ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997
    αρχική > e-Περιοδικό > Βιογραφίες

    Μάνος Χατζιδάκις

    Σαν σήμερα, 79 χρόνια πριν, γεννήθηκε ο Μάνος Χατζιδάκις...

    "Είμαι ένα γέννημα δύο ανθρώπων που καθώς γνωρίζω δεν συνεργάστηκαν ποτέ, εκτός από τη στιγμή που αποφάσισαν την κατασκευή μου. Γι΄ αυτό και περιέχω μέσα μου χιλιάδες αντιθέσεις κι όλες τις δυσκολίες του Θεού. ΄Ομως η αστική μου συνείδηση, μαζί με τη θητεία μου τη λεγόμενη ευρωπαϊκή, έφεραν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. ΄Εγινα τόσο ομαλός, έτσι που οι γύρω μου να φαίνονται όλοι ανώμαλοι"...
    Γράφει ο Jorge (jorge)
    300 άρθρα στο MusicHeaven
    Σάββατο 23 Οκτ 2004
    "Γεννήθηκα στις 23 του Οκτώβρη του 1925 στην Ξάνθη τη διατηρητέα και όχι την άλλη τη φριχτή που χτίστηκε μεταγενέστερα από τους εσωτερικούς της ενδοχώρας μετανάστες. Η μητέρα μου ήταν απ΄ την Ανδριανούπολη, κόρη του Κωνσταντίνου Αρβανιτίδη και ο πατέρας μου από την Μύρθιο της Ρεθύμνου, από την Κρήτη."

    ΄Ο, τι έμαθες γι΄ αυτόν, το άκουσες στις μουσικές του. ΄Ο, τι γνώρισες ήταν οι μελωδίες του, τα τραγούδια του, τα έργα του, οι παράλληλες δραστηριότητές του. Ο Μάνος Χατζιδάκις υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους συνθέτες της μεταπολεμικής περιόδου. Κοινότυπο και προφανές, θα πει κανείς… ΄Ο, τι δηλαδή δεν χαρακτήρισε το έργο του. Κι αργότερα το μύθο του.

    ΄Εξι χρόνια μετά το θάνατό του (15 Ιουνίου 1994 ήταν, ένα απόγευμα που όλα τα ραδιόφωνα έπαιζαν τα τραγούδια του Μάνου) , ακούγοντας ξανά και ξανά τις μουσικές του, διαβάζοντας -σε άλλες περιπτώσεις- κείμενα και σχόλιά του, αντιλαμβάνεται κανείς -καλύτερα όσο ποτέ άλλοτε-, ότι ο Μάνος Χατζιδάκις χειρίστηκε τη γλώσσα (της μουσικής, την ελληνική αλλά και οποιοδήποτε μέσο επικοινωνίας και έκφρασης που νοείται ως γλώσσα) σε όλο της το περιεχόμενο. Ενδεικτικό ίσως της πολυπροσωπίας του.

    Ο θεατρικός Μάνος. Ο Χατζιδάκις του Ελληνικού Κινηματογράφου (ένα πρόσωπο που αργότερα το απαρνήθηκε) . Ο Χατζιδάκις του Τρίτου Προγράμματος (1975- 1981) και της Ορχήστρας των Χρωμάτων. Η Πειραματική Ορχήστρα Αθηνών και οι Μουσικές Γιορτές στ΄ Ανώγεια της Κρήτης. Το Πολύτροπον (ιδρυτής του καφεθεάτρου το ΄72) και το Τέταρτο (εκδότης του γνωστού περιοδικού, το 1982. Ο τίτλος του υπαινίσσεται το τελευταίο τέταρτο του αιώνα, αλλά και την εποχή που έπεται του Τρίτου Προγράμματος) . Ο Μάνος του Σείριου και των Αγώνων Ελληνικού Τραγουδιού της Κέρκυρας.

