Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#2155 / 10.05.2005, 10:43 / Αναφορά Πολύ ενδιαφέρον... ευχαριστούμε! |
#2162 / 10.05.2005, 23:05 / Αναφορά Με την απόλυτα τεκμηριωμένη άποψη σου "Ο κινηματογράφος είναι ουσιαστικά μουσική. Ο λόγος μπορεί να γίνει μια τέλεια νότα όταν βρεθεί στην κατάλληλη θέση", τον γλαφυρό τρόπο γραψίματος σου κι ένα πουλόβερ για την ψυχρούλα, μ' "έστειλες" Παναγιώτη μας, πρώιμα- πρώιμα απόψε, στης παιδικής μου χαράς το θερινό σινεμά. Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ! |
#2163 / 10.05.2005, 23:18 / Αναφορά Ο Γίαννης Σπάρτακος ήταν ένας απο τους πρώτους μεγάλους πιανίστες-που πρωτο ανακάλυψε και την Ρένα Βλαχοπούλου στα πρώτα της βήματα-που μπροστά σε κινηματογραφικό πανί με ένα πιάνο δημιουργούσε μουσική επιτόπου. Είναι λίγο περίεργο να εντάξει κάποιος το τί είδους μουσική θα βάλει σε κάποια εικόνα γιατί η μουσική απο μόνη της νομίζω περιέχει εικόνες και εκεί θέλει προσοχή. Εξυπηρετεί την εικόνα αλλά και άλλες φορές την υπερβαίνει. Νομίζω έχει κάποια σχέση το οτι στις βουβές ταινίες η μουσική που επιλέχθηκε ήταν κλασσική,κατα κάποιο τρόπο η μεγάλη πληθωρικότητα της μουσικής αυτού του στύλ αντικαθιστά τον λόγο. Είναι ένα είδος μουσικής που περιέχει σκεπτόμενες εικόνες με την έννοια οτι σε κάνουν να σκέφτεσαι ή και να ξεχνιέσαι... |
#2164 / 10.05.2005, 23:34 Nαι, ο Γιάννης Σπάρτακος ξεκίνησε από μουσικός στον βουβό κινηματογράφο. Γράφει ο Πάνος Γεραμάνης στα Νέα (01/08/2001): Συγκρότησε δική του ορχήστρα στο σινεμά «Σινέ Νιους» (μετέπειτα «Άστυ» της οδού Κοραή), όπου παρουσίαζε στις αρχές της δεκαετίας του 1930 τους νεαρούς τότε σολίστες (και αργότερα διάσημους) Τάκη Μωράκη, Γιώργο Μουζάκη, Σταύρο Ρουχωτά, Γιώργο Καρδάμη. Ο Γιάννης Σπάρτακος έγραψε δεκάδες τραγούδια που ακούστηκαν και έγιναν μεγάλες επιτυχίες προπολεμικά, αλλά και μετά την Απελευθέρωση. Μεγαλύτερη επιτυχία του που τραγουδιέται μέχρι σήμερα είναι το «Θα σε πάρω να φύγουμε» (1944) σε στίχους Αλέκου Σακελλάριου, με ερμηνεύτριες τη Στέλλα Γκρέκα και την Ρένα Βλαχοπούλου. |
#2166 / 11.05.2005, 00:56 / Αναφορά Ενα ακόμα ευχαριστώ για το "ταξίδι" ! |
#2167 / 11.05.2005, 01:48 / Αναφορά Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και για τα καλά σας λόγια. Στις προθέσεις μου, Σπήλιο, είναι να αποπειραθώ να συνεχίσω, σε κάποιες μελλοντικές Προεκτάσεις αυτό το “ταξίδι” στην κινηματογραφική μουσική – θέμα που βέβαια δεν εξαντλείται, όσα άρθρα κι αν γραφούν… :-) |
#2168 / 11.05.2005, 02:56 / Αναφορά Για άλλη μια φορά..Μπράβο βρε Παναγιώτη!! :-) |
#2170 / 11.05.2005, 16:00 / Αναφορά Ασφαλώς, η μουσική στον κινηματογράφο είναι το έτερον ήμισυ της εικόνας. Και γι’ αυτό πρέπει να “παντρεύονται”. Είναι το δίχως άλλο, από τα ζευγάρια (που όταν λειτουργήσει η χημεία), δεν παίρνουν ποτέ ….διαζύγιο!!! Σαφώς, ο μουσικός θα “οδηγήσει” την εικόνα και θα την πλαισιώσει με την ατμόσφαιρα της μουσικής του. Εάν δε, καταφέρει να “πιάσει” και το πνεύμα του σκηνοθέτη, τότε μιλάμε για έναν ιδανικό ……γάμο!!! Από τη λίγη πείρα που έχω, γράφοντας μουσική σε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, οφείλω να ομολογήσω πως πρόκειται για εμπειρία συγκλονιστική. Παίρνεις ένα …πώς να το πω… παίρνεις ένα πράγμα μισό και το ολοκληρώνεις. Παίρνεις κάτι βουβό και του δίνεις φωνή. Κάτι άψυχο και το ζωντανεύεις. Μπορεί να το φαντάζεσαι καθώς το γράφεις βλέποντας ή όχι την εικόνα, αλλά όταν έρθει το μοντάζ και δεις την εφαρμογή μπροστά στα μάτια σου, ειλικρινά …...δεν έχω λόγια να περιγράψω όλα όσα νοιώθεις….. Είναι καταπληκτικό…… Μπράβο Παναγιώτη!!! Να …...κεράσω;;; |