Aκούγοντας αυτά τα τραγούδια, νιώθω να αιωρείται ένα πέπλο μελαγχολίας, απόλυτα ταιριαστό με τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί γύρω μας.
Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις του «Μετρονόμου» ο νέος δίσκος του Κώστα και του Χρήστου Κολοβού με τίτλο «Όνειρο πάνω απ’ την πόλη». Μια δουλειά με χαρακτηριστικές συμμετοχές όπως του Κώστα Θωμαΐδη, Γιάννη Κούτρα, Δημήτρη Νικολούδη και του Θάνου Μικρούτσικου. Το δίσκο συμπληρώνουν δυο οργανικά.
Οι μελωδίες των τραγουδιών, που τις διακρίνει ιδιαίτερη ευαισθησία, ξεχωρίζουν από το πρώτο κιόλας άκουσμα. Την προσωπική του σφραγίδα βάζει ο Θάνος Μικρούτσικος ερμηνεύοντας την «Άφυτο» («Σ΄ αυτόν τον τόπο που άλλαξε χρώμα»), τραγούδι από τον πρώτο δίσκο των αδελφών Κολοβού, ενώ ο Χρήστος Κολοβός τραγουδά ένα παλιότερο κομμάτι του Μικρούτσικου σε στίχους Κώστα Τριπολίτη, το «Μοναξιά, χιλιάδες φύλλα», που είχε κυκλοφορήσει το 1992 στο δίσκο «Συγγνώμη για την άμυνα» με τον Γιώργο Νταλάρα. Ιδιαίτερες ερμηνείες καταθέτουν και οι υπόλοιποι τραγουδιστές. Ξεχώρισα αυτές του Γιάννη Κούτρα στο «Θάλασσα γίνομαι» αλλά και του Κώστα Θωμαΐδη στο «Είμαι τόσο κουρασμένος».
Aκούγοντας αυτά τα τραγούδια, νιώθω να αιωρείται ένα πέπλο μελαγχολίας, απόλυτα ταιριαστό με τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί γύρω μας. Και είναι βέβαιο, πως έχουμε να κάνουμε με τραγούδια «βραδυφλεγή»… Που δεν πρόκειται δηλαδή να γίνουν σουξέ με την πρώτη, δε νομίζω άλλωστε πως είναι αυτός ο σκοπός των δημιουργών, πολύ περισσότερο σήμερα, αλλά θα βρούνε τη θέση τους σιγά, σιγά στο χώρο και το χρόνο. Και για να ’χουμε καλό ρώτημα, ποια τηλεόραση και ποια ραδιόφωνα (εξαιρουμένης της κρατικής ραδιοφωνίας), θα χαρίσουν μερικά λεπτά σ’ αυτές τις τρίλεπτες ή τετράλεπτες καταθέσεις ψυχής; Δεν ξέρω βέβαια, αν υπάρχει κάτι σήμερα που να γίνεται επιτυχία, με την έννοια μιας ευρείας αποδοχής από το κοινό. Και λέγοντας βεβαίως επιτυχία, δεν εννοώ τα «κλικ» στο Youtube ή τα «like» στο Facebook. Γιατί τελευταία βλέπω πως κάπως έτσι μετριέται η επιτυχία ενός τραγουδιού…
Μια τελευταία παρατήρηση που θέλω να σημειώσω, είναι πως τα τελευταία χρόνια οι σημαντικότερες, κατά τη γνώμη μου, παραγωγές έρχονται από «μικρές» και ανεξάρτητες εταιρείες, όπως του «Μετρονόμου», του «Δικτύου», του «Καθρέφτη», του «Ογδόου», της «Ζέφξις», της «Protasis» ή από προσωπικές παραγωγές, που σεβόμενες τον ακροατή, αντιστέκονται στη φθήνια και την προχειρότητα της εποχής. Αναφέρομαι βεβαίως σε νέα τραγούδια και όχι σε συλλογές, ζωντανές ηχογραφήσεις κλπ…. Δε λέω πως είναι όλες παραγωγές που θα αλλάξουν την πορεία του τραγουδιού, απλά διαπιστώνω πως οι πιο αξιόλογες δουλειές έρχονται από τις μικρότερες εταιρείες.
Οι Κώστας & Χρήστος Κολοβός σημειώνουν στο ένθετο:
«Ευχαριστούμε τον Γιάννη Κούτρα, τον Κώστα Θωμαΐδη και τον Δημήτρη Νικολούδη για τις υπέροχες ερμηνείες τους και φυσικά τον Θάνο Μικρούτσικο που μας εμπιστεύθηκε ένα από τα ωραιότερα τραγούδια του. Τέλος ευχαριστούμε τον ζωγράφο Ανδρέα Μαράτο και τον Θανάση Συλιβό που έδωσε την ψυχή του για να εκδοθεί αυτός ο δίσκος.