    Το ΄32 μετακομίζει με την οικογένειά του στην Αθήνα. ΄Αρχισα να ζω και να εκπαιδεύομαι στην πρωτεύουσα, ενώ παράλληλα σπούδαζα τον έρωτα και την ποιητική λειτουργία του καιρού μου γράφει. Διαβάζει πιάνο, μελετάει ανώτερα θεωρητικά με δάσκαλο τον Μενέλαο Παλλάντιο (1940- 43) , ενώ παράλληλα σπουδάζει φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

    Το ΄43 γράφει μουσική για το θεατρικό έργο Ο τελευταίος αυτοκράτορας του Α. Σολομού. Χρονιές κατοχής και εμφυλίου. Η φρίκη της κατοχής ήταν ακόμη ζωντανή στη μνήμη και τη σάρκα μας, είχαμε περάσει ξυστά πλάι στο θάνατο, και θέλαμε να τον ξεχάσουμε, γράφει ο Κώστας Ταχτσής στο σημείωμα του δίσκου Ο σκληρός Απρίλης του ΄45. Η μουσική είχε αρχίσει να σχηματίζεται μέσα μου με την ίδια δυσκολία που εκείνη την εποχή προσπαθούσαμε να υπάρχουμε, σημειώνει ο ίδιος ο συνθέτης. Στο πατάρι του Λουμίδη, εκείνον τον καιρό, μαζεύονταν ο Χατζιδάκις, ο Τσαρούχης, ο Ελύτης, ο Μόραλης και ο Βαλαωρίτης.

    Το 1948 γράφει τη μουσική για τον Ματωμένο Γάμο του Λόρκα σε μετάφραση Ν. Γκάτσου, που πρωτοπαρουσιάζεται από το Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, σκηνικά και κουστούμια Γιάννη Τσαρούχη, ενώ τα τραγούδια της παράστασης ερμηνεύει ο Λάκης Παππάς. Ο Λόρκα. Ετεροθαλής αδελφός μου. Γνωριστήκαμε στη Σεβίλλη και συνδεθήκαμε σχεδόν ερωτικά. Σαν πήγε στην Αμερική τον έχασα. Τον ξαναβρήκα το 1948 στο Παγκράτι. Μου τον συνέστησε ο Γκάτσος, μα ήταν αργά. Τον είχαν κιόλας δολοφονήσει στη Γρανάδα. (Η πλήρης δισκογραφική καταγραφή του έργου έγινε 17 χρόνια μετά την πρώτη παράσταση, τον Οκτώβριο του ΄65) .

    Την ίδια εποχή, (άνοιξη του ΄48) δίνει την περίφημη διάλεξη στο θέατρο Τέχνης, περί Ρεμπέτικου. Ο Χατζιδάκις έφερε τα μπουζούκια στα σαλόνια, σχολιάζουν για να ακολουθήσουν οι ΄Εξι λαϊκές ζωγραφιές (χοροί που βασίζονται σε έξι γνωστά λαϊκά τραγούδια) με το… αναμενόμενο σχόλιο του Μάνου: ΄Ολοι νόμισαν πως εξευγένισα επιτυχώς τα μπουζούκια. Μεσολαβούν η ίδρυση του Ελληνικού Χοροδράματος της Ραλλούς Μάνου, το 1951 (του οποίου ο Μάνος Χατζιδάκις είναι καλλιτεχνικός διευθυντής και στέλεχος) , εκεί δηλαδή όπου παρουσιάζονται τα μπαλέτα Μαρσίας, ΄Εξι λαϊκές ζωγραφιές, Το καταραμένο φίδι και Ερημιά, αλλά και η επίσης περίφημες διαλέξεις του για τους σύγχρονους κλασικούς συνθέτες (Σοστακόβις, Προκόφιεφ, Κόπλαντ κ. α. ) .

    Ο κινηματογραφικός Χατζιδάκις, ένα από τα πρόσωπά του που αγαπήσαμε πολύ και με όλη μας την καρδιά, έχει ήδη εμφανιστεί στο προσκήνιο. Το ΄54 γράφει τις μουσικές και τα τραγούδια για τις ταινίες Μαγική Πόλις του Νίκου Κούνδουρου, το Κυριακάτικο Ξύπνημα του Μιχάλη Κακογιάννη και την Κάλπικη Λίρα του Γιώργου Τζαβέλλα. Μα την επόμενη χρονιά (1955) η Μελίνα Μερκούρη μαγεύει όλη την Ελλάδα τραγουδώντας το Αγάπη που ΄γινες δίκοπο μαχαίρι, στην Στέλλα του Μ. Κακογιάννη. Στην ίδια ταινία, η Σοφία Βέμπο τραγουδάει Το φεγγάρι είναι κόκκινο.

