσικής απλά χρειαζόταν το αντίστοιχο πτυχίο από ένα ωδείο, για τα δε όργανα της παραδοσιακής μουσικής, επειδή δεν ήταν αναγνωρισμένα τα πτυχία τους από το κράτος (ακόμα και σήμερα δεν έχουν αναγνωριστεί, και όπως φαίνεται δύσκολα θα γίνει κάποτε αυτό), το μόνο που χρειαζόταν ήταν το πτυχίο της βυζαντινής μουσικής.

    Αργότερα, όσον αφορά τα παραδοσιακά όργανα, άρχισαν να μπαίνουν ανάλογες ειδικότητες-κατευθύνσεις σε κάποια πανεπιστημιακά τμήματα των μουσικών σπουδών κι επίσης ιδρύθηκε το ΤΕΙ λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής στην 'Αρτα, με αντίστοιχες ειδικεύσεις, έχοντας ως σκοπό οι απόφοιτοί τους να διοριστούν στις αντίστοιχες θέσεις στα μουσικά σχολεία.

    Επειδή μέχρι σήμερα οι καθηγητές παραδοσιακών οργάνων σε όλα τα μουσικά σχολεία συνολικά που προέρχονται από αυτά τα τμήματα μετρώνται στα δάχτυλα, κι επίσης ο ρυθμός με τον οποίον αυτοί επανδρώνουν τα σχολεία είναι πάρα πολύ μικρός, το υπουργείο συνεχίζει να προσλαμβάνει για την αντίστοιχη διδασκαλία και τους αποφοίτους των ωδείων. Μέχρι το 2005, βάσει της τότε νομοθεσίας, τους παρείχε τη δυνατότητα να τους προσλαμβάνει ως αναπληρωτές (δηλ. με κανονικό μισθό καθηγητή, με πλήρη ασφάλιση, χωρίς όμως μονιμότητα) και τους απέλυε κάθε τέλος σχολικής χρονιάς.

    Το 2006 ψηφίζεται ο νόμος 3475 που με το άρθρο 20 τους καταδικάζει στην απαράδεκτη, παράνομη, και τριτοκοσμική ωρομίσθια εργασία. Τι σημαίνει αυτό;

    1. αμοίβονται με βάση τις ώρες που κάνουν και τίποτα παραπάνω. Ούτε αργίες, ούτε διακοπές, ούτε άδειες ούτε τίποτα άλλο. Η αμοιβή ανά ώρα είναι στα 7 ευρώ και παραμένει στάσιμη από το 1996...... Και αυτά τα παίρνουν όταν τους καπνίσει να τους τα δώσουν! Το απίστευτα τραγελαφικό είναι ότι πρώτα θα φορολογηθείς για αυτά που (υποτίθεται) έχεις πληρωθεί και μετά θα τα πληρωθείς!!!

    2. ο ωρομίσθιος εκπαιδευτικός προσλαμβάνεται συνήθως μέχρι 11 ώρες εβδομαδιαίως που αυτό σημαίνει ότι οι μηνιαίες αποδοχές του δεν ξεπερνούν τα 250-300 ευρώ σε έναν πλήρη μήνα εργασίας. Για τους μήνες με διακοπές μέσα, προφανώς οι απολαβές είναι μικρότερες. Η προϋπηρεσία δε που μαζεύουν, δεν ξεπερνά τους 4 μήνες για ολόκληρη τη σχολική χρονιά. Για μονιμοποίηση φυσικά ούτε λόγος!

    3. Κατ'εξαίρεσιν, οι εκπαιδευτικοί των παραδοσιακών οργάνων μπορούν να προσληφθούν μέχρι 20 ώρες (αρκεί βέβαια να μη μοιράσουν σε 2 ή ακόμα και σε 3 άτομα τις ώρες αυτές, με την πρόφαση ότι τάχα το κράτος βοηθάει στην εξάλειψη της ανεργίας!). Αυτό κι αν είναι κοροϊδία! Με 20 ώρες (και γενικότερα, πάνω από 11) σε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα προσλαμβάνεσαι ως αναπληρωτής!!!

