ελληνική μουσική
    Η Ελληνική Μουσική Κοινότητα από το 1997


    Στης Μονεμβασιάς το βράχο σ' ερωτεύτηκα
    ταίρι στη ζωή να σ' έχω ονειρεύτηκα
    Γράφει η Μαργαρίτα (margo)
    6 άρθρα στο MusicHeaven
    Τρίτη 14 Νοέ 2006
    Στης Μονεμβασιάς το βράχο σ' ερωτεύτηκα
    ταίρι στη ζωή να σ' έχω ονειρεύτηκα

    Στης Μονεμβασιάς το κάστρο βραδάκι ανέτειλες
    έφεγγες ψηλά σαν άστρο και με μέθυσες

    Στης Μονεμβασιάς το κύμα με παρέσυρες
    χάθηκες μεσ τον αφρό του με τις μέδουσες

    Στην αυλή του ποιητή πάνω απ την πύλη
    έμεινα να νοσταλγώ ρόδινα χείλη

    Στη χαμένη Παναγιά τη Χρυσαφίτισσα
    πήγα να προσευχηθώ και σ' αναζήτησα

    Στης Μονεμβασιάς το φάρο σε περίμενα
    είδα μόνο ένα γλάρο στα νερά

    Στης Μονεμβασιάς τα τείχη πέλαγο ανοίγεται
    η καμπύλη της Σελήνης βαρκούλα γίνεται






    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #6229   /   14.11.2006, 00:52   /   Αναφορά
    "Κοριτσάκι μου,

    θέλω να σου φέρω τα φαναράκια των κρίνων

    να σου φέγγουν τον ύπνο σου.



    Θέλω να σου φέρω ένα περιβολάκι

    ζωγραφισμένο μὲ λουλουδόσκονη

    πάνω στὸ φτερό μιάς πεταλούδας

    να σεργιανάει το γαλανό όνειρο σου.



    Θέλω να σου φέρω

    ἕέα σταυρουλάκι αυγινό φως

    δυο αχτίνες σταυρωτές από τους στίχους μου

    να σου ξορκίζουν τό κακό

    να σου φωτάνε μη σκοντάψεις"



    Γ. Ρίτσος - για την κόρη του...





    δε μπορούσα ν αντισταθώ στον πειρασμό να σχολιάσω τους στίχους για την Μονεμβασιά,με άλλους στίχους του "δικού μου" ,Γιάννη Ρίτσου που γεννήθηκε εκεί...
    #6230   /   14.11.2006, 01:00   /   Αναφορά
    Μπράβο Margo! Τι όμορφο και ερωτικό καί ταξιδιάρικο, γεμάτο ωραίες εικόνες!! Βλέπω τον Giorgos_arazei να πιάνει δουλειά και να δημιουργείται ακόμα ένα υπέροχο τραγούδι.΄Αντε παιδιά, όσοι είστε ταλαντούχοι και εμπνευσμένοι, να μας χαρίζετε όμορφα πράγματα. Πάντα τέτοια!!
    #6231   /   14.11.2006, 01:08   /   Αναφορά
    Αλλο ενα υπεροχο κομματι απ την Margo. Να σαι παντα καλα και να χεις παντα χαρτι και μολυβι στη διαθεση σου. Μπραβο...(ξανα και ξανα και ξανα)
    #6232   /   14.11.2006, 01:19   /   Αναφορά
    ...η καμπύλη της Σελήνης βαρκούλα γίνεται ...



    τι όμορφη και τρυφερή μπορεί να γίνει η σύνθεση των λέξεων από κάποιον που γνωρίζει να το κάνει όπως εσύ ...



    έφεγγες ψηλά σαν άστρο και με μέθυσες ... να'σαι καλά ...
    #6234   /   14.11.2006, 09:10   /   Αναφορά
    Όντως, όλο το ποίημα είναι υπέροχο, με αυτή την καμπύλη της Σελήνης στο τέλος να απογειώνει τον έρωτα στα ουράνια. Μαργαρίτα, εσύ τόσο καιρό μας έκρυβες εκπλήξεις....
    #6236   /   14.11.2006, 10:03
    Σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου.

    Τα σχόλιά σας,δεν είναι μόνο λέξεις,τα νοιώθω σαν μια ζεστή αγκαλιά.Να στε όλοι καλά!:)

    #6235   /   14.11.2006, 10:02   /   Αναφορά
    Έχει δυνατές εικόνες αλλά πολύ κακή στιχουργική δομή (ομοιοκαταληξίες, μέτρο, ρυθμό) με λίγα λόγια ως περιεχόμενο σε ελκύει ως μορφή λίγο σε εμποδίζει να το χαρείς.
    #6237   /   14.11.2006, 10:23
    Σ ευχαριστώ spiroos,χαίρομαι που σου έδωσε κάποιες εικόνες.Όσο για τη δομή λαμβάνω υπ'οψιν τα σχόλιά σου.




    #6238   /   14.11.2006, 10:29
    Να πω παιδιά πως,από κάποιο λάθος λείπουν τα σημεία στίξης.Ίσως διορθωθεί,το έχω ζητήσει.Ελπίζω να μην προκαλεί ιδιαίτερο πρόβλημα στην ανάγνωση του ποιήματος.Σας ευχαριστώ και πάλι.

    #6239   /   14.11.2006, 12:36   /   Αναφορά
    margo μου, πάρα πολύ όμορφο. ταξιδιάρικο όνειρο στη παραλία.

    τι σημασία έχει αλήθεια η δομή μπρος στην πλυμμήρα των αισθήσεων που ελευθερώνονται με τους στίχους αυτούς;



    φιλιά!!!
    #6240   /   14.11.2006, 12:46
    Πολύ μεγάλη σημασία (όχι φιλολογική)....

    #6242   /   14.11.2006, 13:06
    πιστεύω ότι η ελευθερία στον τρόπο γραψίματος είναι πιο σημαντική.