    Το ΄56 γράφει τη μουσική της εξαιρετικής ταινίας Ο δράκος του Νίκου Κούνδουρου και πάλι (η Μελίνα εδώ τραγουδά τον Ιλισό) και ο κατάλογος μοιάζει ατέλειωτος (Λατέρνα, φτώχια και φιλότιμο -1955 και την Μαίρη Λω να τραγουδά τη Φούστα Κλαρωτή, Λατέρνα, φτώχια και γαρύφαλλο -1957, Το τελευταίο ψέμα -1957, Μια ζωή την έχουμε -1958, το Ποτάμι -1959, για το οποίο κερδίζει το βραβείο μουσικής στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Το νησί των γενναίων με την Τζένη Καρέζη να τραγουδά το Μην τον ρωτάς τον ουρανό, Το ξύλο βγήκε απ΄ τον παράδεισο -1959 και την Αλίκη Βουγιουκλάκη στο Γκρίζο Γατί. Το 45άρι δισκάκι που κυκλοφόρησε τότε φέρεται να πούλησε πάνω από 200. 000 αντίτυπα) .

    --------------------------------------------------------------------------------
    Αρκετά αργότερα ο Μάνος Χατζιδάκις αποκήρυξε το κινηματογραφικό του έργο, λέγοντας ότι έγραψε τραγούδια για λαϊκή κατανάλωση.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Το Παραμύθι χωρίς όνομα το έγραψα το 1959 για να κερδίσω οκτώ χιλιάδες δραχμές. Πήρα τέσσερις χιλιάδες μα τις υπόλοιπες, όσες φορές κι αν πήγα, δεν τις έλαβα ποτέ, μια και το θέατρο δεν έβγαλε ούτε τα έξοδά του εκείνη τη χρονιά. Κι έτσι αποφάσισα να τις ξεχάσω- και τις ξέχασα. ΄Οπως μαζί, ξέχασα και το έργο και την παράσταση και τα τραγούδια που είχα γράψει σημειώνει ο συνθέτης στο δίσκο. Το Παραμύθι χωρίς όνομα του Ιάκωβου Καμπανέλλη (η θεατρική απόδοση του ομώνυμου έργου της Πηνελόπης Δέλτα) παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβρη έως τον Δεκέμβρη του ΄59 από το Νέο Θέατρο, σε σκηνοθεσία Βασίλη Διαμαντόπουλου και σκηνικά-κοστούμια του Γιώργου Βακαλό. Ο Λάκης Παππάς ήταν αυτός που συγκράτησε τραγούδια σαν το Ρίχνω την καρδιά μου στο πηγάδι ή το Στην ποταμιά σωπαίνει το κανόνι, τραγουδώντας τα σε μικρά μαγαζιά της εποχής. Εκεί όπου τ΄ άκουσαν κάποιοι φίλοι του Μάνου Χατζιδάκι και τον παρότρυναν να τα ηχογραφήσει, ενώ ο ίδιος τα ΄χε κιόλας ξεχάσει.

    --------------------------------------------------------------------------------
    Το 1960 τα βλέμματα όλου του πλανήτη στρέφονται πάνω του. Τα παιδιά του Πειραιά που ακουγόταν στην ταινία Ποτέ την Κυριακή του Ζυλ Ντασέν, με πρωταγωνίστρια την Μελίνα Μερκούρη, κερδίζει το ΄Οσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού.


    ΠΗΓΗ: music.gr




    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #954   /   23.10.2004, 01:53   /   Αναφορά
    79 χρόνια πριν, ε?... Άραγε κάθε πόσα χρόνια γεννιούνται τέτοιες πρωσοπικότητες - ταλέντα..??



    Thanks jorge!
    #955   /   23.10.2004, 02:08   /   Αναφορά


    Συνήθως ο ποιητής καθορίζει τα όρια του λόγου του, έτσι ώστε να διατηρεί μια όψη του εαυτού του ικανή να κρατήσει στρατηγικά τον ‘φυσιολογικό’ κόσμο σε απόσταση.


