Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.
Στείλε το άρθρο σου
σχολιάστε το άρθρο
#54 / 24.04.2003, 13:10 / Αναφορά Ο πίνακας στο κείμενο είναι του ζωγράφου Ρεμπράντ Βαν Ριν, με τίτλο "το στήσιμο του σταυρού" (1633). Φυλάσσεται και εκτίθεται στην Πινακοθήκη Μονάχου. Παραθέτω σχετικά σχόλια για τον πίνακα, που έχουν δημοσιευτεί στον τόμο με τίτλο "Παλαιά Πινακοθήκη του Μονάχου", της εγκυκλοπαίδειας εκδ. Mondadori - Φυτράκη: "Τα μεγάλα Μουσεία του Κόσμου". Είναι χαρακτηριστικό ότι στον πίνακα παρουσιάζεται και η μορφή του ίδιου του ζωγράφου...Είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται στη βάση του σταυρού, ο οποίος έχει και την πιο φωτεινή μορφή από τους υπολοίπους...: "Μέσα στον πλατύ και κοίλο χώρο, τον πλημμυρισμένο από σκοτάδι, καταθλιπτικό, το διαγώνιο μοτίβο του Σταυρού με το άκαμπτο κι όλας κορμί ψώνεται απότομα. Σαν μια φλόγια, τινάζεται αναπάντεχα ψηλά και το ανελέητο φως της ξεσκεπάζει κάθε λεπτομέρεια του τραγικού του φορτίου. Ενώ το πυκνό, υποταγμένο πλήθος των θεατών χάνεται μες στη σκιά, η πλάγια φωτεινή πηγή μόλλις που τονίζει μερικά από τα σημαντικότερα επεισόδια στην αφήγηση. Σν μια συνέχεια του κύριου, διαγώνιου μοτίβου, το φως γλιστρά λοξά πάνω στην πανοπλία του στρατιώτη, δημιουργώντας ανταύγειες που θυμίζουν Βαν Βτάυκ και συγκεντρώνεται πάνω στον θεατή με τον γαλάζιο σκούφο. Η έκθαμβη αυτή και αταίριαστη μορφή είναι μια αυτοποροσωπογραφία που ο καλλιτέχνης έχει παρεμβάλει στην σύνθεση. Το "υπομόχλιο" ολόκληρου του έργου διαγράφεται πάνω στο ουδέτερο, μονόχρωμο σχεδόν, φόντο των άλλων μορφών: είνα το θαυμάσιο μπλε χρώμα της φορεσιάς. Αυτή η συγκεκριμένη παρουσία, που αντιπροσωπεύει την παργματική ζωή, έρχεται σε αντίθεση με τους απρόσωπους, αναστατωμένους, παγωμένους και βουβούς ηθοποιούς στο υπόλοιπο Θείο Δράμα" Αυτή η παρουσία του ζωγράφου στη σκήνη του πάθους μοιάζει ίσως να συμβολίζει όμως και κάτι άλλο, πέραν από τον επιφανειακό συμβολισμό της ζωής...Μοιάζει να συμβολίζει την εκμηδένιση του χρόνου. Η σταύρωση γίνεται για.., από... και μέσα σε καθένα μας...Πέραν από ένα γεγονός ιστορικό είναι και μια ψυχική κατάσταση, ...το ίδιο και η ανάσταση... Κάτω από το σταυρό δεν είναι μόνο ο Ρωμαίος στρατιώτης και οι Ιουδαίοι της εποχής... είναι ο άνθρωπος κάθε εποχής..όσο μέσα του σταύρωση και ανάσταση βρίσκουν θέση... |
#15513 / 21.07.2008, 13:56 / Αναφορά Η παράγραφος που γράφτηκε μετά το "…ω φως των οφθαλμών μου, γλυκύτατόν μου τέκνον, πώς τάφω νυν καλύπτη…;", είναι πολύ βαθιά φιλοσοφία και πολύ καλογραμμένο λογοτεχνικό κείμενο. Όχι πως το υπόλοιπο υπολείπεται σε κάτι, απλώς εκεί βρίσκει κανείς τη σύνοψη της σύγχρονης ανθρώπινης ζωής... Σε διαβάζω Gate, τόσο στις παλιές συζητήσεις στο Φόρουμ, όσο και στα άρθρα του περιοδικού. |