    #6243   /   14.11.2006, 13:11
    Νομίζω οτι μπερδεύεις τις έννοιες "ελευθερία γραφής" και "παρουσίασης γραφής".

    #6244   /   14.11.2006, 13:13
    μπορεί. όμως καλύτερα να μου το εξηγήσεις αλλού, για να μην χαλάμε την σειρά στη δημοσίευση της margo.

    #6241   /   14.11.2006, 12:52   /   Αναφορά
    margo μου είναι υπέροχο!!η Μονεμβασιά είναι ένα απο τα ωραιότερα μέρη που έχω επισκεφτεί...Όλο το ποίημα είναι μία πανέμορφη εικόνα.Μπράβο και πάλι μπράβο!!!!
    #6245   /   14.11.2006, 13:13   /   Αναφορά
    Προσωπικά δεν διαπίστωσα κάποιες ατέλειες στη δομή, που να με εμπόδιζαν να απολαύσω το ποίημα. Βεβαίως, αν κανείς είναι αποφασισμένος να ψειρίσει, βρίσκει ατέλειες ακόμη και στον Ελύτη. Δύο στοιχεία έχουν σημασία για μένα. Αφενός να πιάσεις, να ψηλαφήσεις εκείνο στο οποίο αναφέρεται η ρήση «τι βλέπει ο ποιητής;» κι αφετέρου εκείνο που βλέπει να σε ικανοποιεί. Αν ο ποιητής καταφέρει να στα περάσει αυτά, τότε η δομή του έργου του είναι αψεγάδιαστη.
    #6246   /   14.11.2006, 13:20
    Δηλαδή πχ την ξαφνική έλλειψη ομοιοκαταληξίας στην προτελευταία στροφή την καταλαβαίνει κανείς μόνο αν ψειρίσει; Δεν δίνει ελεύθερο κείμενο, αλλά υπο μορφή στίχου. Άρα κρίνεται και αυτό. Και το ξαναλέω για τους κακοπροαίρετους, κρίση όχι ψυχρή φιλολογική, αλλά ως σώμα κειμένου, ώς σύνολο. Αλλιώς το ένα (δομή) εμποδίζει το άλλο (περιεχόμενο), δεν το αφήνει να "τρέξει".

    #6247   /   14.11.2006, 13:20
    συμφωνώ απόλυτα!!!!!!!!!



    η ομορφιά της ποίησης, είναι ότι βάζει σε δεύτερη θέση ενεργείας ή επεξεργασίας πληροφοριών το μυαλό και δίνει το πηδάλιο στην ψυχή.

    #6248   /   14.11.2006, 13:24
    με σένα συμφωνώ απόλυτα yiannisyiannis. για να μην μπερδευτούμε περισσότερο!!!

    αν και θεωρώ ότι εδώ δεν είναι ο χώρος για μια τέτοια συζήτηση. χαλάμε τη δημοσίευση της margo και είναι ντροπή μας!!!!

    #6249   /   14.11.2006, 13:27
    Μα δεν καταλαβάινω, τι είναι ντροπή!!!!!! Που σχολιάζουμε τους στίχους της margo; Δηλαδή γιατί υπάρχει η δυνατότητα για τα σχόλια; Για να λέμε μόνο πόσο ωραία γράφει κανείς; ΄'Ελα Παναγία μου...

    #6250   /   14.11.2006, 13:28
    όχι, σχολιάζουμε πλέον γενικά για την τεχνική. και όχι για τους στίχους της margo.

    #6252   /   14.11.2006, 17:00   /   Αναφορά
    Πιστεύω πως για οποιονδήποτε ασχολείται με τη Τέχνη η καλοπροέραιτη κριτική είναι πολύτιμη. Και χαίρομαι γιατί καταλαβαίνω πως η margo, εν προκειμένω, έχει αυτή την αντίληψη...

    Συγκεκριμένα, για ό,τι και εγώ διάβασα, δηλαδή για τη "Μονεμβασιά", έχω να παρατηρήσω, με τη σειρά μου, πως ξεχύνονται πραγματικά όμορφες εικόνες και αυτό -κατά τη γνώμη μου- έχει μεγάλη σημασία. Μορφές, αναμνήσεις και περιγράμματα καθαρά και χρωματισμένα.

    Το αναφέρω αυτό, γιατί πιστεύω πως είναι η αρχή της δημιουργίας. Ο εντός μας κόσμος, δηλαδή... Και είναι σημαντικό να υπάρξει μια ολοκληρωμένη δουλειά με ό,τι υπάρχει πρωταρχικά εντός, για να "φύγει" να αποσυμφοριστεί το πρωτόλειο και να γεννηθούν αργότερα οι νέες εικόνες, ο επόμενος δρόμος...

    Και τα τεχνικά μέρη, βελτιώνονται τόσο με την μελέτη, όσο και με τις καλοπροέραιτες παρατηρήσεις:-)))

    Αυτά...
    #6253   /   14.11.2006, 17:16   /   Αναφορά
    Δεν μπορώ να σας περιγράψω με λέξεις το πως ένιωσα βλέποντας τη δημοσίευση της φίλης μου Margo στην πρώτη σελίδα του αγαπημένου μας Μουσικού Παραδείσου.

    Σαν να βγήκε ένα κομμάτι του δικού μου εαυτού μου στο φως...στον κόσμο.Θέλω να μοιραστώ με όλους όσους διαβάζετε τη Χαρά μου.Και θέλω να ευχαριστήσω πρώτα πρώτα όλους αυτούς που την αγαπούν ..και την προσεγγιζουν με τόσο γλυκό τρόπο.Μοιάζει μέσα μου πως αυτοι ειναι τόσο πολλοί και κυρίως Ανθρωποι που η λάμψη τους ξεπερνάει κάθε μέτρο.Κάνει τις μικροδιαφορές και μικοπαρεξηγήσεις σε αυτόν τον αγαπημένο μου δικτιακό τόπο να φαίνονται τουλάχιστον αστείες.