    Μερικές φορές όμως, γνώρισμα των στίχων φαίνεται να είναι η αμείλικτη συναίσθηση της πραγματικότητας.


    Ο Σολωμός είχε θέσει το αίτημα ότι το περιεχόμενο των προτάσεων της ποίησης πρέπει να έχει δυνατότητες στον αισθητό χώρο και χρόνο.




    Για όλους τους παραπάνω λόγους -και όχι μόνο γι αυτούς-, η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι είναι ποίηση.




    Ο Μάνος Χατζιδάκις, παράλληλα με τις σπουδές του στη μουσική (και τη φιλοσοφία), γαλουχείται από καλλιτέχνες και διανοούμενους της γενιάς του Μεσοπολέμου: Σεφέρης, Ελύτης, Γκάτσος, Σικελιανός, Τσαρούχης.

    Οι περισσότεροι κύκλοι τραγουδιών του Χατζιδάκι είναι σε στίχους Γκάτσου. Όμως η προσέγγιση διαφέρει...
    Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για μελοποιημένη ποίηση. Ο Γκάτσος γράφει στίχους για τραγούδια του Χατζιδάκι που αργότερα -όπως σωστά επισημαίνει το άρθρο- και οι δυο θα χαρακτηρίσουν «εμπορικά» και θα τα «αποκηρύξουν». Στο σύνολό τους σχεδόν, αυτά τα τραγούδια γράφτηκαν με σκοπό να ντύσουν μουσικά, κινηματογραφικές ταινίες ή θεατρικά έργα...

    Ο Χατζιδάκις μας έδωσε βέβαια τον «Μεγάλο Ερωτικό», κύκλο τραγουδιών βασισμένο σε ποιήματα αρχαίων και νέων ποιητών.
    Επίσης την ελληνική εκδοχή του Reflections (Αντικατοπτρισμοί) πάλι «με την φόρτιση των ελληνικών στίχων του Γκάτσου».

    #957   /   23.10.2004, 12:27   /   Αναφορά
    Απαντώντας στη - ρητορική μάλλον - ερώτηση της Sofias ... νιώθω ότι αυτή τη φορά η γενιά μας είναι τυχερή που δε θα επαληθευθεί ο κανόνας του "κάθε 100 ή 1000 χρόνια", καθώς ύπαρχει... ο [b]Νίκος Κυπουργός[/b]...
    #964   /   24.10.2004, 02:24
    έχεις δίκιο.ο κηπουργός είναι μουσικάρα.πόσο γνωστός είναι όμως στους πολλούς?και τον ευνόησε η ενασχόλησή του με ενορχηστρώσεις μουσικών του χατζηδάκι,ή τον ταύτισε με τον μυθο του χατζηδάκι-πάντα για τους πολλούς,λέμε.......

    αλλά είναι μουσική ευφυία.πράγματι.......

    #960   /   23.10.2004, 15:37   /   Αναφορά
    «Όσο περνούν οι μέρες και μακραίνει

    η ηλικία της σεμνότητας, αισθάνομαι

    τις ανεπαίσθητες ραγισματιές εντός μου

    από νύχτα σε νύχτα να πληθαίνουν…»

    Δανείστηκα ένα στίχο του Ντίνου Χριστιανόπουλου που μουσικοβολά Σείριο Χατζιδάκι κι έτσι μ’ ένα κλεμμένο «γαρύφαλλο στ’ αυτί», να καταθέσω ταπεινά ευχαριστώ μου, γιατί μ’ αυτό σου το σημείωμα θύμισες πάλι, πως πέρα απ’ την Ελλάδα των ανα_βολικών τραγουδιστικών συσκευασμάτων μιας χρήσης, «Κάπου υπάρχει…» και «…μια αγάπη (που) έχω κλείσει, σ’ ερημοκκλήσσι αλαργινό». Μπράβο σου Γιώργο!

    #961   /   23.10.2004, 15:52
    Ταλέντα γενιούνται συνέχεια αλλά για να ανθίσουν πρέπει να υπάρχουν και οι κατάλληλες συνθήκες....

    #962   /   23.10.2004, 18:02   /   Αναφορά
    Ευχαριστούμε j.