    4. η ασφάλιση που παρέχεται είναι λίαν επιεικώς για γέλια. Οταν σε μια σχολική χρονιά μαζεύεις το πολύ 100 ένσημα - δηλ. 100 ημέρες εργασίας (γιατί ... μη διανοηθείς ότι θα σε προσλάβουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς), δηλ. το 30% ενός μόνιμου εκπαιδευτικού ή ενός εργαζόμενου με πλήρη ασφάλιση, μήπως θα έπρεπε να τους πεις κι ευχαριστώ; Ζήτημα είναι αν το καλοκαίρι βγαίνεις στο ταμείο ανεργίας. Για το αν θα βγεις ποτέ στη σύνταξη, καλά θα κάνεις να το ξεχάσεις! Και με τις πρόσφατες ρυθμίσεις του νέου ασφαλιστικού νόμου, που για να βγάλεις βιβλιάριο υγείας θα χρειάζεσαι 100 αντί για 50 ένσημα που ήταν μέχρι τώρα, τότε απαγορεύεται ακόμα και να αρρωστήσεις!

    5. ...και όταν πας να διαμαρτυρηθείς για άνιση μεταχείριση κλπ, σου λέει το κράτος, γιατί φωνάζεις κύριε, αφού δεν έχεις παιδαγωγική κατάρτιση, δεν έχεις πανεπιστημιακό χαρτί, άρα δεν είσαι εκπαιδευτικός!! (τότε ως τι με προσλαμβάνεις στο σχολείο, ως καθαρίστρια;;;)... θεωρείσαι εμπειροτέχνης ιδιώτης, ένας έκτακτος συνεργάτης...!


    Με δεδομένη την αντιμετώπιση αυτή, το το πρώτο πρόβλημα προφανώς που δημιουργείται είναι η σταδιακή αποχώρηση των καθηγητών παραδοσιακών οργάνων - εμπειροτεχνών από τα μουσικά σχολεία, εξαιτίας της απαξίωσης της Πολιτείας προς το πρόσωπό τους. Ποιος θα συνεχίζει να εργάζεται υπό τέτοιες συνθήκες; Ταυτόχρονα αυτό σημαίνει και απώλεια ανθρώπινου δυναμικού (καθηγητών αλλά και μαθητών) για το σχολείο.

    Ενα δεύτερο και μεγαλύτερο πρόβλημα, επόμενο στάδιο του προηγούμενου, είναι ασφαλώς το ότι οι μαθητές θα διδάσκονται όλο και λιγότερο την παραδοσιακή μουσική, έχοντας ως επακόλουθο τον παραγκωνισμό της και την υποβάθμισή της.

    Κι αυτό βέβαια συνεπάγεται την υπερφόρτωση των υπόλοιπων οργάνων με υπεράριθμους μαθητές (και όχι φυσικά της αρεσκείας τους, αφού ελλείψει των παραδοσιακών πρέπει να επιλέξουν υποχρεωτικά κάποιο άλλο), με άλλα λόγια το ατομικό μάθημα του οργάνου τείνει να γίνει ομαδικό (αλήθεια, πόσοι από εσάς μάθατε σωστά το όργανο που παίζετε σε ομαδικά μαθήματα;)

    Και από τους καθηγητές που ακόμα απομένουν,
    ποιος θα προσπαθήσει να αυξήσει την ποιότητα του μαθήματός του (π.χ. ετοιμάζοντας παρτιτούρες ή ο,τιδήποτε άλλο εκπαιδευτικό υλικό), όταν ξέρει ότι αντί να του παρέχονται κίνητρα από το κράτος, αντιθέτως αυτό τον εκμεταλλεύεται;
    γιατί να αναγκάζεται να κουβαλάει τα δικά του όργανα (αν το σχολείο δεν έχει);
    ποιος θα ενδιαφερθεί για την πρόοδο των μαθητών του;
    ποιος θα ενδιαφερθεί να αναζητήσει ταλέντα μέσα από τους μαθητές ώστε να δημιουργήσει ένα μικρό μουσικό σύνολο και να παρουσιάσει κάτι αξιόλογο, με σκοπό την ανάδειξή τους;

    Με όλα αυτά τα προβλήματα, γιατί να πάω εγώ, εσύ, αυτός κλπ, να διδάξει κάποιο παραδοσιακό όργανο στο μουσικό σχολείο; Δε θα ήταν καλύτερο να βρει μια δουλειά (αρκετά δύσκολο κι αυτό, αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία) που να του παρέχει τα στοιχειώδη;;;