    Με λεπτομέρειες δομής είναι η πρωτη φορά σήμερα που ασχολούμαι(ακόμα και όταν κάναμε στο σχολείο παρατηρήσεις πάνω στη δομή ..μου ήταν εξαιρετικά βαρετό..χασμουριόμουν).Ομως ψάχνοντας αυτό που είπε ο φίλος μου(και το εννοώ) ο spiroos για την προτελευταία στροφή ανακάλυψα πως αυτό το σημείο εμένα μου άρεσε πάρα πολύ.Σαν στολίδι βλέπω αυτήν τη διαφορα στη ομοιοκαταληξία.Δεν ξέρω αν τεχνικά είναι λάθος,μπορεί να ειναι λάθος ,δεν είμαι κριτικός.Νίώθω όμως πως

    αν παντου υπήρχε ομοιοκαταληξία το ποίημα δεν θα ήταν τόσο όμορφο.Εδω λοιπόν μιλάμε για ελευθερία και ελευθερία στη φαντασία..

    Θέλω ακόμα να ευχαριστήσω και όχι από τυπική υποχρέωση,δύο βασικούς συντελεστές του site τον jorge και την gate.Toν jorge για τη φιλοξενία και την gate για την στήριξη,την εμπιστοσύνη αλλά κυρίως την αύρα της που(κυριολεκτώ) αγκαλιάζει τους πάντες και τα πάντα εδώ μέσα.

    Και φυσικά πάνω πάνω από όλους τα δικά της κοντινά πρόσωπα που την κάνουν

    να γράφει τέτοια Μαργαριτάρια :-)



    Μαργαριτά(ρι) :ε,πσσστ!sorry για την κατάχρηση του χώρου!!(νόμιζα κάποια στιγμή πως

    είμαι μόνος μου αλλά όπως βλέπω πιο πάνω ..περιμένουν 29.203 να γράψουν:-))))))

    #6258   /   14.11.2006, 22:12   /   Αναφορά
    "Στης Μονεμβασιάς το κάστρο βραδάκι ανέτειλες.."



    Ωραίο το ζητούμενο: να ζήσουμε τέτοια Ανατολή.

    Να "το σκάσει" η ψυχή από τα μισοφωτισμένα η τα σκοτεινά τα στέκια που συχνάζει και να κοιτάξει κατάματα τον ήλιο.



    Y.Γ Prosilios ξέρω πως αυτό σκεφτόσουν να γράψεις αλλά σε κερδισε μέσα σε ελάχιστα λεπτα όπως είδα το πανέμορφο κοριτσάκι του Ριτσου.

    Το γραψα λοιπόν τωρα εγώ εδώ ;-)
    #6262   /   15.11.2006, 03:32   /   Αναφορά
    Τελικά όλοι έχουν δίκιο!

    Κι εγώ συμπαθώ την Μαργαρίτα πολύ και χάρηκα όταν είδα χτες να παίρνει την πρωτοβουλία να δημοσιεύσει δουλειά της. Αλλά επειδή κάτι μου έκανε εκεί στο τέλος, που με παραξένευε, προτίμησα να το σχολιάσω, διαβάζοντας το με την ησυχία μου μιαν άλλη στιγμή.

    Σίγουρα είναι γέμάτο εικόνες, αναφέρεται στην Μονεμβασία, (πανέμορφη... ), έχει μια αύρα από το Αιγαίο του Ελύτη, έχει εικόνες και ήχους από τα κύματα και το αεράκι... και εικόνες πολύ δυνατές.

    Αλλά δεν είναι κακό να πούμε, ότι εκεί με τον γλάρο, κάτι δεν μου δένει και μένα. Δεν βλέπω τον λόγο γιατί θα έπρεπε να ντρέπεται (!) ο Σπύρος.

    Μαργαρίτα, το να εκθέτεις την δουλειά σου, το ξέρω από προσωπική εμπειρία, πρέπει να έχεις και το ''στομάχι'' να δεχτείς και αυτούς που σε κρίνουν με κριτική σκέψη. Να μην σου πω πως αυτοί μπορεί να σε πάνε και παρακάτω... αυτοί που λένε μόνο καλά, μπορούν να σε εμψυχώσουν, αλλά ως εκεί... (νομίζω).

    Με φιλικότατη διάθεση, που ξέρεις πόσο σε εκτιμώ και σε πιστεύω....
    #6271   /   15.11.2006, 12:26
    για ακόμα μια φορά διευκρινίζω. Δεν είπα ότι η κριτική είναι ντροπή, έλεος!!! κάθε άλλο, καλοδεχούμενη φτάνει να είναι επικοδομητική.

    όμως είχαμε καταπιαστεί να συζητάμε γενικά για τη δομή, κάτι που δεν αρμόζει εδώ, διότι εδώ ο χώρος υπάρχει για να γίνονται σχόλια αναφορικά με τους στίχους της margo και όχι γενικά σχόλια για την τεχνική ή την αισθητική οποιουδήποτε ποιήματος.



    αυτά!!!!




    #6272   /   15.11.2006, 14:12   /   Αναφορά
    Καλό.

    Συνέχισε να γράφεις ότι νιώθεις κι όλοι εδώ είμαστε και περιμένουμε να ξεφύγουμε από το κάθε μέρα μας διαβάζοντας όμορφες σκέψεις.
    #6274   /   15.11.2006, 16:31
    Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας.Για μένα είναι σημαντικό ότι το διαβάσατε,μοιραστήκατε μαζί μου κάποιες σκέψεις και εικόνες..Ειλικρινά,μόνο χαρά πήρα από όλα τα σχόλια και κάθε συμβουλή μου ήταν κάτι παραπάνω από χρήσιμη!

