Άσχετα αν είναι κανείς έφηβος, ομοφυλόφιλος, ερωτευμένος ή τίποτα απ’ όλα αυτά, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι το τραγούδι, αν και είναι Pop, θίγει ένα τολμηρό θέμα-ταμπού και μάλιστα με πολύ ελκυστικό τρόπο.
ALL THE THINGS SHE SAID – t.A.T.u.
All the things she said
All the things she said
Running through my head
All the things she said
Running through my head
This is not enough
I'm in serious shit, I feel totally lost
If I'm asking you for help it's only because
Being with you has opened my eyes
Could I ever believe such a perfect surprise?
I keep asking myself, wondering how
I keep closing my eyes
but I can't block you out
Wanna fly to a place where
it's just you and me
Nobody else so we can be free
All the things she said
All the things she said
Running through my head
All the things she said
All the things she said
Running through my head
This is not enough
This is not enough
All the things she said
All the things she said
And I'm all mixed up
feeling cornered and rushed
They say it's my fault but I want her so much
Wanna fly her away where the sun and rain
Come in over my face,
wash away all the shame
When they stop and stare- don't worry me
Cause I'm feeling for her
what she's feeling for me
I can try to pretend, I can try to forget
But it's driving me mad, I'm going out of my head
Mother looking at me
Tell me what do you see?
Yes, I've lost my mind
Daddy looking at me
Will I ever be free?
Have I crossed the line?
Το «All The Things She Said» κυκλοφόρησε στις 10 Σεπτεμβρίου 2002 και είναι το πρώτο single από τον πρώτο αγγλόφωνο δίσκο των t.A.T.u. «200km/h Ιn Τhe Wrong Lane». Ο αυθεντικός τίτλος του στα ρωσικά είναι «Ya Soshla S Uma» που στα αγγλικά σημαίνει «I Lost My Mind» (άλλωστε οι αρχικοί στίχοι του τραγουδιού στο ρεφρέν ήταν: «Yes I‘ve lost my mind, yes I’ve lost my mind. I need her love, I need her love» που αποτελούν πιστή μετάφραση στους ρωσικούς πρωτότυπους στίχους).
Το γυναικείο ντουέτο από τη Ρωσία, το οποίο αποτελείται από τις Lena Katina (αριστερά) και τη Yulia Volkova (δεξιά), παρουσιάστηκε εκτενώς από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ως λεσβιακό. Οι δύο κοπέλες είχαν γνωριστεί αρκετό καιρό πριν φτιάξουν το συγκρότημά τους, αφού τραγουδούσαν μαζί στη ρωσική χορωδία Neposedi, από την οποία φημίζεται ότι αποβλήθηκαν.
Στα 14 μόλις χρόνια τους ο παραγωγός και μάνατζέρ τους Ivan Shapovalov είχε την ιδέα να τους δώσει το όνομα t.A.T.u. ενώνοντας τις ρωσικές λέξεις ta και tu, οι οποίες είναι θηλυκές αντωνυμίες και μαζί σημαίνουν «αυτή η κοπέλα (ta) σε αυτή την κοπέλα (tu)». Είναι ευνόητο ότι το όνομα του συγκροτήματος αναφέρεται στη λεσβιακή σχέση που ο παραγωγός ήθελε να προβάλει για το συγκρότημα, μιας και ο Ivan Shapovalov προσπαθούσε να καλύψει το κενό που υπήρχε στη λεσβιακή αγορά του ανήλικου κοινού της Ανατολικής Ευρώπης.
Το «All The Things She Said» μιλάει για την ερωτική σχέση μεταξύ δύο έφηβων κοριτσιών, θέτοντας θέματα όπως το ισχυρό συναίσθημα της σύγχυσης, του πόθου αλλά και της περιθωριοποίησης που βιώνει ένα κορίτσι όταν ερωτεύεται ένα άλλο κορίτσι. Με λίγα λόγια, οι στίχοι του τραγουδιού μεταφέρουν την εμπειρία ενός ομοφυλόφιλου ατόμου μέσα σε μία προκατειλημμένη κοινωνία, προσπαθώντας να βάλουν τον ακροατή στη θέση ενός ανθρώπου που νιώθει έναν έντονο πόθο αλλά αντιμετωπίζει την έντονη κατάκριση αυτής της κοινωνίας, η οποία προσπαθεί να τον οδηγήσει στον «αποτροπιασμό».
