Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#5851 / 13.10.2006, 02:59 / Αναφορά Οτι η μουσική μπορεί να επηρεάσει τον άνθρωπο το πιστεύω. Ότι η μουσική του Μότσαρτ, έχει τέτοιες δυνατότητες δεν το γνώριζα. Προφανώς είναι λίγο υπερβολικά όλα αυτά. Ελένη πάντως πολύ καλό το απόσπασμα από το βιβλίο που παραθέτεις. |
#5859 / 14.10.2006, 16:14 Ευχαριστώ Πέτρο... Κατά τη γνώμη μου εγώ δε το βρίσκω καθόλου υπερβολικό το να επιδρά η μουσική ( και όχι μόνο Μοτσαρτ) στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Βέβαια το συγκεκριμένο βιβλίο μιλάει για την επίδραση του Μότσαρτ, και αυτό γιατί έχουν γίνει αμέτρητα πειράματα με τη συγκεκριμένη σονάτα. Τα αποτελέσματα ήταν πραγματικά θεαματικά και δε μιλάω μόνο για τον παιδαγωγικό χαρακτήρα. Στην Αμερική, Καναδα, και στο εξωτερικό γενικότερα (δυστυχώς όχι ακόμη Ελλάδα) κάνουν θεραπείες ακόμη και σε ψυχικά νοσήματα ακούγοντας μόνο τον συγκεκριμένο συνθέτη...να μη μιλήσω τι γίνεται με τις εγκυμοσύνες, τοκετούς νεογνά κλπ. Φαντάζομαι λίγο πολύ θα έχεις ακούσει ότι το νεογνό μπορεί να διακρίνει ενδομήτριους ήχους της δικής του μητέρας σε σχέση με ήχους άλλης μητέρας και επίσης να αντιδρά στις μεταβολές του καρδιακού παλμού και των κινήσεων. Πιστεψέ με Πέτρο η μουσική μπορεί να επηρεάσει τον άνθρωπο σε βαθμό που δε φαντάζεσαι. ΟΜΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ πως η μουσικοθεραπευτική προσέγγιση είτε ως ενεργός μουσικοθεραπεία είτε ως απλή ακρόαση απαιτεί ΕΙΔΙΚΗ ειδίκευση. |
#5853 / 13.10.2006, 12:54 / Αναφορά Ελένη σε ευχαριστούμε για το πολύ ενδιαφέρον απόσπασμα. Με τα πειράματα πολλές φορές διαπιστώνουμε κάτι ,το μετράμε αλλά δεν μπορούμε να το αποδείξουμε .Αυτό δεν σημαίνει πως ανήκει στην σφαίρα της φαντασίας .Η επίδραση λοιπόν της μουσικής(και όχι μόνο του Μοzart) είναι κάτι παραπάνω από δεδομένη στον άνθρωπο. "Oι προσδοκίες για την επίδραση Mότσαρτ έχουν ξεφύγει πολύ από την πραγματικότητα" είπε ο κ.Shaw.Aυτό πιστεύω το είπε διότι είδε κάποιες εταιρείες να θησαυρίζουν πουλώντας ουσιαστικά τα αποτελέσματα των πειραμάτων του και έμεινε ο άνθρωπος με τρεις και εξήντα.Και εγω τέτοια δήλωση θα έκανα αν είμουν στη θέση του. Και κάτι τελευταίο... Frederic Chopin ή Franz Liszt δοκιμάσατε κύριε Shaw? "15 εσπερινούς" του Μάνου Χατζιδάκι? για κάντε pls και κανένα πείραμα με αυτούς να δούμε τα αποτελέσματα!!:-) |
#5860 / 14.10.2006, 16:27 Ευχαριστώ semplice, Εχεις δίκιο όταν λες πως με τα πειράματα διαπιστώνουμε κάτι αλλά δε μπορούμε να το αποδείξουμε (όχι πάντα) !!! Φαίνεται ότι η επίδραση της μουσικής, κυρίως μέσω του ρυθμού, αφορά ενστικτώδεις λειτουργίες που σχεντίζονται με το οντολογικά αρχέγονο κομμάτι του αννθρώπινου εγκεφάλου. Έχει διαπιστωθεί πως όταν κάνουμε ακρόαση μιας γρήγορης μουσικής αγωγής, έχουμε αύξηση της συχνότητας της αναπνοής και του καρδικού παλμού, και το αντίθετο ! Οπότε φαίνεται να ευσταθεί ο όρος "νιώσε τον ρυθμό"...δίοτι όλοι οι άνθρωποι μπορούν να νιώσουν τον ρυθμό, ΑΝΤΙΘΕΤΑ δε μοιάζει να έχει ενιαία λογική στον όρο π.χ. "νιώσε τη μελωδία", διότι λόγω διαφορετικής παιδείας η αντίληψη της μελωδικής-αρμονικής γραμμής διαφέρει από άτομο σε άτομο !!! Γιαυτό semplice "νιώσε τον ρυθμό" :) |