    Βέβαια ο Κηπουργος συνεχίζει, μα νομίζω πως σε 79 χρόνια από σήμερα, θα μιλούν και θα ακουν ακόμα Θανάση Παπακωνσταντίνου...



    Δεν κάνω σύγκριση μα η καλή μουσική στην ολοκληρωμένη εκφρασή της πάντα θα υπάρχει!
    #963   /   24.10.2004, 00:19   /   Αναφορά







    Info: το επίσημο website
    του Μάνου Χατζιδάκι είναι http://www.hadjidakis.gr/







    #1034   /   12.11.2004, 21:37   /   Αναφορά
    Τωρα στερειτε και τη ελευθερη εκφραση;
    Administrator
    #1035   /   12.11.2004, 22:24
    Δεν μπορείς να λες τον Χατζιδάκι ξεφτιλισμένο. Γι' αυτό και διέγραψα το σχόλιό σου. Μίλα με επιχειρήματα και κανείς δε θα σου στερήσει τίποτα.

    #1036   /   13.11.2004, 16:52
    Σου εδωσα επιχειρημα: το χυδαιο εκεινο "δεν ειναι ποιηση αυτη" για τον Μηχανισμο του Ασιμου που ταυτοχρονα σηματοδοτησε την απαγορευση αυτου του τραγουδιου αλλα και κρατησε τον μονο καλλιτεχνη που πρεσβευε με τη ζωη του τα τραγουδια του στην αφανεια. Δεν ειναι επιχειρημα αυτο; Τι λες; Και νομιζω οτι ο καθενας μπορει να εκφραζει ελευθερα τη γνωμη κι ας ειναι διαφορετικη απο την κοινοτυπη. Το INTERNET ειναι το μονο ΜΜΕ που μπορουμε να εκφραζουμε τις αποψεις μας και θα επιβαλεις και σε αυτο λογοκρισια; Ανελευθεροι ψευτομουσικαδες, ολο σαββοπουλιζεται αλλα απο τους Κροκανθρωπους θα τη βρειτε...

    #1037   /   13.11.2004, 18:32
    Έχεις απόλυτο δίκιο, Sxoinovatis "Το INTERNET ειναι το μονο ΜΜΕ που μπορουμε να εκφραζουμε τις αποψεις μας", μόνο που αυτός δεν είναι λόγος, να το κάνουμε μια παγκόσμια χωματερή!

    #1042   /   14.11.2004, 10:40
    Για την παρερμηνεία, από μέρους μου, των λόγων σου, ζητώ ταπεινά συγνώμην...

    #1038   /   13.11.2004, 18:33
    η ελευθερία είναι δύσκολο πράγμα sxoinovatis, υπάρχουν πολλοί που δεν ξέρουν να τη 'χρησιμοποιήσουν', που την παρεξηγούν, που κρύβονται πίσω απο την έννοια της για να εκφράσουν κάτι αντίθετο μ'αυτήν. όταν λές τη γνώμη σου δεν είναι ανάγκη να πετάς ταμπελίτσες δεξιά-αριστερά, γιατι τότε η δική σου γνώμη θίγει την προσωπική ελευθερία και αξιοπρέπεια των άλλων.

    #1039   /   13.11.2004, 22:52
    Ωχριώ και μόνο στη σκέψη, revekka μου, πως ό "ξεφτυλισμένος Χατζιδάκις", είναι "η δική σου γνώμη" που "όταν πετάς, ταμπελίτσα δεξιά-αριστερά" "θίγει την προσωπική ελευθερία των άλλων".... Ας μην τα ισοπεδώσουμε πια όλα...Αιδώς Αργείοι!

    #1040   /   14.11.2004, 00:23
    όταν λέω ταμπέλες αναφέρομαι στο χαρακτηρισμό 'ανελεύθεροι ψευτομουσικάδες' του sxoinavatis, όχι στο πως χαρακτήρισε τον Μάνο Χατζιδάκι. εκεί δεν πήγα στο πρώτο post istoxastis...