Στους ταραχώδεις στίχους του «All The Things She Said» ξεδιπλώνεται μία ιστορία όπου τα δύο μέλη των t.A.T.u. έρχονται αντιμέτωπα με την απόρριψη της λεσβιακής σχέσης τους από τους γονείς. Τα synthesizers ανοίγουν το τραγούδι και αναμειγνύονται με το ρεφρέν που δημιουργεί μία ατμόσφαιρα φόβου και ανησυχίας.
Στη συνέχεια, η Katina απευθύνεται στη μητέρα της και της ζητάει να την κοιτάξει και να της πει τι βλέπει. Τελικά παραδέχεται ότι «έχασε το μυαλό της». Η Volkova, από την άλλη, ρωτάει τον πατέρα της αν θα ελευθερωθεί ποτέ από τα ομοφυλόφιλα αισθήματά της και αν έχει ξεπεράσει τα όρια. Το ρεφρέν επαναλαμβάνεται και τα synthesizers κλείνουν το τραγούδι με την Katina να λέει «All The Things She Said…».
Ο Horn αναμειγνύει ιδανικά τα synthesizers, τις λούπες και τα drums, ενώ στα ρεφρέν προσθέτει και επιβλητικές ηλεκτρικές κιθάρες, δημιουργώντας έτσι ένα αρμονικό σύνολο που δένει άψογα με τα φωνητικά των t.A.T.u. Με το τραγούδι αυτό, ο Horn έδωσε ένα παράδειγμα για το πώς πρέπει να είναι ο ήχος της σύγχρονης Pop μουσικής.
Οι δύο τραγουδίστριες έχουν ενδιαφέρουσες αλλά όχι ιδιαίτερα καλλιεργημένες φωνές. Η αντικειμενική δυσκολία τους να τραγουδήσουν άπταιστα στην αγγλική γλώσσα καλύφθηκε επιμελώς –και σκοπίμως- με έναν περίεργο ρυθμό στην εκφορά των στίχων αλλά και με τον θρηνώδη όσο και νοσταλγικό τρόπο ερμηνείας. Έτσι κατάφεραν να ξεπεράσουν τον «σκόπελο» της προφοράς αλλά και να μεταδώσουν τα μηνύματά τους με συναισθηματικό τρόπο: από τα μελαγχολικά κουπλέ μέχρι την παθιασμένη κραυγή του «This is not enough!».
Άσχετα αν είναι κανείς έφηβος, ομοφυλόφιλος, ερωτευμένος ή τίποτα απ’ όλα αυτά, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι το τραγούδι, αν και είναι Pop, θίγει ένα τολμηρό θέμα-ταμπού και μάλιστα με πολύ ελκυστικό τρόπο. Δικαιολογημένα, και με δεδομένη την αναταραχή που προκάλεσε ένα τραγούδι που υμνεί τον λεσβιακό έρωτα, το «All The Things She Said» εκτόξευσε τις σεξουαλικά καταπιεσμένες (εντός ή εκτός εισαγωγικών) t.A.T.u. στο καλλιτεχνικό στερέωμα.
Τόσο το θέμα του τραγουδιού, σε συνδυασμό με το πολυσυζητημένο video, όσο και η πιασάρικη μελωδία του, είναι τα στοιχεία που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην πολύ μεγάλη απήχηση που βρήκε το τραγούδι στις νεαρές ηλικίες. Ίσως και οι ίδιοι οι έφηβοι να γενικεύσανε το μήνυμα του τραγουδιού θεωρώντας ότι αφορά γενικότερα τον «ανεμοστρόβιλο» ενός εφηβικού έρωτα.