#5857 / 14.10.2006, 14:03 / Αναφορά Σαν παγκόσμια και τεχνοκρατούμενη κοινωνία, είναι γεγονός, πως στην έρευνα για την λειτουργία και τις δυνατότητες του εγκεφάλου, είμαστε ακόμη πάρα πολύ πίσω, σε αντίθεση με ομάδες ατόμων που ειναι αρκετά προχωρημένοι όπως π.χ. οι βουδιστές μοναχοί, οι γνώσεις των οποίων, όμως, δεν είναι επιστημονικά μετρήσιμες ώστε να βγαίνουν ασφαλή συμπεράσματα. |
#6023 / 30.10.2006, 18:45 / Αναφορά Το απόσπασμα με εντυπωσίσασε. Λέω να αγοράσω και το βιβλίο... |
#6026 / 31.10.2006, 00:33 Πράγματι Lansertis είναι εντυπωσιακό το βιβλίο....Μόνο που είναι στα αγγλικά γραμμένο. Δεν νομίζω να έχεις πρόβλημα...δεν έχει ιδιαίτερη δυσκολία, είναι πολύ εύκολο στο διάβασμα ! |
#6471 / 01.12.2006, 00:06 / Αναφορά Οσο επιτρέπει η ώρα και η κούραση, μοιράζομαι κάποιους προβληματισμούς, ίσως ατελείς, αλλά πράγματι η δημοσίευση ειναι πολύ ενδιαφέρουσα. - αναφερόμαστε σε "effect". Δηλαδή, δεν ειναι κάποια γενικότερη θετική επίπτωση της μουσικής σε έναν εν γένει ψυχισμό του ανθρώπου. Αλλα επίδραση, με σχέση αιτίου /ων και αιτιατού /ων, που μάλιστα μπορεί να έχει και συγκεκριμένη διάρκεια, σε συγκεκριμένες ηλικίες (βιολογική δομή του ανθρώπου) και σε συγκεκριμένους τομείς λειτουργίας του εγκεφάλου. Δεν ειναι το ίδιο με την αποδεκτή πλέον σε όλους θετική επίδραση της μουσικής. Το κάνει πιο συγκεκριμένο. - Πχ, ο Κώστας δεν έχει άδικο όταν λέει ότι εκτός από τον Μοτσαρτ υπάρχει και ο Χατζηδάκης ... Ομως αυτό δεν σημαίνει πως αντίστοιχες "μετρήσεις" για τον Χατζηδάκη θα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Και αυτό δεν αναιρεί την μαγεία και την ευεργετική επίδραση της Μουσικής του Χατζηδάκη ή του Σοπέν. Αλλα ειναι κάτι το τελείως διαφορετικό. - Εχει ενδιαφέρον o ρυθμός. Θα υπήρχε αντίστοιχο αποτέλεσμα αν η ίδια σονάτα παιζόταν με άρμόνιο, ή με κιθάρα ? Θα μου πείτε "πάρε το βιβλίο να μάθεις :):):) ok. σωστό. μπορεί και να δινει απάντηση. - για το "πείραμα". Γενικά, σε τέτοια θέματα ανατρέχω σε μιά βασική διαφορά ανάμεσα σε πειράματα που γίνονται σε απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον και σε εκείνα που διεξάγονται σε συνθήκες αβεβαιότητας. Το κράσ τέστ ενός αυτοκινήτου ειναι ένα πείραμα, που με τις κατάλληλες "αναγωγές" μπορεί να προσδιορίσει με σχετικά μεγάλη ακρίβεια, τι θα συμβεί σε ένα παρόμοιο ατύχημα εκτός του εργαστηρίου (χτύπα ξύλο, αλλά αυτό μούρθε). Ομως, ειδικά σε ότι αφορά "πειράματα" που απευθύνονται οργανισμούς όπως ο άνθρωπος, που ειναι εξαιρετικά πολύπλοκοι και ανεξερεύνητοι σε μεγάλο βαθμό, δεν μπορούμε πάντα να μιλάμε με απόλυτα δεδομένα. Δηλ, όντως, η επίδραση μότσαρτ, μπορεί να έχει ευεργετηκά αποτελέσματα σε πολλούς ανθρώπους με περίπου ίδια χαρακτηριστικά. Οχι όμως σε όλους ντε φάκτο. Ηθικόν δίδαγμα. Μαλλον το βιβλίο πρέπει να αγοραστεί. (e-magazine effect). |
#6492 / 02.12.2006, 19:46 Thank......Thakn you! Ωραία τα έγραψες, και συμφωνώ μαζί σου...Η μουσική (κατά την γνώμη μου) σίγουρα επιδρά στον άνθρωπο...και όχι μόνο του Μοτσαρτ αλλά και πολλών άλλων συνθετών. Το θέμα είναι άλλο τελικά (διαβάζοντας το σχολιό σου το σκέφτηκα)...δεν μας λένε όλα αυτά τα αρθρα που διαβάζουμε κατά καιρούς αν η επίδραση της μουσικής στον άνθρωπο είναι θετική ή αρνητική.....φαντάζομαι πως θα υπάρχει και αρνητική επίδραση αν λάβουμε υπόψη την καταγωγή του ατόμου, την παιδεία του, τα μουσικά ερεθίσματα που έχει δεχτεί στην παιδική του ηλικία (αν έχει δεχτει) και διάφορα άλλα. Συμφωνώ μαζί σου περί ίδιων ανθρωπινων οργανισμών με περίπου ίδια χαρακτηριστικά.....που γίνονται τα πειράματα! Ποιος ξέρει? Θέλει ψάξιμο πολύ και υπομονή !!! Πάντως όταν πέφτει στην αντιληψή μου το θέμα αυτό το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον και συνήθως συμφωνώ με αυτά που αναφέρουν! Thank you again Thank για τα σχόλιά σου :) |