    Tags
    Μουσική Εκπαίδευση:ρυθμόςπαρτιτούρες



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #12961   /   11.04.2008, 14:24   /   Αναφορά
    Μακάρι, Μπάμπη να ακουγόταν αυτά και όχι κάτι άλλα θέματα που πέρνουν διαστάσεις ελέφαντα χωρίς λόγο! Ωραίο άρθρο!
    #12965   /   11.04.2008, 15:28   /   Αναφορά
    Είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα και σας συγχαίρω για το άρθρο και τον έντονο προβληματισμό που προβάλετε.



    Δυστυχώς η μουσική μας παιδεία χάνεται χρόνο με το χρόνο. Για παράδειγμα στη λαϊκή μουσική έχει εισχωρήσει το ξένο στοιχείο με συνέπεια να μιλάμε πια για ελαφρολαικό ποπ ή όπως νομίζει ο καθένας να το λέει.



    Το έντεχνο έχει καταντήσει έρμαιο καλλιτεχνών που δεν ξέρουν που πατάνε και που βρίσκονται προσπαθώντας να μας αποδείξουν ότι είναι οι σωτήρες της ελληνικής μουσικής, με συνέπεια να δημιουργείται μία χειρότερη μόδα από τα σκυλάδικα.



    Τέλος ακόμα και οι νεότεροι καλλιτέχνες - μουσικοί που ασχολούνται σοβαρά με την παραδοσιακή μουσική δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να αναπαράγουν παλαιότερες ιδέες. Βέβαια σε αυτό το σημείο υπάρχει το ελαφρυντικό ότι δεν υπάρχει ερέθισμα και κίνητρο.



    Πάντως ΜΠΡΑΒΟ για το άρθρο.



    #12972   /   11.04.2008, 19:43   /   Αναφορά
    1. Δεν πιστεύω πως υπάρχει γενικά σωστή μουσική παιδεία στη χώρα μας. Οπότε δεν μπορώ να έχω απαιτήσεις σε πιο...ειδικά πράγματα!

    2.Μακάρι να έβλεπαν και άλλη αυτό το άρθρο! Ίσως τότε να γινόταν κάτι!
    #12974   /   12.04.2008, 00:27
    θλιβερή κατάσταση..

    έκανες πολύ καλά που έγραψες το άρθρο.

    Γενικά η παιδεία πάσχει από φοβερές ελλείψεις

    και ειδικά σε κάτι τέτοια θέματα που έχουν να κάνουν με τις παραδόσεις μας

    όπως η μουσική και ο χορός.

    Αυτά βρίσκονται στον πάτο της λίστας στα σχέδια των αρμόδιων υπουργείων.

    "Βοηθάνε"και άλλοι βέβαια να θάβονται αυτά και να αναδεικνύονται άλλες πιο"σύγχρονες"τάσεις δυτικής προέλευσης.

    Το πως και το γιατί είναι εν πολλοίς γνωστό..εδώ κοιτάνε πως θα ξεχάσουμε την ιστορία μας,θα δίνουνε και λεφτά για σαντούρια ;

    Η παράδοση αποτελεί τη βάση της πολιτισμικής δημιουργίας

    μεταδίδεται από γενιά σε γενιά, επιβιώνει ,ομορφαίνει το παρόν και γίνεται έμπνευση για περαιτέρω δημιουργία..

    Μπράβο για το άρθρο σου και τέλος μια φιλική συμβουλή ή καλύτερα παράκληση:

    φτιάχνε παρτιτούρες,κουβάλα τα όργανα,συνέχισε να εμπνέεις και να βοηθάς

    τους μαθητές σου,μην περιμένεις κίνητρο απ'το κράτος .

    Το κίνητρο είναι να αντισταθείς και να βλέπεις τη χαρά που παίρνουν οι μαθητές σου από όσα μπορείς έστω χωρίς βοήθεια να τους προσφέρεις.


    #13128   /   17.04.2008, 19:15
    συμφωνω απολυτα, αυτη η κατασταση ειναι αισχρη.

    Οι παραδοσεις μας τουλαχιστον πρεπει να γινεται καποια προσπαθεια να φυλασσονται και να μεταδιδονται στους επομενους γιατι αποτελουν μερος της ταυτοτητας μας και της πολιτιστικης μας κληρονομιας.

