ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Δισκογραφία

    Αρβανιτάκη - Ξυδάκης: Γρήγορα Η Ώρα πέρασε


    "Λοιπόν κύριε Ξυδάκη σε αυτό το δίσκο έπρεπε εγώ να τα πω όλα". Κάπως έτσι και με αφορμή το δίσκο Πρώτο βράδυ στην Αθήνα, ξεκίνησε το μακρινό 1984 η γνωριμία της Ελευθερίας Αρβανιτάκη με τον Νίκο Ξυδάκη. Ένα χρόνο μετά κάνουν μαζί το «Ερωτικό» του Λαπαθιώτη και τώρα εν έτει 2006 παρουσιάζουν τη νέα τους δουλειά...
    Γράφει ο Jorge (jorge)
    300 άρθρα στο MusicHeaven
    Κυριακή 19 Νοέ 2006
    Το CD έφτασε στα MusicHeaven ύστερα από την επικοινωνία που είχαμε με την Ελευθερία, με αφορμή τη διάκριση του website της ως Site του Μήνα για τον Οκτώβριο (διαβάστε τη σχετική δημοσίευση από τη Revekka).

    Γειά σας και σας ευχαριστώ θερμά. Τον δίσκο "Γρήγορα Η Ώρα Πέρασε" με τον Νίκο Ξυδάκη τον έχετε λάβει; Αν όχι, επικοινωνήστε με τη συνεργάτιδά μου να σας τον στειλει.

    Φιλικά,
    Ελευθερία Αρβανιτάκη


    Κάπως έτσι πήρα το CD στα χέρια μου, το οποίο αποτελείται από αποσπάσματα ποιημάτων της Σαπφούς σε απόδοση Οδυσσέα Ελύτη, τρία ποιήματα του Διονύση Καψάλη, ένα χορικό του Ευριπίδη (μεταφρασμένο από τον Κ. Χ. Μύρη) και ένα του Κώστα Καρυωτάκη. Ο Νίκος Ξυδάκης τα μελοποίησε, φώναξε την Ελευθερία Αρβανιτάκη και προέκυψε ένας δίσκος που ως τώρα έχει αποσπάσει αρκετά κολακευτικά σχόλια.

    Ας δούμε πως υποδέχθηκαν τη νέα αυτή δουλειά ορισμένα μέλη του MusicHeaven:

    Spiroos: Αν και δεν έχω ακόμη ακούσει όλο τον δίσκο, από 5-6 που πέτυχα στο ραδιόφωνο, είναι νομίζω εξαιρετικός με πάρα πολύ καλές ενορχηστρώσεις.
    XeniaRodo: Xαίρομαι που η Aρβανιτάκη ξύπνησε λίγο, ελπίζω να συνεχίσει έτσι και όχι με Xατζηγιάννηδες και Πυροβολάκηδες
    Beatlus: Με όλο το σεβασμό που της τρέφω, δεν αντέχω να μην αναφωνήσω... "επιτέλους"!
    Aggeliki: Επιτέλους η Ελευθερία που αγαπήσαμε!
    Xristos: Η Ελευθερία είναι η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ξανά
    (Περισσότερες γνώμες...... )

    Προσωπικά θα συμφωνήσω σε όλα τα παραπάνω σχόλια περί της Αρβανιτάκη και θα προσθέσω πως η φωνή της ακούγεται μεστή και γλυκιά, ενώ ειδικά στο σημείο που μιλάει, "έφυγα"...

    Όσον αφορά τη σύνθεση, με άφησε αδιάφορο. Κατανοώ πως η μελοποίηση του συγκεκριμένου είδους απαιτεί σεβασμό και προσοχή, δεν καταβαίνω όμως το λόγο που αποφεύγονται οι μουσικές εξάρσεις. Διέκρινα παράλληλα ένα συντηρητισμό και μια διάθεση-ρετρό από τη μεριά του συνθέτη που κάποια στιγμή με έκανε και βαρέθηκα. Βέβαια θα μου πεις "και ποιός είσαι εσύ που κρίνεις τον Ξυδάκη"... Δεκτό, επομένως ας μη συνεχίσω περί σύνθεσης.

    Να τονίσω όμως τη μαγευτική ενορχήστρωση του Βασίλη Κετεντζόγλου που κάνει τελικά το δίσκο να σε καθηλώνει από την πρώτη στιγμή. Ηρεμείς, αποσυντονίζεσαι, νοσταλγείς τα πρώτα σου ερωτικά σκιρτήματα και καταλήγεις να θέλεις να πας εκδρομή να συναντήσεις νεράιδες. Μου αρέσουν τέτοιοι δίσκοι και όχι, δε θα τον χαρίσω όπως κάνω συνήθως με αυτά που μου στέλνουν...