#7852 / 03.04.2007, 09:40 Ωστόσο, στον πυρήνα τους ξανασυναντάμε αυτούσια την αρχαία πεποίθηση, ότι η μουσική διεγείρει συμπαθητικά την ψυχή είτε προς το καλό (καταπραϋντικά, θεραπευτικά, ενδυναμωτικά, προς τη θεοσέβεια), είτε προς το κακό (έξαρση των ψυχικών και σωματικών παθών μέχρις αυτοκαταστροφής). http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathglobal_6_01/02/2004_1281088 Αυτο δεν το ειδες; |
#7853 / 03.04.2007, 10:09 mnk ευχαριστώ που παραθέτεις την σελίδα της καθημερινής.... Τα έχω δει και τα έχω διαβάσει όλα τα αρθρα αυτά: Μουσικοθεραπεία ανά τους αιώνες (I) Μουσικοθεραπεία ανά τους αιώνες (II) Η της μουσικής δύναμις Oταν η αρρώστια είναι «επιλογή» Iσλάμ, μουσική και ίαση Μουσικές θεραπευτικές και μουσικές επικίνδυνες Μουσική και Ψυχολογία Η μουσική ως φάρμακο (I) Η μουσική ως φάρμακο (II) Η τέχνη στην υπηρεσία της επιστήμης (I) Η τέχνη στην υπηρεσία της επιστήμης (II) Η επιθυμία της επικοινωνίας Συνεργάτες στην θεραπεία Προληπτική μουσικοθεραπεία κ.α. "Ωστόσο, στον πυρήνα τους ξανασυναντάμε αυτούσια την αρχαία πεποίθηση, ότι η μουσική διεγείρει συμπαθητικά την ψυχή είτε προς το καλό (καταπραϋντικά, θεραπευτικά, ενδυναμωτικά, προς τη θεοσέβεια), είτε προς το κακό (έξαρση των ψυχικών και σωματικών παθών μέχρις αυτοκαταστροφής)". Εσύ συμφωνέίς με αυτό που διάβασες? Δε μας λες ποια είναι η γνώμη σου. :) |
#6472 / 01.12.2006, 00:56 / Αναφορά Το Mozart effect ή Tomatis effect, είναι γνωστό από το 1991, όταν το περιέγραψε ο γάλλος ερευνητής Alfred A. Tomatis στο βιβλίο του "Pourquoi Mozart?" Η ψυχολόγος Frances H. Rauscher και ο φυσικός Gordon Shaw το έκαναν γνωστό στην Αμερική. Πάντως η ίδια η Rauscher έχει απαρνηθεί τις αρχικές της απόψεις και αμφισβητεί το φαινόμενο. Μια συνηθισμένη παρεξήγηση, για παράδειγμα, είναι να αναφερόμαστε σε μια "μονιμότητα" του φαινομένου. Στα πειράματα, τα παιδιά έγιναν πιο "σβέλτα" (smart) σε κάτι που έκαναν εκείνη τη στιγμή. Και όχι περισσότερο "έξυπνα" (intelligent) σε μακροχρόνια βάση. Η Rauscher μάλιστα προτείνει, τα χρήματα που ξοδεύονται σε τέτοιου είδους πειράματα να επενδύονται σε προγράμματα μουσικής εκπαίδευσης... Για όσους πάντως ενδιαφέρονται να το "ψάξουν": http://www.tomatis.com/ http://www.uwosh.edu/departments/psychology/rauscher.htm http://www.lautsmusic.com/FranBro.pdf http://en.wikipedia.org/wiki/Mozart_effect |
#6493 / 02.12.2006, 19:48 vouliakis ευχαριστώ που μας παρέθεσες αυτές τις πολύ ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες.... |
#7141 / 09.02.2007, 11:33 / Αναφορά Tο διάβασα! πάντως εγώ που ας πούμε ότι έχω μια κλίση στη μουσική, στα μαθηματικά ποτέ δεν τα πήγαινα ιδιέταιρα καλά.... |