    Συμφωνω και επαυξανω για το θεμα της ιστοριας μας γενικα. Τι περιμενεις οταν υπαρχουν Ελληνες που υποστηριζουν οτι η κληρονομια μας ειναι κυριως.....τουρκικη?? οταν η ελληνικη τηλεοραση δειχνει σειρα στα τουρκικα, χωρις μεταφραση, λες και ειμαστε παρακλαδι της τουρκιας και πρεπει να καταλαβαινουμε και τουρκικα? δεν εχω προβλημα με κανεναν λαο, αλλα οταν αφηνουμε ερμαιο τον δικο μας ελληνικο πολιτισμο για να υπερασπισουμε ξενες επιδρασεις εις βαρος μας εμεις οι ιδιοι υποβιβαζουμε τους εαυτους μας. Πρεπει να προασπιζουμε την ταυτοτητα μας, οπως φροντιζουν ολοι οι αλλοι λαοι να κανουν, κι ας μην εχουν πλουσια κληρονομια μερικοι (και γι'αυτο προσπαθουν να οικειοποιηθουν την ιστορια αλλων χωρων).

    Κι επειδη ειμαι κι εγω ρομαντικη, συμφωνω με την παρακληση και το μοτο "φτιαχνε παρτιτουρες......." κλπ, αλλα πως οταν το κρατος οπως διαβασαμε στο αρθρο δεν εξασφαλιζει ουτε τα βασικα προς το ζην για αυτους τους ανθρωπους? Πως θα το κανουν οταν πρεπει να βρουν αλλη δουλεια για να ζησουν?

    Το νηστικο το αρκουδι δεν χορευει, ουτε παιζει παραδοσιακη μουσικη..........

    #12975   /   12.04.2008, 00:28   /   Αναφορά
    Το θέμα με τον ρόλο των καθηγητών μουσικής στα γενικά σχολεία,που πάνε να τον καταργήσουν τελείως,μάλλον θα επηρεάσει αρνητικά και τα μουσικά.Και αντί για καλυτέρευση των όσων γράφεις,θα γίνουν ακόμα χειρότερα τα πράγματα.Γενικά στο θέμα των χρημάτων είναι απαράδεκτη η κατάσταση.Δεν νομίζω όσοι μουσικοί διδάσκουν σε σχολεία να το κάνουν για τα λεφτά που τους δίνουν.Μάλλον για να μαζεύουν παιδιά για ιδιαίτερα το κάνουν(και πολύ καλά κάνουν).

    Η υποβάθμιση της μουσικής στην κρατική εκπαίδευση αφορά το σύνολό της,πόσο μάλλον και την παραδοσιακή,που δεν έχει και πολλούς φάν.
    #13024   /   14.04.2008, 13:03   /   Αναφορά
    Μήπως ανακαλύψαμε την Αμερική; Μα με τι καθόμαστε και ασχολούμεθα, με το Ελληνικό κράτος; Της αρπαχτής, του βολέματος, του μέσου και του γνωστού; Εδώ ο κόσμος δεν έχει να φάει, κινδυνεύει ανα πάσα στιγμή η ζωή του, η περιουσία του, η οικογένεια του κι εμείς θα σκεφτούμε τα μουσικά σχολεία στην Ελλάδα και την παραδοσιακή μας μουσική;

    Είναι για γέλια και για κλάματα αγαπητέ santourman η όλη κατάσταση. Θέλει πολύ ρομαντισμό η ενασχόληση στην Ελλάδα με τη μουσική παιδεία.
    Δεν αξίζει να πολεμάς με σφεντόνα ενάντια σε άρματα!
    Έχουν ξεφτίσει τα πάντα, και πλέον κανένας δεν ενδιαφέρεται για τίποτα, παρά μόνο για τον εαυτό του. Αυτός ο εγωκεντρισμός και η απομόνωση είναι η χειρότερη πληγή της εποχής μας.