Το «All The Thing She Said» γνώρισε τεράστια επιτυχία και έγινε χρυσό και πλατινένιο σχεδόν σε όλο τον κόσμο, ενώ είναι το πρώτο και το μοναδικό single των t.A.T.u. που ανέβηκε στο Νο 1 της Μεγάλης Βρετανίας. Συνολικά, το τραγούδι αυτό έκανε σε αναλογική και ψηφιακή μορφή πάνω 4.000.000 πωλήσεις παγκοσμίως και ήταν Νο 1 στη Μεγάλη Βρετανία, Αυστραλία, Αυστρία, Ισραήλ, Δανία, Γερμανία, Ινδονησία, Ιρλανδία, Ιταλία, Νέα Ζηλανδία, Παναμάς, Πορτογαλία, Ισπανία, Ελβετία, Ταϊβάν, Νο 2 στο Βέλγιο, Χιλή, Γαλλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Σουηδία, Φινλανδία, Νο 3 σε Καναδά και Ελλάδα, Νο 4 στην Αργεντινή, Νο 7 στη Βραζιλία, Νο 9 στην Ιαπωνία, Νο 19 στη Λετονία και Νο 20 στις Η.Π.Α. Το 2003 το «All The Things She Said» ήταν το τρίτο σε πωλήσεις single της χρονιάς σε όλη την Ευρώπη (πίσω από το «Lose Yourself» του Eminem και το «Where Is The Love?» των Black Eyed Peas).
Χάρη στο τραγούδι αυτό, οι t.A.T.u. έγιναν τόσο δημοφιλείς ώστε είναι το μόνο ρωσικό συγκρότημα που ανέβηκε στο Νο 1 της Μεγάλης Βρετανίας και της Αυστραλίας. Επίσης, επιλέχθηκαν να αντιπροσωπεύσουν τη χώρα τους στο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision (αν και η Ρωσική κυβέρνηση δεν χάρηκε ιδιαίτερα για την επιλογή καθώς πίστευε ότι οι t.A.T.u. δεν ήταν και η καλύτερη διαφήμιση για τη χώρα).
Σε κάποιες λήψεις φαίνεται ότι οι δύο κοπέλες βρίσκονται σε ένα κλουβί που μοιάζει με κάγκελα φυλακής. Το video τελειώνει ειρωνικά όταν οι δύο κοπέλες, πιασμένες χέρι-χέρι, διασχίζουν κατά μήκος το φράχτη και απομακρύνονται από τον κόσμο αποκαλύπτοντας έτσι ότι στην πραγματικότητα πίσω από τα κάγκελα δεν ήταν αυτές αλλά οι ίδιοι οι θεατές, οι οποίοι είναι φυλακισμένοι από τις ίδιες τους τις αντιλήψεις.
Εξαιτίας των σκηνών όπου οι δύο κοπέλες φιλιούνται, το video προκάλεσε διαμάχες σε πολλές από τις χώρες που προβλήθηκε, με αποτέλεσμα σε κάποιες από αυτές να απαγορευτεί. Μάλιστα, το Much Music, αγγλόφωνο μουσικό συνδρομητικό κανάλι του Καναδά, κατέταξε το video του «All The Things She Said» στο Νο 4 των 50 πιο πολυσυζητημένων video clips.
Το 2003, στα MTV Awards, οι t.A.T.u. εμφανίστηκαν με τη συνοδεία 100 περίπου κοριτσιών και τραγούδησαν το «All The Things She Said». Σε μια ρωμαϊκής σύλληψης χορογραφία και μέχρι να τελειώσει το τραγούδι, οι χορεύτριες έμειναν με τα εσώρουχα και ανά δύο φιλιόντουσαν. Ίσως γι’ αυτό το λόγο στα ίδια βραβεία η Madonna φίλησε στο στόμα την Britney Spears...