#7177 / 13.02.2007, 10:51 Πως να τα πάμε καλά στα μαθηματικά αφού οι γονείς μας δεν μας είχαν στην κουνια μας μουσικούλα με κλασσική υπόκρουση???? Αστειευομαι...Ουτε εγώ τα πάω καλά στα Μαθηματικά παρόλο που από την εφηβεία μου ακούω κλασσική μουσική...δε ξέρω .... μήπως από επρεπε να ακούω από πριν? Δεν είναι τυχαίο όμως που όλοι οι επιστημονες υποστηρίζουν την επίδραση κλασικής μουσικής στον εγκέφαλο κυρίως στα νεογνά ....Κάτι γίνεται με την εκμάθηση ήχων, μια διδικασία που λαμβάνει χώρα μέσα στη μήτρα και η μεταβίβαση ήχων και ρυθμών από την μητέρα στο έμβρυο δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες για την ανάπτυξη του εγκεφαλικού ιστού του εμβρύου. Ξένια αστα....απο την κουνια μας έπρεπε να ακούμε....μη σου πω από την κοιλιά της μαμας μας!!! Τι να ακουγαν οι μαμάδες μας άραγε? |
#18785 / 27.07.2009, 11:05 Εγω και στα δύο σκράπας!!!!! |
#7176 / 13.02.2007, 05:12 / Αναφορά Όπως ειπώθηκε και πιο πάνω νομίζω πως όλοι γνωρίζουμε την επίδραση μουσικής στον ανθρώπινο νου. Βέβαια, εδώ τα θέματα είναι δυο: Το πως συνδέεται η κλασσική μουσική με τα μαθηματικά ειδικά και δεύτερον, πως επιδρά σ'αυτό μόνο ο Mozart...είναι πολύ περίεργο και σίγουρα αξιοπερίεργη είναι η εξήγηση-απάντηση, αν και όποτε δοθεί...Ελενάκι, πολύ ωραίο άρθρο. |
#7178 / 13.02.2007, 11:13 Γιώργο, θα προσπαθήσω να σου απαντήσω...στην αρχή του αρθρου του οποίου διάβασες αναφέρονται οι Πυθαγόρειοι. "Πρώτοι λοιπόν ήταν αυτοί που εξέτασαν την σχέση μεταξύ ήχων και αριθμών, και διαπίστωσαν ότι οι αριθμοί που διέπουν την αρμονία ενός διατεταγμένου υλικού κόσμου παίζουν τον ίδιο ρόλο και στη τεχνη της μουσικής.Είναι ενδιαφέρον ότι οι ίδιοι μαθηματικοί λόγοι που διέπουν τα βασικά (πυθαγόρεια) μουσικά διαστήματα, που προέρχονται από την αρμονική διαίρεση του μονοχόρδου (1:2 - διάστημα ογδόης, 2:3 - διάστημα πέμπτης, 3:4 - διάστημα τετάρτης), διέπουν και τις σωματομετρικές αναλογίες του ανθρώπινου σώματος αλλά και άλλων φυσικών κατασκευών όπως π.χ. ο κοχλίας, τα φύλλα των δένδρων, τα φτερά της πεταλούδας και πλείστες άλλες φυσικές δομές. Υπάρχουν μαρτυρίες ότι η σχολή των Πυθαγορείων χρησιμοποιούσε μουσικούς ήχους για θεραπεία ασθενών με βάση την άποψη ότι η αρμονία της μουσικής μπορεί να αποκαταστήσει τη διαταραγμένη ψυχοσωματική ισορροπία του ασθενούς. Η ιδιότητα της μουσικής να θεραπεύει τονίζεται επίσης από τον Πλάτωνα σε πολλά έργα του (Τίμαιος, Πολιτεία, Νόμοι), μάλιστα ο Πλάτων θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ο πρώτος επίσημος «συνταγογράφος» μουσικής στην αρχαιότητα, αφού προτείνει ως κατεξοχήν θεραπευτικό μουσικό τρόπο τον δώρειο τρόπο (αρχαία μουσική κλίμακα που οι μουσικολόγοι σήμερα πιστεύουν ότι αντιστοιχεί περίπου στον πρώτο ήχο της βυζαντινής μουσικής)." Τις πληροφορίες αυτές τις βρήκα στην παρακάτω διεύθυνση : www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathglobal_2_01/02/2004_1281091 Τώρα γιατί έχουν δώσει την αποκλειστικότητα στον Μοτσαρτ είναι κάτι που δε το έχω καταλάβει αρκετά. Η προσωπική μου γνώμη είναι πως ο συγκεκριμένος συνθέτης ενεργοποιεί περισσότερες εγκεφαλικές περιοχές κατά την ακρόαση. Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις περισσότερα για αυτό το θέμα προτείνω να επισκεφθεις την σελίδα της βιβλιοθήκης του Μεγάρου Μουσικής _ΛΙΛΙΑΝ ΒΟΥΔΟΥΡΗ στην συγκεκριμένη διευθυνση :www.mmb.org.gr Έχει ελληνική και ξένη βιβλιογραφία σχετικά με την μουσικοθεραπεία. :) |