    αν η ελευθερία σου sxoinavatis δεν μπορεί να δεχτεί τη γνώμη των άλλων, και τη δική μου μέσα (αν είναι δυνατόν ξεφτυλισμένος ο Χατζιδάκις, έλεος πια, λίγος σεβασμός στο έργο κάποιων προσώπων μας λείπει πολύ) τότε μάλλον δεν μιλάμε για την ίδια ελευθερία...

    #1041   /   14.11.2004, 01:46
    sxoinavatis, τελικά είναι απλό: φτιάξε μια δική σου σελίδα (υπάρχουν πολλοί servers, ακόμα και δωρεάν) και γράψε εκεί ότι γουστάρεις. Είσαι ελεύθερος.

    #1043   /   14.11.2004, 13:07
    Εχω και μαλιστα παρα πολλες σελιδες δικιες μου... Απλα δε θελω μεσα δηθεν μουσικοφιλους...

    #1045   /   14.11.2004, 13:15
    Για την παρερμηνεία, από μέρους μου, των λόγων σου, ζητώ ταπεινά συγνώμην...( Προφανές, ότι απευθύνομαι σ' εσένα revekka)

    #1044   /   14.11.2004, 13:12
    Τη δικια μου ελευθερια δεν μπορει καν να τη νοιωσει κανεις... Ειναι απολυτη, ασυδοτη, εγωκεντρικη στο εμεις... Ειναι απεξουσιασμενη και αχνη... Ειναι αντιπολιτικη, αντικοινωνικη...Τροφοδοτειτε απο την αγαπη για τον ανθρωπο, απο την αυταπαρνηση... Τι μπορειτε να μου πειτε εμενα για ελευθερια;;; Αφου ειστε υποταγμενοι σε θεσμους...

    #1046   /   14.11.2004, 13:26
    Να την έχεις και να τη χαίρεσαι την όποια νομίζεις ελεθερία σου, μόνο που σ' αυτό το site, μάλον δεν υπάρχουν πελάτες για βαποράκια ευάλωτης και εγωκεντικής "ελευερίας" που πλασάρεις. Κατά τά άλλα να είσαι καλά!

    #1047   /   14.11.2004, 20:17
    συγχωρεμένος istoxastis, συννενοηθήκαμε :)


    #1048   /   14.11.2004, 20:17
    συγχωρεμένος istoxastis, συνεννοηθήκαμε :)


    #5564   /   11.09.2006, 21:54
    Επίσης αν δεν υπήρχαν οι θεσμοί δε θα υπήρχε πολιτισμός.Θα ζούσαμε σα ζώα να το έχεις υπόψιν κι αυτό και το πως εκφράζεσαι.

    #5563   /   11.09.2006, 21:50
    Ο Αριστοτέλης είχε πεί ότι ίσως η δημοκρατία να μην είναι το καλύτερο πολίτευμα.

    Στην περίπτωσή σου μάλλον είχε δίκιο.....

    #2175   /   12.05.2005, 00:51   /   Αναφορά
    ρε παιδια ελεος. σχολιο στο κειμενο ειπαμε να κανουμε οχι πεδιο μαχης. αν θελετε να τα πειτε κ να τα 'χωσετε ο ενας στον αλλον υπαρχουν και τα προσωπικα μηνυματα. αντι να διαβασω σχολια για το αφιέρωμα, βλεπω τις επιδειξεις γραφης και γνώσης (που καμμια σχεση εχουν με το αφιέρωμα) τριών ατόμων.

    πολυ χαρουμενος θα ήταν ο Χατζιδακις που εγινε αφορμή για τετοιες συζητήσεις.



    #2176   /   12.05.2005, 01:18
    3 άτομα «επιδεικνύουν» κάτι, κατα τη γνώμη σου, και «θέλουν να τα χώσουν ο ένας στο άλλο»....m-a-r-t-i-n-o μπορείς να κάνεις ακριβώς αυτό που επιθυμείς, να σχολιάσεις το άρθρο και όχι τα σχόλια.

    #5560   /   11.09.2006, 20:07   /   Αναφορά
    Μεγάλωσα με την μουσική του... δεν έχω λόγια... ένα γλυκό χαμόγελο μόνο...
    #19732   /   02.03.2010, 13:43   /   Αναφορά
    http://www.youtube.com/watch?v=BIZ-lVO9hyc