Κωνσταντίνος Παυλικιάνης
Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#18384 / 05.05.2009, 14:50 / Αναφορά Αναμφισβήτητα ένα τραγούδι που είχε μεγάλη επιτυχία . Μου είναι πολύ οικείο και ίσως και να μου άρεσε λίγο αλλά είμαι λίγο καχύποπτη σχετικά με το αν θίγει το συγκεκριμένο θέμα για να βοηθήσει τον κόσμο να ξεπεράσει κάποια ταμπού και όχι για να προκαλέσει. Άλλωστε το συγκεκριμένο δίδυμο έκανε μεγάλη επιτυχία και ακούστηκε πολύ λόγω του ότι προέβαλε την ομοφυλοφιλία σε σημείο που να προκαλεί ... |
#18387 / 06.05.2009, 14:31 / Αναφορά Καλά, εγώ πού ήμουνα και δεν πήρα είδηση ότι συμβαίνουν τέτοια πράγματα? :))) Εξαιρετικό άρθρο, μπράβο! Μόνο που δεν είμαι σίγουρη αν τα ταμπού των γονιών έχουν εκδηλώσει οποιαδήποτε υποχώρηση!! :) |
#18403 / 10.05.2009, 13:31 / Αναφορά Εξαιρετικο το αρθρο σου για της t.A.T.u.!!!Μπραβω σου!!!:) |
#18844 / 22.08.2009, 12:37 / Αναφορά Είχα φανταστεί ότι κάτι τέτοιο είναι το θέμα του, αλλα το άρθρο σου ήταν πολύ κατατοπειστικό! Συγχαρητήρια...! |
#21288 / 11.12.2010, 11:43 / Αναφορά Οι t.A.T.u είναι πολύ καλές και μου αρέσουν πάρα πολύ! Το άρθρο είναι πολύ καλό,μπάβο για την καλή δουλειά! |
#21525 / 14.01.2011, 15:01 / Αναφορά Πολύ ωραίο άρθρο! Ήμουν μόλις 10 ετών όταν πρωτοάκουσα αυτό το τραγούδι.Το είχα ξεχάσει εντελώς και ομολογώ πώς γνώριζα ελάχιστα πραγματα. |
#25090 / 29.07.2012, 11:28 / Αναφορά Have I crossed the line? Αναρωτιέμαι αν θα έπρεπε κάποιος του νόμου, σ' ολον τον κόσμο, να επέμβει... 14 χρονα κορίτσια πλασάρονται ως λεσβίες;;; Have I crossed the line? αναρωτήθηκε ποτέ κανείς του νόμου, αν έχει, ο παραγωγός/μάνατζερ/προαγωγός, τέτοια δικαιώματα; ... τι πλήγωμα μπορεί να έχουν υποστεί τα παιδιά αυτά - όντας ανήλικα; όχι; τίποτα; κανένα; ποια η ανάγκη τότε αποκατάστασης περί του μη λεσβιακού τους, την επόμενη κιόλας χρονιά, ανήλικα ακόμη...; δεν είναι μόνο το I'm in serious shit, I feel totally lost που σίγουρα αισθάνονται, που σε ίδιες ηλικίες απευθύνουν το στίχο, είναι κι αυτό της κοροϊδίας των όσων ακρατών τους... ασχέτου απαγορεύσεως κυκλοφορίας, λογοκρισίας, που επ' ουδενί τίθεμαι υπέρ, κάποια κύρωση θα πρεπε να υπάρξει στον εμπνευστή/προαγωγό... Have We crossed the line? μάλλον όχι... σεβόμενος τις όποιες, απ' όπου, του όποιου, ιδιαιτερότητες, {δεν κρίνω ίνα μην κριθώ}, αλλά την προαγωγή, τον ετσιθελισμό και το καπέλωμα, παιδικών ονείρων, (των κοριτσιών αυτών), στο όνομα της επιτυχίας ή της όποιας απο-ταμπου-ποίησης, δεν μπορώ να τη δω με καλό μάτι. το τραγούδι μελωδικά, ακουστικά, ερμηνευτικά είχε την επιτυχία μέσα του... όλα τ' άλλα εκ του πονηρού και μόνο... Καλή Συνέχεια CHE !!! |