    Για να αναφερθώ λίγο στο σημείο που συζητήθηκε,δηλαδή την μη ύπαρξη ομοικαταληξίας στο προτελευταίο δίστιχο,να πω ότι καταλαβαίνω πως μπορεί να θεωρηθεί "λάθος"

    δομής εφ'όσον,όπως αναφέρθηκε,για κάποιους εμπόδισε τη ροή του ποιήματος.

    Για μένα όμως αυτό το σημείο ήταν απαραίτητο να μείνει έτσι,κάνοντας μια"παύση"στην ροή της "ιστορίας" που περιγράφει το ποίημα.

    Δίνει δηλαδή ένα "τέλος"στην εξέλιξη της ιστορίας και ακολουθεί το τελευταίο δίστιχο ως επίλογος.Επίσης δεν θεωρώ πως δεν υπάρχει ομοιοκαταληξία,

    αλλά αυτό ίσως να μπορεί να γίνει πιό εύκολα αντιληπτό όταν οι στίχοι"ντυθούν"με μουσική.Αν δηλαδή κάτι "χαλάει"εκεί,θα έλεγα ότι είναι το μέτρο,όχι η ομοιοκαταληξία.Θα μπορούσε π.χ.να λέει"είδα μόνο ένα γλάρο στα χρυσά νερά.."

    Μετά λοιπόν από τις παρατηρήσεις του Σπύρου και του Πέτρου για το συγκεκριμένο σημείο,μπήκα στον πειρασμό να ντύσω τους στίχους με κάποια μουσική που είχα ήδη στο μυαλό μου από καιρό να το ψάξω πιό καλά και κάπου εκεί ανακάλυψα πως ρέει κανονικά,εξυπηρετεί τη δομή όπως θα ήθελα. Θα μπορούσε εκεί να τηρηθεί πιστά το μέτρο και η ομοιοκαταληξία,αλλά αυτό ίσως αφαιρούσε κάτι από το νόημα του "τέλους"που είπα πριν,κάνοντας"το χατήρι"στους κανόνες.(...?υπάρχουν κανόνες ή είναι υποκειμενικό?)



    Στο πρώτο σχόλιο του, ο Σπύρος αναφέρει."Έχει δυνατές εικόνες αλλά πολύ κακή στιχουργική δομή (ομοιοκαταληξίες, μέτρο, ρυθμό)".

    Δεν ξέρω αν εννοούσες Σπύρο,όλο το ποίημα ή αναφερόσουν στο προτελευταίο δίστιχο,θα με ενδιέφερε να το μάθω αν έχεις χρόνο να μου απαντήσεις.



    Τέλος,θέλω να παραθέσω το σχόλιο ενός φίλου εκτός ΜΗ που είναι στιχουργός και ποιητής,(έχει εκδόσει πολλές ποιητικές συλλογές).

    "είναι όμορφο αλλά έχεις δυνατότητα να γράψεις κάτι πολύ πολύ πιο όμορφο!

    Αξίζει η προσπάθεια, χωρίς πολλές επαναλήψεις της λέξης Μονεμβασιά, και χωρίς να προσπαθείς επίμονα να πετύχεις σωστή ομοιοκαταληξία!"

    Βλέπω λοιπόν ότι ο καθένας το κρίνει διαφορετικά π.χ.άλλος πιστεύει ότι υπάρχει σωστή ομοιοκαταληξία,αλλά αυτό δεν είναι ωραίο και άλλος ότι η ομοιοκαταληξία δεν είναι σωστή ή λείπει ξαφνικά και αυτό δεν είναι ωραίο..Ακόμα, σχετικά με την επανάληψη της λέξης Μονεμβασιά, για μένα ήταν απαραίτητη στα 5 δίστιχα,ήταν ο βασικός άξονας της δομής αυτή η επανάληψη και η αναφορά σε κάθε ένα από τα δίστιχα,ενός διαφορετικού σημείου της αγαπημένης μου Μονεμβασιάς!

    Ίσως όμως και αυτό ακόμα να θεωρείται λάθος..Δεν διαφωνώ,απλώς προσπάθησα να εξηγήσω πως "βγήκε",για ποιούς λόγους γράφτηκε έτσι..

    Ελπίζω να μην σας κούρασα πολύ με όλη αυτή την..ανάλυση!Δεν είχα σκοπό να γράψω τόσο πολλά αλλά..έγινε!



    Μέσα από την καρδιά μου σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και την αγάπη σας.

    #6278   /   15.11.2006, 21:14   /   Αναφορά
    h kambili ths selinis varkoyla ginetai...

    kai se metaferi...opou thes

    kai mono gi ayto to stixo polla sugxartiria

    SAHIRA
    #6283   /   15.11.2006, 23:17
    Σ'ευχαριστώ πολύ sahira και καλώς ήρθες στην παρέα του mh

    #6280   /   15.11.2006, 21:32   /   Αναφορά
    Ως προς τις ομοιοκαταληξίες η γνώμη μου είναι πως αποτελούν το αδύνατο σημείο του κειμένου. Συγκεκριμένα οι στροφές 2 (ανέτειλες-μέθυσες), 3 (παρέσυρες-μέδουσες) και φυσικά η προτελευταία (περίμενα-νερά). Δεν έχει σημασία αν στη μελοποίηση «καλύπτονται», εδώ βλέπουμε μόνο κείμενο. Ως προς το μέτρο κι εκεί χωλαίνει λιγάκι μεταξύ των στροφών, πχ Στης Μονεμβασιάς το κάστρο βραδάκι ανέτειλες, είναι μεγάλη η πρόταση μετρικά και «εμποδίζει» την ανάγνωση. πχ συγκρινόμενη με την πρώτη στροφή «Στης Μονεμβασιάς το βράχο σ' ερωτεύτηκα). Η επανάληψη με τη λέξη Μονεμβασιά συμφωνώ και εγώ ότι ίσως κάπου κουράζει. Τέλος δεν συμφωνώ ως αναγνώστης με την συνειδητή σου επιλογή όπως είπες να μη βάλεις ομοιοκαταληξία στο περίμενα-νερά. Αυτά χωρίς καμία διάθεση κριτικής του δερμάτινο καναπέ ή κακοπροαίρετη. Με αγάπη για το κείμενό σου. Και φυσικά όλα αυτά προσωπική άποψη. Και φυσικά χωρίς να χάσω την μαγεία του περιεχομένου...
    #6282   /   15.11.2006, 23:13
    Να είσαι καλά Σπύρο,ήθελα να ξέρω ακριβώς γιατί έκρινες τη στιχουργική δομή ως πολύ κακή.Τώρα που μου απάντησες αναλυτικά με βοηθάει περισσότερο.Στο blog του φίλου μου του semplice μπορείς να δεις και άλλα δείγματά μου αν θα το ήθελες.