    Ας δούμε τι λέει και ο ίδιος ο συνθέτης: «Θεωρούσα πάντα πολύ δύσκολο να βάλω μια μελωδία σ’ έναν άμεσο ερωτικό λόγο. Κίνητρο μου ήταν να ηχούν τα λόγια πειστικά στο στόμα μου. Άσχετα αν ειπώθηκαν χθες ή αύριο, να κρατούν τη δύναμή τους. Όπως το λέει ο Οδυσσέας Ελύτης, Σαν να ’ξερε από τότε η ποιήτρια ότι και τα εννέα δέκατα του έργου της να εξαφανίσει ο χρόνος, εκείνη, σαν αίσθηση ζωής, θα επιβιώσει. Διάλεξα λοιπόν τις απλούστερες φράσεις που πιστεύω ότι, ακόμα και σήμερα, εξακολουθούν, σχεδόν μαγικά, να έχουν μια ισχύ»

    Παίζουν ορχήστρα εγχόρδων συνοδεία σολιστών
    Ενορχήστρωση: Βασίλης Κετεντζόγλου
    Διεύθυνση Ορχήστρας: Νίκος Πλατύραχος
    Διεύθυνση Παραγωγής: Γιώργος Κυβέλος
    Παραγωγή: Universal Music




    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #6358   /   21.11.2006, 15:48   /   Αναφορά
    Έχω όντως ακούσει τα καλύτερα για τον δίσκο. Ακόμα, τα κομμάτια που έχει μελοποιήσει ο Ξυδάκης δεν είναι καθόλου αδιάφορα από μουσικής άποψης. Από στιχουργικής...ειναι ποίηση. Καθένας την αντιλαμβάνεται διαφορετικά.



    Είναι μέσα στους στόχους μου για τις επόμενες μέρες.
    #6380   /   23.11.2006, 19:47   /   Αναφορά
    Αν δεν με απατά η μνήμη μου η Ελευθερία Αρβανιτάκη είπε σε κάποια συνέντευξή της για τον συγκεκριμένο δίσκο ότι έκανε αβίαστα κάποιες ερμηνευτικές υπερβάσεις και ότι ούτε και η ίδια το περίμενε ότι θα μπορούσε να έχει τέτοιο αποτέλεσμα .

    Θα συμφωνήσω απόλυτα ! Όσον αφορά το ερμηνευτικό μέρος του δίσκου - και όχι μόνον - είμαι κατενθουσιαμένη ! Χρόνια την ακούω την Αρβανιτάκη μα αυτή την φορά πραγματικά με εξέπληξε με τον καλύτερο τρόπο !

    Τώρα , όσον αφορά τους στίχους και την μελοποίηση αυτών δεν έχω να πω τίποτα πέραν της λέξης : άριστα !



    Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές της συγκεκριμένης δουλειάς !

    Το αποτέλεσμα εκτός από θαυμάσιο είναι και συγκινητικά όμορφο !

    Μπράβο τους !
    #6491   /   02.12.2006, 15:08   /   Αναφορά
    Kαι σε μένα άρεσε ο δίσκος. Εξάλλου και ο συνθέτης και η τραγουδίστρια αποτελούν μουσικά κεφάλαια... απ την άλλη η στιχουργία της Σαπφούς είναι προσωπική ποίηση -αναλλοίωτης αξίας μετά τόσους αιώνες, καθένας την προσεγγίζει με το δικό του τρόπο...
    #7212   /   17.02.2007, 19:23   /   Αναφορά
    ΜΠΟΥΡΔΕΣ!ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟΚΟΙΜΗΣΕΣ!
    #7216   /   18.02.2007, 09:01
    Επειδή είναι δημόσια εκτεθειμένο το site και το φόρουμ θα σε παρακαλούσα να είσαι πιο προσεκτικός και περιεκτικός στα σχόλια σου!!

    Ευχαριστώ

    #7271   /   21.02.2007, 23:59
    ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΣ!ΑΠΛΑ,ΕΧΩ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ ΣΑΝ ΤΗΝ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΞΥΔΑΚΗ.ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΗΤΑΝ ΟΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ!Η ΤΩΡΙΝΗ,ΑΔΙΑΦΟΡΗ!

    #8682   /   22.06.2007, 16:46   /   Αναφορά
    Η Ελευθερία έκανε επιτέλους ξανά έναν δίσκο άξιο προσοχής μετά από αρκετά χρόνια.Μου αρέσει η ποίηση της Σαπφούς και η μελοποίηση του Ξυδάκη έιναι πολύ καλή!!
    #11347   /   18.01.2008, 02:16
    Ενας δίσκος που απέχει πολύ ηχητικά από ό,τι κυκλοφορεί.Εξαιρετική δουλειά.