    Ακόμα και στην ανώτερη εκπαίδευση που αναφέρεις, οι περισσότεροι διδάσκοντες είναι άσχετοι με το θέμα. Με σπουδές Ευρωπαϊκής μουσικής που παίζουν πιάνο. Με σπουδές Βυζαντινής Μουσικής, χωρίς καμιά γνώση μουσικού οργάνου. Κάποιος μάλιστα γνωστός και μη εξαιρετέος κ. Μουσικολόγος, διδάσκει ταμπουρά, και σάζι χωρίς να έχει ιδέα, έχοντας μόνο δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής. Είναι αυτό που αναφέρεις κι εσύ, μεταξύ άλλων. Τι δουλειά έχει το δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής με τη γνώση παραδοσιακού οργάνου; Είναι σαν να σε βάλουν να οδηγήσεις αεροπλάνο, επειδή έχεις δίπλωμα Ι.Χ. Κατ’ εμέ, η γνώση της Βυζαντινής Μουσικής είναι απαραίτητη για κάθε οργανοπαίχτη, όπως απαραίτητη είναι και η γνώση ενός οργάνου, για τον σπουδάζοντα Βυζαντινή Μουσική. Το ένα συμπληρώνει το άλλο.



    Τέλος, η margo έδωσε την καλύτερη συμβουλή για όλους τους παραμένοντες ρομαντικούς. Ας την ακολουθήσουμε σιωπηλά και χωρίς φανφάρες και έπαρση, γιατί η μουσική ενώνει το κόσμο, δεν τον χωρίζει ούτε τον κατηγοριοποιεί:

    : "...φτιάχνε παρτιτούρες, κουβάλα τα όργανα, συνέχισε να εμπνέεις και να βοηθάς τους μαθητές σου, μην περιμένεις κίνητρο απ' το κράτος .

    Το κίνητρο είναι να αντισταθείς και να βλέπεις τη χαρά που παίρνουν οι μαθητές σου από όσα μπορείς έστω χωρίς βοήθεια να τους προσφέρεις."




    Σοφά λόγια, μπράβο margo!

    Μπράβο και σε σένα santourman !



    ”…γιατί εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμ’ αδερφέ μου απ’ τον κόσμο. Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο!”

    #13050   /   15.04.2008, 20:38   /   Αναφορά
    Έτσι είναι δυστυχώς... Ενδιαφέρον άρθρο!
    #13130   /   17.04.2008, 21:31   /   Αναφορά
    Στο δικό μου σχολείο πάντως στη μουσική είναι η ώρα του παιδιού γιατί η Καθηγήτρια είναι "Μούφα" καλά που πάω και στο Ωδείο.....
    #14431   /   08.06.2008, 21:52
    Εδω ακουω κατα καιρους,διαφορους ξενους,απλους πολιτες η κ' επιστημονες να θελουν να γνωρισουν την Μουσικη μας κ' εμεις οι ιδιοι,τη χλευαζουμε!Για φανταστητε το!Δυστυχως,αυτη ειναι η καταντια η δικη μας κ' του κρατους μας!Πολυ ενδιαφερον το αρθρο σου φιλε μου,που με βρισκει συμφωνο,απο την 1η λεξη,ως την τελευταια!..

    #19214   /   15.11.2009, 13:44   /   Αναφορά
    Μπάμπη πολλά τα έτη σου!! Ωραιο το αρθρο αλλά πουθενά δεν αναφερεται (και μερικοι εμπειροτεχνες ποτε δεν αναφερουν) οτι ειναι κ μερικοι "εμπειροτεχνες" που απλα αγόρασαν ενα λαουτο για παραδειγμα κ πανε και διδασκουν. Εσυ (επειδη σε ξέρω) εισαι καλος μουσικος αλλα ποσοι ειναι οι άσχετοι εκει μέσα που διδασκουν? Πως λοιπόν αυτοι που δεν εχουν ιδέα (αντε εστω μερικοι μπορει να καναν και καναν χρονο μαθημα σε ωδειο, ως μαθητες εννοω ε..!) να γίνουν μονιμοι και να εχουν ολες τις κανονικες απολαβές? Πως καποιος που πηρε ενα πτυχίο (ουτε καν διπλωμα, οχι οτι λεει κατι κ αυτο) Βυζαντινης μουσικης με βαθμο 6 (φαντασου να μην υπηρχε και επιεικεια ε? αστα να πανε) και δεν εχει ανεβει ουτε μια φορα σε Ψαλτήρι (ασε τωρα αμα παταει καλα σε φωνή) να παει να διδαξει στα καημενα τα παιδακια και να το παιζει και δάσκαλος? Τα λεμε Άρτα Μπαμπη!! (Οι εμπηροτέχνες που διαβασαν το σχόλιο μου ας αναρωτηθουν πόσοι ειναι άξιοι να διδάξουν απο τους εμπηροτέχνες συναδελφους τους, ή και οι ιδιοι, στα μουσικα σχολεια που διδάσκουν και μετα να πάνε να ζητήσουν μονιμοποίηση)
    #20348   /   15.06.2010, 17:02   /   Αναφορά
    ΜΠΡΑΒΟ!!!!!