    #6287   /   16.11.2006, 04:40   /   Αναφορά
    αγαπητη μαργαριτα,ειμαι νεα στο 'music heaven' και για αυτον τον λογο δε σε ξερω καθολου,γι'αυτο θα μιλισω τελειως αντικειμενικα χωρις να επιρεαστω απο συμπαθεια και λοιπα. Δεν ειμαι στοιχουργος ουτε εχω φλεβα ποιητη, αλλα παρακολουθω την ποιηση με ιδιατερη προσοχη τα τελευταια χρονια.

    Σιγουρα το ποιημα ηταν πολυ ωραιο,αλλα βλεποντας ολα τα σχολια θελησα να αντλησω την ειλικρινα δικη μου γνωμη.Γι'αυτο το λογο το διαβασα παρα πολλες φορες,η χρηση των λεξεων "σεληνη,μεδουσες,φαρος,χειλη"δινουν στο ποιημα μορφη κεντηματος αλλα σιγουρα μετα την δευτερη φορα που το διαβαζεις και το εμπεδωνεις αρχιζεις να συνειδητοποιεις οτι το ποιημα οσο γλυκο και αν ειναι γινεται βαρετο και σου δινει την εντυπωση ενος γλυκαναλατου ποιηματος χωρις κατι βαθυτερο.

    Δεν ειναι συναρπαστικο,βεβαια με το δικιο σου θα μου πεις οτι δε γινεται ολα ταποιηματα να ειναι συναρπαστικα,υπαρχουν και πολλα που ειναι ιδιαιτερα νοσταλγικα και καταθληπτικα και ειναι υπεροχα.οταν ομως προσπαθεις να δωσεις εικονες,που καταλαβα οτι ηταν η επιθυμια σου γραφωντας αυτους τους στοιχους δε μπορει το ποιημα σου να ειναι τοσο περιορισμενο(οχι τοσο σε εκταση οσο σε λεξιλογιο και εκφρασεις).

    Θα συμφωνησω με τον σπυρο που μιλισε για τεχνικα λαθη αλλα θα το παραβλεψω για να πω οτι αυτο το ποιημα δεν ειναι οτι πασχει τοσο απο τεχνικη οσο απο περιεχομενο.Δεν ειναι η λεξη Μονεμβασια αυτη που το κανει να ειναι τοσο επαναλαμβανομενο αλλα το ιδιο το περιεχομενο του. Ολοι επιτεθηκαν στο σπυρο για την κριτικη του διοτι τολμησε να κανει κριτικη ενω τα σχολια γινονται και για αυτο το λογο.και δεχτηκε απο ολους την ιδια απαντηση ηταν περι "ομορφιας της ποιησης,ελευθερης προσεγγισης,εικονων"κλπ.Πιστευω οτι υπηρχε ελλειψη και στον στοιχο οπως και στις εικονες....ναι και στις εικονες γιατι ακουσα πολλους να λενε μπραβο πολυ ωραια η μονεμβασια και οτι ειναι απο τα ωραιοτερα μερη αλλα δεν ακουσα κανεναν να πει οτι δεν ειχε παει ποτε στην μονεμβασια και ειλικρινα ενιωσε τις εικονες που περιεγραφαν οι στοιχοι....

    ξερω οτι τα σχολια μου να ειναι ασχημα αλλα η δημοσιευση της ψυχικης μας καταθεσης που σιγουρα πρωτα απο ολα αρεσει σε μας παυει να εχει αποκλειστικα την δικη μας λατρεια και δινεται στους αναγνωστες που θα την κρινουν με διαφορετιοκο γνωμονα ο καθενας...πιστευω οτι θα μπορουσες να δημοσιευες κατι καλυτερο και θα περιμενω πολυ να το διαβασω
    #6292   /   16.11.2006, 13:16
    Tarkoulis κοίτα μέσα σου και ρώτα τον εαυτό σου πως σου βγήκαν και γιατί όλα

    αυτά που ισχυρίζεσαι πως ήταν αυθόρμητα και καλοπροαίρετα(αυτό για μένα σημαίνει το "αγαπητή Μαργαρίτα" που λες.Θα μπορούσε κάποιος ,ακόμα και παιδάκι του δημοτικού να ήταν θα είχε να πει πάρα πάρα πολλά για το κείμενο που έγραψες και που σε εκθέτει . Αλλά δεν έχει κανένα νόημα αυτό ,διότι δεν προάγει τίποτα καλό.Είμαι σίγουρος πως η Μαργαρίτα στεναχωριέται πολύ αλλά ΟΧΙ για αυτά που της έγραψες αλλά για σένα tarkoulis...