#7318 / 23.02.2007, 16:28 Πολυ ωραιο το αρθρακι που παρεθεσες Ελενακι!! Σχετικα με την μουσικη και τον Πυθαγορα,υπαρχει ενα βιβλιαρακι με τιτλο "Η μουσικη του Πυθαγορα".Δυστυχως δεν θυμαμαι τον συγγραφεα.Εξηγει την λειτουργια του μονοχορδου και την διαιρεση του που αναφερεις. |
#7325 / 23.02.2007, 23:38 stuff.... ε όχι και αρθράκι..!..ολόκληρη ερευνα κάνανε οι επιστημονες πάνω σε αυτό το θέμα.... :) Το βιβλιαράκι που λες είναι το "Η ΑΡΜΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΩΝ" (Η μαθηματική έννοια της Αρμονίας στο μουσικό σύστημα των Πυθαγορείων) Συγγραφέας: ΤΑΙΗΛΟΡ ΝΕΣΤΩΡ και Εκδόσεις: ΝΕΦΕΛΗ...... Εξηγεί πολλά για το μονόχορδο, όπως για παράδειγμα: Επρεπε οι Πυθαγόρειοι να χωρίσουν ακριβώς στη μέση τη χορδή, και όχι περίπου στη μέση, ώστε να έχουν το ευχάριστο ψυχικό συναίσθημα που απορρέει από έναν αρμονικό ήχο....και άλλα πολλά. Διάβασε αν θέλεις την δημοσίευση "Μαθηματικά και μουσική" του μέλους rapsodos που έχει γράψει στο παρελθόν...είναι πραγματικά μια πολύ ενδιαφέρουσα δημοσίευση.... |
#7326 / 24.02.2007, 01:01 egw paidia akouw klassikh mousikh kai pernw 14 sta mathimatika ti na pw? |
#7330 / 24.02.2007, 10:47 vero.....και εγω μία από τα ίδια......Μαθηματικά ειμαι στόκος και σπουδαζω και Φυσικές Επιστήμες τρομάρα μου....!!!! Εντάξει δεν ειναι και κανόνας όποιος ακούει κλασική μουσική είναι φωστήρας στα Μαθηματικά....Αν και πιστευω πως είναι τεχνη το να "ακούμε" μουσική...Όλοι ακούμε...πως ακούμε ειναι το θεμα!!! 14 έχεις ε? Δε τολμω να σου πω εγώ πόσο εχω...... :) |
#7854 / 03.04.2007, 10:42 1)Υπαρχει η περιφημη μαθηματικη ακολουθια Fabbionatsi που απεικονιζει την αναπτυξη της σπειρας.Ολα τα ζωντανα πλασματα αναπτυσονται σε σπειρες π.χ. ο κορμος η το στελεχος των φυτων, τα κοκκαλα ακομα και τα νευρα μεγαλωνουν με σπειροειδη αναπτυξη. Λεγεται οτι το ιδιο μοντελο ισχυει για ολα τα φυσικα φαινομενα οχι μονο τα βιολογικα, αλλα καθε φυσικη διεργασια στο συμπαν ακομα και τα ενεργειακα φαινομενα. Ακομα εχω διαβασει οτι αυτη η ακολουθια εχει εφαρμογη και στη μουσικη. Καθως δεν ξερω ουτε μαθηματικα, ουτε μουσικη δε μπορω να σας διαφωτισω περαιτερω. Ενδεχομενως κι ο Fabbionatsi να βασιστηκε στον Πυθαγορα και να του διεφυγε ν' αναφερει τις πηγες του οπως και πολλοι αλλοι πριν και μετα απ'αυτον. 2)Καθε υλικο σωμα εχει καποια ιδιοσυχνοτητα στην οποια δονειται.Προφανως αν αυτη διαταραχτει, υπαρχει προβλημα.Βλεπε τις ηλεκτρομαγνητικες θεραπειες που εφαρμοζωνται εδω και λιγα χρονια σε νοσοκομεια σε Γερμανια, Ελβετια και Αμερικη κυριως για αποκατασταση ορθοπεδικων προβληματων. Τι αλλο ειναι ο ηλεκτρομαγνητισμος αν οχι συχνοτητες; Λογω διαταραχης συχνοτητων στη μεμβρανη του κυτταρου προκαλειται και ο καρκινος απο ακτινοβολιες. (και οι ακτινοβολιες συχνοτητες ειναι) 3)Μηπως η θεραπευτικη δυναμη της Εκκλησιας οφειλεται και στο Βυζαντινο μελος; Προσεξε οτι τελειως διαφορετικα συναισθηματα προκαλει ο ιδιος υμνος εκτελεσμενος απο εναν εξαιρετο πλην κοσμικο τραγουδιστη, οσες γνωσεις Βυζαντινης κι αν εχει και αλλα απο ενα καλο ψαλτη οταν αυτος εχει πραγματικη εκκλησιαστικη ζωη η ειναι μοναχος.Τελικα το συμπαν ειναι δονησεις ( δομημενη διαταραχη του κενου οπως λενε και οι κβαντικοι). Χε, χε προσεξτε τι κανετε με τα εργαλεια που κρατατε. Υ.Γ. Χαζοι ηταν λες αυτοι που εκαναν υμνο της Ευρωπης, τον Υμνο στη χαρα; |