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ καποιος αναφέρει αυτό το θέμα!!!!

    Μπράβο !Πέρα από το νόημα και το μήνυμα που περνά το άρθρο σου είναι άψογο!!!
    #21495   /   11.01.2011, 13:09   /   Αναφορά
    Το άρθρο -δυστυχώς- παραμένει επίκαιρο...
    #21496   /   11.01.2011, 13:46   /   Αναφορά
    Καλή χρονιά παιδιά, ότι επιθυμεί ο καθένας από εμάς....ας γενεί!

    Santourman έχεις μεγάλο δίκιο...και αυτό το δίκιο μας πνίγει. Θα κάνω ακόμα μία ευχή λοιπόν...ο λόγος τον λίγων ας γίνει ο λόγος των πολλών. Η αλλαγή να έρθει από εμάς και όχι από αυτούς. Θα κάνω ένα πικρό σχόλιο και θα βάλω και τον εαυτό μου μέσα...

    Π ω ς θα βρούμε το δίκιο μας όταν ακόμα και οι μουσικοί με μόνιμες θέσεις και καλώς έχει γίνει, προς Θεού, δεν αντιδρούν/με? Που είναι ο σύλλογος μουσικών, αν υπάρχει, να μας προστατέψει νομικά? Οταν μεμονωμένα κάποιοι από εμάς στελνουν και ξαναστέλνουν στο υπουργείο, γραπτώς, τα παράπονά τους? Δεν είμαι νομικός και ούτε προσπαθώ να ανοίξω "θέμα" μεταξύ συνεργατών μου...αλλά τα λόγια του αέρα δεν φτάνουν. Μας θέλουν ΔΙΧΑΣΜΕΝΟΥΣ!!! Είμαστε ενωμένοι με την μουσική μας, είτε λέγεται βυζαντινή, είτε λέγεται παραδοσιακή, είτε λέγεται ροκ, είτε μοντέρνα...να δίδάξουμε και να μάθουμε θέλουμε όλοι...! Από εμάς θα γίνει η αρχή...πρώτα ο Θεός.

    Υγεία κ Αγάπη σε όλους και για όλους.
    #21526   /   15.01.2011, 12:27   /   Αναφορά
    Το Δημόσιο γίνεται πάντα ο πιλότος του αύριο...

    ή ο ΔΟΛ...

    οι δύο αυτοί είναι που εφαρμόζουν πρώτοι τα προγράμματα καταστρατήγησης των θεσμών...

    ωρομίσθιος - μπλοκάκι - αυτασφάλιση -σύμβαση κλπ.

    να μην πάει ο εργαζόμενος;;;

    να αρνηθεί;;;

    αφήνουν έξυπνα να αιωρείται η μονιποίηση, η μελλοντική, κατεβάζουν κάπως τις αμφιβολίες στο μυαλό του ενδιαφερόμενου, κι έχουν πάντα προσφορά...

    Δημόσιο είναι αυτό σου λέει ο άλλος... πως μονιμοποίησαν τους άλλους (άλλη παγίδα αυτή, αφού απολύοντας δέκα σειρές προσλαμβάνει μία), ελπίζει, μπλοκάρεται χρόνια, οι ώρες δεν είναι συνεχόμενες, ο μήνας -εάν θέλει να απασχοληθεί κι αλλού - είναι καμμένος...

    οι δείκτες ανεργίας του Κράτους πέφτουν (εικονική πραγματικότητα) κ' οι άνθρωποι ούτε μισθούς έχουν ούτε απασχόληση ούτε μέλλον...