    #6297   /   16.11.2006, 16:39
    πρωτον,δε θα μπορουσα ποτε να προσβαλω την μαργαριτα,εστειλα αυτο το σχολιο με ιδιαιτερο σεβασμο στο εργο της.αν παρατηρησες δεν εγραψα λιγο,πραγμα που συμαινει οτι δεν εκανα ενα γρηγορο πρικοχολο σχολειο αλλ ενα λεπτομερειακο μιας και δεν ειπα οτι το ποιημα δε μου αρεσε αλλα οτι το θεωρησα καπως βαρετο.νομιζω οτι εισαι ιδιαιτερα προκατειλειμενος σεμπλις, γιατι μου απαντας πολυ σκληρα τη στιγμη που δεν εχεις καταλαβει το σχολιο μου. η κακη κριτικη δε συμαινει οτι ειναι και κακοπροαιρετη...αν πιστευεις οτι εγω εκτεθηκα επειδη ειπα την αποψη μου τοτε εσυ μπορεις να λες οτι ολα ειναι τελεια για να μην εκτεθεις ποτε...ευχαριστω ομψς για το σχολιο σου...και θα θελα να μη συνεχιστει γιατι νομιζω οτι με την απαντηση σου δεν υπερασπιζοσουν το ποιημη αλλα τη μαργαριτα και το θεμα στη δημοσιευση αυτη δεν ειναι ο ποιητης αλλα το ποιημα...


    #6306   /   16.11.2006, 22:39
    semplice υπερασπίζεσαι την margo χωρίς να το έχει ανάγκη. Ο tarkoulis ίσα ίσα παράήταν λεπτομερειακός και προσπάθησε να δικαιολογηθεί για ό,τι θα γράψει. Διακρίνω μια φοβία για τις αρνητικές κριτικές. Κακώς. Πολύ κακώς.

    #6307   /   16.11.2006, 23:07
    spiroos από τις λέξεις ,τον τρόπο που τις γράφει κάποιος ,από τα "συναισθήματα" που ένιωσε(μιλαμε για ποίηση και όχι για μαθηματικά)και από τις προσωπικές του

    "εμπειρίες" όπως τις δηλώνει ,εξάγονται συμπεράσματα τα οποία είναι κάτι παραπάνω από

    αβίαστα.Το συγκεκριμένο μάλιστα μέλος έκανε πλήρες πορτραίτο της προσωπικότητας του χωρίς να του το ζητήσει κανείς μάλιστα...Αν εσύ αρνείσαι να τα "δεις" όλα αυτά κάνεις όχι απλά άσχημα Σπύρο αλλά πάρα πολύ άσχημα.....Λυπάμαι πραγματικά.

    Θα επιτρέψω να με κρίνει αρνητικά Σπύρο μόνο αυτός για τον οποίο ειμαι σίγουρος για τις καλές προθέσεις του.Οχι ο οποιοσδήποτε.Αυτός λοιπόν στον οποίο ΝΙΩΘΩ πως ειναι καλοπραίρετος αφήνω όχι μόνο να με κρινει αρνητικά αλλά να μου ρίξει και σφαλιάρες.

    και κλωτσιές.Ευχαριστω θα του πω μέσα απο την καρδιά μου γιατι θα με κάνει καλυτερο.Ο άλλος δεν με ενδιαφέρει.

    Μαργαρίτα σου ζητώ συγνώμη.

    #6313   /   17.11.2006, 03:09
    ειλικρινα απορω που ειδες το πορτραιτο,επειδη ειπα οτι δεν ξερω τη μαργαριτα λογω του οτι εχω λιγο καιρο εδω και ηθελα να αιτιολογισω το σχολειο μου αναφερωντας την λατρεια μου για την ποιηση;νομιζω οτι πρεπει να σταματησεις να αναφερεσαι σε μενα,ξερω οτι δε σου αρεσε η κριτικη μου αλλα αυτη ηταν, διαφωνουμε στον τομεα αυτο μιας και οτι το να κρινεις ενα ποιημα σκληρα δε συμαινει οτι το αντιμετοπιζεις σα μαθηματικα αλλαοτι ισως να μην αγγιξε την ψυχη σου...το θεμα θεωρειται λειξαν

    #6314   /   17.11.2006, 03:37
    Παράκληση από μένα να λήξει παιδιά αυτή η διαφωνία.



    @ tarkoulis χαίρομαι που λες ότι το ποίημα το έκρινες"σκληρά".Διαφέρει απο το "αντικειμενικά"που είπες στην αρχή..Κατ'εμέ, το έκρινες μάλλον επιπόλαια,αφού λες ότι προσπάθησες να αντλήσεις τη δική σου γνώμη μέσα από τα σχόλια άλλων και επίσης στο ίδιο σχόλιο,το χαρακτηρίζεις 1)πολύ ωραίο 2)γλυκό 3)βαρετό 4)γλυκανάλατο 5)κενό περιεχομένου 6)ελλειπές σε εικόνες 7)"με μορφή κεντήματος" 8)χωρίς κάτι βαθύτερο.

    Ας μη δοθεί λοιπόν άλλη συνέχεια,δεν αξίζει να το συζητάς,εφ όσον δεν σε άγγιξε ,όπως λες.Σ ευχαριστώ που ασχολήθηκες.



    @semplice,ας το λήξουμε εδώ.Σ ευχαριστώ πολύ.


    #6316   /   17.11.2006, 10:39
    semplice σε όλα τα τόπικ που σε διαβάζω σε θαυμάζω για την ευγένειά σου και την καλή διάθεση. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τη συμπεριφορά σου εδώ. Η tarkoulis είπε τη γνώμη της και μάλιστα απολογήθηκε για αυτή, φοβισμένα θα έλεγα κάτι που είναι απαράδεκτο. Που είδες εσύ κακοπροαίρετες προθέσεις κτλ. Έκανε κριτική και μάλιστα από αγάπη πέρα για πέρα. Και συνεχίζει μάλιστα πολύ ευγενικά (εγώ στη θέση της θα γινόμουνα πολύ σκληρός) να συμμετέχει στην κουβέντα. Σε πειράζει που δεν της άρεσε το ποιήμα της φίλης σου; Ε τι να κάνουμε; Απόψεις είναι. Χαλάρωσε...