#7855 / 03.04.2007, 10:54 Ξεχασα να αναφερω οτι τα μαθηματικα και η μουσικη επεξεργαζονται στο δεξιο ημισφαιριο του εγκεφαλου, οπως και η αντιληψη του χωρου, η φαντασια και ολες οι μη γραμμικες νοητικες διαδικασιες. Γι' αυτο στατιστικα (αλλα οχι απαραιτητα) ολα αυτα πανε μαζι. Στο αριστερο ειναι ο λογος (και με τις δυο εννοιες) |
#7858 / 03.04.2007, 11:19 Ποιος είναι ο Fabbionatsi ? Και ποια είναι αυτή η μαθηματική ακολουθία? Θα ψάξω να βρώ πληροφορίες...Εγώ από μαθηματικές ακολουθίες ξέρω την Fourier τις τηλεσκοπικές κλπ. Φαντάσου.....πόσο ασχετη είμαι από μαθηματικά :( "Τελικα το συμπαν ειναι δονησεις ( δομημενη διαταραχη του κενου οπως λενε και οι κβαντικοι)"....συμφωνώ σε αυτό. Κάπως έτσι το αισθανομαι και εγώ. Μεγάλη κουβέντα είναι αυτό το θέμα............... Σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες που παραθέτεις...πάω να ψαξω στα βιβλια μου τον Fabbionatsi.... :) |
#7860 / 03.04.2007, 12:05 Ορθογραφικο λαθος : ακολουθια fibonacci Μια περίεργη όσο και εντυπωσιακή έκθεση φυτών παρουσιάζεται στο Βοτανικό Κήπο του Κολεγίου Smith στην Μασαχουσέτη των Η.Π.Α. Δεν είναι μια κοινή έκθεση φυτών, αλλά μια εντυπωσιακή επίδειξη των νόμων της Φύσης και πώς αυτοί παρουσιάζονται μέσα απ' την ανάπτυξη των φυτών. Οι διοργανωτές της έκθεσης, όλοι τους εξέχοντες επιστήμονες, θέλουν να δείξουν στο κοινό, ότι τα φυτά αναπτύσσονται με βάση . απλούς μαθηματικούς κανόνες και αναλογίες. Δεν είναι όμορφο να βλέπεις ένα φυτό να μεγαλώνει; Φαίνεται όμως ότι αυτή η ομορφιά υπακούει σε μαθηματικούς νόμους. Μ' άλλα λόγια το πώς απλώνει τους βλαστούς και τα φύλλα του ένα φυτό, δεν αποτελεί μια τυχαία διαδικασία. Μπορεί όμως να ανακαλύψει αυτά τα μοντέλα ανάπτυξης ο άνθρωπος; Ναι, τολμούν να απαντήσουν οι διοργανωτές της έκθεσης. Άλλοτε ακολουθώντας απλές μαθηματικές αναλογίες και άλλες φορές νόμους που μπορούν μόνο να προσεγγίσουν τα δυναμικά μαθηματικά, τα οποία χρησιμοποιούνται στην ερμηνεία χαοτικών συστημάτων από τη σύγχρονη θεωρία του Χάους, οι μαθηματικοί κατάφεραν να προσεγγίσουν αυτές τις φυσικές διαδικασίες. Για παράδειγμα, οι έλικες ανάπτυξης των φυτών ακολουθούν συχνά τη γνωστή (στους σχετικούς με τα μαθηματικά) ακολουθία Fibonacci (1, 1, 2, 3, 5, 8, 13 .) . κατά την οποία κάθε αριθμός προκύπτει απ' το άθροισμα των δύο προηγούμενων. 'Eτσι παρουσιάζεται ένα φυτό που έχει 8 έλικες προς την κατεύθυνση της φοράς του ρολογιού και 13 προς την αντίστροφη. Άλλά το 8 και το 13 είναι δύο διαδοχικοί αριθμοί στην ακολουθία Fibonacci. Μάλιστα η ακολουθία Fibonacci αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξης πολλών φυτικών ειδών, όπως αποκαλύπτει η έρευνα αμερικανών και γάλλων επιστημόνων. Τελικά, μάλλον τα φυτά ξέρουν καλά μαθηματικά και όπως φαίνεται η Φύση ολόκληρη υπακούει σε μαθηματικές αρμονίες. «Ο Θεός Γεωμετρεί» για άλλη μια φορά μπροστά στα έκπληκτα μάτια του ανθρώπου, που το πολύ που μπορεί να κάνει είναι να ανακαλύψει αυτές τις κρυμμένες αρμονίες του Σύμπαντος. Κάντε λοιπόν μια περιήγηση στη θαυμάσια αυτή έκθεση μέσω Internet στη διεύθυνση: http://www.math.smith.edu/phyllo/expo |
#7861 / 03.04.2007, 12:07 Σειρά Fibbonacci, λοιπόν... Κάτι έχουμε γράψει κι εδώ: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=535 ;-) |
#7862 / 03.04.2007, 12:12 Ετσι πες....και ψαχνω στο ιντερνετ τοοοοση ώρα !!!!! Τωρα μάλιστα! Ευχαριστώ μνκ! :) |