    μία σκληρή φράση μου βγαίνει (από την πραγματικότητα) Κύριοι εργαζόμενοι "εξαπατήσατε τους επόμενους με την αφέλειά σας {περί διορισμού}- καταστρέφοντας πρώτα πρώτα τους εαυτούς σας"... (ρητορική αναφορά) (αλίμονο)...

    το Δημόσιο σας χρησιμοποίησε προκειμένου να τα χει καλά με τις σημερινές εξελίξεις στο εργασιακό ασφαλιστικό συνταξιοδοτικό κλπ - όπως το όλον θέμα έχει εξελιχθεί...

    δεν μπορώ να προτείνω πήγαινε μείνε φύγε παραιτήσου στάσεις εργασίας ή απεργίες... (μπορώ να προτείνω - μην πονάτε τα παιδιά) δεν μπορώ να προτείνω όμως σε ό,τι αφορά την ίδια σας τη ζωή, το αύριο το δικό σας - των παιδιών σας (οικογένειες)...

    μπλοκαριστήκατε... δυστυχώς...

    Συμμετέχω συμπάσχω από κοντά στο πρόβλημα - όχι όμως από μέσα...

    Να ευχηθώ ΚΑΛΟ ΑΓΩΝΑ και καλή τύχη...



    santurman το άρθρο σου ας γίνει αφορμή ...(!!!)
    #22850   /   11.06.2011, 21:58   /   Αναφορά
    Με το 1ο πρόβλημα -συμφωνώ 100% μαζί σου συνάδελφε αλλά με το 2ο όχι.Τα μουσικά σχολεία έχουν ελληνοκεντρικό χαρακτηρα και δε νομίζω πως υποβαθμίζεται η παραδοσιακή μουσική μας.Οι υποδομές σίγουρα δεν είναι καλές.Ο χαρακτήρας παραμένει όμως.Έτσι πιστεύω.
    #23582   /   18.10.2011, 16:46   /   Αναφορά
    Δυστυχώς ή ευτυχώς, έχω την τύχη να είμαι στην Γ΄ λυκείου του Μουσικού Λυκείου Παλλήνης (που ήταν έως πρότεινως και πειραματικό) και η αλήθεια είναι πώς το πρόβλημα της υποβάθμισης της παραδοσιακής μουσικής είναι οξύ ακόμη και στο σχολείο μας, που θεωρείται ότι έχει παράδοση στους παραδοσιακούς μουσικούς που βγάζει. Διότι όχι μόνο δεν έχουμε καθηγητές παραδοσιακής μουσικής (είναι 18 οκτωβρίου και δεν έχουμε κάνει ούτε βυζαντινή μουσική, ούτε ατομκό μάθημα) αλλά και όταν αν με το καλό έρθουν και μπούμε επιτέλους στο πλήρες πρόγραμμα θα έχουμε χάσει ένα σωρό πολύτιμες διδακτικές ώρες. Επιπλέον, κυρίως παλιότερα μερικοί "καθηγητές" ήταν ακατάρτιστοι και δεν είχαν καμία ιδέα του οργάνου που δίδασκαν, καθώς διορίζονταν με υπεύθυνη δήλωση ότι ξέρουν να παίζουν το όργανο. Και αυτή την κατάσταση την έχω ζήσει κι εγώ, όταν στην πρώτη γυμνασίου το πρώτο μάθημα σαντουριού το έκανα 5 δεκεμβρίου και η δασκάλα ήταν άσχετη... ούτε τεχνική μου δίδαξε, ούτε έπαιζε σαντούρι. Μάλιστα με παραπλάνησε στην αγορά σαντουριού, λέγοντας μου ότι ένας κατασκευαστής δεν φτιάχνει καλά σαντούρια, μόνο και μόνο επειδή είχε διαπληκτιστεί μαζί του (είναι από τους καλύτερους κατασκευαστές σαντουριού στην Ελλάδα).. Το αποτέλεσμα ήταν να χρυσοπληρώσω ένα σαντούρι που έσκασε δύο φορές το ξύλο του (διπλά λεφτά για επισκευή) και έχει απαράδεκτο ήχο... Και αναγκάζομαι να λούζομαι ακόμα την ασχετοσύνη αυτής της "καθηγήτριας".... Ευτυχώς που δεν ξανάρθε στο σχολείο....