    #6318   /   17.11.2006, 12:16
    spiroo,θα σε παρακαλέσω κι εσένα,να λήξει εδώ η διαφωνία.Αν και δε συμφωνώ μαζί σου

    για την ποιότητα της κριτικής της Tarkoulis,δεν έχει νόημα να το συνεχίσουμε.

    Αν θες να πεις κάτι στον semplice κάνε το με ΠΜ.Το ίδιο θα παρακαλέσω κι εκείνον.

    #6296   /   16.11.2006, 16:00
    λες ότι η κριτική πρέπει να είναι αποδεκτή.



    ποιος επιτέθηκε όμως στον spiroo; κανείς. απλά δέκτηκε κριτική για την κριτική που άσκησε, διότι οι γνώμες διχάζονται, αφού ο καθένας μας έχει το δικό του γούστο κι άποψη.



    αν όμως έχεις δίκαιο, εγώ πρώτη απολογούμαι.



    (και όταν η πένα στάζει φαρμάκι, πώς να μην λιώσει το χαρτί;)

    #6298   /   16.11.2006, 16:43
    δε θα σχολιασω οτι η "πενα μου σταζει φαρμακι" γιατι θα επαναλαβω πως δεν διαβασατε οσο προσεχτικα επρεπε το σχολιο μου για να καταλαβετε το υφος μου... θα επαναλαβω ομβς το οτι η κακη κριτικη δεν ειναι παντα κακοπροαιρετη...

    #6291   /   16.11.2006, 13:02   /   Αναφορά
    Εγω εκεινο που δεν καταλαβαινω ειναι γιατι ντε και καλα πρεπει να χει ομοικαταληξια ο στιχος! Ισα ισα εκει που "χανει" την ομοιοκαταληξια ειναι αυτο που ταυτοχρονα του δινει παραπανω σημασια...μπονους, πως το λενε! Τωρα για τα σχολια τα οχι και τοσο...θετικα, εγω,εχω να πω πως για να κρινουμε ενα ποιημα πρεπει να διαθετουμε τις αντιστοιχες γνωσεις αλλιως ολοι θα μασταν κριτες! Και γω μπορω να πω ανετα τοτε, "α, τι μ...ια ειν αυτη εδω!" Για να το κατανοησουμε ομως πρωτα προσπαθουμε να "μπουμε" στο κειμενο, να γινουμε "ενα" μ'αυτο!Συμπερασμα:Μη βγαζουμε κριτικες βιαστηκα αμα κατι δεν μας καθεται καλα γιατι μπορει να ναι "σκοπιμα βαλμενο" να μη μας καθεται καλα(αρχικα) και επειτα ισα ισα να ναι αυτο που να του δινει χρωμα. Τωρα οκ, περι σημεια στιξεων που ακουστηκαν πιο πανω,θα πω πως μας διναν γαιδαρο και τον κοιταγαμε στα δοντια.



    Μαργαριτα αλλη μια φορα θα πω πως το κειμενο ειναι πολυ ομορφο ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ. Αν επιχειρησεις κατι να αλλαξεις νομιζω πως δεν θα του κανει καλο.Ασφαλως βεβαια,εχεις γραψει και πιο ωραια πραγματα αλλα και πιο ασχημα!Ανθρωπινο ειναι,αλοιμονο αν δεν το κανες! Και επειδη εγω τωρα κανω και κριτικη βαθμολογω το κομματι σου (αριστα το 10) με 8,5. Και μη γελας! :-))))))))
    #6299   /   16.11.2006, 16:47
    δεν μιλησα για ομοιοκαταληξια και θα συμφωνησω οτι ο στοιχος που διαφερει ειναι αυτος που δινει ενα τονο στο ποιημα. δεν μπορω να σχολιασω την τεχνικη γενικοτερα γιατι δεν εχω τεχνικες γνωσεις αλλα σχολιασα το περιεχομενο...το κειμενο δε θελει καμια αλλαγη,γιατι θα χασει την αυθεντικοτητα του...το οτι εκανα καποια σχολια θα επαναλαβω πως δε σημαινει οτι δε μου αρεσει

    #6300   /   16.11.2006, 19:32   /   Αναφορά
    Λυρικός κι όμορφος ο στίχος σου. Μπράβο, με γλύκανε. Θα συμφωνήσω όμως λιγάκι με την παρατήρηση του spiroos, ως προς την ομοιοκαταληξία, ιδιαίτερα της προτελευταίας στροφής, όχι όμως να σε στεναχωρήσω. Να σου θυμίσω άλλωστε, ότι το πρώτο ποίημα του πρόσφατου διαγωνισμού μας, το ίδια ναζάκια μας έκανε. Περιμένουμε κι άλλα σου. Έτσι;
    #6305   /   16.11.2006, 20:17
    Σε ευχαριστώ πολύ istoxastis.Δεν με στενοχωρείς καθόλου,ίσα-ίσα χαίρομαι που βλέπω το σχόλιό σου,με τιμά ιδιαίτερα.Τα ποιήματά σου μιλάνε κατευθείαν στην καρδιά.



    Μέχρι την επόμενη δημοσίευση από μένα, μπορείς να κοιτάξεις και στο blog του φίλου semplice.Να 'σαι καλά!

    #7226   /   19.02.2007, 22:13
    Με αρκετή καθυστέρηση επιστρέφω εδώ για να ευχαριστήσω όλους για τα σχόλια και ιδιαίτερα το μέλος VasilisSaltagiannis που το μελοποίησε,όλα τα μέλη του σχήματος των "ΚΑΘΩΣ ΠΡΕΠΕΙ"και το μέλος EffieKakaflika.Είχα τη χαρά να το ακούσω με την όμορφη φωνή της στο 4ο live του musicheaven!Μπορεί αν θέλει κάποιος να ακούσει αυτό καθώς και άλλα τραγούδια των "ΚΑΘΩΣ ΠΡΕΠΕΙ"στις music pages.