#7865 / 03.04.2007, 12:19 Βιβλιοπωλειο Παπασωτηριου Fibonacci and Gann Applications in Financial Markets G.,MacLean Τελική τιμή (με ΦΠΑ): €73,90 Διαθεσιμότητα: Διαθέσιμο. Αποστέλλεται εντός 24-48 ωρών. (Οδηγίες) Do Plants Know Math? Libraries Science News Keywords math botany exhibit flower pattern nature horticulture MA http://www.newswise.com/articles/view/?id=PLANTSPI.SMT Ο Leonardo Fibonacci ήταν ένας μαθηματικός του 13ου αιώνα, ο οποίος περιέγραψε την ακολουθία αριθμών γνωστοί σαν αριθμοί Fibonacci (1,1,2,3,5,8,13,21,34,55,89,144,...,άπειρο). Το άθροισμα δύο διαδοχικών αριθμών στην ακολουθία δίνει τον επόμενο αριθμό της ακολουθίας. Μετά τους πρώτους τέσσερις αριθμούς, το κλάσμα δύο διαδοχικών αριθμών ισούται περίπου με 0.618. Το κλάσμα αυτό ήταν γνωστό στους αρχαίους Έλληνες σαν ο "Χρυσός Μέσος" με ιδιέταιρες εφαρμογές στην τέχνη, την αρχιτεκτονική και τη φύση. |
#7870 / 03.04.2007, 13:12 / Αναφορά μνκ...σε ευχαριστώ (ειλικρινά) για το χρόνο που διέθεσες να με πληροφορήσεις..... :) |
#7885 / 04.04.2007, 04:04 Η ευχαριστηση ολη δικη μου. Το μυαλο ειναι σαν τους μυες.Αν δεν το ασκεις μαλθακευει.Ασε που παραμονευει και το Αλτσχαϊμερ....;-) |
#10974 / 27.12.2007, 18:18 / Αναφορά To είχα διαβάσει και παλιότερα το άρθρο αυτό αλλά μόλις έκανα μια επανάληψη... Πολύ ωραία μας τα λες Ελένη. Απλά και κατανοητά για να καταλαβαίνουμε και εμείς του λαϊκού... χε χε... Χρόνια Πολλά |
#11240 / 13.01.2008, 18:36 / Αναφορά Κάπου είχα διαβάσει ότι ο Μότσαρτ συνεργαζόταν στενά με τον προσωπικό του γιατρό και προσπαθούσε να γράψει μουσική που θα επηρεάζει σε ένα βαθμό τη σωματική και ψυχική υγεία...και τελικά μάλλον το κατάφερε! Αφού ο άνθρωπος ήταν "Θαύμα"! |
#11255 / 14.01.2008, 11:39 / Αναφορά Είναι προφανές ότι η σχέση αναλογίας που διέπει τη μουσική και ιδίως τη μουσική του ύφους του W.A. Mozart, αλλά και του παραγνωρισμένου ως προς αυτό J. Haydn, υπάρχει ως αντίληψη σύμφυτη και εγγενώς σε όλα τουλάχιστον τα ανώτερα θηλαστικά και συνεπώς στον άνθρωπο. Περαιτέρω του συνήθους συγχρονισμός -ακρόαση στην προκειμένη περίπτωση- με τις άμεσες (φανερές) ή και μέχρι απώτερα έμμεσες αναλογίες των μουσικών έργων ασφαλώς οξύνει την ανάλογη διαίσθηση και το κριτήριο. Είναι λοιπόν απορίας άξιο πως ένα πασίγνωστο στους καλλιτέχνες, φυσικούς και βιολόγους φαινόμενο παρουσιάζεται ως "νέο" και "καταπληκτικό" όταν είναι προφανές ότι η δομή της αντίληψης ευθυγραμμίζεται με τη δομή της παραγωγής. Τα φαινόμενα αυτά είναι γνωστά και αυταπόδεικτα στους καλλιτέχνες χιλιάδες χρόνια πριν. Άλλωστε πως άλλως ένα μουσικό έργο μεταβάλλει τη διάθεση του ακροατή αν όχι ευθυγραμμιζόμενο με την αντιληπτική λειτουργία μέρος της οποίας αποτελούν οι νευρώνες και οι συνάψεις; Όλα τα λοιπά μάλλον εμπορικό παρά επιστημονικό αντίκρυσμα μπορεί να έχουν. Πάραυτα η δημοσίευση του άρθρου είναι χρήσιμη και επικροτείται θερμά από τον υπογραφόμενο σχολιαστή διότι, κατά την εκτίμησή του, αποτελεί έναυσμα για τους λιγότερο μυημένους και διαφήμιση στη χειμαζόμενη τέχνη. |
#15900 / 07.08.2008, 15:22 / Αναφορά πολύ ενδιαφέρον άρθρο!Το πρόσεξα ΄γιατί τώρα τελευταία ακούω πάλι Mozart!!! |