Ο δίσκος αφιερώνεται στη μνήμη του πατέρα μας».
1) Φρέσκο χώμα (στίχοι: Σταυρούλα Παγώνα) Χρήστος Κολοβός
2) Είμαι τόσο κουρασμένος (στίχοι: Ναπολέων Λαπαθιώτης) Κώστας Θωμαΐδης
3) Όνειρο στην πόλη - Οργανικό
4) Άφυτος (στίχοι: Κώστας & Χρήστος Κολοβός) Θάνος Μικρούτσικος
5) Πρίγκηπος (στίχοι: Γιάννης Κεσσόπουλος) Κώστας & Χρήστος Κολοβούς
6) Μοναξιά χιλιάδες φύλλα (μουσική: Θάνος Μικρούτσικος, στίχοι: Κώστας Τριπολίτης)
Χρήστος Κολοβός
7) Θάλασσα γίνομαι (στίχοι: Κώστας & Χρήστος Κολοβός) Γιάννης Κούτρας
8) Παραλλαγή στο θέμα «Είμαι τόσο κουρασμένος» - Οργανικό
9) Ουρανός (ποίηση: Μανώλης Αναγνωστάκης) Δημήτρης Νικολούδης
Έπαιξαν οι μουσικοί:
Μιχάλης Πιπέρκος (σαξόφωνο, φλάουτο, κλαρινέτο), Γιώργος Ιωσηφίδης (βιολί), Κώστας Κολοβός (μαντολίνο), Χρήστος Κολοβός (προγραμματισμός computer, κιθάρες).Η ενορχήστρωση έγινε από τους Κώστα & Χρήστο Κολοβό. Η ηχογράφηση στο studio Koch, ενώ οι φωνές ηχογραφήθηκαν στο Aeolia studios με ηχολήπτη τον Μιχάλη Νικολούδη, ο οποίος έκανε τη μίξη και το mastering. Το εξώφυλλο του άλμπουμ φιλοτέχνησε ο ζωγράφος Ανδρέας Μαράτος.
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#27395 / 06.06.2013, 13:59 / Αναφορά Σε διαβαζω καιρο μα σημερα θατολμησω να πω οτι με απογοητευσες.Εμφανιζεις σαν δικα σου λογια,τα λογια του Νοτη Μαυρουδη -τον οποιο λατρευω- απο συνεντευξη του; "Νιώθω ακούγοντας αυτά τα τραγούδια, να αιωρείται ένα πέπλο μελαγχολίας, απόλυτα ταιριαστό με τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί γύρω μας. Και είναι βέβαιο, πως έχουμε να κάνουμε με τραγούδια «βραδυφλεγή»… Που δεν πρόκειται δηλαδή να γίνουν σουξέ με την πρώτη, δε νομίζω άλλωστε πως είναι αυτός ο σκοπός του δημιουργού, πολύ περισσότερο σήμερα, αλλά θα βρούνε τη θέση τους σιγά, σιγά στο χώρο και το χρόνο. Και για να ’χουμε καλό ρώτημα, ποια τηλεόραση και ποια ραδιόφωνα (εξαιρουμένης της κρατικής ραδιοφωνίας) θα χαρίσουν μερικά λεπτά σ’ αυτές τις τρίλεπτες ή τετράλεπτες καταθέσεις ψυχής;" http://notismavroudis.gr/el/prosopikes-apopsis/itemlist/user/64-harry.html?start=40 |
#27398 / 06.06.2013, 18:32 |
#27399 / 06.06.2013, 18:33 Μόνο που, αν προσέξεις λίγο καλύτερα, θα δεις πως αυτά δεν είναι λόγια του Νότη Μαυρουδή αλλά δικά μου, από την παρουσίαση που έκανα στο δίσκο του. Απλά λίγο παραπάνω έχει ένα κομμάτι από συνέντευξη που μου παραχώρησε και μπερδευτηκες. Θα μου πεις τώρα, γιατί χρησιμοποίησα την ίδια παράγραφο...Απλά, ακούγοντας αυτό τον δίσκο, πραγματικά ένιωσα παρόμοια συναισθήματα με εκείνο του Μαυρουδή. Προσπαθώντας λοιπόν να φτιάξω την παράγραφο με τα σχόλια, έγραψα τα ίδια περίπου λόγια, σχετικά με τη μελαγχολία (πραγματικά μελαγχόλησα ακούγοντας τον δίσκο των Κολοβών), αλλά και σχετικά με τα ραδιόφωνα. Κι έφαγα τον κόσμο να δω πού τα έχω ξαναγράψει. Τα βρήκα λοιπόν και επειδή μου άρεσε όπως ήταν διατυπωμένα, χρησιμοποίησα την ίδια παράγραφο....Ιδού το έγκλημά μου.... Ποτέ όμως δεν θα χρησιμοποιούσα τα λόγια άλλου για δικά μου... |