    Ένα μεγάλο ευχαριστώ και στο musicheaven για την φιλοξενία.

    #7314   /   23.02.2007, 14:53
    Τώρα είδα το σχόλιο. Εμείς σ'ευχαριστούμε για τους ωραίους στίχους σου που μας έδωσαν την έμπνευση, του Βασίλη να γράψει κι εμένα να το τραγουδήσω. Είναι από τους πολύ ζωντανούς και γεμάτους εικόνες στίχους. Δώσε χαιρετίσματα στη φίλη σου (δεν θυμάμαι το όνομά της βέβαια) που με είχε τσακώσει στην τουαλέτα που το έκανα πρόβα, πριν την παγκοσμίως πρώτη εκτέλεση του τραγουδιού...

    Να'σαι καλά και πάντα εμπνευσμένη.

    Φιλιά...


    #7322   /   23.02.2007, 20:24
    Έφη και Βασίλη, μπράβο σας....καταπληκτικοί. Μαργαρίτα μας, υπέροχο το τραγουδάκι,ποίημα, να είσαι καλά και να μας χαρίζεις πάντα τέτοιες εικόνες.

    #8181   /   28.04.2007, 05:02
    Μόλις κατέβασα το ΜΡ3 του 4ου live και άκουσα το Μονεμβασιά.

    Μαργαρίτα μου, είδες πόσο όμορφο είναι!!!!!!

    Είναι πανέμορφο κομμάτι, και η φωνή που το ερμηνεύει υπέροχη. Πού να ήταν και ηχογράφηση σε studio!



    Πολλά φιλιά!




    #8188   /   28.04.2007, 23:05
    Σ'ευχαριστώ πολύ καλή μου Χάρις!Χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσε!!!Να 'ναι καλά οι ΄Καθώς πρέπει΄που του έδωσαν πνοή με τα ταλέντα τους..

    #7309   /   23.02.2007, 13:18   /   Αναφορά
    «Στη χαμένη Παναγιά τη Χρυσαφίτισσα

    πήγα να προσευχηθώ και σ' αναζήτησα».

    Αυτό μου αρέσει πολύ. Για μένα αυτός ο στίχος μιλάει στην καρδιά μου ως εξής: Προσευχήθηκα στη χαμένη μου πίστη - στη χαμένη Παναγιά τη Χρυσαφίτισσα - να σε δω ξανά - και σ' αναζήτησα.

    #7327   /   24.02.2007, 01:07
    poli kalo!!! bravo margo!!!!

    #7374   /   28.02.2007, 10:49
    Ευχαριστώ πολύ Kwnstantia,vero και xartinooneiro.



    xartinooneiro,χαίρομαι που σου άρεσε το συγκεκριμένο σημείο.

    Έχει πολύ ενδιαφέρον η ιστορία αυτής της εκκλησίας της πολιούχου της Μονεμβασιάς, Παναγιάς της Χρυσαφίτισσας.

    Χτίστηκε περίπου το 1600 για να στεγάσει την εικόνα που βρέθηκε στο σημείο που υπάρχει το παρακείμενο παρεκκλήσι,το οποίο από τότε ονομάζεται Εύρεσις.

    Σύμφωνα με την παράδοση,η εικόνα αυτή της Παναγίας,έφευγε από τα Χρύσαφα(ένα χωριό έξω από τη Σπάρτη)και πήγαινε στην Μονεμβασιά.Οι Μονεμβασίτες έβλεπαν φως στο σημείο

    εκείνο και έσπευδαν να πάρουν την εικόνα.Οι Χρυσαφιώτες από τη μεριά τους,δεν πίστευαν ότι η εικόνα έφευγε μόνη της από τα Χρύσαφα και πήγαινε στη Μονεμβασιά,θεωρούσαν ότι οι Μονεμβασίτες τους την έκλεβαν και αποφάσισαν να την φυλάνε.

    Μάταια όμως γιατί και πάλι έχασαν την εικόνα,η οποία βρέθηκε στη Μονεμβασιά κι έτσι πείσθηκαν και την άφησαν εκεί.

    Θεωρείται θαυματουργή εικόνα και την ημέρα της γιορτής της(Δευτέρα του Θωμά)πηγαίνουν κάτοικοι απ'όλο το νομό για να την προσκυνήσουν.

    #7375   /   28.02.2007, 15:32
    Να είσαι καλά margo και να μην στερέψει ποτέ η πηγή έμπνευσης σου. Βρίσκω ενδιαφέρουσες αυτές τις ιστορίες που περνάνε από γενιά σε γενιά και έτσι δημιουργείται ένας μύθος γύρω από αυτές. Είναι επίσης ενδιαφέρον το ότι στην «Παναγία την Χρυσαφίτισσα» μπορεί ο καθένας μας να εναποθέσει τις προσευχές του.

    #7952   /   12.04.2007, 15:52
    Eise yperoxi ...

    #8189   /   28.04.2007, 23:07
    Σ'ευχαριστώ MacPetax!Η Μονεμβασιά είναι υπέροχη..

    #8199   /   29.04.2007, 16:26   /   Αναφορά
    Πολύ όμορφο, γεμάτο υπέροχες εικόνες...και με μια μελωδικότητα που σε συντροφεύει στο ταξίδι της φαντασίας..
    #14826   /   25.06.2008, 10:32
    :)ευχαριστώ πολύ!

    #14823   /   25.06.2008, 00:26   /   Αναφορά
    Με συγκίνησες και μου θύμισες εικόνες και στιγμές από την αγαπημένη μου Μονεμβασια.

    #14825   /   25.06.2008, 10:31
    χαίρομαι πολύ για αυτό Πάνο..σ'ευχαριστώ!

    #15306   /   10.07.2008, 21:27   /   Αναφορά
    Εγω εκει μενω!