#18654 / 25.06.2009, 15:17 / Αναφορά Πραγματικά πολύ καλό το απόσπασμα αν και η μουσική έχει στα αλήθεια αποτέλεσμα στον άνθρωπο αν και δεν ήξερα για τον Μότσαρτ.Είχα ακούσει για της συχνότητες μόνο (π.χ. 6 hz,8 hz κ.α.) |
#18655 / 25.06.2009, 15:44 παρα πολυ ωραιο αρθρο ειχα ακουσει πολλες φορες οτι η μουσικη ευνοει σε πολλα νοητικα θεματα τον ανθρωπο αλλα συγκεκριμμενα για τον Mozart δεν ηξερα. Παω να ακουσω λοιπον και εγω αυτη τη σονατα. |
#18780 / 26.07.2009, 16:53 εχω μια περιεργια..........γιατι να επηρεαζει ο μοτσαρτ τις νο'ι'τηκες ικανοτητες ενος ανθρωπου και να μην τις επηρεαζει π.χ. ο λιστ η ο σοπεν??????αυτο θα επρεπε να μας αναλυθει......παντως στο σχολειο που πηγαινω οταν γινονται ακουστικες εξετασεις οπως σε ολα τα μουσικα γυμνασια,τα περισσοτερα κομματια ειναι του μοτσαρτ..........δεν ειναι τυχαιο αυτο...... |
#23402 / 14.09.2011, 09:50 Πρώτη παρατήρηση. Ο Μότσαρτ είναι κλασσικός ενώ Οι Σοπεν και Λιστ ρομαντικοί. Η ερώτηση πρέπει να τεθεί σε επίπεδο ύφους όχι σε επίπεδο συνθέτη. Η λεγόμενη "κλασική μουσική" είναι μουσική αναλογιών. Το ότι φτάνει σε κορύφωση στους Haydn, Mozart και Beethoven αποτελεί ιστορική σύμπτωση. |
#18782 / 26.07.2009, 22:36 / Αναφορά Είμαι 100% σίγουρος πως ναι, ο Mozart επιδρά στη ψυχή μας και στην διανοητική ικανότητά μας αλλά γιατί μόνο στα μαθητικά...Εγώ, δεν έχω παρουσιάσει κανένα δείγμα επιτυχίας στα μαθητικά ενώ με βοηθάει να σκέφτομαι διαφορετικά..... |
#18784 / 27.07.2009, 08:14 / Αναφορά Συγγνωμη για τα αγγλικα που ακολουθουν, αλλα θυμηθηκα ενα e-mail που μου ειχανε στειλει περι του Mοzart effect. Εγω γελασα πολυ και ειπα να το μοιραστω μαζι σας..... LISZT EFFECT: Child speaks rapidly and extravagantly, but never really says anything important. BRUCKNER EFFECT: Child speaks very slowly and repeats himself frequently. Gains reputation for profundity. WAGNER EFFECT: Child becomes a megalomaniac. May eventually marry his sister. MAHLER EFFECT: Child continually screams - at great length and volume - that he's dying. SCHOENBERG EFFECT: Child never repeats a word until he's used all the other words in his vocabulary. Sometimes talks backwards. Eventually, people stop listening to him. Child blames them for their inability to understand him. IVES EFFECT: The child develops a remarkable ability to carry on several separate conversations at once. GLASS EFFECT: The child tends to repeat himself over and over and over and over and over and over and over and over and over and over and over and over and over again. STRAVINSKY EFFECT: The child is prone to savage, guttural and profane outbursts that often lead to fighting and pandemonium in the preschool. BRAHMS EFFECT: The child is able to speak beautifully as long as his sentences contain a multiple of three words (3, 6, 9, 12, etc.) However, his sentences containing 4 or 8 words are strangely uninspired. CAGE EFFECT: Child says nothing for 4 minutes, 33 seconds. (Preferred by 10 out of 9 classroom teachers.) |
#18786 / 27.07.2009, 12:51 / Αναφορά Πολύ ωραίο το άθρο και ακόμα καλύτερη η συζήτηση περί αυτού...! |
#19309 / 08.12.2009, 19:03 / Αναφορά Μωρέ μπράβο Mozart! Είχα ξανακούσει κατι τέτοια περίεργα για τη μουσική του Mozart αλλά σε τέτοιο βαθμό... Τι να πει κανείς... Πάντως το άρθρο ήταν πολύ ωραίο και κατατοπιστικό. Θα το 'χω υπ' όψη μου το συγκεκριμένο βιβλίο πάντως. |